Hier motten we je ook nietquote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:23 schreef AbidIsmaili het volgende:
Maar ik werd weggestuurd uit het NSW forum want ze zeiden hoort daar niet thuis. Vandaar.
Maar ook als je ze vraagt of ze in Allah geloven waar hun ouders niet bij zijn zeggen ze toch 'Ja' .quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:29 schreef darkmond het volgende:
Dit kun je toch ook wel zelf verzinnen?![]()
Het lijkt me duidelijk dat ze niet ''echt'' geloven, en ze dus ook weinig waarde hechten aan die regels. Voor hun ouders zeggen ze natuurlijk dat ze een goede moslim zijn, wanneer ze loskomen in de samenleving zie je hier niets meer van terug.
Natuurlijk zeggen ze dat, het is voor hen een soort iets om trots op te zijn natuurlijk. Het wordt ook een beetje van je verwacht dat je dan moslim bent, hoeft niet gelijk zo te zijn dat ze ook daadwerkelijk een sterk geloof hebben.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:31 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Maar ook als je ze vraagt of ze in Allah geloven waar hun ouders niet bij zijn zeggen ze toch ' Ja' .
Een geloof is iets anders dan staatsburgerschap. Staatsburger ben je nu eenmaal, een geloof is een bewuste keuze.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:35 schreef Mathemaat het volgende:
Hoe kun je een staatsburger zijn en toch door rood lopen of rijden?
Maar dat verklaart toch niet dat je dan iets doet waar eeuwige hel als straf op staat?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:37 schreef Triggershot het volgende:
Een samenloop van zaken, als je vol met minachting bent tegen de niet-moslim, een economisch en maatschappelijk achterstand hebt, lakse ouders, softe politie.
Dat is niet waar. Het is een bewuste keuze om ergens te wonen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een geloof is iets anders dan staatsburgerschap. Staatsburger ben je nu eenmaal, een geloof is een bewuste keuze.
...dan schuif je je geloofsregels vrij makkelijk aan de kant?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:37 schreef Triggershot het volgende:
Een samenloop van zaken, als je vol met minachting bent tegen de niet-moslim, een economisch en maatschappelijk achterstand hebt, lakse ouders, softe politie.
Een jongen van 17 zal vast niet héél bewust voor zijn geloof hebben gekozen, denk je niet?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
...dan schuif je je geloofsregels vrij makkelijk aan de kant?
Jij denkt dat die rotjochies zich bezighouden met moralistische leefregels dan?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:38 schreef AbidIsmaili het volgende:
[..]
Maar dat verklaart toch niet dat je dan iets doet waar eeuwige hel als straf op staat?
Tenzij je stiekem atheïst bent.
Nou, het is eerder een bewuste keus om ergens anders te gaan wonen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:38 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is een bewuste keuze om ergens te wonen.
Zelden heb ik een rotjochie over theologische motivaties horen spreken, tenzij we de problematiek in radicalisering zoeken?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Ik ben moslim" lijkt me een duidelijke religieuze uitspraak.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelden heb ik een rotjochie over theologische motivaties horen spreken, tenzij we de problematiek in radicalisering zoeken?
Jaquote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waar is dat nou voor nodig?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelden heb ik een rotjochie over theologische motivaties horen spreken, tenzij we de problematiek in radicalisering zoeken?
Nee, maar ik denk wel dat ze gelovig zijn en bang zijn voor de hel en dus niets willen doen wat tot de hel leidt, en toch doen ze het. Zouden ze stiekem allemaal atheïst zijn?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij denkt dat die rotjochies zich bezighouden met moralistische leefregels dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |