abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140316585

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

zaterdag 24 mei 2014 @ 17:11:46 #2
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_140316648
Complimenten voor de front- en sluitseinen!
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:12:07 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140316658
Op YouTube kwam ik een "Let's play Train Simulator 2014"-video tegen, de maker hiervan is een beetje creatief geweest:

zaterdag 24 mei 2014 @ 17:12:12 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140316660
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:11 schreef Anno1982 het volgende:
Complimenten voor de front- en sluitseinen!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:27:36 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140317189
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef James1988 het volgende:
Op YouTube kwam ik een "Let's play Train Simulator 2014"-video tegen, de maker hiervan is een beetje creatief geweest:

Sjezus die omroepberichten ook _O- Een Duitser die "duits met een Nederlands accent" inspreekt :D
pi_140317305
Weet iemand hoe het werkt net terug betalen van de toeslag?

De loketbediende weigerde mij terug te betalen en scheepte mij op met 3 gratis toeslagkaartjes waar ik niks aan heb.

Kan ik gewoon mijn geld terugeisen?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:35:49 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140317404
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sjezus die omroepberichten ook _O- Een Duitser die "duits met een Nederlands accent" inspreekt :D
Mooi hè? :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:31 schreef icloud het volgende:

De loketbediende weigerde mij terug te betalen en scheepte mij op met 3 gratis toeslagkaartjes waar ik niks aan heb.

Ik neem maar even aan dat het om de IC Direct gaat? Dan moet je hier zijn: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging

Helaas is NS Hispeed wat ouderwetser dan NS Reizigers, het moet per post. En je moet er zelfs nog een postzeggel op plakken.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:36:12 #8
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_140317413
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:31 schreef icloud het volgende:

Geen idee.
Wat wel kan bij de DB is het volgende, net uitgeprobeerd.
Heb een kaartje online gekocht, en ontdek je 3 dagen later dat het goedkoper is dan toen je het boekte, kan je het eerste gekochte kaartje laten vervallen (stornieren) en dan in hetzelfde menu het nieuwe kaartje kopen, je bent wel 15 euro kwijt aan het wisselen en eventuele reserveringen. Heb ik, toch 30 euro (terug-)verdiend in 5 minuten :)
Precies dezelfde trein en zelfde wagon alleen nu aan de andere kant :o :P .

O, ja DB boekt het geld gelijk (paypal) terug :P *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door bork op 24-05-2014 17:53:58 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_140317505
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mooi hè? :D

[..]

Ik neem maar even aan dat het om de IC Direct gaat? Dan moet je hier zijn: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging

Helaas is NS Hispeed wat ouderwetser dan NS Reizigers, het moet per post. En je moet er zelfs nog een postzeggel op plakken.
Ja die had ik gelezen, maar ik heb een blokkerkaart gecombineerd met een toeslag, ik had 30 minuten vertraging dus volgens hun eigen regeling mag ik de volledige toeslag terug eisen?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:42:21 #10
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_140317538
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Ja die had ik gelezen, maar ik heb een blokkerkaart gecombineerd met een toeslag, ik had 30 minuten vertraging dus volgens hun eigen regeling mag ik de volledige toeslag terug eisen?
Ja, dat kun je dus bij NS Hispeed indienen met dat formulier wat je op die link vindt.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:43:20 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140317557
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Volgens mij niet alleen de toeslag, maar het hele bedrag van je kaartje. :)
pi_140317578
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:42 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja, dat kun je dus bij NS Hispeed indienen met dat formulier wat je op die link vindt.
Moet ik mijn vervoersbewijs, de blokkerkaart meesturen? Dat immers wel op hun website, Daar kunnen ze toch niks mee?
pi_140317612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens mij niet alleen de toeslag, maar het hele bedrag van je kaartje. :)
Maarja het is een blokkerdagkaart dus dat lijkt me lastig, ik neem dat ze met tickets alleen enkele en retourtjes bedoelen
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:45:12 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140317615
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:44 schreef icloud het volgende:

[..]

Moet ik mijn vervoersbewijs, de blokkerkaart meesturen? Dat immers wel op hun website, Daar kunnen ze toch niks mee?
Dat is als bewijs. Als je bij NS een GtbV indient voor een reis die je niet met de OV-chipkaart hebt gemaakt moet je er ook een vervoerbewijs bij stoppen.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:49:34 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140317750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is als bewijs. Als je bij NS een GtbV indient voor een reis die je niet met de OV-chipkaart hebt gemaakt moet je er ook een vervoerbewijs bij stoppen.
Ja, vervolgens hoor je er nooit meer wat van en als je gaat bellen krijg je te horen dat je de aanvraag maar opnieuw moet indienen. Alsof je 2 maanden na dato nog weet wanneer van waar naar waar en hoe laat precies. EN zonder je kaartje natuurlijk, want dat was je al kwijt na de eerste keer insturen HEUJ :s)
pi_140317751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mooi dan ga ik dat dadelijk eens proberen.

Nu eerst de ice halen
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:51:32 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140317822
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, vervolgens hoor je er nooit meer wat van en als je gaat bellen krijg je te horen dat je de aanvraag maar opnieuw moet indienen. Alsof je 2 maanden na dato nog weet wanneer van waar naar waar en hoe laat precies. EN zonder je kaartje natuurlijk, want dat was je al kwijt na de eerste keer insturen HEUJ :s)
Mijn ervaring is dat je wel antwoord krijgt, maar dat dit wel 6 tot 8 weken op zich laat wachten. Standaard. :{
  zaterdag 24 mei 2014 @ 18:00:21 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140318097
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je wel antwoord krijgt, maar dat dit wel 6 tot 8 weken op zich laat wachten. Standaard. :{
Zo jammer dat ze dat wiel weer opnieuw moeten uitvinden. bij NS was er in het begin ook een hoop gelazer, maar inmiddels gaat die GtbV regeling best wel smooth. Waarom moet NSTrekschuit dan weer moeilijk doen? 8)7 Om te janken is het
  zaterdag 24 mei 2014 @ 18:18:47 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140318615
Ik heb een paar keer een brief gestuurd naar NS Hispeed met daarin ongeveer het volgende: "Die Fyra van jullie is om de haverklap vertraagd en de afgelopen twee weken was hij toeslagvrij. Ik wil het geld voor m'n toeslagabonnement terug."

2 maanden later had ik het geld dan ook op m'n rekening staan. :')
pi_140318962
Ik ging laatst met een overgangskaartje naar het loket. "Hoi, ik heb een overgangskaartje gekocht maar moest alsnog op het balkon staan". Zonder verder een woord te zeggen pakte ze meteen 4 euro tevoorschijn *O*
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:01:22 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140319665
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 18:18 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een paar keer een brief gestuurd naar NS Hispeed met daarin ongeveer het volgende: "Die Fyra van jullie is om de haverklap vertraagd en de afgelopen twee weken was hij toeslagvrij. Ik wil het geld voor m'n toeslagabonnement terug."

2 maanden later had ik het geld dan ook op m'n rekening staan. :')
"Jullie geld terug is in overeenstemming met jullie dienstverlening OOK ernstig vertraagd. Hierbij een factuur voor de rente. Binnen een week betalen anders komt er nog eentje."
pi_140319956
fijn dat 't snel en eenvoudig kan. dat lukt mij helaas niet.

nadat ik mijn voordeeluren abonnement had opgezegd werd er voor een heel nieuw jaar afgeschreven. Er werd beloofd dat het bedrag zou worden teruggestort.
2 maanden verder en er is nog niet bijgeschreven. gebeld, excuses. 2 weken later weer gebeld, opnieuw excuses gekregen en ´t zou overgemaakt worden. echter is er tot op de dag van vandaag niets bijgeschreven.
het abonnement is al 2 maanden terug daadwerkelijk stopgezet. heb het stopzetten via de automaat geregeld zoals uitgelegd in een brief van de NS. als ik nu incheck heb ik dus geen voordeeluren-korting.

en wat komt er net op de deurmat? een brief over mijn voordeeluren-abonnement met nieuwe productvoorwaarden en begeleidende brief: "U heeft bij ons een Voordeelurenabonnement." :|W
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:17:15 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140320051
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Jullie geld terug is in overeenstemming met jullie dienstverlening OOK ernstig vertraagd. Hierbij een factuur voor de rente. Binnen een week betalen anders komt er nog eentje."
_O-
pi_140320947
Net een ritje ice, valt me behoorlijk tegen dat ze geen wifi en prullenbakken hebben, maargoed samen met een vriendin een flesje rood leeg gedronken voor een godsvermogen

Het viel me trouwens op dat de ice vol ligt met informatie folders met de aansluitende treinen per station.deze sluit precies aan op de ice die ik had, vervangen ze die folders elke rit? Lijkt me nogal een werk.
pi_140321021
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:48 schreef icloud het volgende:
Net een ritje ice, valt me behoorlijk tegen dat ze geen wifi en prullenbakken hebben, maargoed samen met een vriendin een flesje rood leeg gedronken voor een godsvermogen

Het viel me trouwens op dat de ice vol ligt met informatie folders met de aansluitende treinen per station.deze sluit precies aan op de ice die ik had, vervangen ze die folders elke rit? Lijkt me nogal een werk.
Elke db-fernverkehr trein heeft altijd foldertjes met het reisschema van de trein ja :Y Die worden altijd aan het begin neergelegd. NS-Hispeed vergeet het alleen nog wel eens :')
pi_140321057
In o.a. Tsjechië en Slowakije hebben ze dat ook. Op zich wel handig.

Alleen printen ze in alledrie de landen die foldertjes niet elke dag opnieuw uit met de actuele situatie.
pi_140321074
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:52 schreef remcoP het volgende:

[..]

Elke db-fernverkehr trein heeft altijd foldertjes met het reisschema van de trein ja :Y Die worden altijd aan het begin neergelegd.
Dus dat wil zeggen dat als deze trein morgen laten we zeggen de ochtenddienst heeft(eerste rit ofzo) alle foldertjes van vanavond er uitmoeten en vervangen moeten worden? Dat is gekkenwerk.
pi_140321100
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:53 schreef icloud het volgende:

[..]

Dus dat wil zeggen dat als deze trein morgen laten we zeggen de ochtenddienst heeft(eerste rit ofzo) alle foldertjes van nu uitmoeten en vervangen moeten worden? Dat is gekkenwerk.
En toch is het zo. Er worden alleen geen foldertjes gemaakt specifiek per dag.
pi_140321133
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:54 schreef remcoP het volgende:

[..]

Nee had ik gezien alleen per rit.

Zo foldertje is trouwens maar een maand geldig aan de datum te zien.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:12:09 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140321585
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:54 schreef remcoP het volgende:

[..]

