abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140003035

SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van alle crypto-coins vind je hier.
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Wat zijn die groene en rode rechthoekjes met zwarte stokjes eraan die je op sommige beurssites ziet?
Die rechthoekjes (candles) geven de prijzen van de trades weer die plaats vonden in een bepaald tijdsframe. De ene kant van het gekleurde rechthoekje is de openingsprijs, de andere kant de laatste prijs in dat tijdsvak. Als de prijs stijgt is de candle groen, anders rood. De streepjes geven weer voor welke prijzen er nog meer gehandeld is in die tijdsperiode.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
btc-e.com: handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal 2000,- storten als je geld wil storten.
bitstamp.net: handelen in Bitcoin
Mintpal en Cryptsy zijn de belangrijkste exchanges voor het traden van verschillende altcoins.

Hoe koop ik snel Litecoins (of andere coins)?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e.com), en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
https://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd
http://bitcoin.clarkmoody.com
www.preev.com

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd. Als dat minder dan 7 keer is dan is je transactie nog onderweg (sommige exchanges eisen minimaal 7 bevestigingen, andere weer 3, en zo kan dat overal verschillen), anders kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de exchange waar je je coins heen hebt gestuurd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten. Probeer daarom zoveel mogelijk coins in eigen beheer te houden (maar wees er uiteraard wel zuinig op; weg = weg!).

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

Wil je eigenlijk alleen proberen?

quote:
If you want to give Bitcoin a try for the first time or want somewhere to test out your trading strategies then we've made this site for you. There's no real money involved at all. Here you can buy and sell Bitcoin in the same way that you would on real exchanges. We have functionality for MtGox and Bitstamp with plans to add in more exchanges if there is enough interest. Using this site is 100% free with no plans to change that. Feedback is greatly appreciated!
https://www.bitsim.net/

quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:36 schreef Tourniquet het volgende:

Voor degenen die het interessant vinden, lange termijn analyse van de mogelijke BTC-prijs:
http://blackminer.com/longterm-technical-analysis-bitcoin-price/
Forcefield City Bewoner
pi_140003416
zou darkcoin morgen nog verder zakken? even mijn glazenbol bekijken :D
hoi
pi_140003570
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:57 schreef apacalipto het volgende:
zou darkcoin morgen nog verder zakken? even mijn glazenbol bekijken :D
Ik denk het wel, maar om daarna weer een run omhoog te maken. Wat ze hebben gedaan met darksent is enorm bijzonder.

Ik denk dat serieus rijke mensen echt niet op bitcoin zitten te wachten waarbij iedereen kan zien waaraan ze het uitgeven en wat ze nog hebben. Met dark coin is je wallet anoniem en kan je niet zien wie wat naar wie overmaakt. Ik hou het iig nog een tijd aan.
pi_140003679
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:01 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Ik denk het wel, maar om daarna weer een run omhoog te maken. Wat ze hebben gedaan met darksent is enorm bijzonder.

Ik denk dat serieus rijke mensen echt niet op bitcoin zitten te wachten waarbij iedereen kan zien waaraan ze het uitgeven en wat ze nog hebben. Met dark coin is je wallet anoniem en kan je niet zien wie wat naar wie overmaakt. Ik hou het iig nog een tijd aan.
zit je er op moment nog in dan?
hoi
pi_140003731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:03 schreef apacalipto het volgende:

[..]

zit je er op moment nog in dan?
Ja, ik ben all in gegaan in DRK wat ik nog had liggen bij MintPal, en ik heb besloten af te stappen van traden. Kost te veel tijd, en te weinig winst.
pi_140003858
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:04 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Ja, ik ben all in gegaan in DRK wat ik nog had liggen bij MintPal, en ik heb besloten af te stappen van traden. Kost te veel tijd, en te weinig winst.
mmm ben het wel met je eens dat ze met iets unieks bezig zijn, maar zolang het er nog niet is geeft het me toch een beetje het scharmbeck worldcoin 2.0 gevoel.
hoi
pi_140003895
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:07 schreef apacalipto het volgende:

[..]

mmm ben het wel met je eens dat ze met iets unieks bezig zijn, maar zolang het er nog niet is geeft het me toch een beetje het scharmbeck worldcoin 2.0 gevoel.
Dat klopt :). En daar ben ik flink mee in het schip gegaan :p
pi_140003928
iets met een ezel en een steen :P ik ga er een nachtje over slapen voor ik weer aan darkcoin kom denk ik ;)
hoi
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 mei 2014 @ 23:11:22 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140004022
ZET doet het lekker met mijn 0.08btc, die kan idd op de zwarte lijst :'(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_140004064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:09 schreef apacalipto het volgende:
iets met een ezel en een steen :P ik ga er een nachtje over slapen voor ik weer aan darkcoin kom denk ik ;)
Doen! ;-)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 mei 2014 @ 23:19:40 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140004378
Est. Total BTC
0.24311908

Nog een pump die goed uitpakt en ik ben erdoor; de eerste mijlpaal sinds de zwarte bladzijde :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_140004392
Wie zit PLC te pumpen.
Forcefield City Bewoner
pi_140004430
ik keek even naar die mzc coin waar de pump was, maar als je daar 1 bitcoin indrukt krijg je die er volgens mij nooit meer goed uit boven aan de pump... veel te kleine aantallen.
hoi
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 mei 2014 @ 23:22:14 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140004489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:20 schreef apacalipto het volgende:
ik keek even naar die mzc coin waar de pump was, maar als je daar 1 bitcoin indrukt krijg je die er volgens mij nooit meer goed uit boven aan de pump... veel te kleine aantallen.
Je bent er duidelijk te lang uit geweest. Tegenwoordig delen wij alles op een handelen we met kleine porties ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_140004502
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:20 schreef apacalipto het volgende:
MZC was ook een ongelukkige coin.
Forcefield City Bewoner
pi_140004609
Wat gebeurt er allemaal met BC?
జ్ఞ‌ా
pi_140004618
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je bent er duidelijk te lang uit geweest. Tegenwoordig delen wij alles op een handelen we met kleine porties ;)
tja maar dan schiet het met de winsten ook niet op :P
hoi
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 mei 2014 @ 23:27:08 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140004738
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:24 schreef apacalipto het volgende:

[..]

tja maar dan schiet het met de winsten ook niet op :P
Vraag Rois eens hoe hij is begonnen ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_140004855
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vraag Rois eens hoe hij is begonnen ;)
:7 met 0.009 btc
Forcefield City Bewoner
pi_140004889
Opbouwen is the key to all games. Poker, trading, alleen men-erger-je-niet wil niet vlotten. Dan moet je gewoon 6 gooien.
Forcefield City Bewoner
pi_140004892
wuuuut en hoeveel heb je ongeveer mee verdient?
hoi
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 mei 2014 @ 23:39:16 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140005204
Ik ben trouwens met nog minder begonnen maar heb de alles of niks tactiek gebruikt, toen het nog kon.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_140005581
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:30 schreef apacalipto het volgende:
wuuuut en hoeveel heb je ongeveer mee verdient?
Ik?
Ik sta nu op 1.76btc
Forcefield City Bewoner
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 mei 2014 @ 23:50:35 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140005620
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:49 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Ik?
Ik sta nu op 1.76btc
Jij gaat echt hard nu :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_140005717
aah kijk dat is toch een leuk zakcentje wel ;), ja doe mij oktober 2013 ook maar terug. gingen we 500% omhoog in paar dagen :P
hoi
pi_140005861
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jij gaat echt hard nu :')
Niet te houweeeeeeeeeeeeee
Maar ik kijk en wacht vaak meer af dan ik doe. En in pricipe 'werk' ik wel 14 uur per dag he :P
En traden in de nachten is echt veel lekkerder. Weinig afleiding enzo.
Forcefield City Bewoner
pi_140005897
Je leefritme gaat kapot maar ach. Ik vind het leuk en het levert wat op. Prima zo.
Forcefield City Bewoner
pi_140005917
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:57 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Niet te houweeeeeeeeeeeeee
Maar ik kijk en wacht vaak meer af dan ik doe. En in pricipe 'werk' ik wel 14 uur per dag he :P
En traden in de nachten is echt veel lekkerder. Weinig afleiding enzo.
haha ja ik trade het meeste op school eigenlijk ;) gewoon op achtergrond tijdens de lessen beetje heen en weer schuiven :)
hoi
pi_140005961
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:57 schreef roislecxe het volgende:
Je leefritme gaat kapot maar ach. Ik vind het leuk en het levert wat op. Prima zo.
haha ja mja als je het om zou rekenen naar loondienst kun je tijd/geld beter werken. mja het kan vanaf de bank he :P
hoi
pi_140005962
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:58 schreef apacalipto het volgende:

[..]

haha ja ik trade het meeste op school eigenlijk ;) gewoon op achtergrond tijdens de lessen beetje heen en weer schuiven :)
Ik zit op het moment een beetje zonder werk mn neus leeg te vreten.
En ik heb bakken tijd om me te verdiepen hierin. Loop ook al mee sinds topic #3 :P
Moet zeggen dat ik ook niet achterlijk ben, en dat ik een prima strategie voor mezelf heb bedacht die donders goed werkt.
Forcefield City Bewoner
pi_140006022
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:00 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Ik zit op het moment een beetje zonder werk mn neus leeg te vreten.
En ik heb bakken tijd om me te verdiepen hierin. Loop ook al mee sinds topic #3 :P
Moet zeggen dat ik ook niet achterlijk ben, en dat ik een prima strategie voor mezelf heb bedacht die donders goed werkt.
waarom leg je niet paar bitcoin meer in dan? als je toch de tijd hebt en over goede methode :)
hoi
pi_140006026
En bovenal: ik vind het ook gewoon echt leuk om te doen. ben gedreven om de 2 btc te bereiken :P
Forcefield City Bewoner
pi_140006084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:01 schreef apacalipto het volgende:

[..]

waarom leg je niet paar bitcoin meer in dan? als je toch de tijd hebt en over goede methode :)
ik wil de 1000 euro bereiken om van de zomer met m'n vriendin van op vakantie te gaan. Woon al 5 jaar samen en zit nu al een jaar thuis te niksen terwijl zij sinds een jaar fulltime werkt, dus het zou mooi zijn als niet zij, maar ik voor de vakantie opdraait ;)
Nobel ben ik he :P
Ik speel met een doel ;)
Forcefield City Bewoner
pi_140006125
haha dat is inderdaad nobel maar dan kom je terug en is al je speelgeld op!Dan ga je je vervelen :P maar ik respecteer je doel zeker. dat zou mooie verassing zijn. al mooi land uitgezocht?
hoi
pi_140006222
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:04 schreef apacalipto het volgende:
haha dat is inderdaad nobel maar dan kom je terug en is al je speelgeld op!Dan ga je je vervelen :P maar ik respecteer je doel zeker. dat zou mooie verassing zijn. al mooi land uitgezocht?
maakt niet uit. Ik kan van 0.01, gewoon 1 maken :P

En zelfde soort vakantie als 2 jaar geleden. Rondje: Nederland-Belgie-Frankrijk-Italie-Zwitserland-Duitsland-Belgie-Nederland. Heerlijk is dat. Auto inlaaien en op de bonnefooi naar het buitenland rijden. Elke avond plannen waar je dag erop heen gaat en niet verder denken dan dat. Een vriend van me woont in Zwitserland, dus dat doen we ook nog even een dag of 3 aan.
En super vrije vakantie waarin niks vast staat en niks moet. Echt heerlijk.
Forcefield City Bewoner
pi_140006318
HET IS WEER PRINTSCREENTIJD
Forcefield City Bewoner
pi_140006425
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:08 schreef roislecxe het volgende:

[..]

maakt niet uit. Ik kan van 0.01, gewoon 1 maken :P

En zelfde soort vakantie als 2 jaar geleden. Rondje: Nederland-Belgie-Frankrijk-Italie-Zwitserland-Duitsland-Belgie-Nederland. Heerlijk is dat. Auto inlaaien en op de bonnefooi naar het buitenland rijden. Elke avond plannen waar je dag erop heen gaat en niet verder denken dan dat. Een vriend van me woont in Zwitserland, dus dat doen we ook nog even een dag of 3 aan.
En super vrije vakantie waarin niks vast staat en niks moet. Echt heerlijk.
dat is een mooi rondje inderdaad, aardig wat auto uurtjes! Zijn mooie landen :) vriend in zwitersland scheelt weer wat in je bitcoin budget he :P kun je dat houden voor de handel.

Maar ik ga naar bed! succes nog met traden vannacht ;) ik blijf denk ik even in bitcoin....
hoi
pi_140006474
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:15 schreef apacalipto het volgende:

[..]

dat is een mooi rondje inderdaad, aardig wat auto uurtjes! Zijn mooie landen :) vriend in zwitersland scheelt weer wat in je bitcoin budget he :P kun je dat houden voor de handel.

Maar ik ga naar bed! succes nog met traden vannacht ;) ik blijf denk ik even in bitcoin....
3300 km was het ;-)

Dank! en truste ;)
Forcefield City Bewoner
pi_140006885
Chech dat orderbook van FLT!
pi_140006901
Gvd. Mn buyorder op Mzc vergeten weg te halen. Nu zit ik met 200k van die dingen.

EditL oh de buy stond op 37, valt nog niet tegen dan.
Forcefield City Bewoner
pi_140007097
Jij maakt zelfs nog winst als je fouten maakt
pi_140007201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:41 schreef edraket31 het volgende:
Jij maakt zelfs nog winst als je fouten maakt
Ja bizar is dat :P
Elke dag zie ik mn aantal btc stijgen, soms geen idee waarom. _O-
Maar vorige week nog zat ik nog in 13 coins. nu nog maar in 2. wel muurvast :P maar wil ook niet sellen met verlies bij die.
Forcefield City Bewoner
pi_140007288
Mzc komt vanzelf wel weer boven de 50. Kijk wel wat ik met die rommel doe :')
Forcefield City Bewoner
pi_140007665
Dark is flink aan het herstellen en corrigeren. Dat zat er wel in natuurlijk.
Forcefield City Bewoner
pi_140007799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:01 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Euj. Jij hebt toch die site in elkaar gedraaid met die coins en die ratio?
Inmiddels is AC weer terug en zijn er een paar nieuwe coins bijgekomen zoals XXL en Naut.
Misschien kun je die ff toevoegen :)
Forcefield City Bewoner
pi_140008625
Even spammen... aanstaande maandag in Amsterdam:

quote:
Met de schuldencrisis is duidelijk geworden dat het huidige financieel stelsel niet langer houdbaar is. Centrale bankbalansen zijn groter opgeblazen dan ooit, zonder zichtbaar herstel.

Zowel cryptovaluta als goud beloven een monetaire revolutie te ontketenen die een monetaire apocalyps kan afwenden; welk van deze twee opties heeft de toekomst om mensen weer een stabiele munt te geven die haar waarde behoudt?

Bitcoin heeft in 2013 een enorme waardestijging laten zien. In haar schaduw is een heel universum aan cryptovaluta ontstaan. Is de Bitcoin “as good as gold” of zijn cryptovaluta een voorbijgaande rage?

Goud is in 1971 losgelaten als monetair anker, zit er nog toekomst in dit “barbaars relikwie” of zitten we definitief in een post-goud tijdperk?

Op deze avond zullen Willem Middelkoop en Charif Mews de degens kruisen om er achter te komen welk van deze valuta de toekomst heeft.

Willem Middelkoop is oprichter van het Commodity Discovery Fund en publicist. Hij verwierf landelijke bekendheid als marktcommentator bij RTLZ. Middelkoop waarschuwde in zijn eerste boek "Als de dollar valt" (2007) voor een naderende kredietcrisis. In de jaren er na verschenen "De permanente oliecrisis" (2008) en "Overleef de kredietcrisis" (2009) en "Goud en het geheim van geld" (2012) en The Big Reset (2013). In totaal verkocht hij meer dan 100.000 exemplaren van zijn boeken.

Charif Mews is kandidaat voor het Europees parlement namens de Piratenpartij. Met een wiskundige achtergrond en een liefde voor programmeren, politiek, ondernemen en psychologie is hij bezig om een betere wereld te realiseren. Een transparantere wereld mét bescherming van de privacy van het individu. Daarnaast is hij bezig met het bouwen van een muziekplatform waar hij de traditionele muziekindustrie mee wil veranderen.
https://www.facebook.com/events/574307479311349/
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_140009524
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 01:15 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Euj. Jij hebt toch die site in elkaar gedraaid met die coins en die ratio?
Inmiddels is AC weer terug en zijn er een paar nieuwe coins bijgekomen zoals XXL en Naut.
Misschien kun je die ff toevoegen :)
At your service
pi_140009571
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 08:23 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

At your service
^O^
Forcefield City Bewoner
pi_140011168
Vandaag nog een altcoin pump? DRK pump gemist gisteren.
pi_140011307
Combined forces?

We zien het bij elke coin gebeuren: koersmanipulatie.......
Ik denk dat we allemaal wel eens verlekkerd hebben zitten kijken naar die "whale" die effe 20btc inlegt om de prijs van zijn eerder goedkoop ingekochte coins te kunnen opdrijven.
In mijn optiek is het doenbaar om met 10btc vele koersen te kunnen beïnvloeden.
Ik heb die 10btc echter niet in mijn uppie, maar wellicht is het een idee om eens over na te denken als je met een paar man van hier een strijdplan maakt?
Volgens mij is het haalbaar om met 5 man een strijdplan te maken, bijvoorbeeld:
Eerst per persoon 0,5btc langzaam opkopen, om vervolgens p/p 1,5btc als buywall op te zetten.
Met 7,5btc als buywall zijn er vele coins die je een duwtje in de rug kunt geven.
Strakke afspraken, eenheid, goed onderzoek en goede communicatie wel noodzakelijk (groepsapp of skype).

Iemand een mening?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')