abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139865954
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:59 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook. Jaime heeft niet meer z'n beste hand, dus ik weet niet of ik die zou kiezen. Cersie vertrouwt Jaime misschien niet meer helemaal, gezien die aanranding en weigering van vermoorden van Tyrion vóór de trial. Tyrion kan ook weer voor Bronn kiezen. Ze kunnen ook allebei voor Jaime kiezen, maar Bronn vs Jaime lijkt mij ook wel leuk, aangezien ze dat ook al een aantal keer geoefend hebben.
Bronn is geen optie. Tyrion vertrouwt hem niet meer wegens Shae.
pi_139866021
quote:
15s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:59 schreef DO2 het volgende:
Ja, die Yara scene ging echt helemaal nergens over.

Je zeilt weet-ik-veel-hoe-lang met een schip en bewapende bemanning belachelijk veel zeemijlen om je broer te redden, dan ben je ein-de-lijk daar, en dan laat je je vervolgens door een paar honden wegjagen...?

Werkelijk? Ik bedoel... He? Wat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 mei 2014 @ 14:19:10 #203
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139866042
Ik vond Tyrions berechting in the Eyrie leuker. Hier probeerden ze voor drama te gaan maar als gevolg daarvan was het hele gebeuren droog en smakeloos totdat Tyrion zijn misdaad bekende.

En zelfs die woede vond ik een beetje out of character. Zo ken ik Tyrion helemaal niet en ik heb ook het idee dat er niet voldoende aanleiding voor is geweest. Natuurlijk verwacht de serie dat iedereen gewoon gelooft dat hij kwaad is over een leven van minachting en spot, maar de Tryion die ik ken beantwoord minachting met competentie en spot met spot niet met woede en onmacht.

Shae is echt een leugenachtige hoer. Maar omdat ze vanaf het begin al zo'n irritant personage was kan ik me niet echt vinden in Tyrions woede over haar leugens. Ik ben niet eens teleurgesteld in haar. Ze redt haar eigen huid zoals Tyrion de hare wilde redden door haar weg te sturen.
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 12 mei 2014 @ 14:19:41 #204
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_139866061
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:18 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 12 mei 2014 @ 14:21:32 #205
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_139866127
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:19 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik vond Tyrions berechting in the Eyrie leuker. Hier probeerden ze voor drama te gaan maar als gevolg daarvan was het hele gebeuren droog en smakeloos totdat Tyrion zijn misdaad bekende.

En zelfs die woede vond ik een beetje out of character. Zo ken ik Tyrion helemaal niet en ik heb ook het idee dat er niet voldoende aanleiding voor is geweest. Natuurlijk verwacht de serie dat iedereen gewoon gelooft dat hij kwaad is over een leven van minachting en spot, maar de Tryion die ik ken beantwoord minachting met competentie en spot met spot niet met woede en onmacht.

Shae is echt een leugenachtige hoer. Maar omdat ze vanaf het begin al zo'n irritant personage was kan ik me niet echt vinden in Tyrions woede over haar leugens. Ik ben niet eens teleurgesteld in haar. Ze redt haar eigen huid zoals Tyrion de hare wilde redden door haar weg te sturen.
Niet voldoende aanleiding? :') Hij heeft de stad gered en zelfs dan nog wordt hij geridiculiseerd en verraden.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 12 mei 2014 @ 14:25:50 #206
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_139866235
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:19 schreef Repelsteeltju het volgende:

Ik begrijp de woede wel.
't Beetje vertrouwen dat ie nog had in de mensheid - en de liefde - is na de vertoning van Shae helemaal weg.

Wie zou daar niet extreem pissig van worden?
  maandag 12 mei 2014 @ 14:33:59 #207
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139866465
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:21 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Niet voldoende aanleiding? :') Hij heeft de stad gered en zelfs dan nog wordt hij geridiculiseerd en verraden.
Tyrion heeft nooit het respect gekregen wat hij verdiende en een gefixte rechtszaak zou daar niets aan hoeven veranderen. Dat deed het in de Eyrie ook niet.

quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:25 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ik begrijp de woede wel.
't Beetje vertrouwen dat ie nog had in de mensheid - en de liefde - is na de vertoning van Shae helemaal weg.

Wie zou daar niet extreem pissig van worden?
Shae is een hoer en een slet die hij uit een andere mans bed plukte. Ze wou nooit iets over zichzelf kwijt en had het irritantste psuedo-buitenlandse accent. Ik begrijp waar de serie naartoe wil met die scene, maar de rol van Shae is echt te kut gespeeld om die woede te verantwoorden.
  maandag 12 mei 2014 @ 14:35:10 #208
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_139866503
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:33 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Tyrion heeft nooit het respect gekregen wat hij verdiende en een gefixte rechtszaak zou daar niets aan hoeven veranderen. Dat deed het in de Eyrie ook niet.

[..]

Shae is een hoer en een slet die hij uit een andere mans bed plukte. Ze wou nooit iets over zichzelf kwijt en had het irritantste psuedo-buitenlandse accent. Ik begrijp waar de serie naartoe wil met die scene, maar de rol van Shae is echt te kut gespeeld om die woede te verantwoorden.
Hij was verliefd op haar. En de vorige keer dat hij verliefd was op iemand (en daar ook mee trouwde) liep het ook niet goed af.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 12 mei 2014 @ 14:38:37 #209
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139866604
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:35 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Hij was verliefd op haar. En de vorige keer dat hij verliefd was op iemand (en daar ook mee trouwde) liep het ook niet goed af.
Als Tyrion zich om haar veiligheid bekommerde zou hij dan niet juist willen dat ze over hem loog om haar veiligheid te bewerkstelligen? Vooral gezien wat zijn vader met zijn laatste hoer deed.

Als de serie ons wil laten geloven dat Tyrion verliefd op haar was is dat op mij tenminste niet goed overgebracht.
  maandag 12 mei 2014 @ 14:39:05 #210
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_139866618
Ja, je kan commentaar hebben op het slechte spel van de actrice die de rol vertolkt.
Maar dat verandert niets aan de situatie. Tyrion hield oprecht van dat mens.
( En het zet de vriendschap met Bronn ook op losse schroeven. )

Kortom, alles waar ie nog in geloofde stort met haar optreden volledig in mekaar.
Dan heb je alle reden om pissig te zijn, lijkt me.
  maandag 12 mei 2014 @ 14:43:35 #211
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139866751
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:39 schreef DO2 het volgende:

Maar dat verandert niets aan de situatie. Tyrion hield oprecht van dat mens.
( En het zet de vriendschap met Bronn ook op losse schroeven. )
Heb je dat uit de boeken? :o
quote:
Kortom, alles waar ie nog in geloofde stort met haar optreden volledig in mekaar.
Waar geloofde hij in? En waarom zou dat door een valse getuigenis in elkaar storten?
  maandag 12 mei 2014 @ 14:44:44 #212
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_139866791
Ik lees geen boeken. Dus, nee.
pi_139866934
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:43 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Heb je dat uit de boeken? :o

[..]

Waar geloofde hij in? En waarom zou dat door een valse getuigenis in elkaar storten?
Wat Peter Dinklage juist zo goed overbracht in zijn spel vond ik, was dat er iets in hem knapte wat al lang op spanning stond. De rechtzaak worden zijn daden (die relatief gezien eerder heroïsch waren dan wat anders) verdraaid en tegen hem gebruikt, en op het einde verraadt de enige persoon waar hij zich door geliefd gevoeld heeft hem ook nog. Het was de druppel, niet de emmer. Ik vond die scene heel goed uitpakken. Ook al is Shae irritant.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 12 mei 2014 @ 14:51:02 #214
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_139867004
Ja, ik begrijp eerlijk gezegd niet eens wat er uit te leggen valt. Het spreekt toch voor zich.
pi_139867029
-the iron bank, spreidt zn kansen
-mooi dat dany inzag dat ze misschien toch niet goed heeft gedaan om die mensen te kruisigen
-yara's verhaal was toch wel een anti climax, maar niet verrassend aangezien theon volledig gebrainwasht is
-tywin die mogelijk contact gaat leggen met dany
-vraag me af wat varys bedoelde met zijn blik naar de iron throne suggererend dat hij macht wil?, tijdens dat gesprek met oberyn
-wat een farce die rechtzaak ook, zelfs varys die gaat schoppen tegen tyrion, wtf man!
-shae die already, die cunt cersei zal wel iets te maken hebben met haar aanwezigheid
-de deal van tywin en jamie zal ook niet doorgaan lijkt me
-tyrion die dan uiteindelijk een prachtige scene neerzet _O_ _O_ _O_ en zegt: "I demand trial by combat!!!" ik maakte nog een vreugde dansje na deze scene (8>
SPOILER
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139867148
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:38 schreef Repelsteeltju het volgende:

Vooral gezien wat zijn vader met zijn laatste hoer deed.

wat deed ie dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139867255
Die Stannis is volgens mij echt niet de slimste persoon in Westeros, man, die heeft er helemaal geen kaas van gegeten. Hoe makkelijk hij zich liet afwimpelen. Davos daarentegen had een bazenactie en laat zien dat hij een prima hand of the king is. Ohja, we gaan die piraat weer zien. :)

Die scene met Yara had wel wat beter gekund, maar volgens mij ging het er meer om dat zij lieten zien dat ze Theon nu helemaal kwijt zijn. Benieuwd wat Yara nu gaat doen...

Dany begint een beetje irritant te worden, met haar onverantwoorde beleid. (3x de waarde van de schapen etc.) Ook denkt Dany dat zij de enige is die het juiste doet, terwijl zij echt wel wat meer rekening mag houden met de tradities van de stad. Zo jaag jij echt die hele stad tegen je in het harnas. Benieuwd hoe zich dat gaat uitpakken en hoe die draken zich gaan gedragen..

Tyrion had vier mogelijkheden, trial by combat, naar de nightswatch, onschuld pleiten of schuld bekennen. Naar de Nigth's Watch zal hij wel niet willen, omdat hij in het eerste seizoen daar ook al zat en er een pesthekel aan had, en hij niet kan vechten dus waarschijnlijk zo dood zou zijn daar. Schuld bekennen staat gelijk aan de doodstraf en onschuldig pleiten was nooit een optie, omdat dit onmogelijk is voor Tyrion. Dus die trial by combat zat er wel een beetje aan te komen.

De uitbarsting van Tyrion snap ik wel. Hij wordt publiekelijk vernederd nadat hij de stad heeft gered, terwijl Joffrey eigenlijk niks heeft gedaan. Dan ook nog zien dat Shae hem zo verraad, de vrouw van wie hij houdt, en de hele stad zich tegen hem keert, snap ik wel dat hij zo'n uitbarsting heeft.

Kortom, vette aflevering. _O_
  maandag 12 mei 2014 @ 15:03:57 #218
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_139867375
Is het gek gedacht dat de trail by combat zal gaan tussen Bronn (voor Tyrion) en Jaime (voor Cersei, Tywin) of misschien wel tussen Jaime (voor Tyrion) en Prince Oberyn namens het kamp Cersei, Tywin?
"I'm in the empire business"
pi_139867416
Geweldige aflevering! *O*

quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:03 schreef Buster91 het volgende:
Is het gek gedacht dat de trail by combat zal gaan tussen Bronn (voor Tyrion) en Jaime (voor Cersei, Tywin) of misschien wel tussen Jaime (voor Tyrion) en Prince Oberyn namens het kamp Cersei, Tywin?
Ik ging ervan uit dat Tyrion zelf zou moeten vechten.
pi_139867469
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:03 schreef Buster91 het volgende:
jaimie lijkt me echt niet geschikt momenteel oberyn sowieso wel
-Rabia Al-Basri
pi_139867485
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:05 schreef Deuce92 het volgende:

net als in seizoen 1?
-Rabia Al-Basri
pi_139867501
quote:
99s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

net als in seizoen 1?
Dat kan ik me dus echt niet meer herinneren. :P
  maandag 12 mei 2014 @ 15:09:25 #223
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139867551
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:07 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Dat kan ik me dus echt niet meer herinneren. :P
  maandag 12 mei 2014 @ 15:09:46 #224
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_139867565
Wat is Shae toch een irritant domme hoer zeg :')
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_139867575
quote:
Ach, natuurlijk! :D
pi_139867735
quote:
waarom gaf tyrion dat geld nou aan die gevangene bewaarder?
-Rabia Al-Basri
pi_139867789
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:09 schreef Rabieluh het volgende:
Wat is Shae toch een irritant domme hoer zeg :')
dat roepen we al jaren, alleen wordt ze maar niet afgeschreven ;( maar ze heeft wel gezorgd dat tyrion deze act neereztte ;)
-Rabia Al-Basri
  maandag 12 mei 2014 @ 15:17:46 #228
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_139867828
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:05 schreef Deuce92 het volgende:
Geweldige aflevering! *O*

[..]

Ik denk dat als Tyrion zelf had moeten vechten hij niet om Trail by combat had gevraagd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_139867881
quote:
99s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

Omdat hij een boodschap aan Lysa overbracht.
pi_139867933
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:19 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Omdat hij een boodschap aan Lysa overbracht.
idd :P
-Rabia Al-Basri
  maandag 12 mei 2014 @ 15:22:06 #231
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_139867984
quote:
99s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat roepen we al jaren, alleen wordt ze maar niet afgeschreven ;( maar ze heeft wel gezorgd dat tyrion deze act neereztte ;)
Het was te verwachten maar toch, zodra ze binnen kwam...HHHHHHHhhhhhhhhhhhh stom beest :')
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_139868021
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:22 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Het was te verwachten maar toch, zodra ze binnen kwam...HHHHHHHhhhhhhhhhhhh stom beest :')
ik dacht, "zijn we nou nog niet van haar af?" :')
-Rabia Al-Basri
  maandag 12 mei 2014 @ 15:27:07 #233
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139868162
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:59 schreef Toiletgebruiker het volgende:

Tyrion had vier mogelijkheden, trial by combat, naar de nightswatch, onschuld pleiten of schuld bekennen. Naar de Nigth's Watch zal hij wel niet willen, omdat hij in het eerste seizoen daar ook al zat en er een pesthekel aan had, en hij niet kan vechten dus waarschijnlijk zo dood zou zijn daar. Schuld bekennen staat gelijk aan de doodstraf en onschuldig pleiten was nooit een optie, omdat dit onmogelijk is voor Tyrion. Dus die trial by combat zat er wel een beetje aan te komen.

De uitbarsting van Tyrion snap ik wel. Hij wordt publiekelijk vernederd nadat hij de stad heeft gered, terwijl Joffrey eigenlijk niks heeft gedaan. Dan ook nog zien dat Shae hem zo verraad, de vrouw van wie hij houdt, en de hele stad zich tegen hem keert, snap ik wel dat hij zo'n uitbarsting heeft.

Tryion begon met met twee opties: vrijspraak of de doodstraf. Jaime offerde zijn eer op om hem een middenweg te bieden: schuld bekennen en naar Nights Watch. Kiezen voor een optie sluit alle anderen vrijwel uit. (Hoewel hij zelfs bij vrijspraak of een een schuldbekentenis voor zijn leven zou moeten blijven vrezen zolang Cersei nog rijk en machtig is.) Hij koos er voor zich te richten op vrijspraak in plaats van zich neer te leggen bij de doodstraf of te schikken voor de Muur. En gezien hij van zijn vader geen eerlijke rechtszaak krijgt moet hij om ook maar enige kans te maken op vrijspraak dus iemand voor hem laten vechten. Ik zou niet zeggen dat de schikking of wachten op een veroordeling onwaarschijnlijk waren. Slint heeft het niet al te slecht op de Muur. En Tyrion heeft zich al eerder bij zijn eigen dood neergelegd.

quote:
99s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mord bracht hem in de gelegenheid een rechtszaak te eisen.
pi_139868170
quote:
99s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

Och haar tijd zal wel komen. Valar Morghullis :P
  maandag 12 mei 2014 @ 15:35:30 #235
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139868398
Over Tywin gesproken; hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik het idee krijg dat Tywin zijn zoonlief weer een lesje probeert te leren over hoerenlopen. Allicht weet Tywin zelfs van de betrokkenheid van de Tyrells gelet op de ketting die ze tijdens de rechtszaak wisten te produceren.
pi_139868504
quote:
Misschien heeft hij het gedumpt om minder herkenbaar te zijn? Er staat nu 100 zilver op z'n hoofd.
pi_139868570
Shae! Vieze vuile tyfushoer dat ze is :r :r :r

Tyrion ;( Triest om te zien hoe hij werd vernederd tot op het bot. Zijn uitbarsting was perfect geacteerd, kwam heel echt en oprecht over.

Jaime die zichzelf in de vingers sneed :') Dat hoofd van hem ook toen Tywin ''done'' zei :') Wel lief hoe begaan hij is met Tyrion, hij is zo'n beetje de enige die in zijn onschuld geloofd.

Mace Tyrell die inderdaad als een schoothondje wordt behandeld door o.a. Tywin. ''Be a good man and fetch me some ink and paper.''

Theon.. ;( Hoewel ik hem in het begin haatte krijg ik nu toch wel sympathie voor hem, compleet gebrainwashed. Onder de littekens ook, die heeft flink wat te verduren gehad voordat hij ''Reek'' werd.

Yara :') Nuff said.

Dany die denkt dat ze opeens koningin kan gaan uithangen. ''Oh, 232 more to go? :'( '' Die komt er nog wel achter dat ze niet opeens complete steden naar haar eigen hand/gebruiken kan zetten. Je ziet nu de bevolking al steigeren.

Stannis is ook en mietje ja. Davos is wel een baas trouwens :7 Hebben ze nou een bak geld gekregen van de Iron Bank? Kon er niet goed uit op maken wat er nou gebeurde na Davos' betoog over Stannis.
pi_139868591
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:39 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Misschien heeft hij het gedumpt om minder herkenbaar te zijn? Er staat nu 100 zilver op z'n hoofd.
Beter jezelf kunnen verdedigen als iemand je probeert te pakken dan dat je gaat wegrennen.. Je kracht weggooien lijkt me niks voor de The hound.
pi_139868614
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:39 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Lysa gaat weer flipperen *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')