abonnement Unibet Coolblue
pi_140230792
Ik ben op zoek naar de goedkoopst mogelijke 60 inch smart-tv (nieuw).
Nu ben ik naar de winkel "Platte TV" geweest en daar heb ik een aanbod gekregen om de Panasonic TX-L60DT60 voor maar 1500 te kunnen krijgen (1900 nog wat is de goedkoopste prijs hiervoor op vergelijkingssites zoals kieskeurig.nl of beslist.nl
Is dit een goede deal, of zijn er nog goedkopere smart-tv's van 60 inch (nieuw) te krijgen van min of meer dezelfde kwaliteit?
pi_140231160
Nee
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_140231202
Wat een rare, absurde eis :{

Je wil toch kwaliteit? Je wil toch plezier van je televisie? Enige waar jij het dus vanaf laat hangen is de prijs? Raaarrrr

Alsof er iemand de goedkoopst mogelijke auto zoekt met 200pk aan boord, merk en model maakt niets uit en dan kom je bij een of ander lelijk mpv hok uit, wat alleen al 113 pk nodig heeft om enigzins van zijn plek te komen en het dus een vreselijk traag rothok blijkt te zijn.

Veel plezier met zoeken...

:{w
pi_140232249
Wat mij opviel is:

Samsung, groot beeld voor "weinig" geld.
De kleuren, scherpte is veel te geboost (in mijn ogen), wel groot scherm.

Sony, super beeld, je betaald iets meer maar dan heb je wel kleuren/bewegingen, scherpte as-it-is.
Echter, het menu is traag en niet zo geavanceerd met de apps.

Ik koos toch voor Sony, dus beeldkwaliteit.
pi_140238023
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 08:51 schreef Knofl00k het volgende:
Wat mij opviel is:

Samsung, groot beeld voor "weinig" geld.
De kleuren, scherpte is veel te geboost (in mijn ogen), wel groot scherm.

Sony, super beeld, je betaald iets meer maar dan heb je wel kleuren/bewegingen, scherpte as-it-is.
Echter, het menu is traag en niet zo geavanceerd met de apps.

Ik koos toch voor Sony, dus beeldkwaliteit.
De Sony waar jij waarschijnlijk op doelt is niet "iets" duurder maar bijna 700 euro duurder.
Al zou ik ook altijd voor betere beeldkwaliteit gaan zeker bij een relatief grote tv je gaat je ogen niet zitten verpesten aan kutbeeld.
blablablabla
pi_140239845
Cnet (een site die oa proffesionele televisie recensies doet) was niet zo tevreden over deze TV. http://www.cnet.com/products/panasonic-tc-l60dt60/
Dat kwam met name door de slechte zwartwaarden, weinig detail in donkere scenes, en slechte beelduniformiteit (als het scherm 1 kleur weergeeft zie je allemaal vlekken op het scherm).
Je kan beter voor een andere tv gaan. In de lijst van WootahH kun je voor veel minder veel betere TVs vinden
pi_140242100
@Meike26: het gaat altijd om een combinatie van prijs/kwaliteit. Tuurlijk wil ik kwaliteit, maar als dat dan in 1x vele honderden euros duurder is moet je een afweging maken. Als ik alleen voor kwaliteit ging had ik gewoon de duurste/nieuwste TV moeten zoeken en die gelijk kopen. Ik vroeg gewoon om meerdere (goedkopere) TV's van 60 inch. En dan ga ik zelf zoeken naar recensies daarvan en afwegen of het het verschil in prijs waard is. Is dat nou echt zo raar?

@KingOfMystery: Dank voor de tip! Ik lees nu inderdaad slechte dingen die ik nog niet eerder had opgemerkt!

@wootahH: thanks voor deze handige prijsvergelijkingssite! Ik zie dat ik al een 60 inch kan krijgen voor de helft van de prijs van die Panasonic! Ik ga eens even wat reviews lezen over die LG!
pi_140243053
Kwaliteit betaal je gewoon voor. Wanneer je gewoon bang for buck wil, moet je kijken naar de 600-serie van Sharp op het moment. Goed paneel (want Sharp), maar verder niets bijzonders qua beeldregelingen en dergelijke; het bronmateriaal moet dus goed zijn. Je betaalt er echter ook verre van de hoofdprijs voor en het design ziet er ook goed uit.
pi_140248535
lol hoe de fuck zoek je als je tweakers nog niet had gezien.

Afijn, daar zit je antwoord op je vraag
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  Knikkerking donderdag 22 mei 2014 @ 21:17:56 #11
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140256374
Moet het perse een 60" zijn?
Want jammer genoeg maakt Panasonic geen 60" plasma tv's...

Je zou dan de optie hebben om een 55" of meteen een 65" te nemen.
55" voor ¤ 1300,- en 65" voor ¤ 2100,-

En dan heb je écht beeld 8-)
pi_140256398
INB4 Dimens.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_140262475
Voor 1600e heb je een 4K scherm van Samsung, wel 55 inch maar dit is echt het neusje van de zalm. De deal komt door de cashback en de scherpe prijzen. Er is nog weinig 4K content maar nu ben je wel futureproof. Zou 1000% voor de Samsung gaan.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1587760
  donderdag 22 mei 2014 @ 23:38:11 #14
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_140264064
Samsung propaganda :')

Het zijn niet de beste TV's. Een kennis van mij heeft een 55 inch Full HD 3D Samsung TV.
En ik zag flink was kleurige ruis als je de TV van dichtbij keek. :o
Geen pixels mag een sneeuw als je 20 cm vandaan keek. Vandaar dat ik hoofdpijn kreeg. :'(
Helaas wis hij niet welke serie Samsung TV het was.

Heb wel hier een Samsung monitor staan, maar de voet kan niet verhoogt worden. :'(
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_140277129
Dit is gewoon de beste 4K TV, niks propaganda aan. Samsung maakt tig tvs in verschillende segmenten. Dus TS wat ga je doen?

http://www.homecinemamaga(...)hu7500-serie-uhd-tv/
pi_140320446
Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit van deze 60 inch 3D-TV?

http://www.televisies.nl/sharp/lc60le652e/
pi_140321705
Heel slecht, lees de reviews maar. Ga nou maar voor de 4K van Samsung, weet je zeker dat je geen miskoop doet.
pi_140321943
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:20 schreef stoeltafel het volgende:
Dit is gewoon de beste 4K TV, niks propaganda aan. Samsung maakt tig tvs in verschillende segmenten. Dus TS wat ga je doen?

http://www.homecinemamaga(...)hu7500-serie-uhd-tv/
mag dan wel zijn, goedkoop is hij totaal niet.
pi_140322304
Dat zal wel stoeftafel, maar als je een veel te hoog bedrag betaalt voor features die je niet gebruikt of niet veel waarde aan hecht, kan een kwalitatief heel goede TV alsnog een miskoop zijn!
pi_140322332
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:12 schreef stoeltafel het volgende:
Voor 1600e heb je een 4K scherm van Samsung, wel 55 inch maar dit is echt het neusje van de zalm. De deal komt door de cashback en de scherpe prijzen. Er is nog weinig 4K content maar nu ben je wel futureproof. Zou 1000% voor de Samsung gaan.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1587760
Je bent zeker niet futureproof met zo'n TV. Om te beginnen zal het echt nog heel lang duren voor er echt een behoorlijk aanbod van 4k TV uitzendingen is. De overgang naar 1080i uitzendingen is nog niet eens voltooid, en daarna moeten 1080p uitzendingen nog komen (waar de digitale tuners in de huidige TV's en settopboxen al niet eens geschikt voor zijn). Die 4k TV's hebben dan ook geen 4k tuners aan boord zodat ze niet in staat zijn zelfstandig 4k uitzendingen te ontvangen. Als het er ooit van komt, dan is die 4k TV al lang aan het eind van zijn technische en economische levensduur tegen de tijd dat er echt 4k aanbod is, en nog waarschijnlijker is de TV tegen die tijd al lang ter ziele.

Als je nu een 4k TV koopt ben je net zo 'futureproof' als al die mensen die jaren geleden een zogenaamde HD Ready TV kochten om er vervolgens achter te komen dat dat ding helemaal geen HDTV kon ontvangen omdat er geen digitale tuner in zat, en zelfs 1080i (laat staan 1080p) materiaal niet optimaal kon weergeven omdat de paneelresolutie substantieel lager was dan 1920×1080 pixels.
pi_140325165
quote:
7s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:18 schreef Geralt het volgende:
INB4 Dimens.
Wilde dit net posten
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:11:16 #22
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_140326216
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:37 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je bent zeker niet futureproof met zo'n TV. Om te beginnen zal het echt nog heel lang duren voor er echt een behoorlijk aanbod van 4k TV uitzendingen is. De overgang naar 1080i uitzendingen is nog niet eens voltooid, en daarna moeten 1080p uitzendingen nog komen (waar de digitale tuners in de huidige TV's en settopboxen al niet eens geschikt voor zijn). Die 4k TV's hebben dan ook geen 4k tuners aan boord zodat ze niet in staat zijn zelfstandig 4k uitzendingen te ontvangen. Als het er ooit van komt, dan is die 4k TV al lang aan het eind van zijn technische en economische levensduur tegen de tijd dat er echt 4k aanbod is, en nog waarschijnlijker is de TV tegen die tijd al lang ter ziele.

Als je nu een 4k TV koopt ben je net zo 'futureproof' als al die mensen die jaren geleden een zogenaamde HD Ready TV kochten om er vervolgens achter te komen dat dat ding helemaal geen HDTV kon ontvangen omdat er geen digitale tuner in zat, en zelfs 1080i (laat staan 1080p) materiaal niet optimaal kon weergeven omdat de paneelresolutie substantieel lager was dan 1920×1080 pixels.
En toch ben ik na 6 jaar nog steeds dik tevreden met m'n 720p-tv. Alleen heb ik 'm niet gekocht omdat 'ie future-proof zou zijn, want 1080p was toen al zo'n beetje mainstream :P En het is 32", dus dan maakt het wat minder uit dan bij grotere schermen.
pi_140333459
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:11 schreef Mano_ het volgende:

[..]

En toch ben ik na 6 jaar nog steeds dik tevreden met m'n 720p-tv. Alleen heb ik 'm niet gekocht omdat 'ie future-proof zou zijn, want 1080p was toen al zo'n beetje mainstream :P En het is 32", dus dan maakt het wat minder uit dan bij grotere schermen.
Tja, zal ik je eens een dirty little secret verklappen? Zogenaamde HD Ready TV's zijn zelfs niet optimaal voor de weergave van 720p bronnen. De paneelresolutie is namelijk doorgaans 1366 × 768 pixels, en dat betekent dat er ook bij weergave van 720p moet worden geëxtrapoleerd, met het nodige kwaliteitsverlies. Vergelijk dit maar met een LCD computerscherm, dat ook alleen maar een optimale beeldkwaliteit kan leveren als de input exact overeenkomt met de resolutie van het paneel. Het feit dat 720 en 768 vrij dicht bij elkaar liggen zegt niets: als je op een LCD scherm van 1280 × 1024 een resolutie van 1280 × 960 gaat weergeven (zonder zwarte stroken boven en onder) dan is het resultaat ook beroerd.

Men heeft bij zogenaamde HD Ready TV's gekozen voor een verticale resolutie van het paneel van 768 pixels om de weergave van 576i oftewel gedigitaliseerd standaard definitie PAL te optimaliseren. Je hebt namelijk 768 = 4/3 × 576 en een extrapolatie van 4:3 is relatief eenvoudig en relatief goed (en daarmee ook goedkoop) te doen. HD Ready TV's zijn dus geoptimaliseerd voor de weergave van standaard definitie TV-signalen, en daarmee feitelijk boerenbedrog.

Als ze nu gekozen hadden voor een paneelresolutie van 1280 × 720 (en er waren inderdaad wel toestellen met zo'n paneel) dan had in ieder geval de weergave van 720p bronnen optimaal kunnen zijn, maar ten koste van een wellicht iets minder goede weergave van standaard PAL. Maar de meeste mensen kijken alleen maar naar 'cijfertjes' ook al weten ze totaal niet wat die inhouden en of ze wel relevant zijn, en de commercie speelt daar uiteraard gretig op in. En zo heeft 1366 × 768 het destijds dus voor zogenaamde HD Ready TV's gewonnen van 1280 × 720 onder het mom van 'meer is beter'. Alleen gaat die vlieger hier niet op.
  zondag 25 mei 2014 @ 01:11:19 #24
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_140333788
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:57 schreef Riparius het volgende:

[..]

Tja, zal ik je eens een dirty little secret verklappen? Zogenaamde HD Ready TV's zijn zelfs niet optimaal voor de weergave van 720p bronnen. De paneelresolutie is namelijk doorgaans 1366 × 768 pixels, en dat betekent dat er ook bij weergave van 720p moet worden geëxtrapoleerd, met het nodige kwaliteitsverlies. Vergelijk dit maar met een LCD computerscherm, dat ook alleen maar een optimale beeldkwaliteit kan leveren als de input exact overeenkomt met de resolutie van het paneel. Het feit dat 720 en 768 vrij dicht bij elkaar liggen zegt niets: als je op een LCD scherm van 1280 × 1024 een resolutie van 1280 × 960 gaat weergeven (zonder zwarte stroken boven en onder) dan is het resultaat ook beroerd.

Men heeft bij zogenaamde HD Ready TV's gekozen voor een verticale resolutie van het paneel van 768 pixels om de weergave van 576i oftewel gedigitaliseerd standaard definitie PAL te optimaliseren. Je hebt namelijk 768 = 4/3 × 576 en een extrapolatie van 4:3 is relatief eenvoudig en relatief goed (en daarmee ook goedkoop) te doen. HD Ready TV's zijn dus geoptimaliseerd voor de weergave van standaard definitie TV-signalen, en daarmee feitelijk boerenbedrog.

Als ze nu gekozen hadden voor een paneelresolutie van 1280 × 720 (en er waren inderdaad wel toestellen met zo'n paneel) dan had in ieder geval de weergave van 720p bronnen optimaal kunnen zijn, maar ten koste van een wellicht iets minder goede weergave van standaard PAL. Maar de meeste mensen kijken alleen maar naar 'cijfertjes' ook al weten ze totaal niet wat die inhouden en of ze wel relevant zijn, en de commercie speelt daar uiteraard gretig op in. En zo heeft 1366 × 768 het destijds dus voor zogenaamde HD Ready TV's gewonnen van 1280 × 720 onder het mom van 'meer is beter'. Alleen gaat die vlieger hier niet op.
Het is inderdaad een 1366x768 scherm (Sony Bravia KDL-32u3000). En toch ben ik er goed tevreden mee :P
Niet haarscherp maar 'zachter' voor de ogen, ook wat kleur betreft. Dat vind ik prettiger dan het overdreven scherpe en overgesatureerd beeld van veel van de concurrenten tijdens de aanschaf.

Overigens stond ik ook aardig te kijken van de kwaliteit van de analoge tuner en de upscaling van dvd's. En hij doet het nog perfect na 6 jaar stevig gebruik en gesjouw. Dus ik ben er tevreden mee :) Als deze ter ziele gaat zal ik zeker bij Sony gaan kijken voor een nieuw. Hopelijk is de kwaliteit tegenwoordig net zo in orde.
pi_140334125
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:11 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Het is inderdaad een 1366x768 scherm (Sony Bravia KDL-32u3000). En toch ben ik er goed tevreden mee :P
Niet haarscherp maar 'zachter' voor de ogen, ook wat kleur betreft. Dat vind ik prettiger dan het overdreven scherpe en overgesatureerd beeld van veel van de concurrenten tijdens de aanschaf.

Overigens stond ik ook aardig te kijken van de kwaliteit van de analoge tuner en de upscaling van dvd's. En hij doet het nog perfect na 6 jaar stevig gebruik en gesjouw. Dus ik ben er tevreden mee :) Als deze ter ziele gaat zal ik zeker bij Sony gaan kijken voor een nieuw. Hopelijk is de kwaliteit tegenwoordig net zo in orde.
Ik heb ook een Sony TV, maar dan een full HD (1920 × 1080 paneel) uit de W4000 serie. Kwaliteit inderdaad uitstekend, zelfs van het geluid (voor LCD TV begrippen dan). Helaas werd dat bij latere series weer minder evenals de bouwkwaliteit. De kwaliteit van de analoge tuners van Sony was (en is) inderdaad uitstekend. Alleen gebruik ik die niet meer omdat ik al heel lang digitaal kijk (eerst via de ingebouwde DVB-C tuner van de Sony, daarna via een Humax PVR).
pi_140375976
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:37 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je bent zeker niet futureproof met zo'n TV. Om te beginnen zal het echt nog heel lang duren voor er echt een behoorlijk aanbod van 4k TV uitzendingen is. De overgang naar 1080i uitzendingen is nog niet eens voltooid, en daarna moeten 1080p uitzendingen nog komen (waar de digitale tuners in de huidige TV's en settopboxen al niet eens geschikt voor zijn). Die 4k TV's hebben dan ook geen 4k tuners aan boord zodat ze niet in staat zijn zelfstandig 4k uitzendingen te ontvangen. Als het er ooit van komt, dan is die 4k TV al lang aan het eind van zijn technische en economische levensduur tegen de tijd dat er echt 4k aanbod is, en nog waarschijnlijker is de TV tegen die tijd al lang ter ziele.

Als je nu een 4k TV koopt ben je net zo 'futureproof' als al die mensen die jaren geleden een zogenaamde HD Ready TV kochten om er vervolgens achter te komen dat dat ding helemaal geen HDTV kon ontvangen omdat er geen digitale tuner in zat, en zelfs 1080i (laat staan 1080p) materiaal niet optimaal kon weergeven omdat de paneelresolutie substantieel lager was dan 1920×1080 pixels.
Een 4K TV koop je niet inderdaad om al snel TV uitzendingen in 4K te zien. Wel worden films heel mooi geupscaled zodat het al mooier is dan 1080P. Als ik het even naar mijzelf vertaal, ik game op mijn Panasonic 65ST50, kijk alleen maar blurays en heel af en toe een TV uitzendingen. Voetbal is altijd in HD net zoals NED 1/2/3 dus voor nu prima. Als je nu een TV koopt voor de komende jaren zou ik al voor 4K kiezen. De meerprijs is ongeveer ¤ 500 zo wordt je 1080K nog mooier en 4K komt er langzaam aan.
  maandag 26 mei 2014 @ 09:27:57 #27
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_140376023
Even wachten en dan een tv met ultra hd aanschaffen.
pi_140377088
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Even wachten en dan een tv met ultra hd aanschaffen.
Nah... tegen de tijd dat Ultra HD een beetje begint te lopen is de tv alweer afgeschreven.
Beter koop je nu een goeie Full HD-televisie met goede beeldkwaliteit en dan over een paar jaar een 4k-OLED-tv :Y
pi_140377957
Beter koop je nu een goede 4K TV zodat Full HD nog mooier is :)
Denk zelfs dat OLED de komende jaren veels te duur blijft. De ontwikkeling staat helaas een beetje stil, er zijn bijvoorbeeld maar twee TV'S te koop van rond de ¤ 5000
  Knikkerking maandag 26 mei 2014 @ 10:48:10 #30
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140378210
Het ligt er maar nét aan wat je doet met je tv.
Als je veel Bluray's (dus 1080p) kijkt, dan heeft zo'n 4K tv inderdaad best wel zin. Zeker de modellen met een goede upscaler aan boord!

Maar als je alleen (of grotendeels) tv signaal kijkt, dan lijkt een 4K tv me op dit moment overbodige luxe. Tegen de tijd dat 4K tv-signaal mainstream wordt zijn we alweer enkele jaren verder, en dan is EN je 4K tv alweer "op" EN je koopt er eentje voor 4x zo weinig geld...

Ikzelf ben laatst wel overgestapt naar 4K, maar dat is puur omdat ik grotendeels alleen Bluray's kijk, en tevens al wat 4K materiaal thuis heb. Ik zal echter nooit "gewoon" tv gaan kijken erop :)

Maar nogmaals: voor grotendeels "gewoon" tv, en af en toe Bluray beeld kun je beter zo'n Panasonic Plasma kopen ^O^
pi_140378876
Helemaal mee eens !
pi_140387086
Ik kijk nooit Bluray erop...ik kijk enkel TV erop van Canal Digitaal!
Dus ga ook zeker niet teveel uitgeven aan features waar ik (bijna) niks aan heb!

Ik twijfel momenteel nog tussen die LG en die Samsung die ik eerder hier al noemde.
  Knikkerking maandag 26 mei 2014 @ 15:43:42 #33
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140387932
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:20 schreef ThijsTH het volgende:
Ik kijk nooit Bluray erop...ik kijk enkel TV erop van Canal Digitaal!
Dus ga ook zeker niet teveel uitgeven aan features waar ik (bijna) niks aan heb!

Ik twijfel momenteel nog tussen die LG en die Samsung die ik eerder hier al noemde.
In dat geval zou ik dus geen 4K nemen :)

Welke LG en Samsung noemde je dan eerder trouwens?
pi_140529620
Ik kan nu de Panasonic TX-L60DT60 voor 1369 krijgen (nieuw uiteraard). Is dat een goede deal gelet of prijs/kwaliteitsverhouding en is deze nog goedkoper te krijgen ergens?
pi_140529629
Hoe groot is je woonkamer?
pi_140543158
Heel groot!
pi_140562330
Wat een gedoe zeg met die haat tegen Samsung... lijkt wel een Apple vs Microsoft vete die de kop op steekt. Wil je gewoon een top tv hebben op grond van kleurenweergave(natuur mogelijk ) en verder geen gezeik aan je hoofd, dan neem je gewoon een SONY. Die bewijzen al eeuwen hun kwaliteit. Vooral de Bravia 3d-tv's kan ik van harte aanbevelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2014 08:50:55 ]
pi_140570898
Nogmaals mensen:

Ik kan nu de Panasonic TX-L60DT60 voor 1369 krijgen (nieuw uiteraard). Is dat een goede deal gelet of prijs/kwaliteitsverhouding en is deze nog goedkoper te krijgen ergens?

Zal ik het doen of niet?
pi_140573786
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:59 schreef ThijsTH het volgende:
TX-L60DT60
Stuur Dimens een PM aangezien die in dit topic nog niet heeft gereageerd en de enige is hier op FOK met voldoende kennis van de verschillen tussen de diverse modellen van Panasonic om je goed van advies te kunnen dienen. Helaas is dit toesteltype niet getest op hdtvtest.co.uk anders zou ik je zelf ook wel een aanbeveling kunnen doen, maar nu doe ik dat bij gebrek aan betrouwbare informatie liever niet.
pi_140573815
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:59 schreef ThijsTH het volgende:
Nogmaals mensen:

Ik kan nu de Panasonic TX-L60DT60 voor 1369 krijgen (nieuw uiteraard). Is dat een goede deal gelet of prijs/kwaliteitsverhouding en is deze nog goedkoper te krijgen ergens?

Zal ik het doen of niet?
Niet doen. Wanneer je filmliefhebber bent kun je beter voor 4k gaan, of voor de overbrugging een goedkoop HD modelletje nemen van een paar honderd euro totdat de 4k prijzen wat meer gaan zakken.

Zeker wanneer je Netflix abonnee bent of wilt worden. Vanaf deze maand is Netflix ook in Nederland begonnen met 4k streams en vanaf juni gaan veel meer titels volgen. Zoals Breaking Bad die dan ook in 4k uitkomt. En 4k is toch heel andere koek dan alleen HD.

Dus ik zou eerder gaan voor die Samsung UE65HU7500 :P http://nl.hardware.info/n(...)hikbaar-in-nederland
  Knikkerking zaterdag 31 mei 2014 @ 18:02:43 #41
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140574202
Ik weet niet hoe snel Canal Digital met 4K komt, maar dat kan mijns inziens nog wel even duren... Aangezien TS aangeeft alleen tv via Canal Digitaal te kijken, heeft een 4K tv dus niet echt nut.

Het is eerder al eens gezegd, maar ik zal het nog eens zeggen: dan is een Panasonic plasma (zie mijn eerdere post in dit topic voor de modellen) de beste keuze! Ik snap overigens ook niet waarom je hier zo lastig over doet. (Twijfel, twijfel, niet reageren op tips en vragen, etc...) Er is echt geen betere tv voor dat geld te krijgen hoor...
pi_140582136
Verwachting is dat over 3 jaar 4K UHD net zo mainstream is als nu Full HD is. Ook Canal Digitaal zal dan zeker de switch hebben gemaakt, als ze niet hun meeste klanten kwijt willen zijn tenminste. Vooral Netflix jaagt de markt nu echt op.

Ga je nu voor een tv in het duurdere segment dan is 4K UHD een nobrainer. Want de 8K UHD televisie is er inmiddels ook al. Eigenlijk is het beeld van een Full HD nog maar een postzegel. Zeker niet future-proof.

Hier een mooie vergelijking, wie van de 10: http://www.techradar.com/(...)-world-today-1198304

  Knikkerking zondag 1 juni 2014 @ 07:21:58 #43
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140590385
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:08 schreef lukaon het volgende:
Verwachting is dat over 3 jaar 4K UHD net zo mainstream is als nu Full HD is. Ook Canal Digitaal zal dan zeker de switch hebben gemaakt, als ze niet hun meeste klanten kwijt willen zijn tenminste. Vooral Netflix jaagt de markt nu echt op.

Ga je nu voor een tv in het duurdere segment dan is 4K UHD een nobrainer. Want de 8K UHD televisie is er inmiddels ook al. Eigenlijk is het beeld van een Full HD nog maar een postzegel. Zeker niet future-proof.

Hier een mooie vergelijking, wie van de 10: http://www.techradar.com/(...)-world-today-1198304

[ afbeelding ]
We hebben het nog altijd over tv uitzendingen he? 1080p is nu nog niet eens mainstream... Volgens mij zenden ze nog allemaal in 1080i uit omdat ze bandbreedte problemen hebben.

Verder zoekt TS een "zo goedkoopst mogelijke tv" dus het duurdere segment valt ook al af. Je krijgt geen goede UHD tv voor een paar honderd euro.

Ik blijf -ook omdat TS geen blu-ray (laat staan straks 4K blu-ray) kijkt- bij mij standpunt dat voor TS een 4K tv niet handig is om te kopen. Hij wilt immers niet veel geld uitgeven, en gewoon mooi beeld hebben met tv kijken. Dat kan perfect met eerdergenoemde tv's :)
  Knikkerking zondag 1 juni 2014 @ 07:25:48 #44
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140590398
8K heeft voor tv's sowieso al geen zin. Met 4K zie je al geen pixels meer. Dus nog meer pixels erin stoppen is niet echt een zinvolle toevoeging. Voor tv's dan he, bij projectie is het een ander verhaal, mits je groot genoeg projecteert natuurlijk :)
pi_140594296
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 07:21 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Verder zoekt TS een "zo goedkoopst mogelijke tv" dus het duurdere segment valt ook al af. Je krijgt geen goede UHD tv voor een paar honderd euro.

...

TS vraagt of 1300 euro besteden aan een HD plasma nu een goede deal is. Ik zou daar niet meer aan beginnen.

In de USA koop je nu 4K UHD 50" tv voor maar 475 euro (!). Niet straks, maar nu en gewoon te koop bij zoiets als Amazon.com. Kwestie van tijd voordat dat hier in Nederland de 4K's voor zulke prijzen als warme broodjes bij de Media Markt de winkels uit vliegen.

Liever worden kopers nu nog met een Full HD afgescheept voor veel te hoge prijzen. Maar ja, ze moeten toch wat met al die oude voorraden natuurlijk. Idem met plasma, nu Panasonic wegens te weinig vraag helemaal gestopt is met plasma TV's te maken gaan die ook gedumpt worden. Hopelijk ruimt het met de WK in voorraden nu flink op zodat ook hier de weg vrijkomt voor 4K UHD. Dus wat dat betreft ook prima wanneer TS toch een plasma neemt. :P

TCL LE50UHDE5691
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')