Amerika hoeft slechts 3 vloten in de Atlantische Oceaan te leggen en 3 vloten in de Pacifische Oceaan, en geen muis komt er nog binnen!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:21 schreef persmaker het volgende:
[..]
Dat is gelukkig niet de allesbepalende of doorslaggevende factor in een zo'n oorlog.
Hoe willen ze de zuidgrens dan beschermen dwz bassisen in Mexico, Cuba en de Golf?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Amerika hoeft slechts 3 vloten in de Atlantische Oceaan te leggen en 3 vloten in de Pacifische Oceaan, en geen muis komt er nog binnen!
De Amerikanen kunnen alles observeren. Als jij daar begint met het bouwen van basissen dan staan ze er voordat de cement hard is. Heb je trouwens al contact met de regering van Mexico of je daar een basis mag bouwen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:28 schreef persmaker het volgende:
[..]
Hoe willen ze de zuidgrens dan beschermen dwz bassisen in Mexico, Cuba en de Golf?
Ongekend indrukwekkend eigenlijk, wat een macht. En het eerste exemplaar van de opvolger van de Nimitz-klasse is alweer in aanbouw. Zo'n voorsprong gaat zelfs China maar heel moeilijk inhalen.quote:
Zelfs China?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ongekend indrukwekkend eigenlijk, wat een macht. En het eerste exemplaar van de opvolger van de Nimitz-klasse is alweer in aanbouw. Zo'n voorsprong gaat zelfs China maar heel moeilijk inhalen.
Zodat al die Amerikanen lekker niet kunnen facebookenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:53 schreef Nemephis het volgende:
Wat ik even mis is het uitschakel van computernetwerken. Dat lijkt me stap 1 ongeveer.
scherpquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:53 schreef Nemephis het volgende:
Wat ik even mis is het uitschakel van computernetwerken. Dat lijkt me stap 1 ongeveer.
Nee de basissen bestaan er al in Mexico en Cuba en de rest zijn kunstmatige havens van aircraftcarriers die strategisch stelling nemen op zee. Die in die landen worden gehuurd van die landen dan wel opgekocht.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Amerikanen kunnen alles observeren. Als jij daar begint met het bouwen van basissen dan staan ze er voordat de cement hard is. Heb je trouwens al contact met de regering van Mexico of je daar een basis mag bouwen?
Ik denk dat als de eu en rusland samenwerken en de vs geen hulp zou krijgen het niet bijzonder moeilijk moet zijn gezien de superieure icbm,s van rusland..quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:54 schreef datismijnmening het volgende:
Overigens denk ik niet dat er op dit moment een militaire macht is die tegen de USA op kan.
China omdat die vaak worden genoemd als 'de volgende wereldmacht'. Op veel terreinen zal dat land echt wel merkbare invloed kan verkrijgen. Werkelijke macht komt met militaire kracht. Op dat moment loopt China inderdaad - gelukkig - ver achter. Het is te hopen dat de wet van de remmende voorsprong niet in de praktijk tot uiting komt. De VS moet gigantisch blijven investeren in haar defensie. Als er dan toch een dominerende supermacht moet zijn, heb ik duizendmaal liever dat het de VS is dan China.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zelfs China?
China is groot en lekker dictatoriaal, dat is wat indruk maakt. Maar qua militair-techniek lopen ze erg achter hoor.
Zullen ze ook doen, dat is namelijk het enige waar ze om geven.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
China omdat die vaak worden genoemd als 'de volgende wereldmacht'. Op veel terreinen zal dat land echt wel merkbare invloed kan verkrijgen. Werkelijke macht komt met militaire kracht. Op dat moment loopt China inderdaad - gelukkig - ver achter. Het is te hopen dat de wet van de remmende voorsprong niet in de praktijk tot uiting komt. De VS moet gigantisch blijven investeren in haar defensie. Als er dan toch een dominerende supermacht moet zijn, heb ik duizendmaal liever dat het de VS is dan China.
Die Amerika ook heeft.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:57 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Ik denk dat als de eu en rusland samenwerken en de vs geen hulp zou krijgen het niet bijzonder moeilijk moet zijn gezien de superieure icbm,s van rusland..
Dat wil nog niet zoveel zeggen aangezien in het Libië van Khadaffi men dat ook had, eveneens een hele lijst andere landen waar de pleuris uitbrak of een burgeroorlog woedde.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:55 schreef Woestijnvos het volgende:
Daar heeft elke burger zowat een vuurwapen. Gaat dan erg lastig worden.
Nouja bommen lijkt me niet, maar ze claimen (de russen) icbm,s te hebben die niet te stoppen zijn door wat de amerikanen nu aan afweer hebben, dan lijkt me dat de vs na een aantal treffers op bijvoorbeeld dichtbewoonde stukken van new york, los angeles en washington gauw de handdoek in de ring gooienquote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Die Amerika ook heeft.
Daarnaast, denk je echt dat Amerika het toelaat dat er (kern)bommen op haar grondgebied gegooid worden?
Dan denk je dat volledig verkeerd. Rusland is na een halve dag volledig weggevaagd.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:06 schreef BeavisnKutthead het volgende:
dan lijkt me dat de vs na een aantal treffers op bijvoorbeeld dichtbewoonde stukken van new york, los angeles en washington gauw de handdoek in de ring gooien
Overdrijven is ook een vak he.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan denk je dat volledig verkeerd. Rusland is na een halve dag volledig weggevaagd.
Nee, na de eerste hit op New York zouden ze gelijk terug slaan.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:06 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Nouja bommen lijkt me niet, maar ze claimen (de russen) icbm,s te hebben die niet te stoppen zijn door wat de amerikanen nu aan afweer hebben, dan lijkt me dat de vs na een aantal treffers op bijvoorbeeld dichtbewoonde stukken van new york, los angeles en washington gauw de handdoek in de ring gooien
Lekker goed gefundeerde uitspraak ook. Wel een interessant onderwerp.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan denk je dat volledig verkeerd. Rusland is na een halve dag volledig weggevaagd.
Nee, dat vergeet ik niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:12 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je vergeet dat het militaire budget van de VS 7 keer zo hoog is als dat van de Russen
Alsof alle vitale netwerken niet een eigen netwerk hebben.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:21 schreef AgLarrr het volgende:
Hoezo moeilijk doen met computer netwerken? Energiecentrales jung, als er genoeg uitgaan trekken ze het hele net mee. *Poof* - hele grid plat. Dán heb je de shit pas echt oan de geng.
Dan nog kom je niet langs die boten, maar enfin.
Daar gaat het niet eens om. Er is simpelweg geen één reden om 'de handdoek in de ring te gooien' nadat je grootste steden verloren bent, omdat je -wat het ook precies zal betekenen- dan enkel meer vatbaar bent voor een nog veel grotere tragiek: invasie, bezetting, annihilatie, et cetera. Bovendien zullen wraakgevoelens ook meewegen vwb de reactie. Je moet alle duikboten en alle basissen (dus ook of met name die in andere landen, zoals die in NL), uitschakelen, wil je geen paddenstoelenbommenregen (waarom rekent Chrome dit niet fout?) op je dak krijgen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:12 schreef datismijnmening het volgende:
Je vergeet dat het militaire budget van de VS 7 keer zo hoog is als dat van de Russen
Robotleger is ook al in de maak overigens.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:18 schreef Nemephis het volgende:
4: invasie met fucking veel soldaten want al die Yanks hebben een machinegeweer onder hun bed.
'way of life'quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zullen ze ook doen, dat is namelijk het enige waar ze om geven.
Maar waarom heb jij liever de VS dan China als supermacht?
Ahja eens.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
'way of life'
Ondanks dat de VS verre van perfect is, is de Westerse beschaving die zij hebben neergezet de best mogelijke manier van levensinrichting voor burgers.
Ik zou iemand wel eens willen zien uitleggen waarom ze liever China als de wereldmacht zouden willen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:16 schreef __Saviour__ het volgende:
'way of life'
Ondanks dat de VS verre van perfect is, is de Westerse beschaving die zij hebben neergezet de best mogelijke manier van levensinrichting voor burgers.
Ja, je leest die grafiek verkeerd(of hij is gewoon slecht opgesteldquote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daar gaat het niet eens om. Er is simpelweg geen één reden om 'de handdoek in de ring te gooien' nadat je grootste steden verloren bent, omdat je -wat het ook precies zal betekenen- dan enkel meer vatbaar bent voor een nog veel grotere tragiek: invasie, bezetting, annihilatie, et cetera. Bovendien zullen wraakgevoelens ook meewegen vwb de reactie. Je moet alle duikboten en alle basissen (dus ook of met name die in andere landen, zoals die in NL), uitschakelen, wil je geen paddenstoelenbommenregen (waarom rekent Chrome dit niet fout?) op je dak krijgen.
Overigens, 7 keer?
[ afbeelding ]
Wat een absurde verdeling eigenlijk. Van elke tien euro die er wereldwijd in alle 192 landen aan defensie wordt uitgegeven is bijna 3,5 euro door de VS.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:34 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja, je leest die grafiek verkeerd(of hij is gewoon slecht opgesteld)
http://en.wikipedia.org/w(...)ilitary_expenditures
Daarom zie ik de VS ook niet zo snel omver geworpen worden.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een absurde verdeling eigenlijk. Van elke tien euro die er wereldwijd in alle 192 landen aan defensie wordt uitgegeven is bijna 3,5 euro door de VS.
Dat denk ik ook. De pure schaal van de operatie is onmogelijk. Het stappenplan van TS werkt voor een land met een goede defensie, zoals bijvoorbeeld Khadaffi's Libië. Niet voor een supermacht als Amerika.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Daarom zie ik de VS ook niet zo snel omver geworpen worden.
Vast, met iets van back up stroom op aggregaten. Dat is echter maar beperkt en tijdelijk houdbaar. Maar je wilt het ze toch zo moeilijk mogelijk maken? Als je 95% van een complete maatschappij in het donker weet te zetten..quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof alle vitale netwerken niet een eigen netwerk hebben.
Wat ik zeg, ik denk dat je het beste zosnel mogelijk zoveel mogelijk burgerslachtoffers moet maken, eventueel met bijvoorbeeld een viruswapen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 02:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. De pure schaal van de operatie is onmogelijk. Het stappenplan van TS werkt voor een land met een goede defensie, zoals bijvoorbeeld Khadaffi's Libië. Niet voor een supermacht als Amerika.
Nee. Al dood je tien miljoen mensen op hetzelfde moment (meer dan de gehele bevolking van New York), dan is dat nog absoluut geen belemmering voor Amerika om het grootste leger ter wereld in te zetten.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:57 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Wat ik zeg, ik denk dat je het beste zosnel mogelijk zoveel mogelijk burgerslachtoffers moet maken, eventueel met bijvoorbeeld een viruswapen.
Dan krijg je ze wel op de knieen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |