En ik wilde net zeggen dat met die gebroken vliezen van Enf ik die top5 in het zicht wel ineens confronterend vindquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:10 schreef Chanty het volgende:
Ik moet zeggen… ik vind het er tof uitzien mijn naam in de top 5![]()
Dat was ikquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:09 schreef Chanty het volgende:
Roept u maar voor wijzigingen
En krijgertje 10 pondMaar volgens mij hoeft grootte niet perse iets te zeggen idd over hoe zwaar een bevalling is.
Jaa! Het begint nu echt door te dringen ook..quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:14 schreef BlueEyes het volgende:
JJ wat fijn dat je assertiviteit zo uitgepakt heeft! Nu rust in je lijf en koppie hoop ik
Ik heb ergens het gevoel dat dàt lichtelijk is overdreven door degene die die informatie initieel verstrekt heeftquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:14 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Dat was ikEn het is trouwens nog steeds te zien dat ik een zwaar was (ben)
Mijn vader woog trouwens bijna 15 pond! Het zit echt in de familie! En dat is nu niet meer aan hem te zien... Hij was trouwens het 6e kind, dus een kuch en hij was eruit!
Dat dacht ik dus ook... Totdat ik laatst zijn papieren van de dokter zag... Moet er niet aan denken!quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb ergens het gevoel dat dàt lichtelijk is overdreven door degene die die informatie initieel verstrekt heeft
Ja hoor, dat kanquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:25 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij trapt of kopt er eentje tegen mm baarmoedermond. Kan dat? Niet echt aangenaam...
Oh man, hou opquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:25 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij trapt of kopt er eentje tegen mm baarmoedermond. Kan dat? Niet echt aangenaam...
Ja ik wist niet hoeveel ruimte daar is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kanDoet de mijnes ook soms
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
21:00 ofzo? Goeie trouwens, thnxquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:34 schreef Skittles het volgende:
Ik was ook ergens rond de 3000 gram, op UD geboren met een rokende moeder. Tot nu toe komt de groei van de baby overeen met het termijn, dus ik maak me er niet zo druk om.
Stemmenuhm.. vergeten
Tot hoe laat kan het?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik met de nierbekken.... Ja kijk hier... *wijst een vlek aan* soms zie ik alleen maar vlekken, gelukkig is onze echodame echt heel tof, die legt het 1000x uit als t moet...quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:54 schreef Skittles het volgende:
Ik ook niet, als ze had gezegd dat het een bot van de voet was geweest had ik ook gezegd oooh, mooi hoor!
Wat ik vooral een kunst vind is de nieren. Ze kunnen het me blijven aanwijzen op de echo, ik zie ze echt niet
Eens. 4580 gram en volgens het boekje was het persen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:48 schreef Cwen het volgende:
Jongens, grootte zegt echt niks over hoe de bevalling verloopt! Ellie was 9 pond maar dat was echt 't probleem niet.
Sorry ik moest lachen...quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:40 schreef geppie het volgende:
"Mama, ik heb in papa's boekje gekleurd!"
In mijn man's paspoorthet was spontaan kinderbedtijd!
Dus wel duidelijk dat je de vk moest bellen zegmaar.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:51 schreef Loj het volgende:
Zoe, op jouw vraag uit t vorige topic. Hier bij Ow idd zwangerschapsvergiftiging (hellp).
Hier gebeurde het eigenlijk echt opeens vanuit het niets. 'S ochtends nog niets aan de hand en tijdens de lunch verging ik van de pijn. Na een nacht slaap weer nergens last van en eind van de middag kwam de pijn weer vanuit t niets terug (en toen maar de vk gebeld)
Als ik eraan terug denk waren er wel voortekenen, maar heb ze nooit herkend
(En nee, nooit last gehad van wazig zicht... Nouja eigenlijk altijd, kan niet zonder m'n lenzen)
Leuk!quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:13 schreef Fee-nix het volgende:
Stardust een goede echo met knipper!![]()
Skittles een goede SEOmet mooie foto's
. Die bovenlip
. Idd goed dat er een pijltje bij staat
.
Ik heb vandaag een driekwart broek gekocht en een bikini. Fijn! Vooral die bikini was echt een koopje: 12.99! (Dan moest ik wel de blauwe kiezen, de bruine was 2x zo duur)
Deze heb ik! Ik weet alleen niet hoe goed hij zal zitten bij een megabuik, maar met mijn halverwege bolletje kan ik er in ieder geval tijdens onze vakantie (we gaan bijna) plezier van hebben.
Wow 4660quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:27 schreef Fee-nix het volgende:
Ja, schattingen van gewicht... Bij m'n oudste hadden ze het goed. Bij mijn jongste zaten ze er ver naast! De gyn dacht rond de 3500 gram, hij was 4660.
Thnxquote:
Ziet er idd dun en zacht uit. Lekker comfiquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:37 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Thnx
Deze broek. (Die op foto 3 en 4) Lekker zacht en dun vind ik hem. Uiteraard draag ik de buikband dan onder mijn shirts en niet erboven zoals op de foto's.
Vocht vasthouden, minder leven voelen (genoeg hoor, maar wel minder. Ik dacht dat t kwam doordat hij al redelijk was ingedaald) en 's avonds pijn in m'n bovenrug/tussen m'n schouderbladenquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:25 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dus wel duidelijk dat je de vk moest bellen zegmaar.
Wat waren de voortekenen?
Bedankt voor je reactie. Pijn tussen schouderbladen zie ik ook op het 'bel'lijstje staan. Vind het altijd wel goed om ervaringen van anderen te lezen (via fok dan..googlen is vaak niet zon goed idee.)quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:08 schreef Loj het volgende:
[..]
Vocht vasthouden, minder leven voelen (genoeg hoor, maar wel minder. Ik dacht dat t kwam doordat hij al redelijk was ingedaald) en 's avonds pijn in m'n bovenrug/tussen m'n schouderbladen
Ik wist dat ik moest bellen omdat bij m'n laatste afspraak bij de vk m'n bloeddruk op t randje zat, dus ze had me een beladvies meegegeven.
Ik heb gebeld voor de pijn tussen m'n schouderbladen, bijna geen hoofdpijn gehad
Mijn bloeddruk was laag en ze weten van mijn duizeligheid en mijn zicht. Ben ook bij de opticien geweest en had hier idd ook eens gelezen dat het door hormonen kan komen. De gyn weet iig hoe ik me voel en heeft het genoteerd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:02 schreef L-E het volgende:
Zoe, ik heb zwangerschapsvergiftiging gehad, het kan zowel heel plotseling als geleidelijk verlopen. Maar alleen wazig zicht is geen reden tot Grote Paniek, als je er last van hebt,: laat je bloeddruk even checken, alsmede je urine, maar tijdens de zwangerschap gebeuren er ook dingen met je ogen, iets hormonaals (zei de opticien mij ooit) en sommige vrouwen zijn door de hormonen gevoeliger voor hoofdpijn/migraine, kan ook allemaal spelen. Ik zou het wel altijd even melden bij de vk/gyn, zij kunnen dan inschatten wat er voor jou nodig is
quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:22 schreef Amsel het volgende:
Kursor van harte!
En verder heb ik alles gelezen maar weet ik niks meer. Heb opeens het geheugen van een goudvis. Gisteren op weg naar de eerste hypnobirthing-avond zei ik opeens in de auto "Shit! Straks hebben we voorstelrondje! En ik weet niet meer hoe oud ik ben!"
quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:22 schreef Amsel het volgende:
Kursor van harte!
En verder heb ik alles gelezen maar weet ik niks meer. Heb opeens het geheugen van een goudvis. Gisteren op weg naar de eerste hypnobirthing-avond zei ik opeens in de auto "Shit! Straks hebben we voorstelrondje! En ik weet niet meer hoe oud ik ben!"
[ Bericht 5% gewijzigd door Fazz op 23-05-2014 20:38:55 ]
Hier een stille meelezer op dit topic die ook HELPP/ zwangerschapsvergiftiging had. Ook vanuit het niets. Ik had last van een soort van bandgevoel onder de borst, alsof je riem boven je buik zit, en dan heel strak. Erg onprettig. Geen sterretjes/wazig zien/ lichtflitsen hier. Wel al een behoorlijke tijd een bloeddruk die aan de hoge kant was.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:25 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dus wel duidelijk dat je de vk moest bellen zegmaar.
Wat waren de voortekenen?
Nou hequote:Op donderdag 22 mei 2014 22:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Enf wat maak je het spannend!.. was jij sowieso medisch vanwege je buik? En eerste ... hoe vet
En over hormonen en wazig zien/opticien. Ik hoef nu geen lenscontrole te doen omdat dat volgens mujn opticien door de hormonen 0,0 zin heeft. De waardes zijn nu onbetrouwbaar. Eerste controle pas weer 9 maanden na de bevalling als ik ontzwangerd ben
Herkenbaar, maar ook geen idee wat t is...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:00 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hebben jullie ook weleens dat het in je buik ineens een paar seconde trilt? Alsof je kindje stuipjes ofzo heeft?? Vind t best freaky, heb ook geen idee eigenlijk wat het nou is..
Er is maar 1 standaard echo: 12 weken/termijn. Als je wilt ook met 20 weken medische echo.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
GM, lekker appelmoescupjes blijven etenFijn nieuws!
Is dat niet vreemd dat je bij VK haast geen echo krijgt? Ik heb alleen in de eerste periode echo's gehad daar, daarna alleen hartje checken. Gister ook, ik was best teleurgesteld... Heb wel met 20 weken een echo gehad in het zkh en zo'n 4 weken geleden een groeiecho, ook on zkh.
En volgende afspraak bij VK ook geen echo want ik kon niet op een maandag want dan was het echodag
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh ahaOmdat ik weleens op FB zie bij dames dat ze 'morgen weer hun kleintje mogen bewonderen'. Ik heb dat haast nooit. Maarja, Fb af en toe
Maar zoals jullie het zeggen klinkt het wel logisch
Over 3 weken echo om te kijken of placenta nu hoger zit, misschien krijg ik dan nog wel babietje te zien
Ja! Heel vaak! Alsof ze in hoog tempo staat te trappelen op mijn maagwand. Maar heb nog nooit een baby zo zien bewegen in het echtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:00 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hebben jullie ook weleens dat het in je buik ineens een paar seconde trilt? Alsof je kindje stuipjes ofzo heeft?? Vind t best freaky, heb ook geen idee eigenlijk wat het nou is..
Zelfde gevoel hier met zijligging. Heb dan het idee dat ik op dr hoofdje ga liggenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:51 schreef Chanty het volgende:
Ohhhh ik ben zo benieuwd of Enf haar baby inmiddels heeft
JJ wat fijn dat je nu een betere datum hebt
Oh Sorry StardustNiet goed opgelet. En wat een lief boontje
Geppie best kans dat het nu wat trager gaat. Ik heb in ieder geval echt het idee dat mijn buik veel minder drastisch toeneemt vanaf de 5 maanden. Oh en ik heb gestemd ja
Skittles wat een mooi profiel heeft ze
Fazz wat heerlijk![]()
Sunshine bij mijn vk was 3 echo's standaard eigenlijk (termijn, seo en groeiecho), maar ik heb er dus veel meer gehad want vroege echo, nekplooimeting, twee pretecho's en toen lag meneer dus verkeerd met de 33 weken groeiecho. Alleen is er nu echt niks meer te maken van die echo'sGisteren heeft de gyn ook nog even gekeken maar ik zag er niks op. Krijg verder ook geen uitleg of foto's meer.
Ik geloof dat ik met 37 weken nu toch eindelijk echt zwangerschapsklachten krijg. Die voeten 's avonds vind ik best indrukwekkendIemand nog andere goed werkende tips behalve voeten omhoog en in koud water? Slapen doe ik nu ook slechter. Lig niet meer goed omdat ik echt het gevoel heb dat ik ook op mijn zij mijn kind splet
Halve nacht op mijn rug gelegen maar dat is het ook niet. En vannacht twee keer kort kramp gehad in mijn been. Ik voel me echt zwanger nu
![]()
Bewegen is geen probleemquote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:05 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh ik kan alleen nog maar op m'n zij liggen juist omdat ik zelf anders van binnen geplet word.
Wat vochtprobleem betreft denk ik uitzingen Chanty! En overdag zoveel mogelijk pootjes omhoog maar ook blijven bewegen.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Bewegen is geen probleemmisschien is dat juist het probleem nu icm het warmere weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |