Het gaat vooral om de ruzie tussen de LPF-ministers Heinsbroek en Bomhoff. Deze ruzie heeft ook te maken met het gebeuren binnen de Lijst Pim Fortuyn.
Vele leden van de LPF willen Wijnschenk weg als fractievoorzitter in de Tweede Kamer. Zo denkt het bestuur er ook zo over. Bomhoff steunt het bestuur en wilt ook af van Wijnschenk, Heinsbroek steunt Wijnschenk wel en wilt hem aanhouden. De eerste breuk tussen de ministers.
De fractievoorzitter in de Tweede Kamer van de LPF, dezelfde Wijnschenk, wilt minister Heinsbroek als leider van de partij. Heinsbroek wilde alleen partijleider worden als hij naast minister ook vice-premier zou worden. Nu is Bomhoff minister en daarnaast vice-premier. Bomhoff wilde dat blijven, Heinsbroek accepteerde dat. Opzich geen punt dus.
Toch blijft Bomhoff zeuren over Heinsbroek. Hij wilt hem niet als partijleider omdat hij zijn baan als vice-premier niet kwijt wilt, tenminste, zo laat hij het lijken. In de werkelijkheid is de Bomhoff een CDA-man. Hij is geen LPF'er. Hij is enkel gevraagd door de LPF om minister te worden, maar hij had dat ook kunnen worden voor het CDA. In mijn ogen speelt Bomhoff onder één hoedje met 'zijn partij', het CDA. De ruzies binnen de LPF hadden opgelost kunnen worden, maar Bomhoff ging zich ermee bemoeien. De VVD en het CDA weten dat de LPF er in de barometers er slecht voor staan, de twee andere partijen van de regering goed. De twee partijen willen van de LPF af en Bomhoff zoekt gewoon naar een reden voor het CDA en VVD om de coalitie op te 'blazen'.
Ik zou bijna gaan denken dat die Bomhoff dit er echt op aan heeft laten komen... een 1-2tje met...?
Heinsbroek representant van de nouveau-riches, laat z'n pakken met de hand maken, woont in een kapitale villa, rijdt Bentley, rijk geworden met populaire muziek, kent niet eens prof. Heertje.
Deze 2 mannen in 1 kabinet, in 1 partij...?
quote:Het ontslag van Bomhoff en Heisnbroek was toch juist een eis van Balkenende voor het voortbestaan van het kabinet?
Op woensdag 16 oktober 2002 11:13 schreef Kennyman het volgende:
Hij dient ontslag in en als ik me niet vergis accepteerde Balkenende het ontslag van de vice-premier niet zonder meer, dus dan valt het hele kabinet. Ik gok errug snel, nog voor vieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |