abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142845376
Zo had ik even gemist dat er een OB topique was alhier. Fan van het eerste uur meldt zich!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Admin woensdag 30 juli 2014 @ 07:37:40 #152
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_142873184
140730_725_IMG_2809.JPG

Was vrijdag bij het Orphan Black-panel op Comic-Con; en daar gebeurde iets moois: een fan kweekte wat traantjes bij Tatiana Maslany toen ze uitlegde wat de serie heeft betekend voor haar en het feit dat ze vóór de serie moeite had met uit de kast komen. Dit artikel heeft de tekst uitgeschreven:

quote:
First of all I want to thank you. Before I started watching the show I was really in the closet and I was totally ashamed of who I was. I hated myself. I started watching the show and seeing Cosima and seeing that everything is not about her sexuality and that she is more than her sexuality. My parents weren’t okay with me being gay. I started watching the show with my mom and it’s helped us start to rebuild our relationship. Because she sees Cosima and sees that it’s okay and that people are more than their sexuality. I want to thank you for that.
Iedereen ontroerd na deze monoloog, maar de fan ging verder met "and my question is", want het was het Q&A-deel van het panel, waarop iedereen als ontluchting begon te lachen (want waarom zou je nog een vraag stellen; dit was wel genoeg). Maar de vraag:
quote:
What’s it like to have that effect on people’s lives and know that you’re changing people’s lives and you’re making people more comfortable with who they are and you’re saving lives like you did for me? So I just wanted to know, what’s that like?
Maslany had niet echt een reactie, maar Jordan Gavaris sprong mooi in:
quote:
We like to be reductive in life sometimes. I don’t know why. But it’s a social construct, social trend, whatever you want to call it. We reduce people down to things like sexuality. Their diseases, like cancer or M.S. Or their race. Or their sex. Or their gender. Or whether or not they like Game of Thrones. But that is not who people are. People are complex, as we say in the show. People are diverse. There are much more interesting things to you than your sexuality. Thank you for what you said.
Wat een wijsheid. :)

Het panel in z'n geheel was overigens weer bijzonder tof. Het tweede seizoen werd nabesproken, beelden werden nog eens getoond (de prachtige scène tussen Helena en een vastgebonden Sarah kreeg een hoop applaus), en Kristian Bruun kreeg credits voor zijn optreden als Donnie. Ergens online werd het al "the annual meet-up of the Clone Club" genoemd. De zaal was meer dan twee keer zo groot als het panel van vorig jaar (1000+ man ipv minder dan 500) en er stond alsnog een enorme rij van mensen voor de deur die het niet haalden (haalde het zelf, na drie uur wachten, ook maar op het nippertje).

Bij de andere meetup overigens, die ik hierboven al noemde, waren ook castleden aanwezig, zoals te zien in deze foto van de OB Facebook:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_142874398
Heb de Q&A gister via youtube even bekeken en was erg leuk inderdaad. je kon duidelijk zien dat ze onder elkaar veel lol hebben en bij het emo momentje was ook goed de enorme band tussen Tatiana en Jordan te zien. Cool vond ik ook de ClonClub best actress in the world award en de matroesjka poppetjes.

Ik las ergens dat men zich afvroeg waarom het Panel niet in zaal H was. Maar goed dat zal wel liggen aan het feit dat de show "maar" een BBC America / Space productie is en geen Amerikaanse cable of netork show.
Whiskyplankje
  Admin woensdag 30 juli 2014 @ 09:47:45 #154
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_142874604
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:36 schreef Karstman het volgende:
Heb de Q&A gister via youtube even bekeken en was erg leuk inderdaad. je kon duidelijk zien dat ze onder elkaar veel lol hebben en bij het emo momentje was ook goed de enorme band tussen Tatiana en Jordan te zien. Cool vond ik ook de ClonClub best actress in the world award en de matroesjka poppetjes.
Oh ja, die was ik alweer vergeten. Erg leuk. :)
quote:
Ik las ergens dat men zich afvroeg waarom het Panel niet in zaal H was. Maar goed dat zal wel liggen aan het feit dat de show "maar" een BBC America / Space productie is en geen Amerikaanse cable of netork show.
Nee, dat ligt gewoon aan de populariteit van de show. Doctor Who is ook BBC America en die kan wel Hall H vullen (ze waren er dit jaar niet, maar vorig jaar was het een Hall H-panel). Orphan Black is simpelweg te klein: erg populair bij de fans, maar dat is een minder grote groep dan je zou denken als je ertussen zit.

Overigens is het dus wel een cable show: BBC America is cable. Het is een Canadese productie, maar wel in opdracht van BBC America én Space. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_142875932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 07:37 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]

Was vrijdag bij het Orphan Black-panel op Comic-Con; en daar gebeurde iets moois: een fan kweekte wat traantjes bij Tatiana Maslany toen ze uitlegde wat de serie heeft betekend voor haar en het feit dat ze vóór de serie moeite had met uit de kast komen. Dit artikel heeft de tekst uitgeschreven:

[..]

Iedereen ontroerd na deze monoloog, maar de fan ging verder met "and my question is", want het was het Q&A-deel van het panel, waarop iedereen als ontluchting begon te lachen (want waarom zou je nog een vraag stellen; dit was wel genoeg). Maar de vraag:

[..]

Maslany had niet echt een reactie, maar Jordan Gavaris sprong mooi in:

[..]

Wat een wijsheid. :)

Het panel in z'n geheel was overigens weer bijzonder tof. Het tweede seizoen werd nabesproken, beelden werden nog eens getoond (de prachtige scène tussen Helena en een vastgebonden Sarah kreeg een hoop applaus), en Kristian Bruun kreeg credits voor zijn optreden als Donnie. Ergens online werd het al "the annual meet-up of the Clone Club" genoemd. De zaal was meer dan twee keer zo groot als het panel van vorig jaar (1000+ man ipv minder dan 500) en er stond alsnog een enorme rij van mensen voor de deur die het niet haalden (haalde het zelf, na drie uur wachten, ook maar op het nippertje).

Bij de andere meetup overigens, die ik hierboven al noemde, waren ook castleden aanwezig, zoals te zien in deze foto van de OB Facebook:

[ afbeelding ]
Leuk dat je daar geweest bent en leuk "verslag" ^O^
Tails tell tales
pi_142877732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:47 schreef Breuls het volgende:

Nee, dat ligt gewoon aan de populariteit van de show. Doctor Who is ook BBC America en die kan wel Hall H vullen (ze waren er dit jaar niet, maar vorig jaar was het een Hall H-panel). Orphan Black is simpelweg te klein: erg populair bij de fans, maar dat is een minder grote groep dan je zou denken als je ertussen zit.

Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant is het ook leuk dat wij bij de relatief klein club zitten die het wél begrepen heeft :)
Whiskyplankje
pi_142887940
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:52 schreef Karstman het volgende:

[..]

Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant is het ook leuk dat wij bij de relatief klein club zitten die het wél begrepen heeft :)
Gezien het grote aantal TV-shows is het niet zo moeilijk om juist een serie als deze te missen. Het is dat ik vorig jaar toevallig op bepaalde blogs lovende kritieken zag over deze serie, anders was het ook langs me heen gegaan.

Sowieso is dit een serie die niet in NL op reguliere wijze te zien is, dus dat helpt ook niet.
pi_143098145
In drie dagen twee seizoenen er doorheen gejaagd! Super vet zeg, wat kan Tatiana Maslany goed acteren O+ Ik ben ook fan van Felix! Komt pas in 2015 weer seizoen 3 :'(
Gewoon normaal doen ja.
pi_143115352

Interviewtje met de makers met wat sluiers opgelicht over volgend seizoen.
Whiskyplankje
  Admin vrijdag 21 november 2014 @ 08:46:45 #160
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_146861686

Vanaf februari ook als comic te lezen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_146861953
Geweldige serie! Het trok me eerst niet, vond dat Tatiana echt een vervelend gezichtje had, moest even doorbijten maar heb nu weer een serie naar mijn smaak gevonden!
pi_146862151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:03 schreef Tenaj het volgende:
Geweldige serie! Het trok me eerst niet, vond dat Tatiana echt een vervelend gezichtje had, moest even doorbijten maar heb nu weer een serie naar mijn smaak gevonden!
Vind haar juist een onwijs mooi gezicht hebben, heel apart :D
Gewoon normaal doen ja.
  Moderator / Colorchick vrijdag 21 november 2014 @ 09:36:19 #163
382129 crew  Donna
pi_146862546
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:16 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Vind haar juist een onwijs mooi gezicht hebben, heel apart :D
Ja zo mooi! O+
pi_146862627
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:36 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja zo mooi! O+
Als ze lacht O+ prachtig echt.

Denken jullie dat er nog meer klonen van Sarah komen of dat seizoen 3 echt puur gericht is op de klonen van Mark? :o Hoop wel nog meer van Tatiana te gaan zien :D

Vond trouwens die transseksueel (hoe heet ie ook alweer) echt stom. Totaal geen toevoegde waarde, hadden ze er wat mij betreft echt uit mogen laten.
Gewoon normaal doen ja.
  Moderator / Colorchick vrijdag 21 november 2014 @ 09:49:53 #165
382129 crew  Donna
pi_146862781
Ik vind Mark echt eng! >:)
pi_146862837
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:49 schreef DonnaRush het volgende:
Ik vind Mark echt eng! >:)
Maar toch ook weer zeer intrigerend :o ben echt zo benieuwd hoe ze dit gaan uitwerken. Can't wait!
Gewoon normaal doen ja.
  Moderator / Colorchick vrijdag 21 november 2014 @ 10:02:06 #167
382129 crew  Donna
pi_146863038
Ja, hij is zeker heel veelzijdig. We moeten ook wel meer van Tatiana zien, want we weten ook nog niet hoe het verder gaat met de zwangerschap enzo. :D
  vrijdag 19 december 2014 @ 23:19:26 #168
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_147762434

18 April weer terug *O*
Teaser heeft niet echt spoilers
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  Admin dinsdag 13 januari 2015 @ 07:22:37 #169
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_148631705
'Scarface' nieuwe kloon in Orphan Black 3

Nieuwe Castor-kloon bekend. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_148633920
Ik hoop dat Ari Millen het een beetje voor elkaar krijgt om die Castor clones goed te spelen. Zou jammer zijn als de serie zwakker wordt door een rij matige clones...
Whiskyplankje
pi_148639402
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:22 schreef Karstman het volgende:
Ik hoop dat Ari Millen het een beetje voor elkaar krijgt om die Castor clones goed te spelen. Zou jammer zijn als de serie zwakker wordt door een rij matige clones...
Zou inderdaad jammer zijn, maar ik gok wel dat ze goed gecast hebben.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:50:53 #172
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_148639528
De makers hebben twee jaar terug de toen nog vrij onbekende Tatiana _O_ gecast, ik geloof dat ik wel vertrouwen in hun casting heb! :D
pi_151737477
Nog drie nachtjes slapen. :)
pi_151737817
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:42 schreef Anoonumos het volgende:
Nog drie nachtjes slapen. :)
Yay, zin in!
Gewoon normaal doen ja.
  Moderator / Colorchick donderdag 16 april 2015 @ 11:54:51 #175
382129 crew  Donna
pi_151737915
Ik kan niet wachten!