Wat kiezenquote:Op donderdag 15 mei 2014 14:04 schreef DieselTank het volgende:
Ik zou kiezen voor diesel.
Maar wat is het probleem nou??
Hoezo mis je dit? Wie vraagt er om dan?quote:Op woensdag 14 mei 2014 07:53 schreef sijs het volgende:
ik mis een heel belangrijk ding; als er een gasinstallatie inzit wordt je "beloond" met een veel hogere aanslag motorrijtuigenbelasting... als dank voor het mileuvriendelijk rijden op een goedkopere brandstof
over vermogen: gas heeft een lagere calorische inhoud dan benzine, vandaar dat als je motor op gas loopt hij wat minder vermogen geeft dan wanneer hij op benzine draait
meestal heb je op je dashboard een schakelaar zitten die je op gas of benzine zet, - bij oudere auto's moest je handmatig op benzine starten en hem zelf op gas zetten, modernere installaties doen het zelf
oudere installaties hebben een verdamper met een ring onder de carburateur
moderne injectiemotoren hebben - of vloebare gas injectie - of gewone gas injectie in het inlaatsysteem
			
			
			
			Goed afgesteld zelfs meer vermogenquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat kiezen
[..]
Hoezo mis je dit? Wie vraagt er om dan?
Daarnaast moet jij je denk ik nog een beetje inlezen. Een auto met een beetje moderne gasinstallatie heeft niet minder vermogen dan dezelfde auto op benzine.
			
			
			
			Klopt, maar bij mijn vorige auto met Vialle LPi installatie was er geen verschil merkbaar.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:28 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Goed afgesteld zelfs meer vermogen
			
			
			
			Jaquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:28 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Goed afgesteld zelfs meer vermogen
			
			
			
			het ging mede om de kosten van het rijden op gas / benzine en de belasting speelt daar een grote rol inquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat kiezen
[..]
Hoezo mis je dit? Wie vraagt er om dan?
Daarnaast moet jij je denk ik nog een beetje inlezen. Een auto met een beetje moderne gasinstallatie heeft niet minder vermogen dan dezelfde auto op benzine.
			
			
			
			Ja, neem het volgende in gedachte:quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:03 schreef sijs het volgende:
[..]
het ging mede om de kosten van het rijden op gas / benzine en de belasting speelt daar een grote rol in
en als we gaan katten
vermogen word door het brandstof/zuurstof mengsel geleverd; en door de calorisch inhoud van de brandstof gecombineerd met het slagvolume en de compressieverhouding
lpg heeft minder calorisch inhoud dan benzine, bijvoorbeeld een stof als nitro heeft een veel hogere calorisch waarde
vandaar als je nitro gebruikt levert diezelfde motor veel meer vermogen dan met benzine, ( en is hij meestal eerder stuk) en dus met lpg levert hij minder vermogen
alleen merk je het met moderner motoren wat minder ( 120 kw ip 110 merk je niet, 25 naar 20 kw merk je wel degelijk)
			
			
			
			quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:16 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ja, neem het volgende in gedachte:
1. LPI zorgt ervoor dat gas van vloeibaar naar gas gaat in het spruitstuk, ontrekt warme aan de omgeving, koelere lucht levert meer vermogen
2. als je een beetje snugger bent mod je de ignitionmap en kan je de boel een stuk vervroegen omdat lpg bijna niet pingelt, ook meer vermogen.
deze 2 samen doen de calorische tekort bijna of geheel tenniet.
klopt maar dan ben je de motor aan het manipuleren en idd doordat kouder lucht "compacter" is bevat het meer zuurstof dus kan je meer branstof laten ontbranden ( functie van een intercooler bij drukvulling)
maar in beginsel ging het over een gewoon polo'tje met gas/benzine
			
			
			
			Ja maar dat vraagt TS toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:03 schreef sijs het volgende:
[..]
het ging mede om de kosten van het rijden op gas / benzine en de belasting speelt daar een grote rol in
en als we gaan katten
vermogen word door het brandstof/zuurstof mengsel geleverd; en door de calorisch inhoud van de brandstof gecombineerd met het slagvolume en de compressieverhouding
lpg heeft minder calorisch inhoud dan benzine, bijvoorbeeld een stof als nitro heeft een veel hogere calorisch waarde
vandaar als je nitro gebruikt levert diezelfde motor veel meer vermogen dan met benzine, ( en is hij meestal eerder stuk) en dus met lpg levert hij minder vermogen
alleen merk je het met moderner motoren wat minder ( 120 kw ip 110 merk je niet, 25 naar 20 kw merk je wel degelijk)
			
			
			
			ik merk dat je het perfect weet......quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar dat vraagt TS toch helemaal niet?
En nee, je merkt het helemaal niet. Zoals eerder gezegd kan een auto op LPG zelfs meer vermogen hebben.
			
			
			
			Heb 5 jaar en 170k km Vialle LPi gereden dus heb wel wat ervaring ja...quote:
			
			
			
			Een gewoon polo'tje kan toch ook een klopsensor hebben, zoals bijna iedere moderne auto. Deze regelt het ontstekingstijdstip ook af, als je bijvoorbeeld Ultimate 98 tankt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:30 schreef sijs het volgende:
klopt maar dan ben je de motor aan het manipuleren en idd doordat kouder lucht "compacter" is bevat het meer zuurstof dus kan je meer branstof laten ontbranden ( functie van een intercooler bij drukvulling)
maar in beginsel ging het over een gewoon polo'tje met gas/benzine
			
			
			
			G3 systemen werken zoquote:Op maandag 12 mei 2014 15:46 schreef OOST het volgende:
Meestal zit er ergens een knop met een lampje daarvoor (dashboard, middenconsole). Verder rijdt ie op benzine natuurlijk veel feller.
o ja, normaal gesproken start ie vanzelf op benzine en schakelt dan ff later over op gas. Zo werkte dat tenminste bij alle gas auto's zie ik gezien heb,
			
			
			
			op benzine is de motor feller dat is nu eenmaal zo! gas geeft een mindere snelle knal in je cillinders.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:50 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Bullshit, hangt af van de auto en LPG installatie.
on-topic, inderdaad, er zit een knopje ergens waarmee je hem kan overschakelen, als je hem net start zie je een lampje knipperen.
			
			
			
			dan kan die VEEL zuiniger lopenquote:Op maandag 12 mei 2014 16:12 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
afstelling van de installatie heeft er niet zo heel veel mee te maken, ECM wilt altijd 14.7:1 halen, met de afstelling kan je de open loop wel verkloten.
Op mijn auto heb ik zelfs meer vermogen op LPG trouwens.
			
			
			
			en dan ook niet op lpg want G3 installatie start op benzine.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:03 schreef InFrA-WiZ het volgende:
En als de bezinetank helemaal leeg is is er kans dat ie niet start alsie op bezine start :/
			
			
			
			die schakelen meestal ook over op LPG of benzine met het knopje. deed mijn benz uit 69 al.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:38 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon 100 km rijden en kijken of de benzinemeter dan is teruggelopen is vast te makkelijk.
			
			
			
			Ja maar we hebben het hier niet over oude busjes of kevers met een mengstuk onder de carburator he.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 01:25 schreef T42 het volgende:
[..]
op benzine is de motor feller dat is nu eenmaal zo! gas geeft een mindere snelle knal in je cillinders.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |