En ik wilde net zeggen dat met die gebroken vliezen van Enf ik die top5 in het zicht wel ineens confronterend vindquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:10 schreef Chanty het volgende:
Ik moet zeggen… ik vind het er tof uitzien mijn naam in de top 5![]()
Dat was ikquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:09 schreef Chanty het volgende:
Roept u maar voor wijzigingen
En krijgertje 10 pondMaar volgens mij hoeft grootte niet perse iets te zeggen idd over hoe zwaar een bevalling is.
Jaa! Het begint nu echt door te dringen ook..quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:14 schreef BlueEyes het volgende:
JJ wat fijn dat je assertiviteit zo uitgepakt heeft! Nu rust in je lijf en koppie hoop ik
Ik heb ergens het gevoel dat dàt lichtelijk is overdreven door degene die die informatie initieel verstrekt heeftquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:14 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Dat was ikEn het is trouwens nog steeds te zien dat ik een zwaar was (ben)
Mijn vader woog trouwens bijna 15 pond! Het zit echt in de familie! En dat is nu niet meer aan hem te zien... Hij was trouwens het 6e kind, dus een kuch en hij was eruit!
Dat dacht ik dus ook... Totdat ik laatst zijn papieren van de dokter zag... Moet er niet aan denken!quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb ergens het gevoel dat dàt lichtelijk is overdreven door degene die die informatie initieel verstrekt heeft
Ja hoor, dat kanquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:25 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij trapt of kopt er eentje tegen mm baarmoedermond. Kan dat? Niet echt aangenaam...
Oh man, hou opquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:25 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij trapt of kopt er eentje tegen mm baarmoedermond. Kan dat? Niet echt aangenaam...
Ja ik wist niet hoeveel ruimte daar is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kanDoet de mijnes ook soms
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
21:00 ofzo? Goeie trouwens, thnxquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:34 schreef Skittles het volgende:
Ik was ook ergens rond de 3000 gram, op UD geboren met een rokende moeder. Tot nu toe komt de groei van de baby overeen met het termijn, dus ik maak me er niet zo druk om.
Stemmenuhm.. vergeten
Tot hoe laat kan het?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik met de nierbekken.... Ja kijk hier... *wijst een vlek aan* soms zie ik alleen maar vlekken, gelukkig is onze echodame echt heel tof, die legt het 1000x uit als t moet...quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:54 schreef Skittles het volgende:
Ik ook niet, als ze had gezegd dat het een bot van de voet was geweest had ik ook gezegd oooh, mooi hoor!
Wat ik vooral een kunst vind is de nieren. Ze kunnen het me blijven aanwijzen op de echo, ik zie ze echt niet
Eens. 4580 gram en volgens het boekje was het persen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:48 schreef Cwen het volgende:
Jongens, grootte zegt echt niks over hoe de bevalling verloopt! Ellie was 9 pond maar dat was echt 't probleem niet.
Sorry ik moest lachen...quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:40 schreef geppie het volgende:
"Mama, ik heb in papa's boekje gekleurd!"
In mijn man's paspoorthet was spontaan kinderbedtijd!
Dus wel duidelijk dat je de vk moest bellen zegmaar.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:51 schreef Loj het volgende:
Zoe, op jouw vraag uit t vorige topic. Hier bij Ow idd zwangerschapsvergiftiging (hellp).
Hier gebeurde het eigenlijk echt opeens vanuit het niets. 'S ochtends nog niets aan de hand en tijdens de lunch verging ik van de pijn. Na een nacht slaap weer nergens last van en eind van de middag kwam de pijn weer vanuit t niets terug (en toen maar de vk gebeld)
Als ik eraan terug denk waren er wel voortekenen, maar heb ze nooit herkend
(En nee, nooit last gehad van wazig zicht... Nouja eigenlijk altijd, kan niet zonder m'n lenzen)
Leuk!quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:13 schreef Fee-nix het volgende:
Stardust een goede echo met knipper!![]()
Skittles een goede SEOmet mooie foto's
. Die bovenlip
. Idd goed dat er een pijltje bij staat
.
Ik heb vandaag een driekwart broek gekocht en een bikini. Fijn! Vooral die bikini was echt een koopje: 12.99! (Dan moest ik wel de blauwe kiezen, de bruine was 2x zo duur)
Deze heb ik! Ik weet alleen niet hoe goed hij zal zitten bij een megabuik, maar met mijn halverwege bolletje kan ik er in ieder geval tijdens onze vakantie (we gaan bijna) plezier van hebben.
Wow 4660quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:27 schreef Fee-nix het volgende:
Ja, schattingen van gewicht... Bij m'n oudste hadden ze het goed. Bij mijn jongste zaten ze er ver naast! De gyn dacht rond de 3500 gram, hij was 4660.
Thnxquote:
Ziet er idd dun en zacht uit. Lekker comfiquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:37 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Thnx
Deze broek. (Die op foto 3 en 4) Lekker zacht en dun vind ik hem. Uiteraard draag ik de buikband dan onder mijn shirts en niet erboven zoals op de foto's.
Vocht vasthouden, minder leven voelen (genoeg hoor, maar wel minder. Ik dacht dat t kwam doordat hij al redelijk was ingedaald) en 's avonds pijn in m'n bovenrug/tussen m'n schouderbladenquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:25 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dus wel duidelijk dat je de vk moest bellen zegmaar.
Wat waren de voortekenen?
Bedankt voor je reactie. Pijn tussen schouderbladen zie ik ook op het 'bel'lijstje staan. Vind het altijd wel goed om ervaringen van anderen te lezen (via fok dan..googlen is vaak niet zon goed idee.)quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:08 schreef Loj het volgende:
[..]
Vocht vasthouden, minder leven voelen (genoeg hoor, maar wel minder. Ik dacht dat t kwam doordat hij al redelijk was ingedaald) en 's avonds pijn in m'n bovenrug/tussen m'n schouderbladen
Ik wist dat ik moest bellen omdat bij m'n laatste afspraak bij de vk m'n bloeddruk op t randje zat, dus ze had me een beladvies meegegeven.
Ik heb gebeld voor de pijn tussen m'n schouderbladen, bijna geen hoofdpijn gehad
Mijn bloeddruk was laag en ze weten van mijn duizeligheid en mijn zicht. Ben ook bij de opticien geweest en had hier idd ook eens gelezen dat het door hormonen kan komen. De gyn weet iig hoe ik me voel en heeft het genoteerd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:02 schreef L-E het volgende:
Zoe, ik heb zwangerschapsvergiftiging gehad, het kan zowel heel plotseling als geleidelijk verlopen. Maar alleen wazig zicht is geen reden tot Grote Paniek, als je er last van hebt,: laat je bloeddruk even checken, alsmede je urine, maar tijdens de zwangerschap gebeuren er ook dingen met je ogen, iets hormonaals (zei de opticien mij ooit) en sommige vrouwen zijn door de hormonen gevoeliger voor hoofdpijn/migraine, kan ook allemaal spelen. Ik zou het wel altijd even melden bij de vk/gyn, zij kunnen dan inschatten wat er voor jou nodig is
quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:22 schreef Amsel het volgende:
Kursor van harte!
En verder heb ik alles gelezen maar weet ik niks meer. Heb opeens het geheugen van een goudvis. Gisteren op weg naar de eerste hypnobirthing-avond zei ik opeens in de auto "Shit! Straks hebben we voorstelrondje! En ik weet niet meer hoe oud ik ben!"
quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:22 schreef Amsel het volgende:
Kursor van harte!
En verder heb ik alles gelezen maar weet ik niks meer. Heb opeens het geheugen van een goudvis. Gisteren op weg naar de eerste hypnobirthing-avond zei ik opeens in de auto "Shit! Straks hebben we voorstelrondje! En ik weet niet meer hoe oud ik ben!"
[ Bericht 5% gewijzigd door Fazz op 23-05-2014 20:38:55 ]
Hier een stille meelezer op dit topic die ook HELPP/ zwangerschapsvergiftiging had. Ook vanuit het niets. Ik had last van een soort van bandgevoel onder de borst, alsof je riem boven je buik zit, en dan heel strak. Erg onprettig. Geen sterretjes/wazig zien/ lichtflitsen hier. Wel al een behoorlijke tijd een bloeddruk die aan de hoge kant was.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:25 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dus wel duidelijk dat je de vk moest bellen zegmaar.
Wat waren de voortekenen?
Nou hequote:Op donderdag 22 mei 2014 22:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Enf wat maak je het spannend!.. was jij sowieso medisch vanwege je buik? En eerste ... hoe vet
En over hormonen en wazig zien/opticien. Ik hoef nu geen lenscontrole te doen omdat dat volgens mujn opticien door de hormonen 0,0 zin heeft. De waardes zijn nu onbetrouwbaar. Eerste controle pas weer 9 maanden na de bevalling als ik ontzwangerd ben
Herkenbaar, maar ook geen idee wat t is...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:00 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hebben jullie ook weleens dat het in je buik ineens een paar seconde trilt? Alsof je kindje stuipjes ofzo heeft?? Vind t best freaky, heb ook geen idee eigenlijk wat het nou is..
Er is maar 1 standaard echo: 12 weken/termijn. Als je wilt ook met 20 weken medische echo.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
GM, lekker appelmoescupjes blijven etenFijn nieuws!
Is dat niet vreemd dat je bij VK haast geen echo krijgt? Ik heb alleen in de eerste periode echo's gehad daar, daarna alleen hartje checken. Gister ook, ik was best teleurgesteld... Heb wel met 20 weken een echo gehad in het zkh en zo'n 4 weken geleden een groeiecho, ook on zkh.
En volgende afspraak bij VK ook geen echo want ik kon niet op een maandag want dan was het echodag
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh ahaOmdat ik weleens op FB zie bij dames dat ze 'morgen weer hun kleintje mogen bewonderen'. Ik heb dat haast nooit. Maarja, Fb af en toe
Maar zoals jullie het zeggen klinkt het wel logisch
Over 3 weken echo om te kijken of placenta nu hoger zit, misschien krijg ik dan nog wel babietje te zien
Ja! Heel vaak! Alsof ze in hoog tempo staat te trappelen op mijn maagwand. Maar heb nog nooit een baby zo zien bewegen in het echtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:00 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hebben jullie ook weleens dat het in je buik ineens een paar seconde trilt? Alsof je kindje stuipjes ofzo heeft?? Vind t best freaky, heb ook geen idee eigenlijk wat het nou is..
Zelfde gevoel hier met zijligging. Heb dan het idee dat ik op dr hoofdje ga liggenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:51 schreef Chanty het volgende:
Ohhhh ik ben zo benieuwd of Enf haar baby inmiddels heeft
JJ wat fijn dat je nu een betere datum hebt
Oh Sorry StardustNiet goed opgelet. En wat een lief boontje
Geppie best kans dat het nu wat trager gaat. Ik heb in ieder geval echt het idee dat mijn buik veel minder drastisch toeneemt vanaf de 5 maanden. Oh en ik heb gestemd ja
Skittles wat een mooi profiel heeft ze
Fazz wat heerlijk![]()
Sunshine bij mijn vk was 3 echo's standaard eigenlijk (termijn, seo en groeiecho), maar ik heb er dus veel meer gehad want vroege echo, nekplooimeting, twee pretecho's en toen lag meneer dus verkeerd met de 33 weken groeiecho. Alleen is er nu echt niks meer te maken van die echo'sGisteren heeft de gyn ook nog even gekeken maar ik zag er niks op. Krijg verder ook geen uitleg of foto's meer.
Ik geloof dat ik met 37 weken nu toch eindelijk echt zwangerschapsklachten krijg. Die voeten 's avonds vind ik best indrukwekkendIemand nog andere goed werkende tips behalve voeten omhoog en in koud water? Slapen doe ik nu ook slechter. Lig niet meer goed omdat ik echt het gevoel heb dat ik ook op mijn zij mijn kind splet
Halve nacht op mijn rug gelegen maar dat is het ook niet. En vannacht twee keer kort kramp gehad in mijn been. Ik voel me echt zwanger nu
![]()
Bewegen is geen probleemquote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:05 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh ik kan alleen nog maar op m'n zij liggen juist omdat ik zelf anders van binnen geplet word.
Wat vochtprobleem betreft denk ik uitzingen Chanty! En overdag zoveel mogelijk pootjes omhoog maar ook blijven bewegen.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Bewegen is geen probleemmisschien is dat juist het probleem nu icm het warmere weer
Heftig.. En vroegquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hier een stille meelezer op dit topic die ook HELPP/ zwangerschapsvergiftiging had. Ook vanuit het niets. Ik had last van een soort van bandgevoel onder de borst, alsof je riem boven je buik zit, en dan heel strak. Erg onprettig. Geen sterretjes/wazig zien/ lichtflitsen hier. Wel al een behoorlijke tijd een bloeddruk die aan de hoge kant was.
Echt, altijd de vk bellen als je iets vermoedt, dan kan de vk evt. extra urine meten en bloeddruk meten. Ik werd 24 uur nadat ik belde ingeleid met 34.2.
Geen idee! Ik heb juist het idee dat m'n buik naar voren staat en is dan ook behoorlijk hard. Onder m'n navel en dan echt een harde bol dus.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens als ik 's morgens wakker word helemaal geen baarmoeder, zo lijkt hetZou dat komen omdat ik toch op mijn buik draai en daardoor de hele boel wat meer naar binnen wordt geduwd?
Oh nee die niet iddquote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
Lol, laatste veertjes, die houden we er in
Krijg jij de npm vergoed ja? Ben jij heel uitgebreid aanvullend verzekerd?
Zoe, damn, you make me proud
Ah grappig dat je dat ook had!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:45 schreef Stormqueen het volgende:
Dat had ik ook Helio! Toch nog bij een ander wezen kijken ter referentie, maar ik heb me hier door heel veel moeders laten vertellen dat "gut feeling" erg veel zegt, en daar uiteindelijk ook de keuze op gebaseerd
nee, dat gaat gewoon via mijn verzekeringquote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:49 schreef Heliotrope het volgende:
[..]
Ah grappig dat je dat ook had!
Hmm we gaan ook ons maar snel inschrijven zodra een andere hebben gezien denk ik, ze hebben juist voor de dagen die we gaan willen een wachtlijst.
Oh en moest je de npm niet ook meteen betalen dan Stormqueen?
Jammie!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:24 schreef Zoë23 het volgende:
Oh
Heb net hamka's chips, mini twix,mini milkyway en sinas op.
Was wel lekker
quote:
Wat vervelend dat ze iets toezeggen en er daarna op terugkomen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:09 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn KDV onderhandelingen stagneren momenteel dusdanig dat als we 'pech' hebben straks alsnog voor een GO gaan rondkijken.
Hoe moeizaam als je flexibele dagen wilt ivm je werk, ze eerst toezeggen en erna toch weer op terugkomen en ons een richting op willen duwen die wij niet willen.
(Tegen goed geld, naast de hypotheek een van de grotere vaste lasten die het worden gaat)
stad? 1 kdv? Do explainquote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:16 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Wat vervelend dat ze iets toezeggen en er daarna op terugkomen.
Het prettige aan de GO vind ik de flexibiliteit. Ik heb ooit stage gelopen op een kdv (manager kdv) maar ook op de groep en gezien we maar 1 kdv in onze stad hebben, wil ik mijn kindje daar niet hebben. (heb het e.e.a. gezien wat ik echt niet prettig/veilig vind)
Ja, als je beide onregelmatig werkt zal dat zeker schelenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Dreumes en dadelijk ook baby gaan naar de go. Dit omdat zij mega flexibel is en we per kwartier af kunnen rekenen. Scheelt zoooooveel in de kinderopvangkosten t.a.v. een regulier kdv.
Haha ja het bestaat!quote:
Nee, als je in zo'n specifieke situatie zit begrijp ik het inderdaad heel goedquote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:27 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Haha ja het bestaat!
Erg jammer want echt een keuze heb je niet. S haar situatie liet het ook niet toe om naar een kdv te gaan. Ze gaf heel veel over en dronk en at niets (alleen bv, maar ik moest dus werken) die zorg kon een GO wel geven.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:32 schreef BlueEyes het volgende:
Pfff... ik dacht waarom gaat de kookwekker eigenlijk, vast een grapje van vriend, dus negeer ik het.
Bedenk ik me half uur later dat dat was omdat ik pasta aan het koken was voor de koude pastasalade voor de BBQ van vanavond.
Nu is het prut en kan ik opnieuw beginnen
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:32 schreef BlueEyes het volgende:
Pfff... ik dacht waarom gaat de kookwekker eigenlijk, vast een grapje van vriend, dus negeer ik het.
Bedenk ik me half uur later dat dat was omdat ik pasta aan het koken was voor de koude pastasalade voor de BBQ van vanavond.
Nu is het prut en kan ik opnieuw beginnen
Whiej Crumpette, wat fijn! Alles op schema?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:02 schreef Crumpette het volgende:
Termijnecho was super! met een dansend en zwaaiend kindje
was ook onder de indruk en de geheimtijd is voorbij!
Jep, zag er prachtig uit volgens de echoscopiste!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Whiej Crumpette, wat fijn! Alles op schema?
gelukkig met neus! stel je voorquote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:05 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Jep, zag er prachtig uit volgens de echoscopiste!met armen en benen en een neus
quote:
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:07 schreef Crumpette het volgende:
[..]![]()
![]()
!! eeh nee, maar het leek (en dat is ws onzin) op de neus van
. en dat is mooi, hij heeft een goeie
ik vond het opvallend! verder ben ik gewoon verliefd
beweeglijk zwaaifrummeltje
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:02 schreef Crumpette het volgende:
Termijnecho was super!met een dansend en zwaaiend kindje
![]()
![]()
was ook onder de indruk
en de geheimtijd is voorbij!
UD is gezet op 15 dec btw, weet niet of dat nog aangepast kan- anders een volgend topique.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik zat klem in de AH...ik moest wat pakken en dacht nog wel door de smalle gleuf te kunnen... Manlief heeft 2 minuten niet kunnen praten vh lachen...
Hahaha muts!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik zat klem in de AH...ik moest wat pakken en dacht nog wel door de smalle gleuf te kunnen... Manlief heeft 2 minuten niet kunnen praten vh lachen...
Aangepastquote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:02 schreef Crumpette het volgende:
Termijnecho was super!met een dansend en zwaaiend kindje
![]()
![]()
was ook onder de indruk
en de geheimtijd is voorbij!
UD is gezet op 15 dec btw, weet niet of dat nog aangepast kan- anders een volgend topique.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:16 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Hahaha muts!
Zo dacht ik laatst bij het tanken net op tijd aan Chanty en had ik de auto gelukkig met genoeg ruimte voor buik neergezet
Ik dacht dat het zelfs zo is dat je geen nachtdiensten meer hoeft te draaien als je zwanger bent. Mag hopen dat ze daar gewoon meer akkoord gaan. Gezien je begin tijd vind ik dit nog wel aardig deel nachtdienst.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:37 schreef geppie het volgende:
Crumpette, wat fijn van je goede echo! Wat een last valt er dan van je af he?
Sicilia gefeliciteerd met jullie 4 jarig jubileum en ook de goede echo!
GM; klem in de supermarkt haha gek dat je nog overal denkt tussen te passen he, ik knal ook regelmatig tegen van alles op omdat ik mijn omvang nog niet gewend ben. Vorige zwangerschap heb ik weleens een potje staan janken omdat iemand op de personeelsparkeerplaats zijn auto veel te dicht op de mijne had neer gezet en ik er niet meer in kwam. Gelukkig bood iemand anders zijn hulp aan door mijn auto naar achteren te rijden zodat ik wegkon![]()
Ik las daarnet dat je als zwangere recht hebt op max 1/8 van je werktijd extra pauze; nu wil ik voorstellen op mijn werk dat ik onder het mom hiervan een uur eerder stop (bij mijn vroegste diensten) zodat ik niet van 04.45 - 13.30 werk maar van 04.45- 12.30 zodat ik thuis nog even kan liggen voordat ik kind 1.0 om 15.15 uur van school moet halen. Ik hoop dat ze hiermee akkoord gaan!
Ik snap hetquote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:52 schreef geppie het volgende:
Als zwangere hoef je inderdaad officieel niet vóór 06.00 uur te beginnen, maar dan krijg ik dagdiensten en dan moet ik alsnog rond 7 uur in de auto zitten en hopen dat ik er om 8.30 uur ben én ik kan mijn dochter dan niet uit school halen. Dus ik kies er enigszins zelf voor om die onchristelijke tijden te werkenplus dat ik dan zwaar achteruit ga qua salaris omdat ik geen ORT meer krijg. Dus eigen schuld, dikke bult in het kwadraat
Heel goed, dank je!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:59 schreef BlueEyes het volgende:
Sicilia ook al goed nieuws![]()
En gefeliciteerd!
Fee en DaD hoe gaat het bij jullie verder?
Haha, heel herkenbaarquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:12 schreef Twinkle20 het volgende:
O en ik heb snaaizin in het kwadraat![]()
Aangezien ik de marsen helaas (gelukkig) niet in huis heb liggen ga ik maar over op de rozijntjes van dreumes
Mars is mijn craving. En laten die nou amper te koop zijn in dit landquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:12 schreef Twinkle20 het volgende:
O en ik heb snaaizin in het kwadraat![]()
Aangezien ik de marsen helaas (gelukkig) niet in huis heb liggen ga ik maar over op de rozijntjes van dreumes
Bij 32 weken ligt 10 a 15% nog in stuit (daarvoor gaan ze sowieso nog alle kanten op). Maar tot 36 weken draaien ze vaak nog zelf. Als ze met 36 weken niet gedraaid zijn kan er een draaipoging gedaan worden. De kans dat ze dan uit zichzelf draaien wordt met de week kleiner namelijk plus de kans dat ze nog terug draaien bij een geslaagde draaipoging is minder groot. Dus ja, bij voorkeur wil je dat de kleine met 36 weken goed ligtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:17 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Mars is mijn craving. En laten die nou amper te koop zijn in dit land![]()
Vanaf wanneer controleert de vk op ligging en vermoedde grootte? Is tot nu toe niet gedaan hier, maar ik ben zo benieuwd! En vanaf wanneer "moet" de baby met koppie naar benede liggen eigenlijk?
H&M valt wat kleiner is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:45 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik wilde laatst ook positiebroeken halen bij de h&m maar ik paste niet eens in maat 46heel slecht voor m'n zelfvertrouwen
dus ik hou het voorlopig nog even op mijn veel te strakke gewone spijkerbroek
Miss Etam!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:45 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik wilde laatst ook positiebroeken halen bij de h&m maar ik paste niet eens in maat 46heel slecht voor m'n zelfvertrouwen
dus ik hou het voorlopig nog even op mijn veel te strakke gewone spijkerbroek
Ik vind het zo irritant dat ik enorm groei op mijn kont en bovenbenen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
Echt, H&M maat 46 krijg ik nauwelijks om mijn ass en in Miss Etam maat 44 kan ik nog groeien
Ja en nee. Ik had twee broeken H&M mama collectie maat 38 waar ik al heel snel niet meer in kon van (nep)spijkerstof(?). En ik heb twee andere broeken, ook van H&M mama collectie, ook maat 38 die wel best strak zitten als ze net uit de wasmachine komen maar na een uurtje zitten ze prima (ook soort van neppe spijkerstof). En dan nog twee stoffen/katoenen broeken van H&M mama maat 38 en die zitten goddelijk (8)quote:
Ik heb met 3 maanden broeken gekocht en terwijl ik normaal maat 34/36 heb, moest ik nu toch echt 38 aanquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:24 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik had twee broeken H&M mama collectie maat 38 waar ik al heel snel niet meer in kon van (nep)spijkerstof(?). En ik heb twee andere broeken, ook van H&M mama collectie, ook maat 38 die wel best strak zitten als ze net uit de wasmachine komen maar na een uurtje zitten ze prima (ook soort van neppe spijkerstof). En dan nog twee stoffen/katoenen broeken van H&M mama maat 38 en die zitten goddelijk (8)
Prenatal toch wel?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:03 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ging toen ook kijken bij Miss etam, maar alleen de grotere filialen hebben positiekleding (zelfde verhaal geldt bij c&a en h&m) dus daar stond ik in leiden, op zoek naar positiekleding en geen winkel die t had
Ik heb er 3 niet in de uitverkoop gekocht, geef aan gewone spijkerbroeken ook zoveel uit (of meer).quote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:11 schreef Amsel het volgende:
Ik vind Miss Etam- en C&A-broeken zo kort, dat ziet er bij mij echt armoedig uit. Heb 4 Mamalicious-broeken (uitverkoop hoor!) en die zitten zo fijn, die wil ik ook wel aan als ik niet zwanger ben.
Jawel, maar het winkeltje in leiden is vrij klein dus ben toen maar naar Leiderdorp gegaan.quote:
Dan even eenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:26 schreef geppie het volgende:
Ja volgens mij is het een rekbaar ding. Ik moet gewoon even een filmpje bekijken als ik mijn hormonen weer in bedwang hebof in het draagdoektopic om hulp vragen maar vandaag had ik een baaldag en dan vind ik alles en iedereen stom (lekker kinderachtig).
Overblijven deed ik inderdaad en dat gaf mij meer rust. Maar op een gegeven moment vroeg mijn dochter; mama, werk jij zoveel of heb je gewoon geen zin om me te halen? Dan breekt je hart, kan ik je vertellen dus ik waggel maar weer heen en weer.
Maar wat ik zeg, morgen zal alles er wel weer anders uitzien
Hoe oud is ze?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:26 schreef geppie het volgende:
Ja volgens mij is het een rekbaar ding. Ik moet gewoon even een filmpje bekijken als ik mijn hormonen weer in bedwang hebof in het draagdoektopic om hulp vragen maar vandaag had ik een baaldag en dan vind ik alles en iedereen stom (lekker kinderachtig).
Overblijven deed ik inderdaad en dat gaf mij meer rust. Maar op een gegeven moment vroeg mijn dochter; mama, werk jij zoveel of heb je gewoon geen zin om me te halen? Dan breekt je hart, kan ik je vertellen dus ik waggel maar weer heen en weer.
Maar wat ik zeg, morgen zal alles er wel weer anders uitzien
Oh das lief! Haha. Het is wel te koop maar op maar weinig plekken. Dus ´s avonds om 23 uur is wat lastigquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:03 schreef BlueEyes het volgende:
Roomsnoes ik had groei+liggingsecho afgelopen woensdag bij 34 weken.
En irritant he als je iets graag eet en je kan het niet eten.
Zo heb ik tijd in Egypte gewoond en was ik blij als m'n bazen af en toe overkwamen en een krentenbol meenamen.
Moeten we een noodpakketje sturen naar je? Help Roomsnoes de zwangerschap door met een Mars?
Ja ik kan mn omvang niet zo goed inschatten dus zat ik klem in een gleuf waar ik dacht in te passen...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:31 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Oh das lief! Haha. Het is wel te koop maar op maar weinig plekken. Dus ´s avonds om 23 uur is wat lastigVond er laatst een in een winkel. Heb er gelijk maar 3 gekocht. En ook alledrie opgegeten in een keer
![]()
Verder is het raar hoe je cravings kan krijgen naar dingen waar je in NL nauwelijks naar omkeek. Na mijn verhuizing heb ik echt onwijze bananenschuimpjes en boterkoek-cravings. At ik in NL nooit haha
Gm, zat je vast in de supermarkt? Haha.
Ik heb vandaag op mijn werk een meisje van 4 aan het huilen gemaakt met mijn buik.We wilden tegelijk door de deur, maar mijn buik was te groot en ik duwde haar zo met haar wang tegen de hoek van het keukenblad. Dat deed zeer
Dat verschilt per persoon, maar meestal worden spontane weeën geleidelijk steeds heftiger, waar opgewekte weeën veel sneller in intensiteit toenemen. En soms maakt het geen/weinig verschilquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:27 schreef geppie het volgende:
Spannend Enf! Veel succes alvast! Je klinkt iig rustig en goed voorbereid!
Wat is dan het eigenlijk het verschil van ingeleide weeën en weeën die vanzelf op gang komen?
Soms steekt het wat maar verder vooral irritant en niet zozeer pijnlijk. Zal nog niks betekenen maar valt me wel op dat t de hele dag al aan de gang is. Dus misschien ga ik toch niet over tijdquote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Enf succes morgen!!
Geen pijnlijke harde buik chanty?
Zou niet durvenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:16 schreef Cantare het volgende:
Zet 'm op morgen, Enf!![]()
Chanty aan het voorwerk, spannend! Maareh, niet voordringen he?![]()
Als ik je een tip mag geven:.. Doe ook een rolletje druivensuiker in je tas, mensen denken bij flauwtes vaak aan zout maar t kan ook door je bloedsuiker komen... En dan is het wel fijn als je beide bij je hebt.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:17 schreef Heliotrope het volgende:
Enfermera zet hem op!
BleuEyes wel haring zonder slagroommaar serieus wel veel trek in haring!
Wel spannend Chanty!
Ik ging vanavond echt bijna onderuit. Ik stond gewoon rustig, hoogstens beetje warm in de zon, en opeens zwart voor mijn ogen en bijna omvallen. Dat heb ik niet zwanger ook wel eens maar dan voel ik al zeker een kwartier dat ik niet iets slims aan het doen was. Gelukkig alert iemand naast me die het zag gebeuren en me op de grond liet zitten, was net op tijd. Apart hoe dat opkomt in een halve minuut! Misschien wat meer aan mijn zoutbehoefte toegeven soms. Ik zat vlak ervoor te verkondigen hoe prima ik me voelde. En voel trouwens, alleen wel beetje rekening houden met dat niet alles hetzelfde is als normaal
Leuk dat je zo blij bent trouwens DaD!
Wel aan gedacht idd Maar door het warme weer die gedachte weer weggewoven. jij bent de eerste die ik als ervaringsdeskundige er over hoorquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:33 schreef mefke79 het volgende:
Geppie al aan steunkousen gedacht? Bespaarde mij een kilo of vijf aan vocht in zwangerschap 2. Oke niet charmant maar dat had ik er voor over. En ja, ze zorgen niet alleen voor dunne pootjes maar ook mijn handen en gezicht werden lang niet zo dik als bij de eerste zwangerschap.
Bah, echt geen leuke droom! Toen ik net zwanger was had ik gedroomd dat ik een miskraam had gehad, en ik durfde het niet tegen m'n vriend te zeggen.. Ik wist echt niet meer of het nou echt gebeurd was of niet...quote:Op zaterdag 24 mei 2014 07:11 schreef Zoë23 het volgende:
Enf succes!
Bij S ben ik ingeleid maar na gel kwamen de weeën vanzelf op gang. Dus misschien valt het mee! Snog eventjes!
Chanty ook spannend
Leuk GM!
Vannacht gedroomd dat m'n vliezen braken en ik veel vocht en roze verloor. Toen bedacht ik dat ik nog niet zo heel lang zwanger ben en dus m'n kindjes ging kwijtraken .. wat een klote droom zeg.![]()
Pas op. Ik zei dat ook hardop. En toen kwamen zequote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ja die liters afscheiding... Ik zit er nog stééds op te wachten
Be careful what you wish for. Word er soms een beetje gek van. Net naar de wc geweest, schoon inlegkruisje, weer helemaal ingepakt in al je zwangerschapskleding, en dan..... FLOTS!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ja die liters afscheiding... Ik zit er nog stééds op te wachten
Heb jij het idee dat het weer.meer wordt nu richting einde?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Be careful what you wish for. Word er soms een beetje gek van. Net naar de wc geweest, schoon inlegkruisje, weer helemaal ingepakt in al je zwangerschapskleding, en dan..... FLOTS!
weer een mysterie ontrafeldquote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Be careful what you wish for. Word er soms een beetje gek van. Net naar de wc geweest, schoon inlegkruisje, weer helemaal ingepakt in al je zwangerschapskleding, en dan..... FLOTS!
Nee maakt hier niet uit. Wisselt van dag tot dag. Maar ik had voor mijn zwangerschap ook altijd al wat afscheiding.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:49 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Heb jij het idee dat het weer.meer wordt nu richting einde?
Dat heb ik namelijk wel een beetje, gelukkig 'flotst' het hier niet
Leuk je dat delen met anderenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:53 schreef Crumpette het volgende:
[..]
weer een mysterie ontrafeldhier wist ik dus niks van! Nog steeds rommelbuiken chanty?
helio! rustig aan he!
succes Enf!![]()
Overigens gisteren een aantal collegae verteldhet was zo leuk! en
heeft het ook groots aangekondigd op zijn werk, hehe, hij nam meteen de foto's mee van de echo naar kantoor
had je nog wel wat leuks op de tablet kunnen zetten?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 10:40 schreef Enfermera het volgende:
Hoi.nou ctg was goed, heb een ruime cm maar nog niet verstreken dus tabletjes. Valt me al mee dat t niet potdicht zit. Alleen kwamen ze er toen achter dat de tabletjes op waren en blijkbaar moeten ze uit Timboektoe komen dus ondertussen nog niks
ik blijf redelijk zen want aardige mensen en je doet er toch niks aan.. Ondertussen wat rondgelopen en nu lig ik ff lekker. Dus ja.
Nou dit dus... Mja goed doel enz..quote:Op zaterdag 24 mei 2014 10:16 schreef Twinkle20 het volgende:
O ja die afscheiding .. blegh. Nooit inlegkruisjes hoeven gebruiken alleen als ik zwanger ben :x
Enf hoop dat alles goed gaat daar!
Hoe is t met jou?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:02 schreef Dyre het volgende:
Inlegkruisjes heb ik ook voor het eerst in mijn leven gekocht een paar weken geleden. Gelukkig nog niet zo erg dat ik het voel flatsen
Ik krijg regelmatig dames op consult die denken dat hun vliezen gebroken zijn, maar waarbij het afscheiding blijkt te zijn....quote:Op zaterdag 24 mei 2014 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ooh, dus die verhalen zijn tóch lichtelijk overdreven (als in, het is niet bij iedereen megaveel)?
Nou ik heb geleerd dat ik eerst moet voelen of het plakt... En als ik dan nog twijfel even persen, geen vocht, geen vruchtwater... dus daar hou ik dan maar aan vastquote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik krijg regelmatig dames op consult die denken dat hun vliezen gebroken zijn, maar waarbij het afscheiding blijkt te zijn....
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik krijg regelmatig dames op consult die denken dat hun vliezen gebroken zijn, maar waarbij het afscheiding blijkt te zijn....
ja, maar het leek uit de verhalen soms alsof iedereen er last van heeft. En als er iedereen wordt gezegd heb ik het meestal niet, en omdat ik een zwangere vrouw ben word ik daar uiteraard weer onzeker van. Ja, het verdient eenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja, daar probeer ik mezelf ook een beetje gerust mee te stellen. (hoewel het op de 20-weken echo echt heel druk was) Maar de vk zei vorige keer: een gezond kindje is een actief kindje.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
DyreIk kan mij voorstellen dat het je onzeker maakt, misschien heb je gewoon niet zo'n beweeglijk kindje?... Ik hoop gewoon dat je snel gerustgesteld bent.
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik kan mij een verhaal herinneren ( weet even niet meer of dat op fok! of ergens anders was) van een vrouw die haar kindje ook amper voelde bewegen, omdat de kleine in de placenta gedraaid lag, en schopte en friemelde dus ook in de placenta...quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:21 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ja, daar probeer ik mezelf ook een beetje gerust mee te stellen. (hoewel het op de 20-weken echo echt heel druk was) Maar de vk zei vorige keer: een gezond kindje is een actief kindje.
Wat ook wel logisch klinkt en me toch wel onzeker maakt.
Er staat nergens echt in de folders dat kindjes ook (de hele zwangerschap) minder actief kunnen zijn, maar juist dat eigenlijk iedereen die 10x per dag wel moet halen.
VK heeft tegen me gezegd dat als je de baby niet zo vaak voelt, dat je met 2 vlakke handen (aan beide kanten een hand dus) je buik naar links rn rechts moet bewegen. Daar zou de baby wel reactie opmoeten geven. Geen idee of het werkt, heb het nog niet geprobeerd. Ik ben nu 32 weken en ik voel de baby veel beter als 5 weken geleden. Het heeft mss bij jou net als bij mij wat tijd nodig nodigquote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:11 schreef Dyre het volgende:
Nou, ik ben net een heel verhaal aan het typen
Vorige maand bij de verloskundige heb ik al even besproken dat ik de baby in verhouding zo weinig voelde. Inmiddels ben ik zover dat ik nu iedere dag wel een paar keer kan zeggen dat dit echt mijn darmen niet zijn, maar 10 keer per dag haal ik zeker niet. Ik ben nu 27+1 en met 28 weken moet je (volgens de folders) dat toch echt wel halen.
Alles gaat zo voorspoedig dat ik helemaal niets heb om over te klagen, maar dit maakt me af en toe wel nog steeds een beter onzeker, dus ik ga het er dinsdag nog maar eens met de VK over hebben. Mijn placenta ligt er juist heel erg goed voor eigenijk.
Ik voel ook alleen nog maar wat aan de binnenkant. Als ik dan mijn hand op mijn buik leg voel ik nog helemaal niets. Vriendje heeft dus ook nog niet kunnen voelen, laat staat zien
Als ik dan lees dat sommige dames 10x per dag juist weinig vinden en vriendjes met 24 weken al mee kunnen voelen ga ik toch wel twijfelen.
'De een heeft het nou eenmaal sneller dan de ander' enzo, dat snap ik wel. Maar nu ben ik wel op een punt dat ik de bewegingen in de gaten moet houden en echt regelmatig moet voelen. Ik denk dat ik nu op zo'n 4x per dag zit. Meestal tijdens het eten, als ik rechtop zit. Rustig op mijn rug liggen en een beetje wakker maken door op mijn buik te drukken (de tip volgens de vk) heeft nog nooit iets opgeleverd.
Pretecho zou ik mee opschieten dan. Meest gunstige tijd is met 26 weken namelijk en ik moet zeggen; de groeiecho die ik met 33 weken had, daar kon ik weinig meer van brouwenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:32 schreef Dyre het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties
Ik ga het er dinsdag nog eens goed over hebben.
We willen nu ook een pretecho inplannen, ik denk dat ik als de baby weer een keer heb zien zwemmen ik ook al wat geruster zal zijn. (het hartje luisteren bij de vk is altijd al erg fijn)
Het zou voor mijn vriend ook wel fijn zijn om een keer te kunnen voelen en het lijkt me zo bijzonder om mijn buik te zien ploppen
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Dyre, ik kan me heel goed voorstellen dat je er onzeker van wordt! Collega van mij heeft haar kindje nooit gevoeld en dat is nu een fijne gezonde peuter van 3. Dat zegt jou natuurlijk niks, maar misschien is het een geruststelling.
Enfermera succes! Spannend zeg!
En ik zag Kursor een dochter! Gefeliciteerd!
Ik mocht uitzoeken bij een vriendin van een vriendin. Het leek wel Sinterklaas! En dit is nog niet de helft:
[ afbeelding ]
Enorm blij mee, in onze vriendenkring zijn we de eersten met een kleintje dus alles wat er uit onverwachte hoek komt is tof
Alsnog gefeliciteerd met je tweede dochter, Kursor! Succes met alle kraamperikelen, hoop dat het snel beter wordt, en je nog meer kunt genieten van je meisje met een prachtige naam!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:27 schreef Kursor het volgende:
Dank voor alle felicitaties!Met J gaat het heel goed en met mij gaat het ook best aardig (flink naweeën, nu al zeer heftige stuwing en last van hechtingen
).
Nu alleen mobiel (kom m'n bed nog nauwelijks af), maar zal binnenkort nog wel kort schrijven hoe het gegaan is; tip van de sluier: live-updates waren geen optie! En dan fotootje van de mooie meid erbij.
Enfermera, heel veel succes. Hoop dat het inleiden je mee zal vallen en daarnaast dat je geen dagen meer hoeft te wachten.
Je zal uiteindelijk een stuk vertrouwen vinden, echtwaar!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 14:04 schreef krijgerrtje het volgende:
Pfoe, en ik steeds maar hopen dat de onzekerheid wat verdwijnt zodra ik het wat ga voelen daarbinnen, maar ik denk dat ik me maar moet voorbereiden op nog 5 maanden onzekerheid
Kan nog makkelijk komen hoor. Je bent nog wel even zwanger als het goed is.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, maar het leek uit de verhalen soms alsof iedereen er last van heeft. En als er iedereen wordt gezegd heb ik het meestal niet, en omdat ik een zwangere vrouw ben word ik daar uiteraard weer onzeker van. Ja, het verdient een![]()
![]()
leuk!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik voel me soms bijna naïef, zo relatief zorgeloos ben ik tegenwoordig.. Ik geniet me op dit moment suf van mijn zwangerschap en loop als een waanzinnige met mijn buik te pronken.
. De omslag kwam ergens na de termijnecho en met het zichtbaarder worden. Al merkte ik vorige week wel dat ik erg zenuwachtig was voor het hartje luisteren, maar dat vind ik niet gek.
Vandaag geshopt en twee broeken, een prachtige schapenvacht voor in de hangstoel op de babykamer en een deken van Koeka gekocht.. Happy hormones!
Lieverd lekker van genieten!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik voel me soms bijna naïef, zo relatief zorgeloos ben ik tegenwoordig.. Ik geniet me op dit moment suf van mijn zwangerschap en loop als een waanzinnige met mijn buik te pronken.
. De omslag kwam ergens na de termijnecho en met het zichtbaarder worden. Al merkte ik vorige week wel dat ik erg zenuwachtig was voor het hartje luisteren, maar dat vind ik niet gek.
Vandaag geshopt en twee broeken, een prachtige schapenvacht voor in de hangstoel op de babykamer en een deken van Koeka gekocht.. Happy hormones!
Dikke prima toch?!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |