Hier gaat het topic niet over.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:01 schreef freak1 het volgende:
twee vragen
1)hoe krijg jij een WAJONG met ADHD en autisme? dozen vouwen e.d. heeft toch geen bezwaar tegen een dergelijke aandoening?
2)ik vind het bijzonder dat je niet keihard gekort wordt op je WAJONG als je thuiswoont? vind 900 euro cash in t handje voor thuiszitten stiekem een hoop geld.
Niet zo heel raar bij punt 2. Een vroeger kennis heeft ook een lichte vorm van autisme en ziet slecht (hoewel ze nog goed kan zien voor een slechtziende). Woonde toen nog thuis en kreeg bijna 1000 euro per maand en daarvan spaarde ze 600 euro. Ze heeft paar een paar vaste lasten die niet waren zijn dan 100 euro. De rest gaat allemaal uit aan leuke dingen zoals kleding. Aan OV-kosten hoeft ze geen zorgen te maken want voor 10 euro per maand kan ze onbeperkt met de bus reizen waar ze ook is. Als het aan mij lag werd ze daar ook flink op gekort want je ouders kunnen ook prima voor je zorgen (en pa had een hele goede baan bij de ABN).quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:01 schreef freak1 het volgende:
twee vragen
1)hoe krijg jij een WAJONG met ADHD en autisme? dozen vouwen e.d. heeft toch geen bezwaar tegen een dergelijke aandoening?
2)ik vind het bijzonder dat je niet keihard gekort wordt op je WAJONG als je thuiswoont? vind 900 euro cash in t handje voor thuiszitten stiekem een hoop geld.
Je moeder geeft ook aan dat je nog 3 jaar hebt dus begin nu met de mensen die nu in je leven zijn al met het opstellen van een planquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou eens beginnen met te kijken hoe je wat skills kan verwerven om het in je eentje te redden, straks. Er bestaat begeleid kamerwonen, maar je kunt ook op zoek gaan naar een cursus die je met name voor het financiële gedeelte goed voorbereidt.
Netto is het wel minder, ongeveer 946 per maand. Maar vergeleken met iemand van 23 die in de bijstand zit is het wel veel, in de bijstand krijgt een thuiswonende nog geen 700euro per maand, wat trouwens wel ruim genoeg is om van rond te komen als je zelf nog geen huis hebt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:46 schreef freak1 het volgende:
naja ik blijf erbij dat het van de ratten besnuffeld is dat je 1100 euro in je klauwen krijgt geduwt.
er zijn meer dan genoeg arme gezinnetjes die iedere stuiver 10 keer moeten omdraaien en die gewoon arm zijn.. en bij jou is blijkbaar minimaal 500 euro te halen iedere maand.. zo'n uitkering is er omdat we mensen niet onder armoede niveau willen laten wonen in een beschaafd land als nederland. en is er niet voor zodat jij lekker je eigen zak kan spekken.. dat is 6000 euro per jaar sparen.. houd dat vol tot je 30e en je legt ff lekker 60K cash neer bij de aanbetaling van een huis.. nog beter, doe ff wat minder leuke dingen en op je 40e koop je cash een huis in groningen. en vervolgens gezinnen lekker onder de armoede grens laten klappen in Nederland.
en dan nu toch iets meer ontopic;
je geeft aan dat je een hele lijst aandoeningen hebt;
autisme, angstaanvallen, PDD (dus een probleem met sociale vaardigheden) en ADHD.
maar je hebt wel een rijbewijs? ik neem aan dat je er een termijnbeperking op hebt zitten dan?
het klinkt gewoon echt als een boel jezelf aanpraten.. je hebt allemaal aandoeningen die werken blijkbaar onmogelijk maken, maar ondertussen wel naar vrienden, rondrijden, uitgaan, leuke dingen doen.. ik zeg niet dat je je leven op stop moet zetten maar je doe3t gewoon geen fuck en odnertussen sponzen op de maatschappij. ik betaal toch geen twee middenklassers per jaar aan belasting om jou soort van spaargeld te voorzien?
bah.
Misschien een idee om naar een dagbesteding te gaan kijken? Wellicht is dat voor je moeder al voldoende ipv meteen uit huis.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:54 schreef djakkaa3033 het volgende:
Het gaat tussen mij en me moeder niet goed omdat ik heel de dag thuis zit en als me ma dan thuis komt heb ik nog alle energy en daar kan zij dus niet tegen
Dat inderdaad, zorg er gewoon voor dat je wat overtollige energie kwijt bent door actief te zijn overdag. Houd je moeder het ook wat langer vol.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:33 schreef SausDip het volgende:
Jij zegt dat je nog alle energy hebt en dat het daarom botst met je moeder. Is het dan niet slimmer om ervoor te zorgen dat je geen of minder energie meer hebt als ze thuis komt? Je kan bv. overdag fitnessen ofzo? Lijkt me een gemakkelijkere oplossing dan het huis uit gaan. Of je steekt je energie in werk zoeken.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:54 schreef djakkaa3033 het volgende:
Het gaat tussen mij en me moeder niet goed omdat ik heel de dag thuis zit en als me ma dan thuis komt heb ik nog alle energy en daar kan zij dus niet tegen
In hoeverre help je thuis mee? Ik denk namelijk dat het eventuele feit dat jij amper iets uitvoert thuis terwijl je alle tijd hebt is waar je moeder over struikelt en niet dat jij 'nog alle energy' zou hebben wanneer zij moe van haar werk komt.quote:ik weet niet eens hoe ik de wasmachine aan moet zetten
Maar als je met een bijstand thuis woont, krijg je geen bijstand.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:29 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Netto is het wel minder, ongeveer 946 per maand. Maar vergeleken met iemand van 23 die in de bijstand zit is het wel veel, in de bijstand krijgt een thuiswonende nog geen 700euro per maand, wat trouwens wel ruim genoeg is om van rond te komen als je zelf nog geen huis hebt.
Nou dat wou ik dus ook zeggen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:23 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
[..]
In hoeverre help je thuis mee? Ik denk namelijk dat het eventuele feit dat jij amper iets uitvoert thuis terwijl je alle tijd hebt is waar je moeder over struikelt en niet dat jij 'nog alle energy' zou hebben wanneer zij moe van haar werk komt.
Ook als je nog thuis woont kun je bijstand krijgen, zitten alleen bepaalde voorwaarden aan. Als je geen starterskwalificatie hebt (Havo, VWO of minimaal MBO 2) dan kunnen ze je weer naar school sturen als je jonger bent dan 27. Heb je wel een starterskwalificatie dan krijg je gewoon een uitkering van de sociale dienst (18 t/m 20 jaar rond de 225euro per maand en daarna rond de 650euro per maand) en kunnen ze je laten werken voor de uitkering, veelal bij de sociale werkvoorziening. Dat het inkomen van de ouders ook meetelt is nog niet rond, ook nog niet 100% zeker of dat wel gaat gebeuren.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maar als je met een bijstand thuis woont, krijg je geen bijstand.
Dus nee de wajong is zo slecht nog niet.
Maar zoals gezegd, TS heeft het over 1100 Bruto.
Pak em beet 950 per maand netto.
Daar hou je ongeveer 100 tot 150 van over per maand bij een huur van 500.
Overigens gas en licht voor 60 per maand? Volgens mij is dat nog niet eens te halen op een studentenkamer...
Je haalt me het bloed onder de nagels vandaan eerlijk gezegt...quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:54 schreef djakkaa3033 het volgende:
Ik heb dus autisme PDD nos en ADHD en zit thuis met een wajong uitkerinkie deze is ±1100 euro per maand (ben 23 geworden) me moeder haalt daar dus me ziektekosten van af verzekering auto, en nog wat gelood ik, dan hou ik ongeveer 900 euro over waarvan 500 naar me spaar gaat en de rest maak ik op aan leuke dingen .
Hahaha!quote:Op maandag 19 mei 2014 03:45 schreef Dixon het volgende:
[..]
Je haalt me het bloed onder de nagels vandaan eerlijk gezegt...
Ik had hem even beter moeten onderbouwen,quote:Op maandag 19 mei 2014 03:55 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Hahaha!
Ik vind 1100 euro ook wel onterecht en veel eigenlijk als je het hebt over iemand die thuis woont. Beetje raar is het wel, maar het bestaat dus.
Ach, zit je dan tot in de lengte der dagen met een hongerloontje bij je ouders thuis. Hij liever dan ik.quote:Op maandag 19 mei 2014 03:45 schreef Dixon het volgende:
[..]
Je haalt me het bloed onder de nagels vandaan eerlijk gezegt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Officieel meer dan 900 in de maand over, 500 naar spaar rekening, Goed voor zon 5.000 euro per jaar.quote:Op maandag 19 mei 2014 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, zit je dan tot in de lengte der dagen met een hongerloontje bij je ouders thuis. Hij liever dan ik.
Zit helaas niet inbegrepen, Hij krijgt het in Natura, Als ze al komen opdagen, Een smerige huisgenoot erbij en zijn pauper plaatje is compleetquote:Op maandag 19 mei 2014 22:03 schreef Renesite het volgende:
Er klopt geen fuck aan dit verhaal. Ts krijgt op zichzelf wonend max. 946 + 72 zoto. Wanneer je bij je ouders woont misschien eens 500/600.
Dixon, vraag vooe ke broertje een verlaging eigen bijdrage cak aan. Inkomensgegevens aanleveren en indien niet gelukt een bezwaar indienen. Je broertje zou op zn minst plm 300 euro over moetne houden. En bij een beetje awbz / begeleidende instantie krijgt hij zorg in natura, eten en drinken erbij in. Zo niet, dan is er wat mis
Ja joh, echt heel erg weinig: 1100 euro en hij hoeft er niets voor te doen.quote:Op maandag 19 mei 2014 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, zit je dan tot in de lengte der dagen met een hongerloontje bij je ouders thuis. Hij liever dan ik.
Nee nee, Hij duld erop dat niemand zo`n hoge uitkering krijgt, en hij waarschijnlijk gewoon 600 euro krijgt, Alsnog teveelquote:Op maandag 19 mei 2014 22:15 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja joh, echt heel erg weinig: 1100 euro en hij hoeft er niets voor te doen.
Het is teveel voor iemand die geen flikker uitvoert en haast geen kosten heeft.
Tsja. Ik heb er geen verstand van, maar kan wel begrijpen dat het moeilijk is voor zo'n jongen om rond te komen met weinig geld. Wel fijn dat het iig mogelijk is dan.quote:Op maandag 19 mei 2014 04:00 schreef Dixon het volgende:
[..]
Ik had hem even beter moeten onderbouwen,
Mijn broertje krijgt net iets onder de 600 Euro per maand, Ook een WAjonger,
Hij zit bij een begeleid kamer wonen project waar hij serieus al 400 euro aan huur kwijt is
Hij kan niet meer thuis wonen om prive omstandigheden ( Moeder is een beetje een klootzak)
77 voor zijn CZ, En dan komt er ook nog bij dat hij zelf zijn boodschappen moet betalen_!
Inclusief vuilnis zakken, schoonmaak middelen, Hij is 19, En ik vind het echt enorm kut voor hem..
Ik wil bijna zeggen dat ik hoop dat zijn WAjong zo hoog is als die van TS, Vooral voor zon jongen die het nodig heeft en niet eens kan lessen, lol, laat staan een auto kunnen betalen![]()
Ik krijg hier waarschijnlik spijt van dat ik dit heb geschreven morgen middag maar fuck itMoest van me af na het zien van dit topic
Wat ?quote:Op maandag 19 mei 2014 22:18 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Tsja. Ik heb er geen verstand van, maar kan wel begrijpen dat het moeilijk is voor zo'n jongen om rond te komen met weinig geld. Wel fijn dat het iig mogelijk is dan.
Of vindt 1100 gewoon echt een hongerloontje.quote:Op maandag 19 mei 2014 22:16 schreef Dixon het volgende:
[..]
Nee nee, Hij duld erop dat niemand zo`n hoge uitkering krijgt, en hij waarschijnlijk gewoon 600 euro krijgt, Alsnog teveel
Het lijkt mij sterk dat hij een uitkering van ¤ 1.100 netto heeft als hij helemaal niet werkt, dat is volgens de calculator van het UWV vrijwel onmogelijk.quote:Op maandag 19 mei 2014 23:00 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Of vindt 1100 gewoon echt een hongerloontje.
Maar er zullen vast wel mensen zijn met 1100 uitkering en thuiswonend zijn, toch? Ik denk dat er iets dan niet eerlijk is gegaan (of juist wel). Geen verstand van, maar ik ken iemand met 700 uitk. per maand en die woont ook thuis zonder vaste lasten. Ook niet echt fair vind ik.
Ok, dan lieft hij misschien.quote:Op maandag 19 mei 2014 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat hij een uitkering van ¤ 1.100 netto heeft als hij helemaal niet werkt, dat is volgens de calculator van het UWV vrijwel onmogelijk.
quote:Op maandag 19 mei 2014 23:00 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Of vindt 1100 gewoon echt een hongerloontje.
Maar er zullen vast wel mensen zijn met 1100 uitkering en thuiswonend zijn, toch? Ik denk dat er iets dan niet eerlijk is gegaan (of juist wel). Geen verstand van, maar ik ken iemand met 700 uitk. per maand en die woont ook thuis zonder vaste lasten. Ook niet echt fair vind ik.
Obvious troll is obvious mag ik hopenquote:Op woensdag 14 mei 2014 11:54 schreef djakkaa3033 het volgende:
Ik heb dus autisme PDD nos en ADHD en zit thuis met een wajong uitkerinkie deze is ±1100 euro per maand
Komt natuurlijk ook nog zorgtoeslag en huurtoeslag bij. (als het waar is ....quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:15 schreef Lastpost het volgende:
Die 1100 euro is bruto trouwens. Dus als je op jezelf gaat hou je met toeslagen (huur en zorg) zo'n 1200-1250 over in totaal. Daarvan moeten dus alle rekeningen betaald worden.
Vrijstelling krijg je voor de gemeentelijke heffingen en rioolheffingen over het algemeen, scheelt al een berg.
Laten we even van die 1250 euro uitgaan.
500 huur
100 zorgverzekering
60 Gas, water en licht
30 TV en internet
150 boodschappen
10 overige verzekeringen
Zit je al aan de 850 euro in een gunstig geval en dan heb je nog de nodige andere kosten, openbaar vervoer, reparaties, mobiel abonnement, kleding, persoonlijke hygiëne etc. etc. Dan hou je echt niet zoveel meer over om lekker chill te kunnen leven in ieder geval.
Nee, dat zat er bij die berekening (op basis van 500 huur) al bij in.... staat er ook duidelijk.quote:Op maandag 19 mei 2014 23:46 schreef quinoahipster het volgende:
Komt natuurlijk ook nog zorgtoeslag en huurtoeslag bij. (als het waar is ....)
blijf t raar vinden.quote:Op maandag 19 mei 2014 22:14 schreef Dixon het volgende:
[..]
Zit helaas niet inbegrepen, Hij krijgt het in Natura, Als ze al komen opdagen, Een smerige huisgenoot erbij en zijn pauper plaatje is compleet![]()
Ook heeft hij een jaar lang niet de volledige huur kunnen betalen ( 420 euro)
en zeggen ze dat hij een schuld van rond de 800 heeft opgebouwd bij het oude bedrijf dat zijn nieuwe instantie heeft overgenomen zogenaamd,
Hij zelf krijgt ongeveer 700 euro iedere april van zijn PGB
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |