abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2014 @ 01:37:00 #26
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139934648
Vraag het je vader.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 14 mei 2014 @ 01:48:49 #27
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_139934724
Vraag het je moeder.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_139935726
ik mis een heel belangrijk ding; als er een gasinstallatie inzit wordt je "beloond" met een veel hogere aanslag motorrijtuigenbelasting... als dank voor het mileuvriendelijk rijden op een goedkopere brandstof

over vermogen: gas heeft een lagere calorische inhoud dan benzine, vandaar dat als je motor op gas loopt hij wat minder vermogen geeft dan wanneer hij op benzine draait

meestal heb je op je dashboard een schakelaar zitten die je op gas of benzine zet, - bij oudere auto's moest je handmatig op benzine starten en hem zelf op gas zetten, modernere installaties doen het zelf

oudere installaties hebben een verdamper met een ring onder de carburateur

moderne injectiemotoren hebben - of vloebare gas injectie - of gewone gas injectie in het inlaatsysteem
  woensdag 14 mei 2014 @ 08:13:35 #29
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_139935884
pi_139937259
quote:
5s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:13 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is een Koltec lpg systeem geloof ik, Vialle AMS werd vaker gebruikt in zulke auto'tjes dus hij kan ook deze hebben:
life happens while you're pusing the throttle.
pi_139981569
Je kan het ook ruiken bij de uitlaat. Alhoewel ik het vermoeden heb dat TS dat verschil niet kan ruiken :').
pi_139982569
Ik zou kiezen voor diesel.
Maar wat is het probleem nou?? :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:24:42 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_140004619
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 14:04 schreef DieselTank het volgende:
Ik zou kiezen voor diesel.
Maar wat is het probleem nou?? :')
Wat kiezen :')

quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 07:53 schreef sijs het volgende:
ik mis een heel belangrijk ding; als er een gasinstallatie inzit wordt je "beloond" met een veel hogere aanslag motorrijtuigenbelasting... als dank voor het mileuvriendelijk rijden op een goedkopere brandstof

over vermogen: gas heeft een lagere calorische inhoud dan benzine, vandaar dat als je motor op gas loopt hij wat minder vermogen geeft dan wanneer hij op benzine draait

meestal heb je op je dashboard een schakelaar zitten die je op gas of benzine zet, - bij oudere auto's moest je handmatig op benzine starten en hem zelf op gas zetten, modernere installaties doen het zelf

oudere installaties hebben een verdamper met een ring onder de carburateur

moderne injectiemotoren hebben - of vloebare gas injectie - of gewone gas injectie in het inlaatsysteem
Hoezo mis je dit? Wie vraagt er om dan?
Daarnaast moet jij je denk ik nog een beetje inlezen. Een auto met een beetje moderne gasinstallatie heeft niet minder vermogen dan dezelfde auto op benzine.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:28:31 #34
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_140004800
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat kiezen :')

[..]

Hoezo mis je dit? Wie vraagt er om dan?
Daarnaast moet jij je denk ik nog een beetje inlezen. Een auto met een beetje moderne gasinstallatie heeft niet minder vermogen dan dezelfde auto op benzine.
Goed afgesteld zelfs meer vermogen ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:30:06 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_140004864
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Goed afgesteld zelfs meer vermogen ;)
Klopt, maar bij mijn vorige auto met Vialle LPi installatie was er geen verschil merkbaar.
pi_140006939








En deze had mijn vader vroeger, die was echt master. Dat witte knopje drukte je voor het starten, op het laatste was het achter elkaar klikken, gaspedaal pompen en doorstarten tot ie aansloeg. Toen had ie Ascona 290k gelopen.

.
pi_140007191
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Goed afgesteld zelfs meer vermogen ;)
Ja ^O^ , maar wie veranderd de ignitionmaps om gebruik te maken van het feit dat LPG bijna niet pingelt, juist, bijna niemand :'( (ik wel trouwens). dus niemand zal het met je opmerking eens zijn (ik wel trouwens, uiteraard).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_140018278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat kiezen :')

[..]

Hoezo mis je dit? Wie vraagt er om dan?
Daarnaast moet jij je denk ik nog een beetje inlezen. Een auto met een beetje moderne gasinstallatie heeft niet minder vermogen dan dezelfde auto op benzine.
het ging mede om de kosten van het rijden op gas / benzine en de belasting speelt daar een grote rol in
en als we gaan katten

vermogen word door het brandstof/zuurstof mengsel geleverd; en door de calorisch inhoud van de brandstof gecombineerd met het slagvolume en de compressieverhouding

lpg heeft minder calorisch inhoud dan benzine, bijvoorbeeld een stof als nitro heeft een veel hogere calorisch waarde
vandaar als je nitro gebruikt levert diezelfde motor veel meer vermogen dan met benzine, ( en is hij meestal eerder stuk) en dus met lpg levert hij minder vermogen

alleen merk je het met moderner motoren wat minder ( 120 kw ip 110 merk je niet, 25 naar 20 kw merk je wel degelijk)
pi_140018747
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:03 schreef sijs het volgende:

[..]

het ging mede om de kosten van het rijden op gas / benzine en de belasting speelt daar een grote rol in
en als we gaan katten

vermogen word door het brandstof/zuurstof mengsel geleverd; en door de calorisch inhoud van de brandstof gecombineerd met het slagvolume en de compressieverhouding

lpg heeft minder calorisch inhoud dan benzine, bijvoorbeeld een stof als nitro heeft een veel hogere calorisch waarde
vandaar als je nitro gebruikt levert diezelfde motor veel meer vermogen dan met benzine, ( en is hij meestal eerder stuk) en dus met lpg levert hij minder vermogen

alleen merk je het met moderner motoren wat minder ( 120 kw ip 110 merk je niet, 25 naar 20 kw merk je wel degelijk)
Ja, neem het volgende in gedachte:
1. LPI zorgt ervoor dat gas van vloeibaar naar gas gaat in het spruitstuk, ontrekt warme aan de omgeving, koelere lucht levert meer vermogen
2. als je een beetje snugger bent in engine mapping mod je de ignitionmap en kan je de boel een stuk vervroegen omdat lpg bijna niet pingelt, ook meer vermogen.

deze 2 samen doen de calorische tekort bijna of geheel tenniet.

[ Bericht 0% gewijzigd door eXplorer1 op 16-05-2014 14:47:36 ]
life happens while you're pusing the throttle.
pi_140019269
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:16 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ja, neem het volgende in gedachte:
1. LPI zorgt ervoor dat gas van vloeibaar naar gas gaat in het spruitstuk, ontrekt warme aan de omgeving, koelere lucht levert meer vermogen
2. als je een beetje snugger bent mod je de ignitionmap en kan je de boel een stuk vervroegen omdat lpg bijna niet pingelt, ook meer vermogen.

deze 2 samen doen de calorische tekort bijna of geheel tenniet.

klopt maar dan ben je de motor aan het manipuleren en idd doordat kouder lucht "compacter" is bevat het meer zuurstof dus kan je meer branstof laten ontbranden ( functie van een intercooler bij drukvulling)

maar in beginsel ging het over een gewoon polo'tje met gas/benzine
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:44:31 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_140019695
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:03 schreef sijs het volgende:

[..]

het ging mede om de kosten van het rijden op gas / benzine en de belasting speelt daar een grote rol in
en als we gaan katten

vermogen word door het brandstof/zuurstof mengsel geleverd; en door de calorisch inhoud van de brandstof gecombineerd met het slagvolume en de compressieverhouding

lpg heeft minder calorisch inhoud dan benzine, bijvoorbeeld een stof als nitro heeft een veel hogere calorisch waarde
vandaar als je nitro gebruikt levert diezelfde motor veel meer vermogen dan met benzine, ( en is hij meestal eerder stuk) en dus met lpg levert hij minder vermogen

alleen merk je het met moderner motoren wat minder ( 120 kw ip 110 merk je niet, 25 naar 20 kw merk je wel degelijk)
Ja maar dat vraagt TS toch helemaal niet?

En nee, je merkt het helemaal niet. Zoals eerder gezegd kan een auto op LPG zelfs meer vermogen hebben.
pi_140020269
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja maar dat vraagt TS toch helemaal niet?

En nee, je merkt het helemaal niet. Zoals eerder gezegd kan een auto op LPG zelfs meer vermogen hebben.
ik merk dat je het perfect weet......
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:08:55 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_140020556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:00 schreef sijs het volgende:

[..]

ik merk dat je het perfect weet......
Heb 5 jaar en 170k km Vialle LPi gereden dus heb wel wat ervaring ja...
Maar goed, je hoeft mij en andere posters hier niet te geloven. Hier ging de vraag van TS trouwens ook helemaal niet over.
pi_140027915
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:30 schreef sijs het volgende:

klopt maar dan ben je de motor aan het manipuleren en idd doordat kouder lucht "compacter" is bevat het meer zuurstof dus kan je meer branstof laten ontbranden ( functie van een intercooler bij drukvulling)

maar in beginsel ging het over een gewoon polo'tje met gas/benzine

Een gewoon polo'tje kan toch ook een klopsensor hebben, zoals bijna iedere moderne auto. Deze regelt het ontstekingstijdstip ook af, als je bijvoorbeeld Ultimate 98 tankt.

Dit bovenstaande gebeurt op gas ook, de ecu meet geen klop en vervroegt het ontstekingstijdstip. De vloeibare lpi inspuiting koelt de lucht waardoor het meer zuurstof in de cilinder terecht komt.

Dit samen heft zeker de lage calorische waarde op en geeft soms zelfs meer vermogen.
.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 01:24:38 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_140044273
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:46 schreef OOST het volgende:
Meestal zit er ergens een knop met een lampje daarvoor (dashboard, middenconsole). Verder rijdt ie op benzine natuurlijk veel feller.

o ja, normaal gesproken start ie vanzelf op benzine en schakelt dan ff later over op gas. Zo werkte dat tenminste bij alle gas auto's zie ik gezien heb,
G3 systemen werken zo ;) G2 niet
  zaterdag 17 mei 2014 @ 01:25:46 #46
53151 T42
Pinball Wizard
pi_140044307
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:50 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Bullshit, hangt af van de auto en LPG installatie.

on-topic, inderdaad, er zit een knopje ergens waarmee je hem kan overschakelen, als je hem net start zie je een lampje knipperen.
op benzine is de motor feller dat is nu eenmaal zo! gas geeft een mindere snelle knal in je cillinders.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 01:26:41 #47
53151 T42
Pinball Wizard
pi_140044340
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:12 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

afstelling van de installatie heeft er niet zo heel veel mee te maken, ECM wilt altijd 14.7:1 halen, met de afstelling kan je de open loop wel verkloten.
Op mijn auto heb ik zelfs meer vermogen op LPG trouwens.
dan kan die VEEL zuiniger lopen ;)
  zaterdag 17 mei 2014 @ 01:27:28 #48
53151 T42
Pinball Wizard
pi_140044370
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:03 schreef InFrA-WiZ het volgende:
En als de bezinetank helemaal leeg is is er kans dat ie niet start alsie op bezine start :/
en dan ook niet op lpg want G3 installatie start op benzine.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 01:28:04 #49
53151 T42
Pinball Wizard
pi_140044399
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:38 schreef Light het volgende:

[..]

Gewoon 100 km rijden en kijken of de benzinemeter dan is teruggelopen is vast te makkelijk.
die schakelen meestal ook over op LPG of benzine met het knopje. deed mijn benz uit 69 al.
pi_140047935
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 01:25 schreef T42 het volgende:

[..]

op benzine is de motor feller dat is nu eenmaal zo! gas geeft een mindere snelle knal in je cillinders.
Ja maar we hebben het hier niet over oude busjes of kevers met een mengstuk onder de carburator he.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')