Inderdaad. Is nu al 3e toernooi dat hij een slechte dag ertussen heeft volgens mij....quote:
Het zal nog wel een paar keer wisselen in de komende weken. Stenson kan deze week alweer in Zweden Engeland, en zo goed als de hele top 10 heeft een goede kans als ze de US open winnen.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:40 schreef Leatherface het volgende:
Adam Scott is de nieuwe nummer 1. Leuk voor hem dat het hem nu wel is gelukt, nadat hij in maart/april al de kans onbenut liet.
Is ook zo. Maar al is het maar voor één week, je hebt dan die nummer 1 positie ooit gehad.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:47 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Het zal nog wel een paar keer wisselen in de komende weken. Stenson kan deze week alweer in Zweden, en zo goed als de hele top 10 heeft een goede kans als ze de US open winnen.
twitter:joostluiten twitterde op vrijdag 23-05-2014 om 19:45:59-1 (71) today. Was a battle against the course and the tough weather. Happy with the score and looking forward to the weekend!! reageer retweet
twitter:joostluiten twitterde op zaterdag 24-05-2014 om 22:14:28-5 (67) today. Solid round and no drop shots today. Good Shortgame saved me couple times. Wil be a fun day tomorrow!! reageer retweet
Tuurlijk niet, maar het is nu wel weer even lekker.quote:Op zondag 25 mei 2014 01:52 schreef thijsdetweede het volgende:
Ook onzin trouwens, dat Joost gemiddeld slechte zaterdagen loopt. Er waren er pet ongeluk 3 op rij waar dat zo was, maar das nog geen feit.
En Luiten en Jimenez zijn weer van de partij, ondanks de FedEx in de USA gelijktijdig.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:44 schreef sanger het volgende:
De kaartverkoop voor de KLM Open is van start![]()
Ook nu weer een leuke NGF actie, vanwege het 100-jarige bestaan. Een dagkaartje voor ¤ 10 (maakt niet uit welke dag, maximaal 1 dag).
En Manasero en Derksen ookquote:Op maandag 2 juni 2014 21:39 schreef golfer het volgende:
[..]
En Luiten en Jimenez zijn weer van de partij, ondanks de FedEx in de USA gelijktijdig.
Lyioness Open.twitter:joostluiten twitterde op vrijdag 06-06-2014 om 16:48:54-5 (67) today 5 birdies no bogeys. -5 total and a good position for the weekend. reageer retweet
http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=264393&part=sports staan wat links.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:57 schreef Coelho het volgende:
Zou er iemand een stream willen plaatsen die op de iPhone te bekijken is? Ik ben weg van mijn pc met favorieten en wil Joost graag volgen
Dank je. Joost staat het aardig te verkloten op het moment. Nu op 5 een bal in het water...quote:Op zondag 8 juni 2014 13:14 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=264393&part=sports staan wat links.
Joost begint met een bogey op 2.
Ach, dan maar op de laatste 9 holes een aantal birdies!quote:Op zondag 8 juni 2014 14:50 schreef Coelho het volgende:
Na de eerste 9 holes Joost op +1 (overige dagen -2, -3 en -5), dus toch de druk van de kampioen? Staat nu gedeeld eerste met de lokale favoriet Wiesberger.
twitter:joostluiten twitterde op zondag 08-06-2014 om 22:49:23Back home after a very dissapointing day (72), nothing went my way really. 1 night in my own bed before going to the US Open tomorrow!! reageer retweet
twitter:joostluiten twitterde op dinsdag 10-06-2014 om 23:25:53First practice day done here at the US Open.Very hot out there and the course is playing really firm and really tough http://t.co/eItqPFjdAM reageer retweet
Minder mooi dan Augusta inderdaad, maar zeker zo lastig omdat ze op Pinehurst2 de rough altijd extreem lang laten groeien en het op die manier erg moeilijk maken als je ooit eens buiten de faiway terecht komt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:13 schreef Coelho het volgende:
Wat een nietszeggende baan is dit in vergelijking met bijvoorbeeld Augusta. Of ben ik nu cultuurbarbaar?
Dat viel me inderdaad wel op. Je hebt de fairway en daarnaast heb je een stuk dat niet zou misstaan op de Ginkelse Heide. Iets daar tussenin lijkt er niet te zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Minder mooi dan Augusta inderdaad, maar zeker zo lastig omdat ze op Pinehurst2 de rough altijd extreem lang laten groeien en het op die manier erg moeilijk maken als je ooit eens buiten de faiway terecht komt.
De greens zijn als het ware ook een soort plateaus daar. Althans, ik las eens dat dit een specifiek kenmerk is van Pinehurst.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Minder mooi dan Augusta inderdaad, maar zeker zo lastig omdat ze op Pinehurst2 de rough altijd extreem lang laten groeien en het op die manier erg moeilijk maken als je ooit eens buiten de faiway terecht komt.
Netjes.quote:
Er is toch helemaal geen 'rough' in Pinehurst? http://www.pgatour.com/ne(...)ehurst-no-rough.htmlquote:Op donderdag 12 juni 2014 18:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Prima start als ik het leaderboard zo zie en het gezelschap waar hij zoal tussen staat.quote:
twitter:golfnl twitterde op zaterdag 14-06-2014 om 01:02:05Helaas, JL weet zijn par niet te redden op de par-3 negende hole. Hij eindigt op +6 en lijkt de cut in het US Open helaas te gaan missen. reageer retweet
regen?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:03 schreef The_Undertone het volgende:
Dit wordt een slagveld vandaag, de greens zijn glad als ijs, niemand die na de turn nog onder par zit in de derde ronde...
quote:Slechts één keer werd in de laatste ronde van het toernooi een voorsprong van vijf slagen verspeeld en dat was 95 jaar geleden.
Neen, net niet. Door de droogte en het niet bewateren van de greens na ronde 2, droogden die uit. Hierdoor worden ze veel sneller en is er minder grip op de bal. Ze schieten veel verder door, waardoor het dus veel moeilijker is om dicht bij de vlag te landen. Omdat de vrouwen hier volgende week een major houden, wordt gefluisterd dat ze de course niet te veel willen laten opdrogen, zodat de vrouwen er ook nog iets aan hebben.quote:
Nice one!quote:Op zondag 15 juni 2014 21:06 schreef borisz het volgende:
Zach Johnson met een hole in one op 9. http://video.sport1.nl/ma(...)le-in-one-op-us-open
Dat zit wel snor voor hem, denk ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:26 schreef borisz het volgende:
Zes holes verder. Kaymer wel weer op par voor de dag (was -1), maar het verschil blijft zes.
Zegetocht voor hem die laatste holes.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:02 schreef borisz het volgende:
Met nog drie holes te gaan is het verschil zelfs acht. -2 voor Kaymer nu (-10 totaal).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:In both the men’s and women’s event, the top 15 world-ranked players will be eligible for the Olympic Games, regardless of the number of players from a given country. Beyond the top 15, players will be eligible based on world ranking, with a maximum of two available players from each country that does not already have two or more players among the top 15 to a maximum number of 60 players in total in the competition.
twitter:joostluiten twitterde op vrijdag 11-07-2014 om 19:34:59-1 (70) today, Played great golf for 11 holes and then a bogeytrain came by!! We are In the weekend but gave a couple shots away today! reageer retweet
Volgende week tijdens The Open het dan maar beter doen.quote:Op zondag 13 juli 2014 17:44 schreef borisz het volgende:
Helaas Joost kon niet verbeteren vandaag. T51.
twitter:joostluiten twitterde op dinsdag 15-07-2014 om 22:19:33Good practice day here at The Open. Played 18 holes! Course is in great shape and a really good test of golf! Need every shot in the bag!! reageer retweet
twitter:joostluiten twitterde op woensdag 16-07-2014 om 18:31:06All preparation done! Got some good work in with Team Luiten and everybody is ready for 14.49 tte-time tomorrow. http://t.co/L02Rpkl8Xo reageer retweet
http://www.bbc.com/sport/0/golf/28524106quote:European Ryder Cup captain Paul McGinley has withdrawn from next week's US PGA Championship because of a shoulder injury.
McGinley, 47, had inflammation and swelling in his left shoulder at the start of July and, after a recent scan, has decided not to compete at Valhalla.
twitter:joostluiten twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 00:12:36+3 (73) today! 9 fairways 13 greens and 34 putts. Just can't get a score together. Putter is frozen for a while now! Tomorrow new day! reageer retweet
En toernooi ook gewonnen plus ook nog eens de nummer één positie op de wereldranglijst heroverd.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:41 schreef borisz het volgende:
Rory twee slagen los met nog twee holes.
quote:
twitter:joostluiten twitterde op woensdag 06-08-2014 om 22:42:37Good practice day today! Game is feeling good and looking forward to tee it up at 7.40am at tee 1! #USPGAChampionship reageer retweet
Op pgatour.com moet hij nog afslaan op 13. Kijk je op de toernooisite en lopen die dus zo ver voor?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:02 schreef Max23 het volgende:
Na 12 holes nog steeds op -2 en hij krijgt een goede kans op birdie op hole 13 vanaf 1 ft 4
Edit: birdie op 13, waardoor hij nu op -3 staat op 1 slag van de leider Chappell
http://www.pga.com/pgachampionship/scoring/leaderboardquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:08 schreef Coelho het volgende:
[..]
Op pgatour.com moet hij nog afslaan op 13. Kijk je op de toernooisite en lopen die dus zo ver voor?
Da's thuis in de slaapkamer ook het verschil tussen een leuke avond en ruziequote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:10 schreef Max23 het volgende:
[..]
http://www.pga.com/pgachampionship/scoring/leaderboard
Daar kon ik 5 minuten geleden gewoon volgen dat die een vrij makkelijke birdie putt had op 13
Edit: nu een kans van iets meer dan 5 meter voor een birdie op 14
Edit 2: Gemist op 1 inch
Hij kan nog een heel stuk zakken, er moeten nog bijna 40 man starten zelfs. Niettemin wel een prima ronde natuurlijk, maar de NOS plakt vaker er al een klassering op, terwijl die nog lang niet zeker isquote:Joost Luiten is uitstekend begonnen aan het PGA Championship, het vierde major van het jaar. De 28-jarige Zuid-Hollander was in zijn openingsronde op door Jack Nicklaus ontworpen baan van de Valhalla Golf Club in Louisville (Kentucky) goed voor zes birdies en drie bogeys en staat met 68 slagen (-3) stevig in de toptien.
twitter:joostluiten twitterde op donderdag 07-08-2014 om 22:56:11-3 (68) today. Solid round, couple bogeys but made some nice birdies out there as well! 12.50 tee 10 tomorrow!! reageer retweet
Het is pas de tweede ronde hoor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:34 schreef PippenScottie het volgende:
Luiten staat nog op par na zes rondes.
Jeetje, wat een blunder zeg van PippenScottie. Ongelooflijk, dat dit mogelijk is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is pas de tweede ronde hoor.
Je bedoelt holes.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is pas de tweede ronde hoor.
Je bedoelt holes.
Hupsakee, birdiequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:02 schreef Max23 het volgende:
Joost nu in de bunker op de par 5 (18e hole)
Edit: is een goed bunkershot geweest tot een meter van de hole, goede kans op birdie
Deze:quote:
Wedstrijdje wie als eerste het antwoord heeft gevonden?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:22 schreef heywoodu het volgende:
Dat wilde ik nog als vraag opsturen naar Sport1, maar weet het adres/Twitteraccount niet meer
Tijdje terug al gezocht en ik heb weinig hoop dat het me nu ineens wel luktquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wedstrijdje wie als eerste het antwoord heeft gevonden?
Ik heb nog niets beters kunnen vinden dan 21e plek van Luiten op het PGA Championship in 2012.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijdje terug al gezocht en ik heb weinig hoop dat het me nu ineens wel lukt
Jan Dorrestein werd 15e in het British Open van 1972quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik heb nog niets beters kunnen vinden dan 21e plek van Luiten op het PGA Championship in 2012.
En met Woods naar huis heeft de regie opeens twee keer zoveel tijd om andere golfers in beeld te brengen!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:33 schreef heywoodu het volgende:
Als ik me niet vergis slaan Stenson en Luiten vanavond om 20.10 af
9 man binnen 2 slagen van de kop jaquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:24 schreef PippenScottie het volgende:
Birdie voor Luiten: -6.
Zit allemaal nog verdomd dicht op elkaar. Mooi toernooi.
Weer een par.quote:
Al die 3-6 meter putjes blijven vandaag op een foot liggen...quote:
Opgelet op Sport1? Die 15e plek van Dorrestein op het Brits Open van 1972 was het beste Nederlandse resultaat ooit op een major volgens de commentatorquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:24 schreef PippenScottie het volgende:
Birdie voor Luiten: -6.
Zit allemaal nog verdomd dicht op elkaar. Mooi toernooi.
Helaas, maar goed, -3, -2, -2 is een uitstekend toernooi tot nu toequote:Op zondag 10 augustus 2014 00:17 schreef Max23 het volgende:
Birdie voor Joost op 18, kwam 1 foot te kort voor een eagle
Dit is wel het toernooi waar je met een eindscore van 10 onder zomaar buiten de top 10 kunt staan. Wat een niveau!quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helaas, maar goed, -3, -2, -2 is een uitstekend toernooi tot nu toe
Spelers mogen elkaar tijdens het spelen geen tips of aanwijzingen geven. Daar staan strafslagen en zelfs diskwalificatie op.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:02 schreef Coelho het volgende:
Hoe competetief zijn spelers naar elkaar toe? Worden tips uitgewisseld na de wedstrijd of is het een grote concurrentiestrijd? Ik kan me voorstellen dat Joost van dit soort mannen het nodige kan opsteken in het benaderen van deze baan. Om een voorbeeld te noemen, Ik zie Joost al de hele week de lange buitenbocht nemen op de par 5 7e hole, daar waar de meeste birdies worden gemaakt met rechtdoor spelen via het 'eiland'. Als je weet dat dat de gunstigste weg is, waarom neem je dat dan niet over?
Ik wist inderdaad dat er tijdens de wedstrijd strafslagen op staan, vandaar dat ik ook vroeg of er na de wedstrijd geevalueerd werd. Net zoals je bij andere sporten ook soms ziet: "Daar deed ik dat want...", of "Als je het volgende keer zo aanpakt..".quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Spelers mogen elkaar tijdens het spelen geen tips of aanwijzingen geven. Daar staan strafslagen en zelfs diskwalificatie op.
De enige die advies mag geven is de eigen caddie.
Daarbij komt dat je als speler al van te voren tijdens de oefenrondes een 'game-plan' hebt gemaakt en zal je je in de meeste gevallen daar aan houden qua clubkeuze en lijn van spelen.
Na afloop kunnen natuurlijk wel ervaringen worden uitgewisseld, maar op dit niveau zal dat niet veel gebeuren.
Elke speler heeft tegenwoordig een hele staf aan trainers, fysiotherapeuten, coaches en psychologen.
Bij amateurspelers soms wel, niet op dit uiterst professionele niveau.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:17 schreef Coelho het volgende:
Als ik golf kijk dan lijkt het heel individualistisch te zijn. Geen (zichtbare) complimenten over en weer na mooie slagen, maar ook geen gejuich als je je tegenstander op achterstand zet. Alle emotie lijkt alleen op het eigen spel betrokken te worden. Juist daarom zou ik me kunnen voorstellen dat er in oefenrondes of na wedstrijden wel ervaringen worden uitgewisseld. Iedereen wil tenslotte beter worden.
Als het leaderboard klopt en ze inderdaad starten met de groep van 1:05PM om 2:40PM, dan start Luiten om 2:58 ofwel 20:58 onze tijd.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:15 schreef golfer het volgende:
PGA of America just tweeted that play will start at 2:40 p.m. Tee times will go in nine-minute intervals. Final group scheduled to go out at 4:19 p.m.
Ook goedquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:25 schreef golfer het volgende:
Nee. 21:07
http://www.pga.com/pgachampionship/scoring/teetimes
Hoe lang duurt een ronde normaal, uurtje of 4-5?quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ook goedWordt sowieso een latertje...
Gewoon, voor de lol, de noteringen voor de toernooizege vandaagquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:25 schreef PippenScottie het volgende:
McIlroy natuurlijk grote favoriet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.McIlroy volgens de bookmakers dus een procent of 50-55 kans om te winnen.
Als we maar een mooi duel gaan zien, maakt me niet zo veel uit tussen wie (naast Joost natuurlijk)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
3-4 uur, maar er wordt traag gespeeld.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:26 schreef heywoodu het volgende:
Hoe lang duurt een ronde normaal, uurtje of 4-5?
Ja zat net ff te kijken iddquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:54 schreef heywoodu het volgende:
Els begint lekker
Par, par en dan 4x birdie.
Par gered!quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:16 schreef Max23 het volgende:
Nu ook zijn tee-shot in de bunker op de 5e hole
quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:42 schreef Max23 het volgende:
Bogey op 6 door een put van anderhalve meter te missen
Stick to you're gameplan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:50 schreef Coelho het volgende:
De 7e nu. Weer buitenom ipv via het eiland
Dat kun je toch best na een dag of twee herevalueren? Of moet je 4 dagen hetzelfde spelen?quote:
Speelt briljant, maar op de een of andere manier doet hij me denken aan zo'n viezig kereltje uit een of andere B-film. Type Stiffler.quote:
Nu geven ze toch een birdie op 9quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:27 schreef Coelho het volgende:
[..]
Speelt briljant, maar op de een of andere manier doet hij me denken aan zo'n viezig kereltje uit een of andere B-film. Type Stiffler.
Joost ziet zijn birdieputt op de 9e overigens op 2inch stranden
Nu geven ze toch weer parquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Daar stond net toch echt een slag meer... Bijzonder.
Klopt, maar vervolgens gaven ze toch birdie, wat daarna weer teruggedraaid werd naar par.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:43 schreef luckass het volgende:
[..]
Put lag er 2 inch naast volgens het leaderboard
Knap!quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:13 schreef Max23 het volgende:
Stenson is van de regelmaat vandaag
Front Nine: birdie-par-birdie-par-birdie-par-birdie-par-birdie
Een 2e slag van van 42 meter naar de green en dan nog in het water slaan.quote:
Vanuit de bunker toch? of staan de nummertjes omgedraaid?quote:Op maandag 11 augustus 2014 00:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Een 2e slag van van 42 meter naar de green en dan nog in het water slaan.
Zijn 3e shot ging ook maar 7 yards verquote:Op maandag 11 augustus 2014 01:00 schreef golfer het volgende:
Joost weer een bogey. Plaats 29 nu met -5.
quote:
Er zijn dagen dat ik het met minder moet doenquote:Op maandag 11 augustus 2014 01:31 schreef golfer het volgende:
Birdie op 18 brengt Joost met een ronde op level par voorlopig op de 26e plaats.
Als het zo blijft toch weer $78,000 voor 4 dagen werken.
Ja, heb ik soms ook..quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:35 schreef Coelho het volgende:
Er zijn dagen dat ik het met minder moet doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |