quote:District Donetsk stemt voor zelfbestuur
Bij het omstreden referendum in het Oost-Oekraense district Donetsk heeft zich bijna 90 procent van de kiezers uitgesproken voor zelfbestuur.
Dit heeft de kiescommissie van het zelfgeproclameerde pro-Russische bestuur van de 'volksrepubliek' zondagavond bekendgemaakt.
Uit het naburige district Loehansk waar ook gestemd werd, zijn nog geen uitslagen bekend.
heb je die imf voorwaarden gelezen? Door de huidige spanningen kunnen die best voordeliger zijn dan de voorwaarden waar Griekenland mee te maken kreeg.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Denken dat dat met de EU te maken heeft![]()
Je weet niet waar dat geld voor Oekrane heen gaat? Het is om het bankroet van Oekrane te voorkomen. Oekrane gaat alleen maar veel slechter worden door de IMF voorwaarden. Rusland wou gratis geld geven zolang ze niet het huidige akkoord met de EU tekenen.
http://rt.com/business/ukraine-15-billion-gas-381/quote:
Zegt niks. Wit-Rusland doet het veel beter qua economie dan Oekrane en is niet lid van de EU.quote:In Oekrane groeide het BBP per hoofd trouwens van $7000 in 2005 naar $7400 in 2013, aanzienlijk minder dan in Hongarije dus in dezelfde periode.
De keuze is IMF voorwaarden of niks veranderen en gratis geld van Rusland.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:42 schreef poemojn het volgende:
[..]
heb je die imf voorwaarden gelezen? Door de huidige spanningen kunnen die best voordeliger zijn dan de voorwaarden waar Griekenland mee te maken kreeg.
Wordt oekraine met een imf lening slechter dan bij een volledig bankroet? Je kent de verhalen uit de jaren '20 toch wel, over de broodprijzen in Duitsland? Ik mag toch hopen dat ze daarvan geleerd hebben.
Euro vs uah nu:
[ afbeelding ]
quote:David Jan Godfroid: volstrekte wetteloosheid in dit deel van Oekrane
De pro-Russische separatisten hebben in Oekrane hun omstreden referendum gehouden. Zelfbestuur of niet, daar draaide het vandaag om in het oosten van het land. Voor sommige stembureaus stonden er lange rijen, de pro-Russische bevolking is enthousiast. Tegenstanders lieten zich niet zien. Maar aan het eind van de middag werd er wel geschoten in een stadje bij Donetsk.
VIDEO
'Volstrekte wetteloosheid' dekt de lading aardig.quote:
Stel alles was 100% eerlijk verlopen en tot in de puntjes verzorgd, dan zouden de pro-Russen zeer waarschijnlijk nog steeds een meerderheid halen. Welliswaar niet met 90% maar een meerderheid wel. Kiev blokkeerde zo'n referendum en viel vrijdag met het leger Marioepol binnen, de mensen daar zijn woest op de regering. Beide partijen valt wel wat te verwijten.quote:Op maandag 12 mei 2014 00:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
'Volstrekte wetteloosheid' dekt de lading aardig.
'Een criminele farce', wat ik eerder vandaag las, klopt nog beter.
Binnen het Oosten van de Ukraine zijn Luhansk en Donetsk ook wel de gebieden met de meeste etnische Russen (40% Luhansk, 50% Donetsk)quote:Op maandag 12 mei 2014 00:53 schreef Vasilevski het volgende:
Van de week overal peilingen gezien waaruit zou blijken dat de overgrote meerderheid van de oost-Oekraners pro-Kiev was, en dat het referendum een vernedering voor de 'separatisten' zou worden, en dat Poetin daarom om uitstel vroeg.
Hangt ervan af waarover gestemd wordt. Ze hebben wel getoond dat ze meer aanhang hebben dan tot hiertoe beweerd werd, die rijen wachtenden.quote:Op maandag 12 mei 2014 00:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Stel alles was 100% eerlijk verlopen en tot in de puntjes verzorgd, dan zouden de pro-Russen zeer waarschijnlijk nog steeds een meerderheid halen. Welliswaar niet met 90% maar een meerderheid wel. Kiev blokkeerde zo'n referendum en viel vrijdag met het leger Marioepol binnen, de mensen daar zijn woest op de regering. Beide partijen valt wel wat te verwijten.
door iedereen die niet voor oleksander stemt af te knallen via prive doodseskaders zoals blackwater wellicht.quote:Op maandag 12 mei 2014 01:28 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hangt ervan af waarover gestemd wordt. Ze hebben wel getoond dat ze meer aanhang hebben dan tot hiertoe beweerd werd, die rijen wachtenden.
Binnen minder dan twee weken landelijke verkiezingen, hoe denken Kiev en de EU dat te doen?
SP is een goede keuze.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:07 schreef Skillsy het volgende:
[..]
SP? Die is vanaf het begin fel anti EU hoor of ze moeten zijn begedraaid? Ze zijn tevens ook anti Koningshuis (volgens mij ook enigste partij die daar tegen is)
Mijn stiefpa is al jaren lid van SP en ik ga op ze stemmen. PVV druist tegen mijn principes in. Ik vind ze ook labiel. Weinig toekomst. En moet wilders gewoon nietdus blijft SP over.
Goede post.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:32 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dus propaganda die het Westen voert. Want helpen doen ze Oekrane dus niet. En dat is gevaarlijk.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |