Ramsay moest op orders van Robb Winterfell bevrijden van Theon en zijn ironborn. Er is een aflevering dat je de hele tijd een hoorn hoort, dat is Ramsay, en Theon wordt daar dan ook zwaar gefrustreerd van. Uiteindelijk wordt Theon door zijn eigen mannen verraden, de ironborn zouden eigenlijk een vrije aftocht moeten krijgen, maar Ramsay heeft ze in plaats daarvan allemaal vermoord/ gevild.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:42 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Maar aan de hand van die brief die Yara voorlas aan het begin van deze ep hebben de mannen van Ramsey toen vervolgens al die Ironborn afgeslacht? Of was dat bluf en zijn die andere Ironborn lekker ontsnapt of hebben zich aangesloten bij Ramsey?
De antipathie jegens Tyrion is gemeend. Er is geen schrijntje twijfel wanneer ze de leugens vertelt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:00 schreef Onufriev het volgende:
Hou eens op, ik kan het niet bijbenen.
Over de ep:
Ik denk echt niet dat Shae expres Tyrion nog een trap na geeft. Kan het niet zo zijn dat Cersei af wist van haar bestaan in Kings Landing en dat zij haar verplicht en/of gechanteerd heeft te getuigen tegen Tyrion?
Terwijl hij nota bene gedwongen werd te trouwen met Sansa.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:51 schreef De_Nater het volgende:
Wat betreft het belang van de realm en Varys: kan nog steeds kloppen als Daenerys aan het hoofd komt te staan van Seven Kingdoms. Als ik op de hoogte was van de situatie bij de muur, zou ik graag wat draken achter de hand willen hebben. Draak = vuur, white walkers = ijs. Vuur smelt ijs... Niet voor niets dat onze dikkige kluns een white walker heeft gedood met iets wat met draken geassocieerd is. Het blijft echter gissen naar de motivatie van hem (= Varys) om meer dan met de wind mee te waaien als het gaat om de rechtzaak, want inderdaad: die suggestie dat hij meer sympathie heeft voor het noorden is heel negatief voor Tyrion...
Ah, OK dank. Ik zit kennelijk bij die plotlijn met Theon gewoon maar half op te lettenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:57 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Ramsay moest op orders van Robb Winterfell bevrijden van Theon en zijn ironborn. Er is een aflevering dat je de hele tijd een hoorn hoort, dat is Ramsay, en Theon wordt daar dan ook zwaar gefrustreerd van. Uiteindelijk wordt Theon door zijn eigen mannen verraden, de ironborn zouden eigenlijk een vrije aftocht moeten krijgen, maar Ramsay heeft ze in plaats daarvan allemaal vermoord/ gevild.
Is het waard om Lord of the Rings te lezen nadat je alle films hebt gezien, natuurlijk! Of hetzelfde geldt voor GoT kan ik niet beoordelen, want ik heb de boeken niet gelezen, maar boeken staan los van de verbeelding.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:04 schreef Beach het volgende:
Is het het nog waard om aan de boeken te beginnen aangezien de tv serie al zover is?
Ik ben een paar weken geleden aan boek 1 begonnen en heb het net uit. Prima los van elkaar te doen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:04 schreef Beach het volgende:
Is het het nog waard om aan de boeken te beginnen aangezien de tv serie al zover is?
Ik denk dat de afkomst van Varys uit Essos alles te betekenen heeft, ik denk dat dat de reden is waarom hij als één van de weinigen daar ook contacten heeft en de zaken daar wat sympathieker aanschouwt...quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:03 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Terwijl hij nota bene gedwongen werd te trouwen met Sansa.
Zou de afkomst van Varys uit Essos nog wat te betekenen hebben? Net als de Targaryens komt hij daar oorspronkelijk vandaan. Ligt Lys niet bij het oude Valyria in de buurt?
Verder is die suggestie met die draken natuurlijk een goeie, het ultieme wapen tegen ijszombies
Ik denk het wel. Als ik tijd over had zou ik het ook wel willen lezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:04 schreef Beach het volgende:
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:05 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Is het waard om Lord of the Rings te lezen nadat je alle films hebt gezien, natuurlijk! Of hetzelfde geldt voor GoT kan ik niet beoordelen, want ik heb de boeken niet gelezen, maar boeken staan los van de verbeelding.
okee bedanktquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:06 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Ik ben een paar weken geleden aan boek 1 begonnen en heb het net uit. Prima los van elkaar te doen.
Hmm, je zag inderdaad niet echt dat ze er moeite mee had. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat ze hem zo laat vallen, ze houdt (of hield) wel van hem, en was meer dan alleen een hoer.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:03 schreef De_Nater het volgende:
[..]
De antipathie jegens Tyrion is gemeend. Er is geen schrijntje twijfel wanneer ze de leugens vertelt.
Heb jij ooit een ex gehad? Deze haat is een teken van een gekrenkte lover...quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:12 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Hmm, je zag inderdaad niet echt dat ze er moeite mee had. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat ze hem zo laat vallen, ze houdt (of hield) wel van hem, en was meer dan alleen een hoer.
Ik denk dat hij daarmee "the realm" als antwoord bedoelde op de vraag waar hij dan tijd voor had, niet de troon. Hij zei al eerder dat hij alles voor het koninkrijk deed.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:45 schreef De_Nater het volgende:
Ik denk dat Varys niet de Iron Throne ambieert, maar meer de macht ambieert (die hij eigenlijk al heeft). Het knikje naar de Iron Throne is een knikje naar symbool van macht.
Neequote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:05 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Is het waard om Lord of the Rings te lezen nadat je alle films hebt gezien
Dat zeg ik:quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daarmee "the realm" als antwoord bedoelde op de vraag waar hij dan tijd voor had, niet de troon. Hij zei al eerder dat hij alles voor het koninkrijk deed.
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:51 schreef De_Nater het volgende:
Wat betreft het belang van de realm en Varys: kan nog steeds kloppen als Daenerys aan het hoofd komt te staan van Seven Kingdoms. Als ik op de hoogte was van de situatie bij de muur, zou ik graag wat draken achter de hand willen hebben. Draak = vuur, white walkers = ijs. Vuur smelt ijs... Niet voor niets dat onze dikkige kluns een white walker heeft gedood met iets wat met draken geassocieerd is. Het blijft echter gissen naar de motivatie van hem (= Varys) om meer dan met de wind mee te waaien als het gaat om de rechtzaak, want inderdaad: die suggestie dat hij meer sympathie heeft voor het noorden is heel negatief voor Tyrion...
Jawel.quote:
Vond je de films wel goed?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:28 schreef timmmmm het volgende:
De saaiste, meest langdradige boeken ooit geschreven
Ja, in de boeken zit veel meer diepgang en in de serie zijn belangrijke dingen voor het verhaal weggelaten die imo veel hadden toegevoegd.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:04 schreef Beach het volgende:
Deze discussie ging over de LotR boekenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:42 schreef BaajGuardian het volgende:
Dit topic gaat over de serie niet over de boeken, de serie is toch een interpetatie van de boeken en willen jullie over boeken praten is daar een ander topic voor.
Maar hij beweerde dat ze niet meer was dan dat. En dat deed pijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:12 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Hmm, je zag inderdaad niet echt dat ze er moeite mee had. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat ze hem zo laat vallen, ze houdt (of hield) wel van hem, en was meer dan alleen een hoer.
Die staan bomvol spoilers.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:42 schreef BaajGuardian het volgende:
Dit topic gaat over de serie niet over de boeken, de serie is toch een interpetatie van de boeken en willen jullie over boeken praten is daar een ander topic voor.
Ze is wel oerdom hoor om dat niet door te hebben...quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar hij beweerde dat ze niet meer was dan dat. En dat deed pijn.
Wel een beetje extreem om dan meteen iemand de dood in te jagen met je getuigenis, maar ze laat hem niet vallen, hij liet HAAR vallen. Ervan uitgaande dat ze niet door had dat hij die dingen zei om haar te beschermen.
Hitlerquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:59 schreef jatochneetoch het volgende:
Sommige vrouwelijke users hier zouden hitler nog sympathiek vinden als hij maar een lekkerding was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Godverdomme vent, anders lees je het topic even doorquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:59 schreef jatochneetoch het volgende:
Sommige vrouwelijke users hier zouden hitler nog sympathiek vinden als hij maar een lekkerding was
Dan heb ik het vooral over jou ja.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Godverdomme vent, anders lees je het topic even doorHoe vaak moet ik het nog herhalen
Ik ben 14 en fan van Jaime, niet van de acteur. Discussie klaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:04 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Dan heb ik het vooral over jou ja.
Hij probeert kinderen te vermoorden en verkracht een vrouw en jij zit hem als een verliefde puber te verdedigen
Ik weet niet hoe oud je bent, maar gedraag je is een beetje volwassen. Je hebt het over niks anders dan jaime en "de boeken". GoT bestaat uit nog meer he
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:04 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Hij probeert kinderen te vermoorden en verkracht een vrouw en jij zit hem als een verliefde puber te verdedigen
Hij moest hard tegen haar zijn omdat zij ondanks alle aanwijzingen te dom was om te begrijpen hoe gevaarlijk King's Landing voor haar was.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wel een beetje extreem om dan meteen iemand de dood in te jagen met je getuigenis, maar ze laat hem niet vallen, hij liet HAAR vallen. Ervan uitgaande dat ze niet door had dat hij die dingen zei om haar te beschermen.
Strawberry snapt dat allang, je uitleg is een beetje zinloos.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:06 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Hij moest hard tegen haar zijn omdat zij ondanks alle aanwijzingen te dom was om te begrijpen hoe gevaarlijk King's Landing voor haar was.
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:00 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hitler
Khaleesi toch... Minpunt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het geeft verder niets, je hebt heel veel bonuspunten opgebouwd de laatste tijd.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
Ik ben het niet helemaal met haar eens. Ik vind niet dat Tyrion Shae heeft laten vallen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Strawberry snapt dat allang, je uitleg is een beetje zinloos.
Nee, SB schrijft (net als ik) de ZIENSWIJZE van Shae. Hoe ZIJ het ziet. Dat dat niet in overeenkomst met de waarheid is, dat weten we, de kijkers, wel. Dat heb ik in vorige topic ook tig keren ook steeds weer opnieuw moeten uitleggen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:19 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met haar eens. Ik vind niet dat Tyrion Shae heeft laten vallen.
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:04 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar gedraag je is een beetje volwassen. Je hebt het over niks anders dan jaime en "de boeken". GoT bestaat uit nog meer he
Scene was sowieso wat minder. In de tijd die Ramsay neemt om dat hok open te maken had Yara al 3 keer een bijl ijn zijn hoofd kunnen gooien. En dan lekker makkelijk een cut naar het moment dat ze op hun gemakje de boot in kunnen stappen. Ga dan gewoon niet die hele scene doen, sloeg nergens op zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:31 schreef Ugjerke het volgende:
Waarom vind iedereen het trouwens zo vreemd dat ze honden eruit weten te rennen? Hoe moeilijk dat is ligt maar net aan het soort hond.
Mee eens, ze hadden er sowieso beter een tijdje mee kunnen wachten, met deze scene.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:06 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Scene was sowieso te stom voor woorden. In de tijd die Ramsay neemt om dat hok open te maken had Yara al 3 keer een bijl ijn zijn hoofd kunnen gooien. En dan lekker makkelijk een cut naar het moment dat ze op hun gemakje de boot in kunnen stappen. Ga dan gewoon niet die hele scene doen, sloeg nergens op zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zat inderdaad ook al van "Waarom laat je hem rustig dat slot openmaken? Hak hem neer!".Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
Ik denk dat laatste.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even terug naar de trial: ze hebben dus klaarblijkelijk Ser Dontos gevonden met de ketting. Dan hebben ze dus ook gezien dat hij is neergeschoten.
Gaan ze zich dan niet afvragen wie dat dan hebben gedaan? Wie er nog meer medeplichtig zijn? Ze richten zich enkel op Sansa en Tyrion nu. Of ze denken dat Tyrion mannen instructies heeft gegeven Dontos te gebruiken als speldenkussen.
Ik denk het ook, hij is immers een monster.quote:
Tja, of dat Sansa dat heeft geïnstrueerd, of gedaan for that matter? Ze hoeven niet echt te 'denken', omdat er daar ook helemaal geen reden voor is in die schijnvertoningquote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even terug naar de trial: ze hebben dus klaarblijkelijk Ser Dontos gevonden met de ketting. Dan hebben ze dus ook gezien dat hij is neergeschoten.
Gaan ze zich dan niet afvragen wie dat dan hebben gedaan? Wie er nog meer medeplichtig zijn? Ze richten zich enkel op Sansa en Tyrion nu. Of ze denken dat Tyrion mannen instructies heeft gegeven Dontos te gebruiken als speldenkussen.
Ik denk ook dat Varys aan de kant van Deanerys staat. Voor de mensen die de bovenstaande scene zijn vergeten:quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:25 schreef Shotty het volgende:
Varys motivatie blijft briljant om naar te raden:
In season 1 overlegd hij samen met Illyrio Mopatis, en op een zeer andere manier dan in "court":
"if one hand can die, why not another?" "what good is war now?"
Tegen Ned zegt hij dat hij alles voor de realm doet. Maar uiteinderlijk wil hij blijkbaar oorlog.
Illrio was Viserys en Daenerys' gastheer. hij regelde het huwelijk met Khal Drogo.
Toen Daenerys op het punt stond vergiftigd te worden, werd Jorah "gewaarschuwd"
"The Spider says you can come home now, here is your royal pardon"
Varys staat aan Daenerys kant?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |