abonnement Unibet Coolblue
pi_141685915
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:07 schreef minilot het volgende:
Semi-Mexicaanse middagsnack waar verder niks traditioneels aan is:

[ afbeelding ]

Verse jalapeños met drie soorten kaas + bosui (en wat panko), uit de oven. :9
Ik zou dat hele bord zo opeten. Jalapenos met kaas O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 29 juni 2014 @ 19:02:36 #102
221912 minilot
Nancy boy
pi_141689972
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:13 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik zou dat hele bord zo opeten. Jalapenos met kaas O+
Ja, dat krijg ik ook wel oneindig weg ja. :)

Opstelling net bij start van de wedstrijd was warme zachte kaassaus + salsa van geroosterde groenten (chilipeper, tomaten, uien, knoflook) waar ook flink wat limoen en koriander in zat.



*burp*

Morgen maar salade eten. :+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 29 juni 2014 @ 19:18:25 #103
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_141690808
Lekkerrrr mini! :9 Geen guacamole? :+

Geïnspireerd door jou eet ik vandaag weer eens pastel de choclo, it's been a while :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_141703304
Gehaktballetjes in tomatensaus met paprika's :D Er gaat ook flink wat rode wijn in dus zelf ben ik in ieder geval fan van dit gerecht.

pi_141703993
Dat eten ziet er lekker uit! Hoe krijg je zo'n soort 'wazig' licht effect op je foto?
pi_141704744
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:59 schreef Nezhi het volgende:
Dat eten ziet er lekker uit! Hoe krijg je zo'n soort 'wazig' licht effect op je foto?
Dank je! :)

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, ik heb de foto 'mat' bewerkt. Dus het zwart is niet echt meer vol zwart waardoor het een beetje een vintage look krijgt.
pi_141704824
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 19:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, dat krijg ik ook wel oneindig weg ja. :)

Opstelling net bij start van de wedstrijd was warme zachte kaassaus + salsa van geroosterde groenten (chilipeper, tomaten, uien, knoflook) waar ook flink wat limoen en koriander in zat.

[ afbeelding ]

*burp*

Morgen maar salade eten. :+
Hoe maak je de kaassaus en de salsa? :)
  maandag 30 juni 2014 @ 07:17:49 #108
221912 minilot
Nancy boy
pi_141714028
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 19:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lekkerrrr mini! :9 Geen guacamole? :+

Geïnspireerd door jou eet ik vandaag weer eens pastel de choclo, it's been a while :9
Nope, de (niet door mijzelf gekochte) avocado's wilde qua rijpheid niet echt meewerken. }:|

En tof, die pastel de choclo. Dat is nou echt iets dat ik uit mezelf niet zo gauw gegeten zou hebben. :) Maar ik vond het veel lekkerder dan verwacht!

quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:12 schreef Ansu het volgende:

[..]

Hoe maak je de kaassaus en de salsa? :)
Supersimpel, allebei. :) Het doel was weinig culinair. ;)

- Voor de kaassaus eerst een heel klein beetje roux gemaakt. Eetlepel boter laten smelten in een pannetje, eetlepel bloem erbij, minuutje bakken, kopje melk erbij en roeren tot sausje. Daaarna een handje geraspte belegen Goudse kaas en een handje geraspte Cheddar erdoor, en een half pakje roomkaas (100 gram). Opgeleukt met wat cayennepeper en voor het ultieme oranjegevoel een snuf kukurma. Goed doorroeren en warmhouden op een rechaud.

- Voor de salsa, oven voorverwarmd op 240 graden. Drie uien en zes flinke trostomaten in kwarten gesneden, samen met een rode chilipeper en een paar ongepelde teentjes knoflook in een kom gedaan. Dat alles omgehusseld met wat olie, zout en een snuf suiker. Vervolgens alles uitspreiden over een bakplaat waar je een bakpapiertje op hebt gelegd en de boel een half uurtje roosteren in de oven. Dan de groenten een beetje laten afkoelen, de knoflookteentjes pellen/uitknijpen en alles samen met een blender/keukenmachine/staafmixer tot salsa fijnmalen. Daarna naar smaak fijngehakte koriander (veel erin is lekker :9 ), vers limoensap, komijn en zout toevoegen tot het lekker is. Dan koud wegzetten en de boel een paar uur op smaak laten komen.

[ Bericht 12% gewijzigd door minilot op 30-06-2014 07:25:07 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 30 juni 2014 @ 07:20:29 #109
221912 minilot
Nancy boy
pi_141714042
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:46 schreef dahippieunicorn het volgende:
Gehaktballetjes in tomatensaus met paprika's :D Er gaat ook flink wat rode wijn in dus zelf ben ik in ieder geval fan van dit gerecht.

[ afbeelding ]
Knusse foto hoor! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_141714417
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 07:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Nope, de (niet door mijzelf gekochte) avocado's wilde qua rijpheid niet echt meewerken. }:|

En tof, die pastel de choclo. Dat is nou echt iets dat ik uit mezelf niet zo gauw gegeten zou hebben. :) Maar ik vond het veel lekkerder dan verwacht!

[..]

Supersimpel, allebei. :) Het doel was weinig culinair. ;)

- Voor de kaassaus eerst een heel klein beetje roux gemaakt. Eetlepel boter laten smelten in een pannetje, eetlepel bloem erbij, minuutje bakken, kopje melk erbij en roeren tot sausje. Daaarna een handje geraspte belegen Goudse kaas en een handje geraspte Cheddar erdoor, en een half pakje roomkaas (100 gram). Opgeleukt met wat cayennepeper en voor het ultieme oranjegevoel een snuf kukurma. Goed doorroeren en warmhouden op een rechaud.

- Voor de salsa, oven voorverwarmd op 240 graden. Drie uien en zes flinke trostomaten in kwarten gesneden, samen met een rode chilipeper en een paar ongepelde teentjes knoflook in een kom gedaan. Dat alles omgehusseld met wat olie, zout en een snuf suiker. Vervolgens alles uitspreiden over een bakplaat waar je een bakpapiertje op hebt gelegd en de boel een half uurtje roosteren in de oven. Dan de groenten een beetje laten afkoelen, de knoflookteentjes pellen/uitknijpen en alles samen met een blender/keukenmachine/staafmixer tot salsa fijnmalen. Daarna naar smaak fijngehakte koriander (veel erin is lekker :9 ), vers limoensap, komijn en zout toevoegen tot het lekker is. Dan koud wegzetten en de boel een paar uur op smaak laten komen.
Dank!!
pi_141714993
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 07:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Knusse foto hoor! ^O^
Dank je! :D Foodgawker vond van niet :')

Jouw dipjes zien er ook heerlijk uit :9~
pi_141741363
Kleine update :D
Een andere foto is geaccepteerd op Foodgawker. *O* *O*
pi_141756646
Afgelopen weekend een eetclub gehouden, dit hebben we geserveerd.

Voorgerecht: Coquilles met een citroen-peterselie botersaus, krokant spek en ovenroasted cherrytomaten


Tussengerecht: Rotolo gevuld met o.a. garnalen, spinazie en sjalotjes. Witte wijn saus en rivierkreeft.


Hoofdgerecht: Lamskogel met dukkahkorst (ongezouten pinda's, komijn-, sesam- en korianderzaad, zout en peperkorrels), salade met vijgen, dadels en granaatappelpitjes, knoflookpuree.


Nagerecht: Chocolatefudgebrownies met frambozencoulis, stukjes fudge, frambozen en aardbeien.
pi_141768798
Dat was vast een heerlijk diner rhubarb :9

Ik had laatst aarbei-rabarber( >:) ) galette
pi_141808017
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:29 schreef Dragonberry het volgende:
Dat was vast een heerlijk diner rhubarb :9

Ik had laatst aarbei-rabarber( >:) ) galette
[ afbeelding ]
Ziet er heerlijk uit O+
  woensdag 2 juli 2014 @ 18:55:05 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141824184
quote:
Erg lekker lijkt me, maar die portie zou mij te klein zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 18:03:33 #119
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_141895771
Liang Fen

Koude, homemade mungbonennoedels met een simpele dressing van sojasaus, zwarte rijstazijn en chili olie. Echt zooooooo lekker met dit warme weer.
pi_141946900
quote:
Pesto <3 Moet ik ook weer eens maken. Wel bijzonder, van cress. Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar was het lekker?

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:03 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]Liang Fen

Koude, homemade mungbonennoedels met een simpele dressing van sojasaus, zwarte rijstazijn en chili olie. Echt zooooooo lekker met dit warme weer.
Ziet er heerlijk uit, maar die textuur van die noedels lijkt me helemaal niks. Is het een beetje glibberig, of hoe moet ik me dat voorstellen?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 22:51:08 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_141947299
Als stevige jelly. Agar agar achtige stevigheid. Ik vind glibberig niet het goede woord, maar dat zijn ze natuurlijk wel. Ik vind ze echt superlekker.
pi_141947356
Misschien toch eens proberen dan. Nu ben ik benieuwd :9
  zondag 6 juli 2014 @ 14:03:51 #123
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_141966723
Zeker doen! :-)
(al is mungbonenzetmeel niet echt heeeeel makkelijk te vinden)

Mijn lunch vandaag, tosti geitenkaas, sambal, rode ui.
Dat gaat echt never nooit vervelen!

Tosti Geitenkaas
pi_141967729
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:03 schreef RobinOok het volgende:
Zeker doen! :-)
(al is mungbonenzetmeel niet echt heeeeel makkelijk te vinden)

Mijn lunch vandaag, tosti geitenkaas, sambal, rode ui.
Dat gaat echt never nooit vervelen!

[ link | afbeelding ]Tosti Geitenkaas
Jummie, jouw tosti´s zien er altijd zoo lekker uit!
Ben alleen niet zo van de sambal (zegt deze Indo...) :P
  zondag 6 juli 2014 @ 17:12:40 #125
221912 minilot
Nancy boy
pi_141972317
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:03 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]Liang Fen

Koude, homemade mungbonennoedels met een simpele dressing van sojasaus, zwarte rijstazijn en chili olie. Echt zooooooo lekker met dit warme weer.
Boh, dat zou ik ook wel eens willen eten! Gauw eens op zoek naar dat zetmeel :)
En een voortreffelijk uitziende tosti, zoals gewoonlijk. _O_

Hier net al een toetje achter de kiezen (na spaghetti met gehaktballen :Y) ):



Meringue met limoen-passievruchtcurd (en met palmsuiker, vandaar een beetje donker) + een erg rijpe galiameloen
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')