Nee. Lijkt me echt bullshitquote:Op woensdag 9 juli 2014 21:05 schreef mapima het volgende:
Nog een maand en dan begint dat hele pre academic programma van Erasmus Universiteit rechten al.(11 augustus) meer mensen die deelnemen?
Haha nou ik dacht: laten we het maar doen als het zo aangeraden wordt! Alleen jammer dat ik vier keer 20 euro moet betalen omdat mijn ov kaart dan nog geen studentenreisproduct heeft.quote:
Je mag toch aannemen dat ze, net als de rest, alle lesstof binnen het collegejaar kunnen behandelen en dat zo'n extra 'cursus' dus overbodig is.quote:Op donderdag 10 juli 2014 00:20 schreef mapima het volgende:
[..]
Haha nou ik dacht: laten we het maar doen als het zo aangeraden wordt! Alleen jammer dat ik vier keer 20 euro moet betalen omdat mijn ov kaart dan nog geen studentenreisproduct heeft.Pas vanaf 1 september.
Het is meer een extraatje voor als je heel gemotiveerd bent of zo.quote:Op donderdag 10 juli 2014 00:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je mag toch aannemen dat ze, net als de rest, alle lesstof binnen het collegejaar kunnen behandelen en dat zo'n extra 'cursus' dus overbodig is.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 00:20 schreef mapima het volgende:
[..]
Haha nou ik dacht: laten we het maar doen als het zo aangeraden wordt! Alleen jammer dat ik vier keer 20 euro moet betalen omdat mijn ov kaart dan nog geen studentenreisproduct heeft.Pas vanaf 1 september.
Het lijkt mij meer een programma om juist motivatie te creëren. Voor mij een beetje overbodig.quote:Op donderdag 10 juli 2014 00:29 schreef mapima het volgende:
[..]
Het is meer een extraatje voor als je heel gemotiveerd bent of zo.En het schijnt heel goed te zijn voor je resultaten.
Mee eens, ik neem aan dat het programma gefocust is op de overgang van het vwo naar wo. Dat je wel de stof moet bijhouden en het niet moet onderschatten etc.quote:Op donderdag 10 juli 2014 00:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je mag toch aannemen dat ze, net als de rest, alle lesstof binnen het collegejaar kunnen behandelen en dat zo'n extra 'cursus' dus overbodig is.
Met het programma 'vwo' ben ik inmiddels ook klaar.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:11 schreef Kaas- het volgende:
Pre academic programma.
Vroeger heette dat gewoon vwo en was je daar in mei al mee klaar.
Pre-academic programma, ze willen je gewoon 365 dagen op de uni houden, wat een grap dit.quote:Op donderdag 10 juli 2014 13:11 schreef Kaas- het volgende:
Pre academic programma.
Vroeger heette dat gewoon vwo en was je daar in mei al mee klaar.
Gewoon inschrijven en dat vak volgen inderdaad.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:59 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Kun je je toch gewoon voor inschrijven vis sin?
Inderdaad zeg, jammer van je vakantie om een heel programma te volgen ter voorbereiding op iets wat je toch wel gemakkelijk aankunt.quote:Op donderdag 10 juli 2014 14:29 schreef NM. het volgende:
[..]
Pre-academic programma, ze willen je gewoon 365 dagen op de uni houden, wat een grap dit.. Denk oprecht dat je dit niet nodig hebt.
EUR heeft een zeer goede naam ja, internationaal gezien vooral. Maar het is denk ik meer de vraag of je IBA of BA wil studeren. Verschil is er natuurlijk bijna niet, maar als je echt heel erg graag een Engelstalige opleiding wil doen, zou ik gewoon IBA kiezen. Als dat niet heel erg uitmaakt voor je, dan zou ik voor BA gaan aan erasmus. Je hebt daar ook nog STAR, makkelijke uitwisselingen etc.quote:Op zondag 13 juli 2014 13:23 schreef Vieuw het volgende:
Beste fokkers,
Ik zit al een tijdje te twijfelen welke vervolg studie ik nou moet gaan doen. Ik kom er echter maar niet uit. Ik twijfel tussen IBA op de universiteit van Tilburg (daar ben ik ook voor aangenomen) en bedrijfskunde (BA) op de Erasmus universiteit Rotterdam. Beide opleidingen spreken mij erg aan, maar volgens mij heeft de EUR toch een betere naam. Ik twijfel dus nog erg, want ik wil wel de juiste keus maken.
Hopelijk kunnen mensen hier mij wat tips geven, aangezien de tijd dringt om de knoop door te hakken.
Als je een e-ticket koopt via de ns site heb je geen ov chipkaart nodig en betaal je alleen het bedrag wat je voor de papieren kaartjes ook moest betalenquote:Op donderdag 10 juli 2014 00:20 schreef mapima het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook nog niet 100% uit of ik het echt wat vindt, een studie in het Engels. Wat is STAR precies als ik vragen mag?quote:Op zondag 13 juli 2014 14:08 schreef leita het volgende:
[..]
EUR heeft een zeer goede naam ja, internationaal gezien vooral. Maar het is denk ik meer de vraag of je IBA of BA wil studeren. Verschil is er natuurlijk bijna niet, maar als je echt heel erg graag een Engelstalige opleiding wil doen, zou ik gewoon IBA kiezen. Als dat niet heel erg uitmaakt voor je, dan zou ik voor BA gaan aan erasmus. Je hebt daar ook nog STAR, makkelijke uitwisselingen etc.
Ik hoor ieg over het algemeen heel veel goede verhalen van de EUR studenten en erasmus bedrijfskunde komt vaak voor op de lijstjes van beste uni's/studie/internationaal goede kansen etc etc
Je kan natuurlijk ook IBA in Tilburg doen en je master aan Erasmus
Succes
STAR is de studievereniging van Rotterdam School of Management (waar je bedrijfskunde zal studeren). Het is de grootste van de Benelux en één van de grootste in Europa. Er is heel veel te doen, je kan actief lid worden etc of meedoen met hun career events (bedrijven leren kennen enzo). Dat hoeft voor jou niet belangrijk te zijn, maar ik vind dat zelf een groot voordeelquote:Op zondag 13 juli 2014 14:31 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook nog niet 100% uit of ik het echt wat vindt, een studie in het Engels. Wat is STAR precies als ik vragen mag?
Ja als ik ook op internet zoek kom ik in de lijstjes de EUR vaak tegen maar Tilburg bijna niet.
Dat was ik eerst ook van plan. Maar op de meeloopdag bij BA vertelde ze dat als je van buiten de EUR komt om een master daar te doen je gemiddeld een 7 moest hebben voor je bachelor. Als je je bachelor op de EUR had gedaan hoefde je maar een 5.5 te hebben. Dus dat had de zaak toen werr iets verandert.
Bedankt!
Wow, dat is een flinke dan! Ik heb even op de site gekeken en ze hebben contact met flink wat grote bedrijven. Dat is toch altijd wel mooi meegenomenquote:Op zondag 13 juli 2014 14:45 schreef leita het volgende:
[..]
STAR is de studievereniging van Rotterdam School of Management (waar je bedrijfskunde zal studeren). Het is de grootste van de Benelux en één van de grootste in Europa. Er is heel veel te doen, je kan actief lid worden etc of meedoen met hun career events (bedrijven leren kennen enzo). Dat hoeft voor jou niet belangrijk te zijn, maar ik vind dat zelf een groot voordeel
Dat wist ik niet, van die 5,5 voor erasmus studenten. Ik dacht dat iedereen aan dezelfde cijfer eisen moesten voldoen voor de masters, maar blijkbaar niet(met uitzondering van IM/cems)
Hmm, maar voor IBA is er toch een selectie? Dus ik zou zeggen dat je sowieso wel een redelijk goede leerling bent en dat het dan toch te doen is om met een 7 je bachelor te halen?
Als je twijfelt of dat je gaat lukken en je veel interesse hebt in de masteropleidingen van Erasmus, zou ik dan toch voor Erasmus kiezen.
In principe maakt het niet echt uit of je een Engelstalige bachelor hebt gedaan of niet, want je master is uiteindelijk toch in het Engels.
Studenten van andere faculteiten moesten een 7 gemiddeld staan om een Master bij de RSM te doen, terwijl een RSM student zelf met een 5,5 toegelaten zou worden. (Wat ik overigens een van de grootste onzinregels ooit vind.).quote:Op zondag 13 juli 2014 18:35 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Wow, dat is een flinke dan! Ik heb even op de site gekeken en ze hebben contact met flink wat grote bedrijven. Dat is toch altijd wel mooi meegenomen.
Ja ik heb net zelf even op de site gekeken, en volgens mij moeten studenten van de EUR ook gewoon een 7 hebben. Er staat in elk geval bij veel RSM masters dat je een 7 moet hebben.
Jaik heb de motivatie en capaciteit wel, maar ik wil nog niet te vroeg er van uit gaan dat ik mijn bachelor haal met een 7 gemiddeld. Eerst maar eens even aankijken ;p.
Ja dat had ik ook al gedacht. Ik neig denk ik toch naar de EUR.
haha, ja dat snap ik ook wel, dat je er niet nu al van uit wil gaan.quote:Op zondag 13 juli 2014 18:35 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Wow, dat is een flinke dan! Ik heb even op de site gekeken en ze hebben contact met flink wat grote bedrijven. Dat is toch altijd wel mooi meegenomen.
Ja ik heb net zelf even op de site gekeken, en volgens mij moeten studenten van de EUR ook gewoon een 7 hebben. Er staat in elk geval bij veel RSM masters dat je een 7 moet hebben.
Jaik heb de motivatie en capaciteit wel, maar ik wil nog niet te vroeg er van uit gaan dat ik mijn bachelor haal met een 7 gemiddeld. Eerst maar eens even aankijken ;p.
Ja dat had ik ook al gedacht. Ik neig denk ik toch naar de EUR.
Ja inderdaad, want ik had echt alles doorgezocht en ik heb nergens gelezen dat er een uitzondering bestond op die regel voor RSM studenten. Alleen vond ik het wel een beetje raar dat je dan als RSM student gewoon geen toegang hebt tot een deel van hun masteropleidingenquote:Op zondag 13 juli 2014 19:02 schreef NM. het volgende:
[..]
Studenten van andere faculteiten moesten een 7 gemiddeld staan om een Master bij de RSM te doen, terwijl een RSM student zelf met een 5,5 toegelaten zou worden. (Wat ik overigens een van de grootste onzinregels ooit vind.).
Wellicht is deze regel ondertussen aangepast hoor, volgens mij moesten BA/IBA studenten voor Finance & Investments ook al een 7 gemiddeld staan of een GMAT doen.
Ja die master ziet er wel erg leuk uit! al moet je dan wel echt 1 van de beste zijn volgens mij. Of dat gaat lukken weet ik niet.quote:Op zondag 13 juli 2014 20:11 schreef leita het volgende:
[..]
haha, ja dat snap ik ook wel, dat je er niet nu al van uit wil gaan.
Inderdaad en vooral hun contacten met buitenlandse universiteiten zijn ook geweldig
Mocht je interesse hebben hun IM/CEMS master, dan hebben ze ook een hele lijst met grote bedrijven waar ze partners mee zijn
[..]
Ja inderdaad, want ik had echt alles doorgezocht en ik heb nergens gelezen dat er een uitzondering bestond op die regel voor RSM studenten. Alleen vond ik het wel een beetje raar dat je dan als RSM student gewoon geen toegang hebt tot een deel van hun masteropleidingen
Wat is een GMAT precies?quote:Op maandag 14 juli 2014 15:42 schreef Vincentkemper het volgende:
Dat klopt inderdaad een 7 gemiddeld en een aanvullende GMAT (600+). Dit is niet van toepassing voor alle universiteiten, sommige partner universiteiten hoeven alleen maar een 7 gemiddeld te hebben en is een GMAT op dit moment nog niet verplicht.
De bachelor bedrijfskunde aan de RSM is massaal en onpersoonlijk en de uitvalpercentages zijn hoog rond de 50%.
In de toekomst zullen eisen van een GMAT plus een 7 gemiddeld ook van toepassing zijn voor interne studenten aan de Erasmus Universiteit, zoals nu al gedeeltelijk van toepassing is het voor Finance & Investments (F&I) en binnen korte termijn ook voor Accountancy & Control (A&C).
Ik heb geen directe ervaring met de bachelor bedrijfskunde, maar met de bachelor economie aan de Erasmus universiteit beide bachelors zijn redelijk vergelijkbaar en massaal. Er zit inderdaad een groter component wiskunde in economie, maar voor de rest zijn de bachelor goed vergelijkbaar.
De masters aan de RSM zijn goed, doordat er een positieve verhouding is tussen internationale en Nederlandse studenten. Deze ervaring berust op (F&I) en (A&C) en over het algemeen zijn internationale studenten beter gemotiveerd dan Nederlandse studenten.
Mijn advies: Kies voor IBA in Tilburg, je hebt te maken met een kleinere groep en beter gemotiveerde studenten. Als je goede cijfers haalt en je bent redelijk in wiskunde dan krijg je alsnog zonder al teveel problemen toegang tot de RSM.
In Rotterdam mag je onvoldoendes compenseren, dus misschien is dat juist makkelijker...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:21 schreef Vieuw het volgende:
Ik had ook nog even gekeken, en bij de EUR moet je in je eerste jaar 60 van de 60 studiepunten behalen. In Tilburg hoef je er maar 42 van de 60. Zegt dit dan niet iets over de kwaliteit van het onderwijs, als je bij Tilburg in feite 'minder' je best hoeft te doen? Of zie ik dit verkeerd?
+ Minder herkansingen. Je mag bijvoorbeeld bij de faculteit Rechten in de bachelor beperkt herkansen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:58 schreef mapima het volgende:
[..]
In Rotterdam mag je onvoldoendes compenseren, dus misschien is dat juist makkelijker...
En maar goed ook, dan blijven de mensen die niet bij deze studie horen weg, en is een diploma geloofwaardigquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
+ Minder herkansingen. Je mag bijvoorbeeld bij de faculteit Rechten in de bachelor beperkt herkansen.
Er zijn allerlei eisen waaraan je moet voldoen om een onvoldoende te compenseren.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:58 schreef mapima het volgende:
[..]
In Rotterdam mag je onvoldoendes compenseren, dus misschien is dat juist makkelijker...
Zoals...?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:22 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Er zijn allerlei eisen waaraan je moet voldoen om een onvoldoende te compenseren.
Verschilt per faculteit. Google is je vriend.quote:
op de ESE zijn er iig geen speciale eisen kan ik je vertellen. Behalve dan dat de vakken binnen een bepaalde categorie moeten vallen. Bijvoorbeeld dat je alleen een wiskundig vak kan compenseren met een ander wiskundig vak.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:11 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Verschilt per faculteit. Google is je vriend.
Dat is niet de enige vereiste.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:26 schreef ulq het volgende:
[..]
op de ESE zijn er iig geen speciale eisen kan ik je vertellen. Behalve dan dat de vakken binnen een bepaalde categorie moeten vallen. Bijvoorbeeld dat je alleen een wiskundig vak kan compenseren met een ander wiskundig vak.
Weet je dat zeker? Op andere faculteiten in Tilburg is dat namelijk niet meer zo.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 14:21 schreef Vieuw het volgende:
Ik had ook nog even gekeken, en bij de EUR moet je in je eerste jaar 60 van de 60 studiepunten behalen. In Tilburg hoef je er maar 42 van de 60. Zegt dit dan niet iets over de kwaliteit van het onderwijs, als je bij Tilburg in feite 'minder' je best hoeft te doen? Of zie ik dit verkeerd?
Rotterdam heeft vanaf komend schooljaar voor alle opleidingen hetzelfde nominaal=normaal systeem (60 punten halen in eerste jaar). Ze willen zo de mensen die niet serieus zijn/ niet op de uni thuishoren etc eruit halen en de beste behouden. Dit betekent niet echt dat er een verschil in opleidingsniveau zit tussen de universiteiten, maar dat Rotterdam gewoon de elite universiteit probeert uit te hangen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:51 schreef Vieuw het volgende:
Bij bedrijfskunde heb je aan het einde van het jaar 4 herkansingen. Je mag van al je cijfers 5 hebben die je moet compenseren met twee 7s of een 8. Als je op je eind lijst een 4 staat moet je ook van de opleiding.
Welke studie doe jij? Bij Cultuur en Kunst en Recht en Bestuur is het namelijk ook nog steeds 42 punten van de 60.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Op andere faculteiten in Tilburg is dat namelijk niet meer zo.
Ik ben in 2010 begonnen en ik moest het eerste jaar voor mijn vakken de vaardighedengroepen in die waren samengesteld naar achtergrond. In de vaardighedengroepen zaten mensen met een vwo-diploma bij elkaar net als de hbo'ers (mensen met een hbo-bachelor of een hbo-propedeuse). In het eerste jaar, maar ook in de eerste twee blokken van het tweede jaar werd je nog ingedeeld in werkgroepen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:23 schreef mapima het volgende:
http://www.rechtenstudie.(...)rasmus-hard-gegroeid
Kan iemand me uitleggen, wat er wordt bedoeld met dat de groepen gestroomlijnd zijn? Zijn er dus werkgroepen voor geslaagde vwo'ers en werkgroepen voor mensen die van hbo af komen?
Ooh haha ik dacht dat het nu zo werktquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ben in 2010 begonnen en ik moest het eerste jaar voor mijn vakken de vaardighedengroepen in die waren samengesteld naar achtergrond. In de vaardighedengroepen zaten mensen met een vwo-diploma bij elkaar net als de hbo'ers (mensen met een hbo-bachelor of een hbo-propedeuse). In het eerste jaar, maar ook in de eerste twee blokken van het tweede jaar werd je nog ingedeeld in werkgroepen.
De link is inmiddels achterhaald omdat het nieuwe systeem al een tijdje loopt.
Ja het staat op de site van Tilburg, dus ik neem aan dat dat wel klopt.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Op andere faculteiten in Tilburg is dat namelijk niet meer zo.
Ja daar heb je gelijk in, het verschil zal niet heel groot zijn, maar reputatie zal denk ik wel voor een deel meetellen?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:10 schreef leita het volgende:
[..]
Rotterdam heeft vanaf komend schooljaar voor alle opleidingen hetzelfde nominaal=normaal systeem (60 punten halen in eerste jaar). Ze willen zo de mensen die niet serieus zijn/ niet op de uni thuishoren etc eruit halen en de beste behouden. Dit betekent niet echt dat er een verschil in opleidingsniveau zit tussen de universiteiten, maar dat Rotterdam gewoon de elite universiteit probeert uit te hangen.
Ik ken toevallig enkele mensen die van Erasmus naar andere uni's zijn gegaan en ze vinden de andere uni's chiller. De één vond het makkelijker op een andere universiteit, de ander vond het gewoon prettiger dat ze niet zo een grote druk voelden in het eerste jaar.
Ik denk dat je er over het algemeen vanuit mag gaan dat de niveau's van de opleidingen in (bijna) alle universiteiten van NL hetzelfde zijn, want het ene papiertje mag natuurlijk niet waardeloos zijn tov het andere papiertje![]()
Definitie van een GMAT volgens wikipedia:
De Graduate Management Admission Test, is een gestandaardiseerde test die elementaire verbale, wiskundige en analytische vaardigheden meet.
Het zijn geloof ik alleen bedrijfskundige masters die dit eisen. Overigens hebben RSM studenten zelf vrijstelling van deze test voor hun masters. Alleen bij IM/CEMS wordt het bijv. wel aangeraden, omdat het je kansen kan vergroten![]()
Als je er nog steeds niet over uit bent, zou ik zoals iemand anders in dit topic al schreef, even nadenken of je liever kleinschalig onderwijs hebt of geen problemen hebt met een zeer massale studie (is het op Erasmus namelijk wel).
Heb je ook de grootte van de werkgroepen meegenomen? Ik weet dat EUR echt kleinschalig is bij rechten, 10 personen in tegenstelling tot 24-30 op andere universiteiten. Hoe het met Tilburg en jouw opleiding zit (ook op de EUR) weet ik niet. Tilburg lijkt me wel een fijne universiteit om te studeren!quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:35 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ja het staat op de site van Tilburg, dus ik neem aan dat dat wel klopt.
[..]
Ja daar heb je gelijk in, het verschil zal niet heel groot zijn, maar reputatie zal denk ik wel voor een deel meetellen?
Ahh oke, bedankt! Dat is dan dus wel een voordeel als je al op RSM studeert, scheelt weer zon test maken.
Ja dat heeft me wel aan het denken gezet, en heeft het nu weer moeilijker gemaakt. Ik ben echt een ontzettende twijfelaar wat keuzes maken betreft. En de massaliteit vindt ik erg dubbel. Aan de ene kant maakt het me niet zo uit, maar aan de andere kant is een iets kleinere en persoonlijkere aanpak (zoals in Tilburg) wel weer fijn.
Het zijn gewoon al die pluspunten en negatieve punten die ik moet afwegen. Helaas zijn het er nogal wat..
Werkgroepen EUR zijn inderdaad wel weer klein, zoals mapina al schreef. Je mentorgroep bestaat uit ongeveer 20 mensen, dus ne werkgroep zal niet groter zijn denk ik. Maar het doet natuurlijk wat met de sfeer in colleges etc.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:35 schreef Vieuw het volgende:
[..]
[..]
Ja daar heb je gelijk in, het verschil zal niet heel groot zijn, maar reputatie zal denk ik wel voor een deel meetellen?
Ahh oke, bedankt! Dat is dan dus wel een voordeel als je al op RSM studeert, scheelt weer zon test maken.
Ja dat heeft me wel aan het denken gezet, en heeft het nu weer moeilijker gemaakt. Ik ben echt een ontzettende twijfelaar wat keuzes maken betreft. En de massaliteit vindt ik erg dubbel. Aan de ene kant maakt het me niet zo uit, maar aan de andere kant is een iets kleinere en persoonlijkere aanpak (zoals in Tilburg) wel weer fijn.
Het zijn gewoon al die pluspunten en negatieve punten die ik moet afwegen. Helaas zijn het er nogal wat..
Ik werk bij FSWquote:Op dinsdag 15 juli 2014 20:15 schreef leita het volgende:
[..]
Welke studie doe jij? Bij Cultuur en Kunst en Recht en Bestuur is het namelijk ook nog steeds 42 punten van de 60.
Ok, ik vroeg het alleen omdat die dingen recent bij sommige faculteiten veranderd zijn, dus als je het van iemand gehord zou hebben zou het veranderd kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:35 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ja bij bedrijskunde zijn het volgens mij ook best kleine groepjes. Je mentor 'klas' is in elk geval iets van 20 man groot. Wat Tilburg betreft weet ik het niet. Ja het zijn beide mooie universiteiten, qua reistijd maakt het voor mij ook niet uit. Ben in totaal even lang onderweg (een uur).quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:01 schreef mapima het volgende:
[..]
Heb je ook de grootte van de werkgroepen meegenomen? Ik weet dat EUR echt kleinschalig is bij rechten, 10 personen in tegenstelling tot 24-30 op andere universiteiten. Hoe het met Tilburg en jouw opleiding zit (ook op de EUR) weet ik niet. Tilburg lijkt me wel een fijne universiteit om te studeren!Maar ik vind 1.5 uur reizen echt te lang en heb inmiddels al gekozen voor de EUR. (wilde eerst VU)
Ja zo wilde ik het eigenlijk doen, maar ik wil ook graag aan een introductieweek mee doen en daarvoor moet je je toch 'op tijd' inschrijven. Daarnaast lopen mijn ouders me achterna dat ik nu eens een keus moet maken zodat alles kan worden geregeld.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:17 schreef leita het volgende:
[..]
Werkgroepen EUR zijn inderdaad wel weer klein, zoals mapina al schreef. Je mentorgroep bestaat uit ongeveer 20 mensen, dus ne werkgroep zal niet groter zijn denk ik. Maar het doet natuurlijk wat met de sfeer in colleges etc.
En tja, qua reputatie hoef je niet te twijfelen, voor bedrijfskunde is dat gewoon de EUR.
Ik zou zeggen, je hebt nog genoeg tijd. Zet een deadline voor jezelf, bijvoorbeeld 16 augustus ofzo. Dan heb je nog ruim een maand de tijd om erover na te denken, mensen te ondervragen etc etc. Daarna echt de knoop doorhakken
Ja daar ben ik nu dus eigenlijk al te laat mee. Ik heb wel bij Tilburg een meeloopdag en nog een andere dag gehad bij een andere studie en op de EUR ook zo verschillende dagen. Qua universiteit sprak na die dagen de EUR me meer aan, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat die meeloopdag in Tilburg gewoon verdomd saai was.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik werk bij FSW
[..]
Ok, ik vroeg het alleen omdat die dingen recent bij sommige faculteiten veranderd zijn, dus als je het van iemand gehord zou hebben zou het veranderd kunnen zijn.
Waarom zorg je er niet gewoon voor dat je 1-2 dagen met een student op RSM meeloopt en 1-2 dagen met een student in Tilburg? Dat geeft je misschien exta inzicht en kan je keuze een stuk gemakkelijker maken.
Heb jij je collegekaart al ontvangen? Ik nog nietquote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:16 schreef Super-B het volgende:
Nog eventjes en ik mag me officieel een EUR-student noemen. Ik hoef alleen nog een inschrijfbevestiging te ontvangen.
Ik heb die wel, met twee bewijzen van inschrijving. Maar wat moet ik daar eigenlijk mee, ik snap het niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:49 schreef leita het volgende:
[..]
Heb jij je collegekaart al ontvangen? Ik nog niet
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:49 schreef leita het volgende:
[..]
Afgelopen donderdag had ik mijn afstudeerverklaring + cijferlijst, waarop ook mijn cijfergemiddelde is genoteerd, digitaal verzonden, maar ik heb tot op heden nog niks ontvangen van de EUR. Ik heb alleen een automatische ontvangstbevestiging ontvangen, waarin staat dat ze mijn mail binnen 5 werkdagen zullen beantwoorden. Ook al zijn er twee/drie werkdagen verstreken, vind het toch nu al té lang duren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:53 schreef mapima het volgende:
[..]
Ik heb die wel, met twee bewijzen van inschrijving. Maar wat moet ik daar eigenlijk mee, ik snap het niet.
Economie toch? Ik ben benieuwd hoe het je af zal gaan, na een HBO-P.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:16 schreef Super-B het volgende:
Nog eventjes en ik mag me officieel een EUR-student noemen. Ik hoef alleen nog een inschrijfbevestiging te ontvangen.
Bedrijfseconomie & Economie ja. Ja ik was inderdaad diegene in het wiskunde topic.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:25 schreef netchip het volgende:
[..]
Economie toch? Ik ben benieuwd hoe het je af zal gaan, na een HBO-P.![]()
(Dat was jij toch? Als ik het me goed herinner van het wiskunde topic)
Hier al een weekje of 3 geleden =Oquote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:49 schreef leita het volgende:
[..]
Of ik naar het introweek ga weet ik nog niet. Denk het niet. Die introweek is toch met name gericht op studenten die nieuw zijn in Rotterdam, denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:52 schreef OR-Explorer het volgende:
Ik ook Super-B! Ook hier een nieuwe Erasmus student (ik mag in de op!) die een Msc Business and Economics gaat doen, specialisatie financial economics.
Heeft iemand hier ervaring met deze master? Ben al druk aan het inlezen aangezien ik een meer behavioural/micro achtergrond (WO) heb qua economie en vrij nieuw ben mbt Finance hetgeen mij vrij snel heeft kunnen bekoren.
Wellicht tijd voor een borrel met z'n allen? Ga je ook de introweek beleven Super-B? Hier heb ik de tickets en de overnachtingen in een studentenhuis al klaarliggen. Zin an!
Mwooah.. valt wel mee toch? Gewoon een weekje vol met nieuwe mensen (/vrienden), gezelligheid, feestjes enzoquote:Op woensdag 23 juli 2014 18:08 schreef Super-B het volgende:
[..]
Of ik naar het introweek ga weet ik nog niet. Denk het niet. Die introweek is toch met name gericht op studenten die nieuw zijn in Rotterdam, denk ik.
Ik heb mijn collegekaart nog niet. Denk dat het komt omdat ik nog niet ingeschreven sta.
Heb jij je Bsc ook aan de EUR gevolgd? Zo ja, hoe bevalt de EUR?
IBEB?quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:11 schreef OR-Explorer het volgende:
[..]
Mwooah.. valt wel mee toch? Gewoon een weekje vol met nieuwe mensen (/vrienden), gezelligheid, feestjes enzo
Daarbij ben ik zelf ook nieuw in Rotterdam, ik heb mijn Bsc elders behaald.
Wel tof dat je ook IBEB gaat doen - al enig idee welke richting of wetenschap je preferentie geniet?
Klopt! Beetje ingebakken afkorting en eigenlijk standaard gebruikt bij mixvormen van economie (soms onterechtquote:Op woensdag 23 juli 2014 18:23 schreef nodig het volgende:
[..]
Dat is de Engelstalige variant geloof ik
Ik geloof iets van 18quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:26 schreef OR-Explorer het volgende:
[..]
Klopt! Beetje ingebakken afkorting en eigenlijk standaard gebruikt bij mixvormen van economie (soms onterecht..).
Ik zie net dat ik waarschijnlijk zo'n 8 contacturen ga hebben, geen verplichte college's en geen werkgroepen. Op z'n eigen manier weer heerlijk: flexibel dingen kunnen inplannen en veel zelfstudie. Hoeveel contacturen heb je in de bachelor?
Ik las 12-16? Bovendien ga ik ook alles volgen. De uni is toch wat andere koek dan het hbo.quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:28 schreef nodig het volgende:
[..]
Ik geloof iets van 18![]()
Dacht dat een gedeelte wel verplicht was. Maar ik ben van plan om alle aangeboden contacturen wel te volgen, deed ik op het hbo vrijwel ook altijd.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:53 schreef mapima het volgende:
[..]
Ik heb die wel, met twee bewijzen van inschrijving. Maar wat moet ik daar eigenlijk mee, ik snap het niet.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 16:11 schreef Super-B het volgende:
[..]
[..]
Afgelopen donderdag had ik mijn afstudeerverklaring + cijferlijst, waarop ook mijn cijfergemiddelde is genoteerd, digitaal verzonden, maar ik heb tot op heden nog niks ontvangen van de EUR. Ik heb alleen een automatische ontvangstbevestiging ontvangen, waarin staat dat ze mijn mail binnen 5 werkdagen zullen beantwoorden. Ook al zijn er twee/drie werkdagen verstreken, vind het toch nu al té lang duren.
Nouuuu, ik heb geen bewijzen van toelating en geen collegekaart ontvangenquote:Op woensdag 23 juli 2014 16:52 schreef OR-Explorer het volgende:
[..]
Hier al een weekje of 3 geleden =O
Oh ja dan moet je waarschijnlijk een opleiding intrekken. Maar mijn broertje had zich aangemeld voor een studie op HSL, heeft besloten vwo te doen, is vergeten zich uit te schrijven, perongeluk ingeloot en niet in de mail gekeken, en kreeg gisteren ook al alle papieren en dergelijke binnen...quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:07 schreef leita het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nouuuu, ik heb geen bewijzen van toelating en geen collegekaart ontvangen
Hebben jullie de uni al gemachtigd om collegegeld af te schrijven? Misschien ligt het namelijk daaraan.
Ik sta nog ingeschreven voor twee studies van Erasmus en als ik via studielink toestemming wil geven voor de afschrijving van 1 van de opleidingen geeft ie aan dat ik toestemming geef voor beide opleidingen dus dat heb ik nog even niet gedaan
Dan moet ik nog een maandje wachten, want ik trek de andere opleiding nog niet in, omdat ik nog wacht op uitslag :/quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:33 schreef mapima het volgende:
[..]
Oh ja dan moet je waarschijnlijk een opleiding intrekken. Maar mijn broertje had zich aangemeld voor een studie op HSL, heeft besloten vwo te doen, is vergeten zich uit te schrijven, perongeluk ingeloot en niet in de mail gekeken, en kreeg gisteren ook al alle papieren en dergelijke binnen...
Anders even studielink bellen? Bij mij werkt het prima, maar ik lees dat veel mensen problemen met die site hebben.
Is er geen pre academic week oid? Dan kan je idd gewoon wachten! Maar waarom heb jij nog geen IBA uitslag, ik las op dit forum dat andere mensen die wel hebben? Of is er een wachtlijst?quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:49 schreef leita het volgende:
[..]
Dan moet ik nog een maandje wachten, want ik trek de andere opleiding nog niet in, omdat ik nog wacht op uitslag :/
Volgens mij bestaat die pre academic week alleen voor rechten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:04 schreef mapima het volgende:
[..]
Is er geen pre academic week oid? Dan kan je idd gewoon wachten! Maar waarom heb jij nog geen IBA uitslag, ik las op dit forum dat andere mensen die wel hebben? Of is er een wachtlijst?
Ik duim voor je! Wie weet....quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:14 schreef leita het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat die pre academic week alleen voor rechten.
Ik kreeg m'n cijferlijst te laat en kon het dus niet op tijd opsturen, dus ze hebben me uit de selectie gehaald. Na contact met ze te hebben opgenomen, hebben ze me uiteindelijk op wachtlijst gezet :/
Ik reken er niet op, maar ik heb toch nog een klein sprankje hoop...
Dankje!quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:22 schreef OR-Explorer het volgende:
[..]
Ik duim voor je! Wie weet....
(en inderdaad; ik heb de uni al gemachtigd)
Hier precies dezelfde gang van zaken (en dezelfde studie!). Op SIN online staan alleen vakken van 2013 in de 'subscribe' list. Uberhaupt is er 0 communicatie over geweest van de EUR - maar wellicht komt dat nog? Welke specialisatie ga je doenquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:20 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik ben vanaf september MSc Economicsand Business student aan de EUR!
Iemand enig idee hoe het zit met inschrijven voor vakken? Volgens Studielink ben ik al ingeschreven, ik heb de EUR gemachtigd tot het afschrijven van collegegeld en ik heb zelfs al de collegekaart ontvangen, maar ik heb nog helemaal niets gehoord over het inschrijven voor vakken. Wel heb ik een algemeen mailtje gekregen dat 1 september de kick-off is, maar ik heb een beetje het gevoel dat ik iets mis
Niet dat ik straks de inschrijfdeadline mis ofzo
Ik ga UPTE doen, jij? Nee ga niet meedoen aan de Eurekaweek, ben zelf namelijk ogegroeid in Rotterdam, dus ik ken alles alquote:Op vrijdag 25 juli 2014 07:58 schreef OR-Explorer het volgende:
[..]
Hier precies dezelfde gang van zaken (en dezelfde studie!). Op SIN online staan alleen vakken van 2013 in de 'subscribe' list. Uberhaupt is er 0 communicatie over geweest van de EUR - maar wellicht komt dat nog? Welke specialisatie ga je doen? Doe je ook mee met de Eurekaweek?
Ah, duidelijk! Financial economics of een combinatie van behavioural & financialquote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:00 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Ik ga UPTE doen, jij? Nee ga niet meedoen aan de Eurekaweek, ben zelf namelijk ogegroeid in Rotterdam, dus ik ken alles al
Komt allemaal als de studie echt begint. Nu eerst vakantie vierenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 07:58 schreef OR-Explorer het volgende:
[..]
Hier precies dezelfde gang van zaken (en dezelfde studie!). Op SIN online staan alleen vakken van 2013 in de 'subscribe' list. Uberhaupt is er 0 communicatie over geweest van de EUR - maar wellicht komt dat nog? Welke specialisatie ga je doen? Doe je ook mee met de Eurekaweek?
Bij mij ook nog niks. Sta wel ingeschreven volgens studielink, maar verder nog niks gehoord.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:24 schreef Keyos het volgende:
Hoe is die (her) inschrijving bij jullie allemaal gegaan? Ik heb me al bijna 1,5 maand geleden ingeschreven voor het volgende jaar en er is tot nu toe nog geen activiteit kenbaar. Twijfel of ik even moet contacten of dat ze gewoon weer langzaam zijn.
Yes, ieder jaar. Sommige woningbouwverenigingen ed vragen er namelijk op dus je krijgt ieder jaar een recente versie. Kreeg de brief soms wel drie keer, ook enthousiastquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:06 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Bij mij ook nog niks. Sta wel ingeschreven volgens studielink, maar verder nog niks gehoord.
Krijg je ook in het tweede jaar weer een bewijs van inschrijving?
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:24 schreef Keyos het volgende:
Hoe is die (her) inschrijving bij jullie allemaal gegaan? Ik heb me al bijna 1,5 maand geleden ingeschreven voor het volgende jaar en er is tot nu toe nog geen activiteit kenbaar. Twijfel of ik even moet contacten of dat ze gewoon weer langzaam zijn.
Ik heb mij ook ingeschreven bij de EUR. Onlangs heb ik mijn hbo-p en wiskunde deficiëntie toets gehaald, maar ik heb tot op heden niks vernomen. Heb echter wel een ERNA account ontvangen en een studiekeuzecheck moeten invullen, maar voor de rest wat betreft inschrijving heb ik nog niks ontvangen. Daarnaast staat er nog steeds 'verzoek ingediend' op studielink.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:06 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Bij mij ook nog niks. Sta wel ingeschreven volgens studielink, maar verder nog niks gehoord.
Krijg je ook in het tweede jaar weer een bewijs van inschrijving?
Als je het te lang vindt duren zou ik even bellen met het ESSC. Dan kunnen ze even kijken naar je inschrijving.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:25 schreef Super-B het volgende:
[..]
[..]
Ik heb mij ook ingeschreven bij de EUR. Onlangs heb ik mijn hbo-p en wiskunde deficiëntie toets gehaald, maar ik heb tot op heden niks vernomen. Heb echter wel een ERNA account ontvangen en een studiekeuzecheck moeten invullen, maar voor de rest wat betreft inschrijving heb ik nog niks ontvangen. Daarnaast staat er nog steeds 'verzoek ingediend' op studielink.
Ze mogen wat mij betreft wel opschieten.
Ik kreeg 11 juli een mail waarin stond dat ik mijn afstudeerverklaring (hbo propedeuse) moest verzenden, evenals mijn cijferlijst.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:27 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Als je het te lang vindt duren zou ik even bellen met het ESSC. Dan kunnen ze even kijken naar je inschrijving.
Dat is best wel slechtquote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:36 schreef Super-B het volgende:
inschrijvingsstatus, aangezien het wel eens kan voorkomen dat de EUR er overheen kan kijken.
Rotterdam is heel gezellig. Hé, het is Rotterdam hé. Geen één of andere tokkie plek.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:48 schreef OR-Explorer het volgende:
[..]
Dat is best wel slecht.
Maar komt goed iedereen!Is Rotterdam een beetje gezellig?
Zou daar nog even twee weken mee wachten. Het is er nu spitsuur dus het enige wat ze je vertellen is dat het erg druk is en dat ze ermee bezig zijn.. En of je op een later moment weer terug kan bellen als er meer rust is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:27 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Als je het te lang vindt duren zou ik even bellen met het ESSC. Dan kunnen ze even kijken naar je inschrijving.
http://www.rsm.nl/bachelo(...)ennistoets-wiskunde/quote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:44 schreef RudeTumTum het volgende:
Iemand die mij kan vertellen hoe moeilijk het vak wiskunde bij de studie Bedrijfskunde nou echt is? Ben zelf een vrij goede wiskunde a leerling, is het voor de wiskunde a'ers ook goed te doen?
Bedankt maar die ken ik alquote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:39 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
http://www.rsm.nl/bachelo(...)ennistoets-wiskunde/
Ja wat wil je weten dan? Iedereen die vwo gehaald heeft kan dit aan...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:01 schreef RudeTumTum het volgende:
[..]
Bedankt maar die ken ik alDat is voorkennis, eerder opzoek naar een persoonlijke ervaring van iemand ermee.
Dankje, dat is wat ik wilde weten haha. Ze maken je bij de meeloopdagen nogal bang voor het vak wiskunde, ze spreken over 'achterstanden' en dergelijke.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:05 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Ja wat wil je weten dan? Iedereen die vwo gehaald heeft kan dit aan...
Als je jezelf typeert als een goede wiskunde A leerling, komt dat wel goed joh. Zorg er alleen voor dat je motivatie hoog blijft.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:10 schreef RudeTumTum het volgende:
[..]
Dankje, dat is wat ik wilde weten haha. Ze maken je bij de meeloopdagen nogal bang voor het vak wiskunde, ze spreken over 'achterstanden' en dergelijke.
Top, dan moet het helemaal goed komenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:15 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Als je jezelf typeert als een goede wiskunde A leerling, komt dat wel goed joh. Zorg er alleen voor dat je motivatie hoog blijft.
Doen ze elk jaar, en tuurlijk die toets wordt belabberd gemaakt, vooral de eerste deeltoets. Maar als je zorgt dat je gewoon bijloopt, bij eco&bedrijfseco zelfde verhaal.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:22 schreef RudeTumTum het volgende:
[..]
Top, dan moet het helemaal goed komen
Heuj ik ga ook naar dat programma, ik ga rechten doen! Het schijnt erg nuttig te zijn, en ik ga liever 4 dagen serieus doen en daar geld aan uitgeven (reiskosten) dan 4 dagen lang een beetje bier zuipen en studievereningen bezoeken waar ik toch geen lid van word.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:39 schreef TheFastOne het volgende:
Iemand ervaring met het Pre Academic Programme dat zich dit jaar van afspeelt van 11 tot 14 augustus? En ook, wanneer hoor je wat over de boeken die je voor je studie gaat gebruiken?
Das volgens mij nieuw. Kan leuk zijn, maar mocht je op vakantie willen gaan zou ik dat er zeker niet voor laten. Het is niet verplicht dus ze kunnen niet iets doen wat je later niet krijgt. Maar kan wel leuk zijn als je wat mensen wilt ontmoeten en wat handigheidjes. Is er al een soort van programma bekend? Ben wel benieuwd.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:39 schreef TheFastOne het volgende:
Iemand ervaring met het Pre Academic Programme dat zich dit jaar van afspeelt van 11 tot 14 augustus? En ook, wanneer hoor je wat over de boeken die je voor je studie gaat gebruiken?
Ik onderschrijf dit, zeker de Eurekaweek meepakken.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:39 schreef Ansu het volgende:
[..]
Das volgens mij nieuw. Kan leuk zijn, maar mocht je op vakantie willen gaan zou ik dat er zeker niet voor laten. Het is niet verplicht dus ze kunnen niet iets doen wat je later niet krijgt. Maar kan wel leuk zijn als je wat mensen wilt ontmoeten en wat handigheidjes. Is er al een soort van programma bekend? Ben wel benieuwd.
Overigens, Eurekaweek is de week erna dus loopt sowieso niet samenals aankomend student is dat echt leuk, ook al word je nergens lid.
Jep, geld zowel voor die blauwe vermaande of zo als de gouden kluwer. en beide zijn goed zegt EURquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef OR-Explorer het volgende:
[..]
Ik onderschrijf dit, zeker de Eurekaweek meepakken.
Is zo'n complete wetbundel echt maar 45 euro? Misschien puur uit interesse maareens oppakken. Heb altijd een beetje part-time wat rechten willen leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |