![batman_v_superman_dawn_of_justice_2016-wide.jpg]()
2012 gaat dan toch eindelijk een nieuwe Superman reboot / sequel / whatever brengen onder de (voorlopige) naam van
Superman: Man of Steel en inmiddels zijn wat belangrijke namen bekend.
De boel wordt op poten gezet onder de alsmaar groeiende paraplu van
Christopher Nolan, o.a. bekend van
Batman Begins,
The Dark Knight en natuurlijk
Inception. Nolan is op dit moment natuurlijk de heetste go-to-guy in Hollywood als het gaat om gritty reboots en nadenkerige films en hij zal, ondanks dat ie niet regisseerd (daarover zo meer), zeker zijn handtekening op dit project achterlaten.
Het script komt vooralsnog van
David Goyer die ook het schrijfwerk voor rekening nam van de Blade serie en de nieuwe Batman films onder Nolan. Helaas schreef hij ook
Jumper en regisseerde hij
Blade 3. Maar zolang iemand een oogje in het zeil houdt en hem bij de camera's weg houdt is Goyer als schrijver zeker een goeie keuze. Hij heeft met The Dark Knight iig zeker bewezen dat hij goed om kan gaan met Superhelden.
En dan is het onlangs bekend geworden dat Superman: Man of Steel geregisseerd gaat worden door niemand minder dan
Zack Snyder! Na de ondergewaardeerde
Dawn of the Dead remake en nadat hij onze retina's eraf brandde met het visuele geweld van
300 kwam hij met het helaas te lauw ontvangen
Watchmen epos, maar de kwaliteiten (in elk geval visueel) zijn niet te ontkennen. Volgend jaar komt hij met zijn eerste originele werk genaamd
Suckerpunch en de
trailer liegt er in ieder geval niet om. Ik denk dat hij een hele interessante keuze is om Superman aan te pakken. Het zal mij zeker benieuwen wat een samenwerking tussen Nolan en Snyder op zal leveren. Één ding is zeker: het zal wel mooi plaatjes opleveren.
Eerder stonden op het verlanglijstje van regisseurs namen als Darren Aronofsky, Tony Scott en, mijn favoriet, Ben Affleck.
En ik vond het persoonlijk wel jammer dat ze het zo vroeg verklapt hebben, maar de slechterik die de nieuwe superman het ontzettend lastig moet gaan maken is, jawel, General Zod!! In 1980 voortreffelijk vertolkt door de altijd fantastische
Terence Stamp in
Superman 2. Laten we hopen op net zo'n iconische vertolking voor de nieuwe versie.
KNEEL BEFORE ZOD!![ Bericht 17% gewijzigd door Karina op 05-07-2015 18:57:23 (plaatjes waren kapoet) ]