Om het maar even van me af te schrijven,
Ik ben 18 en heb een vriend van 23. Wij twee samen hebben vorig jaar heel wat meegemaakt, zoals het overlijden van familieleden en een abortus. We hebben bijna nooit een ruzietje, wel af en toe een meningsverschil uiteraard.
Nu heb ik dus een tattoo laten zetten met: Strong enough to let go. Alleen heb ik dit niet tegen hem gezegd. Ik heb het tegen niemand gezegd, alleen tegen de vriendin die met me mee was natuurlijk. Toen die er eenmaal op stond heb ik hem gebeld en gezegd dat ik dat ik een tattoo heb laten zetten. Hij wou er niks van weten en heeft daarna de telefoon erop gegooid. Daarna kreeg ik een appje met: Ik ga alleen naar de kapper en ik blijf vanavond thuis, oh nee dat hoef ik niet te zeggen, ik doe het gewoon.
Hij wist al een tijdje dat ik dit graag wou en dat het belangrijk voor me was. Daarna hebben we nog ruzie gehad via de app en hij wou me een paar dagen niet meer zien. Nu heb ik hem uiteindelijk zo ver gekregen dat hij vanavond met me wil praten. Alleen weet ik niet goed wat ik moet zeggen. Moet ik mijn excuses aanbieden? Moet ik kwaad op hem worden omdat hij best wel kinderachtig doet?
Natuurlijk had ik het moeten zeggen van te voren, maar hij had er sowieso niet mee ingestemd. Dit was gewoon iets voor mezelf, dit moest ik voor mijn gevoel nog doen. Volgens hem had ik hem moeten proberen over te halen, maar ik weet zeker dat, dat niet gelukt was.
x anoniemmeisje