Alleen maar m'n droombestemming in Indonesië, waar ik niet ben heengegaan... Je hebt heel wat tijd nodig en de vluchten zijn nogal vaak vol, verder extreem gaaf om daar te varen en te lopen, lijkt me, met die beesten als extraatje.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik heb de rest van de tijd alleen maar volle bak dingen gedaan en gefeest. . Ben nu eigenlijk ook gewoon moe en nog niet toegekomen aan aan het strand liggen![]()
Weet iemand of komodo de moeite waard is?
Meldt. Nou ja, eigenlijk Rinca dan, dat is het andere eilandje (en schijnt nog mooier te zijn, minder kaal). Komodovaraan is echt tof om in het wild te zien en het boottochtje er naartoe was ook erg leuk (boot ging op de terugweg stukquote:Op maandag 19 mei 2014 14:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet iemand of komodo de moeite waard is?
owjah dat doet ie "tegenwoordig" automatisch goed hequote:
skip baliquote:Op woensdag 21 mei 2014 14:54 schreef Staaf het volgende:
Ik ga in september vier weken naar Indonesie! Nog volop aan het bekijken wat we willen.. retourticket Jakarta is geboekt (met Emirates vanaf Dusseldorf). Verder alles nog vrij.. plan is Java-Bali-Lombok (en Gili Islands).
Nogal standaardroute, hoewel er een aantal supergave dingen op de route liggen. Heb zelf Oost-Java plus Bali gedaan en had achteraf meer willen zien (Sumatra, Komodo, Flores, Molukken, Papoea. Heb je alleen wel meer tijd voor nodig, of je moet selectief zijn. Keuzes, keuzes, keuzes...quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:54 schreef Staaf het volgende:
Ik ga in september vier weken naar Indonesie! Nog volop aan het bekijken wat we willen.. retourticket Jakarta is geboekt (met Emirates vanaf Dusseldorf). Verder alles nog vrij.. plan is Java-Bali-Lombok (en Gili Islands).
Wellicht standaard, maar ik ben nog niet zo'n ervaren reiziger. Eerste keer Azië! Standaard hoeft niet verkeerd te zijn. Ik wil natuurlijk veel meer zien, maar zoals je zegt, keuzes :-). Ik kan niet langer dan 4 weken en heb ook geen zin om de Japanner uit te hangen ;-).quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nogal standaardroute, hoewel er een aantal supergave dingen op de route liggen. Heb zelf Oost-Java plus Bali gedaan en had achteraf meer willen zien (Sumatra, Komodo, Flores, Molukken, Papoea. Heb je alleen wel meer tijd voor nodig, of je moet selectief zijn. Keuzes, keuzes, keuzes...
(skip idd Bali, m.u.v. Nusa Lembongan !)
Ik zeg niet dat mijn familie dat doet, maar mijn vrouw herkende het gelijk. Vraag je familie maar eens, is heel normaal daar. En inderdaad, ik heb hier prachtige kleding liggen, achterin de kast.quote:Op maandag 19 mei 2014 07:49 schreef Ener-G het volgende:
Rare familie heb je daar dan.. Die van mij duwt me juist allerlei kledingtroep toe die of foeilelijk is of simpelweg te kleinen je kan het uiteraard niet weigeren want cadeau :'-)
Moet je wel snel zijn; ze zijn van plan een mooie cruise-terminal te bouwen bij Komodo. Alhoewel, snel is relatief in Indonesië natuurlijk.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:27 schreef Lemans24 het volgende:
Alleen maar m'n droombestemming in Indonesië, waar ik niet ben heengegaan... Je hebt heel wat tijd nodig en de vluchten zijn nogal vaak vol, verder extreem gaaf om daar te varen en te lopen, lijkt me, met die beesten als extraatje.
Ik zou er overigens vooral voor het duiken heen zijn gegaan, dus had nog meer tijd nodig.
ditquote:Op woensdag 21 mei 2014 23:43 schreef Lemans24 het volgende:
Daarom: kies iets van die route wat je écht wilt zien, doe niet persé alles van Java tot Lombok.
wat voor soort werk?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:00 schreef opabrutus het volgende:
Snelle vraag:
Half naar stage lopen in indonesie.
Wat te kiezen : Bali of Jakarta?
Mijn voorkeur gaat tot nu uit naar Bali omdat ik over Jakarta niet hele positieve verhalen hoor, en Bali me een stuk interessanter lijkt.
hele maand geweest en niet gebruikt. Overal waar je het vraagt krijg je te horen dat het nu helemaal niet voorkomt daar. Gewoon lekker tukken met een airco/fan en deet en das genoeg hoorquote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:02 schreef gaiknietzeggen het volgende:
Als jullie naar Lombok gaan gebruiken jullie dan sowieso malariapillen? Waarschijnlijk ben ik er deze zomer een week, maar ik twijfel nog of ik ook die pillen zal halen. Voldoen een klamboe en antimuggenspray al?
Chill bedankt! Nu heb ik ook geen reden om die pillen van je over te kopen natuurlijkquote:Op zondag 25 mei 2014 15:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hele maand geweest en niet gebruikt. Overal waar je het vraagt krijg je te horen dat het nu helemaal niet voorkomt daar. Gewoon lekker tukken met een airco/fan en deet en das genoeg hoor![]()
Oh heb voor 30 dagen aan malariapillen liggen (twv 120 ¤ ofzo) iemand kopen
?
Als je strand en chillen leuk vindt dan Bali en als je van druk altijd wat te zien houdt dan Jakarta.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:00 schreef opabrutus het volgende:
Snelle vraag:
Half naar stage lopen in indonesie.
Wat te kiezen : Bali of Jakarta?
Mijn voorkeur gaat tot nu uit naar Bali omdat ik over Jakarta niet hele positieve verhalen hoor, en Bali me een stuk interessanter lijkt.
Voor alle eilanden naast Java, Bali en Lombok is het wel aan te raden, waarschijnlijk.quote:Op zondag 25 mei 2014 22:32 schreef gaiknietzeggen het volgende:
[..]
Chill bedankt! Nu heb ik ook geen reden om die pillen van je over te kopen natuurlijk
voor Sumatra wordt het in ieder geval wel aangeraden. Java en Bali hoef je alleen maar met DEET te spuiten (niet alleen tegen malaria maar ook tegen de Dengue mug)quote:Op zondag 25 mei 2014 23:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Voor alle eilanden naast Java, Bali en Lombok is het wel aan te raden, waarschijnlijk.
minimaal 40 procentquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:51 schreef gaiknietzeggen het volgende:
Bedankt, dan ga ik maar eens een goede fles DEET halen
Chill bedankt voor de tip! Heb jij toevallig de Gunung Rinjani beklommen? Ben benieuwd hoe goed je lichamelijk in conditie er voor moet zijn?quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
minimaal 40 procentde bever verkoopt 50 maar bij de etos hebben ze het ook en die kost de helft
voor zuid afrika worden malaria tabletten toch alleen aangeraden als je bij het kruger park komt en bij de grens van swaziland? dus hangt er nogal vanaf welke locale bevolking je spreektquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:36 schreef Blik het volgende:
Aangeraden zegt helemaal niks. In Zuid-Afrika wordt het ook aangeraden, maar volgens de lokale bevolking was het laatste malariageval in de vorige eeuw...
ben er alleen met de auto een stuk op geweest, maar ervaring met het te voet opklimmen van andere heuvels/bergen, je conditie moet best ok zijn, je moet vooral de warmte/vochtige lucht kunnen handelen. De tweedaagse klim is wel echt voor de sportievelingen, je kan er ook een van drie of vier dagen doen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:49 schreef gaiknietzeggen het volgende:
[..]
Chill bedankt voor de tip! Heb jij toevallig de Gunung Rinjani beklommen? Ben benieuwd hoe goed je lichamelijk in conditie er voor moet zijn?
Goede tip, maar eens langs de Etos danquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
minimaal 40 procentde bever verkoopt 50 maar bij de etos hebben ze het ook en die kost de helft
Kou? Waren het locals?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 06:39 schreef LaughingMan het volgende:
Ik was afgelopen zaterdag richting ijen geweest. Helaas was het vanwege de stand van de wind en een mogelijke eruptie (of iets dergelijks?) pas toegankelijk tegen een uur of 4 en mijn mede wandelaars waren niet gewend aan de kou en de lange wandeling... uiteindelijk maar op mijn eigen tempo verder gelopen maar helaas was ik te laat om het blauwe vuur te kunnen zien. Dus de volgende keer (hopelijk over een paar weken) ga ik maar in mijn eentje![]()
De kou viel voor mij wel mee (wat zal het zijn 12/15 graden tegen een uur of 4 in de ochtend?) net als de klim/wandeling naar de top, het is niet al te steil. De paden zijn breed genoeg dus je zal geen last hebben van mede wandelaars. Zorg wel voor goeie wandelschoenen anders is de afdaling een ramp met al het grind/zand.
Bromo was heet, Ijen was lekker fris. Zeker niet koud!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:42 schreef pablo1989 het volgende:
Net als dat ze waarschuwen dat het bij de Bromo zo koud is. Liep daar in de korte broek zonder het koud te hebben.
Drie keer raden over welke regio ik het heb...quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:40 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
voor zuid afrika worden malaria tabletten toch alleen aangeraden als je bij het kruger park komt en bij de grens van swaziland? dus hangt er nogal vanaf welke locale bevolking je spreekt
ik ga altijd naar een travel kliniek hier in Nederland die weten precies wanneer je wel en geen malaria tabletten moet hebben. niet alleen per land maar ook per regio. zo heb ik alleen malaria tabletten gekregen voor mijn verblijf in Sumatra. maar als ik in sumtra alleen maar in de grote steden en luxe hotels was verbleven dan was het niet nodig geweest. (maar dat doe ik dus niet)
Ik heb Rinjani beklommen, het is zeker een pittige klim. Onderschat ook de afdaling niet. Je kunt de tocht in 2, 3, of 4 dagen doen. Met 2 dagen ga je alleen omhoog en dezelfde weg weer terug. Met 3 dagen ga je via het kratermeer terug, een stuk mooier. Met 4 dagen blijf je 1 nacht bij het kratermeer slapen. Dat hadden wij gedaan, aanradertje want je kunt nog lekker chillenquote:Op donderdag 29 mei 2014 15:49 schreef gaiknietzeggen het volgende:
[..]
Chill bedankt voor de tip! Heb jij toevallig de Gunung Rinjani beklommen? Ben benieuwd hoe goed je lichamelijk in conditie er voor moet zijn?
Precies, ik heb kou geleden daar midden in augustus... Was vergeten mijn vest mee te nemen, maar gelukkig kreeg ik wel van een behulpzame Spanjaard nog een extra t-shirt aangereikt.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 08:03 schreef Blik het volgende:
Bij mij was het 3 graden op de Bromo, dus het kan wel degelijk koud zijn. Helemaal als je al 2 weken 30 graden gewend bent
's nachts was het wel truien- en jassenweer ja, was ik alweer vergeten.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 08:03 schreef Blik het volgende:
Bij mij was het 3 graden op de Bromo, dus het kan wel degelijk koud zijn. Helemaal als je al 2 weken 30 graden gewend bent
Lekker verfrissend.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 08:03 schreef Blik het volgende:
Die 4 dagen tocht lijkt mij het leukst, hopelijk is mijn vriendin het daar mee eens. Hebben ze daar genoeg warme spullen of moest je daar zelf mee nemen?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 08:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb Rinjani beklommen, het is zeker een pittige klim. Onderschat ook de afdaling niet. Je kunt de tocht in 2, 3, of 4 dagen doen. Met 2 dagen ga je alleen omhoog en dezelfde weg weer terug. Met 3 dagen ga je via het kratermeer terug, een stuk mooier. Met 4 dagen blijf je 1 nacht bij het kratermeer slapen. Dat hadden wij gedaan, aanradertje want je kunt nog lekker chillen
Altijd vragen natuurlijk als je gaat boeken, maar eigenlijk is alleen de nacht voordat je de beklimming naar de top gaat doen koud, de andere nachten niet. Wij hadden gewoon een slaapzak bij, maar we gingen gewoon in onze kleren slapen, scheelde omkleden om 3 uur 's nachtsquote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:21 schreef gaiknietzeggen het volgende:
[..]
Die 4 dagen tocht lijkt mij het leukst, hopelijk is mijn vriendin het daar mee eens. Hebben ze daar genoeg warme spullen of moest je daar zelf mee nemen?
Bedankt!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Altijd vragen natuurlijk als je gaat boeken, maar eigenlijk is alleen de nacht voordat je de beklimming naar de top gaat doen koud, de andere nachten niet. Wij hadden gewoon een slaapzak bij, maar we gingen gewoon in onze kleren slapen, scheelde omkleden om 3 uur 's nachts
quote:Borobudur, Java, Indonesië... Mocht je willen gaan, we spotten een bizarre deal: retourtickets vanaf ¤391 (!). Ja, écht. Ga naar http://bit.ly/cheapticketsindo en selecteer vliegen van A'dam naar Jakarta, en terug vanuit bijvoorbeeld Yogyakarta, Malang of Malembang naar A'dam (klik op 'andere terugvlucht'). De prijs geldt bijvoorbeeld voor héén op 17/9 en terug op 7/10, maar voor meerdere data tussen augustus en december. Spread the word!
Die had ik er vorige week ook al ingegooid hier (moet je nagaan trouwens dat deze tickets een week later nog steeds voor deze prijs mogelijk zijn. Meestal is dat heeel snel weg). Desalniettemin is het inderdaad een mooie prijsquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:23 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zag deze voorbij komen op de facebookpagina van "de wereld in 27 vakantiedagen" wie weet kan iemand er wat mee ( ik ben nog blutanders had ik geen moment getwijfeld.. damn ik mis het
)
[..]
Ja, dat kan zeker. Bedenk je echter wel dat er veel verschil zit in kwaliteit van de aanbieders. Zou me daarin wel verdiepen vantevoren. Met name het aangeboden eten en de kwaliteit van de tenten/slaapzakken verschilt veelquote:Op donderdag 5 juni 2014 21:54 schreef gaiknietzeggen het volgende:
[..]
Bedankt!Boeken kan ter plekke neem ik aan? Begin echt super veel zin te krijgen door al deze tips
goeie recensies ect vind je vaak wel via tripadvisorquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat kan zeker. Bedenk je echter wel dat er veel verschil zit in kwaliteit van de aanbieders. Zou me daarin wel verdiepen vantevoren. Met name het aangeboden eten en de kwaliteit van de tenten/slaapzakken verschilt veel
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat kan zeker. Bedenk je echter wel dat er veel verschil zit in kwaliteit van de aanbieders. Zou me daarin wel verdiepen vantevoren. Met name het aangeboden eten en de kwaliteit van de tenten/slaapzakken verschilt veel
Ik geloof dat Rudy Trekkers wel een goede is, lees daar veel positieve reacties opquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:05 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
goeie recensies ect vind je vaak wel via tripadvisor
lion doet helemaal niet moeilijk over twee stuks handbagage dus bijvoorbeeld een grote rugtas en een plastic tasje ofzo, gewoon wat overhevelen in je handbagage dus. Heb trws ook een keer binnenlands gevlogen met meer dan vijftien kg, niks van gehoord toen, dus zal wel los lopenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:59 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik ga over een kleine maand op vakantie naar Indonesië, heb een reis geboekt van 3 weken door Sumatra, Java en Bali.
nu heb ik tussen Sumatra (padang) en Java (jakarta) een binnenlandse vlucht. volgens de reisorganisatie vlieg ik met Lion Air. maar het "probleem" is dat je maar 15 kilo aan bagage mee mag nemen. en dat je voor iedere kilo meer bij moet betalen. maar ik kan dus nergens vinden hoeveel dat dan is.
heeft er iemand hier ervaring mee? want meestal heb ik toch wel iets meer dan 15 kilo bij op reis. en als het nou niet zo heel veel kost wat betreft dat bijbetalen dan wil ik ook niet heel moeilijk over doen.
Minder meenemen dus. Of wat zware dingen in je handbagage stoppen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:59 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik ga over een kleine maand op vakantie naar Indonesië, heb een reis geboekt van 3 weken door Sumatra, Java en Bali.
nu heb ik tussen Sumatra (padang) en Java (jakarta) een binnenlandse vlucht. volgens de reisorganisatie vlieg ik met Lion Air. maar het "probleem" is dat je maar 15 kilo aan bagage mee mag nemen. en dat je voor iedere kilo meer bij moet betalen. maar ik kan dus nergens vinden hoeveel dat dan is.
heeft er iemand hier ervaring mee? want meestal heb ik toch wel iets meer dan 15 kilo bij op reis. en als het nou niet zo heel veel kost wat betreft dat bijbetalen dan wil ik ook niet heel moeilijk over doen.
Ik heb in Indonesie veel interne vluchten gemaakt (ook met Lion Air) met een enorme duikkoffer van rond de 20kg. Dat was bijna nooit een probleem, heb 1 of 2 keer bij moeten betalen en dat was alleszins betaalbaar. Omgerekend een tientje ofzo, ik weet niet meer precies, maar iig niks om voor terug te deinzen. Of je daadwerkelijk bij moet betalen is afhankelijk van de hoeveelheid bagage die je teveel hebt (voor een kilo zullen ze echt niet moeilijk doen), van de medewerker achter de balie maar ook van je uiterlijk, heb ik gemerkt. Ik heb meegemaakt dat ik als witte Nederlander gewoon door mocht met 5kg overgewicht, en dat een Canadees meisje met Chinees uiterlijk wel moest bijbetalen voor 2 kg overgewicht. Pure discriminatie.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:59 schreef DestroyerPiet het volgende:
veel Indonesiërs hebben een grafhekel aan chinezen heb ik gemerkt jaquote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb in Indonesie veel interne vluchten gemaakt (ook met Lion Air) met een enorme duikkoffer van rond de 20kg. Dat was bijna nooit een probleem, heb 1 of 2 keer bij moeten betalen en dat was alleszins betaalbaar. Omgerekend een tientje ofzo, ik weet niet meer precies, maar iig niks om voor terug te deinzen. Of je daadwerkelijk bij moet betalen is afhankelijk van de hoeveelheid bagage die je teveel hebt (voor een kilo zullen ze echt niet moeilijk doen), van de medewerker achter de balie maar ook van je uiterlijk, heb ik gemerkt. Ik heb meegemaakt dat ik als witte Nederlander gewoon door mocht met 5kg overgewicht, en dat een Canadees meisje met Chinees uiterlijk wel moest bijbetalen voor 2 kg overgewicht. Pure discriminatie.
Met AirAsia is het tot nu toe nog altijd goed gegaan en die zijn niet echt veel duurderquote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:17 schreef littledrummergirl het volgende:
Reken bij lion Air trws op vertragingen, dus plan geen dingen vlak achter elkaar. Heb laatst acht binnenlandse vluchten in n maand gedaan waarvan zes vertraagd waren (allemaal lion trws) vertraging uiteenlopend van n half uur tot drie uur.
Mja wat wil je ook van n maatschappij die vluchtjes van 30 ¤ aanbiedt
Scheelt ook of je als een van de eersten incheckt, of 10 minuten voordat de balie sluit. Als het vliegtuig bijna vol is worden ze strenger op overgewicht.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb in Indonesie veel interne vluchten gemaakt (ook met Lion Air) met een enorme duikkoffer van rond de 20kg. Dat was bijna nooit een probleem, heb 1 of 2 keer bij moeten betalen en dat was alleszins betaalbaar. Omgerekend een tientje ofzo, ik weet niet meer precies, maar iig niks om voor terug te deinzen. Of je daadwerkelijk bij moet betalen is afhankelijk van de hoeveelheid bagage die je teveel hebt (voor een kilo zullen ze echt niet moeilijk doen), van de medewerker achter de balie maar ook van je uiterlijk, heb ik gemerkt. Ik heb meegemaakt dat ik als witte Nederlander gewoon door mocht met 5kg overgewicht, en dat een Canadees meisje met Chinees uiterlijk wel moest bijbetalen voor 2 kg overgewicht. Pure discriminatie.
30 euro is nog veel! Soms een tientje of minder, geldt overigens voor veel van die lokale maatschappijen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:17 schreef littledrummergirl het volgende:
Reken bij lion Air trws op vertragingen, dus plan geen dingen vlak achter elkaar. Heb laatst acht binnenlandse vluchten in n maand gedaan waarvan zes vertraagd waren (allemaal lion trws) vertraging uiteenlopend van n half uur tot drie uur.
Mja wat wil je ook van n maatschappij die vluchtjes van 30 ¤ aanbiedt
ik weet niet of je lang bent? Maar als je op tijd incheckt is het ook np als je bij een nooduitgang wilt zitten. Ik zelf ben 1.85 en zit niet heel comfy op de gewone stoelen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:51 schreef DestroyerPiet het volgende:
dankjewel voor jullie snelle antwoorden ik weet nu in ieder geval dat ik me niet heel druk hoef te maken als ik iets meer dan 15 kilo bagage heb.
en wat betreft vertragingen. het is een georganiseerde reis met een tourguide, dus die mag zich daar druk om maken. dus hoef ik dat niet meer te doen.
dankjewel voor de tip ik zal het in gedachte houden. alleen is de vraag maar net hoeveel invloed ik er op heb ik ga met een groepsreis van 24 mensen + tourguide op reisquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:31 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik weet niet of je lang bent? Maar als je op tijd incheckt is het ook np als je bij een nooduitgang wilt zitten. Ik zelf ben 1.85 en zit niet heel comfy op de gewone stoelen.
Je moet sowieso wat euro's meenemen voor je visa on arrival (alhoewel ik gewoon door de immigratie heen mocht lopen om daar even te pinnen, om vervolgens weer terug te lopen).quote:Op maandag 23 juni 2014 22:44 schreef DestroyerPiet het volgende:
een ander vraagje. hoe makkelijk is het daar om geld te pinnen? kan ik dat daar gewoon pinnen of moet ik hier in nederland al Indonesische roepia halen?
of is het verstandig om wat euro's/dollars meenemen om daar in te wisselen?
er zitten overal bureautjes waar je vluchten kan boeken/visa's kan extenden ect. Zal dus wel goed te doen zijn denk ik. Bel anders ff de ambassadequote:Op maandag 23 juni 2014 22:58 schreef Zeekaas het volgende:
Iemand ervaring met het verlengen van je visum in Indonesie? Ik heb een visum van 60 dagen nodig, maar kan dit niet meer in NL aanvragen. Ik ga namelijk 13 jul weg, maar ik bij de ambassade kan ik pas een afspraak maken vanaf 14 julNu moet ik dus halverwege mijn vakantie verlengen bij een (immigratie ?) bureau. Maar krijg ik bij binnekomst in Indonesie dan geen problemen dat mijn terugreis later is dan de 30 dagen van het visum?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |