abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:17:11 #26
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_140067675
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:07 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

KSA moet sowieso het voorbeeld volgen van Iran en zo min mogelijk afhankelijk worden van westerse landen.
Tja, moeten ze zelf weten. Zodra de ontwikkeling der elektrische auto's meer momentum krijgt, zal het belang van olieproducerende landen krimpen. Zal nog redelijk wat jaren duren denkelijk.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:19:00 #27
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140067776
Niks mis met een boycot. Ieder moet zelf weten waar ie zijn geld uitgeeft.
pi_140068883
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:17 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Tja, moeten ze zelf weten. Zodra de ontwikkeling der elektrische auto's meer momentum krijgt, zal het belang van olieproducerende landen krimpen. Zal nog redelijk wat jaren duren denkelijk.
Ach, dus daar gaat het Wilders om. Hij wil het hele land voorplempen met windmolens.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 21:46:15 #29
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_140068998
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, dus daar gaat het Wilders om. Hij wil het hele land voorplempen met windmolens.
Van mij mag ie. Meer, meer, meer windmolens.
pi_140069040
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:01 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ja want stel je voor dat je een mening hebt, dat moet niet kunnen..

Ga jij maar eens op vakantie naar SA en neem voor de grap een bijbel mee, ik hoor wel hoe het je is vergaan.
Dat gaat prima, immers er leven er duizenden expats uit westerse landen. Zolang je geen 500 bijbels voor eigen gebruik meeneemt (lees: zendelingen) dan mag je gewoon je bijbel meenemen; net zoals de hindoes hun Gita mogen meenemen
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
pi_140069193
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:56 schreef Letstalk het volgende:
Typische reactie van zo'n fundamentalistisch land :') vraag me sowieso af hoeveel invloed dit überhaupt gaat hebben.
Och, Ik denk als Saoedische bedrijven hun investeringen in NL terugtrekken dat het dan echt pijn doet ... geert zou toch moeten weten dat half limburg door de Saoedies wordt gefinancieerd
pi_140069294
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:17 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Daarom investeren de olieproducerende landen in andere sectoren - zoals industrie, luchtvaart, etc. om straks nog steeds inkomsten te hebben, want als er straks geen olie is hebben ze nog steeds de zon en een woestijn om deze vol te plempen met zonnecellen
pi_140069746
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:04 schreef malleable het volgende:

[..]

Het gaat ons miljoenen aan lucratieve (olie) contracten schelen. Maar dat maakt wilders geen drol uit, zolang hij maar in de picture staat.
Die olie is ook wel elders te halen, lijkt me? Het gaat zoals het er nu op lijkt ook vooral te gaan om toekomstige overeenkomsten, ik weet niet voor hoelang contracten in de oliebusiness vast worden gelegd.
Of niet dan?
  zaterdag 17 mei 2014 @ 22:43:39 #34
224960 highender
Travellin' Light
pi_140072488
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Want omdat we een partij zoals de SGP hebben mag dat niet?
Je kan hier dan ook ongelimiteerd, zonder her risico op onthoofding of andere lijfstraffen, de SGP en haar aanhang ridiculiseren.

OT. Prima, het is nogal ordinair om je handelen enkel door geld te laten motiveren, dan maar wat minder centen.
pi_140073097
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:01 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ja want stel je voor dat je een mening hebt, dat moet niet kunnen..

Ga jij maar eens op vakantie naar SA en neem voor de grap een bijbel mee, ik hoor wel hoe het je is vergaan.
Mening is wat anders dan stickers maken en de spot drijven met de vlag etc.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 23:03:08 #36
132605 kawotski
Il Dottore
pi_140073515
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Sowieso moeten we qua energievoorziening (quasi) onafhankelijk worden van rariteitenlanden zoals SA en Rusland.
Waarom? Roof die landen leeg en daarna kunnen ze het uitzoeken. Nu plegen we roofbouw op onszelf, hoe slim is dat.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_140073781
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:53 schreef expans het volgende:

[..]