Precies. Dat is trouwens maar één van de 700 denkbare vormen van wat je "de reiziger op 1, 2 of 3" zou kunnen noemen ^O^ Maar ja, dat moet je wel willen natuurlijk ;)
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:16:25 #31
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_140321709
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
fijn dat 't snel en eenvoudig kan. dat lukt mij helaas niet.

nadat ik mijn voordeeluren abonnement had opgezegd werd er voor een heel nieuw jaar afgeschreven. Er werd beloofd dat het bedrag zou worden teruggestort.
2 maanden verder en er is nog niet bijgeschreven. gebeld, excuses. 2 weken later weer gebeld, opnieuw excuses gekregen en ´t zou overgemaakt worden. echter is er tot op de dag van vandaag niets bijgeschreven.
het abonnement is al 2 maanden terug daadwerkelijk stopgezet. heb het stopzetten via de automaat geregeld zoals uitgelegd in een brief van de NS. als ik nu incheck heb ik dus geen voordeeluren-korting.

en wat komt er net op de deurmat? een brief over mijn voordeeluren-abonnement met nieuwe productvoorwaarden en begeleidende brief: "U heeft bij ons een Voordeelurenabonnement." :|W
Melden bij ILT en verzoeken, tot handhaving over te gaan? Dit soortgedrag moet je natuurlijk nooit pikken.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:18:22 #32
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140321761
Van de Twitters en Somda: Man tussen de trein en het perron gevallen in Apeldoorn, wordt gelukkig gered door 2 andere passagiers en kan het navertellen.
suuuls twitterde op zaterdag 24-05-2014 om 20:11:48 Ongeval op station Apeldoorn. Man valt tussen trein en spoor in. Word gered door 2 andere passagiers. @NS_online http://t.co/jLRsAdiSFv reageer retweet
pi_140321789
Ik zit er ernstig aan te denken om vanaf duisburg de cnl te nemen, slechts 109 euro hmmm moeilijk moeilijk

Het is jammer dat db geen paspoort acepteerd.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:20:42 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140321846
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:18 schreef boriq het volgende:
Man [..] kan het navertellen.
Jah. Maar nu weten we het al :{w
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:27:40 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140322024
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:48 schreef icloud het volgende:

In Duitsland is er op redelijk wat trajecten wel Wi-Fi beschikbaar in de ICE, maar dit is niet gratis.
pi_140322136
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Duitsland is er op redelijk wat trajecten wel Wi-Fi beschikbaar in de ICE, maar dit is niet gratis.
Ik merk het tussen de grens en duisburg had ik idd wifi.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:32:58 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140322189
Pauper. Betalen voor wifi :N
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:35:28 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140322269
Bied gewoon gratis aan man, als service. Verhoog de tarieven desnoods een beetje. Staat gewoon zo veel klantvriendelijker :Y
pi_140322322
Maare ik heb nog anderhalf uur om te beslissen of ik morgen in mijn eigen bed lig of in hotel regent berlin met goed gezelschap.

Wat zouden jullie doen?
pi_140322544
Ik zou dat niet op een forum vragen.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:44:37 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140322586
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Bied gewoon gratis aan man, als service. Verhoog de tarieven desnoods een beetje. Staat gewoon zo veel klantvriendelijker :Y
Gratis Wi-Fi is in Duitsland een stuk minder vanzelfsprekend als in Nederland. Zelfs als het wel gratis is moet je vaak nog je Duitse telefoonnummer afgeven voor je toegang krijgt.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:45:32 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140322620
Anne! _O-
  Redactie Sport zaterdag 24 mei 2014 @ 20:45:35 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140322622
Vandaag maakten de Vrienden van het Spoorwegmuseum een rondrit, waarbij onder andere Almelo Bedrijvenpark werd bezocht:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:45:36 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140322624
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:37 schreef icloud het volgende:
Maare ik heb nog anderhalf uur om te beslissen of ik morgen in mijn eigen bed lig of in hotel regent berlin met goed gezelschap.

Wat zouden jullie doen?
Lekker naar dat hotel gaan :Y
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:46:24 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140322660
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gratis Wi-Fi is in Duitsland een stuk minder vanzelfsprekend als in Nederland. Zelfs als het wel gratis is moet je vaak nog je Duitse telefoonnummer afgeven voor je toegang krijgt.
Vet leuk, dan doen ze daar maar wat aan. "Achtergebleven zijn" is geen argument om "achtergebleven te blijven". Allesbehalve zelfs.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:47:09 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140322687
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

En de klok van de muur wippen met dat goede gezelschap ^O^
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:49:45 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140322796
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet leuk, dan doen ze daar maar wat aan. "Achtergebleven zijn" is geen argument om "achtergebleven te blijven". Allesbehalve zelfs.
Preaching to the choir ;)
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O- _O_ _O-
pi_140322882
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan gaan wij duimen dat ook het hotel geen wifi heeft >:).
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:53:13 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140322928
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:51 schreef Anne het volgende:

[..]

En dan gaan wij duimen dat ook het hotel geen wifi heeft >:).
:D
pi_140323052
quote:

[..]

:9 :9
pi_140323413
quote:

[..]

Voorlopig betekend dat dat we een paar uur in de trein zitten.

Aankomst half vijf morgenvroeg
pi_140323417
Zometeen de laatste nachtdienst van 4. Even 2 dagen stoom afblazen! :)
  zaterdag 24 mei 2014 @ 21:13:56 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140323758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:05 schreef icloud het volgende:

[..]

Voorlopig betekend dat dat we een paar uur in de trein zitten.

Aankomst half vijf morgenvroeg
Je gaat de trein het werk laten doen? :P
  zaterdag 24 mei 2014 @ 21:14:51 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140323813
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je gaat de trein het werk laten doen? :P
Lekker stuiteren :9
pi_140323959
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee eerste klas is waarschijnlijk vol, baliebediende is nog aan het kijken.

Word waarschijnlijk een niet verstelbare stoel
  zaterdag 24 mei 2014 @ 21:18:28 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140323997
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jammer dat het geen VIRM is dan _O-
pi_140324708
Ik werd trouwens wel helemaal warm weer van Lunetten Aansluiting te Utrecht vanmiddag, zoveel prachtig beton en nieuwe infra!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 mei 2014 @ 21:39:37 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140324916
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:05 schreef Monopoly het volgende:
Zometeen de laatste nachtdienst van 4. Even 2 dagen stoom afblazen! :)
Genoeg stoomlijntjes in Nederland ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140325336
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:34 schreef b2py het volgende:
Ik werd trouwens wel helemaal warm weer van Lunetten Aansluiting te Utrecht vanmiddag, zoveel prachtig beton en nieuwe infra!
Je hebt vlekken op het beton achter gelaten? :X.
dag
pi_140325434
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Je hebt vlekken op het beton achter gelaten? :X.
En we kwamen vol met 80 Den Bosch binnen gejakkerd. Wat heerlijk was dat.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 21:54:32 #61
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140325495
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Op volle snelheid een station binnen jakkeren O+
  zaterdag 24 mei 2014 @ 21:59:34 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140325705
Duits rijden O+
pi_140325999
Allemaal hè, geen EZR hè, gewoon vol beuken :D.
Blij dat ik achterste rijtuig zat, 6b is in Den Bosch nog een takke eind vanaf de trap. Ik moest nog een meter of 60/70.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 mei 2014 @ 22:11:04 #64
Maffe Fries
pi_140326201
Je hebt het perron dus ook nog meegepakt?
pi_140326301
Waarschijnlijke laatste update vandaag, zit op mijn brakke telefoon internet ipv wifi.

We zitten in de cnl, op weg naar berlin aankomst half vijf, eerste klas

[ Bericht 4% gewijzigd door icloud op 24-05-2014 22:21:51 ]
pi_140326372
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het perron dus ook nog meegepakt?
Wattes?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:21:55 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140326740
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:13 schreef icloud het volgende:
Waarschijnlijke laatste update vandaag, zit op mijn brakke telefoon internet ipv wifi.

We zitten in de cnl, op weg naar berlin aankomst half vijf.
Goede reis!
pi_140326866
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 21:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Die Flyover :D Die bruggen. Vakwerkbruggetje in beton O+

Ik blijf die gouden meuque lelijk vinden. Blokkeren het uitzicht op het prachtige grijze beton.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_140327589
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:24 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Die Flyover :D Die bruggen. Vakwerkbruggetje in beton O+

Ik blijf die gouden meuque lelijk vinden. Blokkeren het uitzicht op het prachtige grijze beton.
Ik vind het wel wat hebben.

Verder, Ramos! *O*
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:40:46 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140327788
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:37 schreef b2py het volgende:
Verder, Ramos! *O*
Hoerig hoerig kut Real :r
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 mei 2014 @ 22:43:12 #71
Maffe Fries
pi_140327908
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dit
pi_140328169
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze verdienen het meer dan Atleti momenteel..
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:51:06 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140328275
ze verdienen het nooit. Arrogante verwende klootzakjes.
pi_140328424
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
:')
  Moderator zaterdag 24 mei 2014 @ 22:55:29 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140328518
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:13 schreef icloud het volgende:

We zitten in de cnl, op weg naar berlin aankomst half vijf, eerste klas
Wat kost zo'n geintje? Vorig jaar november was ik al ¤60 kwijt voor Deventer-Hannover 2e klas in de intercity naar Berlijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:55:34 #76
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_140328523
quote:
+1
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_140328955
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat kost zo'n geintje? Vorig jaar november was ik al ¤60 kwijt voor Deventer-Hannover 2e klas in de intercity naar Berlijn.
209 euro twee personen eerste klas
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:04:00 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140328963
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een last-minute enkeltje CNL voor Arnhem - Berlin heb je vanaf ¤ 128,70 volgens bahn.de.

Hoeveel "zo'n geintje" kost hangt heel erg af van wanneer je boekt en met welke boekingsvoorwaarden je akkoord gaat. Begin dit jaar heb ik samen met wat lui uit dit topic een rondje gedaan van Hengelo naar Leer via Osnabrück en Bremen, de meesten van ons hadden een ticket voor ¤ 29. :)
pi_140329345
quote:
De goal van 100 miljoen _O_
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 mei 2014 @ 23:10:37 #80
Maffe Fries
pi_140329416
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:09 schreef b2py het volgende:

[..]

100 miljoen wat? Knikkers, zandkorrels, grindsteentjes? :P
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:12:21 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140329534
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat vraag je je dan af he. Is het nou met 1 goal ineens helemaal okee die 100 miljoen? Hoezo zou dit 100 miljoen waard zijn? Volgend jaar heb je weer een kans hoor :)
pi_140329663
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat vraag je je dan af he. Is het nou met 1 goal ineens helemaal okee die 100 miljoen? Hoezo zou dit 100 miljoen waard zijn? Volgend jaar heb je weer een kans hoor :)
Als ze winnen is het wel voor een groot deel gefixed ja. La Deçima is ze veel waard daar.
pi_140329690
Over welk spoorwegmaterieel gaat het? :+
dag
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:25:04 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140330391
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:15 schreef Peter het volgende:
Over welk spoorwegmaterieel gaat het? :+
Elke flenskar die Cristiano Ronaldo zijn beide benen kost ^O^

Want portugezen haten we sowieso hier.
pi_140330578
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Elke flenskar die Cristiano Ronaldo zijn beide benen kost ^O^

Want portugezen haten we sowieso hier.
Alleen jij. :')
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:29:55 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140330638
Ja jouw foekie foekie neukdoos komt uit Portugal nou nou okee. Alleen jij niet dan.
  Redactie Sport zaterdag 24 mei 2014 @ 23:43:11 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140331224
:r voetbal :r
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:50:48 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140331488
Als ik een beetje op tijd ga slapen kan ik morgen alsnog doen wat ik vandaag had willen doen :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 mei 2014 @ 23:54:21 #89
Maffe Fries
pi_140331611
en dat is?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:55:09 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140331640
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
en dat is?
Slagje Willingen.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:55:58 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140331673
Hoe lang doe je daar eigenlijk over, vanaf Deventer? En hoe reis je dan?
pi_140331822
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Slagje Willingen.
Op wintersport?
  zondag 25 mei 2014 @ 00:01:34 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140331895
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:55 schreef James1988 het volgende:
Hoe lang doe je daar eigenlijk over, vanaf Deventer? En hoe reis je dan?
uurtje of 6 enkele reis.

Deventer - Enschede - Dortmund - Brilon Wald - Willingen. 2 x 275 km
  zondag 25 mei 2014 @ 00:02:51 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140331947
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:59 schreef icloud het volgende:

[..]

Op wintersport?
Neuh ik moet even terug. Was er vorig weekend ook al, en bedacht me later dat ze daar best leuke kadootjes voor mijn moeder hebben die volgende week jarig is. En het alternatief is dat mijn moeder bij mij iets bestelt van Marktplaats. Dat wil je vermjiden :)
  zondag 25 mei 2014 @ 00:14:51 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140332347
Om precies te zijn:

Deventer 9:00 V
Enschede 9:45 x 9:56
Dortmund Hbf 12:07 x 12:23
Fröndenberg 12:47 x 13:34
Brilon Wald 14:37 x 14:45
Willingen 14:53 x 17:07
Brilon Wald 17:15 x 17:56
Bestwig 18:10 x 18:20
Dortmund Hbf 19:35 x 19:52
Enschede 21:50 x 22:16
Deventer 22:59 A

:)

SPOILER
  zondag 25 mei 2014 @ 00:22:48 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140332579
En dat zijn zo te zien allemaal RE's, dus die doe je met Weekend Vrij en een SWT? :)
  zondag 25 mei 2014 @ 00:23:25 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140332598
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:22 schreef James1988 het volgende:
En dat zijn zo te zien allemaal RE's, dus die doe je met Weekend Vrij en een SWT? :)
Niemals mehr guessen *)
  zondag 25 mei 2014 @ 00:23:51 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140332608
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
SPOILER
Ter correctie:

SPOILER
Wel een leuk ritje :D
  zondag 25 mei 2014 @ 00:25:11 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140332658
NRWticket zelfs. ook geldig op Enschede - Gronau EN Brilon - Willingen namelijk *)

550 km voor 28,50 :) Prima prijsje :)

Oorspronkelijke schema(voor zaterdag) ging uit van 630 km (terugweg via Venlo maar ook dat was gecoverd door NRWticket)
  zondag 25 mei 2014 @ 00:26:36 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140332697
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:23 schreef greavy het volgende:
EFOE 1247x34
EBRW 1437x45
FWLN 1453x1707
EBRW 1715x56
EBWG 18
Oh die kende ik nog niet :D

Buitenland doe ik weinig aan verkortingen. Na FBMZ en FGSP houdt het wel zo'n beetje op ;)
  zondag 25 mei 2014 @ 00:28:09 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140332742
Buitenland wordt voor mij ook al moeilijker hoor ;) Moest ff spieken...
België ken ik ook wel een paar, maar lang niet alle... Net als Duitsland.
  Redactie Sport zondag 25 mei 2014 @ 00:32:06 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140332827
Ik ken van Duitsland alleen HBTH en HBTN ;(
En België ken ik niks :'(
PM mij!
  zondag 25 mei 2014 @ 00:32:50 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140332852
Anyway, best leuk dat ik op zondag een kwartier eerder thuis kan zijn, maar dat kost dus wel 80 km. Plus dat er geen backup meer is. Als ik eerder zou stranden in het Sauerland zou ik nog de tante van Darkwing kunnen bellen voor een slaapplaats maar voor de nacht zo-ma is dat geen optie :)
  zondag 25 mei 2014 @ 00:35:07 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140332918
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:32 schreef dennistd het volgende:
Ik ken van Duitsland alleen HBTH en HBTN ;(
En België ken ik niks :'(
KK is Köln Hbf :)
  Redactie Sport zondag 25 mei 2014 @ 00:37:08 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140332963
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

KK is Köln Hbf :)
Waarom schelden sommige mensen altijd met Köln Hbf dan? :P

Nouja, nog maar een plaatje van vanmiddag, tussen Hengelo en Drienerlo:
PM mij!
  zondag 25 mei 2014 @ 00:37:51 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140332973
FN = Antwerpen Centraal, FL = Liège-Guillemins. FNND = Antwerpen Noord. FVC = Antwerpen Berchem. FHS = Hasselt. FR = Brugge. Dat is wel wat ik zo ongeveer van België nog weet :')
  zondag 25 mei 2014 @ 00:38:41 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140332994
FGRA (aka GRAF :') ) is Geraardsbergen :P
  Redactie Sport zondag 25 mei 2014 @ 00:41:18 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140333058
Ik denk dat ik BED maar eens ga opzoeken
PM mij!
  zondag 25 mei 2014 @ 00:41:32 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140333063
FGSP is toch Gent sint Pieters?
  zondag 25 mei 2014 @ 00:42:00 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140333069
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:41 schreef greavy het volgende:
FGSP is toch Gent sint Pieters?
Jep :Y
  zondag 25 mei 2014 @ 00:42:40 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140333081
quote:
12s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:41 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat ik BED maar eens ga opzoeken
Goed idee. Al vanaf 04:30 actief, en na een lange dag met de TSP, met vele fotostops, heb ik het nu wel gehad. Totaal 23 fotostops, waarvan 19 op de vrije baan, en waarvan er nog eens 16 een talud beklommen moest worden en/of de sporen overgestoken worden.
  zondag 25 mei 2014 @ 00:43:28 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140333102
En dan nog niet te vergeten de bittere strijd tegen de Piraten :P
  zondag 25 mei 2014 @ 00:44:29 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140333120
Ach, ik heb dat bord niet vast gehad hoor. Hier stonden tenminste geen doodskoppen op :D
  zondag 25 mei 2014 @ 00:48:05 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140333195
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:44 schreef greavy het volgende:
Ach, ik heb dat bord niet vast gehad hoor. Hier stonden tenminste geen doodskoppen op :D
Dat is best een goed idee :9
  zondag 25 mei 2014 @ 00:54:32 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140333359
Voorgaande jaren heeft er altijd een groot bord met doodskoppen op gestaan. Dit keer was het bescheiden :D
  zondag 25 mei 2014 @ 00:55:15 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140333386
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:54 schreef greavy het volgende:
Voorgaande jaren heeft er altijd een groot bord met doodskoppen op gestaan. Dit keer was het bescheiden :D
Ga door :Y
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 01:07:33 #117
Maffe Fries
pi_140333678
Volgende keer gewoon een smiley doen :P
  zondag 25 mei 2014 @ 01:42:58 #118
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_140334434
MSP in Ehv gezien ^O^ *O* , treintjes waren niet echt vies :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_140334930
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:42 schreef bork het volgende:
MSP in Ehv gezien ^O^ *O* , treintjes waren niet echt vies :o
Geen idee waar je het over hebt...
dag
  zondag 25 mei 2014 @ 02:13:58 #120
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_140335054
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 02:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Geen idee waar je het over hebt...
Dit:

Ik kon perron 4 in Eindhoven trouwens niet verlaten met een roltrap of lift, klopt dat?
  zondag 25 mei 2014 @ 08:08:53 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140336549
Dat klopt. Eindhoven heeft nog geen openbare liften. Voor de lift moet er iemand met de sleutel mee van NSR Eindhoven, dan kan het. Roltrap heb je volgens mij alleen naar boven daar.

Na de verbouwing zijn er gewoon openbare liften en dergelijke.
  zondag 25 mei 2014 @ 08:35:02 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140336694
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:37 schreef greavy het volgende:
FN = Antwerpen Centraal, FL = Liège-Guillemins. FNND = Antwerpen Noord. FVC = Antwerpen Berchem. FHS = Hasselt. FR = Brugge. Dat is wel wat ik zo ongeveer van België nog weet :')
Is er ook nog zoiets als een systeem achter deze verkortingen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 mei 2014 @ 08:36:18 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140336709
quote:
De telegrafische codes van de NMBS

Oorsprong

In de beginjaren van de spoorwegen gebeurde de communicatie tussen stations en seinposten per telegraaf. Daarbij werden allerlei afkortingen gebruikt, onder meer voor de namen van de stations. In België trad het systeem in voege omstreeks 1854, het jaar waarin het morse-alfabet in gebruik werd genomen. (Voordien, vanaf 1845, functioneerde in België de wijzertelegraaf van Weastone). In die tijd was er nog geen sprake van de NMBS. De spoorlijnen werden geëxploiteerd hetzij door de Belgische staat, hetzij door privé-maatschappijen. Bij haar oprichting in 1926 nam de NMBS het systeem over. Deze afkortingen worden vandaag nog steeds gebruikt.
Betekenis van de afkortingen

De telegrafische codes lijken erg ondoorzichtig en schijnen niet veel met de naam van het station te maken te hebben. Om ze te ontcijferen moeten we rekening houden met twee dingen.
De eerste letter houdt meestal geen verband met de naam van het station maar verwijst naar de spoorwegmaatschappij die het station in vroeger tijden beheerde. (Zie hieronder: "De eerste letter".)
De andere letters zijn meestal wel uit de naam van het station afkomstig. Maar in veel gevallen moet men de vroegere benaming van een station, de oude schrijfwijze van een plaatsnaam of de Franse vertaling ervan kennen om eruit wijs te geraken.
Een paar voorbeelden:
FDK De Panne, het station heette vroeger Adinkerke.
FSH Anzegem, oude schrijfwijze Anseghem.
FLSE Aalst-Oost, in het Frans Alost-Est.
In verband met de Belgische taalwetten zijn in 1977 enkele codes aangepast aan de Nederlandse benamingen.
Voorbeelden:
Antwerpen Dokken & Stapelplaatsen: FNBT (Anvers-Bassins & Entrepôts) werd FNDS
Kortrijk: FC (Courtrai) werd LK
Brussel-Zuid / Bruxelles-Midi: FBM werd FBMZ
De eerste letter

In een artikel in "Het Spoor" van 1978 (zie de bronvermelding hieronder) vond ik de volgende verklaring van de eerste letter van de afkortingen:
F - stations van de Staatsspoorwegen
G - stations behorende tot kleine privé-maatschappijen
L - stations van de "Grande Compagnie du Luxembourg" (lijnen Brussel-Luxemburg, Marloie-Liège, Libramont-Bastogne en Aubange-Athus) en van enkele kleinere maatschappijen
M - "Grand Central Belge"
N - "Nord Belge" (lijnen Liège-Namur-Givet, Charleroi-Erquelinnes en Mons-Quévy)
R - gebruikt vanaf 1919 voor de stations van de Oostkantons (Cantons Rédimés), die voordien tot de Pruissische Staatsspoorwegen behoorden en na de oorlog bij België gevoegd werden.
Behalve voor wat N en R betreft, klopt de bovenstaande uitleg evenwel lang niet in alle gevallen. Ik heb de indruk dat men de letters in een latere fase soms willekeurig gebruikt heeft. Kortrijk, oorspronkelijk FC, is later LK geworden, ofschoon het station Kortrijk nooit tot een privé-maatschappij behoord heeft. FK was al de afkorting voor Klein-Sinaai, en daarom heeft men maar LK genomen.

In het "Répertoire" van de GTF (zie de bronvermelding hieronder) komen ook enkele codes voor die met een S beginnen. Ik vermoed dat die op een vergissing berusten. In de 19de eeuw hadden de sluizen op waterwegen een telegrafische code die met een S begon. Kachtem (SCC, stopplaats op lijn 66) ligt aan de gekanaliseerde Mandel; Houx (SHX, stopplaats op lijn 154) en Tailfer (STF, station op lijn 154) liggen aan de Maas; Jambe de Bois (SJB, stopplaats op lijn 130A) aan de Samber. Kachtem, Houx en Jambe de Bois zijn altijd onbemande stopplaatsen geweest en hebben waarschijnlijk nooit een telegrafische code gehad. Vermoedelijk heeft de GTF de codes van de sluizen verkeerdelijk aangezien voor stationscodes.

Voor sommige stations met een korte naam, van twee, drie of zelfs vier letters, werd die naam als zodanig als telegrafische afkorting gebruikt: ANS, AS, ATH, AYE, OGY, PRY, SCRY.

Uit de 19de eeuw dateren ook de afkortingen beginnend met de letter H. Ze hebben uitsluitend betrekking op het rollend materieel van de spoorwegen. Ook deze afkortingen worden vandaag nog steeds gebruikt. Enkele voorbeelden:

HK trein
HKV reizigerstrein ("voyageurs")
HKM goederentrein ("marchandises")
HL locomotief
HLD baandiesellocomotief
HLE elektrische locomotief
HLR rangeerdiesellocomotief
HLZ diesellocomotief
  Redactie Sport zondag 25 mei 2014 @ 08:45:19 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140336777
quote:
FDK De Panne, het station heette vroeger Adinkerke.
FSH Anzegem, oude schrijfwijze Anseghem.
FADK en FASH zouden dan nog logisch zijn, maar blijkbaar wordt de eerste lettergreep weggelaten?
PM mij!
pi_140336809
goedenmorgen. nog altijd staan de italiaanse AnsaldoBreda V250 treintjes op de dijksgracht.
  zondag 25 mei 2014 @ 09:14:26 #126
256146 b2py
Beton!
pi_140336981
4 verstoringen op zondagochtend, waarvan een (Zutphen - Winterswijk) ik de afgelopen dagen al veel vaker voorbij heb zien komen..
  zondag 25 mei 2014 @ 09:40:11 #127
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140337266
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:14 schreef b2py het volgende:
4 verstoringen op zondagochtend, waarvan een (Zutphen - Winterswijk) ik de afgelopen dagen al veel vaker voorbij heb zien komen..
Die van Zutphen - Winterswijk heeft er inderdaad de afgelopen dagen vaker gezeten en niet geheel onverwachts is een van de andere storingen een defecte ICD. :')
  zondag 25 mei 2014 @ 09:48:41 #128
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140337357
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:14 schreef b2py het volgende:
Zutphen - Winterswijk is het hele jaar volgens mij al vaak de pineut toch?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zondag 25 mei 2014 @ 09:51:39 #129
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140337386
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:48 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Zutphen - Winterswijk is het hele jaar volgens mij al vaak de pineut toch?
Dit jaar 8x een storing (http://www.rijdendetreine(...)eriode=2014&oorzaak=)
De andere kant op vanaf Winterswijk (naar Arnhem) heeft vaker problemen, daar is het dit jaar al 18x raak geweest (http://www.rijdendetreine(...)eriode=2014&oorzaak=)
  zondag 25 mei 2014 @ 09:54:18 #130
256146 b2py
Beton!
pi_140337419
Maar kijk naar de data, afgelopen vier dagen ineens mega veel raak...

Ook gestrande trein naar Stavoren, STS passage?
  zondag 25 mei 2014 @ 10:11:31 #131
258802 Yreal
henk..!
pi_140337652
En weer spoedwerkzaamheden *O*
pi_140337704
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:11 schreef Yreal het volgende:
En weer spoedwerkzaamheden *O*
quote:
Verwachting
Er rijden tussen Hoorn en Amsterdam Centraal geen intercity's. Vanaf ongeveer 10.40 uur rijden er tussen Zaandam en Purmerend Overwhere helemaal geen treinen meer; dit om monteurs veilig te laten werken. Er wordt dan gewerkt aan herstel van de bovenleiding.
Hoe lang duurt het? Dat weet niemand. Zoek het maar uit, het is toch zondag.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 10:19:17 #133
Maffe Fries
pi_140337787
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:54 schreef b2py het volgende:

Of grote materieelproblemen. Zie eentje met +88 op Sneek Noord staat :')
http://ovtijden.com/arnu/rl/37117/2014-05-25T08:11:00+0200/
  zondag 25 mei 2014 @ 10:24:41 #134
258802 Yreal
henk..!
pi_140337886
quote:
9s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:14 schreef Viezze het volgende:

[..]

[..]

Hoe lang duurt het? Dat weet niemand. Zoek het maar uit, het is toch zondag.
bijna treurig dat ze nog die weekend vrij abbo's zo actief proberen te slijten...
pi_140337919
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

bijna treurig dat ze nog die weekend vrij abbo's zo actief proberen te slijten...
Dat is natuurlijk om alle bussen vol te krijgen
  zondag 25 mei 2014 @ 10:27:56 #136
258802 Yreal
henk..!
pi_140337952
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:26 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk om alle bussen vol te krijgen
ik blijf liever thuis :r
  zondag 25 mei 2014 @ 10:29:21 #137
258802 Yreal
henk..!
pi_140337966
Hoewel we nu wel lekker al het tuig in purmerend houden
  zondag 25 mei 2014 @ 10:37:16 #138
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_140338097
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo jammer dat ze dat wiel weer opnieuw moeten uitvinden. bij NS was er in het begin ook een hoop gelazer, maar inmiddels gaat die GtbV regeling best wel smooth. Waarom moet NSTrekschuit dan weer moeilijk doen? 8)7 Om te janken is het
Volgens mij omdat in de concessie is vastgelegd dat er andere compensatievoorwaarden moesten zijn voor vertragingen met Fyra. Dus moest NS Hispeed een andere compensatieregeling handhaven.
  zondag 25 mei 2014 @ 10:54:05 #139
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_140338377
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:54 schreef b2py het volgende:

Gestrande trein betekent niet altijd een STS. In dit geval ging het om een bijna-aanrijding.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 25 mei 2014 @ 11:30:29 #140
256146 b2py
Beton!
pi_140339087
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Gestrande trein betekent niet altijd een STS. In dit geval ging het om een bijna-aanrijding.
Ok, thanks!
  zondag 25 mei 2014 @ 12:00:46 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140339806
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:37 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Volgens mij omdat in de concessie is vastgelegd dat er andere compensatievoorwaarden moesten zijn voor vertragingen met Fyra. Dus moest NS Hispeed een andere compensatieregeling handhaven.
Lekker zinvolle concessie-eis ja 8)7
  zondag 25 mei 2014 @ 12:07:06 #142
256146 b2py
Beton!
pi_140339980
Hey fles, jij was toch bezig met een of andere actuele vertrektijden ding?
  zondag 25 mei 2014 @ 12:08:54 #143
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_140340024
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker zinvolle concessie-eis ja 8)7
Overzichtelijker voor de reiziger werd het allemaal niet, nee :P
  zondag 25 mei 2014 @ 12:09:53 #144
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_140340058
Wat is dat dan nou voor grafkanker.. 9.00 tot 14.00 spoedwerkzaamheden.. Ga toch weg
  zondag 25 mei 2014 @ 12:26:22 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140340477
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:07 schreef b2py het volgende:
Hey fles, jij was toch bezig met een of andere actuele vertrektijden ding?
Bezig? Nee. Ik heb een tablet die een website toont ja :)
  zondag 25 mei 2014 @ 12:36:45 #146
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_140340785
NS_online twitterde op zondag 25-05-2014 om 12:11:02 UPDATE Bovenleiding #PmrZdk: herstelwerk aan de bovenleiding is bijna gereed. Rond 13.00 uur rijden de eerste treinen weer. reageer retweet
NS_online twitterde op zondag 25-05-2014 om 12:23:41 Correctie bovenleiding #PmoZdk: niet om 13.00 maar om 14.00 uur rijden de treinen weer tussen Purmerend en Zaandam. http://t.co/axyyfHsO3W reageer retweet
Knap werk, NS!!
  zondag 25 mei 2014 @ 12:37:31 #147
258802 Yreal
henk..!
pi_140340808
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

M.ns.nl is wel een bazensite ja _O_
  zondag 25 mei 2014 @ 12:40:40 #148
256146 b2py
Beton!
pi_140340906
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm, ik kan me herinneren dat je een of ander project gestart was..

Maja, zal wel dan.

Retourtje willingen bezig of niet vertrokken?
  zondag 25 mei 2014 @ 12:44:24 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140341011
quote:
17s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

M.ns.nl is wel een bazensite ja _O_
Nee iets anders. Hij doelt op dit ding:

zondag 25 mei 2014 @ 12:46:08 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140341058
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:40 schreef b2py het volgende:
Retourtje willingen bezig of niet vertrokken?
Neuh, kan vrijdag ook nog wel en dat is een doordeweekse dag dus meer reismogelijkheden. Misschien kan ik het dan wel zo plannen dat ik 4 uur daar heb :)
  zondag 25 mei 2014 @ 14:16:36 #151
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_140344025
En nu spoedwerkzaamheden bij Utrecht CS... Minder treinen naar Den Bosch, geen naar Driebergen-Zeist. Zo zie je maar weer eens het profijt van het saneren van de wissels...
pi_140344110
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2014 10:29 schreef Yreal het volgende:
Hoewel we nu wel lekker al het tuig in purmerend houden
Elk nadeel...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 25 mei 2014 @ 14:34:03 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140344549
En daar is de volgende:

Rotterdam-Delft: een wisselstoring zorgt ervoor dat het geen treinen kunnen rijden. Omreizen kan via Gouda. bit.ly/NSinfo #Rtd
  zondag 25 mei 2014 @ 14:38:44 #154
258802 Yreal
henk..!
pi_140344695
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:34 schreef James1988 het volgende:
En daar is de volgende:

Rotterdam-Delft: een wisselstoring zorgt ervoor dat het geen treinen kunnen rijden. Omreizen kan via Gouda. bit.ly/NSinfo #Rtd
en nog eentje
  zondag 25 mei 2014 @ 14:46:40 #155
45532 ziggyziggyziggy
pi_140344939
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
En nu spoedwerkzaamheden bij Utrecht CS... Minder treinen naar Den Bosch, geen naar Driebergen-Zeist. Zo zie je maar weer eens het profijt van het saneren van de wissels...
Aannames, aannames...
  zondag 25 mei 2014 @ 14:51:51 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140345089
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Aannames, aannames...
Nou, zeg jij eens hoe het wel is dan :)
pi_140345107
Het traditionele model was toch, dat een wisselstoring in Utrecht ervoor zorgt dat de trein van Haarlem naar Uitgeest vertraagd raakt?
  zondag 25 mei 2014 @ 14:54:33 #158
45532 ziggyziggyziggy
pi_140345165
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, zeg jij eens hoe het wel is dan :)
We weten niet wat er gerepareerd moet worden en tegenwoordig moeten er bij reparaties nevensporen buiten dienst worden genomen. Om dan wisselsanering de schuld te geven, slaat als een lul op een drumstel.

En nee, ik weet ook de details niet, ik zit thuis F1 te kijken.
  zondag 25 mei 2014 @ 15:08:44 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140345606
Nou ja, het staat natuurlijk als een paal boven water dat wisselsaneringen ten koste gaan van flexibiliteit. Al is het in dit geval natuurlijk niet gezegd dat "het niet beginnen met saneren van wissels" de huidige ellende voorkomen zou hebben.
  zondag 25 mei 2014 @ 15:39:48 #160
45532 ziggyziggyziggy
pi_140346710
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, het staat natuurlijk als een paal boven water dat wisselsaneringen ten koste gaan van flexibiliteit. Al is het in dit geval natuurlijk niet gezegd dat "het niet beginnen met saneren van wissels" de huidige ellende voorkomen zou hebben.
Eens en eens.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 16:14:10 #161
Maffe Fries
pi_140347835
Corridor rijden O+
  zondag 25 mei 2014 @ 16:21:44 #162
256146 b2py
Beton!
pi_140348049
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Aannames, aannames...
Zal 215A/B wel zijn...
  zondag 25 mei 2014 @ 16:24:23 #163
183523 Salatrel
Salatrel
pi_140348133
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En nee, ik weet ook de details niet, ik zit thuis F1 te kijken.
je had beter kunnen gaan werken. Had je meer spanning en sensatie gezien :')
pi_140348227
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

De grootste grap is dat DB wel weer gratis WiFi in de DB InterCity-Bus, die de ICE dus beconcurreerd. |:(
  zondag 25 mei 2014 @ 16:30:28 #165
256146 b2py
Beton!
pi_140348330
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:27 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

De grootste grap is dat DB wel weer gratis WiFi in de DB InterCity-Bus, die de ICE dus beconcurreerd. |:(
En geen wifi op NBS Frankfurt - Cologne.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 16:33:20 #166
Maffe Fries
pi_140348437
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:24 schreef Salatrel het volgende:

[..]

je had beter kunnen gaan werken. Had je meer spanning en sensatie gezien :')
Gebeurde in Monaco genoeg hoor. Ik heb me wel vermaakt :)
  zondag 25 mei 2014 @ 16:33:55 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140348457
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:30 schreef b2py het volgende:

[..]

En geen wifi op NBS Frankfurt - Cologne.
Volgens deze kaart zou er wel wifi moeten zijn in ICE's op de lijn Frankfurt - Keulen.

Ik vraag me af wat DB precies moet doen om wifi mogelijk te maken in die treinen. Het meeste treinwifi wordt gewoon aangeboden via 3G/4G, in een enkel geval via satelliet (Thalys).
  zondag 25 mei 2014 @ 16:36:02 #168
256146 b2py
Beton!
pi_140348535
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens deze kaart zou er wel wifi moeten zijn in ICE's op de lijn Frankfurt - Keulen.

Ik vraag me af wat DB precies moet doen om wifi mogelijk te maken in die treinen. Het meeste treinwifi wordt gewoon aangeboden via 3G/4G, in een enkel geval via satelliet (Thalys).
Hebben ze recent toegevoegd dan..
  zondag 25 mei 2014 @ 16:41:37 #169
256146 b2py
Beton!
pi_140348766
Pinksterweekend, wat een hel wordt dat om te gaan reizen :X
  zondag 25 mei 2014 @ 16:48:56 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140349049
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:41 schreef b2py het volgende:
Pinksterweekend, wat een hel wordt dat om te gaan reizen :X
Wat staat er zoal op de planning voor dat weekend dan?

Op NS.nl gaat de lijst met werkzaamheden nog niet verder dan 4-6. Stel mongolen :{
  zondag 25 mei 2014 @ 17:03:55 #171
256146 b2py
Beton!
pi_140349534
Heb je even?

Hele weekend:
Alphen - Gouda
Utrecht - Rotterdam/Den Haag grotendeels plat

zondag tot 10:00
IC's uit Amsterdam tot Breukelen, twee per uur. Breukelen - Utrecht per stop/snelbus.
Snel/Stopbussen Utrecht C - Woerden/Gouda. (Ook niets Woerden - Gouda)
Tussen Overvecht en Utrecht C geen treinen, vanaf daar twee sprinters naar Hilversum en twee sprinters & IC's naar Amersfoort.

Maandag tot 09:00
Geen treinen Naarden-Bussum - Weesp.

Zaterdag Zaandam - Sloterdijk en vanaf 22:00 ook Haarlem - Sloterdijk.
Geen IC's tussen Almere c en Lelystad.
Rijdt wel op zondag en maandag.

En dat vergeet NS er vast nog wel een en ander aan wijzigingen erbij te zetten.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:07:02 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140349617
Dat zijn flink wat wijzigingen. Dan gaat men zeker al die "overbodige" wissels bij Utrecht "deactiveren"?
  zondag 25 mei 2014 @ 17:08:30 #173
256146 b2py
Beton!
pi_140349668
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:07 schreef James1988 het volgende:
Dat zijn flink wat wijzigingen. Dan gaat men zeker al die "overbodige" wissels bij Utrecht "deactiveren"?
Was het maar deactiveren ;)
  zondag 25 mei 2014 @ 17:09:42 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140349709
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, we zien het vanzelf wel wanneer de boel in elkaar stort.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 17:13:01 #175
Maffe Fries
pi_140349812
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nouja, we zien het vanzelf wel wanneer de boel in elkaar stort.
Daar hoef je vast niet lang op te wachten.

Het kan prima met zo weinig mogelijk wissels maar daar heb je toch wel wat dingen voor nodig:
- infra moet goed functioneren
- materieel moet zeer betrouwbaar zijn
- minimaliseren storingen veroorzaakt door derden
- meer lijngebonden inzet personeel

etc :P

Een aantal factoren zullen niet op orde zijn
  zondag 25 mei 2014 @ 17:14:51 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140349865
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:03 schreef b2py het volgende:
Heb je even?

Hele weekend:
Alphen - Gouda

IC's uit Amsterdam tot Breukelen, twee per uur. Breukelen - Utrecht per stop/snelbus.
Tussen Overvecht en Utrecht C geen treinen, vanaf daar twee sprinters naar Hilversum en twee sprinters & IC's naar Amersfoort.

Dus in zo'n beetje 80 % van het land iseigenlijk niets aan de hand? :?
  zondag 25 mei 2014 @ 17:16:30 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140349919
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar hoef je vast niet lang op te wachten.
[...]
Een aantal factoren zullen niet op orde zijn
Je kunt 'm nu al aan zien komen: over 2 jaar is de gemiddelde punctualiteit van treinen rond Utrecht 20% lager dan voor die hele operatie, ProRail roept "Aan ons ligt het niet want onze infra functioneert prima", NS roept "Aan ons ligt het ook niet, want onze bijsturingsorganisatie is prima in staat om de problemen op te vangen maar heeft daar de fysieke middelen in de infra rond Utrecht niet meer voor" en de reiziger heeft het nakijken...
  zondag 25 mei 2014 @ 17:18:19 #178
256146 b2py
Beton!
pi_140349973
quote:
5s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar moeten al die badslippers langs die niet door Utrecht kunnen ;-).
  zondag 25 mei 2014 @ 17:19:30 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140350025
oh ja kut ;(
  zondag 25 mei 2014 @ 17:24:43 #180
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_140350182
Doorgaans is het PInksterweekend wel hét weekend dat de meeste cargo's gewoon blijven rijden inderdaad. Dit in tegenstelling tot Pasen en Kerst.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:28:44 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140350310
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Het hele emplacement zit vol met groene strepen...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 mei 2014 @ 17:36:37 #182
258802 Yreal
henk..!
pi_140350542
quote:
5s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is ongeveer de hele randstad, en het draait natuurlijk allemaal om ons
  zondag 25 mei 2014 @ 17:38:16 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140350607
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Groene strepen?
quote:
6s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Blijf dat maar denken, wij (van onder de rivieren) weten wel beter. :+
  zondag 25 mei 2014 @ 17:38:23 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140350611
quote:
6s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

:O
  zondag 25 mei 2014 @ 17:38:49 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140350627
Stelletje patatzeggers :6
  zondag 25 mei 2014 @ 17:39:29 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140350648
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is friet.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 17:39:51 #187
Maffe Fries
pi_140350656
quote:
stuk beter dan onder de rivieren waar ze het woord overstap nog niet kunnen spellen ;)
  zondag 25 mei 2014 @ 17:40:56 #188
258802 Yreal
henk..!
pi_140350686
quote:

[..]

:O
Ik zie overigens ook nog zutphen, eindhoven en steenwijk op de planning staan.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:43:47 #189
258802 Yreal
henk..!
pi_140350764
Erger dan dit weekend zal wel niet :P
  zondag 25 mei 2014 @ 17:45:28 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140350802
en dan zijn dit alleen nog maar de GEPLANDE verstoringen he :P
  zondag 25 mei 2014 @ 17:53:29 #191
258802 Yreal
henk..!
pi_140351016
Ik mag geen ov fiets abbo nemen omdat mijn ov chipkaart korter geldig is dan 1 jaar :')
  zondag 25 mei 2014 @ 17:54:30 #192
258802 Yreal
henk..!
pi_140351044
Er rijdt serieus een trein van roosendaal naar brussel airport? :o
  zondag 25 mei 2014 @ 17:56:15 #193
258802 Yreal
henk..!
pi_140351101
Ook echt alleen op za/zo. Wat dan :')
  zondag 25 mei 2014 @ 17:56:46 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140351123
quote:
8s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:53 schreef Yreal het volgende:
Ik mag geen ov fiets abbo nemen omdat mijn ov chipkaart korter geldig is dan 1 jaar :')
ja, dat is niet nieuw of zo.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:57:02 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140351134
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef Yreal het volgende:
Ook echt alleen op za/zo. Wat dan :')
Die rijdt doordeweeks ook, maar dan verder naar Puurs. dit is onzin.
  zondag 25 mei 2014 @ 17:57:13 #196
258802 Yreal
henk..!
pi_140351150
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, dat is niet nieuw of zo.
Dalvrij mocht ik er wel gewoon op aanschaffen :')
  zondag 25 mei 2014 @ 17:58:20 #197
258802 Yreal
henk..!
pi_140351179
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die rijdt doordeweeks ook, maar dan verder naar Puurs.
Puurs via zaverterm? Dat is toch vreselijk om?

Sowieso, puurs? Wat?
  zondag 25 mei 2014 @ 18:00:32 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140351251
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Puurs via zaverterm? Dat is toch vreselijk om?

Sowieso, puurs? Wat?
Ik zat ernaast, ik dacht even dat Puurs in de buurt van Brussel lag. Boy was I wrong. :')

Doordeweeks rijdt de stoptrein Roosendaal - Antwerpen door naar Puurs, in het weekend rijdt dat ding naar Brussels Airport. Waarschijnlijk omdat er dan een andere treinserie in het weekend niet rijdt en men contractueel verplicht is om X treinkilometers naar de luchthaven te hebben ofzo.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:01:12 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140351275
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Groene strepen?
Allerlei markeringen op de spoorstaven.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 mei 2014 @ 18:02:26 #200
258802 Yreal
henk..!
pi_140351316
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zat ernaast, ik dacht even dat Puurs in de buurt van Brussel lag. Boy was I wrong. :')

Doordeweeks rijdt de stoptrein Roosendaal - Antwerpen door naar Puurs, in het weekend rijdt dat ding naar Brussels Airport. Waarschijnlijk omdat er dan een andere treinserie in het weekend niet rijdt en men contractueel verplicht is om X treinkilometers naar de luchthaven te hebben ofzo.
Maar ook echt puurs. Gewoon een willekeurig station waar ze nog een treintje konden laten keren.

Leek mij wel een nuttige verbinding :@
  zondag 25 mei 2014 @ 18:03:34 #201
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140351352
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:03 schreef b2py het volgende:
Heb je even?

Hele weekend:
Alphen - Gouda

Er gaat natuurlijk ook helemaal niemand op pad met de trein dat weekend.
  zondag 25 mei 2014 @ 18:52:09 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140352924
nu niet meer nee :P
pi_140353233
de werkzaamheden rondom Utrecht zijn een tijd geleden al aangekondigd.
http://www.ns.nl/over-ns/(...)trecht-centraal.html
  zondag 25 mei 2014 @ 19:13:20 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140353605
Vet leuk joh :) Worden ze alleen niet minder hinderlijk van helaas :P
  zondag 25 mei 2014 @ 19:15:33 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140353677
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee. De route die de L Antwerpen - Puurs doet, heeft het deel tussen Antwerpen Zuid en Puurs in het weekend geen treinen :')
In het weekend MOET men altijd via Mechelen, met de IR-trein Leuven - Puurs. 13 Minuten meer reistijd.

Stations die dus niet bediend worden: Hoboken Polder, Hemiksem, Schelle, Niel, Boom, Ruisbroek-Sauvegarde.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:19:54 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140353839
Geldt overigens voor wel meer lijnen in België, dat er in het weekend gewoon niets rijdt. Ik weet er in Wallonië nog wel een paar.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:20:59 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140353875
Joah, dat klopt. Maar volgens mij is dit de lijn die het dichtstbij Nederland is, waar niks rijdt in het weekend?

Tijdens werkzaamheden heb ik die lijn al eens in het weekend met de IC Antwerpen - Lille Flandres gedaan, en dan gewoon op snelheid overal doorknallen :D
  zondag 25 mei 2014 @ 19:23:42 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140353962
Antwerpen Haven is dichterbij :P
  zondag 25 mei 2014 @ 19:25:12 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140354013
Oja, da klopt ja. Maar daar rijden nog wel goederentreinen :9
  zondag 25 mei 2014 @ 19:29:35 #210
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140354164
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Geldt overigens voor wel meer lijnen in België, dat er in het weekend gewoon niets rijdt. Ik weet er in Wallonië nog wel een paar.
is er geen vraag of heeft de NMBS gewoon schijt?
  zondag 25 mei 2014 @ 19:30:37 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140354202
Daar is simpelweg geen vraag verwacht ik. Nu zijn er nog stations die in het weekend krap aan de 10 in- en uitstappers op zaterdag komen :') Zondag is daar dan ook dramatisch :')
  zondag 25 mei 2014 @ 19:32:04 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140354255
Ook wel een beetje kip-ei tussen die 2 denk ik. Als je geen vervoer aanbiedt, tsja, dan blijkt vanzelf dat iedereen alles op de fiets of met de auto diet. EN is er geen vraag ook.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:32:17 #213
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140354262
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:30 schreef greavy het volgende:
Daar is simpelweg geen vraag verwacht ik. Nu zijn er nog stations die in het weekend krap aan de 10 in- en uitstappers op zaterdag komen :') Zondag is daar dan ook dramatisch :')
Ja, dan snap ik het wel. Beetje Enschede Eschmarke en Glanerbrug situatie op zondag. :9
pi_140354429
Spoorlijn 26 is ook zo'n mooi voorbeeld, die lijn gaat gewoon door Brussel maar stations als Merode en Delta (nota bene met overstap op de metro) kennen in de logica van de NMBS geen vervoersvraag in het weekend :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 19:36:34 ]
  zondag 25 mei 2014 @ 19:37:09 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140354479
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook wel een beetje kip-ei tussen die 2 denk ik. Als je geen vervoer aanbiedt, tsja, dan blijkt vanzelf dat iedereen alles op de fiets of met de auto diet. EN is er geen vraag ook.
Ja oké. En ALS er een trein komt, is de eerste op zondag pas om 9u, en de laatste om 19u, in een 1x/2u-takt ofzo :') Nee, daar haal je reizigers mee binnen :N
  zondag 25 mei 2014 @ 19:38:27 #216
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140354531
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:36 schreef J.B. het volgende:
Spoorlijn 26 is ook zo'n mooi voorbeeld, die lijn gaat gewoon door Brussel maar stations als Merode en Delta (nota bene met overstap op de metro) kennen in de logica van de NMBS geen vervoersvraag in het weekend :')
Stonden op een maandagmiddag toch nog best wat mensen op Meiser, kan in het weekend natuurlijk compleet anders zijn maar dat je daar dan niets laat rijden is heel veel :') waard.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:39:00 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140354551
Oh, lekker handig weer: Men kan bij NS Lowspeed én NMBS geen tickets kopen voor de TGV's Parijs - Barcelona, want de treinen zijn onder een ander reservatiesysteem ondergebracht, waar alleen de RENFE en SNCF bij kunnen 8)7
  zondag 25 mei 2014 @ 19:40:58 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140354621
EN de treinreiswinkelt :P
pi_140354638
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Zoals het gebrek aan vraag voor het avondretour dus? :+.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:41:30 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140354643
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
En de CD. En de ÖBB. En de SBB en, ja, ik kan wel ff doorgaan.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:41:42 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140354651
Maar had Neelie niet iets in gang gezet waardoor dit ook op Europees niveau geregeld gaat worden?
  zondag 25 mei 2014 @ 19:43:07 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140354698
Oh ja ik weet het al. Railteam Alliance heet het :)
  zondag 25 mei 2014 @ 19:43:16 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140354702
Daarom snap ik die logica ook niet. Als vervoerder wil je toch zoveel mogelijk tickets verkopen, en dus zou DB, ÖBB enz. er ook bij moeten kunnen voor verkoop? TGV Parijs - Barcelona is dus een beetje een apart buitenbeentje ...
  Redactie Sport zondag 25 mei 2014 @ 19:43:25 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140354710
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
In Nederland zouden die lijnen al zijn gesloten denk ik. En vervangen door een buslijn, die op zondag ook niet rijdt (die lijnen hebben we wel namelijk in Nederland).
PM mij!
  zondag 25 mei 2014 @ 19:44:52 #225
258802 Yreal
henk..!
pi_140354790
En weer herstelwerkzaamheden.

Is dit een excuus om gewoon even 2 uur aan een vertraging te plakken?
  zondag 25 mei 2014 @ 19:49:36 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140354971
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

In Nederland zouden die lijnen al zijn gesloten denk ik. En vervangen door een buslijn, die op zondag ook niet rijdt (die lijnen hebben we wel namelijk in Nederland).
Men kan in België nog steeds bij de NMBS een ticket kopen naar Bastenaken. En dan met de TEC-bus lijn 163a reizen. Die bus rijdt in opdracht van NMBS, en de gehele spoorlijn is opgebroken. In 2004 is het loket gesloten, terwijl in 1993 de allerlaatste trein reed :')
Loket moest open blijven "want de lijn was nog in dienst"
  zondag 25 mei 2014 @ 19:57:52 #227
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140355355
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:44 schreef Yreal het volgende:
En weer herstelwerkzaamheden.

Is dit een excuus om gewoon even 2 uur aan een vertraging te plakken?
O+ Herstelwerkzaamheden O+
  zondag 25 mei 2014 @ 19:59:56 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140355459
  zondag 25 mei 2014 @ 20:05:06 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140355716
quote:
Als het goed is, heeft men in 2011/2012 de allerlaatste sporen weggehaald.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:13:51 #230
256146 b2py
Beton!
pi_140356117
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is de maatvoering van de nieuwe infra :)
pi_140356619
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Die hebben een SNCF systeem ook staan.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:29:28 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140356853
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:30 schreef greavy het volgende:
Nu zijn er nog stations die in het weekend krap aan de 10 in- en uitstappers op zaterdag komen :')
Sommige stations in Wallonië halen dat niet eens op een werkdag geloof ik. :')
  zondag 25 mei 2014 @ 20:53:19 #233
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140358149
Waar kan ik trouwens een wedje afsluiten over het aantal 'uitgelopen werkzaamheden' of 'herstelwerkzaamheden' morgenochtend?
  zondag 25 mei 2014 @ 20:57:41 #234
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140358415
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
nu niet meer nee :P
Naarden - Weesp hadden ze wel gelijk met de lamlegging van Muiderpoort - Weesp kunnen doen. Creativiteit kent geen tijd. Iemand die weet wat ze tussen Muiderpoort en Weesp gedaan hebben eigenlijk? Staat los van de geluidschermen volgens mij.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:01:26 #235
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140358633
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:57 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Naarden - Weesp hadden ze wel gelijk met de lamlegging van Muiderpoort - Weesp kunnen doen. Creativiteit kent geen tijd. Iemand die weet wat ze tussen Muiderpoort en Weesp gedaan hebben eigenlijk? Staat los van de geluidschermen volgens mij.
Hier (http://www.prorail.nl/nie(...)-amsterdam-en-zwolle) staat alleen dat ze aan het werk zijn bij Rai, al zullen ze vast meer hebben gedaan.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:11:24 #236
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140359180
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:01 schreef boriq het volgende:

[..]

Hier (http://www.prorail.nl/nie(...)-amsterdam-en-zwolle) staat alleen dat ze aan het werk zijn bij Rai, al zullen ze vast meer hebben gedaan.
quote:
Geen treinverkeer mogelijk op het traject Amsterdam Muiderpoort-Diemen- Weesp vanwege werkzaamheden bij station Diemen, van vrijdag 24 mei tot maandag 26 mei. Plan uw reis via www.ns.nl.

Op dit traject werken we aan de perrons. Soms vernieuwen we het tegelwerk, soms het hele perron. Daardoor kunnen passagiers makkelijker de trein in- en uitstappen, en voldoen we aan de Europese norm die daarvoor geldt. Ook vervangt ProRail soms het perronmeubilair, zoals bankjes en prullenbakken. En we vernieuwen soms perronoverkappingen en installaties voor reisinformatie. Toegankelijke en comfortabele stations zijn een voorwaarde voor een goede treinreis.
Zou een keer tijd worden. Die perrons liepen qua betegeling nou niet echt recht.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 21:12:44 #237
Maffe Fries
pi_140359231
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:01 schreef boriq het volgende:

[..]

van de werkzaamheden bij RAI heeft het treinverkeer weinig last dit weekend. Die vinden voornamelijk naast het station plaats
  zondag 25 mei 2014 @ 21:30:51 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140360374
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Sommige stations in Wallonië halen dat niet eens op een werkdag geloof ik. :')
Dat zal je snel tegenvallen. Alle stations, zelfs in Wallonië, zitten boven de 20 ( :') ) per dag.

station Pry, langs L132, heeft er maar 27 in/uitstappers op ma-vr, daar rijdt de trein za/zo gewoon door.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:38:01 #239
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140360825
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:30 schreef greavy het volgende:

[..]

station Pry, langs L132, heeft er maar 27 in/uitstappers op ma-vr, daar rijdt de trein za/zo gewoon door.
27 man? Dat past ook gewoon makkelijk in een Optare Solo, is ook weer wat goedkoper. :')
  zondag 25 mei 2014 @ 21:39:53 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140360937
Dordt in Stoom 2014
Vandaag maar even vlakbij huis gebuurt, en de SSN stoomtrein vastgelegd op alle mogelijke stekken...

De onderstaande foto is toch wel de meest gave foto van de dag:
SSN 65 018 + SSN-rijtuigen + SSN 01 1075 by Durk Houtsma., on Flickr
Bij de Wantijbrug passeert tijdens een heerlijk zonnetje de pendeltrein tijdens Dordt in Stoom.
Aan de Baanhoekweg-zijde was de 65 018 present, en de Dordrecht-zijde de 01 1075, die hier nog ver buiten het fotobeeld rijdt.

SSN 01 1075 + SSN-rijtuigen + SSN 65 018 (38111) by Durk Houtsma., on Flickr
Tijdens Dordt in Stoom pendelt de SSN met de fraaie stam en aan beide uiteindes een stoomlok tussen station Dordrecht en de Baanhoekweg in Dordrecht.
Keurig op tijd vertrekt de pendeltrein als trein 38111 vanaf de Staart richting station Dordrecht.
  zondag 25 mei 2014 @ 22:00:09 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_140362322
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is de maatvoering van de nieuwe infra :)
Het is echt geen gezicht!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 mei 2014 @ 22:04:55 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140362721
Verstaat er hier iemand Noors?

Ik vind het maar een beetje een aparte reclame, zelfs als ik de description door Google Translate haal.
pi_140363523
Tog is trein, meer weet ik niet. :P
  zondag 25 mei 2014 @ 22:22:45 #244
256146 b2py
Beton!
pi_140363915
quote:
2s.gif Op i zondag 25 mei 2014 22:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is echt geen gezicht!
Achja, een emplacementstekening is buiten ook minder makkelijk lezen dan achter het bureau.
  zondag 25 mei 2014 @ 22:23:04 #245
256146 b2py
Beton!
pi_140363933
quote:
10s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:11 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

[..]

Zou een keer tijd worden. Die perrons liepen qua betegeling nou niet echt recht.
Soms dingen doen, prachtig! :D
  Redactie Sport zondag 25 mei 2014 @ 22:23:14 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140363943
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:38 schreef boriq het volgende:

[..]

27 man? Dat past ook gewoon makkelijk in een Optare Solo, is ook weer wat goedkoper. :')
Nee, geen Optare. Kutbussen dat het zijn :r
PM mij!
  zondag 25 mei 2014 @ 22:25:44 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140364124
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:38 schreef boriq het volgende:

[..]

Ik zit wat verder te zoeken: station Florée heeft maar hooguit 24 in/uitstappers per dag.
Dat station heeft niet eens iets wat op een parkeerplaats lijkt. De dichtbijzijndste fatsoenlijke parkeermogelijkheid is 800 meter lopen.
Florée heeft za/zo ook geen trein. Dan rijden de treinen op L162 daar gewoon door.
  zondag 25 mei 2014 @ 22:27:50 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140364306
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zag nabij Maidenhead shuttlebusjes rondrijden tussen het Office Park en het station, daar rijden ze met Optare's. Best geinige bussen wel :P
  Redactie Sport zondag 25 mei 2014 @ 22:28:24 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140364356
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik zit wat verder te zoeken: station Florée heeft maar hooguit 24 in/uitstappers per dag.
Dat station heeft niet eens iets wat op een parkeerplaats lijkt. De dichtbijzijndste fatsoenlijke parkeermogelijkheid is 800 meter lopen.
Florée heeft za/zo ook geen trein. Dan rijden de treinen op L162 daar gewoon door.
Geerdijk heeft ook geen parkeerplaats, alleen wat parkeervakken bij de woningen voor aan de straat daar
PM mij!
  zondag 25 mei 2014 @ 22:29:52 #250
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140364467
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Soms dingen doen, prachtig! :D
Hij valt even niet...
  zondag 25 mei 2014 @ 22:30:21 #251
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140364512
Nee, dat klopt, maar daar is wel wat mogelijk, bij Florée niet. Heb vorige week zondag daar ook ff staan ronddolen om mijn auto kwijt te kunnen voor een foto te maken vanaf het perron :P
Maar daar ligt het station op de meest totaal onlogische plek. Je kan er niet eens voor het station stoppen om mensen in- en uit te laten stappen. Auto's rijden daar met 70 door.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 mei 2014 @ 22:30:24 #252
Maffe Fries
pi_140364514
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

Geerdijk heeft ook geen parkeerplaats, alleen wat parkeervakken bij de woningen voor aan de straat daar
De Eschmarke heeft nog minder in- en uitstappers
  Redactie Sport zondag 25 mei 2014 @ 22:30:34 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140364525
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zag nabij Maidenhead shuttlebusjes rondrijden tussen het Office Park en het station, daar rijden ze met Optare's. Best geinige bussen wel :P
Zolang je er niet mee hoeft te rijden wel ja... Rammelende rotdingen met wielen die veel te ver naar voren zitten.
SPOILER
PM mij!
  zondag 25 mei 2014 @ 22:31:29 #254
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140364584
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik had een maat nodig en in zo'n karretje passen volgens wikipedia 29 mensen, gelukkig rijden inderdaad ze in Borne en Hengelo en niet in Enschede. :)
  zondag 25 mei 2014 @ 22:32:24 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140364654
Ik heb toch al een hekel aan bussen, en zo'n Optare verbetert het inderdaad niet. Heb er één keer ingezeten. Vond het gare klotebussen :r
  Redactie Sport zondag 25 mei 2014 @ 22:33:07 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140364710
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:31 schreef boriq het volgende:

[..]

Ik had een maat nodig en in zo'n karretje passen volgens wikipedia 29 mensen, gelukkig rijden inderdaad ze in Borne en Hengelo en niet in Enschede. :)
Helaas ook in Enschede tegenwoordig: 's ochtends op lijn 6, en dan de rest van de dag op lijn 7 (pendelbus station-Van Heekplein).

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:30 schreef greavy het volgende:
Nee, dat klopt, maar daar is wel wat mogelijk, bij Florée niet. Heb vorige week zondag daar ook ff staan ronddolen om mijn auto kwijt te kunnen voor een foto te maken vanaf het perron :P
Maar daar ligt het station op de meest totaal onlogische plek. Je kan er niet eens voor het station stoppen om mensen in- en uit te laten stappen. Auto's rijden daar met 70 door.
https://www.google.nl/map(...)QbouILsEgtOdCKAQ!2e0 kan toch?
PM mij!
  zondag 25 mei 2014 @ 22:35:25 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140364889
Staan borden dat je niet mag parkeren, alleen voor bewoners. Misschien is in/uitstappen daar idd wel mogelijk idd.
  zondag 25 mei 2014 @ 22:35:37 #258
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140364902
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Helaas ook in Enschede tegenwoordig: 's ochtends op lijn 6, en dan de rest van de dag op lijn 7 (pendelbus station-Van Heekplein)
rly? Op 7 zag ik vorige week nog een vergrootte sprinter.
Gelukkig gooien ze in 2 en 62 vast geen Optares :D
  zondag 25 mei 2014 @ 22:38:55 #259
256146 b2py
Beton!
pi_140365157
quote:
9s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:29 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Hij valt even niet...
Zie Prorail tekst.
  zondag 25 mei 2014 @ 22:41:29 #260
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_140365334
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 08:08 schreef greavy het volgende:
Dat klopt. Eindhoven heeft nog geen openbare liften. Voor de lift moet er iemand met de sleutel mee van NSR Eindhoven, dan kan het. Roltrap heb je volgens mij alleen naar boven daar.

Na de verbouwing zijn er gewoon openbare liften en dergelijke.
Na de verbouwing had ik gisteren niks aan. Ik merk wel dat je behoorlijk gehandicapt bent wanneer je met twee krukken op pad moet bij de NS. In Overvecht netjes ingestapt zodat bij een lift uitkom op CS, komen we binnen op spoor 12 op een plaats waar ik precies de grootste krukstrompelafstand had naar spoor 14/15 :( .
Verder is die troep op de grond ook niet handig met het goed plaatsen van je stok, wel overal hulpvaardige en vriendelijke mensen :) maar wat moet je met kan ik je helpen? Ik had geen handbagage bij me en 2 krukken, mij dragen gaat niet lukken volgens mij
  zondag 25 mei 2014 @ 22:46:54 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140365760
Op veel plekken is het nog zo dat toegang voor PRM's (People with Reduced Mobility) suboptimaal is. Zelfs in grote stations als Delft en Breda is het op dit moment nog maar behelpen omdat:
1) de perrons niet toegankelijk zijn
2) de opstap van perron naar trein niet gelijkvloers is

In Delft is het zelfs zo erg dat je voor alle treinen richting Rotterdam over een trap moet: of de hoge trap over het spoor heen, of het tunneltje aan de andere kant. Er is gewoon geen lift, en er is ook nergens in de buurt een overpad waar je onder begeleiding overheen zou moeten kunnen.

In Breda waren er eerst nog roltrappen, maar inmiddels zijn alle perrons alleen nog maar toegankelijk met gewone trappen. Er is wel een overpad (en een lift om van de ingang op perron 2 uit te komen), maar hiervan ben je afhankelijk van begeleiding die er niet altijd is.

Straks (als de verbouwingen klaar zijn) wordt het wel beter, maar tot die tijd is het helaas behelpen. :(
pi_140365987
Gelukkig hoef je op station Putten niet al te vaak van perron 1 naar perron 2, maar ik ben wel blij dat ik dat niet met krukken hoef te doen :+.
pi_140366163
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:04 schreef James1988 het volgende:
Verstaat er hier iemand Noors?

Ik vind het maar een beetje een aparte reclame, zelfs als ik de description door Google Translate haal.
De titel betekent volgens mij zoiets als "Wat is dat toch met treinreizen?". In het filmpje gaat het over waarom treinreizen zo mooi is, er worden wat voorbeelden genoemd en de vergelijking met de auto wordt (...uiteraaaaaaard alwéér) gemaakt. Eindconclusie: "Wat is reizen met de trein, toch zo ontzettend fijn!", of iets die trant in ieder geval.
  zondag 25 mei 2014 @ 22:53:28 #264
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_140366205
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:
Op veel plekken is het nog zo dat toegang voor PRM's (People with Reduced Mobility) suboptimaal is. Zelfs in grote stations als Delft en Breda is het op dit moment nog maar behelpen omdat:
1) de perrons niet toegankelijk zijn
2) de opstap van perron naar trein niet gelijkvloers is

In Delft is het zelfs zo erg dat je voor alle treinen richting Rotterdam over een trap moet: of de hoge trap over het spoor heen, of het tunneltje aan de andere kant. Er is gewoon geen lift, en er is ook nergens in de buurt een overpad waar je onder begeleiding overheen zou moeten kunnen.

In Breda waren er eerst nog roltrappen, maar inmiddels zijn alle perrons alleen nog maar toegankelijk met gewone trappen. Er is wel een overpad (en een lift om van de ingang op perron 2 uit te komen), maar hiervan ben je afhankelijk van begeleiding die er niet altijd is.

Straks (als de verbouwingen klaar zijn) wordt het wel beter, maar tot die tijd is het helaas behelpen. :(
In Tilburg kan je ook (nog) niet alles doen, op Overvecht sinds kort dus wel, dat was dan een pluspunt ^O^ . Wat dus wel vreemd is, in Tilburg en Eindhoven stappen best veel reizigers in- en uit, allemaal zonder handicap? (gezond volkje die Brabanders :+ )
Ik hoop eenmalig met krukken te reizen en als incidenteel gehandicapte moet je je eigenlijk dus flink voorbereiden op ritje met de NS dat doe je (nog) niet uit de losse pols :(
pi_140366360
quote:
4s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:41 schreef bork het volgende:

[..]

Na de verbouwing had ik gisteren niks aan.
Dat is wel een beetje vreemd niet?
pi_140366624
kennen jullie Rico Windt al?
3366 videootjes heeft hij op YouTube gezet. Treinen en Liften is wat hij filmt.
om onbekende redenen voorziet hij zijn video's van Engelstalig commentaar.
  Redactie Sport zondag 25 mei 2014 @ 23:03:48 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_140366834
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:35 schreef boriq het volgende:

[..]

rly? Op 7 zag ik vorige week nog een vergrootte sprinter.
Gelukkig gooien ze in 2 en 62 vast geen Optares :D
Wel wat offtopic, maar goed:
SPOILER
Ontopic:

Twee Plan V's als Sprinter uit Apeldoorn tussen Hengelo en Enschede Drienerlo
PM mij!
  zondag 25 mei 2014 @ 23:49:30 #268
258802 Yreal
henk..!
pi_140369114
heeft iemand nog geteld hoevaak er nou al herstelwerkzaamheden waren? Weer eentje.
  maandag 26 mei 2014 @ 07:38:06 #269
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140374648
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Zie Prorail tekst.
En soms slopen wij een wissel of sein.
  maandag 26 mei 2014 @ 08:12:33 #270
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_140374995
Brandmelding op station Wijchen, geen treinen tussen Oss en Nijmegen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 26 mei 2014 @ 08:43:27 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_140375396
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:12 schreef JDude het volgende:
Brandmelding op station Wijchen, geen treinen tussen Oss en Nijmegen.
Trein met vastgelopen remmen. Bovenleiding is erg ruim uitgeschakeld. Getroffen mat is een Plan V.
  maandag 26 mei 2014 @ 09:02:28 #272
258802 Yreal
henk..!
pi_140375645
Prorail :r fucking vingerverfers zijn het.

Hoofddorp, sprinter naar hilversum, overstap sprinter naar vathorst. Vathorst mag eerst, en dan moet ie in de tunnel als nog wachten op de sprinter naar hilversum. :r
  Moderator maandag 26 mei 2014 @ 09:09:11 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140375721
Netjes, machinist waarschuwt staande passagiers voor scherpe rechts-links wissel bij Herfte. Was ook wel nodig :p
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 26 mei 2014 @ 09:12:27 #274
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140375764
Les 1 in het boek: Vertrekken voor dummies:

112nijmegen twitterde op maandag 26-05-2014 om 08:02:03 Oorzaak treinbrand Wijchen bekend. Machinist had de rem erop laten staan bij wegrijden. Trein komt voorlopig niet van zijn plaats af. reageer retweet
  maandag 26 mei 2014 @ 09:15:10 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140375797
Het lijkt erop dat de eerder besproken kantelbaktrein tussen Brussel en Basel er niet meer gaat komen.
  maandag 26 mei 2014 @ 09:33:24 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140376136
Vuige sterf NS :( eerst krijgen we te horen dat de paar minuten vertraging aan "uhh het in en uitstappen ligt". Vervolgens staan we voor binnenkomst in Den Haag Centraal net zo lang stil tot de sprinter naar Delft vertrokken is. Maar dat is dus mijn eigen schuld begrijp ik. :r

Dat je inmiddels de vloer niet meer ziet door alle vuilnis, daar hebben we het niet eens meer over.

En maar lullen over 1, 2 en 3 :r
  maandag 26 mei 2014 @ 09:38:37 #277
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140376250
quote:
13s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Vuige sterf NS :( eerst krijgen we te horen dat de paar minuten vertraging aan "uhh het in en uitstappen ligt". Vervolgens staan we voor binnenkomst in Den Haag Centraal net zo lang stil tot de sprinter naar Delft vertrokken is. Maar dat is dus mijn eigen schuld begrijp ik. :r

Dat je inmiddels de vloer niet meer ziet door alle vuilnis, daar hebben we het niet eens meer over.

En maar lullen over 1, 2 en 3 :r
Een tikkie de maandagochtendblues te pakken?
  maandag 26 mei 2014 @ 09:41:14 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140376302
Ik vind het grappig hoe mijn trein (een IC uit Venlo richting Den Haag CS) stelselmatig voor geel of rood terecht komt omdat de trein bij ieder station veel te vroeg is. En dit terwijl de machinist niet eens rijdt alsof hij wordt opgejaagd.

Ik vind het minder grappig dat het hierdoor maar al te duidelijk is dat de dienstregeling zo ruim is opgezet dat een zware goederentrein de rijtijden nog zou kunnen halen, maar dat terzijde. :P
  maandag 26 mei 2014 @ 09:42:28 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140376330
Ja zwg, breng ze op een idee :P
  maandag 26 mei 2014 @ 09:48:33 #280
256146 b2py
Beton!
pi_140376493
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:41 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het grappig hoe mijn trein (een IC uit Venlo richting Den Haag CS) stelselmatig voor geel of rood terecht komt omdat de trein bij ieder station veel te vroeg is. En dit terwijl de machinist niet eens rijdt alsof hij wordt opgejaagd.

Ik vind het minder grappig dat het hierdoor maar al te duidelijk is dat de dienstregeling zo ruim is opgezet dat een zware goederentrein de rijtijden nog zou kunnen halen, maar dat terzijde. :P
Wel bijzonder, de planning is dat ene trein nooit geel of rood tegen komt. Structureel vertraagde trein er voor?
  maandag 26 mei 2014 @ 09:49:31 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140376511
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel bijzonder, de planning is dat ene trein nooit geel of rood tegen komt. Structureel vertraagde trein er voor?
Nee, er zit niks voor. Ik denk dat de dienstregeling is gemaakt voor een VIRM-6, maar de trein wordt gereden met 2x DDZ-IV. :)
  maandag 26 mei 2014 @ 09:52:42 #282
256146 b2py
Beton!
pi_140376582
Dat scheelt, ben benieuwd of de dienstregeling versneld wordt als al het VIRM verbouwd is. 20% gewichtsreductie zou het een racemonster maken! :D
  maandag 26 mei 2014 @ 09:57:00 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140376676
Nou, met 2 of 3 aangedreven draaistellen per treinstel gaat die slak nog steeds geen haas worden hoor. :+

Over dat soort details gesproken, wie is hier bezig geweest? Dat zijn wel heel veel technische details voor Wikipedia...
pi_140376761
dag
  maandag 26 mei 2014 @ 10:03:27 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140376838
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:00 schreef Peter het volgende:
Over het plannen in Europa: http://www.z24.nl/onderne(...)at-veranderen-464571
Er zijn er nog een paar die niet genoemd zijn zoals Capitaine Train en Rome2rio. Ik vind Rome2rio wel fijn werken omdat die allerlei modaliteiten meeneemt in de vergelijking, en dus ook bussen en boten meepakt als dat logisch is op de route.
  maandag 26 mei 2014 @ 10:05:59 #286
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_140376899
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:57 schreef James1988 het volgende:
Nou, met 2 of 3 aangedreven draaistellen per treinstel gaat die slak nog steeds geen haas worden hoor. :+

Over dat soort details gesproken, wie is hier bezig geweest? Dat zijn wel heel veel technische details voor Wikipedia...
Een IC-Berlijn heeft ook maar twee aangedreven draaistellen. En de DDZ moet het ook met drie draaistellen per treinstel doen.
  maandag 26 mei 2014 @ 10:07:01 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140376928
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:38 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Een tikkie de maandagochtendblues te pakken?
Nee hoor, gewoon weer genaaid door die stervende zaadclub getrakteerd op een sub-optimale prestatie van de kansenmensen van dat prachtbedrijf.
  maandag 26 mei 2014 @ 10:20:28 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140377364
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Een IC-Berlijn heeft ook maar twee aangedreven draaistellen. En de DDZ moet het ook met drie draaistellen per treinstel doen.
Ja slimmerik, maar die motorbak of loc heeft wel een bak meer vermogen dan zo'n schommelbanaan.

In other news; HTM heeft de dienstregeling van de trams weer eens veranderd. Hoe vaak doen die lui dat? :o
  maandag 26 mei 2014 @ 10:23:27 #289
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_140377474
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja slimmerik, maar die motorbak of loc heeft wel een bak meer vermogen dan zo'n schommelbanaan.
Ik moet toch het juiste antwoord geven?
  maandag 26 mei 2014 @ 10:25:49 #290
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140377562
quote:

[..]

In other news; HTM heeft de dienstregeling van de trams weer eens veranderd. Hoe vaak doen die lui dat? :o
Die veranderen blijkbaar de dienstregeling synchroon met het weer. :)
pi_140377567
quote:

[..]

vast door de diverse werkzaamheden door den haag heen :')
  maandag 26 mei 2014 @ 10:56:03 #292
256146 b2py
Beton!
pi_140378425
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:25 schreef boriq het volgende:

[..]

Die veranderen blijkbaar de dienstregeling synchroon met het weer. :)
Zouden ze nu ook een alarmdienstregeling rijden dan?
  maandag 26 mei 2014 @ 11:06:29 #293
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140378721
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Zouden ze nu ook een alarmdienstregeling rijden dan?
Rijden ze dan nog na de verwachting dat het kutweer wordt? ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 mei 2014 @ 11:10:51 #294
Maffe Fries
pi_140378831
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:57 schreef James1988 het volgende:

Een extra aangedreven as zou bij dat mat echt enorm veel schelen. Dan is het nog geen racemonster, maar bij lagere snelheden kun je dan veel winnen
  maandag 26 mei 2014 @ 11:48:38 #295
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140379967
Ik houd zo van reizen per trein hier. Van die oude vervallen boemels die in een traag tempo over het land kruipen. Waar je nog het raampje kan opendraaien om even uit de waaien in de warme en met geur van rozen en zonnebloemen gevulde lucht. Of om gewoon een sigaretje te roken. Waar je 3.5 uur doet over 220 kilometer maar daar wel slechts 8 euro voor een eerste klas ticket betaalt en de perronwachters nog vriendelijk naar je zwaaien vooraleer ze het groene sein tonen aan de machinist. Waar bordjes je in gebrekkig Nederlands op zaken wijzen en veiligheid nog niet zo hoog in aanzien staat..

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 26 mei 2014 @ 12:13:45 #296
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_140380614
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:48 schreef Dven het volgende:
Ik houd zo van reizen per trein hier. Van die oude vervallen boemels die in een traag tempo over het land kruipen. Waar je nog het raampje kan opendraaien om even uit de waaien in de warme en met geur van rozen en zonnebloemen gevulde lucht. Of om gewoon een sigaretje te roken. Waar je 3.5 uur doet over 220 kilometer maar daar wel slechts 8 euro voor een eerste klas ticket betaalt en de perronwachters nog vriendelijk naar je zwaaien vooraleer ze het groene sein tonen aan de machinist. Waar bordjes je in gebrekkig Nederlands op zaken wijzen en veiligheid nog niet zo hoog in aanzien staat..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als de trein 'end of life' is zou ik de wc ook niet willen gebruiken inderdaad.
pi_140380632
Bulgarije zo te zien? Tof! Vooral die Google Translate vertaling dat waarschijnlijk Duits moest voorstellen. :D

Er is zojuist iemand voor de trein gesprongen op de LGV Nord tussen Brussel en Parijs trouwens. Erg vervelend natuurlijk, maar om nu het complete treinverkeer Brussel-Parijs daarvoor stil te leggen? Er zijn niet voor niets opritten naar de LGV Nord in Lille, Douai, Arras en Creil.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 mei 2014 @ 12:15:20 #298
Maffe Fries
pi_140380662
Weer 20 doden in India. Een passagierstrein is op volle snelheid op een stilstaande goederentrein gebotst ...
http://nos.nl/artikel/652(...)inongeluk-india.html
  maandag 26 mei 2014 @ 12:51:00 #299
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140381814
quote:
15s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:15 schreef Peterselieman het volgende:
Weer 20 doden in India. Een passagierstrein is op volle snelheid op een stilstaande goederentrein gebotst ...
http://nos.nl/artikel/652(...)inongeluk-india.html
Pfoe, heftig.
Als ik de verhalen van mijn oudoom (wie uit India komt) ook hoor over de treinen daar. :')
pi_140381901
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:51 schreef boriq het volgende:

[..]

Pfoe, heftig.
Als ik de verhalen van mijn oudoom (wie uit India komt) ook hoor over de treinen daar. :')
als ik de verhalen hoor over treinen in india valt mij 20 doden bij een treinbotsing nog mee :P
  maandag 26 mei 2014 @ 13:00:15 #301
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_140382127
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:53 schreef Salatrel het volgende:

[..]

als ik de verhalen hoor over treinen in india valt mij 20 doden bij een treinbotsing nog mee :P
Zeg dat wel ja, lekker op treeplankjes anderen ellebogen. dan mogen wij niet klagen als er solo SLT viertje aankomt en de bijbehorende drukte. :P
edit: één sluitseintje :)

[ Bericht 10% gewijzigd door boriq op 26-05-2014 13:47:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')