Cijfers zijn overal goed te behalen hoor, als je er wat werk voor verzet. Maar je medestudenten zijn vaak goed gemotiveerd dus dat helpt.quote:Op zondag 22 juni 2014 01:13 schreef Broempoe het volgende:
Excuses voor de lap tekst, in het kort--> heeft iemand ervaringen met RSM masters?![]()
Ondergetekende gaat in de komende resit-ronde zijn IBA bachelor halen, maar heeft nog geen flauw idee wat hij hierna wil doen. Mijn cijfers zijn niet om over naar huis te schrijven (ongeveer een 7,0 gemiddeld denk ik of iets lager) en ik moet al vóór 15 juli beslissen of ik een master ga doen. Gap year behoort tot de mogelijkheden, maar ik denk toch gelijk voor een master te gaan. Al is het om nog van de basisbeurs te genieten nu die nog bestaat
Ik weet dat mijn interesse niet in de calculus hoek ligt, vandaar dat ik Finance en Supply chain eruit heb geknikkert, maar verder heb ik niet echt een master waarbij ik het gevoel heb mijn passie gevonden te hebben. Heeft iemand ervaring met één van de volgende masters? (Of goede, slechte verhalen gehoord, alle info helpt) Baankansen, interessante vakken (subjectief, maar toch) etc.
Oja, voordat ik het vergeet: weet iemand of je ergens kan vinden wat het gemiddelde cijfer is die studenten van een specifieke master behalen? Ik heb het voornemen m'n master met een 8+ af te sluiten om betere kansen te verkrijgen op de arbeidsmarkt, als dit goed te behalen is zal dit motiveren.
Master in Business Information Management
Master in Global Business & Stakeholder Management
Master in Human Resource Management
Master in Management of Innovation
Master in Marketing Management
Master in Organisational Change and Consulting
Master in Strategic Management
Bedankt voor de hulpzame info! OC&C leek mij op papier juist één van de interessantere studies, ook het wat meer praktische op cases gebaseerde programma sprak me wel aan. Kan je misschien aangeven waarom het het ''net niet'' is, of is dat gewoon de algemene consensus onder studenten? Study advisors vertellen je dat soort zaken namelijk zelden, die zijn over alle programma's positief en dan lijkt het allemaal rozengeur en maneschijnquote:Op zondag 22 juni 2014 01:21 schreef Ansu het volgende:
[..]
Cijfers zijn overal goed te behalen hoor, als je er wat werk voor verzet. Maar je medestudenten zijn vaak goed gemotiveerd dus dat helpt.
En tja, die masters lopen echt heel erg uiteen, dus je moet eigenlijk echt even aangeven wat je leuk vindt.
Je hebt 2 blokken core courses en dan drie electives, waarvan je er een van de andere masters mag kiezen. Je kan je jaar dus heel erg voor jezelf inrichten. Zo heb ik Finance gedaan met een elective van strategy over family businesses, en twee electives over entrepreneurial finance en de praktische kant van m&a. Kwam na mijn core courses erachter dat ik dat wel echt leukst vond dus zo gekozen.
Zou overigens geen oc&c doen, staat een beetje bekend als het net niet. GBSM is heel kleinschalig, leuk, maar wordt vanaf komend jaar wel heeeeel erg op sustainability en climate change gericht. Dat moet je wel echt leuk vinden. Strategy vind ik erg leuk, maar weet niet of ik dat als enige master zou doen, vaak zijn bedrijven op zoek naar wat analytische vaardigheden (iig de bedrijven die ik leuk vind) dus vandaar mijn keuze voor finance.
Dus de vraag is vooral: wat vind jij leuk en wat vind je niet leuk? Welke kant wil je globaal gezien een beetje op?
OC&C is een relatief jonge master, en opgericht nadat de strategy consulting hype op kwam zetten. Ik ben echter bij consulting events geweest, maar ieder bedrijf gaf eigenlijk aan dat er vrijwel niemand van die master werd aangenomen, omdat het niveau te laag was (te weinig analytische kennis). De praktijk en theorie sluiten daar dus niet bij elkaar aan, dat zou voor mij de reden zijn om dat niet te doen. Het geeft voor mij niet echt een meerwaarde, zou dan zeker eerder een van de andere masters doen.quote:Op zondag 22 juni 2014 04:18 schreef Broempoe het volgende:
[..]
Bedankt voor de hulpzame info! OC&C leek mij op papier juist één van de interessantere studies, ook het wat meer praktische op cases gebaseerde programma sprak me wel aan. Kan je misschien aangeven waarom het het ''net niet'' is, of is dat gewoon de algemene consensus onder studenten? Study advisors vertellen je dat soort zaken namelijk zelden, die zijn over alle programma's positief en dan lijkt het allemaal rozengeur en maneschijn
Wat betreft GBSM, 'k ben redelijk nuchter wanneer het op sustainability en climate change aankomt, niet iemand die voorop loopt met milieuontwikkelingen, laat staan dat ik er de hele dag over wil lezen. Innovation management op IBA vond ik een behoorlijk teleurstellend vak. HRM vond ik daarentegen verrassend leuk. Misschien omdat het relatief gemakkelijk was, maar toch ook zeker omdat het vrij praktisch was met real life cases. Maarja, ik zie mijzelf toch niet gelijk HR als master kiezen. Al heb ik daar geen goede reden voor. Hetzelfde geldt voor marketing. Strategy is zeker een mogelijkheid in mijn ogen, maar wellicht om de verkeerde redenen. Best of the rest, anyone?Ook een heel grote studie vergeleken met de anderen, vorig jaar hadden OC&C en GBSM maar iets van 35-40 studenten, als je dat vergelijkt met de 200 van Strategy of 300 van finance. Weet niet of kleinschalig nu juist goed of slecht is.
Wat ik later wil worden ben ik ook nog niet uit. Ik dacht altijd dat ik gewoon goed m'n best ging doen, m'n master haalde ergens en dan gewoon een of andere traineeship bij een groot bedrijf in rolde, waarna ik dan vanzelf m'n weg zou vinden.
commissiesquote:Op zondag 22 juni 2014 01:22 schreef Ansu het volgende:
Verder kan je natuurlijk ook een jaartje gaan reizen, stages doen en/of commissiewerk
Meer de mensen die zichzelf zo geweldig vinden met een commissie. Zeeeeer weinig mensen tegen gekomen die normaal zijn gebleven na een commissie/bestuur.quote:
Meen je dat? Ik deel die mening niet (helemaal) met je. Er zitten tuurlijk narren bij, maar ook gewoon prima leuke mensen. En vindt sommige commissies of besturen ook echt wel iets toevoegen aan je studententijd, maar ook een deel niet.quote:Op zondag 22 juni 2014 15:37 schreef Travel. het volgende:
[..]
Meer de mensen die zichzelf zo geweldig vinden met een commissie. Zeeeeer weinig mensen tegen gekomen die normaal zijn gebleven na een commissie/bestuur.
Meestal zijn het misplaatste arrogante figuren. En het feit dat jij 'vind' als 'vindt' schrijft baart mij ook zorgenquote:Op zondag 22 juni 2014 15:41 schreef Ansu het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik deel die mening niet (helemaal) met je. Er zitten tuurlijk narren bij, maar ook gewoon prima leuke mensen. En vindt sommige commissies of besturen ook echt wel iets toevoegen aan je studententijd, maar ook een deel niet.
Ben je ooit afgewezen voor een commissie ofzo?quote:Op zondag 22 juni 2014 17:00 schreef Travel. het volgende:
[..]
Meestal zijn het misplaatste arrogante figuren. En het feit dat jij 'vind' als 'vindt' schrijft baart mij ook zorgen
Gelukkig nooit aan gedaan.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:10 schreef NM. het volgende:
[..]
Ben je ooit afgewezen voor een commissie ofzo?
Je zou het bijna denkenquote:Op zondag 22 juni 2014 17:10 schreef NM. het volgende:
[..]
Ben je ooit afgewezen voor een commissie ofzo?
O god, wat is de wereld zwaar he.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:00 schreef Travel. het volgende:
[..]
Meestal zijn het misplaatste arrogante figuren. En het feit dat jij 'vind' als 'vindt' schrijft baart mij ook zorgen
Universitair onwaardig gedraag vertoon je. Jij bent een van de redenen waarom Erasmus lager aangeschreven zou moeten wordenquote:Op zondag 22 juni 2014 17:42 schreef Ansu het volgende:
[..]
Je zou het bijna denken
[..]
O god, wat is de wereld zwaar he.
Ik ben ook erg benieuwd. Al zal ik er ook vrijwel nooit meer zijnquote:Op zondag 22 juni 2014 22:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Er komt een nieuwe caterer, aangezien Vitam de Europese aanbestedingen heeft gewonnen. Ik zal niet zo heel veel op de campus te vinden zijn, maar ik ben benieuwd.
gaat dan 1 vd 5 weg?quote:Op zondag 22 juni 2014 22:35 schreef Ansu het volgende:
[..]
Ik ben ook erg benieuwd. Al zal ik er ook vrijwel nooit meer zijn
Ga maar naar die turk voor de HESquote:Op zondag 22 juni 2014 22:42 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik vond de oude kantine chiller eerlijk gezegd. Voor ongeveer 3 euro had je een bord eten.
Ze willen mijn matties niet wordenquote:Op zondag 22 juni 2014 22:47 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels dikke matties met zeMaar ik heb niet altijd zin in doner of turkse pizza.
Nee, het gaat om de catering die nu in H en T enzo zit en de koffiecorners. Het heeft niets met het foodcourt te maken.quote:
Zit er nu ook al een HAS op Woudestein?quote:Op zondag 22 juni 2014 22:48 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ze willen mijn matties niet worden
Ben daarom ook naar de concurrent (HAS) gegaan
Jazeker.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zit er nu ook al een HAS op Woudestein?
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik zit dan ook niet op de uniquote:Op zondag 22 juni 2014 22:51 schreef Ansu het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de catering die nu in H en T enzo zit en de koffiecorners. Het heeft niets met het foodcourt te maken.
Ben je niet al veels te laat daarmee? Minorinschrijvingen waren ergens in eind mei geloof ik.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:33 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ik heb een minor gedaan aan de ESE, en heb een jaartje vertraging in m'n bachelor, dus ik wil een minorvak(die ik nu niet gehaald heb) begin volgend jaar gewoon opnieuw doen. Moet ik me dan weer opnieuw inschrijven voor die minor of me gewoon aanmelden voor het vak begin volgend jaar? Zie het zo snel niet op de site.
Mmmm ja, maar dan schrijf ik mij weer in voor de minor, terwijl ik maar 1 vak hoef te halen... Lijkt me ook weer niet de bedoeling. plus het feit dat ik dan weer 5 preferenties moet aangeven, wat nou als ik niet ingeloot wordt voor die betreffende minor, kan ik die andere minorvakken die ik wél gehaald heb gewoon afschrijven???quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:53 schreef NM. het volgende:
[..]
Ben je niet al veels te laat daarmee? Minorinschrijvingen waren ergens in eind mei geloof ik.
1 vak? Bedoel je niet gewoon een elective, een keuzevak van 4 ECTS? Als je je minor niet hebt gehaald (wat als geheel telt als 1 vak), mis je dus 12 ECTS op de ESE. Als je dan dat opnieuw moet doen, zou dat dus de hele minor betekenen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:16 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Mmmm ja, maar dan schrijf ik mij weer in voor de minor, terwijl ik maar 1 vak hoef te halen... Lijkt me ook weer niet de bedoeling. plus het feit dat ik dan weer 5 preferenties moet aangeven, wat nou als ik niet ingeloot wordt voor die betreffende minor, kan ik die andere minorvakken die ik wél gehaald heb gewoon afschrijven???
Heb een mailtje naar de docent gestuurd.
Is ook knap vervelend trouwens als het nog van je herkansingen gaat afhangen of je op vakantie wil ofzo.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:11 schreef CapnIzzy het volgende:
Op facebook gaat B1 Economie helemaal wild, schijnt te maken te hebben dat de resultaten uit het laatste blok nog niet bekend zijn gemaakt. Herkansingsperiode is volgende week.ESE 4 prez
Dus er zijn begin augustus nog verplichtingen op de VU, ja?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:11 schreef mapima het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met zomervakanties op Erasmus? Ik was op de open dag van de VU en daar zeiden ze dat je op de universiteit maar drie weken zomervakantie hebt?
haha wat ik snap het nietquote:Op maandag 7 juli 2014 12:38 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Dus er zijn begin augustus nog verplichtingen op de VU, ja?
Je moet aangeven bij je masterapplicatie dat je voor augustus je bachelor scriptie afhebt, dus het lijkt me heel sterk dat dit kan, zeker gezien de harde knip constructies van de laatste jaren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:52 schreef Travel. het volgende:
Weet iemand of je ook nog je bachelorscriptie in september af kan maken, zodat je in oktober mee kan doen met de tentamens van je master?
Heel eerlijk denk ik ook niet dat dat kan, gezien de harde knip. Mogelijk wel met brief van examencommissie enz enz.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:52 schreef Travel. het volgende:
Weet iemand of je ook nog je bachelorscriptie in september af kan maken, zodat je in oktober mee kan doen met de tentamens van je master?
aah oke, nou ja dan maar een jaartje langerquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:40 schreef NM. het volgende:
[..]
Je moet aangeven bij je masterapplicatie dat je voor augustus je bachelor scriptie afhebt, dus het lijkt me heel sterk dat dit kan, zeker gezien de harde knip constructies van de laatste jaren.
Nu ik het terug lees is het idd niet heel duidelijkquote:Op woensdag 9 juli 2014 08:43 schreef leita het volgende:
[..]
Je hebt het over de VU en Erasmus tegelijkertijd in je post
Gewoon rond de 2 maanden, zoals op elke universiteit. Wat doen ze dan op de VU? Sportdagen??quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:09 schreef mapima het volgende:
[..]
Nu ik het terug lees is het idd niet heel duidelijk
Wat ik bedoelde, is dat toen ik op de VU was, ik een presentaties kreeg over de vakanties, en de zomervakantie daar echt heel kort was, drie weken of zo.
Maar ik lees dat bv de Hogeschool Leiden wel vanaf begin juli tot eind augustus vakantie heeft? En daarom vraag ik me af hoe het op het Erasmus zit met vakanties.
Geen idee, misschien gaan ze er vanuit dat iedereen moet herkansen in de zomer of zo? Maar bedankt voor je antwoord, weet ik gelijk hoe het echt zit met de zomervakantie op de universiteit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:43 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Gewoon rond de 2 maanden, zoals op elke universiteit. Wat doen ze dan op de VU? Sportdagen??
Sarcasme druipt er weer van af.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:57 schreef mapima het volgende:
[..]
Geen idee, misschien gaan ze er vanuit dat iedereen moet herkansen in de zomer of zo? Maar bedankt voor je antwoord, weet ik gelijk hoe het echt zit met de zomervakantie op de universiteit.
Tevens: sportdagen op de universiteitAhahaha hoe kom je erbij
Op de site van erasmus staat ook wanneer de herkansingen zijn. Als je herkansingen nodig hebt kan het dus inderdaad zijn dat je in de zomervakantie nog bezig bent, ligt dus helemaal aan jezelfquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:09 schreef mapima het volgende:
[..]
Nu ik het terug lees is het idd niet heel duidelijk
Wat ik bedoelde, is dat toen ik op de VU was, ik een presentaties kreeg over de vakanties, en de zomervakantie daar echt heel kort was, drie weken of zo.
Maar ik lees dat bv de Hogeschool Leiden wel vanaf begin juli tot eind augustus vakantie heeft? En daarom vraag ik me af hoe het op het Erasmus zit met vakanties.
Oohh gewoon zo! Naja raar dan dat ze op de VU (kennelijk) ervan uit gaan dat iedereen in de zomer herkansingen nodig heeft of zo.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:42 schreef leita het volgende:
[..]
Op de site van erasmus staat ook wanneer de herkansingen zijn. Als je herkansingen nodig hebt kan het dus inderdaad zijn dat je in de zomervakantie nog bezig bent, ligt dus helemaal aan jezelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |