richolio | woensdag 21 mei 2014 @ 18:07 |
Foutje, bedankt. De Franse spoorvervoerder SNCF heeft liefst 2000 treinen besteld, die bij nader inzien net iets te breed voor de Franse perrons blijken. Dat heeft spoornetexploitant RFF bekend na berichtgeving in Franse media. De nieuwe treinen blijken niet op de vijftig jaar oude perrons van het merendeel van de 1200 stations in Frankrijk te passen. Volgens de NOS wordt er in Frankrijk al gesproken van “de flop van de eeuw. Vooral in Lyon en de Pyreneeen zijn de problemen groot. Tot nu toe werden honderd perrons aangepast. Kostenplaatje voor de Franse overheid: 80 miljoen euro. De blunder blijkt in miscommunicatie tussen SNCF en RFF te zitten. De spoornetexploitant bleek alleen de maten van oude perrons doorgegeven te hebben. Bron http://m.spitsnieuws.nl/a(...)treinen-in-frankrijk [ Bericht 10% gewijzigd door richolio op 21-05-2014 18:12:21 ] | |
richolio | woensdag 21 mei 2014 @ 18:08 |
Prachtig. Ze passen gewoon níét. ![]() | |
thom_05 | woensdag 21 mei 2014 @ 18:08 |
Ok. ![]() | |
bedachtzaam | woensdag 21 mei 2014 @ 18:09 |
Nou ja, wel goed voor de werkgelegenheid ![]() | |
macca728 | woensdag 21 mei 2014 @ 18:09 |
Ah daar zijn de ontslagen NS medewerkers naar toe geplaats na het debacle met de Fyra !! | |
quinoahipster | woensdag 21 mei 2014 @ 18:09 |
Sorry, ik zal volgende keer wel de goede maten doorgeven ![]() | |
Plantagehouder | woensdag 21 mei 2014 @ 18:12 |
Ook een manier om je zin door te drijven. Ipv het vooraf ter discussie te stellen gewoon doen alsof je van niets weet en achteraf foutje bedankt roepen. | |
pl4kkie | woensdag 21 mei 2014 @ 18:20 |
![]()
| |
DrDarwin | woensdag 21 mei 2014 @ 18:20 |
Zijn ze daar proefondervindelijk achter gekomen? | |
Nemephis | woensdag 21 mei 2014 @ 18:35 |
Bij Spitnieuws werken een paar achterlijken die alleen maar kunnen copy-pasten. Alleen de maten van de NIEUWE stations waren doorgegeven. | |
Fer | woensdag 21 mei 2014 @ 18:38 |
Iets zegt me dat ze daar ook zo "verstandig" waren hun eigen treinbouwer op te doeken en de trein van een of andere goedkope italiaan moeten inkopen. Dan moet je opeens met allemaal zaken rekening houden, terwijl een "eigen" trein gewoon in 1x goed is. Werkspoor ![]() | |
Ulx | woensdag 21 mei 2014 @ 18:43 |
Alstom | |
Janneke141 | woensdag 21 mei 2014 @ 18:44 |
Ze worden gebouwd door een Franse fabriek die onderdeel is van een Canadees bedrijf (Bombardier) | |
Ulx | woensdag 21 mei 2014 @ 18:48 |
En daarvoor ANF heette en de franse Werkspoor was. | |
Janneke141 | woensdag 21 mei 2014 @ 18:49 |
Correct, maar da's dus niet Alstom. | |
Ulx | woensdag 21 mei 2014 @ 18:51 |
Klopt. Ik beweer toch ook niet dat Alstom fout zat? Ik reageerde alleen op die calimeropost van Fer. | |
Individual | woensdag 21 mei 2014 @ 18:54 |
De oudste perrons in NL zijn max 20 jaar na de laatste verbouwing? In Frankrijk dus 50 jaar en in het VK 150 jaar.. | |
CherryOnTop | woensdag 21 mei 2014 @ 18:57 |
Je bedoelt dat ze een trein en perron aan diggelen gereden hebben toen ze er in volle vaart langsreden? ![]() | |
Individual | woensdag 21 mei 2014 @ 19:20 |
De treinen die nu rondrijden zijn 'x' breed. De nieuwe treinen zijn 'y' breed. x<y = probleem Ik heb een apparaat om dit te voorkomen. SNCF, geïnteresseerd? Maar 40 miljoen euro: ![]() ook nog eens aangepast aan het Franse meetsysteem | |
ChevyCaprice | woensdag 21 mei 2014 @ 19:21 |
Kunnen ze een paar naar Afrika sturen. | |
CherryOnTop | woensdag 21 mei 2014 @ 19:22 |
Ik kan het systeem leveren voor 39 miljoen. Wel vandaag beslissen SNCF! | |
Individual | woensdag 21 mei 2014 @ 19:26 |
I give you good price.. 38 million! ![]() laten we die 38 miljoen dan delen om elkaar niet kapot te concurreren.. | |
CherryOnTop | woensdag 21 mei 2014 @ 19:47 |
"special price for you my friend". Goed idee! | |
DrDarwin | woensdag 21 mei 2014 @ 19:57 |
Zoiets...en dan Oeps! | |
mstx | woensdag 21 mei 2014 @ 20:00 |
Precies, die Fransen zitten te zeuren terwijl ze in Afrika heel blij zouden zijn met een paar te brede treinen. | |
ChevyCaprice | woensdag 21 mei 2014 @ 20:06 |
ik afrika hebben ze niet eens sporen dus kunnen ze die erop aanpassen | |
Individual | woensdag 21 mei 2014 @ 20:59 |
Niet veel, maar ze hebben wel treinen en rails in Afrika. ![]() Met 2000 nieuwe treinen gaat het wel druk worden op het spoor daar. ![]() | |
Janneke141 | woensdag 21 mei 2014 @ 23:51 |
Grotendeels op een spoorbreedte van 1067mm, in tegenstelling tot het in Europa gebruikelijke 1435mm. |