abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:43:10 #26
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6321483
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:16 schreef HiZ het volgende:
Vandaag heeft meneer het voorelkaar; het kabinet is gevallen er komen nieuwe verkiezingen.
Oh, Zalm heeft het weer eens gedaan
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_6321494
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:41 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dit is geen goedpraten van het LPF gedrag, dit is het aan de kaak stellen van de mate van verrotting van de parlementaire 'democratie' waaronder wij leven.

Waarin uit zich dat dan? Uit het feit dat de LPF-fractie zogenaamd het op persoonlijke titel in de Kamer zitten in de praktijk brengt en vervolgens uit elkaar valt?
It is much easier to be critical than to be correct.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:43:49 #28
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_6321497
zoals ik al eerder zei:
vroeger VVD, nu LPF, helaas kan dat niet meer dus ga ik weer terug naar de VVD.
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  Overall beste user 2022 woensdag 16 oktober 2002 @ 22:45:20 #29
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6321525
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:39 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat is begonnen nadat Volkert hun leider afgeknalt heeft....

Wat niet uit had hoeven maken, aangezien LPF-expert Hiz net beweerd dat de mensen op persoonlijke titel in de kamer zitten:
quote:
Onzin, jij bent te veel geconditioneerd op het verschijnsel partijdiscipline. De mensen die in de Tweede Kamer zitten worden verondersteld dat op persoonlijke titel te doen. Nu er voor het eerst mensen zijn die de regels nemen zoals ze zijn kun je goed zien wat voor farce die hele parlementaire 'democratie' is. Het is onder normale omstandigheden gewoon een dictatuur van partijbonzen.
Ergo: Het gedonder binnen de LPF had ook plaats kunnen vinden met leider Pim, of het was net zo'n dictatuur van een partijbons geweest.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:45:26 #30
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_6321527
Nu vind de meerderheid(postend alhier) opeens dat Zalm in z'n eentje het kabinet heeft laten vallen.
Wat is dat voor keiharde onzin. Als het kabinet haar taken uitoefend en ze worden elke dag wel belemmerd door acties/ruzies/onenigheden van de LPF waar ze samen mee moeten regeren. Wat moet je dan? Na de dood van Fortuin was het een puinhoop bij de LPF, okee is gebeurd maar ze willen wel de regering in. Dan hebben ze, de LPF, wel als extra taak in de regering dat ze de eigen partij onder controle kunnen houden. Alles op orde brengen enz. Maar als de ruzies alleen maar erger worden, ministers uitspraken gaan doen waar het kabinet niet achter staat tja...
Als de LPF vernieuwend wil zijn in de regering, en dat waren ze.
Kunnen ze ook even kijken naar commerciële bedrijven en denken aan een proeftijd, waar de LPF in dit geval totaal niet doorheen is gekomen.
Flauw dat je dan de schuld wil gaan leggen bij de rest. Kijk eerst maar eens naar jezelf
pi_6321637
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:45 schreef Ulx het volgende:
Wat niet uit had hoeven maken, aangezien LPF-expert Hiz net beweerd dat de mensen op persoonlijke titel in de kamer zitten:
En de partij en dus de leider doet er niet toe?

Volgens die redenering kun je dus de ruzie tussen Bomhoff en Heinsbroek niet toeschrijven aan de LPF maar aan die personen zelf?

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_6321643
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

[..]

Ergo: Het gedonder binnen de LPF had ook plaats kunnen vinden met leider Pim, of het was net zo'n dictatuur van een partijbons geweest.

Yep, dat klopt helemaal. En het toont aan dat je binnen dit stelsel van parlementaire 'democratie' niet kunt hervormen. Het stelsel is zo rot als een mispel en wordt overeind gehouden met informele regeltjes waar de kiezer niet de minste invloed heeft.

En dat is dan het stelsel dat Zalm vandaag in het 'landsbelang' heeft verdedigd.

pi_6321676
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:49 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En de partij en dus de leider doet er niet toe?

Volgens die redenering kun je dus de ruzie tussen Bomhoff en Heinsbroek niet toeschrijven aan de LPF maar aan die personen zelf?

Wat Bomhoff en Heinsbroek hebben gedaan is onvergeeflijk. Zij hebben als minister een missie geaccepteerd, en zijn zich vervolgens gaan gedragen alsof zij volksvertegenwoordigers waren. Maar dat klopt natuurlijk van geen kanten. Zij zijn benoemde uitvoerders van beleid.
pi_6321702
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:45 schreef paparia het volgende:
Nu vind de meerderheid(postend alhier) opeens dat Zalm in z'n eentje het kabinet heeft laten vallen.
Wat is dat voor keiharde onzin. Als het kabinet haar taken uitoefend en ze worden elke dag wel belemmerd door acties/ruzies/onenigheden van de LPF waar ze samen mee moeten regeren. Wat moet je dan? Na de dood van Fortuin was het een puinhoop bij de LPF, okee is gebeurd maar ze willen wel de regering in. Dan hebben ze, de LPF, wel als extra taak in de regering dat ze de eigen partij onder controle kunnen houden. Alles op orde brengen enz. Maar als de ruzies alleen maar erger worden, ministers uitspraken gaan doen waar het kabinet niet achter staat tja...
Als de LPF vernieuwend wil zijn in de regering, en dat waren ze.
Kunnen ze ook even kijken naar commerciële bedrijven en denken aan een proeftijd, waar de LPF in dit geval totaal niet doorheen is gekomen.
Flauw dat je dan de schuld wil gaan leggen bij de rest. Kijk eerst maar eens naar jezelf
De ministers die 'het regeren onmogelijk maakten' waren afgetreden. Het probleem was dus voorzover het het kabinet betrof opgelost, er was geen dringende reden om het kabinet te laten vallen.
pi_6321715
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat Bomhoff en Heinsbroek hebben gedaan is onvergeeflijk. Zij hebben als minister een missie geaccepteerd, en zijn zich vervolgens gaan gedragen alsof zij volksvertegenwoordigers waren. Maar dat klopt natuurlijk van geen kanten. Zij zijn benoemde uitvoerders van beleid.

Jij vindt dus niet dat dat iets met de LPF te maken heeft?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_6321718
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

De ministers die 'het regeren onmogelijk maakten' waren afgetreden. Het probleem was dus voorzover het het kabinet betrof opgelost, er was geen dringende reden om het kabinet te laten vallen.

De vice-premier stapte op.
pi_6321764
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:53 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jij vindt dus niet dat dat iets met de LPF te maken heeft?

Nee, in Nederland regereert de regering, het parlement is de wetgever en controleert.
pi_6321779
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:53 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

De vice-premier stapte op.

De vice-premier stapte op om een oplossing en het doorregeren van de regering mogelijk te maken.
pi_6321802
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

De vice-premier stapte op om een oplossing en het doorregeren van de regering mogelijk te maken.

Ja, maar is het ontslag van een vice-premier, evenals het vertrekken van een premier (zoals Kok met Paars II), niet automatisch aanleiding tot een val van het kabinet?
pi_6321813
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, in Nederland regereert de regering, het parlement is de wetgever en controleert.

Ik heb je volgens mij wel eens anders gehoord toen er kamerleden of ministers van de LPF iets hadden waarover de media flinke toestanden maakte.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:58:10 #41
37214 Calidaion
Verlicht denker
pi_6321817
quote:
Het volk stond niet meer achter de regering, dus Zalm heeft dat gedaan waar het volk om vroeg.
If you light a cracker on fire, would you have a firecracker?
pi_6321870
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:57 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ja, maar is het ontslag van een vice-premier, evenals het vertrekken van een premier (zoals Kok met Paars II), niet automatisch aanleiding tot een val van het kabinet?

Nee, een minister is een minister, en die kan ontslag nemen zonder dat het kabinet aftreedt. Ook een minister-president is gewoon een minister. Het is nog niet gebeurd, maar ook een minister-president kan aftreden zonder dat de regering aftreedt.
pi_6321892
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:57 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik heb je volgens mij wel eens anders gehoord toen er kamerleden of ministers van de LPF iets hadden waarover de media flinke toestanden maakte.

Ik kan me niet voorstellen dat ik in een dergelijk topic het systeem van het dualisme heb aangevallen. Integendeel, ik vind dat het in Nederland te zwak tot uiting komt.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 23:02:06 #44
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6321899
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Doorregeren? Met twee gevallen ministers, twee mislukte staatssecretarissen, twee mislukte fractievoorzitters, twee dissidente kamerleden en vertrouwen van zowel de coalitiepartners als de stemmers van de LPF gedaald tot het absolute nulpunt? Allemachtig, jij bent nog toleranter dan CDA en VVD. Het enige wat Zalm te verwijten valt is dat hij deze aanfluiting niet eerder gestopt heeft!
  woensdag 16 oktober 2002 @ 23:03:25 #45
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_6321929
quote:

[..]

Tja uiteindelijk zijn ze afgetreden, hoewel eerst nog wel het geval was det Heinsbroek aan wilde blijven. Heeft ie weer gecorrigeerd hoor. Maar wil je in de tweede kamer een meerderheid hebben en als coalitie iets uit willen maken moet je met z'n allen bij afgesrpoken punten je als een eenheid gedragen. Nu bleek die eenheid zelfs binnen de LPF al een complete chaos. Om de zoveel tijd een nieuwe fractie voorzitter die weer problemen heeft met het bestuur. Tja geen eenheid he.
Met zoveel problemen heb je als regering helemaal geen daadkracht meer. De twee opgestapte ministers waren daar inderdaad weer een overtreffende trap van.
pi_6321979
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 23:02 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Doorregeren? Met twee gevallen ministers, twee mislukte staatssecretarissen, twee mislukte fractievoorzitters, twee dissidente kamerleden en vertrouwen van zowel de coalitiepartners als de stemmers van de LPF gedaald tot het absolute nulpunt? Allemachtig, jij bent nog toleranter dan CDA en VVD. Het enige wat Zalm te verwijten valt is dat hij deze aanfluiting niet eerder gestopt heeft!

Staatsrechtelijk gezien heeft HiZ zoals gewoonlijk gelijk. Alleen zo werkt het dus niet in het leven.
pi_6322147
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:38 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Als we nou een districtenstelsel hadden was dat 'op persoonlijke titel' heel wat meer waard.

Maar bij een districtenstelsel gaan er weer stemmen verloren. Daarom ben ik hoe dan ook voor proportionele vertegenwoordiging. Kijk maar naar de VS voor een (wel heel erg) extreem voorbeeld van hoe slecht het idee van een districtenstelsel wel niet is.

Terug on-topic:

Je kunt weliswaar Zalm afzeiken dat hij zo "achterbaks de coalitie een dolk in de rug stak" en al dat soort onzin van dergelijke strekking, maar ondanks het feit dat ik zelf links ben, kan ik me zijn beslissing goed begrijpen. Hoe lang had hij anders nog moeten aanrommelen met dat zooitje ongeregeld? Hij was in elk geval veel meer to-the-point dan die Maxim Verhagen, die niet eens openlijk durfde te zeggen dat hij eigenlijk ook vond dat de coalitie er maar mee moest kappen.

Jeetje, ik neem het op voor een VVD'er... Is dat niet een van de tekenen dat de Apocalyps nabij is of zo?

That said: ik ben blij dat er weer verkiezingen komen. Als de linkse partijen het een beetje goed aanpakken, dan heeft CDA straks wellicht geen andere keus dan om een centrumlinkse regering aan te gaan met PvdA en GroenLinks en/of SP.

Laten we het hopen...

Ars longa, vita brevis
pi_6322195
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 23:02 schreef Vibromass het volgende:

[..]

En jij dacht dat Zalm daar een ander belang bij in gedachten had dan het partijpolitieke belang van de VVD ?
pi_6322223
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 23:05 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Staatsrechtelijk gezien heeft HiZ zoals gewoonlijk gelijk. Alleen zo werkt het dus niet in het leven.

Nee natuurlijk werkt het niet zo, en dat bewijst dat ons hele bestel een grote farce is die de naam democratie niet waardig is. Daar maak ik me druk over, dat zo'n partijbons als Zalm zichzelf presenteert als redder van het vaderland, terwijl hij niet meer is dan iemand die zo snel mogelijk weer terugwil naar de dictatuur van partijleiders.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 23:19:04 #50
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6322252
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 23:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

En jij dacht dat Zalm daar een ander belang bij in gedachten had dan het partijpolitieke belang van de VVD ?

Doorregeren had in ieder geval zeker geen zin meer. Dus dan kies je eieren voor je geld. Wat zijn motivatie ook moge zijn, feit blijft dat hij de juiste aktie ondernomen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')