abonnement Unibet Coolblue
pi_140102137
Zwangerschap & geboorte

2014

12 mei: Ikina (jongen)
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLizaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
21 augustus: GwaiLow (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje
10 november: DevilsAndDust
15 november: JufMariska
16 november: Heliotrope
21 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
26 november: Lingue
29 november: Sicilia

2 december: AwayTL
2 december: Radyhyn
16 december: Crumpette
19 december: snoenk
26 december: StarDust_

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_140102162
omg mijn aller eerste topic ooit :o *O*
en fipo!!! :7
pi_140102191
Dyre
In de herhaling :9
Bij 40weken ( :+ ) kreeg ik dé tip. Olijfolie! Hielp echt.
Had tijdens m'n 1e zwangerschap ook van alles geprobeerd. Olie, kokosbodylotion enzo. Fijn om die laatste 1,5week nog dé oplossing te vinden.
pi_140102273
wie nog een wijziging voor de OP heeft mag roepen overigens!
pi_140102331
Olijfolie :o
Daar zou ik nou nooit zelf op zijn gekomen om dat eens lekker over mijn borsten te smeren :'), maar vind ik het proberen zeker waard, bedankt! ;)

Vaseline heb ik hier nog genoeg staan, maar niet echt aan gedacht in combinatie met de jeuk. Die houd ik ook achter de hand!
pi_140102523
Ik heb de borstencreme van Zwitsal. Werkt op zich wel, maar heb er vooral last van gehad op momenten dat ik niet kon smeren (in de auto, op m'n werk, etc). En de afgelopen weken heb ik er maar heel af en toe last van.
Maar die jeuk is echt hels!!!
Tralalalaaa
pi_140102804
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 20:30 schreef Dyre het volgende:
Olijfolie :o
Daar zou ik nou nooit zelf op zijn gekomen om dat eens lekker over mijn borsten te smeren :'), maar vind ik het proberen zeker waard, bedankt! ;)

Vaseline heb ik hier nog genoeg staan, maar niet echt aan gedacht in combinatie met de jeuk. Die houd ik ook achter de hand!
nouja, vettigheid lijkt me iig het meest voor de hand liggende oplossing :+ olijfolie klinkt ook goed!
  zondag 18 mei 2014 @ 20:53:22 #8
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140103568
Is echt waar! Ik smeerde Bertolli op het laatst, nergens meer last van gehad en die ruikt niet zo sterk :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_140103972
Ik had een week of wat terug een heel hardnekkige gezicht allergie en ging kapot van de jeuk. Vaseline gaf heeeeeel veel verlichting. Alleen lastig als je er nog kleren over aan moet.

Uiteindelijk ging de allergie alleen over doordat ik een anti histamine kreeg voorgeschreven van de dokter, maar dat terzijde.
pi_140104197
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 20:39 schreef Crumpette het volgende:
nouja, vettigheid lijkt me iig het meest voor de hand liggende oplossing :+ olijfolie klinkt ook goed!
Ja vettigheid leek mij ook wel een goede oplossing. Ik heb een hele dikke creme met sheaboter erin, daarmee glij ik iedere avond in bed :+ Maar dat deed het toch niet helemaal... Olijfolie zal wel helemaal glibberen, maar als ik daarmee van de jeuk af ben heb ik dat er graag voor over :D
pi_140104233
Oeh boy ik liet hier gisteren nog weten dat ik drie boodschappentassen vol kleding zou krijgen van een kennis.

Nou, mijn hele kofferbak zat BOMMETJE vol.. het was een beetje boel veel meer haha.

Ik heb gelijk maar een berg kinderkleerhangertjes bijbesteld. Morgen maar eens uitzoeken wat ik nu werkelijk heb en alvast een keer wassen en ophangen. Dan krijg ik ein-de-lijk wat overzicht wat betreft kleertjes :o

I love nesteldrang haha.
  zondag 18 mei 2014 @ 21:27:59 #12
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140105837
Geen vaseline doen hoor! Dat sluit je huid teveel af. Daardoor drift ie uiteindelijk nog meer uit of kan erger gaan irriteren. Mengsels met vaseline erin kan dan weer wel, receptloos bij de apotheek.

Ik had r voor ik zwanger werd al last van, eczeem bijna overal en ook op borsten en tepels. Kijk ook eens naar het materiaal van je beha: kant en synthetisch kan de jeuk verergeren.

Niet te lang vaak en heet douchen, droogt de huid uit. Koelzalf (apotheek zonder recept) is ook lekker en minder prikkelend dan menthol. In koelzalf zuren hele kleine druppeltjes water die op je huid verdampen en verkoelen.

Helaas kan ik ook niet tegen mentholgel en koelzalf :')
Kwak
pi_140106555
Oh, ik dacht dat het een urban legend was dat vaseline je huid afsluit... Hm, ik heb nog wel wat cetomacrogol staat, maar ik ga het eerst met de olijfolie proberen :Y

te lang douchen en lekker heet (sinds de zwangerschap let ik daar wel wat meer op) doe ik inderdaad ook te vaak...
pi_140106791
Zoë ik heb maar één wieg (de familiewieg) die staat op een aparte kamer en daar slaapt T in. Ik heb de jongens nooit samen in een ledikantje gelegd. Dat wordt afgeraden omdat het niet veilig is. Ik vond het er heel schattig uitzien, maar ik durfde het toch niet te doen.
Verder hebben de jongens wel even samen op een kamer geslapen, maar S slaapt heel licht en T maakt heel veel geluiden in zijn slaap. Door de geluiden van T was S telkens wakker, dus nu hebben we ze uit elkaar gehaald voor de nachten. Overdag slapen ze wel samen. Diep in mijn hart heb ik ze 's nachts eigenlijk ook liever samen, maar mijn nachtrust is me ook wat waard. Misschien dat ik over een tijdje toch weer een poging ga doen om ze samen te laten slapen, maar nu nog niet. Ik denk overigens niet dat er een goed of een fout is, je moet gewoon doen wat goed voor je voelt.
pi_140108772
Dyre
Lekker glibberen! :D

Twinkle
Fijn zoveel gekregen kleding!

Nikki
Dat is jammer dat S wakker werd van T. Ik had de tweeling van Kyara in mn hoofd, 1 sliep boven in t ledikant en de ander onder en dan met de voetjes naar elkaar toe. Is dat ook onveilig? Heb nog niet echt research gedaan.
pi_140109070
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:27 schreef kwakz0r het volgende:
Geen vaseline doen hoor! Dat sluit je huid teveel af. Daardoor drift ie uiteindelijk nog meer uit of kan erger gaan irriteren. Mengsels met vaseline erin kan dan weer wel, receptloos bij de apotheek.

Ik had r voor ik zwanger werd al last van, eczeem bijna overal en ook op borsten en tepels. Kijk ook eens naar het materiaal van je beha: kant en synthetisch kan de jeuk verergeren.

Niet te lang vaak en heet douchen, droogt de huid uit. Koelzalf (apotheek zonder recept) is ook lekker en minder prikkelend dan menthol. In koelzalf zuren hele kleine druppeltjes water die op je huid verdampen en verkoelen.

Helaas kan ik ook niet tegen mentholgel en koelzalf :')
Huh, oh echt? Goh ik dacht dat het wel werd gebruikt bij droge huid-problemen ook.. als het zou afsluiten, is dat dan ook daadwerkelijk erg? er vanuitgaande dat je niet je hele lijf ermee insmeert uiteraard. :?
pi_140109207
Succes ikina! :D

Mweh, heb van 1 tot half 10 gewerkt, en ik ben gesloopt! M'n rug doet heel erg pijn en het voelt alsof m'n benen niet goed in m'n heupen draaien ofzo ;( lig ik vanavond weer de hele nacht wakker omdat alles pijn doet! :(

Gelukkig ben ik nu weer een paar dagen vrij! :)
pi_140109992
oee ik ben benieuwd hoe het Ikina gaat idd :Y zou ze al aan het babyknuffelen zijn?
pi_140110080
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:07 schreef Zoë23 het volgende:

Nikki
Dat is jammer dat S wakker werd van T. Ik had de tweeling van Kyara in mn hoofd, 1 sliep boven in t ledikant en de ander onder en dan met de voetjes naar elkaar toe. Is dat ook onveilig? Heb nog niet echt research gedaan.
Ik ben gewoon een schijterd op dat gebied, dus ik durfde het niet. Ondanks dat het echt enorm schattig is als ze zo liggen. En nu is het op die manier sowieso geen optie meer, want ze zijn al te beweeglijk.
  zondag 18 mei 2014 @ 22:28:07 #20
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140110220
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:12 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Huh, oh echt? Goh ik dacht dat het wel werd gebruikt bij droge huid-problemen ook.. als het zou afsluiten, is dat dan ook daadwerkelijk erg? er vanuitgaande dat je niet je hele lijf ermee insmeert uiteraard. :?
Nu ja dat zei mijn dermatoloog. Het voorkomt een normale vocht u zuurstof balans voor dat stukje huid. Mengsels met 50% vaseline of minder waren wel goed. Vaseline beschermt de huid wel, maar verzacht\vet niet. Dus pure vaseline smeer k wel in de winter op oogleden en soms voor t douchen op erg aangedane plekken zodat ze niet nat worden
Kwak
pi_140111246
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:07 schreef Zoë23 het volgende:
Dyre
Lekker glibberen! :D

Twinkle
Fijn zoveel gekregen kleding!

Nikki
Dat is jammer dat S wakker werd van T. Ik had de tweeling van Kyara in mn hoofd, 1 sliep boven in t ledikant en de ander onder en dan met de voetjes naar elkaar toe. Is dat ook onveilig? Heb nog niet echt research gedaan.
mijne slapen ook samen in een bedje. Naast elkaar. Wordt wel wat krapjes nu, na 4mnd
Lotte!
Noah!
pi_140111696


Lotte!
Noah!
pi_140112204
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nu ja dat zei mijn dermatoloog. Het voorkomt een normale vocht u zuurstof balans voor dat stukje huid. Mengsels met 50% vaseline of minder waren wel goed. Vaseline beschermt de huid wel, maar verzacht\vet niet. Dus pure vaseline smeer k wel in de winter op oogleden en soms voor t douchen op erg aangedane plekken zodat ze niet nat worden
Ah! ok.. nouja, niks gezegd dan :@
pi_140113478
Ooohhh die foto's Linda O+
Tralalalaaa
pi_140113808
Ja, zo lief, die twee koppies bij elkaar.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140114046
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:24 schreef Crumpette het volgende:
oee ik ben benieuwd hoe het Ikina gaat idd :Y zou ze al aan het babyknuffelen zijn?
Nog niet :)
...everyone's afraid, but that's no excuse...
  maandag 19 mei 2014 @ 06:45:19 #27
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_140119394
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:56 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ah! ok.. nouja, niks gezegd dan :@
Ik bedoelde het niet rot hoor! Als t werkt voor jou, gewoon doen. :@
Kwak
pi_140119539
Morning... Al vanaf 4.45 wakker :')
Straks maar even bijslapen... Dat kan ik want de baby zit nog in m'n buik.
Ben nog nooit zo lang zwanger geweest ;)

Ben heel benieuwd hoe het met ikina is en met kursor.
Tralalalaaa
pi_140119842
Linda wat lief die foto's O+

Ik sluit me aan bij de groep benieuwd-hoe-het-met-Ikina-en-Kursor-is :D
  maandag 19 mei 2014 @ 08:05:08 #30
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140120025
+1!

Ik zag gister voor het eerst deze zwangerschap m'n buik bewegen :o :D. Was toen ik in bad lag, E was dan ook altijd heel beweeglijk O+.

Had ik al gezegd dat de naam nu echt definitief lijkt te zijn? O+
pi_140120058
Wat leuk soesa, een naam! O+ nog tot volgende week woensdag wachten, dan kunnen we ook beginnen met namen! :D Tenzij het een jongetje is, dan staat hij al vast :)

En kleine jompel, 16 weekjes vandaag *O*
  maandag 19 mei 2014 @ 08:08:55 #32
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_140120067
+2 op Dyre!

Wat leuk, Soesa! Van de beweging en van de naam!

Gisteren heeft mijn man voor het eerst de baby duidelijk voelen schoppen O+
  maandag 19 mei 2014 @ 08:11:18 #33
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_140120093
O en ik moet nodig zomer zwangerschapskleding gaan kopen!! Vandaag alvast maar even online wat dingen bestellen. (Ook voor m'n jongens, want de oudste heeft geen korte broeken :@ . Hij heeft er nu eentje aan die maar net past)
pi_140120256
Ik kom me ook langer zwanger dan ooit melden :) en O+ is nu weer op pad naar een gesprek (duim). Hoop voor Ikina dat de baby er al wel is.

Pfoe...TAP, hoop dat je nog wat slaap kan pakken.

Krijgertje, hopelijk doet je lijf het nog een beetje en heb je toch kunnen slapen.

Fee-nix, leuk dat je nu nieuwe kleding in mag slaan! Ik heb gelukkig twee zomerse voedings/positiejurkjes, want om nu nog te gaan shoppen...en legging met hemdje vind ik toch niet kunnen ;) (en spijkerbroek is te warm). Zal zo de laptop maar even aanslingeren voor een foto.

Tweelingbedjes O+.

Fazzoletti, mooi jochie (beetje laat :@). Sterkte met herstel van de fluxus, neem er goed de tijd voor :*. Fijn dat voeden al wel wat lukt en hopelijk is het toch vrij vlot op peil.

Ehm...toen wist ik 't niet meer :@.
  maandag 19 mei 2014 @ 08:45:08 #35
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140120418
Mogge, ik ben alweer 20 weken realiseerde ik me :o +1

Weet iemand of ik nog met draagzak (manduca, dreumes van 11,5 kg) mag lopen? Ik vergeet het telkens aan mijn vk te vragen. Ik kan nog steeds buikdragen, hij leunt net onder mijn bol, maar is het niet slecht?

Succes aan iedereen die moeilijk tegen de hitte kan vandaag! Opgezwollen voeten O+
pi_140120439
Ik ben vanmorgen m'n slijmprop verloren en heb om de zoveel tijd krampen van een seconde of 45.
Als ik loop voel ik een enorme druk naar m'n onderkantje.

Ik ga nu maar even Game of Thrones kijken :Y)
Tralalalaaa
  maandag 19 mei 2014 @ 08:48:38 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140120464
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 08:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben vanmorgen m'n slijmprop verloren en heb om de zoveel tijd krampen van een seconde of 45.
Als ik loop voel ik een enorme druk naar m'n onderkantje.

Ik ga nu maar even Game of Thrones kijken :Y)
Spannend, succes!
pi_140120506
Oehh verse babies here we come!

Soesa ik ben heel benieuwd naar de naam!

Spees al 20 weken? :o .. when did that happen? :o

Hier trouwens 30 weken gisteren... wtf! Zo even een eigenwijze-dwarslig-buikfoto maken dan maar!
pi_140120522
Spannend TAP! Hopelijk zet het door :).
Dan maar geen datumtweeling -O-
pi_140120651
Spannend TAP!

En leuk Soesa!
pi_140120717
Er zit nu een kwartier tussen de krampen en ze doen echt wel pijn. Ik heb zelf het idee dat dame zich vandaag nog wel laat zien. Peuter is op het kdv dus dat is wel fijn.

Heb de weeentimer aangezet zodat ik kan gaan beginnen met timen.
Tralalalaaa
pi_140120721
Zo...
Na 4 dagen 3 landen te hebben doorkruist per auto (Duitsland, Luxemburg, België en weer naar huis) hier ook maar weer eens posten.

Net op tijd voor de verse beebjes van Tap en Ikina O+
En Kursor nog even door tot je rust in je koppie en lijf hebt!

Heb van de afgelopen dagen weinig bijgelezen, dus ik doe gewoon wat O+ en :* en *O*

Dan ga ik nu mijn vierkante voetjes (vocht? welnee!!) de lucht in gooien en kijken of ik nog enkels terug krijg. Alles loopt in 1 rechte streep vanaf mijn knieën lijkt wel.
En mijn vingers beginnen ook maatje worst te krijgen :')
(vriend zei nog hoopvol, joh dat is over een weekje weg, Euhhh... ga er maar vanuit van niet schatje :D)
pi_140120738
Aah TAP ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren, succes!

Hier vandaag 21 weken. Als ik foto's zie in het buikentopic groeit mijn buik voor geen meter, maar goed, niet onzeker worden en gewoon genieten dat ik nog redelijk kan bukken en op mijn hurken in de tuin kan werken (vraag me niet naar het opstaan maar goed :6 )

Wat kan ik ook zo genieten van de geur van een zomerse ochtend he. Net al met mijn neus buiten het raam gehangen O+ De mooiste tijd van de dag vind ik dat eigenlijk wel, frisse koele bries, maar wel die zomerse geur. (Straks wordt het me veel te heet :') )

En ik ben helemaal blij want ik heb gisteren uit een gekregen witte slaapzak van de buren, een hardnekkige vlek bijna helemaal eruit gekregen! (Vanish voorweken, nacht weken met groene zeep, in de wasmachine met ossengal en nog vlekkenspul bij het wasmiddel en azijn :+ en toen nat in de zon gehangen, nou bingo. *O*
  maandag 19 mei 2014 @ 09:13:10 #44
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140120753
TAP spannend *O*

En hoop dat Ikina inmiddels haar baby aan het bewonderen is O+

Verder nog een jompel voor alle wissels *O*

En verder ben ik niet bijgelezen; iets met te mooi weer en andere dingen aan mijn hoofd :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_140120765
Hilmo mijn buik begon ook pas echt na week 23 of 24 te groeien hoor!
Niet onzeker worden (werd ik namelijk ook van het buikentopic, maar het is ook hier goed gekomen :D)
pi_140120866
Spannend TAP! SUcces O+
:)
pi_140120870
Kwak :* weet ik hoor!

Hilmo, +1. deze week is er zowaar minder te zien dan vorige week bij mij :').. ik wil een buik potverrr! bewijs! Aan de andere kant groei ik wel officieel uit mijn bh's -O- dubbeltiet ftw!

10 weken! *O*
  maandag 19 mei 2014 @ 09:22:47 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140120907
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 08:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Mogge, ik ben alweer 20 weken realiseerde ik me :o +1

Weet iemand of ik nog met draagzak (manduca, dreumes van 11,5 kg) mag lopen? Ik vergeet het telkens aan mijn vk te vragen. Ik kan nog steeds buikdragen, hij leunt net onder mijn bol, maar is het niet slecht?

Succes aan iedereen die moeilijk tegen de hitte kan vandaag! Opgezwollen voeten O+
Spees, ik had gister E in de Bondolino op m'n rug zitten. Buik gaat hier niet meer maar rug ging eigenlijk best prima! Denk wel dat het mag, zolang het voor jou maar prettig zit.

Oh, en 20 weken alweer :D. Gaat snel he!
pi_140120936
Ikina zit inmiddels voor me met onze prachtige zoon van ruim 4 kilo (!!!)
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_140120973
Gefeliciteerd ikina en nitzer!!! *O* *O*
Tralalalaaa
pi_140120982
Ooooh O+ O+ gefeliciteerd Ikina en Nitzer!
:)
  maandag 19 mei 2014 @ 09:26:10 #52
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140120983
Ikina gefeliciteerd!

TAP, spannend vandaag!
pi_140120985
Ikina en Nitzer gefeliciteerd!!!! *O*
pi_140121063
Gefeliciteerd Ikina en Nitzer! *G*

Succes TAP!
pi_140121064
Aaaah wooow!! Gefeliciteerd Ikina en Nitzer!! Goed gedaan :)
pi_140121068
Ikina en Nitzer van harte met jullie bulletje *O* geniet ervan!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_140121099
Van harte Ikina en Nitzer *O*! Toch een flinke jongen, wel een verrassing geloof ik.
  maandag 19 mei 2014 @ 09:38:21 #58
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140121234
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Hoop dat alles voorspoedig is gegaan :) Geniet ervan!
  maandag 19 mei 2014 @ 09:43:28 #59
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_140121317
Ikina en Nitzer gefeliciteerd!!

TAP succes!
pi_140121369
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 09:11 schreef Hilmo het volgende:
Hier vandaag 21 weken. Als ik foto's zie in het buikentopic groeit mijn buik voor geen meter, maar goed, niet onzeker worden en gewoon genieten dat ik nog redelijk kan bukken en op mijn hurken in de tuin kan werken (vraag me niet naar het opstaan maar goed :6 )

Hilmo mijn buik was ook niet groot. Zeker als ik fotos in het buiken topic zie! Als ik tegen mensen zei dat ik bijna zou bevallen keken ze me aan met een blik alsof ik gek was...als je wilt heb ik wel een foto voor je
pi_140121370
Gefeliciteerd Ikina en partner! :)
pi_140121380
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Ikina en Nitzer! *O*
  maandag 19 mei 2014 @ 09:49:45 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140121470
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 09:11 schreef Hilmo het volgende:
Aah TAP ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren, succes!

Hier vandaag 21 weken. Als ik foto's zie in het buikentopic groeit mijn buik voor geen meter, maar goed, niet onzeker worden en gewoon genieten dat ik nog redelijk kan bukken en op mijn hurken in de tuin kan werken (vraag me niet naar het opstaan maar goed :6 )

Eerste kindje toch? Ik had toen ook nog maar weinig groei voor de 25 weken en ook daarna bleef ie best klein. Als ik voor alle keren 'bescheiden buikje he?' een tientje had gekregen kon ik ervan op vakantie :P . Als jouw vk beoordeelt dat het goed gaat, gaat het goed ^O^
pi_140121490
Gefeliciteeeeerd, ikina! :D*O*

En succes, TAP! :) Verse babies! :D

Hilmo, ook hier een kleine buik.. Ik wil nu ook wel eens beginnen met showen, maar ik lijk (en voel me) meer dik dan zwanger :')
  maandag 19 mei 2014 @ 09:52:07 #65
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140121517
Gefeliciteerd met jullie zoon *O* geniet ervan O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 19 mei 2014 @ 09:57:11 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_140121630
Ikina, daar is ie dan! Gefeliciteerd! Ook voor nitzer natuurlijk *O*

T_A_P, zet 'm op!
disclaimer
  maandag 19 mei 2014 @ 10:01:18 #67
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_140121746
Gefeliciteerd Ikina en Nitzer *O*!

En t_a_p veel succes vandaag :% !
  maandag 19 mei 2014 @ 10:01:58 #68
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_140121767
Ikina en Nitzer gefeliciteerd!

Tap zet um op!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 19 mei 2014 @ 10:04:00 #69
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140121822
Een baaaaby! Van harte papa en mama O+ *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140121842
Gefeliciteerd Ikina *O*

Zet hem op TAP!
  maandag 19 mei 2014 @ 10:04:56 #71
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_140121849
Ikina en Nitzer van harte! *O* Flinke jongens zijn O+ .

TAP zet 'm op! Ik hoop dat ze vandaag nog komt! Mooie dag ervoor :).
pi_140121888
Ohja, zo voelde het ook alweer, en dan zit ik nog nieteens op het hoogtepunt :')

Zo maar even douchen en dan weer lekker op bed liggen. Ga als afleiding maar gewoon oude afleveringen van Game of Thrones kijken. Werkt prima, en relativeert met al die ledematen en ingewanden die eruit gehakt worden. Dan is mijn pijn zo erg nog niet :')
Tralalalaaa
pi_140122198
OMG m'n kind komt er vandaag gewoon aan ;( O+

Tenzij het weer ophoudt, maar ik denk het niet...
Tralalalaaa
  maandag 19 mei 2014 @ 10:21:15 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_140122225
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:20 schreef Take_A_Picture het volgende:
OMG m'n kind komt er vandaag gewoon aan ;( O+

Tenzij het weer ophoudt, maar ik denk het niet...
het is dan ook een prachtige dag om geboren te worden O+
disclaimer
pi_140122247
Hahha dat is ook een manier TAP :)

En Spees, ja inderdaad, eerste kindje. Hahah herkenbaar, dat bescheiden buikje. Op zich ook wel positief, ik zei het ook tegen een andere zwangere die hoogzwanger was en niet een enorme buik had, vond ik juist ook wel erg mooi, dus ik zei toen ook; bescheiden buikje haha. Het kan een compliment zijn en ook weer onzeker maken, moeilijk :{

@Aapieannie; ben wel benieuwd naar je buik toen! Bij mijn moeder kwam er ook ineens een enorme spurt na zoveel weken en ik zie ook wel vooral de voordelen ervan zolang ik niet de deur uitkom :P
pi_140122332
Zal even kijken of het lukt mobiel... Zet hem in het buiktopic!
pi_140122458
Jaa ik zie de foto Aapieannie! Prachtige buik! O+ En hoeveel weken was dit?? Lijkt me wel als groot voordeel dat je veel bewegingsruimte nog hebt of valt dat tegen?
  maandag 19 mei 2014 @ 10:35:31 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_140122590
Hilmo, voor wat het waard is, ik ben natuurlijk al wat zwaarder van mezelf en ik zou ook in niet-zwangere toestand best goed een zwangerschap kunnen faken. Alleen hou ik altijd mijn buik in (echt altijd :')) waardoor het minder opvalt. Nu kan ik mijn buik niet meer zo goed inhouden waardoor mijn pens plus baarmoeder al best groot zijn. Als je van jezelf slank bent kan het dus best wat langer duren voor het echt een buik wordt, omdat je het dan echt alleen van je baarmoeder moet hebben. (itt wat veel mensen zeggen, dat je het bij slanke mensen vaak eerder ziet, in de praktijk is dat echt niet altijd zo) Ik weet zeker dat het met jouw termijn in de komende 4-5 weken ineens heel goed zichtbaar is! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 19-05-2014 10:46:36 ]
disclaimer
  maandag 19 mei 2014 @ 10:37:44 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140122644
Ikina en Nitzer, gefeliciteerd *O*
Lekkere flinke jongen O+ kunnen alle maat 50 kleertjes ongedragen weg? ;)
Veel geluk samen en geniet lekker van de kraamtijd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 19-05-2014 10:47:47 ]
KuikenGuppy
  maandag 19 mei 2014 @ 10:38:08 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140122653
TAP succes :% :% :%
KuikenGuppy
pi_140122714
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:30 schreef Hilmo het volgende:
Jaa ik zie de foto Aapieannie! Prachtige buik! O+ En hoeveel weken was dit?? Lijkt me wel als groot voordeel dat je veel bewegingsruimte nog hebt of valt dat tegen?
Dat was 39 weken. De avond voor de bevalling, we zeiden nog tegen elkaar zal dit de laatste foto zijn! Ik kon inderdaad nog heel veel qua ruimte, alleen lag ik veel op bed door een extreem lage bloeddruk... Was ook bloedje heet toen ( augustus vorig jaar) maar bukken e.d. toen ik me goed voelde was een eitje! Kaylee woog 3 kilo bij de geboorte dus laat je niet gek makrn door andere as ze zeggen dat je buim klein is! Je baby ligt geqoon lekker dicht tegen je aan!
pi_140122734
Ikina en Nitzer gefeliciteerd! *G* *G*
Tap zet m op!
S. 2014
J. 2016
  maandag 19 mei 2014 @ 10:52:47 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_140123008
Ik moest een beetje huilen :')



ik kreeg deze fantastische aanbieding zojuist binnen, een gepersonaliseerde buikband voor 10 euro. Iemand nog briljante ideeën? Spees?

[ Bericht 48% gewijzigd door SQ op 19-05-2014 11:12:10 ]
disclaimer
pi_140123193
Gefeliciteerd Ikina en Nitzer, geniet van de mooie tijd samen. *O*

Spees 20 weken *O*

TAP, zet 'm op! :%

Onze kleine meid heeft een omgekeerd dag-nacht ritme lijkt wel. Overdag is ze stil en voel ik nauwelijks schopjes, alleen als ik net gegeten heb. Vannacht rond half 1 ging ze echter helemaal los en ik voelde m'n buik alle kanten opgaan. Was alleen niet aan de buitenkant te zien, maar wel heel goed te voelen O+ Op een gegeven moment had ik opeens 2 bolletjes tegen m'n handen aan, geen idee of dit de kont was of beide voetjes maar ze schoten ook zo weer weg.
In alle enthousiasme (8> wakker gemaakt en gezegd dat ze echt goed te voelen is en dat hij zijn hand op mijn buik moest leggen. Je raadt het al.. meisje is gelijk stil. Een heel klein mini schopje deed ze nog maar er was echt niks meer te voelen. Toen werd ik wel even chagrijnig aangekeken omdat zijn wekker over 3 uurtjes alweer ging :@
  maandag 19 mei 2014 @ 11:01:40 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140123259
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:59 schreef Skittles het volgende:
Gefeliciteerd Ikina en Nitzer, geniet van de mooie tijd samen. *O*

Spees 20 weken *O*

TAP, zet 'm op! :%

Onze kleine meid heeft een omgekeerd dag-nacht ritme lijkt wel. Overdag is ze stil en voel ik nauwelijks schopjes, alleen als ik net gegeten heb. Vannacht rond half 1 ging ze echter helemaal los en ik voelde m'n buik alle kanten opgaan. Was alleen niet aan de buitenkant te zien, maar wel heel goed te voelen O+ Op een gegeven moment had ik opeens 2 bolletjes tegen m'n handen aan, geen idee of dit de kont was of beide voetjes maar ze schoten ook zo weer weg.
In alle enthousiasme (8> wakker gemaakt en gezegd dat ze echt goed te voelen is en dat hij zijn hand op mijn buik moest leggen. Je raadt het al.. meisje is gelijk stil. Een heel klein mini schopje deed ze nog maar er was echt niks meer te voelen. Toen werd ik wel even chagrijnig aangekeken omdat zijn wekker over 3 uurtjes alweer ging :@
Dat is inderdaad heel gebruikelijk in de buik :Y

Hier gaat het ook altijd zo als mijn man z'n hand op mijn buik legt :D. Gister was ze heel druk op een bepaalde plek, hij legde z'n hand op die plek, 2 sec later een hele harde schop op een heel andere plek :')
  maandag 19 mei 2014 @ 11:02:59 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140123297
Dat hoort zo, Skittles ;) als jij druk bent, wieg je haar in slaap en ze wordt wakker als jij uitrust ;).
KuikenGuppy
pi_140123311
*O* Ikina en Nitzer, gefeliciteerd!! *O*
  maandag 19 mei 2014 @ 11:04:14 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_140123348
:D dwarskonten O+
Ik heb het nu een paar keer gevoeld O+ Maar idd, ik voel aan de buitenkant niks, alleen wat duwtjes heel diep van binnen, rond mijn blaas en baarmoedermond. Stomme placenta :(
En oh ja, als je het eenmaal voelt komt er weer opnieuw onzekerheid, want vrijdag en zaterdag dus meermaals duidelijke trapjes, en gisteren nauwelijks iets. En dan weet je dat het normaal is zo vroeg nog, maar toch is het stom :( :@ :')
disclaimer
pi_140123359
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:59 schreef Skittles het volgende:
Gefeliciteerd Ikina en Nitzer, geniet van de mooie tijd samen. *O*

Spees 20 weken *O*

TAP, zet 'm op! :%

Onze kleine meid heeft een omgekeerd dag-nacht ritme lijkt wel. Overdag is ze stil en voel ik nauwelijks schopjes, alleen als ik net gegeten heb. Vannacht rond half 1 ging ze echter helemaal los en ik voelde m'n buik alle kanten opgaan. Was alleen niet aan de buitenkant te zien, maar wel heel goed te voelen O+ Op een gegeven moment had ik opeens 2 bolletjes tegen m'n handen aan, geen idee of dit de kont was of beide voetjes maar ze schoten ook zo weer weg.
In alle enthousiasme (8> wakker gemaakt en gezegd dat ze echt goed te voelen is en dat hij zijn hand op mijn buik moest leggen. Je raadt het al.. meisje is gelijk stil. Een heel klein mini schopje deed ze nog maar er was echt niks meer te voelen. Toen werd ik wel even chagrijnig aangekeken omdat zijn wekker over 3 uurtjes alweer ging :@
Leuk he O+! Hier dat nog steeds zo. Pas eind van de avond echt fanatieke bewegingen...wordt weer een 'feest' als de baby er eenmaal is ;). Dat omgekeerde dag/nachtritme duurde bij dochter nog wel een tijdje voort.
pi_140123386
TAP succes!! :%
pi_140123462
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:01 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel gebruikelijk in de buik :Y

Hier gaat het ook altijd zo als mijn man z'n hand op mijn buik legt :D. Gister was ze heel druk op een bepaalde plek, hij legde z'n hand op die plek, 2 sec later een hele harde schop op een heel andere plek :')
Gemeen :D Tegen mijn hand schoppen heeft ze geen enkel probleem mee :P

Burdie dat in slaap wiegen tijdens het lopen klinkt zo lief O+

Herkenbaar inderdaad SQ :')
  maandag 19 mei 2014 @ 11:10:19 #92
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140123534
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 10:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest een beetje huilen :')

[ afbeelding ]

ik kreeg deze fantastische aanbieding zojuist binnen, een gepersonaliseerde buikband voor 10 euro. Iemand nog briljante ideeën? Spees?
Je foto doet het niet, maar het woord O+ buikband O+ inspireert al


  maandag 19 mei 2014 @ 11:10:33 #93
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140123541
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
:D dwarskonten O+
Ik heb het nu een paar keer gevoeld O+ Maar idd, ik voel aan de buitenkant niks, alleen wat duwtjes heel diep van binnen, rond mijn blaas en baarmoedermond. Stomme placenta :(
En oh ja, als je het eenmaal voelt komt er weer opnieuw onzekerheid, want vrijdag en zaterdag dus meermaals duidelijke trapjes, en gisteren nauwelijks iets. En dan weet je dat het normaal is zo vroeg nog, maar toch is het stom :( :@ :')
Ja, dat is heel erg herkenbaar inderdaad. Ik voel deze baby al echt heel goed en ook aan de buitenkant, maar als ik haar dan een ochtend nog niet heb gevoel maak ik me meteen zorgen. Echt nergens voor nodig maar toch. Gelukkig worden de bewegingen steeds duidelijker en merk ik ze ook als ik me er niet compleet op focus, dat scheelt al :Y
  maandag 19 mei 2014 @ 11:12:49 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_140123610
As we speak voel ik weer wat gepor in mijn nieren gelukkig :')
Zure beertjes, de ultieme baby-activator :9
disclaimer
  maandag 19 mei 2014 @ 11:13:29 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_140123623
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Je foto doet het niet, maar het woord O+ buikband O+ inspireert al

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefikst, tevens kudo's voor je input _O_
disclaimer
  maandag 19 mei 2014 @ 11:14:02 #96
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140123641
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
As we speak voel ik weer wat gepor in mijn nieren gelukkig :')
:D

Op m'n werk voel ik haar trouwens echt nog veel meer dan thuis. Blijkbaar ben ik op m'n werk meer ontspannen :')

Oh. En die buikwanden :X
  maandag 19 mei 2014 @ 11:16:07 #97
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_140123695
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
As we speak voel ik weer wat gepor in mijn nieren gelukkig :')
Zure beertjes, de ultieme baby-activator :9
Zure beertjes :9~
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 19 mei 2014 @ 11:17:48 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140123752
SQ misschien iets als: "van pret in bed word je vet" of "hoera bleiblei schoot raak"?
KuikenGuppy
  maandag 19 mei 2014 @ 11:18:00 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_140123760
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:14 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:D

Op m'n werk voel ik haar trouwens echt nog veel meer dan thuis. Blijkbaar ben ik op m'n werk meer ontspannen :')

Oh. En die buikwanden :X
Ik ook, maar ik denk dat dat komt door mijn houding. Ik voel alleen beweging als ik in een stoel zit. En dat zal wel weer met de positie van de placenta te maken hebben, en met het feit dat ze nog zo klein is en natuurlijk genoeg ruimte heeft: als ik lig of sta, dan raakt ze m'n organen niet zo :') als ik zit is het wat krapper :D
disclaimer
pi_140123803
Hahahahahaha die buikbanden!!!! _O- _O- _O- _O- _O-
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')