abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6325653
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:32 schreef Doc het volgende:

[..]

Is het CDA dan zo slap zich mee tye laten slepen in de wil van Zalm (zoals eigenlijk de hele afgelopen 3 maanden: wat is er in godesnaam CDA achtig: vrijwel alles komt uit de hoge hoed van Zalm terwijl het CDA er achteraan hobbelt...).

Misschien is het je nooit opgevallen, maar je kunt een regering niet voortzetten als één van de partijen uit de regeringscoalitie stapt en zo een einde maakt aan de meerderheid in het parlement.
pi_6325669
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

geef zalm maar de schuld... wordt tijd dat je de hand in eigen boezem gaat steken LPF!

LEZEN!!! , er staat dat het een kut-actie is van Zalm.
Dat is wat anders dan dat de LPF zo'n top partij is geworden...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 17 oktober 2002 @ 10:04:19 #128
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_6325860
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 00:39 schreef Frenkie het volgende:

[..]

ach ik was persoonlijk we gecharmeerd van de LPF ministers. Je kan lullen wat je wil, maar Nawijn heeft verstand van zaken en datzelfde geldt voor Bomhoff en die gats van Landbouw. Zelfs heinsbroek had soms goede ideeen.

Maar ja ik zie dan ook graag een zakenkabinet. ipv een partijenkabinet

Ja, en de minister van landbouw is Veerman, is CDA minister. Dus je kent de eigen LPF ministers niet????
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_6326004
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 09:06 schreef Doc het volgende:

[..]

Duh! Mijn hele punt is dat zij die de VVD 'de schuld' geven het niet over het CDA hebben, terwijl die a) het spel veel stiekemer spelen (de VVD liet zien dat ze van te voren er niet in geloofden, en hebben enorm gelijk gekregen, want de reden dat dit kabinet opgeblazen is, is natuurlijk gewoon dat de LPF 3 maanden bleef ruzieen); b) een groter motief hadden om nu nieuwe verkiezingen te krijgen.

Nonsens, de VVD heeft helemaal geen gelijk gekregen. Wat de VVD in mei niet durfde, was verkiezingen afdwingen door niet in het kabinet te stappen. Want Zalm begreep ook wel dat de kiezer dan zijn partij nog genadelozer zou hebben afgestraft dan op 15 mei. Maar kennelijk vond meneer Zalm dat nu de peilingen er wat gunstiger uitzagen, dus durfde hij het truukje nu wel uit te voeren.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 oktober 2002 @ 10:29:29 #130
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6326104
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 10:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nonsens, de VVD heeft helemaal geen gelijk gekregen. Wat de VVD in mei niet durfde, was verkiezingen afdwingen door niet in het kabinet te stappen. Want Zalm begreep ook wel dat de kiezer dan zijn partij nog genadelozer zou hebben afgestraft dan op 15 mei. Maar kennelijk vond meneer Zalm dat nu de peilingen er wat gunstiger uitzagen, dus durfde hij het truukje nu wel uit te voeren.

Met een maar:
De kiezer wilde dat de LPF ging meeregeren. Dat hebben ze in drie maanden tijd niet gedaan omdat ze het te druk hadden met hun eigen sores. De regering had democratisch kunnen besluiten om gewoon door te modderen en nets te blijven doen, maar dat was waarschijnlijk ook tegen de geest van de democratie geweest.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_6326146
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 10:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Met een maar:
De kiezer wilde dat de LPF ging meeregeren. Dat hebben ze in drie maanden tijd niet gedaan omdat ze het te druk hadden met hun eigen sores. De regering had democratisch kunnen besluiten om gewoon door te modderen en nets te blijven doen, maar dat was waarschijnlijk ook tegen de geest van de democratie geweest.

Ach ja, zo kun je het ook zien; we maken dit systeem waarmee we de kiezer zo lang mogelijk (4 jaar) buiten de deur houden. En als de kiezer dan per ongeluk een foute keuze maakt (lees; niet op de zittende elite stemt) dan gaan we het systeem saboteren op het moment dat de kiezer weer netjes denkt wat hij behoort te denken.
pi_6326250
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 10:04 schreef evert het volgende:

[..]

Ja, en de minister van landbouw is Veerman, is CDA minister. Dus je kent de eigen LPF ministers niet????

die staatssecretaris. ei.
en daarbij ik heb D66 gestemd.
lezen droplul..
  Overall beste user 2022 donderdag 17 oktober 2002 @ 11:16:53 #133
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6326647
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 10:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ach ja, zo kun je het ook zien; we maken dit systeem waarmee we de kiezer zo lang mogelijk (4 jaar) buiten de deur houden. En als de kiezer dan per ongeluk een foute keuze maakt (lees; niet op de zittende elite stemt) dan gaan we het systeem saboteren op het moment dat de kiezer weer netjes denkt wat hij behoort te denken.

De foute keuze? Als de VVD of CDA niet met de LPF samen hadden willen werken was er wel een coalitie met een andere partij gekomen. De kans is gegeven aan de LPF, they fucked up.
Je kiest zodat er een regering komt, die gaat regeren, als er vervolgens om wat voor redenen niet te regeren valt stopt de regering, en ga je weer opnieuw stemmen. Wat the fuck is daar nou mis mee? Hadden de VVD en het CDA maar moeten blijven toekijken hoe hun coalitiepartner zichzelf opblaast waardoor het land niet of amper meer te regeren is?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_6326732
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 11:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

De foute keuze? Als de VVD of CDA niet met de LPF samen hadden willen werken was er wel een coalitie met een andere partij gekomen. De kans is gegeven aan de LPF, they fucked up.
Je kiest zodat er een regering komt, die gaat regeren, als er vervolgens om wat voor redenen niet te regeren valt stopt de regering, en ga je weer opnieuw stemmen. Wat the fuck is daar nou mis mee? Hadden de VVD en het CDA maar moeten blijven toekijken hoe hun coalitiepartner zichzelf opblaast waardoor het land niet of amper meer te regeren is?

Jij weet net zo goed als ik dat er geen ander alternatief was. De PvdA wilde niet in de regering en met de andere partijen was er geen regering te vormen. Zalm kon zich niet veroorloven om zich hetzelfde op te stellen als de PvdA omdat hij dan nieuwe verkiezingen zou hebben geforceerd die hem waarschijnlijk nog meer zetels zou hebben gekost.

Zalm heeft de LPF nooit in de regering gewild en heeft gewoon gewacht tot de peilingen wat gunstiger stonden.

donderdag 17 oktober 2002 @ 11:28:19 #135
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6326777
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 11:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zalm heeft de LPF nooit in de regering gewild en heeft gewoon gewacht tot de peilingen wat gunstiger stonden.

Wijnschenk heeft gister verkondigd dat hij respect heeft voor de VVD en CDA dat ze zoveel geduld met hun hebben gehad, echter, geduld raakt een keer op.

Peilingen zijn gunstiger geworden voor de VVD omdat LPF het zelf zo verkloot heeft. Hoop gemauw van LPF dat het doordachte aktie was, had eerst maar es partij op orde gekregen voordat je anderen gaat beschuldigen.

