SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijkquote:Even wat info over de Klimclassic en Limbomeet.
Als eerste zou het fijn zijn als we weten wie er allemaal van plan is om de ene of de andere of beide te gaan fietsen.
Bij de klimclassic (donderdag 29 mei) kan er gekozen worden uit 110 of 160km. Het vertek ligt tussen 08.00 en 10.00. Maar 08.00 lijkt mij een fijne tijd om te vertrekken. Het beste kunnen we dan samen komen bij de stayokay om van daaruit naar het MECC te fietsen. Ook omdat bij de stayokay het parkeren nog betaalbaar is. Moet er alleen een tijdstip worden afgesproken om daar te ontmoeten.
Het tijdstip van vetrek voor de Limbomeet (zaterdag 31 mei) had ik om 10.00 gedacht, dan hoeven de mensen die alleen voor de zaterdag komen ook niet midden in de nacht op te staan. Het is 130km (een 5 uurtjes fietsen ongeveer). Dan zijn we om 15.00 weer terug. Er is genoeg parkeerplaats bij mijn huidige verblijfsplaats (gratis uiteraard).
Wat jullie op de vrijdag doen moeten jullie zelf weten want die dag is voor mij al vol gepland.
En op zondag kunnen we misschien ook nog een stukje fiesten voor wie dat wil.
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Luie kutstudent
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
En straks issie huisvaderOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Waar ga je heenfietsen? Veel plezier.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hing er langs de ringvaart wel een in mn wiel. Maak ik de laatste tijd ook steeds meer mee. Weet nog niet wat ik er van moet vinden. Irritant denk ik, laat mij lekker alleen rijden![]()
![]()
Dan geef je gewoon in 1 keer gas. Het liefst vlak voor een bocht want a) ze verwachten het niet, b) zitten vol in de wind.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:04 schreef muzas het volgende:
Hing er langs de ringvaart wel een in mn wiel. Maak ik de laatste tijd ook steeds meer mee. Weet nog niet wat ik er van moet vinden. Irritant denk ik, laat mij lekker alleen rijdenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ach wat boeit dat, als jij zelf aant trainen bent en je zit er effies door ben je ook blij als je kan aanpikken bij een fanatieke toerdert.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:04 schreef muzas het volgende:
Hing er langs de ringvaart wel een in mn wiel. Maak ik de laatste tijd ook steeds meer mee. Weet nog niet wat ik er van moet vinden. Irritant denk ik, laat mij lekker alleen rijden![]()
Tja is soms best schrikken als er onverwacht mensen in je wiel zitten.
Had het gisteravond ook, had het pas door toen ik even bidon pakte.
[ Bericht 2% gewijzigd door ddx op 20-05-2014 14:41:27 ]![]()
Ik maak meestal effe herrie met mijn shifter. Maar soms schrik ik er ook van idd. Zit er opeens iemand in je wiel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:14 schreef ddx het volgende:
Tja is soms best schrikken als er onverwacht mensen in je wiel zitten.
Had het gisteravond ook, had het pas door toen even ik bidon pakte.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vind het wel zo netjes als ze even gedag zeggen, als ze dat doen. Doe ik wel als ik ergens in het wiel ga hangen.Haters gonna hate.![]()
Zeg bijna iedereen wel gedag die op een mtb of racefiets zit en ik tegen kom op de rustige wegen hier. Komt zelden voor dat niemand wat terug zegt of groet, vaak zijn ze me ook al voor.![]()
Ik groet alleen mensen met helm en kromstuur. MTB'ers en mensen op zo'n hybride niet.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik groet niet, en volgens mij het gros op de weg ook niet. Hier in de bewoonde wereld kan je bezig blijven. Kan je net zo goed met losse handen blijven rijden.![]()
Gister had ik 2 in m'n wiel die me bedankten en succes wensten toen ze afsloegen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind het wel zo netjes als ze even gedag zeggen, als ze dat doen. Doe ik wel als ik ergens in het wiel ga hangen.![]()
Je kan ook een knikje geven in plaats van te zwaaien.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:41 schreef muzas het volgende:
Ik groet niet, en volgens mij het gros op de weg ook niet. Hier in de bewoonde wereld kan je bezig blijven. Kan je net zo goed met losse handen blijven rijden.![]()
Ik knik laatste tijd ook alleen, hier in de omgeving is het de laatste jaar wel achteruit gegaan met elkaar begroeten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:08 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Je kan ook een knikje geven in plaats van te zwaaien.![]()
http://www.strava.com/activities/143464648/segments/3277636924
Had ik kunnen hebben als ik niet werd afgesneden door een scooter.
Een zwarte bladzijde in mijn dagboek.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ach ergens is het hinderlijk dat ik er aan moet denken als er opeens eentje in m'n wiel hangt (ff richting aangeven bij afslaan enzo). Toch vind ik het meer egostrelend dat ik tegenwoordig het tempo en conditie heb dat er mensen in mijn wiel willen blijvenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:04 schreef muzas het volgende:
Hing er langs de ringvaart wel een in mn wiel. Maak ik de laatste tijd ook steeds meer mee. Weet nog niet wat ik er van moet vinden. Irritant denk ik, laat mij lekker alleen rijdenDie tijden zijn ook wel eens anders geweest en voor mij een motivatie om dan net even wat harder te gaan fietsen
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free![]()
Ik kwam vandaag een oude bekende tegen die mij niet zo mag. Hij zei, nou, ik zie je wel in wormerveer of in mijn achteruitkijkspiegel HAHAHAHAHAHAquote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:15 schreef ddx het volgende:
Haha leuke segmentjes als je net van pont af komt.
ff wedstrijdje met scooters ed
Ik zag hem inderdaad in Wormerveer. Hij mij niet in de achterkijkspiegel
Ik hou er wel rekening mee maar ga het ook niet overdrijven.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:21 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Ach ergens is het hinderlijk dat ik er aan moet denken als er opeens eentje in m'n wiel hangt (ff richting aangeven bij afslaan enzo). Toch vind ik het meer egostrelend dat ik tegenwoordig het tempo en conditie heb dat er mensen in mijn wiel willen blijvenDie tijden zijn ook wel eens anders geweest en voor mij een motivatie om dan net even wat harder te gaan fietsen
Lekker irritant die code geel van knmi, buienradar ziet er prima uit maarja om nou hagel/onweer te treffen.
Naja waag het er gewoon op, goed nat worden met deze temperatuur boeit ook niet echt.![]()
De Cassette zal wel 7-vits zijn. Moet je ff kijken of 't een hyperglide of een Ultraglide is (verschil is of er een aparte sluitring op zit of niet). Een verroeste Ultraglide cassette is eigenlijk niet zo erg, dat slijt schoon. Ultraglide is veel slijtagebestendiger dan het modernere Hyperglide.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hoe ga ik om met putjes in de lak, waar roest in zit? Voorzichtig wegschuren en aanstipppen met matchende lak?
[..]
Ik werk tegenwoordig praktisch naast de Decathon, dus gisteren even gekeken naar wat er daar hangt, en zal inderdaad eens een rondje webshops doen.
Ik zal eens uitgaan van het scenario, waar ik zo weinig mogelijk vervang, dan heb ik nodig.
Ketting: ja, verroest
Cassette : ja, verroest
Kabels : ja, verroest, allemaal
Remmen
trapas : moet ik nog bekijken
Stuurlintje: ja
Biba's en velglinten
Buba's
Voor hij in de tuin verdween, heb ik er op gefietst, dus de wielen zijn waarschijnlijk nog wel redelijk, dus hoeven niet gelijk vervangen te worden. Naven smeren zal wel nodig zijn.
Als ik dus begin met kabels, ketting en cassette te halen, en die erop zet, en dan eens kijk wat er gebeurt, loop ik kans dat het uiteindelijk niet lukt, en dan moet ik maar kijken wat er te verpatsen is op marktplaats. Dan heb ik kunnen oefenen met sleutelen, lol gehad, en niet overdreven veel geld uitgegeven hoop ik...
Ik heb nog het zade van m'n andere racefiets, dus die kan er voorlopig op. Moet alleen aan de slag met kruipolie ofzo, kreeg het oude zadel niet los van de zadelpen. Past in zo'n fiets een moderne zadelpen eigelijk, of zijn dat afwijkende maten?
Zo'n klassieker is inderdaad een hele mooie manier om sleutelen te leren.
Waarom kreeg je je zadel niet los? wat is daar het probleem mee? Voor een zadelpen moet je ff de schuifmaat op de pen zetten zodat je ziet hoe de diameter daarvan is. Veel diametmers kun je nog gewoon krijgen.![]()
Vader gaat fietsen:
Oja, ik moet mijn telefoon niet vergeten!
Ik:
Waarom niet?
Vader:
Als ik een lekke band heb kan ik mama bellen en me op laten halen
Ik:
Heb ik je daarom een pomp en zadeltas cadeau gedaan?![]()
Hij:
Ja ik moet het nog even kopen.
Moeder komt thuis, en gaat wandelen:
Ik laat mijn telefoon thuis hoor, wie belt me nou op dinsdagavond?
Ik:
Mwah, hooguit je man, dattie een lekke band heeft.
Moeder:
Nou, ik ben maar een uurtje weg, dus dan moet hij even wachten.
Ergens hoop ik dat hij in zijn eigenwijsheid een lekke band krijgt. Al ben ik dan waarschijnlijk de tweede die gebeld gaat worden
bikester.nl wel duitse webshop dus niet denken dat je ze morgen hebt meestal een dag of 4quote:Op maandag 19 mei 2014 22:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
Kak, 7 weken levertijd voor Conti GP 4000s bandjes bij Rose... bike2build en salden doen het niet beter. Wie heeft nog een adres?Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
kaas kudoIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
heb er twee bij mantel besteld voor 38,95 oid in de actie inc. binnenbandje, dus wat duurder dan de bikester, maar had woensdag wel binnen moeten zijn. helaas net mailtje gekregen dat de sokken die ik o.a. had mee besteld niet op voorraad waren waardoor de hele bestelling er morgen niet is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:14 schreef dop het volgende:
[..]
bikester.nl wel duitse webshop dus niet denken dat je ze morgen hebt meestal een dag of 4![]()
Ik mis 'm serieus. Hopelijk komt alles goed met 'mquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:16 schreef kaasplankje het volgende:
EEEENTWEEEEE!!!!!!
EEEEEEEEEEEENTWEEEEHEEEEEEEEE!!!!!!!![]()
Weer eens rondjes gereden op de nedereindseberg. Het was redelijk druk en er werd raar gereden: hollen en stilstaan. Als er een paar weg waren (ik 2x met 4 man) wilde meteen niemand meer overnemen (in het groepje dat weg was).
Na een twintig minuten (dacht ik) had ik al niet veel zin meer en hing ik maar wat achterin. Na 40 minuten (dacht ik) wilde ik eens serieus werk maken om naar weer voren rijden. En toen kregen we al de laatste twee ronden. Ik dacht "huh, wat vroeg, misschien dat ze eerder stoppen omdat er een onweersbui aan lijkt te komen." Na de finish zie ik dat mijn tellertje op kilometers stond ipv tijd
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2014 21:32:02 ]![]()
Weer last van zijn lichamelijke kwalen en daarvoor in behandeling dacht ik, al was hij wel weer een beetje aan het fietsen de laatste tijd.quote:
Maar het zekere weet ik er niet vanaf.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ai wat vervelend, hopelijk gaat het een beetje okay met hemquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weer last van zijn lichamelijke kwalen en daarvoor in behandeling dacht ik, al was hij wel weer een beetje aan het fietsen de laatste tijd.
Maar het zekere weet ik er niet vanaf..![]()
Ja idd. Ik weet niet wat er aan de hand is maar als je meeleest sterkte en beterschap ouwe koopjeskoning!![]()
Het is gewoon kut want hij wil wel en kan niet. En dan lees je hier allerlij verhalen over hoeveel andere mensen fietsen![]()
![]()
Ik snap wel dat hij het zichzelf niet aandoet.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Moest er na 50 minuten af, gemiddeld 43,7. Hartslag kwam niet boven de 181, moest naar de 190-195. Ging opzich best lekker, maar miste net dat stukje.![]()
Nog harder gaan rijden zodat je ze uit je wiel rijdtquote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:04 schreef muzas het volgende:
Hing er langs de ringvaart wel een in mn wiel. Maak ik de laatste tijd ook steeds meer mee. Weet nog niet wat ik er van moet vinden. Irritant denk ik, laat mij lekker alleen rijden
Kudos!
Had het laatst ook weer langs paleis soestdijk, schrok me ook een hoedje.
Achteraf gecheckt met strava labs wie het was, prijst iemand hem omdat hij zo lekker hard reed. Dus ik een kleine taunt geplaatst dat hij lekker in m'n wiel zat. Komt hij zelf met het verhaal dat hij een gaatje over een paar 100 meter dicht reed, terwijl je op labs kan zien dat hij niet verder dan 40 meter achter me zat nadat ik hem in een paar minuten ingehaald had met een achterstand van 1 km...
Ben vandaag de 5000km grens gepasseerd voor dit jaar, 2 maanden eerder dan vorig jaarbest lekker
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Jammer dat de klimclassic niet vandaag is. Goede benen vanochtend. Nu hopen dat dit vanmiddag ook nog zo is...![]()
![]()
Ik reed, net als gister, als een oud vrouwtje naar 't werk
Ik wilde gisteren na het werk nog even gaan trainen. Keek naar de lucht en zag niets wat op code geel leek. 5km van huis, kettingbruik. Terug naar huis geduwd door manlief. Naar de fietsenmakert, want geen ketting meer liggen. Nieuwe ketting, terug naar huis. Weer de fiets op. Rijd manlief lek.
Toen had ik geen zin meer en werd de lucht ook best donker. Naar huis gereden en lekker bankgehangen.
Vandaag poging 2, morgen weer lekker met het bedrijfsfietsteam mee en daarna op de fiets naar huis, vrijdagochtend lekker op de fiets naar de zaak.Haters gonna hate.![]()
De achter derai;eur is een deore, was dat standaard op de Expedition dat je weet, heb het gevoel dat die er later op is gezet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:35 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De Cassette zal wel 7-vits zijn. Moet je ff kijken of 't een hyperglide of een Ultraglide is (verschil is of er een aparte sluitring op zit of niet).Mijn imbus kreeg geen grip op de bout, schoot er telkens uit als ik kracht zette....ik heb de pen zelf zonder probleem uit het frame gekregen, dat ging soepel. maar de pen zelf is zo te zien aluminium, en ik was bang dat ik de bout beschadigden toen ik kracht zette. Ik ga maar een andere imbus sleutel set proberen, misschien paste het gewoon net niet.quote:Waarom kreeg je je zadel niet los?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Is het niet een Engelse maat?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Inchmaten?quote:Op woensdag 21 mei 2014 08:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De achter derai;eur is een deore, was dat standaard op de Expedition dat je weet, heb het gevoel dat die er later op is gezet.
[..]
Mijn imbus kreeg geen grip op de bout, schoot er telkens uit als ik kracht zette....ik heb de pen zelf zonder probleem uit het frame gekregen, dat ging soepel. maar de pen zelf is zo te zien aluminium, en ik was bang dat ik de bout beschadigden toen ik kracht zette. Ik ga maar een andere imbus sleutel set proberen, misschien paste het gewoon net niet.
Een Deore 1e generatie zou wel kunnen. Daarvan heb ik nog wel een setje liggen, maar dat zal even zoeken worden. Deore DX heb ik meer voorradig.![]()
Hum..Engelse maten. Dat zou het ingewikkelder maken. Geen gereedschap voor.Ik ga ook maar een schuifmaat aanschaffen, dan kan ik dingen goed meten. Van het weekend ga ik verder sleutelen, dus we zullen het zien!
Wanneer is een deraileur eigenlijk 'op'? Op het eerste gezicht zien ze er nameliijk nog wel aardig uit, niet vastgeroest. Dus ik zal maar proberen om ze goed schoon te maken en in te vetten, en zien hoe het gaat, als het niet werkt, merk ik het wel.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Gebruiken jullie zonnebrandcrème tijdens het fietsen in de zomer zo ja wat voor merk is goed tijdens het fietsen?![]()
Tip, niet boven je ogen insmeren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:31 schreef poiuytr het volgende:
Gebruiken jullie zonnebrandcrème tijdens het fietsen in de zomer zo ja wat voor merk is goed tijdens het fietsen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nee en dus geen idee wat goed zou zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:31 schreef poiuytr het volgende:
Gebruiken jullie zonnebrandcrème tijdens het fietsen in de zomer zo ja wat voor merk is goed tijdens het fietsen?![]()
Ja, als ik me niet insmeer ben ik in 300 meter krokant en gaar. Ben zo'n rooie, je weet wel zonder zielquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:31 schreef poiuytr het volgende:
Heb heel veel verschillende merken en types geprobeerd en ik zweet het gros er allemaal keihard uit. Behalve No-Ad. Dat blijft gewoon zitten, hoe hard ik ook zweet. En het is nog een van de goedkoopste ook. Kan het probleemloos boven mn ogen smeren. Loopt er toch niet uit.![]()
Ik gebruik Byron Bay Cococnut oil. Krijg ik mooie glimmende beentjes van.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:31 schreef poiuytr het volgende:
Gebruiken jullie zonnebrandcrème tijdens het fietsen in de zomer zo ja wat voor merk is goed tijdens het fietsen?Haters gonna hate.![]()
Dankquote:Normaal hoef ik me nooit in te smeren, op vakantie doe ik t ook niet zo vaak. Maar aangezien ik steeds meer begin te fietsen lijkt het me wel verstandig straks met 28+. Neem aan dat je die spray gebruikt?quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja, als ik me niet insmeer ben ik in 300 meter krokant en gaar. Ben zo'n rooie, je weet wel zonder ziel![]()
Heb heel veel verschillende merken en types geprobeerd en ik zweet het gros er allemaal keihard uit. Behalve No-Ad. Dat blijft gewoon zitten, hoe hard ik ook zweet. En het is nog een van de goedkoopste ook. Kan het probleemloos boven mn ogen smeren. Loopt er toch niet uit.![]()
Ik doe het alleen als er echt veel zon is, dan half uur van te voren smeren zodat het een beetje intrekt. Op vakantie wel, dan smeer ik een paar keer per dag, vaak van het merk dat toevallig als miniflesje te koop was in SPF30. Of heb een normale fles in m'n stuurtas. Geweldig zo'n tas, ook super soignee, met zo'n kaartenhoes er bovenop geklikt.
(Niet mijn fiets trouwens)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Deze is dan ook wel interessant:quote:
http://www.slowtwitch.com(...)erformance_4255.html![]()
Briljant. Ik zie al een meet voor me, waar we gezellig patroontjes in elkaars benen kunnen scheren...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Toch wel 0 seconden sneller over 40 kilometer inderdaad.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:54 schreef keesfietst het volgende:
Kun je nagaan hoe hard ik ga zonder baard.![]()
![]()
Fietsdrager past. Spaken zitten voor de lichten, maar die zijn dus in principe gewoon zichtbaar. Lijkt me geen probleem. Alleen nog ff een manier verzinnen om de witte kentekenplaat te bevestigen.![]()
Tyraps/tie-rapsOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
dr zitten geen gaten in onze plaat. Maar dat is een kwestie van de boormachine pakken natuurlijk. Tiewraps it is.![]()
Vergeet geen tangetje/schaar en reserve tie-wraps mee te nemen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:44 schreef muzas het volgende:
dr zitten geen gaten in onze plaat. Maar dat is een kwestie van de boormachine pakken natuurlijk. Tiewraps it is.![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:57 schreef muzas het volgende:
Anders rijd ik die la chouffe gewoon met kentekenplaat en al![]()
![]()
![]()
Als het echt heel zonnig is smeer ik wat zonnebrand op m'n benen, armen en neus.
Ik verbrand eigenlijk nooit, heb van vaders kant wat Zuid-Europees bloed in de familie.![]()
Die zadelpenklembout zit aan de ene kant een ondiep gat, das de kant waar dat moetje in zit zodat ie niet meedraait. Je mot em an de andere kant losdraaien. Met een gewone imbus 5 of 6. Moet je wel een sleuteltje nemen waar de hoekjes niet van afgesleten zijn, kijk maar es goed naar het koppie. Is dat wel het geval kan je ze een stukje afslijpen op de slijptol. En je achterderrie is af als er heel veel zijdelingse speling op zit. Dat merk je als je de kooi onderaan beetpakt en naar het wiel toebeweegt en vice versa.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum..Engelse maten. Dat zou het ingewikkelder maken. Geen gereedschap voor.Ik ga ook maar een schuifmaat aanschaffen, dan kan ik dingen goed meten. Van het weekend ga ik verder sleutelen, dus we zullen het zien!
Wanneer is een deraileur eigenlijk 'op'? Op het eerste gezicht zien ze er nameliijk nog wel aardig uit, niet vastgeroest. Dus ik zal maar proberen om ze goed schoon te maken en in te vetten, en zien hoe het gaat, als het niet werkt, merk ik het wel.Nee ik verbrand nooit, smeer me wel in met Hawaian tropic coconut oil. Want die is goed voor je huid en ruikt ook lekker.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:31 schreef poiuytr het volgende:
Ik denk dat de inbus geen scherpe hoekjes meer heeft, hij wilde niet in de bout bijten denk ik. Even andere proberen.
Dus, als je de veer in de deraileur, die de derrie standaard opzij drukt, zo slap wordt dat je speling hebt is ie op? Moet ik het zo zien?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ik wilde een heel ingewikkelde tekening gaan maken maar parktool heeft het al voor me gedaan.
http://www.parktool.com/blog/repair-help/rear-derailleur-overhaul
Als je geïndexeerd schakelt, met klikjes dan gaat ie als de speling te erg wordt niet meer goed schakelen.
[ Bericht 10% gewijzigd door kaasplankje op 21-05-2014 17:56:51 ]![]()
En op de terugweg ook nog steeds goede benen.
Al maakte de tegenwind in het begin het iets lastiger.![]()
Zo kom je ook wel aan je uren, goed bezig.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
En op de terugweg ook nog steeds goede benen.
Al maakte de tegenwind in het begin het iets lastiger.![]()
Ja. Wel lekker zo. Even trainen voor die klimclassic.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zo kom je ook wel aan je uren, goed bezig.![]()
Ik heb een centaur cassette nu omdat de veloce cassette's die ik had ongeveer 1 ketting meegingen. Maar nu heb ik dus een betere, maar die slaat na 3500 km ook over..... niet heel erg en eigenlijk alleen op 1 of 2 kransjes tot nu toe waar hij over overslaat. Ik ga dus nog effe doorrijden.
Is dit nou standaard? Je zou toch langer moeten kunnen doen met je cassette? Ik heb mijn ketting vervangen toen de slijtagemeter van 0.75 er in ging en die van 1.00 nog net niet.![]()
En nog een vraag. Ik zit er steeds meer en meer aan te denken om een cyclocross achtige fiets te kopen met rohloff naaf. En de mogelijkheid om er een aanhangertje achter te hangen. dan lijkt mij dat ik de ideale woon-werk verkeer fiets heb. En meteen een fiets die ook goed geschikt is voor vakantie. Want het idee om zo'n aanhanger te kopen en dan een tentje, slaapzak, matje enzo in te gooien en er lekker 3/4 weken mee op uit trekken. Doordat ik dan een cyclocrosser heb kan ik ook nog op enig tempo fietsen als ik een rondje door de omgeving wil doen of een keer op tempo een alpencol op wil.
Of zeggen jullie, wat een achterlijk idee!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vervang ketting ook op basis van 0.75 makkelijk erin en 1.00 net niet.
En cassette gaat dan 3 kettingen mee.
Schijnt trouwens dat als een nieuw ketting overslaat op een oude cassette dit na paar honderd km op elkaar ingelopen kan zijn.
Rohloff naaf is natuurlijk erg makkelijk voor woon/werk, weinig onderhoud nodig.
Cyclocross is natuurlijk meer voor offroad bedoelt, geen idee of die ook met rohloff te koop zijn en je idee is dan schijfremmen neem ik aan.
Voor woon/werk en vakantie lijkt me dan tourfiets met rohloff geschikter toch ?![]()
Cker geen achterlijk idee hoor. Maar het is wel ver fietsen naar een Alpencol.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:03 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een centaur cassette nu omdat de veloce cassette's die ik had ongeveer 1 ketting meegingen. Maar nu heb ik dus een betere, maar die slaat na 3500 km ook over..... niet heel erg en eigenlijk alleen op 1 of 2 kransjes tot nu toe waar hij over overslaat. Ik ga dus nog effe doorrijden.
Is dit nou standaard? Je zou toch langer moeten kunnen doen met je cassette? Ik heb mijn ketting vervangen toen de slijtagemeter van 0.75 er in ging en die van 1.00 nog net niet.![]()
En nog een vraag. Ik zit er steeds meer en meer aan te denken om een cyclocross achtige fiets te kopen met rohloff naaf. En de mogelijkheid om er een aanhangertje achter te hangen. dan lijkt mij dat ik de ideale woon-werk verkeer fiets heb. En meteen een fiets die ook goed geschikt is voor vakantie. Want het idee om zo'n aanhanger te kopen en dan een tentje, slaapzak, matje enzo in te gooien en er lekker 3/4 weken mee op uit trekken. Doordat ik dan een cyclocrosser heb kan ik ook nog op enig tempo fietsen als ik een rondje door de omgeving wil doen of een keer op tempo een alpencol op wil.
Of zeggen jullie, wat een achterlijk idee!![]()
Hoe leuk die Rohloff naven ook zijn, het blijft etteren met de ketting afstelling, maar schakelt geweldig. Toch zou ik eerder naar een derrie fiets kijken voor dat doel. En wil je echt multifunctioneel, dan http://www.idworx-bikes.de/nl/bikes/road-marathon/
Geweldig merk en practisch zonder onderhoud. Kost wel watmaar dan heb je ook wat. Staat nog wel eens voor een aantrekkelijke prijs bij een dealer omdat dit type bijna niet te verkopen is voor de catalogus prijs.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ja maja toerfiets heeft al die meuk eraan zoals bagagedragers enzo. Ik wil een lekkere cleane fiets zoals de meeste racefietsen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:07 schreef ddx het volgende:
Ik vervang ketting ook op basis van 0.75 makkelijk erin en 1.00 net niet.
En cassette gaat dan 3 kettingen mee.
Schijnt trouwens dat als een nieuw ketting overslaat op een oude cassette dit na paar honderd km op elkaar ingelopen kan zijn.
Rohloff naaf is natuurlijk erg makkelijk voor woon/werk, weinig onderhoud nodig.
Cyclocross is natuurlijk meer voor offroad bedoelt, geen idee of die ook met rohloff te koop zijn en je idee is dan schijfremmen neem ik aan.
Voor woon/werk en vakantie lijkt me dan tourfiets met rohloff geschikter toch ?
Schijfremmen is een optie. Volgens mij kan dat achter niet met rohloff maar je kan natuurlijk ook 50/50 doen lijkt me.Zoiets ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Rohloff naaf is er sinds dit jaar ook met een schijfrem montage.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja maja toerfiets heeft al die meuk eraan zoals bagagedragers enzo. Ik wil een lekkere cleane fiets zoals de meeste racefietsen.
Schijfremmen is een optie. Volgens mij kan dat achter niet met rohloff maar je kan natuurlijk ook 50/50 doen lijkt me.
[..]
Zoiets ja.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Waarom derrie en geen rohloff? Juist geen kettingen en cassette's meer, maar een riem, lijkt me ideaal.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Cker geen achterlijk idee hoor. Maar het is wel ver fietsen naar een Alpencol.![]()
Hoe leuk die Rohloff naven ook zijn, het blijft etteren met de ketting afstelling, maar schakelt geweldig. Toch zou ik eerder naar een derrie fiets kijken voor dat doel. En wil je echt multifunctioneel, dan http://www.idworx-bikes.de/nl/bikes/road-marathon/
Geweldig merk en practisch zonder onderhoud. Kost wel watmaar dan heb je ook wat. Staat nog wel eens voor een aantrekkelijke prijs bij een dealer omdat dit type bijna niet te verkopen is voor de catalogus prijs.
Een alpencol is misschien wel ver, maar ik heb dan 3 weken de tijd. 1 week heenrijden. (1100 km is toch wel te doen in een week? Desnoods vertrek vanaf Parijs). Terug ook weer met de trein en dan verder daar een beetje rondtoeren. Lijkt me wel wat
Maja die rohlof naaf is wel duur met zo'n 1000 euro. Wielset zal dan wel 1500 zijn. Verder heb je qua groep dan nog weinig nodig. Voor 2000/3000 ben je klaar gok ik. Zeker een hoop geld, maar met zoiets doe je ook wel lang lijkt me. En hoop ik.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb je meteen de duurste fiets van de Fok! recrearenners.Wist ik niet. Maar ik heb me er ook niet heel erg in verdiept. Leek me vanwege de grote van de naaf nogal lastig.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Rohloff naaf is er sinds dit jaar ook met een schijfrem montage.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Een derrie omdat in den vreemde een Rohloff naaf met panne niet te repareren is. Leuk voor in NL maar mocht er wat opdoen dan heb je toch een probleem met zo'n versnellingsbak naaf. En veel goedkoper natuurlijk.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom derrie en geen rohloff? Juist geen kettingen en cassette's meer, maar een riem, lijkt me ideaal.
Een alpencol is misschien wel ver, maar ik heb dan 3 weken de tijd. 1 week heenrijden. (1100 km is toch wel te doen in een week? Desnoods vertrek vanaf Parijs). Terug ook weer met de trein en dan verder daar een beetje rondtoeren. Lijkt me wel wat2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Zo'n santos race lite begint bij 4000 volgens mijquote:Op woensdag 21 mei 2014 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maja die rohlof naaf is wel duur met zo'n 1000 euro. Wielset zal dan wel 1500 zijn. Verder heb je qua groep dan nog weinig nodig. Voor 2000/3000 ben je klaar gok ik. Zeker een hoop geld, maar met zoiets doe je ook wel lang lijkt me. En hoop ik.![]()
![]()
Lijkt me zo vet he. Beetje over dit soort wegen rijden. Tentje op zetten en 's avonds in alle stilte een boekje lezen
True. Al schijnen ze wel (zeer) robuust te zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een derrie omdat in den vreemde een Rohloff naaf met panne niet te repareren is. Leuk voor in NL maar mocht er wat opdoen dan heb je toch een probleem met zo'n versnellingsbak naaf. En veel goedkoper natuurlijk.Kutquote:Op woensdag 21 mei 2014 21:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Zo'n santos race lite begint bij 4000 volgens mij
Hier staat tie er bij.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maja die rohlof naaf is wel duur met zo'n 1000 euro. Wielset zal dan wel 1500 zijn. Verder heb je qua groep dan nog weinig nodig. Voor 2000/3000 ben je klaar gok ik. Zeker een hoop geld, maar met zoiets doe je ook wel lang lijkt me. En hoop ik.
[..]
Wist ik niet. Maar ik heb me er ook niet heel erg in verdiept. Leek me vanwege de grote van de naaf nogal lastig.
http://www.idworx-bikes.de/nl/informationen/integrated-design.php2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ja? Ik ken er die er al een paar gesloopt hebben. Voor 1000.- heb je ook een chorus groep en nog geld over.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
True. Al schijnen ze wel (zeer) robuust te zijn.![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hier staat tie er bij.
http://www.idworx-bikes.de/nl/informationen/integrated-design.phpWat heeft dat er mee te makenquote:met een ongelijk aantal tandenKomt met een gelijk aantal tanden altijd dezelfde schakel van je ketting op je kettingwiel? Lijkt me niet toch?
Dat weet ik.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:29 schreef kaasplankje het volgende:
En en versnellingsnaaf is altijd zwaarder dan een derriesysteem. En 't heeft minder rendement/meer weerstand.
Wat is degene denkende die dit plaatje gemaakt heeft
http://www.sintchristopho(...)eter-is-dan-shimano/Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Of idd een 29'er met een leuke groep. Big apple's erop en gaan. Vaste voorvork. Eventueel 2 bandjes mee voor als ik offroad ga.
Hoeft ook nie duur te zijn.
Keuze's....keuze's en nog eens keuze's.
Lijkt me wel tof om die fiets op de gang te parceren met aanhanger. Om dan om 4 uur om te kleden en tegen mijn collega's te zeggen: FIJNE VAKANTIE!
En dan op vakantie gaan
Ben denk gewoon toe aan vakantieOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik zou gewoon op die ouwe dracat gaan met een bobyak erachter van mp. En je centen bewaren voor een nieuw karretje.![]()
Das nie mooi. Hopelijk komt hij er met sterke verhalen en een schaafwond vanaf. En met zonder kapotte fiets.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
Patty is op ze kokosnoot gegaan. Maar k geloof zonder erg.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kan het wel een beetje begrijpen maar moest ook hieraan denken:quote:
http://www.fietsen.123.nl(...)eze-fietscaravan-mee
Mijn ervaring was dat het soms wel leuk is dat wild kamperen, vuurtje stoken beetje lullen (warme hap, maar geen drank want dat weegt teveel), maar vaak ook k*t. Vooral midden in de nacht en 's morgens. Koud, oncomfortabel, geen waswater, geen sanitair. Je bent toch geen student meer, beetje comfort b&b hotelletjes, is veel beter geregeld. 's Morgens een lekker warm stevig ontbijt, hete koffie en een glimlach van de kamermeid, ipv alles nat en klam de boel nat inpakken en met je koude botten weer op de fiets ..brrr En dan die kar met je natte zooi een col over sjouwen. Awel, ieder zijn ding.![]()
Gewoon bij een beekje staan. Flesje sterke drank kan altijd mee. En het is net zo koud als gewoon kamperen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Slecht nieuws, hoop dat het niet te erg is en dat er alleen een goed verhaal en een gesoigneerd litteken blijven.![]()
Mijn ervaring is van hiken te voet. Beekje met vlakke droge grond voor tent is lang niet altijd voorhanden. Sterke drank meenemen is eigenlijk nooit in mij opgekomen ... Shit gemist kansquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon bij een beekje staan. Flesje sterke drank kan altijd mee. En het is net zo koud als gewoon kamperen?![]()
En idd net zo koud als gewoon kamperen, mits je echt een beetje de wildernis intrekt, want in het algemeen is dat minder bereikbaar en daarmee gepaard, hoger gelegen en dus koud.![]()
Gewoon een goede slaapzak? Ik heb het soberso niet snel koud in een tent en als ik dat wel heb trek ik sokken/een thermoshirt aan en is het in no time weer warm!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je moet gewoon een ervaren kampeerkoning zijn, en met een goede slaapzak, tent en allemaal andere fijne (en toch nog steeds lichtgewicht) uitrusting is er niks koud klam stramme botten, maar rits je s morgens heerlijk uitgerust je tentje open en zet je de percolator op je brandertjequote:Op woensdag 21 mei 2014 22:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kan het wel een beetje begrijpen maar moest ook hieraan denken:
http://www.fietsen.123.nl(...)eze-fietscaravan-mee
Mijn ervaring was dat het soms wel leuk is dat wild kamperen, vuurtje stoken beetje lullen (warme hap, maar geen drank want dat weegt teveel), maar vaak ook k*t. Vooral midden in de nacht en 's morgens. Koud, oncomfortabel, geen waswater, geen sanitair. Je bent toch geen student meer, beetje comfort b&b hotelletjes, is veel beter geregeld. 's Morgens een lekker warm stevig ontbijt, hete koffie en een glimlach van de kamermeid, ipv alles nat en klam de boel nat inpakken en met je koude botten weer op de fiets ..brrr En dan die kar met je natte zooi een col over sjouwen. Awel, ieder zijn ding.![]()
Kamperen!!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Oh kano ik heb trouwens een nieuw koffie tooltje wat we volgende week in Limburg gaan uitproberen. You're gonna love it!Mijn foto's op Flickr!
Ik dood altijd een schaap voor het ontbijt. Dan drink ik het bloed en eet het hart, ogen en de penis. Dat deden mijn voorvaderen ook.
Het karkas wat overblijft eet ik als 4 uurtje.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oja guttogut die jongens uit Haarlem zijn natuurlijk niets gewend. Stelletje elitaire kakkers.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Verbaast me eerlijk gezegd niks dat die boeren boven 't kanaal niets liever doen dan op pik sabbelen![]()
![]()
Het is toch altijd vrijdagmiddag voor jou
Ik hou ook wel van een bak koffie, maar je hoort mij niet mekkeren over gewoon een bak sterke oploskoffie in een plastic mok. Al dat pretentieuze geneuzel over een bak cafeïne...quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zo'n beetje belangrijkste bij kamperen, duidelijke niet kenner![]()
![]()
Was het maar zo'n feest.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:29 schreef kanovinnie het volgende:
Het is toch altijd vrijdagmiddag voor jou![]()
Zo brief gehad van de verzekering, krijg wel iets terug, maar niet veel. Gaat in elk geval geen nieuwe fiets opleveren. Wellicht een helmpje ofzo..
Over nieuwe fiets gesproken, gaat waarschijnlijk Focus Cayo Evo worden. Twijfel enkel nog beetje tussen maat 57 en 60, voor de rest er wel redelijk uit.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
True, ik was 10 jaar geleden in noord ierland, 5 uur 's morgens temp. rond het vriespunt met mijn super light weight slaapzak van 600 gram heel blij geweest met een warme mok oploskoffie. Maar tijden veranderen. En Gripper gaat dat straks definiëren.![]()
Of dat koffie tooltje van gripper is een app op z'n telefoon waarmee je de dichtst bij zijnde fatsoenlijke koffietent kan vinden oid.![]()
Veel succes alvast, mocht je geen internet hebben daar in België.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:28 schreef muzas het volgende:
Beetje vrijdagmiddag gevoel hiero... Morgenochtend vertrekken richting belgique![]()
![]()
Het echte avontuur. Ziet er cosy uit, maar die lach is toch een beetje zuinig c.q. zuur of nietquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Hier en daar een sneeuwbank is trouwens erg handig voor de ochtendkoffie:
[ afbeelding ]![]()
Waar is dit? En er zat vast geen kar achter jullie fietsen. Zie overigens ook geen tent.![]()
Ik heb nu ruim 6000km op m'n ultegra cassette gereden, 2x de ketting vervangen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:03 schreef kanovinnie het volgende:
Slaat tot nu toe niet over en volgens m'n FM kan de cassette nog wel ff mee als ik regelmatig m'n ketting blijf vervangen.
Gisteren bij het wegrijden wel het schroefdraad van m'n body gebroken toen ik aanzette, krak zei dieDus vanavond m'n wiel ff afgegeven bij FM voor een nieuwe body.
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Dit was ergens tussen Charkov en Lugansk. Daar waar ze nu aan 't knokken zijn. Tenten hadden we zeker. Maar als je de ruimte hebt zet je de tenten toch net ff wat verder van het kampvuur. Het was wel een rit naar de zon, van de sneeuw in Charkov naar het zonovergoten Astrakhan. Een kar is daar niet zo handig, heb ik 1x bij me gehad in de groep. Maar een Bob is in Rusland (en aanverwante gebieden) niet handig, even afkoppelen en je bent een uur bezig om de koppelstukken moddervrij te maken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Het echte avontuur. Ziet er cosy uit, maar die lach is toch een beetje zuinig c.q. zuur of niet![]()
Waar is dit? En er zat vast geen kar achter jullie fietsen. Zie overigens ook geen tent.![]()
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar ?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:08 schreef forty-two het volgende:
Gisteren bij het wegrijden wel het schroefdraad van m'n body gebroken toen ik aanzette, krak zei die![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:19 schreef Gripper het volgende:
Oh kano ik heb trouwens een nieuw koffie tooltje wat we volgende week in Limburg gaan uitproberen. You're gonna love it!![]()
![]()
Ik heb besloten toch maar geen nieuwe tijdritfiets te kopen. Heb nu geen zin om 600 euro uit te geven aan een Chinees kader waar ik 10 keer per jaar op zit. Ik hou eBay lekker in de gaten en misschien tref ik ooit wel weer zo'n mooie oldskool aluminium Cervelo P3 voor een leuk prijsje (twee maanden geleden kon ik zo'n frame voor 250 euro kopen maar was ik te laat).
Maar ik heb vandaag wel voor een zacht prijsje een setje Cosmic Carbone op de kop getikt
Mooi voor in omlopen en uiteraard lekker shinen met toertochten![]()
![]()
Morgen lekker naar Terschelling voor 4 dagen. Heb m'n fietspekske mee. Lekker ATBen. En hardlopen, voetballen, vliegeren etc.![]()
Over een paar jaar willen m'n chick en ik naar de Noordkaap fietsen. Lijkt me vet mooi. Zij wil fietsen huren. Ik maak van m'n Raleigh wel een randonneur achtig iets. Bobje erachter en gaan met die banaan!![]()
Schotland
ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:19 schreef Gripper het volgende:
Oh kano ik heb trouwens een nieuw koffie tooltje wat we volgende week in Limburg gaan uitproberen. You're gonna love it!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hallo kano, waar blijft je derde post? #Okselmodus
@Okkie: Ziet er mooi uit man! Is dat niet kut op een tandem? Dat je gewoon veel meer werk verzet dan je chick?![]()
Volgens mij ging dat toen wel aardig had hij gepost. Die foto's heb ik iig eerder gezien.quote:Op donderdag 22 mei 2014 06:32 schreef Tommeke het volgende:
Hallo kano, waar blijft je derde post? #Okselmodus
@Okkie: Ziet er mooi uit man! Is dat niet kut op een tandem? Dat je gewoon veel meer werk verzet dan je chick?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lol, laat mij ook even opgewonden als een klein kind zin hebben in mn fietsweekje.quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:05 schreef Oksel het volgende:
WAt heeft die Muzas een grote bek tegenwoordig trouwens.
en kano begon over piemel eten!![]()
Ik drink mn ordinaire slappe bak senseo op en kruip achter t stuur. Tot volgende week!![]()
Zat waarschijnlijk een scheurtje in, misschien net een keer iets te strak de cassette aangedraaid...quote:Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
quote:Op donderdag 22 mei 2014 07:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.nationalefiets(...)aar_je_Werk_Dag.html![]()
![]()
Oksel? Iets voor jou?quote:worden geproduceerd door de goed geschoolde Ghanese ambachtsliedenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oja, ergens in juli als ik weer bij papa en mama woon die dan op vakantie zijn denk ik eraan om een meet te organiseren. Inclusief prachtige prijzen. Zo zal er een KOTK, KOPW en een KOAA zijn waar je op kunt winnen. Wat de prijzen worden weet ik nog niet, maar het is de moeite waard om even aan te zetten zegmaar.
Zal eens kijken wanneer ze precies weg zijn. Oja, geen BBQ want A) ik kan niet bbq'en, B) er is geen BBQ van enige kwaliteit aanwezig.
Intresse?
Route zal zoiets wordenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Helaas, zit al op het werk, zonder fietsquote:Op donderdag 22 mei 2014 07:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.nationalefiets(...)aar_je_Werk_Dag.html
Gisteravond trouwens een nieuw record gebroken: met 16 man 5x lek gereden in één ritje![]()
![]()
Lijkt mij een leuke wedstrijd. Ben d'r helaas niet bij. Succes!quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
Antilekbanden monteren voor zondag haha.![]()
Als je het eind Juli kunt plannen dan kan ik wel meefietsen. Maar de eerste 3 weken van Juli ben ik bezig met verbouwen en verhuizen aangezien ik op 1 juli de sleutel van mijn nieuwe woning krijg.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:36 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, ergens in juli als ik weer bij papa en mama woon die dan op vakantie zijn denk ik eraan om een meet te organiseren. Inclusief prachtige prijzen. Zo zal er een KOTK, KOPW en een KOAA zijn waar je op kunt winnen. Wat de prijzen worden weet ik nog niet, maar het is de moeite waard om even aan te zetten zegmaar.
Zal eens kijken wanneer ze precies weg zijn. Oja, geen BBQ want A) ik kan niet bbq'en, B) er is geen BBQ van enige kwaliteit aanwezig.
Intresse?
Route zal zoiets worden![]()
Ik zal eens effe kijken wat ik kan doen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je het eind Juli kunt plannen dan kan ik wel meefietsen. Maar de eerste 3 weken van Juli ben ik bezig met verbouwen en verhuizen aangezien ik op 1 juli de sleutel van mijn nieuwe woning krijg.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
En in juli door de duinen/langs de duinen richting Bergen? Beter niet met een groep, altijd druk met ouderen en jongeren die niet opletten enzo.
Weet niet of ik erbij ben, wel thuis maar waarschijnlijk is er tegen die tijd al een klein monstertje op de wereld.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Goeie. Niet bij stilgestaan.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:02 schreef MarcoD het volgende:
En in juli door de duinen/langs de duinen richting Bergen? Beter niet met een groep, altijd druk met ouderen en jongeren die niet opletten enzo.Alle reden om het huis te ontvluchten toch?quote:Weet niet of ik erbij ben, wel thuis maar waarschijnlijk is er tegen die tijd al een klein monstertje op de wereld.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zou de route lekker door West-Fryslân laten lopen, heb je amper mensen en veel overzichtelijke wegen.
Als ik niet weg ben dan fiets ik uiteraard wel mee.![]()
Zet hem meteen even op fietsen en niet op wandelen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:18 schreef kanovinnie het volgende:
Poging 2
We moeten langs BergenAnders kan KOTK niet
Dan zien we meteen het heuvelprofiel (nieuwe feature van maps sinds een week).![]()
Heuvelprofiel?quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zet hem meteen even op fietsen en niet op wandelen.
Dan zien we meteen het heuvelprofiel (nieuwe feature van maps sinds een week).Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja klopt,maar misschien zit wordt ik tegen die tijd opgesloten en mag ik alleen het huis uit om boodschappen te doenquote:Op donderdag 22 mei 2014 09:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goeie. Niet bij stilgestaan.
[..]
Alle reden om het huis te ontvluchten toch?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Dan komen we wel op kraamvisitie en dan kan je als we weggaan stiekem meefietsen, heeft ze vast niet door.
Niet meer dan 15 meter stijging per kilometer.quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, ik wil toch weten welke dijkjes we allemaal op moeten rijden.
Leuk plan kano!Dat laatste aspect is natuurlijk prima op te lossen als ik een fatsoenlijke BBQ achterin de auto gooi en we 's morgens even 100 spekballen draaien voordat de meet aanvangtquote:Op donderdag 22 mei 2014 08:36 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, geen BBQ want A) ik kan niet bbq'en, B) er is geen BBQ van enige kwaliteit aanwezig.
Oh ja, dit grappige ding heb ik van een vriend gekregen:
Eigenlijk gewoon hetzelfde idee als een mokkapotje, maar dan met een echte kraan waar je je koffiekopje onder zet. Of desnoods gewoon zo uit de kraan drinken
Mijn foto's op Flickr!
Oja en voor als er mensen komen die niet zo ver willen fietsen kan ik een kortere route uitzetten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://www.strava.com/routes/363002quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:18 schreef kanovinnie het volgende:
Poging 2
We moeten langs BergenAnders kan KOTK niet
Even snel, over het al gemeen brede en rustige wegen, en komen langs bergen, stukje door alkmaar en weer de polder in.. stukje in de kop van NH kan je nog wel aanpassenIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Kunnen we mooi in een dubbele waaier door NH toerenIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ik zie net in een blad een De Rosa Nuevo Classico staan. Helemaal staal, Athena groep. Wat een porno!![]()
Wat een kampeerplannen opeens...Kano, een karretje klinkt leuk, maar er zijn zat landen waar ze van die leuke hekjes neerzetten op fietspaden, om te zorgen dat er geen auto's enzo opkomen, waar karretjes ook niet doorheen passen. Er zijn
En wat bettreft koffie, ik neem van die zakjes oplos met melk en suiker er al in mee, ik weet het, barbaars, ik durf het nauwelijks te bekennen, maar een stuk simpeler en lichten dan percoolators of zelfs die espresso-fietspomp van Gripper.(Wel een uber cool ding trouwens.)
En ik heb een hele lekker Exped SynMat 9 LW, waar ik als een vorst op slaap. Kost een paar centen, maar dan heb je ook iets goeds onder je liggen 's nachts.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Kun je dat niet in eens poiler zetten, ik googelde dat even, en zit nu met een erectie van 2 meter in het vierkant. Beyond mooi.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:07 schreef Tommeke het volgende:
een De Rosa Nuevo Classico staan. Helemaal staal, Athena groep. Wat een porno!Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Pas je daar ook niet doorheen met een kar met 1 wiel? In het ergste geval stop je en til je 'm er overheen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat een kampeerplannen opeens...Kano, een karretje klinkt leuk, maar er zijn zat landen waar ze van die leuke hekjes neerzetten op fietspaden, om te zorgen dat er geen auto's enzo opkomen, waar karretjes ook niet doorheen passen. Er zijn
En wat bettreft koffie, ik neem van die zakjes oplos met melk en suiker er al in mee, ik weet het, barbaars, ik durf het nauwelijks te bekennen, maar een stuk simpeler en lichten dan percoolators of zelfs die espresso-fietspomp van Gripper.(Wel een uber cool ding trouwens.)
En ik heb een hele lekker Exped SynMat 9 LW, waar ik als een vorst op slaap. Kost een paar centen, maar dan heb je ook iets goeds onder je liggen 's nachts.
Ik ga dan niet voor zo'n dubbelwielig monster he?
Reden waarom ik een kar wil en geen vakantiefiets is omdat de fiets die ik voor mijn kar heb multiinzetbaar "moet" zijn.
Maar ik kan natuurlijk ook een kekke strandfiets kopen en die gebruiken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Overheen tillen is denk ik wel te doen dan,, zeker als je minimaal inpakt..meer dan twee onderbroeken en twee paar sokken is volstrekt onnodig, je wast gewoon elke dag even. Als je Bio-afbreekbare zeep haalt, kun je dat zelfs in beekjes of meertjes. Natte kleren drogen heel goed als je ze over je fietstassen of kar heen hangt tenslotte.Het moet kamperen blijven, teveel luxe bederft het kampeer gevoel voor mij.
En oh ja, als je een beetje op hiking fora gaat lezen krijg je het idee dat iedereen op stap gaat met flessen whiskey, sigaren ed. Ben het daar helemaal mee eens, zonder een lekker wijntje voor de tent 's avonds, is het maar armoedig. Of een neut.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Nouja als ik een tijdje wegben neem ik denk wel iets meer mee dan abslouut minimaal nodig is. Maar je kan ook onderweg een pak nieuwe sokken/onderbroeken kopen natuurlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Overheen tillen is denk ik wel te doen dan,, zeker als je minimaal inpakt..meer dan twee onderbroeken en twee paar sokken is volstrekt onnodig, je wast gewoon elke dag even. Als je Bio-afbreekbare zeep haalt, kun je dat zelfs in beekjes of meertjes. Natte kleren drogen heel goed als je ze over je fietstassen of kar heen hangt tenslotte.Het moet kamperen blijven, teveel luxe bederft het kampeer gevoel voor mij.
En oh ja, als je een beetje op hiking fora gaat lezen krijg je het idee dat iedereen op stap gaat met flessen whiskey, sigaren ed. Ben het daar helemaal mee eens, zonder een lekker wijntje voor de tent 's avonds, is het maar armoedig. Of een neut.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kano, jij luxe beest ook![]()
Er gaat niets boven je sokken drogen aan de fohn in het sanitairblok. Je ondergoed als vlag aan de tent laten wapperen. Het lijkt wel of je beschaafd wil gaan kamperen...dude. Echt, Serieus? Meen je dat nou?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Kano gaat volgende week met mij mee kamperen, maar met de tipi en BBQ mee kun je dat niet echt lichtgewicht of spartaans kamperen noemen
Mijn foto's op Flickr!
quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kano, jij luxe beest ook![]()
Er gaat niets boven je sokken drogen aan de fohn in het sanitairblok. Je ondergoed als vlag aan de tent laten wapperen. Het lijkt wel of je beschaafd wil gaan kamperen...dude. Echt, Serieus? Meen je dat nou?Ik heb 2 jaar achter elkaar 4 weken door Europa gereist met de trein. Ik weet wel wat kamperen is hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
dan is de mogelijkheid / wil om veel te fietsen wel een stuk minder ja!quote:Op donderdag 22 mei 2014 09:02 schreef MarcoD het volgende:
En in juli door de duinen/langs de duinen richting Bergen? Beter niet met een groep, altijd druk met ouderen en jongeren die niet opletten enzo.
Weet niet of ik erbij ben, wel thuis maar waarschijnlijk is er tegen die tijd al een klein monstertje op de wereld.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Kunnen jij, oksel en marco geen samenwerkingsverband opzetten? Dat er 1 oppast en 2 fietsen? Beetje creatief zijn jongens!quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
dan is de mogelijkheid / wil om veel te fietsen wel een stuk minder ja!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
We zien het tegen die tijd wel, ga jij eerst maar bedenken welke datum het wordt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kunnen jij, oksel en marco geen samenwerkingsverband opzetten? Dat er 1 oppast en 2 fietsen? Beetje creatief zijn jongens!
Als het mogelijk is denk ik dat ik wel een paar uurtjes vrij krijg van de vrouw.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Fietsvakanties zijn top! Maar hoe leuk zo'n bob ook lijkt, ik lees eigenlijk alleen maar slechte verhalen over de combi bob+racefiets. Vooral kaders die te slap zouden zijn. Ik denk dat je vooral een keuze moet maken: een zwaardere randoneur die stijf genoeg is om te bepakken en dus kamperen zelf koken etc. of een crossfiets/racefiets en die zeer spartaans bepakken en dan een B&B nemen en niet zelf koken.
Ik heb mijn fietsvakanties altijd op een trek crosshybride gefietst, niet ideaal, maar relatief goedkoop.eten!!!![]()
Enwildkamperen
2 jaar geleden door Kroatie/Bosnie/Slovenie gefietst en vooral in Bosnie bestaan er geen campings. Echt op de meest mooie plekjes gestaan!
eten!!!![]()
Welke en waar?quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:24 schreef byah het volgende:
Zondag mijn eerste toertocht. Ben benieuwd.![]()
Donderdag de klimclassic en op zaterdag mijn route. Maar voor die laatste zijn pas 2 aanmeldingen (ddx en the_critic).quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:49 schreef Oksel het volgende:
Wat is het plan voor vlgende week eik? Hoelaat begint 't feest in Limburg op welke dag?
Verder had ik gedacht om gewoon om 08.00 te vertrekken bij het MECC die donderdag. Maar we kunnen dan bij elkaar komen op de camping waar Grip en Kano zijn en dan van daaruit naar het MECC fietsen. Dit in plaats van bij de stayokay te verzamelen.![]()
![]()
Nog iemand wo. avond meerijden naar Limburg? Vanuit H'lo rij ik. Graag iemand dit keer die wel de juiste parkeerregels weet![]()
![]()
Waar ga je overnachten dan?
Edit:
Oh, ik ga overigens op woensdag wel al mijn startbewijs halen. Dan kan namelijk tussen 16.00 en 22.00.![]()
Ik zat net in de boot al als een malle op marktplaats te zoeken naar De Rosa's en Giossenquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Kun je dat niet in eens poiler zetten, ik googelde dat even, en zit nu met een erectie van 2 meter in het vierkant. Beyond mooi.![]()
![]()
Had je ook een prent bij die 200? Ik riep nog toen tegen m'n maatje toen we daar aankwamen: "oh je moet hier betalen volgens mij, niet vergeten" Toen we terugkwamen zat er een cadeautje van oom agent onder de ruitenwisserquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:53 schreef Oksel het volgende:
Nog iemand wo. avond meerijden naar Limburg? Vanuit H'lo rij ik. Graag iemand dit keer die wel de juiste parkeerregels weet![]()
![]()
Rabo Bollenstreek Classic - 85 kmquote:
http://www.bollenstreekfietsweekend.nl/rabo-bollenstreek-classic/![]()
Voor de pipo's die donderdag na de klimclassic wat willen eten samen, dat zijn vooorzover ik nu weet kano, Oksel, ddx en ondergetekende :
wat gaan we doen? Eten op de camping (niet zo duur) of BBQ-en (en dus wat meer voorbereidingswerk + vlees en bier wat we koel moeten zien te houden )Mijn foto's op Flickr!
Uit eten ergens heeft eigenlijk mijn voorkeur. Ik ben een lui varken. Ik neem sowieso wat biertjes mee.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vind donderdagavond uit eten ook prima hoor. Ik weet anders wel weer wie er woensdag vlak voor vertrek nog 20 ballen staat te rollen, en moet bedenken hoe dat allemaal hygiënisch koel op de camping aankomt.
Een top-BBQ serveer ik toch liever vanuit mn eigen keuken en zonder dat ik me die dag ook nog op fietsen moet concentreren.
genoeg goeie eettentjes ook in Maastricht. Beluga, Toine Hermsen, tout a fait....
Of we halen chinees en eten dat lekker op de camping op
Mijn foto's op Flickr!
ChineesTijd niet gegeten.
Wel mooi kut. Net vol gas naar huis gereden. Zo hard dat ik voor de tweede keer ooit moest wachten op de spoorbomen (normaal is de trein er al door).
Kijk ik net, ben ik tweede. Met 7 seconden achterstand. Heb zeker 30/40 seconden op de trein staan wachten![]()
#stravastrugglesOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Als je het maar niet daags voor de koers eet want het kan als een steen op de maag liggen.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 22-05-2014 18:11:50 ]![]()
Ben bezig mijn baanfiets gereed te krijgen voor het fixed gear criterium zaterdag a.s. Ik heb alleen nog een nieuwe ketting nodig maar die haal ik morgen wel even.
Verzet wordt 47 x 14 wat precies tussen 52 x 16 en 52 x 15 in zit.
Namelijk:
52/16 is 3.25 achterwiel omwenteling per pedaalomwenteling
47/14 is 3.357 " "
52/15 is 3.467 " "
Er zit een bocht of 3 int parcours waar je low speed doormoet en 2 flink lange rechte stukken. Dus ik moet zo zwaar mogelijk maar ook wel niet te zwaar om uit de bocht op gang te trekken.
[ Bericht 15% gewijzigd door kaasplankje op 22-05-2014 18:21:04 ]![]()
Wel gezellig hoor, jammer dat ik er niet bij ben.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:45 schreef Gripper het volgende:
Ik vind donderdagavond uit eten ook prima hoor. Ik weet anders wel weer wie er woensdag vlak voor vertrek nog 20 ballen staat te rollen, en moet bedenken hoe dat allemaal hygiënisch koel op de camping aankomt.
Een top-BBQ serveer ik toch liever vanuit mn eigen keuken en zonder dat ik me die dag ook nog op fietsen moet concentreren.
genoeg goeie eettentjes ook in Maastricht. Beluga, Toine Hermsen, tout a fait....
Of we halen chinees en eten dat lekker op de camping op![]()
Mooie evenementen waar je aan meedoet Kaas! Een paar matties van me rijden ook dat klimcriterium. Hou ze maar in de gaten![]()
![]()
Koers eigenlijk altijd met handschoenen. Behalve gisteren...
![]()
![]()
Onderarm volledig geschaafd.
Achterpad vanochtend recht laten zetten. Zal ff reserve bij Canyon bestellen. Verder fiets nog in orde.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik bestel er 2 zodat ik niet elke keer volle pond verzendkosten hoef te betalen. Bestel ook nieuwe Balhoofdlagers. Die hebben wat te verduren met dat gestuiter over de klinkers.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik heb ook een achterpat op reserve liggen. Vooral om mee te nemen op vakantie. Stel je maakt je huidige kapot, dan heb je nog iets iig.![]()
Valt nog mee Patroon. Ook niet teveel schade aan je fiets zo te horen. Binnenin je lichaam niks kapot?
Sterkte met herstellen.![]()
Ja!
Succes Kaas. Hopelijk kan ik zaterdag weer koersen. Ff kijken hoe gaat met ingepakte polsen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
De onderarm valt niet echt mee en wonden op de hand zijn vervelend ivm helen. Bedanktquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:43 schreef keesfietst het volgende:
Valt nog mee Patroon. Ook niet teveel schade aan je fiets zo te horen. Binnenin je lichaam niks kapot?
Sterkte met herstellen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
http://www.tinusnoorbeek.nl/ kun je best leuk naar toe fietsen en lekker eten voor weinig geldquote:Op donderdag 22 mei 2014 16:45 schreef Gripper het volgende:
Of we halen chinees en eten dat lekker op de camping op
en anders:
http://www.brasserielameuse.nl/ dat ligt weer lekker dichtbij de camping![]()
![]()
En vergeet je portemonee niet, die kun je overigens tegenwoordig veilig meenemen daarheen, want ze verkopen daar Sauna Diana Retro shirts.quote:Op donderdag 22 mei 2014 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ben bezig mijn baanfiets gereed te krijgen voor het fixed gear criterium zaterdag a.s. Ik heb alleen nog een nieuwe ketting nodig maar die haal ik morgen wel even.
Verzet wordt 47 x 14 wat precies tussen 52 x 16 en 52 x 15 in zit.
Namelijk:
52/16 is 3.25 achterwiel omwenteling per pedaalomwenteling
47/14 is 3.357 " "
52/15 is 3.467 " "
Er zit een bocht of 3 int parcours waar je low speed doormoet en 2 flink lange rechte stukken. Dus ik moet zo zwaar mogelijk maar ook wel niet te zwaar om uit de bocht op gang te trekken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Grootste les, altijd handschoenen aan, zeker bij koers. Nu deed ik dat altijd wel, maar nieuwe stuurlint heeft meer grip, dus dacht kan wel zonder. Beetje dom.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Wat is er gebeurd?quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:57 schreef Patroon het volgende:
Grootste les, altijd handschoenen aan, zeker bij koers. Nu deed ik dat altijd wel, maar nieuwe stuurlint heeft meer grip, dus dacht kan wel zonder. Beetje dom.![]()
Dat zal lekker werken. Hele dag met je arm over het bureau schuiven tijdens het typen/muisbewegingen...
En zit er ook nog een verhaal bij die pica's?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Jonge kaas was in zen eerste elite zonder contract jaar zo in de Ronde van Zuidland aant koersen. Komt in de kopgroep terecht met iets van 6/8 man als ik het me goed herinner.
Tikt een achterwiel aan in de bocht, zwaar op ze kokosnoot. Komt beschaafd en beteuterd aangelopen bij de ploegleider die langs de kant stond te kijken. Zegt ie tegen me: "Zag je een gulden liggen?"![]()
quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:42 schreef kaasplankje het volgende:
Jonge kaas was in zen eerste elite zonder contract jaar zo in de Ronde van Zuidland aant koersen. Komt in de kopgroep terecht met iets van 6/8 man als ik het me goed herinner.
Tikt een achterwiel aan in de bocht, zwaar op ze kokosnoot. Komt beschaafd en beteuterd aangelopen bij de ploegleider die langs de kant stond te kijken. Zegt ie tegen me: "Zag je een gulden liggen?"![]()
Kon jij er toen ook om lachen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kolere! Dat wordt een korstquote:
Sterkte met het herstel patroon!Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ik had vandaag vrij en om dat te vieren heb ik een route gedaan die ik al heel lang wilde doen.
19 x klimmen (tussen de 1% en 28%), 140Km en 3434hm.
http://app.strava.com/activities/144284008
Ik ben erg tevreden![]()
![]()
![]()
Dankje jongens.. nou hoe het is gekomen..
Ik reed gisteren een trainingskoers en we waren als ploeg vrij hard aan het ronddraaien op kop. Ik had net een kop beurt gedaan en denk dat we zo'n 45 reden. Ik was inmiddels naar 3e positie gezakt en 1 renner van een andere ploeg voor me kon het niet goed doen en wilde zich laten afzakken. Dit deed hij terwijl hij naar achteren keek en week uit. Ik tikte daarop zijn achterwiel aan en verloor het evenwicht en viel op mijn rechterkant. Daarbij schoof ik een aardig stuk door. Frame in orde, zadel wat geschaafd, heup ook open, maar heb ik het minste last van. Vooral de handen en onderarm is gevoelig.
De grootste hel was onder de douche, ik moest met een sponsje de wonden hard uitrossen,![]()
terwijl ik een handdoek in mijn mond had om de pijn te verbijten. Zachte heelmeesters maken......Later in het ziekenhuis hebben ze nog even met een pincet de wond bewerkt en overgoten met betadine. Daarna is het ingepakt met betadine doekjes en verwikkeld in rekverband. Dit heb ik na het werk van mijn arm gehaald en nu is het mooi droog. Alleen het brand als de hel.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Vooral dat uitborstelen lijkt me verschrikkelijk. Zaten er dan steentjes enzo in dat dat moest?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
asfalt en steen jaquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Vooral dat uitborstelen lijkt me verschrikkelijk. Zaten er dan steentjes enzo in dat dat moest?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik weet niet of ik dat zou kunnen hoorOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nah dat valt wel mee hoor, het slaat door de klap helemaal dood. Het begint meest later pas echt te schrijnen, of als het is opgedroogd en je stoot je aan de korst. Je kan ook alleen ondiepe schaafwonden schoonpoetsen, als het diep is moet je er beter niks an doen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet niet of ik dat zou kunnen hoor![]()
oja het was ook wel heftig toen mijn vriendin dettol over de wond ging druppen...als ze er een aansteker bij had gehouden, zou het niet anders hebben gevoeld
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nee klopt, de diepe heb ik in het ziekenhuis met een pincet laten doen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nah dat valt wel mee hoor, het slaat door de klap helemaal dood. Het begint meest later pas echt te schrijnen, of als het is opgedroogd en je stoot je aan de korst. Je kan ook alleen ondiepe schaafwonden schoonpoetsen, als het diep is moet je er beter niks an doen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik ben geestelijk strijdvaardiger dan ooit....het enige wat mij nu tegenhoud is dat ik niet makkelijk mijn stuur kan vasthouden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:58 schreef Oksel het volgende:
Pattys wonden doen zeer, maar geestelijk kwam de klap nog veel harder aan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Beter zorg je dat je goed je stuur kan vasthouden voordat je gat koersen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben geestelijk strijdvaardiger dan ooit....het enige wat mij nu tegenhoud is dat ik niet makkelijk mijn stuur kan vasthouden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Als je het niet doet gaat het ontsteken en krijg je bloedvergiftiging. Er zijn heel wat voorbeelden van wielrenners die de pijn niet even konden of durfden verbijten en bij wie nu 1 arm geamputeerd isquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet niet of ik dat zou kunnen hoor
Mijn foto's op Flickr!
Sterkte met het herstel Patroon. Ik ben zelf ook gevallen gisteren. Maar dat valt in het niets bij jou valpartij. Ik heb alleen een wond aan mijn elleboog en 2 spaken kapot en een krom voorwiel. Blijft balen.![]()
Jaren terug reed er in de groep een koppeltje mee met ligfietsen met verende achterbrug. En een Bob. Die dingen waren hardstikke onstabiel, boven de 35 een totale shimmy. Ze hadden ook amper gewicht op de fiets. Daarna nam ik de Bob over, achter m'n toenmalige randonneur, een oversized alu Koga Randonneur. Superstijf ding. Geen enkel probleem op asfalt, de Bob volgde braaf. Zelfs rek en strekoefeningen gingen prima met die combinatie. Maar ik had natuurlijk ook nog een kilo of 30-40 aan meuk aan m'n fiets hangen. Dat maakte het geheel heel erg stabiel.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:35 schreef janatwork het volgende:
Fietsvakanties zijn top! Maar hoe leuk zo'n bob ook lijkt, ik lees eigenlijk alleen maar slechte verhalen over de combi bob+racefiets. Vooral kaders die te slap zouden zijn. Ik denk dat je vooral een keuze moet maken: een zwaardere randoneur die stijf genoeg is om te bepakken en dus kamperen zelf koken etc. of een crossfiets/racefiets en die zeer spartaans bepakken en dan een B&B nemen en niet zelf koken.
Ik heb mijn fietsvakanties altijd op een trek crosshybride gefietst, niet ideaal, maar relatief goedkoop.
https://imageshack.com/i/7cscan2718fc6j![]()
Maar van op welke hedendaagse racefietsen kan je 30 kilo aan gewicht hangen? De meeste racefietsen zijn vooral licht en dus veel te slap om te bepakken. En de meeste vakantiefietsen zijn weer veel te zwaar.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jaren terug reed er in de groep een koppeltje mee met ligfietsen met verende achterbrug. En een Bob. Die dingen waren hardstikke onstabiel, boven de 35 een totale shimmy. Ze hadden ook amper gewicht op de fiets. Daarna nam ik de Bob over, achter m'n toenmalige randonneur, een oversized alu Koga Randonneur. Superstijf ding. Geen enkel probleem op asfalt, de Bob volgde braaf. Zelfs rek en strekoefeningen gingen prima met die combinatie. Maar ik had natuurlijk ook nog een kilo of 30-40 aan meuk aan m'n fiets hangen. Dat maakte het geheel heel erg stabiel.
https://imageshack.com/i/7cscan2718fc6j
Welke merken maken nog goede randoneurs? Dus wel stijf met 30 kg bagage maar ook gemaakt voor snelheid?
En dan het liefst ook nog een beetje betaalbaar
eten!!!![]()
Deze heb ik nog helemaal niet gezienquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:35 schreef janatwork het volgende:
Ik heb mijn fietsvakanties altijd op een trek crosshybride gefietst, niet ideaal, maar relatief goedkoop.
Wel een goeie ja. Spartaans bepakken en B&B is niet echt een optie, want dat haalt toch de charme van mijn idee eraf.
Misschien toch maar een MTB. Met big apple's rijd die toch maar 10/20% langzamer dan mijn racer. Met een kar erachter schat ik in dat ik max 25 haal.
Besteld iemand hier: http://www.skratchlabs.com/ wel eens wat? Ik heb nu een 25% kortingscode door die stravachallenge maar heb 'm zelf niet nodig.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
sjezoes wat een bazentochtquote:Op donderdag 22 mei 2014 20:59 schreef jsprbcn het volgende:
Ik had vandaag vrij en om dat te vieren heb ik een route gedaan die ik al heel lang wilde doen.
19 x klimmen (tussen de 1% en 28%), 140Km en 3434hm.
http://app.strava.com/activities/144284008
[ afbeelding ]
Ik ben erg tevreden![]()
![]()
![]()
Oei Patty, heel veel beterschapquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:26 schreef Patroon het volgende:
Koers eigenlijk altijd met handschoenen. Behalve gisteren...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onderarm volledig geschaafd.
Achterpad vanochtend recht laten zetten. Zal ff reserve bij Canyon bestellen. Verder fiets nog in orde.Haters gonna hate.![]()
Tja...wat is zwaar? Stijheid moet ergens vandaan komen! Mijn vakantiefiets weegt iets van 15 kilo geloof ik, of 17, zou er niet aan moeten denken op een fiets van 8 kilo met mezelf en 15-20 kilo bagage van een heuvel af te gaan, laat staan een berg. 1 Patroon is voorlopig voldoende...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 02:20 schreef janatwork het volgende:
En de meeste vakantiefietsen zijn weer veel te zwaar.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
En beterschap aan Patroon natuurlijkMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
In plaats van je ketting te poetsen, gewoon een nieuwe er op leggen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:50 schreef kanovinnie het volgende:
Wat ik nou weer tegenkom
Genoeg ketting voor de komende 20 jaar!![]()
![]()
Scheelt 100 euro ongeveer tov losse kettingen. Doe ik dan zo'n 8 jaar mee. Ik denk dat ik tegen die tijd al naar 11 speed ben overgestaptquote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In plaats van je ketting te poetsen, gewoon een nieuwe er op leggen.
Dan wordt 't vooral opbouwwerk.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 02:20 schreef janatwork het volgende:
[..]
Maar van op welke hedendaagse racefietsen kan je 30 kilo aan gewicht hangen? De meeste racefietsen zijn vooral licht en dus veel te slap om te bepakken. En de meeste vakantiefietsen zijn weer veel te zwaar.
Welke merken maken nog goede randoneurs? Dus wel stijf met 30 kg bagage maar ook gemaakt voor snelheid?
En dan het liefst ook nog een beetje betaalbaar![]()
Ik rij sinds '07 zeer tevreden op een Bob Jackson. Dat frame kostte me op maat iets van rond de 750 Euro. Volledig opgebouwd zit zo'n Bob Jackson dan rond de 2500. Een beetje afhankelijk van wat je ervan wil maken. Snel genoeg, ik rij er ook regelmatig brevetten mee. Uiteraard hangt het ook ervan af welke banden je eronder legt. Met 28mm racebanden kun je gewoon meerijden in een lekker groepje.
Van de plank is er in Engeland leuk aanbod. Ik neem even als voorbeeld SJS Cycles:
Goedkoop:
http://www.sjscycles.co.u(...)ew-soiled-prod34257/
Gemiddeld:
http://www.sjscycles.co.u(...)-bike-new-prod32372/
en duurder dan de Bob Jackson:
http://www.sjscycles.co.u(...)x-display-prod32793/
Stevens had een paar jaar terug een leuke in alu voor iets van 1200-1300 Euro.![]()
Kilo of 12 moet voor een onbepakte randonneur prima lukken. Randonneuse voor 11 onbepakt is ook wel goed mogelijk. Met alle toeters en bellen, inclusief dubbele verlichting.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tja...wat is zwaar? Stijheid moet ergens vandaan komen! Mijn vakantiefiets weegt iets van 15 kilo geloof ik, of 17, zou er niet aan moeten denken op een fiets van 8 kilo met mezelf en 15-20 kilo bagage van een heuvel af te gaan, laat staan een berg. 1 Patroon is voorlopig voldoende...![]()
Is nu helaas eruit inderdaad als ik het zo zie, maar wie weet staan er nog wat exemplaren bij fietsenmakers?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Stevens had een paar jaar terug een leuke in alu voor iets van 1200-1300 Euro.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Op fietsvakanties rij ik gemiddeldes van 18 km/h, het tempo word vooral gedrukt door mijn vriendin, toeristische bezienswaardigheden, dorpjes/steden waar je wat rustiger doorheen gaat en klimmen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze heb ik nog helemaal niet gezien
Wel een goeie ja. Spartaans bepakken en B&B is niet echt een optie, want dat haalt toch de charme van mijn idee eraf.
Misschien toch maar een MTB. Met big apple's rijd die toch maar 10/20% langzamer dan mijn racer. Met een kar erachter schat ik in dat ik max 25 haal.
Besteld iemand hier: http://www.skratchlabs.com/ wel eens wat? Ik heb nu een 25% kortingscode door die stravachallenge maar heb 'm zelf niet nodig.
Onderschat vooral niet hoe zwaar bepakt klimmen is tov je racefiets, kruissnelheden van 6 km/h zijn echt niet zo gek.eten!!!![]()
Ik ga meestal ook niet harder dan dat, als ik een leuk kerkje, bloempje, of een veld met ezeltjes zie, stop ik om een foto te maken of gewoon even met de ezels te knuffelen. Het is vakantie tenslotte.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Mijn vakantiefiets woog 17.5 kg, dat is gewoon zwaar. Dat moet makkelijk 5 kg lichter kunnen. Qua bagage kom ik ex mondvoorraad eten en drinken nooit boven de 12 kg uit.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 08:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tja...wat is zwaar? Stijheid moet ergens vandaan komen! Mijn vakantiefiets weegt iets van 15 kilo geloof ik, of 17, zou er niet aan moeten denken op een fiets van 8 kilo met mezelf en 15-20 kilo bagage van een heuvel af te gaan, laat staan een berg. 1 Patroon is voorlopig voldoende...
Je kan best 75km/h dalen met een bepakte fiets. Trilt wel wat en je moet niet verwachten dat je onverwachts kan remmen.eten!!!![]()
Ik zal eens wat beter de Engelse markt bekijken!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[quote]
Dan wordt 't vooral opbouwwerk.
Ik rij sinds '07 zeer tevreden op een Bob Jackson. Dat frame kostte me op maat iets van rond de 750 Euro. Volledig opgebouwd zit zo'n Bob Jackson dan rond de 2500. Een beetje afhankelijk van wat je ervan wil maken. Snel genoeg, ik rij er ook regelmatig brevetten mee. Uiteraard hangt het ook ervan af welke banden je eronder legt. Met 28mm racebanden kun je gewoon meerijden in een lekker groepje.
Van de plank is er in Engeland leuk aanbod. Ik neem even als voorbeeld SJS Cycles:
Goedkoop:
http://www.sjscycles.co.u(...)ew-soiled-prod34257/
Gemiddeld:
http://www.sjscycles.co.u(...)-bike-new-prod32372/
en duurder dan de Bob Jackson:
http://www.sjscycles.co.u(...)x-display-prod32793/
Stevens had een paar jaar terug een leuke in alu voor iets van 1200-1300 Euro.eten!!!![]()
25 MAX op het vlakkequote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:44 schreef janatwork het volgende:
[..]
Op fietsvakanties rij ik gemiddeldes van 18 km/h, het tempo word vooral gedrukt door mijn vriendin, toeristische bezienswaardigheden, dorpjes/steden waar je wat rustiger doorheen gaat en klimmen.
Onderschat vooral niet hoe zwaar bepakt klimmen is tov je racefiets, kruissnelheden van 6 km/h zijn echt niet zo gek.Inderdaad naar boven zal op de granny gaan en dat is ook helemaal niet erg. Als gemiddelde zat ik idd aan 20 km/uur te denken op het vlakke.
Ik heb wel eens 30 gehaald op het vlakke, maar dat was toen ik bij een camping aankwam(bovenop een heuvel), en die gesloten bleek te zijn...kon ik 10 kilometer terug rijden. Zo kwaad dat ik wel een tankauto EPO opeens in me leek te hebben...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Hoi, ik heb een vraagje over mijn racefiets en ik hoop dat iemand me hier goede tips kan geven. Gisteren heb ik bij een sportarts een dynamische fietspositiemeting gehad. Hieruit bleek dat mijn stuur 5cm omhoog moet, wat niet kan met de onderdelen die er nu op zitten. Wat is de beste manier om mijn stuur te verhogen op een studentenbudget (<¤100)?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Zou inderdaad kunnen. Ik gebruikte niet voor niets de verleden tijdquote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Is nu helaas eruit inderdaad als ik het zo zie, maar wie weet staan er nog wat exemplaren bij fietsenmakers?. Als ik naar de kwaliteit van die fiets keek dan zou die bij mij een jaar of 5-10 meegaan, mijn Bob Jackson verwacht ik wat langer, die staat nu op 7 jaar en ik ga uit van een jaar of 20. Goedkoop is duurkoop geldt heel erg bij vakantiefietsen.
![]()
Welk type voorbouw/stuurpen zit erop?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:50 schreef Fretwork het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje over mijn racefiets en ik hoop dat iemand me hier goede tips kan geven. Gisteren heb ik bij een sportarts een dynamische fietspositiemeting gehad. Hieruit bleek dat mijn stuur 5cm omhoog moet, wat niet kan met de onderdelen die er nu op zitten. Wat is de beste manier om mijn stuur te verhogen op een studentenbudget (<¤100)?![]()
Min of meer zelfde ervaring hier.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jaren terug reed er in de groep een koppeltje mee met ligfietsen met verende achterbrug. En een Bob. Die dingen waren hardstikke onstabiel, boven de 35 een totale shimmy. Ze hadden ook amper gewicht op de fiets. Daarna nam ik de Bob over, achter m'n toenmalige randonneur, een oversized alu Koga Randonneur. Superstijf ding. Geen enkel probleem op asfalt, de Bob volgde braaf. Zelfs rek en strekoefeningen gingen prima met die combinatie. Maar ik had natuurlijk ook nog een kilo of 30-40 aan meuk aan m'n fiets hangen. Dat maakte het geheel heel erg stabiel.
https://imageshack.com/i/7cscan2718fc6j
Heb een bob die ik achter tandem, ligfiets, mtb en racefiets heb gehad.
Als er voldoende gewicht op de fiets is en dan met name ook voldoende gewicht op de voorkant, dan rijd het heel stabiel.
als ik alleen de bob zwaar belaad en de fiest niet dan is hij vervelend en voel je hem erg.
een onbeladen bob kan op minder vlakke wegen vervelend zijn want dan wil hij gaan stuiteren.
vooral voor de tandem is het echt een uitkomst , omdat het de gewichts verdeling ten goede komt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Dit komt uit het archief van de fabrikant:quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Welk type voorbouw/stuurpen zit erop?
Components
Saddle Bontrager Race Basic
Seatpost Bontrager Carbon
Handlebar Bontrager Select VR, 31.8mm
Stem Bontrager Select, 17 degree, 31.8mm
Headset Aheadset with semi-cartridge bearings, semi-integrated, sealed, alloy
Brakeset Alloy dual pivot with Shimano 105 STI leversThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Veel belangrijker is de vraag: zit je nu lekker en zonder rug/schouder/nek/polsklachten op de fiets? Zo nee, waarom zou je dan iets veranderen.
Als je nu al een 17 graden pen hebt, dan heb je die waarschijnlijk al omhoog gericht gemonteerd zitten, dus niet -17 graden.
Er zijn nog wel steilere hoor, deze bijvoorbeeld:
http://www.maxstein.nl/st(...)n-8716683029871.html
Daarmee kom je een stuk hoger te zitten.Mijn foto's op Flickr!
Wat Gripper zegt, maar er zijn ook nog scharnierende pennen in de handel die je zowat rechtop kunt zetten. Is natuurlijk geen kachel maar dan nog. Echter denk ik dat je frame gewoon te klein is. Voor 100 euro moet er toch wel een buitenmodel maat frame ergens te koop zijn. Even wat racefiets specialisten bellen en vragen of ze de maat die je nodig hebt, nog ergens op zolder in een verloren hoekje hebben staan. Succes.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:50 schreef Fretwork het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje over mijn racefiets en ik hoop dat iemand me hier goede tips kan geven. Gisteren heb ik bij een sportarts een dynamische fietspositiemeting gehad. Hieruit bleek dat mijn stuur 5cm omhoog moet, wat niet kan met de onderdelen die er nu op zitten. Wat is de beste manier om mijn stuur te verhogen op een studentenbudget (<¤100)?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
plaatje van je huidige configuratie en lichaams lengte zou waarschijnlijk ook wat meer inzicht geven
5cm omhoog is niet bepaald een klein stukje en duid inderdaad meestal op een te klein frameIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Imo dus doorsparen voor een andere fiets die wél de goede kadermaat heeft want met zoon pen op een koersfiets zou ik zelfs met een zak over mijn kop nog de ogen uit mijn hoofd schamen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:42 schreef Gripper het volgende:
Veel belangrijker is de vraag: zit je nu lekker en zonder rug/schouder/nek/polsklachten op de fiets? Zo nee, waarom zou je dan iets veranderen.
Als je nu al een 17 graden pen hebt, dan heb je die waarschijnlijk al omhoog gericht gemonteerd zitten, dus niet -17 graden.
Er zijn nog wel steilere hoor, deze bijvoorbeeld:
http://www.maxstein.nl/st(...)n-8716683029871.html
Daarmee kom je een stuk hoger te zitten.![]()
Wat heb je nu voor kransje erop dan?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:41 schreef kaasplankje het volgende:
Kak!
Ik krijg de krans op mijn baanachterwiel niet los. Net effies bij de FM geweest en die boog er ook zijn sleutel op krom. Morgen heb ik ze nodig met een 14 kransje ivm die wedstrijd.
#slechte voorbereidingOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Een 18 maar die is versleten. Zet ik er een 53 voorblad op dan is het nog altijd te licht.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heb je nu voor kransje erop dan?![]()
Uit de fietsmeting bleek dat de framemaat verder overal precies aansloot bij mijn lichaamslengte. Alleen het stuur-zadel hoogteverschil was te groot. Zadel staat nu goed t.o.v. de trapas dus verhogen van het stuur was de beste optie.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:12 schreef dop het volgende:
plaatje van je huidige configuratie en lichaams lengte zou waarschijnlijk ook wat meer inzicht geven
5cm omhoog is niet bepaald een klein stukje en duid inderdaad meestal op een te klein frameThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Forum Opties Forumhop: Hop naar: