quote:Alejandro Valverde
Alex Dowsett
Imanol Erviti
John Gadret
Iván Gutiérrez
Jesús Herrada
Beñat Intxausti
Ion Izagirre
Juanjo Lobato
Rubén Plaza
José Joaquín Rojas
Sylwester Szmyd
Giovanni Visconti

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Ergens op CN-forum gevonden)
Ergens is het begrijpelijk dat ze de legendarische beklimmingen vaak herhalen, maar dit is wel heel gemakzuchtig, er is zoveel meer moois te vinden in de Pyreneeën...Demain, on roule

Ik vind het wel een beetje lafjes om (bijna) precies dezelfde etappe te gebruiken 6 jaar later. Wat Mykonos ook zegt, ga eens een keer iets anders beklimmen, je ziet nauwelijks nieuwe bergen voorbij komen in de Tour.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:16 schreef 4-elements het volgende:
Er zit 6 jaar tussen. Ik zie bovendien het probleem niet. In de klassiekers komen ze ook telkens dezelfde obstakels tegen.

De Giro en Vuelta doen het ook, die laten dan gewoon een weg bouwen. En hoeveel wintersport-oorden zijn er wel niet in Frankrijk en hoeveel van die wintersportoorden worden aangedaan in de Tour? Toevallig nu dan Risoul in de Tour en Courchevel in de Dauphine. Maar verder is dat echt beperkt, terwijl er genoeg mooie beklimmingen tussen zitten. Een etappe met finish in Val Thorens bijvoorbeeld, 40 km klimmen!quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:23 schreef INViCTuS het volgende:
Zou er na 100 jaar tour daadwerkelijk nog zoveel nieuwe wegen te vinden zijn die ook aan de eisen voldoen?

Daar zijn het dan ook klassiekers voor. In de Tour zou je juist wat meer variatie verwachten. Dit jaar is het lang zo slecht niet, met die leuke rit in Engeland, en de kasseienrit. Maar het is zoals Blik zegt, het geld bepaalt waar er in de bergen gereden wordt, en daarom wordt er in de Pyreneeën vaak in het centrale gebied gereden, terwijl het ook wel eens leuk zou zijn om wat meer in de westelijke of oostelijke Pyreneeën te kijken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:16 schreef 4-elements het volgende:
Er zit 6 jaar tussen. Ik zie bovendien het probleem niet. In de klassiekers komen ze ook telkens dezelfde obstakels tegen.

Vraag mij ook wel af waarom zij dat dan niet doen? Geld? Ik ben een aantal keer in het gebied tussen Briancon en Gap geweest en daar zitten toch best een paar mooie wegen omhoog tussen. Ik ben nog vaker in het gebied Annecy/Chamonix geweest en daar zitten ook nog hele mooie beklimmingen die ik nog nooit heb gezien.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:07 schreef Blik het volgende:
[..]
De Giro en Vuelta doen het ook, die laten dan gewoon een weg bouwen. En hoeveel wintersport-oorden zijn er wel niet in Frankrijk en hoeveel van die wintersportoorden worden aangedaan in de Tour? Toevallig nu dan Risoul in de Tour en Courchevel in de Dauphine. Maar verder is dat echt beperkt, terwijl er genoeg mooie beklimmingen tussen zitten. Een etappe met finish in Val Thorens bijvoorbeeld, 40 km klimmen!
Dat soort dingen zijn gewoon mogelijk in de Tour, maar worden gewoon niet gedaan.

Dat bedoel ik precies, zoveel mooie wegen omhoog in Frankrijk en er worden er maar zo weinig gebruikt. En niemand kan zeggen dat die wegen ongeschikt zijn voor een peloton, tijdens de winter (maar ook in de zomer) gaan er genoeg auto's en bussen en auto's omhoogquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vraag mij ook wel af waarom zij dat dan niet doen? Geld? Ik ben een aantal keer in het gebied tussen Briancon en Gap geweest en daar zitten toch best een paar mooie wegen omhoog tussen. Ik ben nog vaker in het gebied Annecy/Chamonix geweest en daar zitten ook nog hele mooie beklimmingen die ik nog nooit heb gezien.

Ook geschikt voor een publiek van pakweg 100.000 man of meer?quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat bedoel ik precies, zoveel mooie wegen omhoog in Frankrijk en er worden er maar zo weinig gebruikt. En niemand kan zeggen dat die wegen ongeschikt zijn voor een peloton, tijdens de winter (maar ook in de zomer) gaan er genoeg auto's en bussen en auto's omhoog

Alpe D'Huez is ook gewoon een wintersportdorp. Dat is volgens mij de enige berg waar echt dergelijke toestanden te zien zijn. Bij de gemiddelde berg gebeurt dat niet.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:25 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ook geschikt voor een publiek van pakweg 100.000 man of meer?

Rellende_Rotscholier

Rellende_Rotscholier

Zou wel balen zijn voor hem en voor de ploeg. Enige renner waar ik nog een beetje naar uitkeek van die ploeg.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:13 schreef TheArt het volgende:
Sepulveda onzeker voor de Tour vanwege tendinitis in de knie. Als er tegen zondag geen verbetering is opgetreden, dan zal hij niet starten zegt hij zelf.

Enige verschil met Alpe d'Huez en een willekeurige andere slotklim in de tour is de nederlandse bocht. Voor de rest staat er net zoveel publiek en bijna net zoveel idioten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Alpe D'Huez is ook gewoon een wintersportdorp. Dat is volgens mij de enige berg waar echt dergelijke toestanden te zien zijn. Bij de gemiddelde berg gebeurt dat niet.

quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:04 schreef wimderon het volgende:
Etappe 1, 2, 3, 5, 10, 14, 17, 18 en 21 worden van start tot finish uitgezonden.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |