dat zij mijn docente wel jaquote:Op zondag 18 mei 2014 15:36 schreef warp995 het volgende:
Is het slim om met frans eerst de vragen te lezen en dan het stukje tekst er lezen wat erbij hoort?
puur en alleen omdat ik voor mn luistertoets een 9 had een 6 maar voor de rest haalde ik 4renquote:Op zondag 18 mei 2014 15:38 schreef warp995 het volgende:
[..]
Jaa dan doe ik dat maar, wat sta jij nu voor frans?
jij?quote:Op zondag 18 mei 2014 15:38 schreef warp995 het volgende:
[..]
Jaa dan doe ik dat maar, wat sta jij nu voor frans?
Omdat Willem de opstandelingen begon te steunen en wel enige sympathie had betreffende de beeldenstormquote:Op zondag 18 mei 2014 15:39 schreef Goldenrush het volgende:
Waarom stonden Willem van Oranje en Filips II vanaf 1566 tegen over elkaar als vijanden?
tyquote:Op zondag 18 mei 2014 15:40 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Omdat Willem de opstandelingen begon te steunen en wel enige sympathie had betreffende de beeldenstorm
willem vs alva/maria/andere landvoogd. willem was altijd nog wel trouw aan ffilips.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:39 schreef Goldenrush het volgende:
Waarom stonden Willem van Oranje en Filips II vanaf 1566 tegen over elkaar als vijanden?
Ow bij mij was t andersom, luistertoetsen en mondelingen haalde ik altijd 3 en 4 en de rest wel 6, ik sta nu 5,4quote:Op zondag 18 mei 2014 15:38 schreef hofferin het volgende:
[..]
puur en alleen omdat ik voor mn luistertoets een 9 had een 6 maar voor de rest haalde ik 4ren
Klopt, maar zijn privileges e.d. werden wel flink aangetast door Filipje daar had hij wel enige moeite mee.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:41 schreef hofferin het volgende:
[..]
willem vs alva/maria/andere landvoogd. willem was altijd nog wel trouw aan ffilips.
zie ons volkslied
en hoe ben je aan t leren voor dit examen dan?quote:Op zondag 18 mei 2014 15:42 schreef warp995 het volgende:
[..]
Ow bij mij was t andersom, luistertoetsen en mondelingen haalde ik altijd 3 en 4 en de rest wel 6, ik sta nu 5,4
ja dat is waar maar als je ze in een antwoord als vijand beschrijft ( zoals ik op een se) dan word het fout gerekend met van n docent de kut opmerking jochie ga jij ff je volkslied luisteren.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:43 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Klopt, maar zijn privileges e.d. werden wel flink aangetast door Filipje daar had hij wel enige moeite mee.
Goed punt haha, wat betreft die vogelvrij verklaring dat is pas later, 1580 volgens mij. Toen was het conflict natuurlijk al flink uit de hand gelopen..quote:Op zondag 18 mei 2014 15:45 schreef hofferin het volgende:
[..]
ja dat is waar maar als je ze in een antwoord als vijand beschrijft ( zoals ik op een se) dan word het fout gerekend met van n docent de kut opmerking jochie ga jij ff je volkslied luisteren.
maar hij moest zijn landgoed verlaten en werd vogelvrij verklaard toch?
Ik ga niet echt leren denk ik, als je je frans wou verbeteren kon je beter een maand geleden beginnen. Ik ga me nu richten op geschiedenis, misschien maak ik vanavond wel een tekstje om er een beetje in te komen, maar dat betwijfel ik aangezien het dan weer door een 3 uur lang gs examen is weggezakt.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:44 schreef hofferin het volgende:
[..]
en hoe ben je aan t leren voor dit examen dan?
oja ook nog mondeling een 6.. maar dat was omdat ik een toffe docente had
Yep die vogelvrij verklaring was de laatste druppel voor de Staten-Generaal. Oprotten, Filips II.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:48 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Goed punt haha, wat betreft die vogelvrij verklaring dat is pas later, 1580 volgens mij. Toen was het conflict natuurlijk al flink uit de hand gelopen..
Dat lied is niet geschreven door Willem van Oranje, dus onbetrouwbaar.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:45 schreef hofferin het volgende:
[..]
ja dat is waar maar als je ze in een antwoord als vijand beschrijft ( zoals ik op een se) dan word het fout gerekend met van n docent de kut opmerking jochie ga jij ff je volkslied luisteren.
maar hij moest zijn landgoed verlaten en werd vogelvrij verklaard toch?
touche..quote:Op zondag 18 mei 2014 16:12 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Dat lied is niet geschreven door Willem van Oranje, dus onbetrouwbaar.
dat zegt Wikipedia.quote:Als Franse prins van den bloede door zijn afstamming van Lodewijk IX van Frankrijk, besteeg hij de troon van Frankrijk in 1589 na de dood van zijn kinderloze neef Hendrik III. Bij het accepteren van de troon vond hij het verstandig om zijn calvinistisch geloof af te zweren. Toch werd zijn kroning gevolgd door een vier jaar lange oorlog tegen de Ligue om zijn legitimiteit te vestigen.
Hmm, dat zou best kunnen. Beetje onhandig neergezet dan.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:25 schreef hofferin het volgende:
omdat als de paus het verwerpt wil nog niet zeggen dat het niet geld.
volgens mij bedoelt het boek verwerpt ook in de zin van het er niet mee eens is en niet in de zin van hij het ongeldig verklaard
Jep... daarom heb ik het ook gedumptquote:Op zondag 18 mei 2014 15:35 schreef warp995 het volgende:
[..]
Het kutte aan frans is dat als je er slecht in bent er ook een grote kans is dat je je ce verneukt
veel belangrijker dan hendrik van nevara was de moeder van karel xi catherina de mediciquote:Op zondag 18 mei 2014 16:28 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Hmm, dat zou best kunnen. Beetje onhandig neergezet dan.
Is dat CE-stof?quote:Op zondag 18 mei 2014 16:32 schreef hofferin het volgende:
[..]
veel belangrijker dan hendrik van nevara was de moeder van karel xi catherina de medici
zij plande de bloedbruiloft met de intentie om iedereen af te slachten een gevolg hiervan is dat hendrik koning kon worden, dit was een onbedoeld gevolg want zij had nooit gewild dat hij gespaard bleef
Op vwo moet je een taalquote:Op zondag 18 mei 2014 16:32 schreef hofferin het volgende:
[..]
helaas geen optie voor mij heb geen wis dus moet wel
Ook begon de Nederlandse Opstand in 1568 (met de legertjes van Oranje en zijn broers); dus ze waren zeker wel vijandig vanaf 1566.quote:
deels ja. je moet weten waarom ze de bruiloft wilde. ze kunnen vragen waarom zou de katholieke blabla met de protestantse bla bla moeten trouwen geef 2 motieven , dan is godsdienst vrede er een maar voor catherina was moorden een motief. en door de bloedbruiloft waren er geen hugenoten meer om willen v oranje te helpen met zijn inval in de nederlandenquote:
eisenhouwer doet zijn 1e termijn niets behalve uiensoep koken. dit wil hij om de checks and balances te houden. hij wil een zwakke president zijn en het congress meer macht geven omdat zijn voorgangers teveel macht hadden. 2e termijn moet hij van het congres gaan werken en hij doet wat hij van het congres moet doenquote:Op zondag 18 mei 2014 16:38 schreef savagesquad het volgende:
Wie kan wat uitleggen over Eisenhower? Best onduidelijk in het boek eigenlijk..
Eisenhower verandert eigenlijk niet veel, en zet de Fair Deal voort. Dat komt omdat het goed ging, en waarom zou je iets veranderen als het goed gaat?quote:Op zondag 18 mei 2014 16:38 schreef savagesquad het volgende:
Wie kan wat uitleggen over Eisenhower? Best onduidelijk in het boek eigenlijk..
Met opletten in de les.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:21 schreef savagesquad het volgende:
[..]
Hoe wil je anders begrijpen waar ze het in de toets over hebben?
Zij zullen het hebben over de New Deal en dan kun jij denken aan de drol van eergister?
Je vergeet belangrijke dingen, zoals de drie afspraken die gemaakt zijn met de PAcificatie van Gent.quote:
Hij schafte wel de NIRA en de AAA af (van de new deal)quote:Op zondag 18 mei 2014 16:41 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Eisenhower verandert eigenlijk niet veel, en zet de Fair Deal voort. Dat komt omdat het goed ging, en waarom zou je iets veranderen als het goed gaat?
uhm.. dat waren ook al weer? ben ze even kwijtquote:Op zondag 18 mei 2014 16:44 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Je vergeet belangrijke dingen, zoals de drie afspraken die gemaakt zijn met de PAcificatie van Gent.
1) De 17 gewesten spreken af om samen de Spanjaarden te verjagenquote:Op zondag 18 mei 2014 16:45 schreef hofferin het volgende:
[..]
uhm.. dat waren ook al weer? ben ze even kwijt
Dan lees je een half uur samengevat door.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:44 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Je vergeet belangrijke dingen, zoals de drie afspraken die gemaakt zijn met de PAcificatie van Gent.
Jaa, maar voor ons is het al zo'n 5 maand geleden dat we de Republiek gehad hebben, dus dan vergeet je details. Plus mijn docent dwaalde altijd af. Of weet je een antwoord op deze vraag?quote:Op zondag 18 mei 2014 16:50 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Dan lees je een half uur samengevat door.Als je dingen vergeet, dan maak je blijkbaar je huiswerk niet goed/let je niet goed op.
Dat slaat nergens op. Je bent niet continu met geschiedenis bezig dus vallen er stukjes kennis weg. Leren betekent niet dat je alles voor het eerst ziet maar dat je je kennis weer terug haalt. Wat zijn we toch slim.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:50 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Dan lees je een half uur samengevat door.Als je dingen vergeet, dan maak je blijkbaar je huiswerk niet goed/let je niet goed op.
Huiswerk maken ;oquote:Op zondag 18 mei 2014 16:50 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Denken dat ik geschiedenis heb.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:53 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Jaa, maar voor ons is het al zo'n 5 maand geleden dat we de Republiek gehad hebben, dus dan vergeet je details. Plus mijn docent dwaalde altijd af. Of weet je een antwoord op deze vraag?
Wat was het doel van de benoemingen van de hertog van Anjou en de graaf van Leicester tot de landgraaf van de Nederlanden?
Oh. Waarom geef je ons 'advies' als je er geen verstand van hebt?quote:Op zondag 18 mei 2014 17:01 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Denken dat ik geschiedenis heb.
Ze zijn nooit benoemdquote:Op zondag 18 mei 2014 16:53 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Jaa, maar voor ons is het al zo'n 5 maand geleden dat we de Republiek gehad hebben, dus dan vergeet je details. Plus mijn docent dwaalde altijd af. Of weet je een antwoord op deze vraag?
Wat was het doel van de benoemingen van de hertog van Anjou en de graaf van Leicester tot de landgraaf van de Nederlanden?
Ik geef geen advies.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:02 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Oh. Waarom geef je ons 'advies' als je er geen verstand van hebt?
piss off then.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:01 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Denken dat ik geschiedenis heb.
quote:
quote:Op zondag 18 mei 2014 16:50 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Volgens mijn boek waren ze niet geschikt als vorstquote:
Dat klopt, maar ze waren wel benoemd.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:04 schreef Drolflap het volgende:
[..]
Volgens mijn boek waren ze niet geschikt als vorst
Apart, mijn boek geeft dat niet duidelijk aanquote:Op zondag 18 mei 2014 17:05 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ze waren wel benoemd.
Misschien zou je in plaats van op FOK! te zitten je samengevat bundel kunnen doorlezen.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:03 schreef hofferin het volgende:
[..]
piss off then.
of kom met iets waar ik echt iets aan heb
truequote:Op zondag 18 mei 2014 17:06 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Misschien zou je in plaats van op FOK! te zitten je samengevat bundel kunnen doorlezen.
1585-1888 was Leicester landsheer, en vanaf 1588 besloten de gewesten van de Unie van Utrecht de soevereiniteit in eigen hand te houden. (Omdat Leicester tot narigheid leidde)quote:Op zondag 18 mei 2014 17:06 schreef Drolflap het volgende:
[..]
Apart, mijn boek geeft dat niet duidelijk aan
grapje mag k hopen ?quote:Op zondag 18 mei 2014 17:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
Frans wordt kutter denk ikmaarja lekker spiekbriefje in het woordenboek en goan
Wat wil je op je spiekbriefje schrijven?quote:Op zondag 18 mei 2014 17:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
Met wat erop?quote:Op zondag 18 mei 2014 17:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik denk dat ik met een 6,4 eruit kom. Helaas denken mijn klasgenoten dat ze het niet halen.quote:Op zondag 18 mei 2014 16:35 schreef J03llV het volgende:
HAVO Scheikunde, ben Examen 2012 aan het maken wat in de examentrainer zat..
Voor simpele reactievergelijkingen krijg je 3 punten, en een inzichtsvraag met molberekening 2 punten![]()
Other than that, is scheikunde zeker wel heel goed te doen denk ik? Wat vinden jullie ervan?
6.4 is denk ik wel te halen! Goed lezen is de key to success.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:55 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Ik denk dat ik met een 6,4 eruit kom. Helaas denken mijn klasgenoten dat ze het niet halen.![]()
Ojah.. blijf oefenen en goed lezen. M is mol per liter enz.![]()
Slechts 84 % slaagt voor havo en dit ook nog met de herkansingen erbij.![]()
Scheikunde, natuurkunde en wiskunde B blijken erg moeilijk te zijn.![]()
M&O is helemaal een ramp hoorde ik.![]()
Ik ben benieuwd hoe groot de percentage leerlingen is die in een keer slagen.
Toen ik examen deed, waren maar 54% van de havisten 1x geslaagd.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:08 schreef J03llV het volgende:
[..]
6.4 is denk ik wel te halen! Goed lezen is de key to success.
Zelf sta ik een 7.6 gemiddeld dus wil minimaal een 7.4! Maar ik ga denk ik proberen voor een 9.4![]()
Hoge doelstelling maar heb wel vaker hoger dan een 9 gehaald voor scheikunde![]()
Slechts 84% van heel NL? Dat is aardig teleurstellend...
quote:Op zondag 18 mei 2014 18:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Toen ik examen deed, waren maar 54% van de havisten 1x geslaagd.
Laat je niet afschrikken door deze cijfers. Groot deel van de gezakten had jarenlang lage cijfers voor bepaalde vakken en nu blijkt dat 5havo toch te moeilijk is voor de gezakten.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:08 schreef J03llV het volgende:
[..]
6.4 is denk ik wel te halen! Goed lezen is de key to success.
Zelf sta ik een 7.6 gemiddeld dus wil minimaal een 7.4! Maar ik ga denk ik proberen voor een 9.4![]()
Hoge doelstelling maar heb wel vaker hoger dan een 9 gehaald voor scheikunde![]()
Slechts 84% van heel NL? Dat is aardig teleurstellend...
Ach, ik schrik niet zo snel.. Maar ik dacht toch wel minimaal 90%quote:Op zondag 18 mei 2014 18:43 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Laat je niet afschrikken door deze cijfers. Groot deel van de gezakten had jarenlang lage cijfers voor bepaalde vakken en nu blijkt dat 5havo toch te moeilijk is voor de gezakten.
Hoe weet je dat slechts 84% slaagt? bronquote:Op zondag 18 mei 2014 17:55 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Ik denk dat ik met een 6,4 eruit kom. Helaas denken mijn klasgenoten dat ze het niet halen.![]()
Ojah.. blijf oefenen en goed lezen. M is mol per liter enz.![]()
Slechts 84 % slaagt voor havo en dit ook nog met de herkansingen erbij.![]()
Scheikunde, natuurkunde en wiskunde B blijken erg moeilijk te zijn.![]()
M&O is helemaal een ramp hoorde ik.![]()
Ik ben benieuwd hoe groot de percentage leerlingen is die in een keer slagen.
Oke, 90 % dan. Bij mij op school.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:53 schreef romanv het volgende:
[..]
Hoe weet je dat slechts 84% slaagt? bron
Geschiedenis, maatschappijwetenschappen , aardrijkskunde en wiskunde A hebbenquote:Op zondag 18 mei 2014 19:11 schreef MonoIith het volgende:
Geen geschiedenis, aardrijkskunde, economie, kunst, Frans of Duits hebben![]()
Makkie.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:28 schreef Drolflap het volgende:
[..]
Geschiedenis, maatschappijwetenschappen , aardrijkskunde en wiskunde A hebben
Niet moeilijk, wel veel leerwerkquote:
quote:Op zondag 18 mei 2014 19:43 schreef DakotaRudd het volgende:
Maandag alleen nog geschiedenis en dan kan ik vakantie vieren. Gelijk om 12 uur met een paar gasten voetballen.Succes allemaal.
hehequote:Op zondag 18 mei 2014 19:50 schreef dolf1010 het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is maar goed dat jij zegt 12 uur want anders was ik om half 2 pas aan komen lopen.
Ik dacht toch echt dat GS ook om half 2 begon.
Damn dat zou je zo hard fucked zijn. Havo geschiedenis begint om 9 uur ja, vwo weet ik niet.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:50 schreef dolf1010 het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is maar goed dat jij zegt 12 uur want anders was ik om half 2 pas aan komen lopen.
Ik dacht toch echt dat GS ook om half 2 begon.
in je angelquote:
in je joy, jij je zinquote:
Zelfde tijdstip, want de examenmakers gebruiken vaak nog eens dezelfde vragen voor Havo en VWO.quote:Op zondag 18 mei 2014 19:53 schreef DakotaRudd het volgende:
[..]
Damn dat zou je zo hard fucked zijn. Havo geschiedenis begint om 9 uur ja, vwo weet ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |