quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:27 schreef OmeRon het volgende:
Heeeerlijk! Dat wordt weer een rondje 35mm-en door een willekeurige stad
En niet vergeten, de wedstrijd is al begonnnenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:36 schreef bakkerl het volgende:
Leuk onderwerp waar we veel verschillende dingen kunnen verwachten... al zal er veel zwart/wit tussen gaan zitten.
Paar dagen terug was ik nog in London en in Leeds. Denk dat Schotland me alleen wat saaie natuurfoto's gaat opleverenquote:Op zondag 25 mei 2014 09:31 schreef SunChaser het volgende:
[..]
[..]
En niet vergeten, de wedstrijd is al begonnnen
Hoezo, dorpjes, de mensen daar, kansen zatquote:Op zondag 25 mei 2014 09:54 schreef OmeRon het volgende:
[..]
Paar dagen terug was ik nog in London en in Leeds. Denk dat Schotland me alleen wat saaie natuurfoto's gaat opleveren
Wat al een week eerder had moeten zijn. Net een weekend in London door gebracht.quote:Op zondag 25 mei 2014 09:31 schreef SunChaser het volgende:
En niet vergeten, de wedstrijd is al begonnnen
Classy, zowel de de foto als de persoon in de fotoquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:46 schreef nielsgeode het volgende:
Nieuwe inzending! Oude vervalt!
[ afbeelding ]
Ondanks dat ik mij er van bewust ben dat deze discussie al eerder gevoerd is zou ik toch graag nogmaals willen voorstellen om de startdatum van ieder thema te veranderen vanquote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:56 schreef SunChaser het volgende:
Leuk, nu al meer inzendingen binnen dan afgelopen maanden en dat voor de eerste van de maand
naarquote:de eerste van de maand
.quote:zodra het nieuwe thema bekend is
quote:Op zondag 1 juni 2014 13:18 schreef Schanulleke het volgende:
Blij om te zien dat ik nog niet te laat ben.
Afhankelijk dan van het onderwerpquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:21 schreef whosvegas het volgende:
Ook maar weer eens mee gaan doen, volgende maand
quote:Op maandag 26 mei 2014 09:26 schreef Ener-G het volgende:
Zaterdagavond geschoten in Amsterdam tijdens het wachten op de veerpont naar Noord:
[ link | afbeelding ]It's all in the music.. by renegesink, on Flickr
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:46 schreef nielsgeode het volgende:
Nieuwe inzending! Oude vervalt!
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:36 schreef Flipmoehoe het volgende:
mijn inzending.
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:45 schreef Charlie_ het volgende:
Mijn eerste inzending. Toevallig deze week mijn nieuwe camera uitgeprobeerd in de stad..
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:48 schreef Gimmick het volgende:
[ link | afbeelding ]
Fountain by Gimmikc, on Flickr
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:07 schreef OmeRon het volgende:
Ik heb zowaar iets vanuit Schotland. Moet je maar niet in de weg lopen als ik aan het fotograferen ben, en zeker geen rare dingen doen...
Tot ik iets beters heb is dit een placeholder
[ afbeelding ]
Prima! Nog meer tijd om te procrastinerenquote:Op maandag 23 juni 2014 15:31 schreef SunChaser het volgende:
Hoe beviel jullie het dat de wedstrijd inging bij t bekend worden van het thema?
prima!quote:Op maandag 23 juni 2014 15:31 schreef SunChaser het volgende:
Hoe beviel jullie het dat de wedstrijd inging bij t bekend worden van het thema?
Er was niet hard geflitst, ben wat uitgeschoten in postquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:08 schreef Ener-G het volgende:
6: Sunchaser - Er mag iets meer context in (wijdere lens/beeldhoek), en wat minder hard geflitst.
Ahquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Er was niet hard geflitst, ben wat uitgeschoten in post
Dit is t origineelquote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:22 schreef Ener-G het volgende:
[..]
AhHet lijkt wat hard gepopupflitst, vandaar
Mijn foto mankeert ook vanalles en nog wat aan hoor, mee eens dat de dame links wat minder krap had gekund.. maar dat was wat lastig om onopvallend te doen (stond 1,5 meter voor haar en dan ga je niet uitgebreid focussen e.d.). Het onderwerp van mijn foto is 'muziek', wat inderdaad niet direct in beeld is. (koptelefoon - dansende mensen - straatmuzikant).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En haal het trucje uit waar ik Gimmick een laag cijfer voor geef, zwart maken voor een straatlookandfeel.![]()
Ik had achteraf betere inzendingen op de plank liggen, geen idee waarom deze op t laatste moment. Er moeten nog zes mensen stemmen maar ik ga zeker niet winnen dus daarom kan ik dit wel zeggen over mezelf.
Deze waren beter geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, je had 5 stappen vooruit kunnen doen en je F naar 4,0 kunnen brengen bvquote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:05 schreef Gimmick het volgende:
Je kunt van mening verschillen of zwart/wit of kleur mooier is in mijn foto, maar er is niets zwart/wit gemaakt in post-processing. Het is film, dus de keuze lag al vast. Ik zie het dan ook andersom, ik denk eerlijk gezegd niet dat kleur veel toevoegt aan de foto. De beentjes van de kinderen in combinatie met de schaduw 'maakt' deze foto voor mij. Dat is sterker in zwart/wit. Wat minder is aan mijn foto is dat de achtergrond afleidt. De details van de fontein vallen weg.
Cool. Dat ontwikkelen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:21 schreef Gimmick het volgende:
Dat had gekund, maar dan was waarschijnlijk het moment weg. En het moment vind ik hier belangrijker dan technisch perfect. Het is geen portret.
En ja, ik ontwikkel zelf.
Hier nog ff de namenquote:Op donderdag 26 juni 2014 08:13 schreef NorgeT het volgende:
2pt: Een leuk beeld, maar kijkt niet echt fijn. Te veel drukte op de achtergrond.
1pt: Een beetje een sneaky paparazzo plaatje. Te veel tele, te druk, geen bijzonder moment. Nee, hier kan ik niks mee.
wel duidelijk toch, 1 punt voor mijn sneaky terras fotoquote:
even geen tijd voor, maar zo te zien is NorgeT de winnaar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:22 schreef SunChaser het volgende:
Nog 1 stemmer, iemand die n optelschema wil kan maken?
Omdat iedereen zo braaf een korte toelichting heeft gegeven op elke foto (de scores zijn hetzelfde):quote:Op maandag 23 juni 2014 17:45 schreef Gimmick het volgende:
8. NorgeT
7. Ener_G
6. Nielsgeode
5. SunChaser
4. OmeRon
3. Charlie
2. Flipmoehoe
1. Ikhouvannoodles
NorgeT, ver weg de beste foto. Ener_G zit het dichtste bij klassieke straatfotografie. De dynamiek is goed, maar het mist een onderwerp (mocht de mevrouw links het onderwerp zijn is ze onderbelicht en te krap gekaderd, mochten de dames rechts het onderwerp zijn, zijn ze te onscherp).
Wat je tijdens het hardlopen wel niet zietquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:49 schreef NorgeT het volgende:
Tof! gewonnen dus! En dat met een telefoonfoto die ik maakte toen ik even m'n veters moest strikken tijdens het hardlopen.![]()
Bewijst ook maar weer eens dat de apparatuur die je gebruikt er absoluut niet toe doet! (sorry Susteren)
Ik zal nog even nadenken over een thema. Vanavond zal ik het hier posten. Bedankt voor de stemmen!
Tot op zekere hoogte. Mijn telefoon kan niet meer dan 640 x 480 en met die resolutie wil je echt niet aan komen zettenquote:Op donderdag 26 juni 2014 12:07 schreef SunChaser het volgende:
Het is de fotograaf, niet het toestel
benieuwd naar je thema
Het leuke aan jou foto vond ik het onderwerp en de manier hoe je het fotografeert, niet perse de kwaliteit van je foto. Iets waar ik de volgende ronde rekening mee ga houden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:49 schreef NorgeT het volgende:
Tof! gewonnen dus! En dat met een telefoonfoto die ik maakte toen ik even m'n veters moest strikken tijdens het hardlopen.![]()
Bewijst ook maar weer eens dat de apparatuur die je gebruikt er absoluut niet toe doet! (sorry Susteren)
Ik zal nog even nadenken over een thema. Vanavond zal ik het hier posten. Bedankt voor de stemmen!
Als dit thema al vaker is geweest heb ik nog wel een back upquote:Cartier-Bresson hanteerde de term het beslissende moment. Hij gebruikte het als titel van een van zijn boeken (The Decisive Moment). Het beslissende moment duidt op een visueel hoogtepunt dat samenvalt met een dramatisch hoogtepunt. Vrij vertaald zei Bresson: Fotografie is het herkennen, in een fractie van een seconde, het belang van een gebeurtenis als ook het herkennen van de exacte organisatie van vormen die de gebeurtenis het beste uitdrukken. Bresson gebruikte vaak korte sluitertijden. Zijn beslissende moment duidde op het tijdstip van samenvallen van een patroon van lijnen en vormen; dat was het moment dat hij dikwijls zocht om vast te leggen. Bresson ving daarmee met zijn camera een situatie die anders verborgen bleef in de beweging van tijd en ruimte. "Het resultaat is niet een verhaal, maar een afbeelding", merkte John Szarkowski op (curator fotografie Museum of Modern Art 1962-91).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |