Dat maar 1 persoon dat bedrag zou/kan betalen. "Wie dan"quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:58 schreef bijdehand het volgende:
Dat verhaal waarin Dagobert alle kwartjes uit een bepaald jaartal wil kopen, om er vervolgens eentje te houden die dan keiveel geld waard wordt. Hij dondert ze dan in de oceaan en moet er eentje terughalen. Einde was ook zo awesome
Ik wilde het einde niet verraden, maar dat was 'm inderdaadquote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat maar 1 persoon dat bedrag zou/kan betalen. "Wie dan"
"Dagobert Duck"
Je merkt zeker kwaliteitsverschil. Maar zo heel veel landen zijn er niet meer waar nog nieuwe verhalen vandaan komen. Het opsporen van de verhalen is een kwestie van met de juiste beperkingen zoeken. Oorsprong, figuren, pagina's, tijdspannequote:Op zaterdag 24 mei 2014 10:46 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
De tekenaars en schrijvers van de Hollandse edities (met de code H onderaan), vond ik altijd slecht, vergeleken met de Duitse en Amerikaanse tekenaars.
Dat is een absoluut briljante strip. Uiteraard van Carl Barks. Een kwaliteit die je tegenwoordig echt niet meer tegenkomt. De strip is ook op allerlei manieren gepubliceerd. Het is te vinden in een Donald Duck album, in een Dagobert-album en het is verspreid over drie weken ook in de normale DD verschenen. De tekstballonnen verschillen wel, de publicatie in DD is de beste.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:58 schreef bijdehand het volgende:
Dat verhaal waarin Dagobert alle kwartjes uit een bepaald jaartal wil kopen, om er vervolgens eentje te houden die dan keiveel geld waard wordt. Hij dondert ze dan in de oceaan en moet er eentje terughalen. Einde was ook zo awesome
De verhalen waarin je ziet hoe Dagobert rijk werd vond ik persoonlijk de mooiste. Ook de verhalen waarin ze naar het buitenland gaan vond ik erg mooi, omdat de details altijd supergoed waren. Dat waren trouwens niet de weekbladen, het waren vaak grotere boeken en ook grotere verhalen. Maar die waren schitterend. En verhalen over de drie Caballeros.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is een absoluut briljante strip. Uiteraard van Carl Barks. Een kwaliteit die je tegenwoordig echt niet meer tegenkomt. De strip is ook op allerlei manieren gepubliceerd. Het is te vinden in een Donald Duck album, in een Dagobert-album en het is verspreid over drie weken ook in de normale DD verschenen.
Het begin is ook heerlijk, een subliem heen-en-weer-spelletje tussen Donald en Dagobert. Het begint ermee dat Dagobert Donald op pad stuurt om een schuld te innen, waarbij hij de helft zelf mag houden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De lange Dagobert-verhalen zijn inderdaad geweldig. Ze zijn zelfs educatief. Kinderen leren er, verpakt in een leuk verhaal, allerlei economische principes mee.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:01 schreef Bosscielny het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)_een_Steenrijke_Eend
Deze bedoel ik, zoooo goed.
Niet alleen economische principes ,er valt eigenlijk zo veel te leren van die verhalen. Sowieso is het goed als je je kinderen op jonge leeftijd al veel laat lezen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De lange Dagobert-verhalen zijn inderdaad geweldig. Ze zijn zelfs educatief. Kinderen leren er, verpakt in een leuk verhaal, allerlei economische principes mee.
Ach, vroeger was het toch ook altijd: 'vroeger lazen kinderen tenminste nog échte boeken of gingen ze buitenspelen.'quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:20 schreef Bosscielny het volgende:
[..]
Niet alleen economische principes ,er valt eigenlijk zo veel te leren van die verhalen. Sowieso is het goed als je je kinderen op jonge leeftijd al veel laat lezen.Het is jammer dat sommige kinderen tegenwoordig worden opgevoed met hersenloze ipad spelletjes in plaats van deze geweldige strips.
Wat waren de tekeningen ook prachtig trouwens in deze verhalen. Ik kan me nog wel herinneren dat de naam Donald duck altijd verborgen zat in de tekeningen, in de golven van het water bijvoorbeeld. Ik ging er altijd naar op zoek.(Alhoewel ik niet zeker weet dat dat ook in deze verhalen zat).
Die was goed, idd. Kan me herinneren dat ik ook zo genoten heb van een verhaal waarin de jongens een oude boot lichten met behulp van pingpongballetjes, was geloof ik een race.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:58 schreef bijdehand het volgende:
Nog zo'n ware klassieker ja. Het vormde zelfs de inspiratie voor een aflevering van Mythbusters.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:24 schreef Mark het volgende:
[..]
Die was goed, idd. Kan me herinneren dat ik ook zo genoten heb van een verhaal waarin de jongens een oude boot lichten met behulp van pingpongballetjes, was geloof ik een race.
Oh, die ken ik denk ik! Ben nu ook wel benieuwdquote:Op maandag 26 mei 2014 20:38 schreef Kyubey het volgende:
Heb je toevallig nog een scan van ''Niet vergeten suiker halen'' uit 2004?
Hi ha ho!quote:Op maandag 26 mei 2014 20:38 schreef Kyubey het volgende:
Heb je toevallig nog een scan van ''Niet vergeten suiker halen'' uit 2004?
quote:Op maandag 26 mei 2014 20:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hi ha ho!
[ afbeelding ]
Gevonden!
Haha, hij was inderdaad ook een klassieker op FOK!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
Waar blijft deze tijdquote:
Handwerkjesquote:Op maandag 26 mei 2014 21:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waar blijft deze tijd(colofon onderaan)
[ afbeelding ]
Wat een prijzen
10 centquote:Op maandag 26 mei 2014 22:45 schreef Mark het volgende:
vermenigvuldigen met ongeveer 0,45 dan heb je de euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |