abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139907472
Zwangerschap & geboorte

2014

12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
21 augustus: GwaiLow (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix
22 oktober: kwakz0r
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje
10 november: DevilsAndDust
15 november: JufMariska
16 november: Heliotrope
21 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
26 november: Lingue
29 november: Sicilia

5 december: AwayTL
16 december: Crumpette
19 december: snoenk

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
S. 2014
J. 2016
pi_139907828
Kben een beetje :( ... Maar het komt eigenlijk ook door mijn eigen stomme schuld.

Mijn 'moeder' (tis biologisch gezien mijn moeder maar ik heb haar zo'n beetje uit mijn leven verbannen, lang verhaal, veel verdriet, ze woont hier een paar straten verderop) is via iemand anders, aan wie ik dacht toe te kunnen vertrouwen dat we een jommetje verwachten), er dus achter gekomen dat we een jommetje krijgen. En mijn 'moeder' is dus zo'n secreet dat het nu van de daken gaat lopen schreeuwen naar alles en iedereen die het maar wil horen :( :( :(
Maar ja, als ik mijn mond niet voorbij had gepraat tegen die ene persoon was er dus niks aan de hand geweest.

Ik stel me maar gerust met de gedachte dat ze dan mag weten dat wij een jommetje verwachten, maar dat ze hem never nooit te zien krijgt en dus nooit oma zal kunnen zijn voor hem. Lekker puhh :6 . Want dat gaat ze dan ook erbij roepen natuurlijk.. Ik ken haar langer dan vandaag. Jaaaaaaaa ik word oma van een jommetje! Nou mooi niet dus want je zal het kind nooit te zien krijgen :6 :6

Ik voel me nu best wel :( .. Waarom kan ik mijn mond niet gewoon houden? ;(

Zo, en als troost dan maar een paar Bastogne koeken bij gebrek aan pannenkoeken :P
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:28:22 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_139907912
Twink, als ze maar een paar straten verderop woont, hoe voorkom je dan dat ze ooit iets te zien / horen krijgt? Wel een rotsituatie zeg :*
disclaimer
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:31:40 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139908043
Lijkt me een hele lastige en nare situatie twinkle en ken me voorstellen dat je pissig bent.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_139908385
Zou ik denk ik ook pissig om zijn, maar dan vnl op degene die het aan je 'moeder' heeft verteld...is diegene dan niet op de hoogte van de situatie tussen jullie? Want daar heb je dan toch wat mee, als je diegene dusdanig vertrouwt dat je het geslacht verteld?

Beetje rare/kromme zinnen, maar ik krijg het niet anders geformuleerd
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:44:26 #6
52229 Chanty
pi_139908445
GM ik heb een roze voedingskussenhoes voor je want de mijne past O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139908453
Ja dus zelf mijn kop gewoon dicht te houden maar ik wilde ook zo graag delen (met sommige mensen dan) dat we een zoontje verwachten. Eigen schuld dikke bult.

De Bastognes waren lekker overigens :P

Tja en weet je .. zij gaat toch alleen maar met mensen om waar wij weer niet mee om gaan. Dus ja, de mensen die het niet zouden 'mogen' weten c.q. waar we het een verrassing voor willen houden, die krijgen het hoogstwaarschijnlijk toch niet te weten.

En in het geval van toch wel, nou ja so be it.
pi_139908489
Wat is ie tof Chanty!!! Heb je hem zelf gemaakt?
pi_139908606
Geppie de dame in kwestie die het verteld heeft tegen mijn moeder is inderdaad niet op de hoogte van de situatie denk ik. In mijn omgeving weet iedereen hoe de zaken ervoor staan. Maar mijn moeder probeert dat te verbloemen/mooi weer te spelen naar haar omgeving/doen alsof er niks aan de hand is. Dus ja, ik kan het het menske ook niet kwalijk nemen eigenlijk. Mijn eigen stomme schuld.

En de mensen die echt heel dicht bij ons staan qua vrienden/familie, daar houden we het stil voor. Mensen die we eens in de 100 jaar spreken bij wijze van, daar heb ik het soms wel/soms niet tegen verteld. Want dat zijn de mensen die ik waarschijnlijk pas weer tegen kom als jommetje al kan lopen. Dat zijn niet de mensen die een geboortekaartje gaan krijgen etc.

Ach ja, laten we ons maar weer focussen op de dingen die ECHT belangrijk zijn. Ik weet hoe ze is, ik weet dat ze nu weer aandacht krijgt van sommigen en dat het haar daar om te doen is. Maar wat ik al eerder schreef.. als puntje bij paaltje komt krijgt ze toch niks met het kindje te maken. Dus valt er weinig te pronken. En ooit zal ze wel met de billen bloot moeten omdat andere mensen ook niet dom zijn. Die gaan ook vragen stellen van: o, en hoe komt het dan dat je je kleinzoon (en mijn dreumes) nooit ziet? .. en dan is het aan haar. So be it.

Gelukkig heb ik hele lieve schoonouders en schoonfamilie :D
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:53:27 #10
52229 Chanty
pi_139908771
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:45 schreef geppie het volgende:
Onderstaand gaat over het kaartje, niet over het kussen :P

:Y ik heb het basisontwerp gemaakt met mijn skillzzz :') En mijn tante heeft hem professioneel uitgewerkt zodat het echt iets moois werd O+ En Fiep heeft natuurlijk het prachtige jip en janneke plaatje gemaakt O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Chanty op 13-05-2014 16:13:16 ]
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:56:46 #11
52229 Chanty
pi_139908887
Pfff en dan ga ik nu maar proberen een sollicitatiebrief te schrijven die vandaag de deur uit moet. Ben echt helemaal van de kaart want: eigenlijk heb ik nu dus een baan en ook weer niet :') En ik maak me druk om morgen de afspraak bij de VK. En ik ben sowieso van slag want was vanochtend weer op mijn ex-werk en dat grijpt me toch elke keer weer aan om iedereen te zien.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:09:15 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139909326
Nog eventjes over de KS en spoed etc; in het ziekenhuis waar ik een tijd heb stage gelopen / gewerkt deden ze het altijd zo:
Code groen = geplande ks (zoals bij bijv. stuit), staat op het OK programma met tijd + datum
Code oranje = 'spoed' ks, in die zin dat kind er snel moet zijn, maar er is wel tijd voor ruggenprik etc. Meestal bij niet vorderende ontsluiting, oid.
Code rood = werkelijk spoed; kind moet er binnen een paar minuten uit. Rennen vanaf de afdeling, snel OK team klaar, moeder onder narcose, en wat ik weet wel gewoon een horizontale snee zoals ze dat doen. Heb toen niet gehoord van verticale incisies :)

Hopelijk maakt dat wat duidelijk, maar als je twijfelt gewoon even aan je gyn vragen hoe de procedure is in dat zh! Dat kunnen ze zeker uitleggen :)

Twink wat vervelend :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:11:23 #13
52229 Chanty
pi_139909411
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:45 schreef geppie het volgende:
Hmm wacht… ik realiseer me nu dat jij het waarschijnlijk hebt over het kussen en niet over het kaartje :+

Kussen heb ik gekocht :P Ik heb twee linker handen :') Mijn post net sloeg dus op het kaartje.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:12:35 #14
52229 Chanty
pi_139909458
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:09 schreef Enfermera het volgende:
Nog eventjes over de KS en spoed etc; in het ziekenhuis waar ik een tijd heb stage gelopen / gewerkt deden ze het altijd zo:
Code groen = geplande ks (zoals bij bijv. stuit), staat op het OK programma met tijd + datum
Code oranje = 'spoed' ks, in die zin dat kind er snel moet zijn, maar er is wel tijd voor ruggenprik etc. Meestal bij niet vorderende ontsluiting, oid.
Code rood = werkelijk spoed; kind moet er binnen een paar minuten uit. Rennen vanaf de afdeling, snel OK team klaar, moeder onder narcose, en wat ik weet wel gewoon een horizontale snee zoals ze dat doen. Heb toen niet gehoord van verticale incisies :)

Hopelijk maakt dat wat duidelijk, maar als je twijfelt gewoon even aan je gyn vragen hoe de procedure is in dat zh! Dat kunnen ze zeker uitleggen :)

Twink wat vervelend :*
Bedankt, ga ik zeker doen maar ik hoop zo dat het niet zover komt dat ik het moet gaan vragen }:|
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:17:08 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139909636
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:12 schreef Chanty het volgende:

[..]

Bedankt, ga ik zeker doen maar ik hoop zo dat het niet zover komt dat ik het moet gaan vragen }:|
Ik hoop het ook niet hoor! :* maar je kan maar voorbereid zijn he..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_139910014
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:44 schreef Chanty het volgende:
GM ik heb een roze voedingskussenhoes voor je want de mijne past O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat een leukerd! ik dm je wel ff voor de roze.
S. 2014
J. 2016
pi_139911008
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:11 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hmm wacht… ik realiseer me nu dat jij het waarschijnlijk hebt over het kussen en niet over het kaartje :+

Kussen heb ik gekocht :P Ik heb twee linker handen :') Mijn post net sloeg dus op het kaartje.
Ja idd haha ik snapte al niet waar je het kaartje vandaan haalde ;)
Ga zo wel ff spieken in het kaartjestopic.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:59:30 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_139911132
over voedingskussens gesproken, ik heb van de week als geheugensteuntje eens een lijstje opgesteld met dingen die we allemaal nog in huis moeten halen. En dan heb ik het over dingen die moeten, niet over onzinnig-maar-nice-to-have dingen. Ik werd er een beetje onrustig van. Tering, je hele inboedel moet op de schop als je je voortplant _O-

(en daar stond het voedingskussen trouwens niet eens op :'))

ik moet m'n kop maar es uit het zand gaan trekken.
disclaimer
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:59:46 #19
52229 Chanty
pi_139911142
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:56 schreef geppie het volgende:

[..]

Ja idd haha ik snapte al niet waar je het kaartje vandaan haalde ;)
Ga zo wel ff spieken in het kaartjestopic.
Dat krijg je als je in tien topics zit te lezen en daarnaast nog 20 andere dingen aan het doen bent :') CHAOS
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:00:38 #20
52229 Chanty
pi_139911178
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 16:59 schreef Stormqueen het volgende:
over voedingskussens gesproken, ik heb van de week eens een lijstje opgesteld met dingen die we allemaal nog in huis moeten halen. En dan heb ik het over dingen die moeten, niet over onzinnig-maar-nice-to-have dingen. Ik werd er een beetje onrustig van. Tering, je hele inboedel moet op de schop als je je voortplant _O-
:D… true :') Dus begin maar vast met het weggooien van dingen die nice to have zijn maar waar je straks geen plek meer voor hebt >:)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:00:59 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_139911191
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:00 schreef Chanty het volgende:

[..]

:D… true :') Dus begin maar vast met het weggooien van dingen die nice to have zijn maar waar je straks geen plek meer voor hebt >:)
iemand interesse in 35 paar pumps in maat 39? ;( of 650 flesjes nagellak? :')
disclaimer
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:02:28 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_139911241
of de 1524-delige professionele houtbeitelset van bleiblei? O-)
disclaimer
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:03:58 #23
52229 Chanty
pi_139911298
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

iemand interesse in 35 paar pumps in maat 39? ;( of 650 flesjes nagellak? :')
Nou je maakt er grapjes over… maar ik ben serieus tot de conclusie gekomen dat ons (eigenlijk best bescheiden) schoenenrekje niet meer in de gang past omdat er straks een kinderwagen moet staan :')
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:05:28 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_139911350
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:03 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nou je maakt er grapjes over… maar ik ben serieus tot de conclusie gekomen dat ons (eigenlijk best bescheiden) schoenenrekje niet meer in de gang past omdat er straks een kinderwagen moet staan :')
:D :')
ik was nog best serieus wb die schoenen... ;(
Wij moeten een workaround bedenken voor die kinderwagen: de deur van de hal naar de keuken kunnen we straks niet meer gebruiken, maar altijd via de woonkamer :D
disclaimer
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:08:36 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_139911426

Dit idee dus, normaal zou die rode lijn rechtdoor lopen. Maar daar waar op het tekeningetje in de hal de blauwe kattenmand staat zal de kinderwagen moeten :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')