abonnement Unibet Coolblue
pi_140867182
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 10:11 schreef MaJo het volgende:
Ik snap dit stukje niet Sander:

[..]

Waarom maande hij de mensen tot stilte? Of snap ik niet wat je bedoelt?
Na de tamme ontvangst van ‘High’ liep Alex naar de microfoon en fluisterde enkele keren ‘shhhhhhhh’ door de microfoon. Dit was duidelijk een klacht richting het publiek, alsof hij wilde zeggen: ‘Jullie zijn echt het stilste publiek OOIT!”. Vlak voordat ‘Dancefloor’ erin knalde riep hij ‘BOE!’, in een poging iedereen uit de comateuze toestand te laten ontwaken.

Ik merkte al na ‘Don’t Sit Down’ dat het moeilijk ging worden. Alex was geïrriteerd over de ontstemde gitaar bij aanvang van ‘Don’t Sit Down’, keek voor aanvang van ‘Dancing Shoes’ niet begrijpend over het veld. Het voltallige veld leek wel niet begrijpend terug te kijken en dat vond ik zo pijnlijk. Er staat daar godverdomme één van de beste - zo niet de beste – band ter wereld en niemand begrijpt het.

Ik begrijp uiteraard – en kon ook zien – dat het in het voorvak een goed feestje was NiceTry, maar dat zijn 2/3000 man. Wat voor jullie moeilijker te zien was, waren de 50.000 man achter jullie die een staande receptie aan het houden waren. Ik ben het volkomen eens met de recensies van 3voor12 en DeMorgen, maar ik snap Gijsbert Kamer van de Volkskrant wel. Al kan je bij hem nauwelijks van een recensie spreken, maar dat terzijde.

Nogmaals, het concert was fantastisch. De band is zo buitenaards goed geworden, Ik had alleen ergens vurig de hoop dat dit optreden AM in Nederland echt naar een hoger niveau ging tillen. Ik denk niet dat dit gisteren gebeurd is. Van mij hoeven ze ook niet meer terug op PP. Doe maar gewoon LL of BKS de volgende keer.

Trouwens, Alex begint echt een soort Nick Cave te lijken. Hij is echt een waanzinnige frontman geworden. Bizar dat hij vijf jaar geleden nog met zijn haar voor z’n gezicht naar z’n schoenen stond te kijken. En dat geluid, die lichtshow, die stem!!
pi_140867644
Ik snap je frustratie, ik bedoelde dat ik het oprecht jammer vond dat je niet dezelfde beleving hebt gehad als ik. Voor geinteresseerden: een mooi iPhonekwaliteitsfoto van het 505 outro ;)

even kijken of die shizzle werkt




Zo, nu ga ik het concert eens even terugkijken
pi_140867820
Ik heb er nog niks van gezien, maar AM werd juist op de radio (3FM) flink gepusht laatste tijd, met name Arabella wordt veel gedraaid.

Er zijn nu eenmaal bands die weinig met Nederland hebben. En bij de Monkeys denk ik dat het oudere werk ons land beter ligt, waar Amerika veel meer met het nieuwe heeft. Daar zal gok ik weinig verandering in komen.
Aan de andere kant zijn er ook genoeg bands die juist houden van ons land en hier mateloos populair zijn terwijl niemand anders ze in Europa leuk vindt.
pi_140867856
Het grootste probleem blijft gewoon dat het optreden op Pinkpop was.

Te massaal, hoop mensen die alleen een weekendkaart aanschaffen voor the stones en metallica, het festival voor mensen die voor het eerst naar een festival gaan en vaak wat terughoudender zijn en verder blijft het natuurlijk gewoon het dagje uit voor de limburger. Het heeft ook een reden dat het gisteren niet was uitverkocht ;)

Een verschil in enthousiasme merk je gewoon op Lowlands en BKS.

Daarnaast hebben bands in Nederland gewoon last van het "3FM Publiek" die enkel een hitje kennen en vervolgens de band belasten met een concertbezoek. Mooi voorbeeld was nog wel Muse in het Goffertpark waarbij ik als een idioot werd aangekeken toen ik uit me dak ging bij Bliss :') en vervolgens gingen ze zelf uit hun dak bij Undisclosed Desires _O-

Enfin het belangrijkste is gewoon dat jullie je, ondanks het publiek, wel vermaakt hebben! :)

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:06 schreef sander26 het volgende:

[..]

Trouwens, Alex begint echt een soort Nick Cave te lijken. Hij is echt een waanzinnige frontman geworden. Bizar dat hij vijf jaar geleden nog met zijn haar voor z’n gezicht naar z’n schoenen stond te kijken. En dat geluid, die lichtshow, die stem!!
Alex schijnt wel is contact te hebben met Josh Homme 8-)
pi_140867948
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:27 schreef H.Kemper het volgende:
Enfin het belangrijkste is gewoon dat jullie je, ondanks het publiek, wel vermaakt hebben!
Dat is gelukkig wel gebeurd. ;)
pi_140867970
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:27 schreef H.Kemper het volgende:
Het grootste probleem blijft gewoon dat het optreden op Pinkpop was.

Te massaal, hoop mensen die alleen een weekendkaart aanschaffen voor the stones en metallica, het festival voor mensen die voor het eerst naar een festival gaan en vaak wat terughoudender zijn en verder blijft het natuurlijk gewoon het dagje uit voor de limburger. Het heeft ook een reden dat het gisteren niet was uitverkocht ;)

Een verschil in enthousiasme merk je gewoon op Lowlands en BKS.

Het verschil met BKS is denk ik vooral dat daar mensen heen kwamen voor AM als main main headliner, naar Pinkpop kwamen vooral mensen voor Metallica en the Stones. Denk dat er weinig een kaartje gekocht hebben puur voor AM als headliner (buiten de mensen in dit topic).
pi_140868186
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 02:54 schreef sander26 het volgende:
Ik vond het zeer pijnlijk. Het werd nog pijnlijker toen Alex tussen 'High' en 'Dancefloor' naar de microfoon liep en: 'ssssshhhh' riep, het publiek strak bleef aankijken en het doodstil bleef voor de machtige mainstage. Ik kon wel huilen. De blikken tussen de bandleden spraken boekdelen.

Ze zullen wel gedacht hebben. Wat een verschil met best kept secret.
pi_140871226
Helders met z'n bandana, dat was al lachen. En toen kwam Jamie met z'n nieuwe kapsel _O-

I wanna tell you about a girl named Arabella...wether you like it or not

En die rochel na de 'macarena' :D Oh, en Helders ook eentje na Library Pictures! Ze waren beter gehydrateerd dan het publiek, haha

Ok, het publiek bij 'I Bet..' zag er een beetje lame uit van een afstand, maar verder is het wel ok. En ik moest bijna een traantje wegpinken bij de hook van 'High', zo cool. Heb m'n 'High'-intro en m'n 'I Wanna Be Yours'-uitgesponnen-uitro gekregen met als bonus de 'harder to hiiide' van Matt. En nogmaals, de R U Mine-toegift: iedereen z'n vrienden ondertussen kwijt, en dan met compleet vreemden 'she's a silver lining, lone ranger riding...' in elkaars gezicht zingen.

Verdomme, wat ben ik even een gelukkig persoon.
pi_140871927
Ik heb er flink van genoten maar het meeste publiek stond wel stil idd
Ik was in een pit met een handje vol mensen en iedereen naast ons helemaal boos kijken :')
  maandag 9 juni 2014 @ 17:22:57 #210
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_140876184
Ik vond ze slecht beginnen. Arabella vond ik op de stream gewoon niet lekker uit de verf komen, en de gitaarpartijen van Alex aan het eind waren raar. Het leek wel alsof hij zijn gitaar niet konden vinden. Ik hoop niet dat het zo bedoeld was. Knee Socks was ook erg vlak. Het tempo lag ook lager dan op het album. Snap Out Of It was gewoon bijna een wanvertoning. Het tweede gedeelde werd duidelijk strakker gespeeld (High, I Wanna Be Yours, R U Mine waren erg goed).

En daarnaast, het is de taak van een band om het publiek te vermaken toch. Als AM dat niet lukt is dat hun schuld. Dat wij als diehards nou makkelijker te vermaken zijn, prima, maar op een festival weet je gewoon dat 80% van het publiek 80% van je nummers niet kent. Als je daar dan niks aan doet om hen mee te krijgen, dan vind ik dat verkapte arrogantie. Onzin om te zeggen dat Nederlanders de band niet 'begrijpen'. Wat een elitair gewauwel. Misschien moeten ze niet op festivals spelen als ze kennelijk alleen maar voor fans willen spelen.
2000 light years from home
pi_140877309
Ik ben het wel eens met je laatste alinea, Merkie. De band had veel harder mogen werken om het veld in te pakken. Alex kan dat. Als je dan een keer voor een groot publiek staat die niet direct alle armen de lucht in gooit, dan moet je juist een stapje extra zetten. Dat werd gisteren niet gedaan. In plaats daarvan kreeg ik sterk het idee dat de set gewoon plichtmatig werd uitgespeeld. De band had er in ieder geval zichtbaar weinig zin in.

Maar het lijkt wel degelijk dat de band minder goed 'begrepen' wordt in ons land dan in vele andere landen. Ik heb het dan over het 'grote' publiek. Maar ik presenteer niet persé een feit, meer een mening gebaseerd op wat ik al jaren zie van de band op NL festivals (BKS daargelaten) en de discussie die hier vaak rondom de band hangt. Ik bedoelde het in iedergeval geenszins 'elitair' 😉
pi_140880283
Dus er is het kamp dat dit het beste concert vond sinds een holbewoner voor zijn vrienden twee stenen op elkaar sloeg, en het kamp dat volledig in slaap viel?

Bijzonder.
pi_140880309
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:22 schreef Merkie het volgende:
Dat wij als diehards nou makkelijker te vermaken zijn, prima..
Daar heb je een punt, ze hoefden voor mij inderdaad niet veel meer te doen dan daar te staan ;)

Maar wat hadden ze anders moeten doen? Het publiek stukje zang laten invullen zoals Ed Sheeran dat (zeer succesvol) dat deed? Is ze eigenlijk ook niet de band voor. Deze hele tour van is gericht op AM, die het in de rest van de wereld beter doet dan in Nederland. Ik vind het kenmerkend van de cheekiness van de band om gewoon weinig van hun oude succesvolle albums t spelen. Dat schijnt dus wel te werken.
Het is duidelijk dat het grotere gedeelte van het publiek ze vooral van de oudere nummers kennen. Achteraf heb ik veel mensen gehoord die inderdaad 'When The Sun Goes Down' verwacht hadden, als soort van traditie aan het einde van NL festivals. Het is mogelijk dat in Nederland AM niet goed aangeslagen is, maar de vraag is of ze zich dan hadden moeten aanpassen en meer oudere nummers hadden moeten doen. Volgens mij zit die hele tour daar voor te strak in elkaar om dat te doen speciaal voor Nederland. Misschien is het in dat opzicht een beetje terechte arrogantie?

Ik weet niet of de 'sshhh...boo!' een sneer naar het publiek was en verder hebben we de Macarena, de Arabella 'dip' en meerdere 'tha knowsss'jes' gehoord, dus in hoeverre de band er geen zin in had..


edit: roep om de encore was wel grandioos toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door NiceTry op 09-06-2014 19:24:15 ]
pi_140881079
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:
Dus er is het kamp dat dit het beste concert vond sinds een holbewoner voor zijn vrienden twee stenen op elkaar sloeg, en het kamp dat volledig in slaap viel?

Bijzonder.
Verschil voorvak/achtervak is er altijd lolbroek
pi_140881190
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:22 schreef NiceTry het volgende:

[..]

Verschil voorvak/achtervak is er altijd lolbroek
Ik heb meer het idee dat het verschil aanwezig/tvkijkers is.
pi_140882137
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat het verschil aanwezig/tvkijkers is.
Dit
  maandag 9 juni 2014 @ 19:40:49 #217
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_140882364
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:
Dus er is het kamp dat dit het beste concert vond sinds een holbewoner voor zijn vrienden twee stenen op elkaar sloeg, en het kamp dat volledig in slaap viel?

Bijzonder.
Jep, zo zwart/wit was het inderdaad gisteren.
pi_140882564
quote:
7s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:40 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Jep, zo zwart/wit was het inderdaad gisteren.
Nou ja, als je hier de reacties lijst zijn er maar weinig gematigd. Het is het beste optreden dat ze ooit in Nederland hebben gegeven volgens sommigen en volgens anderen was het saai en een slechte afsluiter van een goede festivaldag. ;)
  maandag 9 juni 2014 @ 19:45:32 #219
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_140882691
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou ja, als je hier de reacties lijst zijn er maar weinig gematigd. Het is het beste optreden dat ze ooit in Nederland hebben gegeven volgens sommigen en volgens anderen was het saai en een slechte afsluiter van een goede festivaldag. ;)
In welke groep val ik als ik het, op tv, 'wat' tegen vond vallen? Het wel begrijp dat ze nieuwe nummers deden, maar toch liever de oudere nummers had gezien? :P
pi_140884349
quote:
10s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:
Dus er is het kamp dat dit het beste concert vond sinds een holbewoner voor zijn vrienden twee stenen op elkaar sloeg, en het kamp dat volledig in slaap viel?

Bijzonder.
Geniaal he, zit het echt vol verbazing allemaal door te lezen.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:25:05 #221
192683 AMDB
Visionair.
pi_140894039
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:22 schreef Merkie het volgende:
Ik vond ze slecht beginnen. Arabella vond ik op de stream gewoon niet lekker uit de verf komen, en de gitaarpartijen van Alex aan het eind waren raar. Het leek wel alsof hij zijn gitaar niet konden vinden. Ik hoop niet dat het zo bedoeld was. Knee Socks was ook erg vlak. Het tempo lag ook lager dan op het album. Snap Out Of It was gewoon bijna een wanvertoning. Het tweede gedeelde werd duidelijk strakker gespeeld (High, I Wanna Be Yours, R U Mine waren erg goed).

En daarnaast, het is de taak van een band om het publiek te vermaken toch. Als AM dat niet lukt is dat hun schuld. Dat wij als diehards nou makkelijker te vermaken zijn, prima, maar op een festival weet je gewoon dat 80% van het publiek 80% van je nummers niet kent. Als je daar dan niks aan doet om hen mee te krijgen, dan vind ik dat verkapte arrogantie. Onzin om te zeggen dat Nederlanders de band niet 'begrijpen'. Wat een elitair gewauwel. Misschien moeten ze niet op festivals spelen als ze kennelijk alleen maar voor fans willen spelen.
Arabella werd daar echt massaal goed ontvangen. Snap Out Of It en Knee Socks daarentegen waren echt verbazingwekkend, iedereen stond om zich heen te kijken alsof ze de nummers nooit eerder hadden gehoord.

Dat het publiek zo weinig nummers kent ligt grotendeels aan 3FM die de band gewoon tijdlang genegeerd hebben. Als ze wat meer op prime waren gedraaid dan hadden veel meer mensen het laatste album gekend en was er niks aan de hand geweest.

3FM blijft echter liever in het vaarwater van de commerciële stations en speelt op safe.
pi_140895091
Eventjes een intermezzo: ik sloeg m'n agenda net open en er stond (jazeker, in m'n agenda :s) 'release Snap Out Of It'. Jongens, is het al zover? Waar is de videoclip?!
  maandag 9 juni 2014 @ 22:44:42 #223
192683 AMDB
Visionair.
pi_140895378
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:39 schreef NiceTry het volgende:
Eventjes een intermezzo: ik sloeg m'n agenda net open en er stond (jazeker, in m'n agenda :s) 'release Snap Out Of It'. Jongens, is het al zover? Waar is de videoclip?!
Volgens Aisu zou het alleen nog een digitale release zijn, maar ik hoop ook wel op een videoclip eigenlijk.

Maar daarnaast, nog belangrijker wellicht, met de release van Snap Out Of It is het ook weer tijd voor een tournament 8-) Deze week in de avonden even in elkaar knutselen *O*
pi_140895586
Ik heb AM drie keer live gezien, en ik snap de negatieve reacties wel. Mijn ervaring is dat het ligt aan het feit dat er te lange pauzes zitten tussen de nummers. De eerste paar nummers lopen vaak naadloos in elkaar over (bij BKS de eerste acht). Dit is leuk. Daarna besteedt de band veel tijd aan gitaren switchen/stemmen tussen de nummers door, wat het tempo uit de set haalt.
Bovendien is er moeilijk een lijn te ontdekken in de set. Hardere blokjes worden afgewisseld met rustige blokjes, zonder dat er logica te ontdekken valt achter de volgorde. De hits Dancefloor en Fluorescent lijken er een beetje tussen gepropt. Deze nummers komen in de set uit de lucht vallen, en zijn zodanig energiek en herkenbaar, waardoor nummers die vlak daarvoor gespeeld zijn, in vergetelheid raken. Ze zouden er ook voor kunnen kiezen meer naar deze hits op te bouwen, waardoor de nummers in hun geheel beter overkomen, maar dat laten ze na. Het slechtste blokje moet toch wel Party Anthem en Knee Socks zijn. Deze twee zijn toch niet lekker achter elkaar :? .

Het siert de band dat het eigenwijs is, en niet volledig teert op oude hits. Toch zou enige nuance op zijn plaats zijn. Bijvoorbeeld door 8 nieuwe nummers te doen ipv 9, When The Sun Goes Down wel te spelen en iets meer aandacht te besteden aan de spanningsboog in de set. Zo houd je iedereen tevreden zonder al te veel festival-concessies.
pi_140895790
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

Volgens Aisu zou het alleen nog een digitale release zijn, maar ik hoop ook wel op een videoclip eigenlijk.
Wut?? *scrollt terug

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ondertussen ook officieel bevestigd. Eindelijk de gedoodverfde single. Maandag 9 juni. Hou je adem echter maar niet in als je iets meer dan een apart knopje met de titel op iTunes verwacht die dag. Videoclip zal tegen die tijd al wel online staan.
Nee nee, de master zei toch echt....

NO }:|
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')