They can't blame anyone but theirselves

pi_6326914
Ik zit eraan te denken om nu VVD te stemmen, echter niet op die negatieveling van een Zalm. Eerst eens kijken wat er nog meer op die lijst staat.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6326926
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 11:39 schreef Strolie75 het volgende:
Ik zit eraan te denken om nu VVD te stemmen, echter niet op die negatieveling van een Zalm. Eerst eens kijken wat er nog meer op die lijst staat.
Jorritsma, Dijkstal

pi_6327038
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 11:39 schreef Strolie75 het volgende:
Zalm zal dat hoe dan ook interpreteren en misbruiken als steun voor hemzelf.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 12:06:17 #139
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_6327322
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:34 schreef HiZ het volgende:

Onzin, jij bent te veel geconditioneerd op het verschijnsel partijdiscipline. De mensen die in de Tweede Kamer zitten worden verondersteld dat op persoonlijke titel te doen. Nu er voor het eerst mensen zijn die de regels nemen zoals ze zijn kun je goed zien wat voor farce die hele parlementaire 'democratie' is. Het is onder normale omstandigheden gewoon een dictatuur van partijbonzen.

De LPF heeft uitgeblonken in een gebrek aan discipline imho, zowel als personen als op partij politiek gebied.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 12:52:44 #140
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6327911
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 09:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja, hadden we nog kunnen lachen als het koffertje aan de koningin werd gegeven op Prinsjesdag.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 12:54:40 #141
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6327938
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 09:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Misschien is het je nooit opgevallen, maar je kunt een regering niet voortzetten als één van de partijen uit de regeringscoalitie stapt en zo een einde maakt aan de meerderheid in het parlement.

Ik heb zeker goed opgelet en heb gezien dat het een gezamelijke actie van de fractie voorzitters van het CDA en de VVD was. Nergens heb ik het CDA horen zeggen dat ze graag doorgingen of dat ze wilden proberen de VVD op andere gedachten te brengen.
  Moderator donderdag 17 oktober 2002 @ 13:00:39 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6328022
nah precies voor zover ik weet was het een gezamelijke actie.

en je kan zeggen wat je wil maar als de lpf niet zo ongelooflijk heeft lopen kloten de laatste 3 maanden dan hadden de vvd en de cda de samenwerking ook niet stop gezet.

en ik stem idd dit keer gewoon weer op de VVD en waarschijnlijk (als dat mogenlijk is) ook weer op dezelfde persoon.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 13:07:15 #143
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6328116
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 11:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat er geen ander alternatief was. De PvdA wilde niet in de regering en met de andere partijen was er geen regering te vormen. Zalm kon zich niet veroorloven om zich hetzelfde op te stellen als de PvdA omdat hij dan nieuwe verkiezingen zou hebben geforceerd die hem waarschijnlijk nog meer zetels zou hebben gekost.

De VVD zag het niet zitten maar heeft de LPF het voordeel van de twijfel gegunt. Tuurlijk wilde hij liever niet, want hij verwachte een onbetrouwbare coalitie partner die niet kon regeren. Nu blijkt na zo'n drie maanden dat hij volkomen gelijk heeft. Dan moet je gewoon een keer de stekker er uithalen, want je kan zo wel een nog eens 3 maanden doorgaan, maar daar is het land echt niet bij gebaat.

Hij moest de LPF de voorkeur van de twijfel wel geven gezien de keuze van de kiezer. Als de LPF echter een betrouwbaren goede coalitie partner was, was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Dan had de VVD heus niet lopen zeiken, want politiek-inhoudelijk had de VVD de touwtjes in handen. Nu bleek echter het een stelletje incompetente lui die NIET konden regeren. Dan vraag je je af: wanneer nok je er mee. Hoe lang geef de dat stel autisten om de boel te vernachelen?

En JUIST als je denkt dat het moment NU gekozen is wegens de gunstige peilingen dan is het CDA de meest verdachte partij: die stond op +8, terwijl de VVD op een schamele +2 stond. Zelfs de PvdA stond met +3 in de peilingen op een grotere winst!

Als je de peiling neemt in verhouding tot de keuze van DIT moment om de boel op te blazen, dan pleit het de VVD eerder vrij gezien de zeer zeer magere winst verwachting: +2 is echt heel weinig gezien het aantal verloren zetels.

donderdag 17 oktober 2002 @ 13:14:28 #144
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_6328248
Pfffff wat een zielig topic.

Nu gaan alle gefrustreerde LPF stemmertjes de schuld maar ergens anders weg leggen. Wat een onzin.

1. Zalm en de hele VVD wilden helemaal niet in dit kabinet
2. De publieke opinie en met name de LPF forceerden deelname van VVD
3. De LPF heeft er helemaal, maar dan ook helemaal niets van gebakken.
4. De LPF is geen partij, de LPF is een bijeengeraapt zootje
5. Je bent achterlijk als je als partij nog wel vertrouwen had in LPF
6. Er was geen enkele partij meer met vertrouwen in de LPF
7. De meeste LPFers hadden geen vertrouwen meer in de LPF
8. Wat hadden CDA en VVD anders moeten doen (doorregeren met de LPF slaat nergens op)
9. Wie dit niet heeft zien aankomen is stekeblind
10. Democratischer als dit, met dus nieuwe verkiezingen, bestaat niet.

Ik denk er weer sterk over om ook nu weer op VVD te stemmen.

- edit typos -

[Dit bericht is gewijzigd door Grote-Smoeldriaan op 17-10-2002 13:20]

Hard, gemeen en snel
pi_6328303
Als de LPF gewoon niet zo gerommeld had binnen de partij had de VVD deze regering echt wel doorgezet. Het regeerakkoord is namelijk zo ongeveer een kopie van het VVD-programma.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 oktober 2002 @ 13:18:18 #146
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_6328310
Juist door het voortouw te nemen in het opblazen op het moment dat je er in de peilingen helemaal niet zo denderend voor staat en dus landsbelang boven partij belang te kiezen vond ik een goede actie van de VVD.
pi_6328632
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 13:07 schreef Doc het volgende:

[..]

De VVD zag het niet zitten maar heeft de LPF het voordeel van de twijfel gegunt. <Knip>

100% nonsens, hij scheet gewoon 7 kleuren bij het idee dat hij in juni verantwoordelijk zou worden gesteld voor nieuwe verkiezingen omdat hij de LPF buiten de regering had gehouden.

Hij geloofde er toen niet in, is toch het kabinet ingedwongen, niet omdat hij het land wilde regeren, maar omdat hij bang was voor de partij-politieke gevolgen. Hij was bij de aanvang van de regering hypocriet door te claimen dat hij het voor het land deed en nu is hij het weer.

donderdag 17 oktober 2002 @ 13:42:16 #148
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_6328684
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 13:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

100% nonsens, hij scheet gewoon 7 kleuren bij het idee dat hij in juni verantwoordelijk zou worden gesteld voor nieuwe verkiezingen omdat hij de LPF buiten de regering had gehouden.

Hij geloofde er toen niet in, is toch het kabinet ingedwongen, niet omdat hij het land wilde regeren, maar omdat hij bang was voor de partij-politieke gevolgen. Hij was bij de aanvang van de regering hypocriet door te claimen dat hij het voor het land deed en nu is hij het weer.

Idd dit bovenstaande is
quote:
100% nonsens
Hard, gemeen en snel
  donderdag 17 oktober 2002 @ 13:42:46 #149
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_6328698
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 13:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

wat kan jij een hoop onzinnige dingen zeggen in 1 topic zeg, zet die mijn-lpf-treft-geen-blaam-bril es af en kijk naar de feiten!

pi_6328928
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 13:42 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Idd dit bovenstaande is
[..]

100% nonsens

Nee hoor, het is minstens voor 50% juist...

Ik snap alleen niet dat HiZ blijkbaar serieus van mening is dat een enkele minister zoveel macht heeft dat 'ie in z'n eentje het kabinet kan laten vallen, als 'ie daar "sin an heeft"... Het was imo gewoon vanaf het begin een set-up tussen het CDA en de VVD, met het CDA als grootste belanghebbende.

Maar goed, achteraf is het altijd makkelijk praten...

LPF stemmers met spijt?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')