quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het probleem met jou is dat je alleen cijfertjes leest en deze voor de "absolute waarheid" aan neemt.
De praktijk ken je niet.
En nog even een handige tip: de Canadese regering is een meester in liegen en bedriegen en zal nooit informatie los laten wat te gevoelig is. Dit ivm. ons "schuldgevoel" naar de Indianen toe.
Daar word Canada toe GEDWONGEN door de VN.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:40 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En we leven nog allemaal DUTCHKO, de economie is nog niet ten onder gegaan aan massa immigratie. Daarom zeg ik: Er is een probleem mbt. asiel, en dat moet opgelost worden. Maar het is geen acuut probleem. Een land als Zweden zit veel verder in de penarie mbt. Asiel. Zeker voor die landen is er een noodzaak om op Europees niveau het probleem aan te pakken.
Voel jij je trouwens nog wel fijn in Canada? Je weet toch wel dat Canada in 2013 2% van de asielaanvragen wereldwijd heeft ontvangen?
De enige die voor lul staat ben jij als straks het leven in Nederland onbetaalbaar is geworden voor je kinderen en dat jij een week lang in je luier ligt als bejaarde omdat het geld op is.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oke DUTCHKO, ga maar weer verder met leven in je eigen sprookjeswereld. Alles en iedereen liegt, behalve als het uitgesprokene in je eigen straatje past.
Jammer dat je andere mensen erbij probeert te betrekken, op dat moment val je namelijk door de mand en zet je jezelf ontzettend voor lul.
Maar wat loop je nu te lullen over potdichte grenzen dan? En ik geloof niet zo in al die complotverhaaltjes die uit jou duim komen. Zoals jij al eerder opmerkte beperk ik me liever tot de cijfers.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Daar word Canada toe GEDWONGEN door de VN.
Wist je dat een heleboel oorlogs "asielaanvragen" GEREGELD worden door de VN.
Dat gebeurde ook met de Yougoslavie oorlog.
Wij hebben Kosovaarse kenissen hier. Die zaten in een kamp in Macedonie.
Op een dag werden ze weggeroepen en werd er verteld dat ze naar canada gingen.
"Maar we willen helemaal niet naar Canada" riep mijn Albanese vriend.
Niets mee te maken, je moet toch. De komplete groep werd in een vliegtuig geladen en hier ingevlogen.
En nu zitten ze hier al vanaf de jaren 90.
En dat gebeurde ook naar Nederland, Duitsland etc, toe.
Men DWINGT je ook als land via de VN.
Er gebeurd veel meer dan jij denkt. En dat word allemaal geheim gehouden anders komen de lokale bewoners in opstand.
Omdat zelfs de aanvragen van werkvergunningen en immigratie tot vrijwel nihil is gezakt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Maar wat loop je nu te lullen over potdichte grenzen dan? En ik geloof niet zo in al die complotverhaaltjes die uit jou duim komen. Zoals jij al eerder opmerkte beperk ik me liever tot de cijfers.
Nu worden de feiten ook nog ondersteund door een verhaal van iemand op het internet. Niets lijkt erop te wijzen dat de grenzen in canada potdicht zitten.
Waarom beweer jij dan toch het tegenovergestelde?
Waarom zou het in Nederland onbetaalbaar worden? Ik nodig je eens uit om de cijfers te bekijken, momenteel vangen 12 andere Europese landen relatief (&absoluut) gezien meer asielzoekers op. Die landen zijn niet allemaal welvarender dan Nederland. Een ieder die de rijksbegroting bekijk ziet natuurlijk ook direct dat de 1000 asielaanvragen per miljoen inwoners niet het verschil maken tussen ik die een week lang in mijn luier ligt en ik die dagelijks verzorging ontvangt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De enige die voor lul staat ben jij als straks het leven in Nederland onbetaalbaar is geworden voor je kinderen en dat jij een week lang in je luier ligt als bejaarde omdat het geld op is.
Maar je bent dus met me eens dat de grenzen niet potdicht zitten? Aangezien er nog steeds asielaanvragen worden geaccepteerd?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat zelfs de aanvragen van werkvergunningen en immigratie tot vrijwel nihil is gezakt.
Canada is bezig zich af te sluiten omdat het crisis is en we geen uitvreters binnen wensen te halen die nog meer geld opsouperen.
En als er al een paar asielzoekers worden binnen gelaten dan gaan ze naar de meest barre plekjes toe waar zelfs de Candezen hun neus voor ophalen.
