abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139991761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:00 schreef Sheriam het volgende:
Ik heb vijf jaar in Amerika gewoond, en sprak, dacht en droomde bijna direct in het Engels. Ik had ook nauwelijks contact met Nederlanders; ik was er alleen heen gegaan, zonder familie, en belde hooguit 1x per maand (latere jaren nog veel minder). Ik heb me ook meteen aangewend om alles voor mezelf in het Engels te schrijven, ook boodschappenlijstjes enzovoort. Dus als ik dan eens naar huis belde, dan zat ik er ook steeds Engelse woorden doorheen te gooien.

Ik weet niet waarom je dit zo'n klacht vind, als buitenlanders hier komen en niet snel/goed genoeg Nederlands spreken, zeuren mensen daar over. Als Nederlanders naar het buitenland gaan en zich daar helemaal aan de taal aanpassen, dan is dat weer niet goed. Als je alles daar 100% in het Engels doet, is even overschakelen naar Nederlands best lastig.

Ik verval trouwens nu nog steeds wel eens in het Engels omdat ik het zoveel gebruik op Internet, gebruik online misschien 90% Engels tegen 10% Nederlands, en dan verspreek/ver'type ik me ook wel eens. Respect voor tolken die constant foutloos van de ene taal naar de andere kunnen overschakelen.
Mooi verwoord ^O^
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:53:02 #52
148823 znarch
ondertitel
pi_139991780
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
Eer dat je per ongeluk Engelse woorden gaat gebruiken, of niet op een Nederlands woord kan komen, moet je jaren en jaren in het buitenland wonen. Zulk gedrag is gewoon interessantdoenerij.
Dit.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:02:31 #53
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139992109
dan lees je de ondertitel maar
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:04:23 #54
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_139992191
Deze interessant doennerij komt ook meestal bij vrouwen voor. Ze zijn van nature onzeker namelijk en willen laten zien door in verschillende talen door elkaar te praten dat ze best wel intellectueel en dus 'sterk' over kunnen komen.

Schattig, maar vooral triest :')

Op facebook natuurlijk je berichtjes in het engels openbaar maken zodat iedereen ziet hoe incrowd social international je bezig bent :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Dibble op 15-05-2014 19:09:37 ]
*Hosselcopter*
pi_139994092
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
Eer dat je per ongeluk Engelse woorden gaat gebruiken, of niet op een Nederlands woord kan komen, moet je jaren en jaren in het buitenland wonen. Zulk gedrag is gewoon interessantdoenerij.
Niet jaren hoor. Ik woon pas een jaar in de VS en had toen ik in nl was een paar maanden geleden al dat ik niet op bepaalde woorden kon komen. Sommige dingen en vooral gevoelens zijn beter uit te drukken in het engels.
pi_139994848
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:41 schreef IrCute het volgende:

[..]

Niet jaren hoor. Ik woon pas een jaar in de VS en had toen ik in nl was een paar maanden geleden al dat ik niet op bepaalde woorden kon komen. Sommige dingen en vooral gevoelens zijn beter uit te drukken in het engels.
Dit. Ik heb soms ook dat ik woorden in het Nederlands niet weet maar wel in het Engels en in mindere mate in het Spaans. Woon nog in Nederland trouwens.
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:59:27 #57
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139995093
Ja, so ik ging naar 'the US' voor modelling.

Ik weet niet wat de kotssmiley is in de mob layout, maar kotsen moet ik ervan.
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:07:20 #58
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_139995533
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:41 schreef IrCute het volgende:

[..]

Niet jaren hoor. Ik woon pas een jaar in de VS en had toen ik in nl was een paar maanden geleden al dat ik niet op bepaalde woorden kon komen. Sommige dingen en vooral gevoelens zijn beter uit te drukken in het engels.
:') En toch zal je altijd een plat pratende Hollandse zeug blijven. Vooral als je dronken word gevoerd.
*Hosselcopter*
pi_139995676
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:07 schreef Dibble het volgende:

[..]

:') En toch zal je altijd een plat pratende Hollandse zeug blijven. Vooral als je dronken word gevoerd.
Wauw..wat ben jij een naar en negatief persoon zeg...
8 Makes 1 Team
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:56:25 #60
230788 n8n
Pragmatisch
pi_140000450
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
Eer dat je per ongeluk Engelse woorden gaat gebruiken, of niet op een Nederlands woord kan komen, moet je jaren en jaren in het buitenland wonen. Zulk gedrag is gewoon interessantdoenerij.
ik studeer op een internationale school en na 3 jaar kom ik vaker op de Engelse variant dan een Nederlandse als ik zo 1, 2, 3 niet op een woord kan komen. Nederlands is vaak ook veel omslachtiger en we gebruiken al onwijs veel leenwoorden bij gebrek aan beter.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:06:54 #61
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_140000971
Komt omdat ze uitgelachen worden als ze met zo'n overdreven accent Nederlands gaan praten, ze hebben niet door dat ze net zo hard worden uitgelachen als ze in een andere taal gaan communiceren.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:07:03 #62
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_140000981
Al die mensen hier die wel even voor je beslissen dat je interessant doet ipv dat je oprecht niet op een woord kan komen. Flikker toch op, zeg. :')
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:12:26 #63
148823 znarch
ondertitel
pi_140001256
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:07 schreef schoolstudent het volgende:
Al die mensen hier die wel even voor je beslissen dat je interessant doet ipv dat je oprecht niet op een woord kan komen. Flikker toch op, zeg. :')
Heb je die regillio tuur wel eens op TV gezien? Die doet alsof hij amper in NL heeft gewoond :'(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140030515
quote:
6s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:04 schreef Pesche het volgende:
Dat ze bluffen merk ik omdat ze niet reppen dat ze in het begin in het buitenland bvb het Engels verwarren met het Nederlands omdat ze met gedachten nog in Nederland zijn. Wanneer het ene geldt (Engels-> Nederlands) dan geldt het omgekeerde ook. Dat vergeten ze te zeggen, zijn ze ook nog aan het dementeren
Nee, want ik wilde bewust Engels spreken/denken enz, toen ik terugkwam in Nederland intereseerde het me niet zo. Ik wilde me daar zo snel mogelijk aanpassen omdat ik toen dacht daar voor altijd te blijven. En de meeste Nederlanders spreken toch wel Engels en snappen het wel als ik er een Engels woord tussendoor gooi, dus het is ook minder lastig (of mensen het leuk vinden of niet, moeten ze zelf weten, maar in ieder geval zullen ze 't wel snappen). Ik weet nog dat ik 1x toen ik net de telefoon neerlegde na een gesprek met m'n ouders, in het Nederlands begon, die ene keer kan ik me nog precies herinneren omdat het ook de enige keer was.

quote:
Iemand zei ook "Ik heb vijf jaar in Amerika gewoond, en sprak, dacht en droomde bijna direct in het Engels" Bluffertje, probeer maar in het Engels hardop en snel uit het hoofd te vermenigvuldigen, optellen of af te trekken. Je kan dus merken dat deze persoon nooit in de VS is geweest ze liegt waar jezelf bijstaat . En over schrijven praat deze niet dus we hebben ook nog eens met een halve analfabeet te maken, correctie een halve dementerende analfabeet.
Haha, leuk over dat optellen/aftrekken.. als kind hoorde ik ooit eens dat spionnen soms gepakt werden door ze te vragen snel te tellen, en ik heb daar juist op gelet, met een beetje extra aandacht gaat het wel degelijk heel makkelijk. :) Ik wilde gewoon zo snel mogelijk zo Amerikaans mogelijk worden, vertelde nooit spontaan dat ik Nederlandse was, en vond het prachtig als ze wel een accent hoorden maar vroegen uit welke staat ik kwam ipv uit welk land. Dat is natuurlijk ook soort uitsloven of hoe je het precies wilt noemen maar ja, ik was net 20 en vond het daar allemaal veeeeeeeeeel mooier dan hier. :-)

quote:
Ik wil maar zeggen je moers taal vergeet je niet of je moet een autistische randdebiel zijn, ik excuseer me voor deze uitspraak want ik wil debielen niet kwetsen.
Die uitspraak alleen al, 'je moers taal', dat moederland gedoe, ik wilde hier weg, ik wilde toen nooit meer terugkomen, ik had behalve m'n vader en moeder niemand met wie ik nog contact wilde houden, ik las al jaren eerder uitsluitend Engelse boeken, waarom zou ik in godsnaam m'n taal willen blijven spreken/schrijven? Moers taal, nou en, ik heb er niet voor gekozen hier geboren te worden, en vooral in die jaren vond ik Nederland gewoon 3x niks. Intussen ben ik hier ook wel tevreden maar dat 'trots op m'n moederland/taal/watdanook' voel ik nog steeds niet zo.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 19:49:31 #65
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_140030706
Ik ken iemand die meer dan dertig jaar in het buitenland heeft gewoond. Toen ze weer hier kwam wonen, sprak ze prachtig oud Nederlands. Ze kon soms niet op een woord komen, maar sprak geen accent van dat land of woorden er tussen.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_140030872
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:49 schreef Angst het volgende:
Ik ken iemand die meer dan dertig jaar in het buitenland heeft gewoond. Toen ze weer hier kwam wonen, sprak ze prachtig oud Nederlands. Ze kon soms niet op een woord komen, maar sprak geen accent van dat land of woorden er tussen.
Was ze daar alleen of met haar gezin, en thuis Nederlands blijven spreken?
  vrijdag 16 mei 2014 @ 20:00:54 #67
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_140031183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:36 schreef DjinN het volgende:

[..]

Mwah ik begrijp het op zich wel. Ik heb bijna 6 jaar in Spanje gewoond. Je bent dan zo gewend die taal te spreken dat sommige woorden er automatisch insluipen als je Nederlands praat ;) Is iets wat je zelf niet door hebt
Ja, vast. Op feestjes als je omringd bent door mensen, natuurlijk :O
Dit, dus.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:15:25 #68
428019 BlackPanda
I'm a zombie.
pi_140036250
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:18 schreef DjinN het volgende:

[..]

Luister vriend, ik weet niet wat je wil bereiken ofzo?
Of je nou wil of niet, ik heb in Spanje gewoond :')
Wat jij er van vindt, of je dat gelooft of niet, dat kan me eigenlijk geen enkele moer schelen.
Als het je geen ene 'moer' kan schelen, waarom reageer je er dan op ?

Daarnaast, stoer man, Spanje.. Grootste pauperland van Europa.

Duidelijk verzonnen inderdaad.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 03:10:35 #69
187510 IrCute
Americunt
pi_140046044
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:07 schreef Dibble het volgende:

[..]

:') En toch zal je altijd een plat pratende Hollandse zeug blijven. Vooral als je dronken word gevoerd.
Waar slaat dit op :') Ik drink overigens nauwelijks en praat totaal niet plat.
pi_140046156
Dat van Regilio Tuur is wel een terechte klacht. |it je gewoon lekker verstand op nul te chillen met Sterren Springen, nog ff aan het nagenieten van de sprong die Dikke Dennis neerzette, hoor je ineens Regilio bleren! Ik dacht eerst die gozer heeft een paar klappen teveel van de molen gehad net als Mike Tyson..
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:56:02 #71
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_140047953
Wat is zo geweldig aan Amerika. Zijn jullie jaloers? ik zou alleen naar amerika willen om te kijken hoe leeg ik me daar voel en als een niemand te sterven.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_140051643
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 09:56 schreef Spongeboss het volgende:
Wat is zo geweldig aan Amerika. Zijn jullie jaloers? ik zou alleen naar amerika willen om te kijken hoe leeg ik me daar voel en als een niemand te sterven.
Voor mij persoonlijk? Toen was ik tiener vond ik hier alles klein, bekrompen en onvriendelijk. Ik kon nooit m'n draai vinden op school, werd veel gepest, en wilde gewoon WEG, dus ik liep altijd met die plannen om eens een schooljaar te doen als exchange student. Het had ook Australie of Nieuw Zeeland ofzo kunnen worden, maar daar lagen geen foldertjes van in het kantoor van de decaan, en natuurlijk waren er veel series zoals Dallas enzo in de jaren '80... Maar dat was niet de hoofdzaak, elk land had gekund als het maar *ver weg* was en Engelstalig, want Frans en Duits was ik slecht in en Spaans werd helemaal niet gegeven op school.

Ook toen ik in de laatste twee jaar van de middelbare van me af leerde bijten en het pesten stopte, dat gevoel van het gras is groener aan de andere kant bleef. Toen heb ik daar een studie gevonden. Het was er natuurlijk niet 100% ideaal, maar was wel mooi en groot en ik zat in een heerlijk klimaat in de Midwest... De zakenwereld enzo is inderdaad commercieel, snel, genadeloos enzovoort, maar hier is de commercie echt niet zo heel veel anders. Ik vond daar al snel een groepje vrienden, nogal alternatievelingen, die niet aan het snelle genadeloze gejaag meedoen, die heb je daar ook... ik mis nog wel eens het klimaat (ik hou van warmte, als we zo'n verregende zomer hebben of zo'n winter als vorig jaar, wil ik zo weer terug), de natuur waarbij je als je een paar uurtjes gaat wandelen niet al 3x een weg bent overgestoken of bij bebouwing bent aangekomen, het gemak van 24 uur per dag boodschappen kunnen doen en gewoon 5x zoveel dingen in de supermarkt hebben liggen... Nu hier in Nederland heb ik m'n virenden ook altijd bij de alternatievelingen gezocht en gevonden, ook hier staat de zakenwereld en commercie me tegen en zou ik absoluut niet kunnen werken in een carriere-baan op kantoor of in de verkoop, waar mensen nette pakken dragen omdat dat 'hoort' terwijl ze tegelijk gewoon proberen je wijs te maken dat je echt een nieuwe auto/televisie/computer nodig hebt of dat een vreselijk kledingstuk je beeeeeeeldig staat, of terwijl ze in hun nette pak met hun nette kapsel gewoon collega's zwartmaken om een promotie te jagen... dat heb ik hier net zo goed gezien als in de VS. Wat mensen betreft is het net zogoed onzin om te zeggen dat je in de VS geen vrienden zou kunnen maken als dat het indertijd onzin was van mij om te denken dat ik het hier niet kon.

En wat de taal betreft vind ik nog steeds het Engels wat makkelijker om me uit te drukken, het is een vlotte taal en hoewel er woorden zijn uit het Nederlands waar geen goed Engels alternatief voor is ('gezelligheid' is een bekende, 'cozy' is het toch net niet), kom ik het andersom meer tegen. We hebben niet voor niets zoveel leenwoorden uit andere talen. Ik lees inmiddels wel Nederlandse boeken maar als ik een vertaling lees, zie ik soms zinnen waarvan ik denk, dat komt gewoon voor geen meter over, maar waarbij ik ook geen goed Nederlands alternatief kan bedenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sheriam op 17-05-2014 13:24:46 ]
  zaterdag 17 mei 2014 @ 18:17:44 #73
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_140059035
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:53 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Was ze daar alleen of met haar gezin, en thuis Nederlands blijven spreken?
met haar gezin en partner(niet Nederlands). Haar kinderen kunnen welgaat Nederlands, maar dat is meer als een paar losse zinnetjes.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_140072679
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:17 schreef Angst het volgende:

[..]

met haar gezin en partner(niet Nederlands). Haar kinderen kunnen welgaat Nederlands, maar dat is meer als een paar losse zinnetjes.
Dus ook nauwelijks Nederlands gesproken in die jaren? Tsja, het is niet voor iedereen hetzelfde... Afgezien van hoe vaak je in het buitenland naast de nieuwe taal ook Nederlands blijft spreken, zal het waarschijnlijk veel van je instelling afhangen... of je je afkomst toch een beetje bij wilt houden, of juist zo veel mogelijk wilt afsluiten. M'n tante sprak echt heel slecht Nederlands na jaren in Zuid Afrika, zwaar accent en kon vaak niet op woorden komen, maar zij was indertijd ook op minder goede voet weggegaan uit Nederland (zij is ook nooit meer teruggekomen, alleen een paar keer op bezoek).
  zondag 18 mei 2014 @ 01:14:03 #75
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_140078343
Engels, vind 't maar een lillike taal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')