abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140679169
Voorselectie FDJ:
quote:
William Bonnet
Nacer Bouhanni
Mickaël Delage
Arnaud Démare
Alexandre Geniez
Arnold Jeannesson
Matthieu Ladagnous
Francis Mourey
Yoann Offredo
Cédric Pineau
Thibaut Pinot
Jérémy Roy
Arthur Vichot
Opvallend, geen Fedrigo en Roux, maar wel Bouhanni en Mourey die al de Giro rijden. Denk niet dat ze de Tour zullen rijden, maar toch. Verder lijken Demare, Geniez, Jeannesson, Offredo, Pinot, Roy en Vichot al zekerheidjes te zijn.
pi_140679299
Demare én Bouhanni naar de Tour lijkt me ook wat overdreven.

Geniez 2 grote rondes achter elkaar ja? Al reed hij in de Giro wel vrij anoniem rond.
pi_140679583
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:50 schreef Marcoss het volgende:

Geniez 2 grote rondes achter elkaar ja? Al reed hij in de Giro wel vrij anoniem rond.
Geniez stond vanaf het begin van het jaar al op de planning voor Giro en Tour.
pi_140680185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

Geniez stond vanaf het begin van het jaar al op de planning voor Giro en Tour.
Oké, Giro om zich warm te rijden dus :P
pi_140694041
quote:
Cancellara: 'Nog geen beslissing over de Tour'

Fabian Cancellara (Trek) kreeg vragen over zijn aanwezigheid in de Ronde van Frankrijk. Rijdt hij die nu of niet? ‘De Tour? Er is nog geen beslissing genomen. Ik weet enkel dat ik start in Gippingen en daarna in de Ronde van Zwitserland.’
pi_140703083
Gilbert rijdt geen Tour dit jaar.
pi_140704358
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:50 schreef Marcoss het volgende:
Als je de geruchten mag geloven, kunnen die twee elkaar ook niet luchten of zien, dus allebei zullen ze inderdaad wel niet gaan. Maar ja, Bouhanni heeft zat andere aanbiedingen, en als hij de Tour wil rijden en niet mag van de ploeg, dan zijn ze waarschijnlijk een topsprinter kwijt, dus dat is een lastige afweging voor Madiot lijkt me.
Demain, on roule
pi_140704436
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:44 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Als je de geruchten mag geloven, kunnen die twee elkaar ook niet luchten of zien, dus allebei zullen ze inderdaad wel niet gaan. Maar ja, Bouhanni heeft zat andere aanbiedingen, en als hij de Tour wil rijden en niet mag van de ploeg, dan zijn ze waarschijnlijk een topsprinter kwijt, dus dat is een lastige afweging voor Madiot lijkt me.
Volgens L'Equipe wil FDJ ze juist allebei sturen en dat ze dan per dag gaan kijken wie er gaat sprinten, maar de kans is groot dat de renners dat zelf niet willen.
pi_140704683
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Volgens L'Equipe wil FDJ ze juist allebei sturen en dat ze dan per dag gaan kijken wie er gaat sprinten, maar de kans is groot dat de renners dat zelf niet willen.
Dat zou wel voor een leuke soap kunnen zorgen anders, zeker met zo'n heethoofd als Bouhanni :D
Demain, on roule
pi_140705424
Sagan rijdt wel mee neem ik aan? En wordt Kwiatkowski kopman van OPQSin de bergen, naast het werk voor Cav?
pi_140705669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:29 schreef theodoor9 het volgende:
Sagan rijdt wel mee neem ik aan? En wordt Kwiatkowski kopman van OPQSin de bergen, naast het werk voor Cav?
Inderdaad, al neem ik aan dat hij niet meer zo veel hoeft te werken als vorig jaar. Die krachten zal hij bergop tekort gaan komen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 juni 2014 @ 15:19:34 #112
862 Arcee
Look closer
pi_140706858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:03 schreef Chiappucci het volgende:
Gilbert rijdt geen Tour dit jaar.
quote:
Philippe Gilbert niet in Tour de France

Philippe Gilbert past definitief voor de Ronde van Frankrijk. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe. Gilbert, van wie het aantreden in 'La Grande Boucle' de voorbije weken al als hoogst twijfelachtig werd beschouwd, heeft beslist om zich te focussen op de Vuelta en het WK, dat in het Spaanse Ponferrada wordt georganiseerd.

De Waal reed tot dusver vier keer Tour én Vuelta in hetzelfde jaar, zo ook in 2012 toen hij in Valkenburg wereldkampioen werd. Gilbert hervatt de competitie op 12 juni in de Grote Prijs Kanton Aargau. Twee dagen neemt hij de start in de Ronde van Zwitserland.

BMC zal dit jaar in de Tour worden aangevoerd door Tejay van Garderen.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_140708360
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:57 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Dat zou wel voor een leuke soap kunnen zorgen anders, zeker met zo'n heethoofd als Bouhanni :D
Het is vooral Démare die daar problemen mee heeft schijnbaar. Bouhanni heeft al aangegeven geen problemen te hebben om de sprint voor Démare aan te trekken als die zich beter voelt of wat dan ook, terwijl Démare nooit van z'n leven een sprint voor Bouhanni aan zou willen trekken.
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:50:54 #114
14505 OProg
A Life in Music
pi_140711980
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2014 16:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het is vooral Démare die daar problemen mee heeft schijnbaar. Bouhanni heeft al aangegeven geen problemen te hebben om de sprint voor Démare aan te trekken als die zich beter voelt of wat dan ook, terwijl Démare nooit van z'n leven een sprint voor Bouhanni aan zou willen trekken.
Démare is nog steeds boos om het FK 2012 waarin Bouhanni de sprint voor hem aan ging trekken. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_140737147
Jammer, geen Barguil in de ploeg bij Giant-Shimano. Ze kiezen vol de kaart Kittel en dus is er geen plaats voor Barguil. Hij moet de Vuelta rijden. Schijnt overigens dat Barguil een aanbod heeft liggen van Sky voor 2015.
pi_140737840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:12 schreef TheArt het volgende:
Jammer, geen Barguil in de ploeg bij Giant-Shimano. Ze kiezen vol de kaart Kittel en dus is er geen plaats voor Barguil. Hij moet de Vuelta rijden. Schijnt overigens dat Barguil een aanbod heeft liggen van Sky voor 2015.
Gaan ze dan echt voor een ploeg met 8 man voor Kittel? Zou echt zonde zijn, met 5, 6 man kom je toch ook een heel eind en dan kun je nog 2 of 3 rittenkapers meenemen. Ze hebben inmiddels genoeg talent rondlopen dat meer kan dan sprinten.
Demain, on roule
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:44:37 #117
40566 Ericr
Livewrong
pi_140738066
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:37 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Gaan ze dan echt voor een ploeg met 8 man voor Kittel? Zou echt zonde zijn, met 5, 6 man kom je toch ook een heel eind en dan kun je nog 2 of 3 rittenkapers meenemen. Ze hebben inmiddels genoeg talent rondlopen dat meer kan dan sprinten.
Als je met die taktiek 3 of 4 ritten kan winnen is het wel logisch dat je niet gokt op de veel kleinere kans dat een rittenkaper een rit pakt.
pi_140738118
quote:
Het is onzeker of Warren Barguil dit seizoen zijn debuut gaat maken in de Tour de France. De Franse krant L'Equipe meldt dat de renner van Giant-Shimano niet wordt opgesteld, maar ploegmanager Iwan Spekenbrink ontkent dit bericht. De definitieve keuze moeten we nog maken.

We zijn nog bezig met een planning voor de komende periode, verklaart Spekenbrink. We moeten nog bepalen met welke doelen we naar onder andere de Tour de France, maar ook de Vuelta en overige koersen gaan. Daarvoor hebben we met hem (Warren Barguil, red.) ook het scenario-Vuelta besproken, maar de definitieve keuze moeten we daarover nog maken.
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:09:35 #119
14505 OProg
A Life in Music
pi_140744738
Hij wilde zich ook wat meer op het klassement gaan richten en als dat echt het plan is dan lijkt me de Vuelta een beter beginpunt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_140744822
Las btw ook op Wielerflits dat Mathias Frank dit jaar top-10 wil rijden in de Tour. Realistisch?
Demain, on roule
pi_140745023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:12 schreef Mykonos het volgende:
Las btw ook op Wielerflits dat Mathias Frank dit jaar top-10 wil rijden in de Tour. Realistisch?
Lijkt me te hoog gegrepen. Ik vind hem meer iemand voor kleine rondjes als Romandië en Zwitserland. In een grote ronde heeft Frank nog nooit wat gepresteerd. Maar als kopman moet top 20 er nog wel inzitten.
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:23:44 #122
14505 OProg
A Life in Music
pi_140745207
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:12 schreef Mykonos het volgende:
Die hoop zal hij dan hebben op basis van de Ronde van Californie van vorig jaar.
Top 10 is onhaalbaar normaal gesproken over een koers van 3 weken voor hem.
  Moderator donderdag 5 juni 2014 @ 14:44:47 #123
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_140745902
quote:
11s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:23 schreef OProg het volgende:

[..]

Die hoop zal hij dan hebben op basis van de Ronde van Californie van vorig jaar.
Top 10 is onhaalbaar normaal gesproken over een koers van 3 weken voor hem.
In Zwitserland reed hij toen ook wel aardig.

Tijdritten zijn niet echt zijn ding, hoewel die van dit jaar toch wat beter lijken te zijn. Top 10 kan misschien wel. Top 15 sowieso.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:19:45 #124
14505 OProg
A Life in Music
pi_140746965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

In Zwitserland reed hij toen ook wel aardig.

Tijdritten zijn niet echt zijn ding, hoewel die van dit jaar toch wat beter lijken te zijn. Top 10 kan misschien wel. Top 15 sowieso.
Zwitserland was een degelijke 5e plek inderdaad. En daar richt hij zich dit jaar ook op. De kans dat hij daar een goed resultaat neerzet is zeker aanwezig, jammer alleen dat het afgelopen jaar helemaal mis ging op die laatste tijdrit.

Maar hij heeft daarnaast nog niks laten zien in een grote ronde dat er op wijst dat hij zomaar eens even top 10 in de tour gaat rijden.
  Moderator donderdag 5 juni 2014 @ 15:33:16 #125
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_140747445
Hij heeft in een korte tijd opmerkelijk veel progressie geboekt. Een paar jaar terug was hij vooral knecht en als hij een keer zelf een kans kreeg kwam hij niet veel verder dan een anonieme plaats in de top 20, maar op basis van de laatste anderhalf jaar zou je hem zeker wel kunnen zien als een kanshebber voor top 10 in de Tour. In bijna iedere rittenkoers die hij de laatste tijd heeft gereden doet hij boven in het klassement mee. Probleem is dat hij vorig jaar geen grote ronde heeft gereden, dat maakt het een beetje lastig inschatten of hij ineens goed is geworden in koersen van een week of dat hij het ook langer kan volhouden.

Vorig jaar werd Dani Navarro 9e, die had voor die tijd ook niet echt veel in grote rondes laten zien. Het is altijd mogelijk. Denk dat Frank ook niet onder hoeft te doen voor Ten Dam, die als hij een beetje op z'n fiets was blijven zitten ook top 10 had kunnen rijden vorig jaar.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')