Heb je een extra losse spoelhouder of een extra stokje? Soms kun je die op de windspoel of een andere plek zetten...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:41 schreef Myrr het volgende:
Hi! Ik heb een Singer 1507.
In de handleiding staat wel 'wanneer u werk met een tweelingnaald' blabla, alleen ik heb maar 1 ding waar een klos op kan.
Iemand een idee?
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:17 schreef Mry het volgende:
Heel leuk gemaakt kwakz0r!
Voor de mensen die een lockmachine zoeken: de Lidl heeft vanaf maandag Singer lockmachines voor 150 euro.
Staat in mijn blog! (zijn meerdere linkjes, deels betaald deels gratis)quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:48 schreef Burdie het volgende:
Leuk kwak!
(Waar heb je het patroon vandaan?)
Ik vind van welquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:47 schreef Burdie het volgende:
[..]bedankt voor de tip!
Ik werk er nu eigenlijk altijd omheen, is het echt het geld waard?
Ik gebruik nu idd. een superstretch steek, werkt wel netjesquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:17 schreef Mry het volgende:
[..]
Ik vind van wel
Het is vaak sneller dan afwerken met de naaimachine en de naden worden ook veel mooier dan wanneer je een zigzagsteek gebruikt. Ik heb zelf ook geen goede stretchsteek op de naaimachine dus ik kan sinds ik een lockmachine heb veel beter met stretchstoffen werken.
Heb je dan twee machines naast elkaar staan, of kan je met een lockmachine ook 'gewone' steken? (Voor bijvoorbeeld beleg of knoopsgaten)quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:17 schreef Mry het volgende:
[..]
Ik vind van wel
Het is vaak sneller dan afwerken met de naaimachine en de naden worden ook veel mooier dan wanneer je een zigzagsteek gebruikt. Ik heb zelf ook geen goede stretchsteek op de naaimachine dus ik kan sinds ik een lockmachine heb veel beter met stretchstoffen werken.
gewoon, een stretchsteek zoals ik liet zien gebruiken, of randjes zigzaggen en daarna gewoon met een rechte naad aan elkaar maken (of met een rechte naad aan elkaar maken, trimmen, en dan zigzaggen...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:36 schreef rhubarbje het volgende:
Ik vind mijn lockmachine vervelend dus ik pak hem nooit. Ik zou wel eens een nieuwe willen maar dat lijkt zo onzinnig
Ik zit ook op les dus nu doe ik al mijn locken daar. Maar ik doe het wel, ik zie eigenlijk niet hoe je zonder kunt?
Twee machines naast elkaar, de lockmachine kan alleen naden maken die gelijk worden afgehecht. Voor bijna alle naaiprojecten waar je een lockmachine bij gebruikt heb je ook je gewone naaimachine nodig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je dan twee machines naast elkaar staan, of kan je met een lockmachine ook 'gewone' steken? (Voor bijvoorbeeld beleg of knoopsgaten)
Dat ziet er netjes uit ja! Ik denk dat je makkelijker zonder lockmachine kunt als je naaimachine dit soort steken kan maken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik gebruik nu idd. een superstretch steek, werkt wel netjeszelf bijtrimmen. alleen het naait heel langzaam en kost heel veel garen. vooral t spoeltje gaat heel hard...
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |