abonnement Unibet Coolblue
pi_160438333
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 08:37 schreef valek het volgende:

[..]

Iaam mod? Zegt me niets. Maakt dat het spel leuker? Meer gebouwen of grondstoffen ect?
Iaam mod is 1 van de grootste en bekendste mods die er zijn.
Er zijn heel veel extra gebouwen, grondstoffen/resources etc die erbij komen.
pi_160451653
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:06 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Iaam mod is 1 van de grootste en bekendste mods die er zijn.
Er zijn heel veel extra gebouwen, grondstoffen/resources etc die erbij komen.
Thnx. Ga ik installeren. Ben heel benieuwd.
History became legend, legend became myth.
pi_160455823
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 22:13 schreef valek het volgende:

[..]

Thnx. Ga ik installeren. Ben heel benieuwd.
Mocht je iets willen weten of je snapt iets niet dan kan je het altijd laten weten:)
  Moderator zondag 6 maart 2016 @ 14:14:48 #54
8781 crew  Frutsel
pi_160462461
Ik ga hem ook eens meepikken en installeren. Kende ik ook niet, thx :)
pi_160466691
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:14 schreef Frutsel het volgende:
Ik ga hem ook eens meepikken en installeren. Kende ik ook niet, thx :)
Graag gedaan!
Ik weet zeker dat je er veel meer plezier mee beleefd!
pi_160466754
Hierbij een foto van mijn nieuwe gescripte map (2048x2048)

pi_160469154
1404 ziet er schitterend uit en is heerlijk diep, maar heb me er nooit in kunnen vastbijten zoals ik met 1602, 2070 en nu 2205 deed. Ik denk dat het deels aan de eilanden ligt, vind ze in het algemeen vrij slecht gescript, je hebt echt wel een lucky combinatie nodig om zo efficient mogelijk te zijn. Er zijn er maar twee grote noordelijke, en 1 ervan heeft doodleuk een rivier in het midden...

En echt gigantische steden kan je ook niet bouwen. Er is een ingame achievement voor 20k peasants, ja, daar heb je drie eilanden voor nodig.

2205 ziet er wel prachtig uit, weer hopen screenies genomen in de tundra
pi_160472094
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 18:26 schreef AntiChrist7 het volgende:
1404 ziet er schitterend uit en is heerlijk diep, maar heb me er nooit in kunnen vastbijten zoals ik met 1602, 2070 en nu 2205 deed. Ik denk dat het deels aan de eilanden ligt, vind ze in het algemeen vrij slecht gescript, je hebt echt wel een lucky combinatie nodig om zo efficient mogelijk te zijn. Er zijn er maar twee grote noordelijke, en 1 ervan heeft doodleuk een rivier in het midden...

En echt gigantische steden kan je ook niet bouwen. Er is een ingame achievement voor 20k peasants, ja, daar heb je drie eilanden voor nodig.

2205 ziet er wel prachtig uit, weer hopen screenies genomen in de tundra
Veel mensen houden juist meer van 1404 mede door de diversiteit en de extra objecten etc, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Over de eilanden: die kan je zelf helemaal aanpassen met je eigen resources en deposito's.

20k is niet veel, ik heb mappen met meer dan 70k inwoners, ook met de oriënt erbij.
De future zoals 2070 en 2205 boeien mij minder, maar zoals ik zei ieder zijn ding :p
pi_160473423
Hoe bedoel je aanpassen? die extra seed ofzo die je kan plaatsen? Heb geen weet van een map editor.

Er is diversiteit, maar sommige eilanden zijn zo slecht of klein dat ze amper iets waard zijn, zeker als je de optimal layouts vanop de wiki wilt gebruiken, en optimale bevolkingsmanagement wordt toch wel wat geremd door het aantal natural resources dat er zijn, tenzij je bijkoopt.

Was ook geen voorstander van future in 2070, maar het zit erg goed in elkaar, en het onderwateraspect is schitterend. Mis ook de academie in 1404, waarmee je zoveel kan doen
  zondag 6 maart 2016 @ 21:24:05 #60
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160474553
De oorlogvoering in A1404 is wel ver beneden peil. Jammer want in andere delen doen ze dat beter.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_160478022
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 20:53 schreef AntiChrist7 het volgende:
Hoe bedoel je aanpassen? die extra seed ofzo die je kan plaatsen? Heb geen weet van een map editor.

Er is diversiteit, maar sommige eilanden zijn zo slecht of klein dat ze amper iets waard zijn, zeker als je de optimal layouts vanop de wiki wilt gebruiken, en optimale bevolkingsmanagement wordt toch wel wat geremd door het aantal natural resources dat er zijn, tenzij je bijkoopt.

Was ook geen voorstander van future in 2070, maar het zit erg goed in elkaar, en het onderwateraspect is schitterend. Mis ook de academie in 1404, waarmee je zoveel kan doen
Via de map editor kan je vrijwel alles aanpassen van de eilanden en extra steeds of andere seeds selecteren zoals op de foto te zien is.
Ik vond ook dat de eilanden klein waren, daarom heb ik ze vergroot naar minimaal 256x256.
pi_160478056
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 21:24 schreef inslagenreuring het volgende:
De oorlogvoering in A1404 is wel ver beneden peil. Jammer want in andere delen doen ze dat beter.
Anno 1404 draait meer om de economie en het handelen dan om het oorlog voeren :)
Hiervoor kan je beter age of empires spelen.
pi_160479751
Dan moet ik die map editor toch eens opzoeken.

nu oorlogvoeren suckt wel, dat was wel beter in 2070. En met piraten en aggressieve AI kan je je niet afzijdig houden, of je moet op laagste difficulty spelen
pi_160480125
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 00:35 schreef AntiChrist7 het volgende:
Dan moet ik die map editor toch eens opzoeken.

nu oorlogvoeren suckt wel, dat was wel beter in 2070. En met piraten en aggressieve AI kan je je niet afzijdig houden, of je moet op laagste difficulty spelen
Het is zeker een toegevoegde waarde de editor :)
De piraten en AI kan je eventueel ook uitzetten of juist sterker maken.
pi_160496525
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 01:03 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Het is zeker een toegevoegde waarde de editor :)
De piraten en AI kan je eventueel ook uitzetten of juist sterker maken.
Welja, dat is dus de difficulty lager zetten
  dinsdag 8 maart 2016 @ 16:16:34 #66
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_160518980
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 23:10 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Anno 1404 draait meer om de economie en het handelen dan om het oorlog voeren :)
Hiervoor kan je beter age of empires spelen.
Ik ken de spellen. Maar in andere anno games bijv 1503 (die ouder is) is het veel beter uitgewerkt. Overigens draait het wel om economie. Maar als de AI alle noordelijke eilanden heeft ingepikt en je kunt geen appelcider verbouwen moet je wat :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 8 maart 2016 @ 17:42:28 #67
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_160521402
Super spel maar kwam nooit echt ver zoals met vechten ed omdat mijn traderoutes op een gegeven moment te ingewikkeld werden en ik het spoor bijster raakte ')

Ga binnenkort weer eens oppakken want tegenwoordig is er naast civilization gewoon geen spel wat me zo weet te boeien.
pi_160533647
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:16 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik ken de spellen. Maar in andere anno games bijv 1503 (die ouder is) is het veel beter uitgewerkt. Overigens draait het wel om economie. Maar als de AI alle noordelijke eilanden heeft ingepikt en je kunt geen appelcider verbouwen moet je wat :P
Heb je daarvoor al de extra seeds voor gebruikt die je op veel eilanden kwijt kan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:42 schreef T-zooi het volgende:
Super spel maar kwam nooit echt ver zoals met vechten ed omdat mijn traderoutes op een gegeven moment te ingewikkeld werden en ik het spoor bijster raakte ')

Ga binnenkort weer eens oppakken want tegenwoordig is er naast civilization gewoon geen spel wat me zo weet te boeien.
Haha herkenbaar!
Mijn maximum trade routers die ik had was 120 met 132 schepen.
Ik kon het uit elkaar houden door de schepen en trade routes simpele namen te geven zoals ' cider + hout' wat ze als vracht hadden.
pi_160722763
wel vette mod, kende m ook niet, anno 1404 al wel weer ruim een jaar of 2 niet meer gespeeld, maar wat ziet het er nog netjes uit voor alweer een redelijk oud spel

hier een review van de mod (wel in duits helaas)

pi_160943955
Ok, je moet me toch eens zeggen waar die map editor zit. Ik vind niks.Ik zie enkel load/continious/new game, scenarios en mp stuff

Heb wel de unofficiele patch gedownload, weet niet of dat uitmaakt
pi_160949656
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:24 schreef AntiChrist7 het volgende:
Ok, je moet me toch eens zeggen waar die map editor zit. Ik vind niks.Ik zie enkel load/continious/new game, scenarios en mp stuff

Heb wel de unofficiele patch gedownload, weet niet of dat uitmaakt
De editor moet je eerst van internet downloaden om te kunnen gebruiken.
Kijk goed welke versie je kiest zowel 32 als 64 bits + welke patches je gebruikt.
De editor is ook NIET in-game zichtbaar maar in de directory.
pi_161108658
Alleen vind ik de editor nergens, tenzij op shady downloads sites. Annofans is van de radar verdwenen.

Wat wel nice is, is dat 2205 blijkbaar een veteraan modus krijgt, moet de replayability wel wat omhoog schroeven lijkt me. http://forums.ubi.com/showthread.php/1406259
pi_161516910
Laatste tijd weer aan het spelen. Enige wat ik rot blijf vinden is het zoeken van een persoon in mijn stad. Heeft iemand daar een slim trucje voor?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_161517660
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:19 schreef marcb1974 het volgende:
Laatste tijd weer aan het spelen. Enige wat ik rot blijf vinden is het zoeken van een persoon in mijn stad. Heeft iemand daar een slim trucje voor?
Ik draaide dan altijd m'n camera zo dat ik de meest lange straten in kon kijken. vond ik m zo niet, dan kwart slag draaien. Dus eigenlijk de normale manier :p gewoon focussen op de meestal rode of blauwe uitlijning.
pi_161517676
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 11:49 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Ik draaide dan altijd m'n camera zo dat ik de meest lange straten in kon kijken. vond ik m zo niet, dan kwart slag draaien. Dus eigenlijk de normale manier :p gewoon focussen op de meestal rode of blauwe uitlijning.
Zo doe ik het nu ook ja, kost alleen soms wat veel tijd.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')