Niks mis mee. Cabaretiers drijven regelmatig de spot met religies en groeperingen, die vrijheid hebben we hier. Of het ten goeden komt aan Wilders' politieke ideologie is een ander verhaal.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 23:17:00 #38
132605 kawotski
Il Dottore
pi_140074018
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:53 schreef expans het volgende:

[..]

Klopt, een heel land straffen voor wat 1 persoon doet lijkt me ook wat overdreven..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_140074168
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Niks mis mee. Cabaretiers drijven regelmatig de spot met religies en groeperingen, die vrijheid hebben we hier. Of het ten goeden komt aan Wilders' politieke ideologie is een ander verhaal.
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:17 schreef kawotski het volgende:

[..]

Klopt, een heel land straffen voor wat 1 persoon doet lijkt me ook wat overdreven..
Ja, prima die vrijheid.

En ik zou helemaal niks zeggen als het hier ging om een type Hans Teeuwen maar gezien het gaat om een politicus wegen die acties zwaarder mee. Er is een reden dat het koningshuis meegaat met allerlei handelsmissies, dat soort voordelen gooi je nu in één stap weg. Ik vind dit echt een domme actie van Asscher en co om zich er zo tegen uit te spreken, totaal niet geschikt als eventuele ambassadeur.

En Wilders is niet zomaar een politicus, mede dankzij de PVV draaide dat gedoog-kabinet dus hij (en zijn uitspraken) maakten deel uit van de overheid. Hoe graag ze hier ook dat gedoog-kabinet willen verkopen voor de rest van de wereld was PVV gewoon onderdeel.

En ik vind het best ironisch dat de principes van geld verdienen overboord worden gegooid nu het gaat om een islamitisch land. Dacht dat we zo trots waren op die VOC-mentaliteit en doen alsof onze neus bloedt.
pi_140074692
Daar zullen de bedrijven in SA ook erg blij mee zijn. Hebben ze goede relaties opgebouwd met NL bedrijven en kapitaal... wordt van hogere hand bepaald dat ze daar geen zaken meer mee mogen doen :')

Net zo belachelijk overigens dat de USA bepaald dat we niet meer mogen handelen met Iran :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_140075069
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:03 schreef kawotski het volgende:
Waarom? Roof die landen leeg en daarna kunnen ze het uitzoeken. Nu plegen we roofbouw op onszelf, hoe slim is dat.
Roof die landen leeg? Wat bedoel je hiermee en hoe wil je dit doen?
-
pi_140075468
quote:
Asscher: krankzinnig dreigement Saudi-Arabië

HILVERSUM -
Vicepremier Lodewijk Asscher vindt mogelijke economische sancties van Saudi-Arabië tegen Nederland een „krankzinnig dreigement”. Dat zei hij zaterdag tegen RTL Nieuws.

Minister Asscher
Foto: Dijkstra BV
„We hebben in Nederland vrijheid van meningsuiting. Het is glashelder dat wat Wilders zegt op geen enkele manier de mening is van de regering. Het slaat nergens op als een ander land denkt sancties te moeten opleggen. Slechte zaak”, liet hij weten.
Saudi-Arabië overweegt handelsmaatregelen tegen Nederland wegens de anti-islamstickeractie van Geert Wilders van 5 maanden geleden. De PVV-leider liet groene anti-islamstickers drukken met daarop in het Arabisch de tekst: „De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif.” Hij gebruikte daarbij de vlag van Saudi-Arabië.
JEZUS, WAT EEN RANDDEBIEL DIE ASSCHER..

Wie is er nu fukking krankzinnig? wilders met zijn mongolen acties door miljarden mensen te beledigen en zo een goedkope sticker te maken of de rest van de wereld...

Ik hoop echt dat de saudie arabie zijn actie doorzet en er nog meer landen in het midden oosten zullen volgen..

In plaats dat de nederlandse regering zegt dat wilders een keertje moet ophouden gaan ze de zaak omdraaien omdat ze niet tegen wilders durven hahahahaha

Ik hoop echt dat dit een grote internationale rel gaat worden.

Wilders lacht zich natuurlijk dood, want als de saudi's door zullen zetten betekent dat alleen maar
nog meer economische achteruitgang...

Partijen als de pvv en wilders zijn allleen maar gebaat bij een slechte economie en veel werklozen....
Het is net zoals de nsdap van hitler....

Het zal me allemaal niet verbazen als wilders dit allemaal gewoon expres doet om de nederlandse economie schade toe te brengen, hij is er alleen maar bij gebaat...
pi_140075530
Vandaag zag ik op RTL dat de import vanuit Saudie Arabie 4.4 miljard is en de export van Nederland naar Saudi Arabie slechts 2 miljard. Kortom, de Saudi's raken zichzelf harder dan zij ons.
pi_140075598
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:58 schreef Nintex het volgende:
Vandaag zag ik op RTL dat de import vanuit Saudie Arabie 4.4 miljard is en de export van Nederland naar Saudi Arabie slechts 2 miljard. Kortom, de Saudi's raken zichzelf harder dan zij ons.
die saudies gaan gewoon hun spuillen ergens anders halen..

wie wordt er dan harder geraakt?
pi_140075737
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:58 schreef Nintex het volgende:
Kortom, de Saudi's raken zichzelf harder dan zij ons.
Dan ken je de mad dogs die aan de macht zijn in KSA nog niet.

$50 billion? So whaaaaaaaat...

-
pi_140076056
Wat importeert nederland uit saudi arabie dan..

OLie hahahahaha

als die saudies geen olie meer leveren dan ligt een van de grooste olieraffenaderijen van de wereld plat in pernis....

wie wordt er dan genaaid...
  zondag 18 mei 2014 @ 00:10:23 #47
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140076120
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:56 schreef Xaxax het volgende:

[..]

JEZUS, WAT EEN RANDDEBIEL DIE ASSCHER..

Wie is er nu fukking krankzinnig? wilders met zijn mongolen acties door miljarden mensen te beledigen en zo een goedkope sticker te maken of de rest van de wereld...

Ik hoop echt dat de saudie arabie zijn actie doorzet en er nog meer landen in het midden oosten zullen volgen..

In plaats dat de nederlandse regering zegt dat wilders een keertje moet ophouden gaan ze de zaak omdraaien omdat ze niet tegen wilders durven hahahahaha

Ik hoop echt dat dit een grote internationale rel gaat worden.

Wilders lacht zich natuurlijk dood, want als de saudi's door zullen zetten betekent dat alleen maar
nog meer economische achteruitgang...

Partijen als de pvv en wilders zijn allleen maar gebaat bij een slechte economie en veel werklozen....
Het is net zoals de nsdap van hitler....

Het zal me allemaal niet verbazen als wilders dit allemaal gewoon expres doet om de nederlandse economie schade toe te brengen, hij is er alleen maar bij gebaat...
:') De Nederlandse regering heeft er allang afstand van genomen.
Anti-Turkije
  zondag 18 mei 2014 @ 00:12:02 #48
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_140076202
Dan niet meer met de hele EU handelen he. Handelsblok toch?
O nee de Denen kregen ook geen bijval...
  zondag 18 mei 2014 @ 00:13:07 #49
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140076242
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:12 schreef Westerling het volgende:
Dan niet meer met de hele EU handelen he. Handelsblok toch?
O nee de Denen kregen ook geen bijval...
Logisch...
Anti-Turkije
  zondag 18 mei 2014 @ 00:14:38 #50
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_140076301
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:13 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Logisch...
Nja vooruit, handelsblok an sich zou je nog niet tot zo'n solidariteit brengen. Die mooie gemeenschappelijke waarden van Europeanen (in dit geval vrijheid van meningsuiting) wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')