abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:12:45 #1
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_140203572
He mensen,

Over 1,5 week ga ik naar Portugal, in de buurt van Faro. We blijven daar 2 weken.
Nu wil ik op de airport van Faro vast een auto reserveren voor die periode, maar er zijn nogal wat aanbieders en, nog belangrijker, er zit nogal wat verschil tussen. Tenminste, dat blijkt uit de waardering die ze krijgen op sommige sites.

Iemand een goede tip wat een betrouwbaar verhuurbedrijf is in Faro?

En misschien nog iemand leuke tips wat echte aanraders zijn om te gaan bekijken in die periode?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_140204375
Boeken via Holidaycars.com?

Anders op het vliegveld de diverse bedrijven langs en die met de beste deal uitkiezen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:52:14 #3
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_140204942
Ik boek meestal via easyterra.nl en dan even kijken welke maatschappijen daar zitten, heb zelf goede ervaring met Auto Jardim.

Ik ben al wel 20x in die regio geweest, allemaal erg mooi. Faro oude centrum is wel aardig voor een ochtendje. Ga verder naar dorpjes langs de kust. Leuk is Tavira, Vilamoura, Carvoeiro, Armacao de Pera, Portimao, Lagos. Leuke plaatsen, mooie stranden en boulevards, lekker eten. Sagres in het uiterste puntje van Europa is ook leuk, mooie rotspartijen, of rij de bergen in naar Monchique, ook prachtig! Albufeira vind ik niet zo de moeite, oude stad is wel leuk, maar zijn vooral veel feestende toeristen, Nederlandse kroegen, restaurants enz. Dus als je zin hebt in een kroketje moet je daarheen.
Sue Me
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:56:04 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_140205072
Bedankt voor de tips! Ik ben meer van de natuur / uitzicht / cultuur / gezellige oude plaatsjes. Dus op vakantie liever lokaal eten dan een Hollands patatje...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_140226474
Vantevoren auto boeken is erg verstandig. Rentalcars.com of sixt hebben meestal beste deals. Even oppassen als bij rentalcars of een andere bemiddelaar uitkomt op Goldcar. Lees dan heel goed de voorwaarden! Ze zijn ondanks hun brandstofbeleid en half verborgen kosten etc vaak nog wel goedkoper, maar ze werken net als low cost luchtvaartmaatschappijen en proberen je van alles nog bij te verkopen op de luchthaven.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 15:45:05 #6
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_140313925
maakt geen hol uit. Als je de schades maar afkoopt/geen ER neemt!
pi_155915355
Goldcar sucks hoor! Net weer een auto gehuurd via Car Del Mar en die kwam uit op Goldcar.
Heb je een tank regeling Vol=Vol dan moet je toch eerst een volle tank betalen en ze zeggen dat je deze achteraf terugkrijgt....hopen dat het waar is.
Daarnaast vragen ze aso tarieven voor het over de grens rijden naar Spanje. In mijn geval kostte dat weer ¤75,- extra...en waarom moet dat geld kosten dan? Auto is toch europees verzekerd? En of ik nu 100 km portugal in rijd...of 100km spanje maakt dan ook niet uit?
Het is steeds weer een verrassing wat ze verzinnen als je aan de verhuurbalie staat.
Zelf ga ik toch eens op zoek naar een kleinere lokale verhuurder waar je al dit gezeik niet mee hebt.
pi_155916073
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 15:45 schreef BeamofLight het volgende:
maakt geen hol uit. Als je de schades maar afkoopt/geen ER neemt!
Geen Eigen Risico? Waarom?
pi_155916197
Neem zelf altijd Hertz, volgens mij een van de duurste maar altijd prima service gehad en nooit verrassingen. Je kan ook voor Budget gaan; onderdeel van Avis dus ook wel te vertrouwen denk ik.

Als je het geld hebt zeker eigen risico afkopen. Tot nu toe altijd "verspilling" geweest maar ik ga wel lekkerder op vakantie.
PWBF
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:27:56 #10
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_155916326
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:14 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Geen Eigen Risico? Waarom?
Omdat er ALTIJD wel ergens een krasje te vinden valt (die jij niet gezien hebt tijdens uitgifte)
pi_155916659
En zorg ervoor dat je over de tolwegen kan rijden; lekker vrij baan!

Tja tips om te zien; er zijn heel wat leuke plaatsjes ten noorden van de grote weg (de A22). Sowieso hou ik veel van binnenlanden en minder van kustplaatsjes, maar de kust van de Algarve is gewoonweg prachtig.

Ik vond in ieder geval Silves een mooie plek.

Ga vis eten in Marisqueira Rui
R. Comendador Vilarinho 27
8300 Silves

Echt een plek waar het authentiek is en alle portugezen zitten.

Koffie met lekker Algarve zoetigheid in Café DaRosa
8300-117 Silves

Erg mooie koffiebar vol met mooie tegels, en loeisterke koffie :9

Verder vond ik het dorpje Alte erg charmant. Op zich is er niet veel te vinden, behalve een bron, maar bij die bron zaten allemaal oude portugezen te zingen en te dansen. Ook zat er richting de bron een restaurantje wat echt heel authentiek protugees was. Ik heb een of andere bonenschotel met chroizo en spek gegeten. Superlekker!

Praia do Paraíso
Estrada do Paraíso 19, Lagoa

Is een erg spectaculair strand! Boven kun je lekker op het terras zitten eten bij het restaurant (al was het eten niet bijzonder, maar je zit er heerlijk).
pi_155917071
Met Hertz kregen we een huurauto waar zo'n tolwegkastje in zat, dus dat was inderdaad lekker doorrijden. Al met al vond ik de Algarve een zeer toffe vakantiebestemming (we hadden het gecombineerd drie dagen Lissabon).

Onze basis was een huisje op een camping nabij Luz.

In Luz gingen we diverse malen naar het strand (dit was niet zo massaal), maar verder is er niet heel veel te doen / te zien, behalve een redelijk karige opgraving. Dus niet bezoeken als je er niet dicht bij in de buurt zit.

Voor echt spectaculaire stranden moet je naar Lagos gaan. Echt super om op die zandstranden te liggen terwijl je bent omgeven door geweldig hoge rotsen en grotten. Lagos was sowieso ook een leuk stadje om te bezoeken.

Sagres is een leuk vissersdorpje waar je lekker kan eten. Daar stop je natuurlijk even op weg naar Farol de Cabo de Sao Vicente, het "einde van Europa"; mooie kliffen en vanwege de historische zeevaartschool ook qua 'thing to do' een aanrader.

Silves heeft een mooi kasteel wat wel leuk is om te bezoeken.

Albufeira vond ik geen bal aan. Veel dronken Nederlanders die eten bij Friet van Piet en Patat van Ad in de ene straat en veel dronken Engelse tokkies in een andere straat die de hele dag Guinness zuipen en fish & chips eten in Engelse en Ierse pubs.

Alte vond ik een erg schattig dorpje met mooie stukjes.

Aljezur vond ik erg tof om te bezoeken. Erg leuk bergdorpje met een tof kasteel op de bergtop. Vooral de rit ernaar toe vond ik erg tof.
PWBF
pi_155922132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:27 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Omdat er ALTIJD wel ergens een krasje te vinden valt (die jij niet gezien hebt tijdens uitgifte)
Alle auto's die ik gehuurd heb koop ik het niet af. Ook de laatste keer niet gedaan en geen gezeik gehad en dat was toch echt wel low budget (250 euro voor 3 weken, kilometer vrij en met gratis schiphol pendel service)
pi_156100029
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:20 schreef Nielsch het volgende:
Neem zelf altijd Hertz, volgens mij een van de duurste maar altijd prima service gehad en nooit verrassingen. Je kan ook voor Budget gaan; onderdeel van Avis dus ook wel te vertrouwen denk ik.

Als je het geld hebt zeker eigen risico afkopen. Tot nu toe altijd "verspilling" geweest maar ik ga wel lekkerder op vakantie.
Ik pak ook altijd hertz, online inchecken, goede service,snel afhalen, geen gezeik achteraf. Daar betaal ik graag wat extra voor.
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')