(zucht) Accepteren MOET men altijd. Dat is een overeenkomst gemaakt op INTERNATIONAAL niveau.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Maar je bent dus met me eens dat de grenzen niet potdicht zitten? Aangezien er nog steeds asielaanvragen worden geaccepteerd?
Fijn DUTCHKO, dat we het toch met elkaar eens zijn geworden.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
(zucht) Accepteren MOET men altijd. Dat is een overeenkomst gemaakt op INTERNATIONAAL niveau.
Of het allemaal word aanvaard is een tweede.
Joh daar gaat het toch helemaal niet over!?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:53 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Waarom zou het in Nederland onbetaalbaar worden? Ik nodig je eens uit om de cijfers te bekijken, momenteel vangen 12 andere Europese landen relatief (&absoluut) gezien meer asielzoekers op. Die landen zijn niet allemaal welvarender dan Nederland. Een ieder die de rijksbegroting bekijk ziet natuurlijk ook direct dat de 1000 asielaanvragen per miljoen inwoners niet het verschil maken tussen ik die een week lang in mijn luier ligt en ik die dagelijks verzorging ontvangt.
Verder heb ik nog een persoonlijke vraag aan jou; Waarom doe je toch zo hard je best om in Nederland een baan te vinden? Volgens mij kun je beter in Canada blijven, als het allemaal zo dramatisch gesteld is met Nederland.
Tot slot heb ik zojuist al aangegeven dat er op Europees niveau het eea. verander moet worden mbt. asielbeleid.
Het probleem is dat jij de kern van het verhaal totaal uit het oogpunt verliest. Dus uiteindelijk zijn we geen steek verder gekomen. Is een politieke loopbaan niets voor je?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:00 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Fijn DUTCHKO, dat we het toch met elkaar eens zijn geworden.
Tip van de week: In het vervolg even controleren of de dingen die je wilt zeggen kloppen. Dan hoeft iemand anders op een internetforum geen moeite te doen om je uit te leggen dat het in de praktijk wat genuanceerder ligt.
Al met al wens ik je nog een fijne dag toe in het altijd mooie Canada(waar nog steeds plek is voor bepaalde asielzoekers)!
Nee dat vind ik inderdaad gelukkig kunnen wij ook op dat punt kunnen wij overeenstemming vinden. Echter licht de waarheid (zoals zovaak) ook hier in het midden.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Joh daar gaat het toch helemaal niet over!?
Mijn probleem is dat de ECHTE asielzoeker niet in Nederland zit maar in een f***ing hutje in de sahara.
Wat er in Nederland aan komt waaien is 80 tot 95% BEDRIEGER!!
En men weet perfekt hoe de regelgeving werkt en doet men zijn best om de aanvraag te rekken, snel kindertjes te krijgen en daarna gaan janken dat men zielig is! En Nederland laat dit soort gluiperds nog blijven ook!! Weet je wel wat dit kost??
En niet alleen dat. Ik heb wel eens huurhuizen bekeken in kleinere gemeentes waar letterlijk werd gezegd dat de procedure langer werd omdat er een deel huizen vergeven MOEST worden vanwege het laatste generale pardon. Lachen he? De bedriegers krijgen de huizen en de Nederlanders moeten maar een paar jaar langer wachten. Vind jij dat normaal?
Nee meneer dat gebeurd NIET.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nee dat vind ik inderdaad niet kunnen ook op dat punt kunnen wij overeenstemming vinden. Echter licht de waarheid (zoals zovaak) ook hier in het midden.
De IND heeft bepaalde onderzoeks mogelijkheden. Ze kunnen bijvoorbeeld de taal/het dialect van de asielzoeker controleren. Verder heeft de IND ook nog andere manier om achter de herkomst van een asielzoeker te komen.
Veel bedriegers worden dan ook teruggestuurd naar het land van herkomst.
Wellicht zijn we geen steek verder gekomen. Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat ook ik van mening ben dat de asielprocedure op Europees niveau hervormd moet worden.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij de kern van het verhaal totaal uit het oogpunt verliest. Dus uiteindelijk zijn we geen steek verder gekomen. Is een politieke loopbaan niets voor je?
Beter 2 mensen die discussieren dan een grote groep afwachtenden.....quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wellicht zijn we geen steek verder gekomen. Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat ook ik van mening ben dat de asielprocedure op Europees niveau hervormd moet worden.
Verder wil ik je erop wijzen dat jij de kern van het verhaal uit het oogpunt verliest door onwaarheden te verspreiden over potdichte Canadese grenzen.
Wellicht kun je de links in de OP eens bekijken, misschien geven die jou hernieuwde inzichten over de problematiek. Om te voorkomen dat dit topic een grote DUTCHKO vs tofastTG show wordt zal ik proberen om me tijdelijk een beetje afwezig te houden.
ben ik niet met je eens, over het algemeen zijn het jonge harde werkers, die voor jeheel weinig aan de bak willen als de overheid hen sneller toelaat en niet zo lang in een opvangcentrum laat zittenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neuh, niet per sé. Degenen die Nederland aandoen zijn doorgaans wel degenen die gaan voor het makkelijke geld. Dat wordt links en rechts erkend, dus verder geen geheim.
nee we kunne er niets tegen doen, dat hoort bij de europese unie, daar hebben ze zelf voor gekozenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Beter 2 mensen die discussieren dan een grote groep afwachtenden.....
En geloof mij nu maar, de grenzen gaan hier dicht.
Jullie kunnen dat niet doen want dan begint corrupt Brussel te blaten als bronstig vetgemest vee.....
in estland krijgt men maar 11 euro kinderbijslag maar vluchtelingen 88 euro , dat moet van Brusselquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Joh daar gaat het toch helemaal niet over!?
Mijn probleem is dat de ECHTE asielzoeker niet in Nederland zit maar in een f***ing hutje in de sahara.
Wat er in Nederland aan komt waaien is 80 tot 95% BEDRIEGER!!
En men weet perfekt hoe de regelgeving werkt en doet men zijn best om de aanvraag te rekken, snel kindertjes te krijgen en daarna gaan janken dat men zielig is! En Nederland laat dit soort gluiperds nog blijven ook!! Weet je wel wat dit kost??
En niet alleen dat. Ik heb wel eens huurhuizen bekeken in kleinere gemeentes waar letterlijk werd gezegd dat de procedure langer werd omdat er een deel huizen vergeven MOEST worden vanwege het laatste generale pardon. Lachen he? De bedriegers krijgen de huizen en de Nederlanders moeten maar een paar jaar langer wachten. Vind jij dat normaal?
Klinkt leuk, maar je snapt uiteraard dat daar nogal wat haken en ogen aan zitten. Als een vluchteling eerst een taal moet leren, en ons alfabet .. en hoe moet dat als het thuisland veilig wordt verklaard?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze zijn al binnen, dan houd je ze een paar jaar, en stuur je ze met een goeie opleiding terug om het land op te bouwen.
prima. Geen permanent verblijf meer voor asielzoekers.
Nou dat denk ik niet, ze kunnen immers de reis betalen die zeker niet goedkoop zal zijn.quote:
dat denk ik ook, de rijke jonge sterke bovenlaag die kan het betalen trekt weg, dat hoor je ook als ze wat zeggen op de TV, nee ben er niet op tegenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nou dat denk ik niet, ze kunnen immers de reis betalen die zeker niet goedkoop zal zijn.
De echte arme sloeber kan dat niet en dan denkt men 'sterf maar'.
Nee het zijn vaak wel degelijk arme sloebers die hierheen worden gestuurd en vervolgens worden afgeperst om hun uitkering naar de mensenhandelaars in Eritrea over te maken, anders wordt hun familie gedood.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat denk ik ook, de rijke jonge sterke bovenlaag die kan het betalen trekt weg, dat hoor je ook als ze wat zeggen op de TV, nee ben er niet op tegen
Het is mer onderbuikgevoel van mensen dat je hoort
als ze nadenken dan zeggen ze iets anders
quote:Al jaren wijzen vluchtelingen- en mensenrechtenorganisaties op de praktijken van mensenhandelaren die vluchtelingen uit Eritrea ontvoeren, martelen, verkrachten en afpersen en hen vervolgens op gammele bootjes de levensgevaarlijke overtocht van Noord-Afrika naar Europa laten maken.
ja, wel arme sloebers maar wel jong en met ambitiequote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee het zijn vaak wel degelijk arme sloebers die hierheen worden gestuurd en vervolgens worden afgeperst om hun uitkering naar de mensenhandelaars in Eritrea over te maken, anders wordt hun familie gedood.
[..]
ja de ambitie om hun familieleden niet te laten vermoorden..quote:Op zaterdag 17 mei 2014 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja, wel arme sloebers maar wel jong en met ambitie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |