Ze moet het gewoon uitmakenquote:Op zondag 11 mei 2014 13:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je weet eigenlijk al wat je wil: je wil als vrijgezel genieten van het leven. Het punt is dat je hem niet wil kwijtraken...
Ik heb nu al medelijden met je vriend.
Eens met deze Belg.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:02 schreef complicate het volgende:
[..]
Ze moet het gewoon uitmakenIk zie eerlijk gezegd geen ander optie. Hij is niet de ware en zij ook niet voor hem.
Dat wilde ik ook zeggen, maar wil geen advies geven.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:02 schreef complicate het volgende:
[..]
Ze moet het gewoon uitmakenIk zie eerlijk gezegd geen ander optie. Hij is niet de ware en zij ook niet voor hem.
Juist. Een andere kant zal het toch niet op gaan. Vroeg of laat gaat het mis.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:02 schreef complicate het volgende:
[..]
En niet wachten tot je iets/iemand anders hebt gevonden hè...quote:Op zondag 11 mei 2014 14:19 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Juist. Een andere kant zal het toch niet op gaan. Vroeg of laat gaat het mis.
Iemand voor het blok zetten en je trouwplannen wel bespreken met vrienden/familie maar niet met degene in kwestie vind ik best een beetje verkeerd.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:43 schreef CaptainSushi het volgende:
niet het hele topic gelezen.
maar ik vind TS toch wel erg dom.
En boos op je vriend? Why? hij heeft niks verkeerds gedaan.
Que?quote:Op zondag 11 mei 2014 14:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Iemand voor het blok zetten en je trouwplannen wel bespreken met vrienden/familie maar niet met degene in kwestie vind ik best een beetje verkeerd.
TS wil rondscharrelen en haar vriend is niet degene met wie ze haar hele leven wil doorbrengen. Kan hij nog zo 'wild' gaan doen en zichzelf helemaal gaan veranderen voor d'r, het gaat niet werken. Dit aanzoek is voor TS haar wake up call, nu wordt ze gedwongen na te denken en tot de conclusie te komen dat deze vent niet haar ware is.quote:TS, kun je niet met je vriend 'wild leven' ? Spannende vakanties, backpacken in Zambia of zo, raften, basejumpen, weet ik het. Hoe zou hij daar tegenover staan?
Ik krijg de indruk dat hij niet alleen fysiek maar ook mentaal een stuk ouder is dan jij - ouder misschien wel dan die paar jaar die hij fysiek op je voor ligt. Uit je verhalen lijkt het of hij al naar sleur, pantoffels en gezinsleven verlangt.
Als je echt zo van hem houdt als je telkens zegt, denk ik dat een breuk of pauze niet de oplossing is, maar dat je eerder moet denken aan eerlijk zeggen dat jij nog niet toe bent aan de dingen die hij wil. Met de nadruk op "nog".
Iemand die nu al 'omdat het zo makkelijk uitkomt' samenwoont gaat dat zeker wel doen...quote:Op zondag 11 mei 2014 14:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
En niet wachten tot je iets/iemand anders hebt gevonden hè...
"Ik ben er nog niet aan toe."quote:Op zondag 11 mei 2014 15:13 schreef kree het volgende:
Nouja, het is wel duidelijk dat TS het toch zal moeten vertellen dat ze nog niet wil trouwen.
Probleem is natuurlijk dat ze dan geheid de vraag krijgt waarom niet.
En ok als ze dan haar motieven moet uitleggen zoals ze in dit topic staan, dan kan ik me voorstellen dat die gozer denkt maken we maar gelijk een eind aan de relatie.
Dus ja eigenlijk is de vraag, hoe legt ze dit aan hem uit zonder dat het gelijk over is.
Ja, tuurlijk, je kan altijd nee zeggen. Maar op een gegeven moment is die ruimte wel heeeeeel smal gemaakt. Mensen met karakter zeggen dan alsnog 'nee', maar ik ben het er ook wel mee eens dat ze voor blok is gezet.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Voor het blok? TS had de keus om nee te zeggen en deed dat niet. En zit daar nu mee. Als ze gewoon nee had gezegd had ze nu kunnen rond banjeren met andere singles.
"Waarom niet"quote:
En dan de redenen daarvoor erbij noemen, anders zegt het niks.quote:
Tja, dan dwingt hij haar wel behoorlijk tot een keus. Een stel in mijn omgeving weet ook dat ze op termijn zeker wel met elkaar verder willen, maar dat betekent nog niet dat ze dan net zo goed gelijk kunnen gaan trouwen. Sommige mensen zijn daar gewoon nog niet aan toe en dat is moeilijk uit te leggen. Hoeft verder niets over de andere persoon te zeggen.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:20 schreef kree het volgende:
[..]
"Waarom niet"
Ik denk niet dat ie daar genoegen mee neemt na 5 jaar samenwonen.
En nadat ie van TS hoort, dat ie de liefste/beste etc is.
Nou je kunt het die gast niet echt kwalijk nemen.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Tja, dan dwingt hij haar wel behoorlijk tot een keus. Een stel in mijn omgeving weet ook dat ze op termijn zeker wel met elkaar verder willen, maar dat betekent nog niet dat ze dan net zo goed gelijk kunnen gaan trouwen. Sommige mensen zijn daar gewoon nog niet aan toe en dat is moeilijk uit te leggen. Hoeft verder niets over de andere persoon te zeggen.
Je kan gevoelens nou niet eenmaal in een bepaalde richting dringen, TS moet haar gevoelens erkennen en kenbaar maken. Dat verdient die 'liefste en leukste' jongen.
jij met je voor het blok zetten.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Iemand voor het blok zetten en je trouwplannen wel bespreken met vrienden/familie maar niet met degene in kwestie vind ik best een beetje verkeerd.
TS, kun je niet met je vriend 'wild leven' ? Spannende vakanties, backpacken in Zambia of zo, raften, basejumpen, weet ik het. Hoe zou hij daar tegenover staan?
Ik krijg de indruk dat hij niet alleen fysiek maar ook mentaal een stuk ouder is dan jij - ouder misschien wel dan die paar jaar die hij fysiek op je voor ligt. Uit je verhalen lijkt het of hij al naar sleur, pantoffels en gezinsleven verlangt.
Als je echt zo van hem houdt als je telkens zegt, denk ik dat een breuk of pauze niet de oplossing is, maar dat je eerder moet denken aan eerlijk zeggen dat jij nog niet toe bent aan de dingen die hij wil. Met de nadruk op "nog".
Ik zou hem toch maar je twijfels duidelijk maken, ook niet eerlijk tegenover hem als je een half jaar na het huwelijk de scheiding wil aanvragen.quote:Op zondag 11 mei 2014 03:29 schreef Iseau het volgende:
[..]
Hij is sinds ik 'ja' gezegd heb al zo bezig met van alles en het wordt alleen maar moeilijk voor me om te zeggen dat ik het niet meende. Er zijn zoveel dingen waarvan ik denk: waarom kan het niet luchtiger zijn tussen ons. Waarom kunnen we over vijf jaar niet pas een serieuze relatie aangaan. Mijn klasgenoten zijn allemaal jonger dan ik en ik lijk veel meer op hen dan op onze vrienden.
Als ik die gozer was, dan had ik het het liefst direct bij het aanzoek een 'nee' gehoord. Dan was ze duidelijk geweest, had ze nog een kans gehad, had ze karakter getoond om voor haar eigen mening te staan. Nu zou het voor mij te laat zijn en het uitmaken (na een paar dagen bedenktijd).quote:Op zondag 11 mei 2014 15:25 schreef kree het volgende:
[..]
Nou je kunt het die gast niet echt kwalijk nemen.
Natuurlijk is het niet handig om haar "out of the blue" ten overstaan van anderen ten huwelijk te vragen.
Maar TS is gewoon niet duidelijk geweest dat ze absoluut nog niet wilde trouwen.
En TS wil wel trouwen maar nog niet nu.
Motief wil eerst nog wat met andere jongens kloten.
Ok hoe zou jij erover denken als je die gozer was?
Ik zou het wel weten in ieder geval.
Maargoed zal wel lekker pijnlijk praatje worden.
Ik zou dit dan toch, hoe pijnlijk ook, liever willen weten voordat ik trouw en dan de ellende daarna krijg.
Als ik TS was, dan had ik het al veel eerder laten blijken op wat voor manier dan ook dat ik voorlopig nog lang niet wilde trouwen.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:29 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als ik die gozer was, dan had ik het het liefst direct bij het aanzoek een 'nee' gehoord. Dan was ze duidelijk geweest, had ze nog een kans gehad, had ze karakter getoond om voor haar eigen mening te staan. Nu zou het voor mij te laat zijn en het uitmaken (na een paar dagen bedenktijd).
Een dertiger die wat rond wil neuken is een puber?quote:Op zondag 11 mei 2014 12:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
En de enige manier om lol in je leven te hebben is door nog wat rond te gaan neuken? Ze komt niet echt over alsof ze verder 'lol' in haar leven mist, ze wil zich alleen overgeven aan wat dierlijkere instincten. Prima TS, maar dan eerst volwassen worden, je bent praktisch dertig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |