abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:11:12 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_145156770
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:10 schreef mirannie het volgende:

[..]

bedankt voor de tip van Mini Tiga. Nu nog kijken hoe ik er ga komen. Denk dat ik dan misschien toch maar yogy vlieg en dan een taxi neem ofzo. Alhoewel dat wel weer heel duur wordt.
Trein en dan van station uit busje voor niet al teveel geld. Best te doen :)
Don't let my username fool you...
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 07:58:52 #277
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_145179352
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, lastig inderdaad. Wij zijn er op onze weg vanuit Bandung naar Yogyakarta geweest. Eerst met de trein en toen nog twee uur in een van roest uiteengevallen busje. Wel een aanrader trouwens, zijn er zelfs een dag langer gebleven dan we eerst van plan waren.

Als je nog een leuk hostel zoekt daar: Mini Tiga Homestay. Erg gezellig, dichtbij het strand en regelen ook die trips naar Green Canyon e.d. Via hun hebben we ook de terugweg geregeld, zij regelden een transferbusje om ons naar het volgende station te brengen en hebben de treintickets geboekt.

Edit: ow haha, zie dat Mini Tiga ook in die tips van Lonely Planet staat.
Die Green Canyon inderdaad, dit is nu al de tweede keer dat ik hem vergeet te bekijken. Ik ben dit keer naar Goa Pindul geweest (praktisch in Yogya), ook mooi. En ik heb dit keer de trein genomen van Jakarta naar Yogya, want mooi. Maar met mijn stomme kop de noordkant gekozen, dus niks moois aan die reis, had Bandung gemoeten ....

Goa Pindul :



The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_145188847
quote:
17s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Zoiets vrees ik al inderdaad. Ik denk ook niet dat die 100+ euro voor een duikbril op sterkte mij het allemaal waard is om hem een keer of 2 te gebruiken.
-edit- Ah, er zijn mensen die dit probleem vaker hebben. In Amsterdam is er een duikwinkel waar je voor 25 euro per vakantie een duikbril op sterkte kunt huren. Bwoh *mailt * O+
Ik heb zelf een zwembril op sterkte gekocht wat 60 euro kostte (inclusief de lens). Kijk maar op zwembrilopsterkte.nl. Deze kan ik vast ook voor het snorkelen gebruiken of heb je dan echt een duikbril nodig? Ga zelf trouwens van 14 nov. tot 12 dec. naar Indonesie:)
pi_145190712
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 16:26 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

Ik heb zelf een zwembril op sterkte gekocht wat 60 euro kostte (inclusief de lens). Kijk maar op zwembrilopsterkte.nl. Deze kan ik vast ook voor het snorkelen gebruiken of heb je dan echt een duikbril nodig? Ga zelf trouwens van 14 nov. tot 12 dec. naar Indonesie:)
Een reguliere zwembril klaart minder makkelijk met snorkelen. Ook moet je snorkel wel aan het bandje kunnen blijven hangen en wellicht een neusklemmetje gebruiken om geen water binnen te krijgen.
Ik huur wel gewoon een duikbril, bevalt dat dan kan ik m achteraf alsnog aanschaffen :P
Ik vertrek dezelfde dag, ga wel een week eerder terug. Hoe vlieg je?
pi_145191045
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Een reguliere zwembril klaart minder makkelijk met snorkelen. Ook moet je snorkel wel aan het bandje kunnen blijven hangen en wellicht een neusklemmetje gebruiken om geen water binnen te krijgen.
Ik huur wel gewoon een duikbril, bevalt dat dan kan ik m achteraf alsnog aanschaffen :P
Ik vertrek dezelfde dag, ga wel een week eerder terug. Hoe vlieg je?
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Een reguliere zwembril klaart minder makkelijk met snorkelen. Ook moet je snorkel wel aan het bandje kunnen blijven hangen en wellicht een neusklemmetje gebruiken om geen water binnen te krijgen.
Ik huur wel gewoon een duikbril, bevalt dat dan kan ik m achteraf alsnog aanschaffen :P
Ik vertrek dezelfde dag, ga wel een week eerder terug. Hoe vlieg je?
Ja het lijkt me idd ook niet ideaal snorkelen met een gewone zwembril. Ik vertrek die dag om 22:00 en vlieg met Emirates naar Jakarta, en jij? Ik heb net de lonely planet gekocht dus ga is uitzoeken wat het programma word:)
pi_145193889
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 17:52 schreef arsenalforever het volgende:

[..]

[..]

Ja het lijkt me idd ook niet ideaal snorkelen met een gewone zwembril. Ik vertrek die dag om 22:00 en vlieg met Emirates naar Jakarta, en jij? Ik heb net de lonely planet gekocht dus ga is uitzoeken wat het programma word:)
Ik ga met Singapore Airlines naar Bandung. En succes met uitzoeken, over 6 weken zit je er al :P
pi_145195035
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 19:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik ga met Singapore Airlines naar Bandung. En succes met uitzoeken, over 6 weken zit je er al :P
Ja relaxt he! Lekker de winter ontvluchten:) Jij ook veel plezier en zal in de tussen tijd zeker actief zijn op dit forum.
pi_145195081
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 07:58 schreef elcastel het volgende:

[..]

Die Green Canyon inderdaad, dit is nu al de tweede keer dat ik hem vergeet te bekijken. Ik ben dit keer naar Goa Pindul geweest (praktisch in Yogya), ook mooi. En ik heb dit keer de trein genomen van Jakarta naar Yogya, want mooi. Maar met mijn stomme kop de noordkant gekozen, dus niks moois aan die reis, had Bandung gemoeten ....

Goa Pindul :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gave foto's! Dat gaan we zeker doen als we bij Yogya zijn!
  zondag 5 oktober 2014 @ 00:03:46 #284
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_145202359
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:28 schreef mirannie het volgende:
Gave foto's! Dat gaan we zeker doen als we bij Yogya zijn!
Je moet het even in de gaten houden, maar ik denk dat het een standaard pakket is, het bestond uit drie delen :
- nieuw ontdekte grot met stalactieten en stalagmieten, is in december 2103 ontdekt, niet super spectaculair, maar zeker de moeite
- op een band door het water door een grot (foto 1)
- op een band door die geul, op de foto is het al wat hoger water, bij ons was het stuk minder diep, ik heb de foto's nog niet online

Bij deel 2 & 3 zit je in een tractorband zonder bodem, dus natte kont. Ik had mijn dure camera(tas) gewoon mee op schoot, je wordt verder niet nat. De gids loopt door het water en trekt de tractorbanden mee. Ik denk dat wij voor 2 personen maximaal 250.000 hebben betaald. De rit van locatie 1-2-3 gaat met een oud busje, dat is het geld op zich al waard.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_145210012
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 07:58 schreef elcastel het volgende:

[..]

Die Green Canyon inderdaad, dit is nu al de tweede keer dat ik hem vergeet te bekijken. Ik ben dit keer naar Goa Pindul geweest (praktisch in Yogya), ook mooi. En ik heb dit keer de trein genomen van Jakarta naar Yogya, want mooi. Maar met mijn stomme kop de noordkant gekozen, dus niks moois aan die reis, had Bandung gemoeten ....

Goa Pindul :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er chill uit in zo'n band :D
Ach je hebt dan weer een excuus om nog een keer te gaan en dan via Bandung ;) Het is zo'n groot land dat je echt heel vaak kan teruggaan. Natuurlijk ook voor de familie.
We fear that which we cannot see
pi_145210708
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 00:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

Je moet het even in de gaten houden, maar ik denk dat het een standaard pakket is, het bestond uit drie delen :
- nieuw ontdekte grot met stalactieten en stalagmieten, is in december 2103 ontdekt, niet super spectaculair, maar zeker de moeite
- op een band door het water door een grot (foto 1)
- op een band door die geul, op de foto is het al wat hoger water, bij ons was het stuk minder diep, ik heb de foto's nog niet online

Bij deel 2 & 3 zit je in een tractorband zonder bodem, dus natte kont. Ik had mijn dure camera(tas) gewoon mee op schoot, je wordt verder niet nat. De gids loopt door het water en trekt de tractorbanden mee. Ik denk dat wij voor 2 personen maximaal 250.000 hebben betaald. De rit van locatie 1-2-3 gaat met een oud busje, dat is het geld op zich al waard.
Super leuk! Had inderdaad al wel iets hierover gevonden, maar bedankt voor de uitgebreide uitleg.
  zondag 5 oktober 2014 @ 12:18:00 #287
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_145210999
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 11:34 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Ziet er chill uit in zo'n band :D
Ach je hebt dan weer een excuus om nog een keer te gaan en dan via Bandung ;) Het is zo'n groot land dat je echt heel vaak kan teruggaan. Natuurlijk ook voor de familie.
Superchill, maar in eerste instantie even gek dat je hol nat wordt. Dus droge kleren mee, die had ik niet (behalve een ter plekke gekocht onderbroek).
:').
En die treinreis gaat er natuurlijk een keer komen, ik kom er nog vaak genoeg. Alleen Jakarta zal ik proberen te blijven mijden; ironisch genoeg liep ik daar een darminfectie op (met de nasi goreng op Ancol).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_145211745
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:18 schreef elcastel het volgende:

[..]

Superchill, maar in eerste instantie even gek dat je hol nat wordt. Dus droge kleren mee, die had ik niet (behalve een ter plekke gekocht onderbroek).
:').
En die treinreis gaat er natuurlijk een keer komen, ik kom er nog vaak genoeg. Alleen Jakarta zal ik proberen te blijven mijden; ironisch genoeg liep ik daar een darminfectie op (met de nasi goreng op Ancol).
bikini aan dus ^O^
pi_145218546
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 12:18 schreef elcastel het volgende:

[..]

Superchill, maar in eerste instantie even gek dat je hol nat wordt. Dus droge kleren mee, die had ik niet (behalve een ter plekke gekocht onderbroek).
:').
En die treinreis gaat er natuurlijk een keer komen, ik kom er nog vaak genoeg. Alleen Jakarta zal ik proberen te blijven mijden; ironisch genoeg liep ik daar een darminfectie op (met de nasi goreng op Ancol).
Hahaha :D Jakarta kan ik niet mijden, ik heb veel familie daar wonen. Ik vlieg 31oct weer die kant op :D
We fear that which we cannot see
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:24:19 #290
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_145221965
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:58 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Hahaha :D Jakarta kan ik niet mijden, ik heb veel familie daar wonen. Ik vlieg 31oct weer die kant op :D
Ik was er ook voor familie en bekenden, dus zal er vroeg of laat weer heengaan. Maar wat een ontzettend smerige stad is het, ik heb ook 2 dagen in Cinere gezeten, dat is een luxe buurt maar daar sta je weer écht alleen maar in de file.

Ach, het is bekend van Jakarta, zoals Surabaya decennia geleden het stokje overnam van Bandung als schoonste stad van Java. Ik hoop er trouwens eerdaags een artikel over te schrijven in een reismagazine, ik heb deze reis wat meer op de afvalproblematiek gelet. Interessant, ik denk dat 90% van de toeristen alleen de gore ellende zit, terecht; je gaat meestal niet op vakantie om ellende te leren begrijpen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_145228090
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:24 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik was er ook voor familie en bekenden, dus zal er vroeg of laat weer heengaan. Maar wat een ontzettend smerige stad is het, ik heb ook 2 dagen in Cinere gezeten, dat is een luxe buurt maar daar sta je weer écht alleen maar in de file.

Ach, het is bekend van Jakarta, zoals Surabaya decennia geleden het stokje overnam van Bandung als schoonste stad van Java. Ik hoop er trouwens eerdaags een artikel over te schrijven in een reismagazine, ik heb deze reis wat meer op de afvalproblematiek gelet. Interessant, ik denk dat 90% van de toeristen alleen de gore ellende zit, terecht; je gaat meestal niet op vakantie om ellende te leren begrijpen.
Ja als je in de buitenstukken zit en naar het centrum wilt, dan kost het idd nog meer tijd :( Mijn ene tante woont in Kebon jeruk en dan was het idd alleen maar file.
Mijn andere tante waar we nu meestal logeren woont vlakbij pasar baru, dan scheelt het qua file iets.

2 jaar geleden bijvoorbeeld vielen veel feestdagen in de maand dat ik daar was, verademing om dan door Jakarta te rijden overal snel doorheen :D

Vuilnis is idd zorgwekkend echt niet normaal bij sommige toeristen plekken of gewoon in de kali :( Dat kan nog wel jaren duren voordat het allemaal wordt aangepakt. Vooral het plastic probleem al die flesjes en die 'knijp' verpakkingen :S
We fear that which we cannot see
  Moderator maandag 6 oktober 2014 @ 13:57:45 #292
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_145252512
Zo, 5,5 weken overwinteren in Indonesië geregeld. We vliegen op Bali en eerst een paar dagen acclimatiseren aan het strand, dan het eiland bezichtigen vanuit Ubud. En voor de resterende 4 weken hebben we nog geen plannen. Uiteraard wel naar de Borobudur en Malang waar de moeder van mijn vriendin geboren is, maar voor de rest ...

Even deze reeks lezen dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:03:30 #293
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_145254767
Als je naar Borobudur (Yogyakarta) gaat kan je ook makkelijk naar Prambanan. Niet te ver van de borobudur zit ook een mooi klooster. In Yogya zijn er veel meer dingen te doen en zien waaronder de ondergrondse moskee.

Niet al te ver van Yogya zit Solo (Surakarta) met koloniale gebouwen en de spoorlijn waar m'n overgrootopa aan heeft gewerkt. In een lokaal museum zit ook een koloniale bibliotheek met wat verveelde vrouwtjes die je graag de collectie laten zien. Het museum was leeg toen ik er was; geen andere bezoekers.

Geen idee hoeveel je wilt doen, maar er is zat voor 5,5 week en zelfs alleen in Yogya al.
reset
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:29:45 #294
71048 Tokay
makes your day!
pi_145367358
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:57 schreef UIO_AMS het volgende:
Zo, 5,5 weken overwinteren in Indonesië geregeld. We vliegen op Bali en eerst een paar dagen acclimatiseren aan het strand, dan het eiland bezichtigen vanuit Ubud. En voor de resterende 4 weken hebben we nog geen plannen. Uiteraard wel naar de Borobudur en Malang waar de moeder van mijn vriendin geboren is, maar voor de rest ...

Even deze reeks lezen dus.
In Malang moet je (nu ja, je móet niets, natuurlijk ... ) beslist een bezoekje brengen aan Toko Oen. Dat is een oude bakkerij/lunchroom, nog helemaal in koloniale stijl. Je kunt er heerlijk uitrusten van de drukte van de stad,
en snoepen van Indische lekkernijen als pasteitjes, rissoles en kue lapis. 😊
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_145367592
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:29 schreef Tokay het volgende:
[..]
In Malang moet je (nu ja, je móet niets, natuurlijk ... ) beslist een bezoekje brengen aan Toko Oen. Dat is een oude bakkerij/lunchroom, nog helemaal in koloniale stijl. Je kunt er heerlijk uitrusten van de drukte van de stad,
en snoepen van Indische lekkernijen als pasteitjes, rissoles en kue lapis. 😊
..of een kroket _O-

Volgens mij heeft mijn moeder trouwens het idee dat heel Indonesië er nog zo uitziet als bij Toko Oen, en dat iedereen Nederlands spreekt, zij het met een Indisch accent
pi_145368222
Ik had gehoord dat visum on arrival is verhoogd naar 35 dollar of 28 euro? Weet iemand daar wat van af? :)
We fear that which we cannot see
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:17:47 #297
71048 Tokay
makes your day!
pi_145368797
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:57 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Ik had gehoord dat visum on arrival is verhoogd naar 35 dollar of 28 euro? Weet iemand daar wat van af? :)
Een kleine drie weken geleden heb ik dertig euro betaald voor een VOA.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_145369776
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 17:17 schreef Tokay het volgende:
[..]
Een kleine drie weken geleden heb ik dertig euro betaald voor een VOA.
Ok, het is dus verhoogd. Weet je hoeveel dollar was?
We fear that which we cannot see
  Moderator vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:51:38 #299
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_145392324
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:29 schreef Tokay het volgende:
[..]
In Malang moet je (nu ja, je móet niets, natuurlijk ... ) beslist een bezoekje brengen aan Toko Oen. Dat is een oude bakkerij/lunchroom, nog helemaal in koloniale stijl. Je kunt er heerlijk uitrusten van de drukte van de stad,
en snoepen van Indische lekkernijen als pasteitjes, rissoles en kue lapis. 😊
Hoi Tokay!

Klinkt goed trouwens. Ik zal het voorleggen aan de baas.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 11-10-2014 21:29:52 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:12:59 #300
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_145417830
quote:
14s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:29 schreef Tokay het volgende:
In Malang moet je (nu ja, je móet niets, natuurlijk ... ) beslist een bezoekje brengen aan Toko Oen. Dat is een oude bakkerij/lunchroom, nog helemaal in koloniale stijl. Je kunt er heerlijk uitrusten van de drukte van de stad,
en snoepen van Indische lekkernijen als pasteitjes, rissoles en kue lapis. 😊
Ik was er onlangs en ondanks dat ik een zwak voor die tent heb - en hem dan ook gewon blijf aanraden - viel het me dit keer tegen. Vieze toiletten en het gaf me het gevoel dat ze te lang op hetzelfde paard blijven zitten. Zonder te veranderen zou het wel eens een opknapbeurt kunnen gebruiken, maar de toiletten waren ronduit goor en het personeel was drukker met elkaar dan met de klanten.

Maar nogmaals; ik raad die tent aan, omdat hij gewoon gaaf is, authentiek en het eten er prima is. De kaart is wel minder tempo doeloe dan 4 jaar terug (zo zag ik geef andijviestampot met hete saus meer), maar het vlees is prima en er staat nog wat Nederlands op de kaart.

Ik tref het ook niet dat er altijd een grote groep kettingrokers zit vlakbij waar ik zit. En als ze er niet zitten, dan komen ze net binnen als het eten voor mijn neus staat.
c_/.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')