abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_140261456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:30 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wijf? :{

Mja dat doet ze inderdaad wel... anderzijds is het ook goed dát ze het meldt...
Alleen of het nou direct via RTL moet betwijfel ik...
Het is goed dat ze meldt dat zij niet om kan gaan met sterke zonnestralen? Sorry hoor, maar ik vind het echt belachelijk om de zonnebrand hier de schuld van te geven. Een kind van die leeftijd, die zo blond is met zo'n lichte huid, moet je niet meer dan een half uur tot een uur in de directe zon laten. Met of zonder zonnebrand, dat trekt zo'n huidje gewoon niet. En sowieso elk kind tussen 12 uur en 3 uur zoveel mogelijk uit de directe zon houden, alleen met shirt aan naar buiten dan.

Mijn moeder heeft dat ook een keer nagelaten, waardoor ik als klein meisje een keer de blaren op mijn schouders had staan. Dat is balen, maar mijn moeder heeft niet de schuld gegeven aan de zonnebrand. Ze heeft me wel ingesmeerd, meerdere malen, maar bij kleine kinderen moet je echt heel goed opletten. Dat ligt dus niet aan het product.
pi_140261472
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:54 schreef MacorgaZ het volgende:
Boehoe, ik kan niet op mijn 2-jarige kind letten en kom er pas véél te laat achter dat die helemaal is verbrand... Foei Action!!
Of dat, als mijn post tl;dr is.
pi_140263763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Yep. :P Dat vingertje wijzen, neem dan gewoon contact op met de fabrikant/winkel als je niet tevreden bent. :{w
Heeft ze toch ook gedaan? Nu roept ze anderen op om erop te letten op hun kind omdat ze aan de betrouwbaarheid van die zonnebrandcreme uit de Action twijfelt. Ik lees niets over Action boycotten enz?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  donderdag 22 mei 2014 @ 23:40:43 #104
244933 trovey
Nachtoele
pi_140264200
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:32 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Heeft ze toch ook gedaan? Nu roept ze anderen op om erop te letten op hun kind omdat ze aan de betrouwbaarheid van die zonnebrandcreme uit de Action twijfelt. Ik lees niets over Action boycotten enz?
Het is nog totaal niet bewezen maar de schade is wel aangericht voor de fabrikant/winkel :{ Niet iedereen denkt na als ze zo'n bericht zien, iemand schrijft erover dus dan zal het ook wel waar zijn.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_140264345
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:32 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Heeft ze toch ook gedaan? Nu roept ze anderen op om erop te letten op hun kind omdat ze aan de betrouwbaarheid van die zonnebrandcreme uit de Action twijfelt. Ik lees niets over Action boycotten enz?
*kuch*

Uit de tekst van die dame:
quote:
Wat wil ik nu bereiken… Ik wil dat alle papa’s, mama’s, ooms en tantes, opa’s en oma’s, kinderdagverblijven, noem maar op… iedereen die met kinderen te maken heeft goed oplet met het gebruik van zonnebrand producten!!!
Ik heb gekozen voor een goedkope fles van de action en de foto’s laten het resultaat zien.

Mensen pas alsjeblieft goed op als je je kinderen insmeert met producten die afkomstig zijn van een action, zeeman of markt!!

Geef liever een paar euro meer uit in een drogisterij, dan weet je zeker dat je kwaliteit hebt!
Vind ik toch best met vingertje wijzen en oproepen tot boycot.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_140264384
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:40 schreef trovey het volgende:

[..]

Het is nog totaal niet bewezen maar de schade is wel aangericht voor de fabrikant/winkel :{ Niet iedereen denkt na als ze zo'n bericht zien, iemand schrijft erover dus dan zal het ook wel waar zijn.
Ze schrijft ook dat het in onderzoek is en in haar laatste bericht dat ze niemand aanwijst met dat vingertje waar jij over had :P

Maar inderdaad zullen veel mensen zo denken zoals jij zegt, van het was op het nieuws dus het zal wel waar zijn.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  donderdag 22 mei 2014 @ 23:47:30 #107
244933 trovey
Nachtoele
pi_140264589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:44 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ze schrijft ook dat het in onderzoek is en in haar laatste bericht dat ze niemand aanwijst met dat vingertje waar jij over had :P

Maar inderdaad zullen veel mensen zo denken zoals jij zegt, van het was op het nieuws dus het zal wel waar zijn.
Ben ik wel bang voor als ik af en toe die Facebookrellen zie. :{ Beste is dat soort dingen gewoon eerst volledig met de fabrikant/winkel te bespreken, kun je daarna altijd nog waarschuwen als je het zo hoog zit en het werkelijk aan het product ligt. ;) Mensen schreeuwen te vaak en te snel.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_140264627
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

*kuch*

Uit de tekst van die dame:

[..]

Vind ik toch best met vingertje wijzen en oproepen tot boycot.
*rochel*

ik las ook nog de laatste reactie van haar, zal ff opzoeken: Kan het niet meer terugvinden, dacht het op FB te hebben gelezen?

Gewoon hier in het bericht van Bartjebart :')

quote:
Niet met de vinger wijzen
Overigens voegt de vrouw er in haar bericht nog aan toe dat ze niet met een beschuldigende vinger richting Action of Garnier wilt wijzen. Ze hoopt vooral ouders aan te moedigen goed te letten op de zonnebrandproducten die ze kopen, zodat zoiets niet nog een keer gebeurt.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 23 mei 2014 @ 08:30:19 #109
104963 ETA
European Travel Author
pi_140270226
betreft de houdbaarheid van zonnebrand, dit staat altijd verplicht op de verpakking, dat die mevrouw aangeeft dat er niets op stond, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Echter moet je rekening houden dat op 2 manieren deze houdbaarheid aangeduid kan worden. Als een product "kort" houdbaar is (enkele jaren), dan moet er een soort "te gebruiken tot" datum worden aangegeven. Is het een lang houdbaar product, dan zal het bekende potje icoon worden gebruikt, deze geeft dan aan hoeveel maanden na opening het product houdbaar is.

Betreft het testen van producten, de retailers gaan echt niet producten van Garnier of andere A-merken testen bij binnenkomst. De verantwoordelijkheid betreft veiligheid ligt wettelijk bij de fabrikant, dus deze zal allerlei kwaliteitssystemen moeten hebben om de veiligheid te waarborgen van de producten die de fabriek verlaten. Verantwoordelijkheid van de retailer is in principe vooral een (kritische) documenten controle. Het is aannemelijk voor de retailer dat een soort conformiteitsverklaring van een partij als Garnier wel in orde is.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 23 mei 2014 @ 08:40:46 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_140270370
Hier kan je de zogenoemde 'shelf life' checken. Zo kwam ik erachter dat de pot Clarins zelfbruiner die ik laatst kreeg, van 2007 kwam. Eh, bedankt!
  vrijdag 23 mei 2014 @ 08:41:35 #111
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
  Vis een optie? vrijdag 23 mei 2014 @ 09:02:18 #112
70532 loveli
N
pi_140270676
Er is een verschil tussen houdbaarheid en functie. De gebruikte vetten/oliën kunnen bederven, terwijl de functie behouden blijft. Tenzij titaniumdioxide (en z'n vriendjes) ook ergens mee kan reageren en zo zijn beschermende werking verliest, lijkt het me onwaarschijnlijk dat oude zonnebrandcreme echt opeens niet meer beschermt.
crap in = crap out
pi_140270951
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 08:30 schreef ETA het volgende:
betreft de houdbaarheid van zonnebrand, dit staat altijd verplicht op de verpakking, dat die mevrouw aangeeft dat er niets op stond, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Ik heb n fles garnier resisto Kids factor 30 spray van de action liggen en daar staat ook echt niks op hoor. Geen datum en geen icoon met een 12.

Met die link van hierboven kwam ik net te weten dat productie datum april 2012 is en dat de shelf life gemiddeld 36 maanden is, dus dat is wel chill om te weten.
pi_140271008
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik heb n fles garnier resisto Kids factor 30 spray van de action liggen en daar staat ook echt niks op hoor. Geen datum en geen icoon met een 12.

Dat ja.

Deze week een fles van L'Oreal gekocht, bij de Action, staat geen houdbaarheidsdatum op.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:27:29 #115
123170 alors
zlata1234
pi_140271060


Deze moet volgens mij verplicht op cosmeticaverpakkingen staan... 12 m(aanden) kan ook 24 of 6 zijn, of wat dan ook.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_140271079
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:27 schreef alors het volgende:
[ afbeelding ]

Deze moet volgens mij verplicht op cosmeticaverpakkingen staan... 12 m(aanden) kan ook 24 of 6 zijn, of wat dan ook.
Dat staat er wel op ja.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_140271104
Bij mijn fles niet.
pi_140271161
quote:
Hier krijg ik dit:

January 2012
General shelf life: 36 months
OK Valid at least for the next
8 months


Ik gooi sowieso elke fles na een half / drie kwart jaar weg. Openen in de lente, t/m zomer gebruiken en dan prullenbak in.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:34:54 #119
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_140271232
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Hier krijg ik dit:

January 2012
General shelf life: 36 months
OK Valid at least for the next
8 months


Ik gooi sowieso elke fles na een half / drie kwart jaar weg. Openen in de lente, t/m zomer gebruiken en dan prullenbak in.
ik doe er soms wel 2 seizoen mee. Ik ben nu de flessen aan het opmaken van zomer 2013. Hoogzomer koop ik dan vaak nieuwe, die ik dan in het voorjaar daarna opmaak. Misschien is dat niet helemaal oke, maar het spul werkt altijd gewoon. Wel let ik erop dat de verpakking zelf niet steeds vol in de zon staat. Dan bederft het naar mijn idee sneller. Wat ook veel gebeurt is dat mensen te zuinig aanbrengen. Je moet een borrelglas per dag gebruiken als je steeds in de zon bent. Misschien was die moeder ook wel te schraal met smeren.
pi_140271288
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:34 schreef Aventura het volgende:

[..]

ik doe er soms wel 2 seizoen mee. Ik ben nu de flessen aan het opmaken van zomer 2013. Hoogzomer koop ik dan vaak nieuwe, die ik dan in het voorjaar daarna opmaak. Misschien is dat niet helemaal oke, maar het spul werkt altijd gewoon. Wel let ik erop dat de verpakking zelf niet steeds vol in de zon staat. Dan bederft het naar mijn idee sneller.
Heel kort door de bocht gezegd ben ik al blij als mensen (als eerste) kinderen gewoon altijd goed insmeren.
Zoveel mensen smeren niet, ook volwassenen die 'anders niet bruin worden' en zo lekker (zonder in te smeren) 10 dagen op Lloret gaan bakken :')
Een niet al te oude fles is ideaal, maar als er als eerste maar gesmeerd wordt.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_140271320
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:34 schreef Aventura het volgende:

Wat ook veel gebeurt is dat mensen te zuinig aanbrengen. Je moet een borrelglas per dag gebruiken als je steeds in de zon bent. Misschien was die moeder ook wel te schraal met smeren.
Dat is idd een goeie!

Op mijn fles staat een Nederlandse sticker omdat het een Spaanse L'Oreal is, met tips over het smeren bij zwemmen,opletten bij baby's en jonge kinderen, hoedjes te gebruiken, ook dat je regelmatig moet smeren (wat ook al goed is), maar idd wel genoeg qua hoeveelheid.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:42:22 #122
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_140271374
Ja onvoorstelbaar. Doelbewust in de zon gaan zitten om te kleuren is echt niet meer van deze tijd en toch zie ik het hele volksstammen doen. De meeste ouders om me heen zie ik hun kinderen wel insmeren gelukkig. Hoedjes en zonneshirts zie ik ook veel. Gelukkig maar, want op jonge leeftijd veel verbranden geeft later een verhoogd risico op huidkanker. Zelf ga ik alleen in de zon als het functioneel is, dwz als ik buiten dingen moet doen. Ik mijd het dus niet, maar ga echt niet bakken. Dan maar wit :P
  Vis een optie? vrijdag 23 mei 2014 @ 09:48:32 #123
70532 loveli
N
pi_140271488
Ervaring leert dat het knap lastig is aan mensen die zelf niet snel verbranden uit te leggen hoe voorzichtig je met huidtype 0/1 moet zijn.
crap in = crap out
pi_140272213
quote:
12s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:48 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

*rochel*

ik las ook nog de laatste reactie van haar, zal ff opzoeken: Kan het niet meer terugvinden, dacht het op FB te hebben gelezen?

Gewoon hier in het bericht van Bartjebart :')

[..]

*kraak*

Dat kan ze wel zo leuk onderaan toevoegen, maar dan had ze net zo goed het hele merk (nog) niet hoeven noemen, als ze vooralsnog geen vinger wilde wijzen en de zaken de kans wilde geven het zorgvuldig te onderzoeken.

;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_140272263
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:48 schreef loveli het volgende:
Ervaring leert dat het knap lastig is aan mensen die zelf niet snel verbranden uit te leggen hoe voorzichtig je met huidtype 0/1 moet zijn.
Ik bruin snel en verbrand bijna nooit, en dan hooguit een beetje gevoelig. Eerder vond ik insmeren daarom onzin. Maar sinds een aantal jaar ben ook ik, dankzij de berichtgeving, er een stuk zorgvuldiger mee geworden. In ieder geval smeren voor ik ga zonnen, opnieuw na het zwemmen en op hele warme dagen waarop ik veel buiten ben extra aandacht voor gezicht en oortjes. Voelt (figuurlijk) toch een stuk prettiger. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')