abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Admin zondag 11 mei 2014 @ 12:14:39 #76
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139821852
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:35 schreef marcodej het volgende:
Een Songfestival is niet voor statements.
Alle landen hadden een statement met hun liedje , de een pesten, de ander kindermishandeling, enz enz.
dat hoort erbij, net zoals bij de miss verkiezingen. Bedenk dat heeeeeel veel mensen het lied cq optreden gisteravond pas voor het eerst zagen, en die de hele hup rondom niet meegemaakt hebben en dan toch op het liedje gestemd hebben.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:19:30 #77
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_139821952
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:57 schreef Fascination het volgende:
Ook weer typisch dat Frankrijk als enige land de puntentelling in het Frans deed en dat de vrouw die de punten gaf een heel verhaal in het Frans begon af te steken. :')! Zo onbeschoft. Eigenlijk wel goed dat ze als laatst zijn geëindigd gister, hoewel ik het liedje wel leuk vind.
Echt tolerant van je. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_139822118
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 10:12 schreef Slobeend het volgende:
Dat gezeik over Arie Slob is te treurig voor woorden. Ontzettend moralistisch, zogenaamd tolerant, kutland zijn we geworden :r
Inderdaad zwaar overtrokken. Slob heeft gewoon bedoeld dat een ander land boven Nederland is geëindigd. Uit niks blijkt een afkeur van de Oostenrijkse inzending.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:30:33 #79
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_139822215
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 10:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoef je het festival volgend jaar in ieder geval niet zelf te organiseren.
Juist jammer. Dat is echt een prima boost voor je toerisme/economie.
Al die promofilmpjes e.d zijn er niet zonder reden.

Rusland _O_
Polen _O_
Nederland _O_
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_139822229
Het enige jammere aan de winst van Oostenrijk zijn dit soort reacties:

quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 09:30 schreef Xaxax het volgende:
Kunnen we volgend jaar niet Gordon niet met een paar tieten naar het songfestival sturen?
Gegarandeerd een hoge score of winst....
Omdat er uitgerekend een als vrouw verklede man met baard wint en Nederland niet heeft gewonnen (klassering doet er niet toe), krijg je dit soort reacties. Zo hebben de cynici weer een stok om mee te slaan.

Gisteren keken ruim 5 miljoen mensen naar de finale van het Songfestival, oplopend tot 6,2 bij het optreden van Ilse en Waylon en zelfs 6,6 bij de bekendmaking van de uitslag. Dat zijn geweldige cijfers die aantonen dat het Songfestival nog altijd enorm leeft in Nederland.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:31:46 #81
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_139822241
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:57 schreef Fascination het volgende:
Ook weer typisch dat Frankrijk als enige land de puntentelling in het Frans deed en dat de vrouw die de punten gaf een heel verhaal in het Frans begon af te steken. :')! Zo onbeschoft. Eigenlijk wel goed dat ze als laatst zijn geëindigd gister, hoewel ik het liedje wel leuk vind.
Daarom eindigen ze ook altijd onderaan. Heerlijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_139822275
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Alle landen hadden een statement met hun liedje , de een pesten, de ander kindermishandeling, enz enz.
dat hoort erbij, net zoals bij de miss verkiezingen. Bedenk dat heeeeeel veel mensen het lied cq optreden gisteravond pas voor het eerst zagen, en die de hele hup rondom niet meegemaakt hebben en dan toch op het liedje gestemd hebben.
Ik heb er persoonlijk niks op tegen als liedjes ergens over gaan. "Ik hou van jou, de lucht is blauw" kennen we zo onderhand wel een keer. Zolang het onderwerp maar oprecht wordt gebracht; niet nep, maar echt gemeend.

Ik vond de inzending van Hongarije geweldig.
  Redactie Sport zondag 11 mei 2014 @ 12:35:13 #83
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139822317
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Alle landen hadden een statement met hun liedje , de een pesten, de ander kindermishandeling, enz enz.
dat hoort erbij, net zoals bij de miss verkiezingen. Bedenk dat heeeeeel veel mensen het lied cq optreden gisteravond pas voor het eerst zagen, en die de hele hup rondom niet meegemaakt hebben en dan toch op het liedje gestemd hebben.
Ik vind het meer jammer dat je dus aan landen toont dat een shock act scoort. Nu wordt het weer net zo'n trieste bedoening als 2007, het jaar na Lordi (overigens moet gezegd worden dat toen WEL een goed liedje won)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Admin zondag 11 mei 2014 @ 12:35:58 #84
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139822330
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb er persoonlijk niks op tegen als liedjes ergens over gaan. "Ik hou van jou, de lucht is blauw" kennen we zo onderhand wel een keer. Zolang het onderwerp maar oprecht wordt gebracht; niet nep, maar echt gemeend.

Ik vond de inzending van Hongarije geweldig.
ik ook. knul deed het geweldig.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:37:23 #85
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_139822363
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

ik ook. knul deed het geweldig.
Eensch _O_ Was een goed nummer.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 11 mei 2014 @ 12:39:30 #86
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139822418
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Inderdaad zwaar overtrokken. Slob heeft gewoon bedoeld dat een ander land boven Nederland is geëindigd. Uit niks blijkt een afkeur van de Oostenrijkse inzending.
Dit...als het een ander land was geweest, had hij hetzelfde getweet, maar dan met een ander land.
Sommige mensen zoeken wel heel snel naar een stok om mee te slaan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zondag 11 mei 2014 @ 12:40:53 #87
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139822442
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

ik ook. knul deed het geweldig.
Dat nummer is ook het best blijven hangen, was ook veel beter dan van de week met de semi.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zondag 11 mei 2014 @ 12:41:51 #89
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_139822463
En toch is het maar 5e geeindigd en zelfs 10e bij de televoters
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_139822619
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:57 schreef Fascination het volgende:
Ook weer typisch dat Frankrijk als enige land de puntentelling in het Frans deed en dat de vrouw die de punten gaf een heel verhaal in het Frans begon af te steken. :')! Zo onbeschoft. Eigenlijk wel goed dat ze als laatst zijn geëindigd gister, hoewel ik het liedje wel leuk vind.
Ik snap de ophef daarover niet helemaal. Of ligt dat aan het hele verhaal dat die vrouw begon te houden of aan haar behoorlijk chagrijnige gezicht? Want Frankrijk doet de puntenverdeling toch élk jaar in het Frans? En België vaak ook, vorig jaar in elk geval.
pi_139822644
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:31 schreef Elfletterig het volgende:
Het enige jammere aan de winst van Oostenrijk zijn dit soort reacties:

[..]

Omdat er uitgerekend een als vrouw verklede man met baard wint en Nederland niet heeft gewonnen (klassering doet er niet toe), krijg je dit soort reacties. Zo hebben de cynici weer een stok om mee te slaan.

Gisteren keken ruim 5 miljoen mensen naar de finale van het Songfestival, oplopend tot 6,2 bij het optreden van Ilse en Waylon en zelfs 6,6 bij de bekendmaking van de uitslag. Dat zijn geweldige cijfers die aantonen dat het Songfestival nog altijd enorm leeft in Nederland.
klep dicht flapdrol...anders sturen we jou vriendin met snor er wel naar toe...
pi_139822756
quote:
5s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:47 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik snap de ophef daarover niet helemaal. Of ligt dat aan het hele verhaal dat die vrouw begon te houden of aan haar behoorlijk chagrijnige gezicht? Want Frankrijk doet de puntenverdeling toch élk jaar in het Frans? En België vaak ook, vorig jaar in elk geval.
de Belgen wisselen elk jaar van Vlaams naar Waals en vv
dag
  zondag 11 mei 2014 @ 12:55:15 #93
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139822840
quote:
5s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:47 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik snap de ophef daarover niet helemaal. Of ligt dat aan het hele verhaal dat die vrouw begon te houden of aan haar behoorlijk chagrijnige gezicht? Want Frankrijk doet de puntenverdeling toch élk jaar in het Frans? En België vaak ook, vorig jaar in elk geval.
Ik haakte af bij het verhaal, maar dat is omdat ik er niets van verstond en het vrij lang was in vergelijking tot alle andere landen. Als ze net als de rest twee zinnen en de puntentelling had gedaan, was het me waarschijnlijk niet eens echt opgevallen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_139822867
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Alle landen hadden een statement met hun liedje , de een pesten, de ander kindermishandeling, enz enz.
dat hoort erbij, net zoals bij de miss verkiezingen. Bedenk dat heeeeeel veel mensen het lied cq optreden gisteravond pas voor het eerst zagen, en die de hele hup rondom niet meegemaakt hebben en dan toch op het liedje gestemd hebben.
Een boodschap in je liedje is wat anders dan een statement.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_139822878
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:48 schreef Xaxax het volgende:

[..]

klep dicht flapdrol...anders sturen we jou vriendin met snor er wel naar toe...
:')
pi_139822908
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee, ik vond Rusland niet over de top. En een mossel? Waar heb je die dan gezien?
Op de borst van San Marino.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_139822948
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vind het meer jammer dat je dus aan landen toont dat een shock act scoort. Nu wordt het weer net zo'n trieste bedoening als 2007, het jaar na Lordi (overigens moet gezegd worden dat toen WEL een goed liedje won)
Nah, het is veel meer dan een shock act, daarmee doe je Oostenrijk echt te kort. Het is een goed nummer met goede zang ook live. Van te voren werd Armenie als grote kanshebber voor de overwinning getipt, maar omdat de zanger er live niets van bakte, is het "maar" vierde geworden. Het optreden zelf is erg bepalend voor het eindresultaat, zie ook Nederland dat door een erg goede performance tweede is geworden. Daarenboven is de boodschap die Conchita bracht momenteel erg relevant, dus is het logisch dat veel landen zich daarover willen uitspreken.

quote:
5s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:47 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik snap de ophef daarover niet helemaal. Of ligt dat aan het hele verhaal dat die vrouw begon te houden of aan haar behoorlijk chagrijnige gezicht? Want Frankrijk doet de puntenverdeling toch élk jaar in het Frans? En België vaak ook, vorig jaar in elk geval.
Ja, klopt, en ieder jaar erger ik me er weer aan. Ik vind het niet meer van deze tijd om voor Frankrijk een uitzonderingspositie te laten bestaan. Spaans wordt ook in erg veel landen gesproken en Spanje doet ook elk jaar een financiële bijdrage aan het festival, toch schikken zij zich wel met de afspraak dat Engels de voertaal is. Er doen zoveel landen mee waar geen Frans wordt gesproken en begrepen dat ik het onbeschoft vind om toch in je eigen taal te blijven doorlullen. Het songfestival is nota bene opgericht om een eenheid in Europa te creëren.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_139823052
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:02 schreef yvonne het volgende:
Als ik de commentaren in de topics zie na het winnen van Oostenrijk denk ik dat het statement nog steeds gemaakt moet worden...

Ik ben blij dat 2 aparte liedjes op 1 en 2 staan. Als Zweden gewonnen had was het het zoveelste typische songfestivalnummertje geweest.
Dit soort statements werken alleen maar contraproductief. Een zwarte dag voor de doorsnee homo die zich niet zo nodig hoeft aan te stellen en gewoon normaal wil leven.
  Redactie Sport zondag 11 mei 2014 @ 13:08:04 #99
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139823118
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:00 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nah, het is veel meer dan een shock act, daarmee doe je Oostenrijk echt te kort. Het is een goed nummer met goede zang ook live. Van te voren werd Armenie als grote kanshebber voor de overwinning getipt, maar omdat de zanger er live niets van bakte, is het "maar" vierde geworden. Het optreden zelf is erg bepalend voor het eindresultaat, zie ook Nederland dat door een erg goede performance tweede is geworden. Daarenboven is de boodschap die Conchita bracht momenteel erg relevant, dus is het logisch dat veel landen zich daarover willen uitspreken.

[..]

Ja, klopt, en ieder jaar erger ik me er weer aan. Ik vind het niet meer van deze tijd om voor Frankrijk een uitzonderingspositie te laten bestaan. Spaans wordt ook in erg veel landen gesproken en Spanje doet ook elk jaar een financiële bijdrage aan het festival, toch schikken zij zich wel met de afspraak dat Engels de voertaal is. Er doen zoveel landen mee waar geen Frans wordt gesproken en begrepen dat ik het onbeschoft vind om toch in je eigen taal te blijven doorlullen. Het songfestival is nota bene opgericht om een eenheid in Europa te creëren.
Of het een goed liedje is is helaas niet relevant voor de kopiërende landen. Je rechtvaardigt nu hun keuze voor schijtlolligheden en idiotie op basis van dat dit een degelijk liedje was.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139823225
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:55 schreef Uccie het volgende:

Ik haakte af bij het verhaal, maar dat is omdat ik er niets van verstond en het vrij lang was in vergelijking tot alle andere landen. Als ze net als de rest twee zinnen en de puntentelling had gedaan, was het me waarschijnlijk niet eens echt opgevallen.
Ik vond 't ook vooral te lang duren, ja (en verstond er ook niets van). Spanje vond ik daarom ook irritant, met die vrouw die tien minuten ging wachten om de punten te geven.

quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:00 schreef Fascination het volgende:
Ja, klopt, en ieder jaar erger ik me er weer aan. Ik vind het niet meer van deze tijd om voor Frankrijk een uitzonderingspositie te laten bestaan. Spaans wordt ook in erg veel landen gesproken en Spanje doet ook elk jaar een financiële bijdrage aan het festival, toch schikken zij zich wel met de afspraak dat Engels de voertaal is. Er doen zoveel landen mee waar geen Frans wordt gesproken en begrepen dat ik het onbeschoft vind om toch in je eigen taal te blijven doorlullen. Het songfestival is nota bene opgericht om een eenheid in Europa te creëren.
Op zich eens. Maar aangezien Frans nog steeds een officiële taal is van het Songfestival, snap ik wel dat Frankrijk de punten in 't Frans geeft. De bal ligt dan, lijkt mij, bij de organisatie om Engels als enige taal in te voeren (maar ik neem aan dat dat niet gaat gebeuren. Frankrijk scoort de laatste tijd niet bepaald goed en als je dan Frans als officiële ESC-taal weghaalt, zie ik Frankrijk nog wel stoppen met deelname). Ik had wel het idee dat er dit jaar véél minder in het Frans door de presentatoren werd gesproken dan in voorgaande jaren. :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')