abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139915084
quote:
Maurice de Hond: meerderheid Nederlanders is negatief over Bitcoin

Volgens een peiling die is uitgevoerd door Maurice de Hond lopen Nederlanders niet warm voor Bitcoin. De meeste ondervraagde bleken niet positief tegenover de cryptografische valuta te staan, terwijl vrouwen er al helemaal niets van moesten hebben.

Uit de uitslag van de peiling komt naar voren dat maar liefst 55% van de ondervraagden niets ziet in de internetmunt. Ook bleek 30% van de ondervraagde Nederlanders sowieso nog niet van Bitcoin te hebben gehoord, terwijl 90% bovendien geen plek kenden waar met Bitcoin betaald kan worden.

Toch zijn er ook wat lichtpuntjes uit de onderzoeksresultaten te putten. 11% van de ondervraagden denkt volgens De Hond wel dat Bitcoin in de toekomst belangrijk wordt, terwijl twee procent van de mannen het wel eens heeft gebruikt. Ook zegt vijf procent van de ondervraagde mannen in de nabije toekomst Bitcoin te willen gaan gebruiken.

Opmerkelijk is dat de ondervraagde vrouwen nog minder van Bitcoin moeten hebben dan de mannen. Nul procent van hen bleek de internetmunt wel eens te hebben gebruikt, terwijl zij dat ook niet van plan bleken te zijn.

Volgens De Hond zou het wel goed kunnen dat de negatieve houding de komende jaren gaat bijdraaien. “Bitcoin heeft in korte tijd een grote naamsbekendheid vergaard, maar wordt nog erg weinig gebruikt,” aldus De Hond. “Onbekend maakt onbemind. Bitcoin is typisch een fenomeen in opkomst. Over 3 jaar kan dit cijfer compleet anders zijn. In 1999 moest men ook nog niks hebben van de mobiele telefoon.”

De Hond deed onderzoek naar de tevredenheid van Nederlanders over de bestaande betalingssystemen, en de ervaringen met Bitcoin, op verzoek van de organisatie van het Nationaal Bitcoin Congres.

via coincourant.nl
జ్ఞ‌ా
pi_139915125
Gen benieuwd hoe dat ooit was met creditcards en ideal :Y.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:09:46 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_139915334
Waarschijnlijk heeft >95% geen enkel idee wat het precies is en hoe het werkt. Dat is net zoiets als vragen of men vertrouwen heeft in de Quest Joint Airlock Module van het internationale ruimtestation.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_139915558
Peilingen van meneer De Hond zouden geen nieuws mogen zijn
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:13:54 #6
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139915582
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:13 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Anti-Turkije
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:20:40 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_139918665
Ja uiteraard. Bitcoin wordt stelselmatig in verband gebracht met criminaliteit en de overheid en banken zullen er alles aan doen dat zo te houden.
pi_139930281
78% Nederlanders geeft geen reet om peilingen Maurice de Hond.

En 63% van alle statistieken wordt ter plekke uit de duim gezogen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 mei 2014 @ 23:25:09 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_139930721
Hoe zat dat met het internet eigenlijk? Ik zie grote verbanden. ..
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_139931901
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:25 schreef Nattekat het volgende:
Hoe zat dat met het internet eigenlijk? Ik zie grote verbanden. ..
Appels en peren.

Met internet kun je zoveel kanten uit.

Bitcoins zijn toch vooral valuta. Het is maar net hoeveel waarde je aan hecht. Er kan na vele jaren nog steeds waardering zijn voor dollars en euro's via Paypal/Ideal. Dat idee is voor velen meer grijpbaar dan iets technisch als bitcoin.
pi_139932331
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:47 schreef Robuustheid het volgende:
Appels en peren.

Bitcoins zijn toch vooral valuta. Het is maar net hoeveel waarde je aan hecht. Er kan na vele jaren nog steeds waardering zijn voor dollars en euro's via Paypal/Ideal. Dat idee is voor velen meer grijpbaar dan iets technisch als bitcoin.
Er is vandaag de dag ook nog steeds waardering voor contant geld. En voor goud. Desalniettemin bestaat de overgrote meerderheid van ons financiële verkeer alleen nog uit digitaal, virtueel, fictief geld. Omdat dat gewoon grote voordelen heeft.

En zo heeft Bitcoin grote voordelen boven de euro en dollar.

Natuurlijk is het nu nog niet populair of bekend. Inderdaad net als internet begin jaren 90, de meerderheid snapt er nog geen zak van, dus dit onderzoek zegt geen reet. Komt vanzelf, met het volwassener, gebruikersvriendelijker en toegankelijker worden van deze technologie. Kwestie van tijd.
pi_139932605
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Er is vandaag de dag ook nog steeds waardering voor contant geld. En voor goud. Desalniettemin bestaat de overgrote meerderheid van ons financiële verkeer alleen nog uit digitaal, virtueel, fictief geld. Omdat dat gewoon grote voordelen heeft.

En zo heeft Bitcoin grote voordelen boven de euro en dollar.

Natuurlijk is het nu nog niet populair of bekend. Inderdaad net als internet begin jaren 90, de meerderheid snapt er nog geen zak van, dus dit onderzoek zegt geen reet. Komt vanzelf, met het volwassener, gebruikersvriendelijker en toegankelijker worden van deze technologie. Kwestie van tijd.
Bitcoin is ronduit superieur aan fiat geld, ook wanneer fiat geld in digitale vorm is. Dat is een feit.

Ik schat dat zo'n 80% of 85% van de mensen niet begrijpt hoe Bitcoins in elkaar steken. Dan zijn ze minder geneigd om gebruik van te maken. Men begrijpt het idee van euro's en dollar in digtale verkeer. 1 euro vertegenwoordt een waarde in hun gedachten, ook al is het fictief en digitaal. Het staat ergens voor. Niemand snapt iets van 0,001241 BTC. Het zegt ze niks.

De denkwijze die je hier maakt, is dat massa-adoptie dan vanzelf volgt. Nee. Massa-adoptie houdt ook in dat men positief tegenover moet staan.

Kijk maar naar Betamax vs. VHS. Betamax was superieur tegenover VHS-tapes, maar werd geen succes. De massa-adoptie bepaalt het succes, niet alleen hoe 'goed' de technologie erachter is.

De grote fout die je hier maakt, is dat je diepgaande inzicht in Bitcoin ook vanzelf moet gelden voor de massa.
pi_139933082
quote:

[..]

Appels en peren.

Maar dat was in het begin van het internet ook nog niet duidelijk. Alleen voor de mensen met visie. Het was in het begin ook alleen voor technische mensen te begrijpen en te gebruiken. Het huidige Bitcoin vergelijken met wat het internet geworden is anno nu is pas echt appels met peren.

En bitcoins zijn in potentie niet alleen een valuta. In potentie kunnen bitcoins ook andere dingen representeren. In de toekomst zullen bitcoins gebruikt worden om te betalen/ruilen/sparen maar ook om bijv. eigendommen aan te tonen en geavanceerde contracten af te sluiten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_139933655
Wat betreft dit trouwens:
quote:
Bitcoins zijn toch vooral valuta.
Daarmee doe je Bitcoin tekort. Was internet begin jaren 90 ook toch vooral een alternatief communicatiemiddel?

Mensen zien nu Bitcoin nog als een soort 'money for internet'. Maar het is veeleer een 'internet for money'. De gigantisch ingrijpende gevolgen die internet teweeg heeft gebracht, dat kan Bitcoin doen voor alle vormen van bezit of transacties die kunnen worden gerepresenteerd door informatie, en daar allerlei compleet nieuwe mogelijkheden omheen creëren. Geld is daarvan pas de eerste stap.
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:42:55 #15
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_139956590
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:13 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_139970370
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:02 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Bitcoin is ronduit superieur aan fiat geld, ook wanneer fiat geld in digitale vorm is. Dat is een feit.

Ik schat dat zo'n 80% of 85% van de mensen niet begrijpt hoe Bitcoins in elkaar steken. Dan zijn ze minder geneigd om gebruik van te maken. Men begrijpt het idee van euro's en dollar in digtale verkeer. 1 euro vertegenwoordt een waarde in hun gedachten, ook al is het fictief en digitaal. Het staat ergens voor. Niemand snapt iets van 0,001241 BTC. Het zegt ze niks.

De denkwijze die je hier maakt, is dat massa-adoptie dan vanzelf volgt. Nee. Massa-adoptie houdt ook in dat men positief tegenover moet staan.

Kijk maar naar Betamax vs. VHS. Betamax was superieur tegenover VHS-tapes, maar werd geen succes. De massa-adoptie bepaalt het succes, niet alleen hoe 'goed' de technologie erachter is.

De grote fout die je hier maakt, is dat je diepgaande inzicht in Bitcoin ook vanzelf moet gelden voor de massa.
Zo is dat. Bovendien vind ik dat Bitcoin moet gaan werken met pin pasjes. Dat is vertrouwd werken voor jan en alleman. Dat het nu met QR codes werkt is leuk, maar merendeel van de bevolking weet nog niet eens wat QR is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 mei 2014 @ 23:57:48 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_139970426
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:56 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Zo is dat. Bovendien vind ik dat Bitcoin moet gaan werken met pin pasjes. Dat is vertrouwd werken voor jan en alleman. Dat het nu met QR codes werkt is leuk, maar merendeel van de bevolking weet nog niet eens wat QR is.
Mijn mobiel kan ook dmv NFC betalen, dat bestaat dus al.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_140002563
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mijn mobiel kan ook dmv NFC betalen, dat bestaat dus al.
NFC... zelfde verhaal, het is nog geen common standaard. Wil je mainstream mee laten doen (dus ook de non-techies) dan zul je toch echt het toegankelijker moeten maken.

Dus geen NFC en QR maar gewoon een pinpas.
pi_140205678
Zoals een van de comments op Coincourant ook al zegt: meerderheid Nederlanders denkt ook negatief over Maurice de Hond :)
pi_140212104
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:37 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

NFC... zelfde verhaal, het is nog geen common standaard. Wil je mainstream mee laten doen (dus ook de non-techies) dan zul je toch echt het toegankelijker moeten maken.

Dus geen NFC en QR maar gewoon een pinpas.
Xapo is er mee bezig (via MasterCard)

http://thenextweb.com/ins(...)stercard-debit-card/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')