abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:05:43 #51
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_141484431
Je kunt van mening verschillen of zwart/wit of kleur mooier is in mijn foto, maar er is niets zwart/wit gemaakt in post-processing. Het is film, dus de keuze lag al vast. Ik zie het dan ook andersom, ik denk eerlijk gezegd niet dat kleur veel toevoegt aan de foto. De beentjes van de kinderen in combinatie met de schaduw 'maakt' deze foto voor mij. Dat is sterker in zwart/wit. Wat minder is aan mijn foto is dat de achtergrond afleidt. De details van de fontein vallen weg.
I am a black hole shitting into the void
  Redactie Frontpage dinsdag 24 juni 2014 @ 12:08:01 #52
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141484501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:05 schreef Gimmick het volgende:
Je kunt van mening verschillen of zwart/wit of kleur mooier is in mijn foto, maar er is niets zwart/wit gemaakt in post-processing. Het is film, dus de keuze lag al vast. Ik zie het dan ook andersom, ik denk eerlijk gezegd niet dat kleur veel toevoegt aan de foto. De beentjes van de kinderen in combinatie met de schaduw 'maakt' deze foto voor mij. Dat is sterker in zwart/wit. Wat minder is aan mijn foto is dat de achtergrond afleidt. De details van de fontein vallen weg.
Klopt, je had 5 stappen vooruit kunnen doen en je F naar 4,0 kunnen brengen bv
  Redactie Frontpage dinsdag 24 juni 2014 @ 12:13:57 #53
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141484680
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:05 schreef Gimmick het volgende:
Het is film,
Ontwikkel je zelf?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:21:19 #54
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_141484908
Dat had gekund, maar dan was waarschijnlijk het moment weg. En het moment vind ik hier belangrijker dan technisch perfect. Het is geen portret.

En ja, ik ontwikkel zelf.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 juni 2014 @ 12:23:58 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141484964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:21 schreef Gimmick het volgende:
Dat had gekund, maar dan was waarschijnlijk het moment weg. En het moment vind ik hier belangrijker dan technisch perfect. Het is geen portret.

En ja, ik ontwikkel zelf.
Cool. Dat ontwikkelen.

De foto vind ik zelf gewoon niet spannend maar aan de stemmen te zien zijn de meningen verdeeld :)
pi_141485851
als eerste...

Beginnen als het onderwerp bekend is vind ik prima.
Zo heb je net iets meer de tijd en wie weet ook net de perfecte kans om een mooie foto voor het onderwerp te schieten.

Mijn punten:
8 punten: NorgeT, erg leuke plaat, mooi scherp en je ziet hem ook echt naar het einde van de straat kijken.. pffff moet ik nog zoooo ver! top plaat!
7 punten: Nielsgeode, Jammer dat er een auto voor de Volvo staat, kan jij niks aan doen. verder weinig aan op te merken
6 punten:Charlie, vind het een fijne foto om naar te kijken. fijne kleuren ook.
5 punten: Gimmick, leuk om te zien hoe druk de kinderen zijn met het water. verder wel wat rommelig (de Shoeby trekt ook steeds mijn aandacht ;))
4 punten: Ener-G, echte straat foto. wel wat krap gekadert
3 punten: Sunchaser, Ook erg krap gekadert, foto doet me ook niet zoveel
2 punten: OmeRon, misschien dat een lager standpunt wat meer had toegevoegd, foto doet me weinig
1 punt: ikhouvannoodles: tja een paar straatstenen...
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:48:44 #57
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_141496225
8 punten - NorgeT - :D :D :D
7 punten - Nielsgeode - Ook aan fantastische plaat, maar vond die van NorgeT nog beter.
6 punten - Sunchaser - Ook deze is mooi. Zit een verhaal in.
5 punten - Gimmick - Leuke plaat. Maar iets minder dan de 3 voorgangers.
4 punten - Charlie - Kleurrijke foto. Wel jammer dat er verder weinig gebeurt.
3 punten - Ener_G - Deze foto doet me niet zoveel
2 punten - Ikhouvannoodles - Ach ja, straatstenen.
1 punt - Flipmoehoe - Zal wel weer persoonlijk zijn, maar heb erg weinig met deze foto.
We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
pi_141522760
8p: NorgeT: Gave plaat, leuke lijnen en lichtwerking
7p: OmeRon: Deze is wel errug obvious gerelateerd aan een bepaalde plaat op internet ;-)
6p: SunChanser: teveel achtergrondscherpte om m echt interessant te maken
5p: Charlie: leuk lijnenspel. Voor mij is straatofotografie 'capture the moment'. En hier is niet echt een 'moment'
4p: Ikhouvannoodles: grappig idee, mij wat te simpel
3p: Flipmoehoe: Een kiekje op een terras ;-)
2p: Gimmick: zwartwit maakt m saai, denk dat ie in kleur mooier was
1p: Erner_G: Persoonlijk zie ik heel weinig in deze plaat.
blub blub
pi_141564988
8pt: Ener_G| Dit is voor mij wat straatfotografie is. Sneaky uit de heup en veel te zien
7pt: Nielsgeode| Een mooi beeld, maar de locatie doet verschrikkelijk veel af aan de plaat helaas.
6pt: Ikhouvannoodles| Een inkoppertje. Maar net uitgevoerd
5pt: SunChaser| Een aardig beeld. Maar in kleur was het denk ik sterker geweest. Daarnaast had de compositie wat centraler gekund
4pt: OmeRon| Mooie lichtval. Al had iets meer context het misschien wat interessanter gemaakt
3pt: Charlie| Prima belicht, prima plaat. Maar mist wat speciaals
2pt:Gimmick| Een leuk beeld, maar kijkt niet echt fijn. Te veel drukte op de achtergrond.
1pt: Flipmoehoe| Een beetje een sneaky paparazzo plaatje. Te veel tele, te druk, geen bijzonder moment. Nee, hier kan ik niks mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door NorgeT op 26-06-2014 09:24:33 ]
Meh
pi_141565429
Van hoog naar laag:

Ener_G - mooi licht op haar gezicht. Achtergrond is wat onrustig.
Gimmick - schattig moment. Ik zou verder inzoomen, want winkel letters op achtergrond leiden af. Wel iets te grijs.
Flipmoehoe - Zit wel wat in. Als je verder inzoomt en kleur saturatie omhoog doet, dan krijg je een over de top kitscherig foto en dat heeft wel iets imo.
SunChaser - Enigste zwart wit foto met een goed contrast tussen onderwerp en achtergrond. VInd het moment van Gimmick wel wat meer hebben en deze is niet echt een straatfoto.
NorgeT - Te grijs
Nielsgeode - Ook te grijs.
OmeRon - mooi licht alleen niet echt straatfotografie.
Charlie - random winkelstraat. Het is ook niet op een interessant manier genomen.
Noodles
  Redactie Frontpage donderdag 26 juni 2014 @ 09:00:27 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141565478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:13 schreef NorgeT het volgende:

2pt: Een leuk beeld, maar kijkt niet echt fijn. Te veel drukte op de achtergrond.
1pt: Een beetje een sneaky paparazzo plaatje. Te veel tele, te druk, geen bijzonder moment. Nee, hier kan ik niks mee.
Hier nog ff de namen :)
pi_141565642
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 09:00 schreef SunChaser het volgende:

[..]

wel duidelijk toch, 1 punt voor mijn sneaky terras foto ;)
(wat het ook was hoor.. zaten op het terras op texel..... owja straatfotografie! klik.. klaar :P)

wilde weer eens meedoen, wist al dat het geen "winner" was
  Redactie Frontpage donderdag 26 juni 2014 @ 09:22:38 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141565822
Nog 1 stemmer, iemand die n optelschema wil kan maken?
pi_141565911
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 09:00 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Meh
pi_141566330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 09:22 schreef SunChaser het volgende:
Nog 1 stemmer, iemand die n optelschema wil kan maken?
even geen tijd voor, maar zo te zien is NorgeT de winnaar.
Vaak 8 punten, en anders wel hoog bovenin :)
  Redactie Frontpage donderdag 26 juni 2014 @ 10:05:05 #66
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141566635
Ff kijken, zoals ik het heb opgeteld. Wil iemand dit natellen. Als het klopt moet alleen Charlie nog stemmen maar NorgeT is dan niet meer in te halen en mag het thema bedenken. Ik stel voor dat we meteen met de wedstrijd beginnen als het thema bekend is net als deze maand.

. NorgeT = 49
. Ener_G = 38
. Nielsgeode - 42
. SunChaser - 36
OmeRon - 26
. Charlie - 26
Flipmoehoe -21
. Ikhouvannoodles - 16
gimmick -32
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:16:54 #67
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_141566869
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:45 schreef Gimmick het volgende:
8. NorgeT
7. Ener_G
6. Nielsgeode
5. SunChaser
4. OmeRon
3. Charlie
2. Flipmoehoe
1. Ikhouvannoodles

NorgeT, ver weg de beste foto. Ener_G zit het dichtste bij klassieke straatfotografie. De dynamiek is goed, maar het mist een onderwerp (mocht de mevrouw links het onderwerp zijn is ze onderbelicht en te krap gekaderd, mochten de dames rechts het onderwerp zijn, zijn ze te onscherp).
Omdat iedereen zo braaf een korte toelichting heeft gegeven op elke foto (de scores zijn hetzelfde):

8. NorgeT – Je zoekt de grenzen van het thema op, maar je komt er mee weg omdat de foto gewoon heel erg goed is. En de foto heeft wel een ‘moment’, je hebt alleen het geluk dat bij een naaktslak dat moment vijf minuten duurt en je alle tijd hebt :). Maar perfect foto, had hem graag zelf gemaakt.
7. Ener_G – Een van de weinige die echt risico heeft genomen. Het moeilijkste aan staatfotografie is voor mij de angst overwinnen om van vreemden foto’s te maken. Dit is de enige foto die van dichtbij mensen in hun gezicht fotografeert.
6. Nielsgeode – Mooie hipster en auto, maar door de tele is het meer paparazzi dan straatfotografie.
5. SunChaser – Het moment is mooi, het komt op mij over als een foto van een kennis van de meisjes waar de ouders heel blij mee zullen zijn. Te knus voor straatfotografie. Technisch gezien mis je details in het wit (de lucht) en het zwart (kleding).
4. OmeRon – Kan hier weinig over zeggen. Misschien iets langer wachten zodat het shirt helemaal is afgezakt? ;)
3. Charlie – Tja, valt een foto van een straat onder straatfotografie?
2. Flipmoehoe – Ik mis relevantie bij deze foto. Waarom is deze foto gemaakt en waarom kijk ik hierna?
1. Ikhouvannoodles – Dezelfde kritiek als Charlie en NorgeT. Goed om te spelen met een thema, maar dan moet de uitvoering wel goed zijn. Deze foto geeft mij de indruk dat de ontspanknop per ongeluk is ingedrukt.
pi_141569382
Tof! gewonnen dus! En dat met een telefoonfoto die ik maakte toen ik even m'n veters moest strikken tijdens het hardlopen. :D

Bewijst ook maar weer eens dat de apparatuur die je gebruikt er absoluut niet toe doet! (sorry Susteren ;) )

Ik zal nog even nadenken over een thema. Vanavond zal ik het hier posten. Bedankt voor de stemmen! *O*
Meh
pi_141569545
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:49 schreef NorgeT het volgende:
Tof! gewonnen dus! En dat met een telefoonfoto die ik maakte toen ik even m'n veters moest strikken tijdens het hardlopen. :D

Bewijst ook maar weer eens dat de apparatuur die je gebruikt er absoluut niet toe doet! (sorry Susteren ;) )

Ik zal nog even nadenken over een thema. Vanavond zal ik het hier posten. Bedankt voor de stemmen! *O*
Wat je tijdens het hardlopen wel niet ziet ;)
Gefeliciteerd en ben benieuwd wat het nieuwe onderwerp word!

En dat ik genoeg tijd ga vinden om mee te doen ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 juni 2014 @ 11:54:29 #70
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_141569565
*O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Redactie Frontpage donderdag 26 juni 2014 @ 12:07:03 #71
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141569964
Het is de fotograaf, niet het toestel

benieuwd naar je thema
pi_141570242
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:07 schreef SunChaser het volgende:
Het is de fotograaf, niet het toestel

benieuwd naar je thema
Tot op zekere hoogte. Mijn telefoon kan niet meer dan 640 x 480 en met die resolutie wil je echt niet aan komen zetten :P

Edit: foto's dus. Filmen kan ie niet.
blub blub
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:04:36 #73
428407 Charlie_
Hoi, ik ben Charlie.
pi_141594825
Mijn stemming dan nog :) :

8 punten naar: Nielsgeode
7:NorgeT
6:Gimmick
5:SunChaser
4:Ener_G
3:OmeRon
2:Flipmoehoe
1:Ikhouvannoodles
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:08:20 #74
428407 Charlie_
Hoi, ik ben Charlie.
pi_141595130
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:49 schreef NorgeT het volgende:

Het leuke aan jou foto vond ik het onderwerp en de manier hoe je het fotografeert, niet perse de kwaliteit van je foto. Iets waar ik de volgende ronde rekening mee ga houden.
pi_141601075
Het thema voor deze maand:
"Het beslissende moment"
quote:
Cartier-Bresson hanteerde de term het beslissende moment. Hij gebruikte het als titel van een van zijn boeken (The Decisive Moment). Het beslissende moment duidt op een visueel hoogtepunt dat samenvalt met een dramatisch hoogtepunt. Vrij vertaald zei Bresson: Fotografie is het herkennen, in een fractie van een seconde, het belang van een gebeurtenis als ook het herkennen van de exacte organisatie van vormen die de gebeurtenis het beste uitdrukken. Bresson gebruikte vaak korte sluitertijden. Zijn beslissende moment duidde op het tijdstip van samenvallen van een patroon van lijnen en vormen; dat was het moment dat hij dikwijls zocht om vast te leggen. Bresson ving daarmee met zijn camera een situatie die anders verborgen bleef in de beweging van tijd en ruimte. "Het resultaat is niet een verhaal, maar een afbeelding", merkte John Szarkowski op (curator fotografie Museum of Modern Art 1962-91).
Als dit thema al vaker is geweest heb ik nog wel een back up :@
Meh
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juni 2014 @ 00:38:39 #76
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_141603143
Nou, ik kan me er niks bij voorstellen ook na t verhaal dus vast niet eerder geweest. :D
wedstrijd is nu dus begonnen?
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juni 2014 @ 08:08:14 #77
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')