ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2014 17:25:49 ]
Conducteur had het vandaag steevast over "deze comfortabele intercity-trein naar Groningen". Misschien comfortabel omdat hij fan is van ICM, of omdat de trein schoon was
even voor 6 uur was er tussen Alkmaar en Alkmaar noord een persoon langs het spoor gesignaleerd. als gevolg lag het treinverkeer tussen Alkmaar en Heerhugowaard even stil. intussen rijd alles weer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Dat lijkt mij tamelijk onprettig om mee te maken als machinist.
ja, een springer ook.
Een kwaaie reiziger ook.
Een rondje om de kerk ook.
Weet je eigenlijk moet je gewoon puur suicidaal zijn als je machinist wordt als je alles maar tamelijk onprettig vindt. Laat je je toch lekker omscholen, jezus.
Weet je eigenlijk moet je gewoon puur suicidaal zijn als je machinist wordt als je alles maar tamelijk onprettig vindt. Laat je je toch lekker omscholen, jezus.
Waar komt dat opeens vandaan?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Uiteraard. Geen regenpak mee. Ik ben nog aan het onderhandelen voor een eventuele partytent. En we kijken of we eventueel kunnen uitwijken naar een plek waar we droog kunnen zitten voor noodgevallen.
Op vrijdag 9 mei 2014 23:16 schreef Monopoly het volgende: En als het morgen alsnog kutjekutweer blijkt te zijn kunnen we altijd de hele kutzooi inpakken en naar de kroeg gaan. BBQ voor de deur houden. Yolo
As e riemand een zeil, wat stokken en een rol touw hep komen we een heel eind
Wat foto's van de nieuwe Stadler-hogesnelheidstreinen voor SBB:
De EC250, de nieuwe hogesnelheidstrein voor de Zwitserse spoorwegen, is gepresenteerd. Eigenlijk is het een EC249, want dat is de maximumsnelheid zoals die op het toelatingspapiertje zal komen te staan.
Close-up van de neus van de EC250.
Één van de ingangen van de trein. Let op het licht hellende vlak bij de deur, de EC250 heeft een lage vloer zodat mensen in rolstoelen en met kinderwagens zelfstandig het voertuig kunnen betreden.
Interieur van een rijtuig 1e klas.
Iedere stoel heeft de beschikking over een stopcontact. Bij de vierzitters in de 1e klas worden klaptafels geplaatst.
Stoelen in de 2e klas. Bij deze vierzitters wordt geen grote klaptafel geplaatst, maar een kleintje bij het raam.
Op zaterdag 10 mei 2014 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende: Dan loopt NS wel heel hard te falen als we niet eens zulk product kunnen krijgen.. Zo moeilijk lijkt het dus niet te zijn
Kunnen er trouwens geen snellere locomotieven voor de IC direct? Wagons kunnen vaak toch tot 200km/u aan? Scheelt het nog maar 50 km/u met V250
De rijtuigen hebben al flink te lijden onder 160 km/u, 200 km/u wil je ze niet aandoen. Nieuwe locs betekent ook een nieuwe toelating.
Wat me opviel bij die SBB-trein: er is ruimte voor fietsen. Die trein gaat door één van de langste tunnels ter wereld rijden (de Gotthard-basistunnel) en daar mag je dus gewoon met de fiets doorheen. Op de HSL-Zuid mag het niet "want die fiets is levensgevaarlijk".
Wat me opviel bij die SBB-trein: er is ruimte voor fietsen. Die trein gaat door één van de langste tunnels ter wereld rijden (de Gotthard-basistunnel) en daar mag je dus gewoon met de fiets doorheen. Op de HSL-Zuid mag het niet "want die fiets is levensgevaarlijk".
Onzin dus.
In België kan het ook gewoon met 200 km/u, de NS zeikt gewoon wat veel.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2014 19:39:56 ]
Vanaf 2021 zou IC200 moeten instromen, maar dat gaat niet naar Brussel rijden.
[..]
De rijtuigen hebben al flink te lijden onder 160 km/u, 200 km/u wil je ze niet aandoen. Nieuwe locs betekent ook een nieuwe toelating.
Op Nijmegen staat nog een heel zootje ICK, kan tot 200km toch? Nieuwe locs, zijn vast wel locs al reeds ontworpen die zo snel kunnen? BR 103 uit de zestiger jaren kan al 200+
In België kan het ook gewoon met 200 km/u, de NS zeikt gewoon wat veel.
In de gemiddelde NS-trein is er nergens een goede plek voor fietsen, er zit wel een fietsstickertje op de deur maar daar houdt het ook wel mee op. Soms zie je een fietsenafdeling waar dan ook nog wat klapstoelen zijn gemonteerd, zoals bijvoorbeeld in de Berlijntrein.
Het is niet bekend hoeveel van zulke plekken er in de trein zijn. Als er om de twee rijtuigen een fietsplek is betekent dat dat je in een EC250 12 fietsen kunt meenemen. Volgens de huidige plannen gaat men gecombineerd rijden, dat betekent dus 24 fietsen per trein. Dat is toch aardig wat ruimte
quote:
Die beugel en riemen heeft geen enkele zin, het houd alleen het voorwiel op zijn plaats, de achterkant gaan zwiepen
Dat is niet zo erg zolang de fiets niet door de ruimte vliegt. Zoals te zien op de foto staan er muren naast de fietsruimte en zit er een of ander rek boven, de enige kant die een fiets echt op kan is zijwaarts en daarin wordt hij beperkt door z'n eigen frame.
In de VIRMm gaat men de liftschacht hergebruiken als ruimte om koffers in te zetten. Ik denk dat die eerder gaan vliegen dan een goed vastgezette fiets.
Op Nijmegen staat nog een heel zootje ICK, kan tot 200km toch? Nieuwe locs, zijn vast wel locs al reeds ontworpen die zo snel kunnen? BR 103 uit de zestiger jaren kan al 200+
Dan mag je er eerst andere draaistellen onder zetten, ICK in z'n huidige staat is alleen toegelaten voor 140 km/u. Locs zijn er wel (bijvoorbeeld de Vectron) maar die moeten wel door het hele toelatingscircus heen.
In Albanië word je vaak ingehaald als je in de trein zit door een man op zijn ezel. Door de enorme traagheid van de treinen, lijkt Albanië dan toch nog een groot land, omdat je er bijna twee dagen over doet om van noord naar zuid te reizen.
Het zal mij benieuwen wat de toekomst van de ov-studentenkaart is. Las er vandaag een aardig stukje over in de krant. GroenLinks wil er niet vanaf en ook Wilma en Melanie willen dat net als de NS niet.
Wordt de kaart toch geschrapt dan hebben Wilma en Melanie een probleem, namelijk een flink gat in hun begroting, omdat de NS dan onder heel andere voorwaarden de concessie uit wil voeren.
Dubbeldekstrein van Ceske Drahy op traject Lehtorad-Lichkov
Potstejn
Michalovce, Slowakije (ZSR)
Zakarpatija oblast, foto vanuit trein Uzhgorod - Odessa op de elektrischka naar Lvov (Lviv)
Boekaz, Zatoka Бугаз Затока Station op de lijn Odessa Glavni-Bilgorod-Izmail, niet alleen vier elektriska per dag stoppen hier, ook de passagierstrein naar Izmail halteert op dit station drie maal per week.
Spoorwegovergang in Zatoka-Bukaz
Bilgorod-Dnistrovski station, eindpunt van alle elektrischka-treinen, maar de passagierstreinen richting Izmail halteren hier ook.
Ik heb wel eens in die laatste gezeten, dat is echt niet indrukwekkend veel mooier of comfortabeler dan een ICM hoor. Qua materieel hebben we hier weinig te klagen vind ik, zeker omdat we hier toch maar relatief kort in de trein zitten.
Ik heb nog een tof filmpje uit 2009 toen ik in Transdnistria was, maar ik kan geen goede site vinden waar ik dit kan opladen.
Geen Amerikaanse sites, want die vinden het niet leuk als mensen Transdnistria bezoeken. Ik probeer Russische sites, maar ik spreek die taal niet voldoende om precies te snappen waar ik op moet klikken.
Op zaterdag 10 mei 2014 22:43 schreef Peterselieman het volgende: Het zal mij benieuwen wat de toekomst van de ov-studentenkaart is. Las er vandaag een aardig stukje over in de krant. GroenLinks wil er niet vanaf en ook Wilma en Melanie willen dat net als de NS niet.
Wordt de kaart toch geschrapt dan hebben Wilma en Melanie een probleem, namelijk een flink gat in hun begroting, omdat de NS dan onder heel andere voorwaarden de concessie uit wil voeren.
Welk krant? Mogelijk om daar stukje van te vinden op internet?
Op zondag 11 mei 2014 10:16 schreef Salatrel het volgende: vervangend busvervoer voor de hoekse lijn ivm werkzaamheden dit weekend mede mogelijk gemaakt door...
Taxi Centrale Renesse wordt regelmatig ingehuurd voor dat soort klussen. Het bedrijf is in diverse gebieden onderaannemer van Arriva, maar voert in Brabant bijvoorbeeld ook klussen uit voor Veolia.
Het was bij vlagen lente afgelopen week. Een voorproefje:
De door een consortium van Siemens, Adtranz en Bombardier ontworpen, ontwikkeld en gebouwde elektrische treinstellen van de serie 425 hebben in Duitsland inmiddels hun diensten ruimschoots bewezen. Met name voor het S-Bahn en Regionalverkehr worden de stellen veelvuldig ingezet. Stel 425 757/257 is als RB2 onderweg van Biblis via Mannheim naar Karlsruhe Hbf als het hier op 5 mei 2014 door de boog bij Waghäusel snelt.
Op zondag 11 mei 2014 13:19 schreef J.B. het volgende: Weet iemand welke enquêtevragen de NS hanteert voor het reizigersonderzoek en waar ik deze kan vinden?
Als je dat wilt weten moet je je gewoon aanmelden voor het klantenpanel
Nee, het was een prijsvraag voor wie meedeed, je moest niet zeggen wat je wou, je moest zeggen wat het was
Ander vraagje, ik hoorde dat je je geld van een anonieme chipkaart op een persoonlijke kan laten zetten bij het NS lokte ? aangezien ik een anonnieme moest hebben vanwege tijdelijk reisrecht lijkt me dit ook niet meer dan normaal?
Is NS Hispeed de goedkoopste plek voor thalys kaartjes? Wil van 31 juli t/m 4 augustus naar Parijs en heb nu voor 272,- een retour voor 3 personen, waarvan 2 40% korting in NL hebben.
Op zondag 11 mei 2014 15:42 schreef James1988 het volgende: Ik weet niet of ze dat in Haarlem kunnen, maar als ze dat niet kunnen is een ritje naar Minden of Wildenrath natuurlijk ook zo gedaan.
Lijkt me dat ze dat van tevoren wel even getest hebben. Minden is hij net praktisch langsgekomen. Lijkt me niet dat ze voor joker dat hele stuk naar Haarlem op en neer gaan rijden om te kijken of het kan
Lijkt me dat ze dat van tevoren wel even getest hebben. Minden is hij net praktisch langsgekomen. Lijkt me niet dat ze voor joker dat hele stuk naar Haarlem op en neer gaan rijden om te kijken of het kan
Verbouwen in Haarlem, testen in Minden/Wildenrath?
Op zondag 11 mei 2014 16:01 schreef James1988 het volgende: In de Watergraafsmeer kunnen ze 1,5 kV, 3 kV en 25 kV op de draad zetten, misschien kan 15 kV daar ook wel.
Voor zover ik weet, kan dat niet (is ook een nogal afwijkende frequentie).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Voor zover ik weet, kan dat niet (is ook een nogal afwijkende frequentie).
Had ik ook niet echt verwacht, Watergraafsmeer is vooral gebouwd voor onderhoud aan treinen naar België en Frankrijk. Afgezien van de ICE komen in de Meer ook geen treinen die 15 kV lusten.
Zie 'm voorbijkomen bij Op de Rails. De trein rijdt met -7.
[..]
Had ik ook niet echt verwacht, Watergraafsmeer is vooral gebouwd voor onderhoud aan treinen naar België en Frankrijk. Afgezien van de ICE komen in de Meer ook geen treinen die 15 kV lusten.
Voor de ICE is oorspronkelijk de werkplaats in Leidschendam omgebouwd, maar dat was langer en nieuw spoor, geen andere energievoorziening...
Is een kwartiertje langer. En 3 keer extra slepen met koffers
En via Venlo/Aken? Is niet sneller dan via Rotterdam.
Waar je je Thalys-tickets koopt maakt niet zo heel veel uit, NS Hispeed is slechts wederverkoper. Je kunt ook terecht bij NMBS Europe (www.b-europe.com) of Voyages-SNCF (www.voyages-sncf.nl)
[ Bericht 20% gewijzigd door James1988 op 11-05-2014 16:57:01 ]
Is een kwartiertje langer. En 3 keer extra slepen met koffers
Ook inclusief half uur extra reistijd dat je standaard neemt op overstap in Rotterdam? En goedkopere tickets Brussel - Helmond v.v. inclusief vaker rijdende TGV/Thalys Midi - Du Nord?
Ook inclusief half uur extra reistijd dat je standaard neemt op overstap in Rotterdam? En goedkopere tickets Brussel - Helmond v.v. inclusief vaker rijdende TGV/Thalys Midi - Du Nord?
Als je de Maastrichtroute neemt kun je al vanaf Luik in de Thalys zitten. Dat zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan vanaf Rotterdam ook
En via Venlo/Aken? Is niet sneller dan via Rotterdam.
Waar je je Thalys-tickets koopt maakt niet zo heel veel uit, NS Hispeed is slechts wederverkoper. Je kunt ook terecht bij NMBS Europe (www.b-europe.com) of Voyages-SNCF (www.voyages-sncf.nl)
Wel leuke routes hoor, maar mijn reisgezelschap wil gewoon zo makkelijk en snel mogelijk op de bestemming komen
Dat lijkt tegen te vallen, voor Luik - Parijs retour voor 3 personen op de genoemde datum krijg ik er een prijs van ¤ 327.00 uit. Het kan goedkoper, maar dan kun je vanuit Luik niet meer in Nederland komen.
Mooie plaatjes idd Ik zag hem ook een paar minuten eerder, al zijn mijn foto's minder geworden. Nu de halve stad is volgebouwd met geluidsschermen zijn goede stekjes schaars geworden. Maar er komen er nog meer in de komende tijd, dus nog kansen genoeg
Dat hangt af van waar je vandaan moet komen, denk ik. Ik kom uit Breda en heb hier 5 a 6 treinen per uur richting Rotterdam, dus genoeg uitwijkmogelijkheden.
Dat hangt af van waar je vandaan moet komen, denk ik. Ik kom uit Breda en heb hier 5 a 6 treinen per uur richting Rotterdam, dus genoeg uitwijkmogelijkheden.
[..]
Dat is NSB's Bm 73.
[..]
Een vertraagde goederentrein voor je IC kan ervoor zorgen dat je je Thalys mist.
Hmm, één trein eerder lijkt me inderdaad beter dan.
Op zondag 11 mei 2014 17:29 schreef icloud het volgende: Gemaakt door ansaldobreda ? Ik kan niet warm lopen van het ontwerp, net zo lelijk als het vogelbekdier
Nee, Bm73 is gebouwd door Bombardier. Jij bedoelt NSB class 72
Nee, Bm73 is gebouwd door Bombardier. Jij bedoelt NSB class 72
Nee dat bedoelde ik niet, ik maakte gewoon een link tussen dit lelijk ding en de v250, effe de smikeys lezen.
Dat hij niet van ab is weet ik natuurlijk anders was hij niet hier geweest, maar dat het van bombardier afkomstig is verbaast me, die hebben normaal mooie ontwerpen.
Nee dat bedoelde ik niet, ik maakte gewoon een link tussen dit lelijk ding en de v250, effe de smikeys lezen.
Weet ik, achter mijn post stond ook een smiley
quote:
Dat hij niet van ab is weet ik natuurlijk anders was hij niet hier geweest, maar dat het van bombardier afkomstig is verbaast me, die hebben normaal mooie ontwerpen.
Kwestie van smaak, kennelijk vinden de Noren dit mooi.
Soortgelijke treinen rijden ook als Flytoget tussen Oslo en de luchthaven, gebruikmakend van de HSL die daarvoor is aangelegd (de Gardermoenbanan).
quote:
Op zondag 11 mei 2014 17:34 schreef icloud het volgende: Die class 72 rijd die wel gewoon en zonder problemen? Ondanks zijn fabrikant.
Er waren flinke problemen tijdens de levering, maar met zo'n 3 jaar vertraging zijn ze wel in dienst gekomen. Tijdens de levering was er een ploeg van 40 Italianen die 60-urige werkweken maakten in Drammen om te zorgen dat die treinen in dienst konden komen.
"Nadat een halfuur eerder de plaat verkloot werd door een kruising, werd besloten met duitse rijstijl naar Naarden-Bussum te rijden. Aldaar kwam trein 13491 iets te laat door het station. Locon's 1571 met NSB's 3009 passeert 4 man."
Op zondag 11 mei 2014 18:32 schreef b2py het volgende: Iemand enig idee waar ik zitplaatsreserveringen voor de Eurocity Budapest - Praag maak? Kom er via de Interrail website niet uit..
Nee, ik moest werken tot 17.30u. En ook nog in Enschede, dus ik kon ook niet even gauw kijken tussendoor Gelukkig is dit nog maar de eerste van een hele reeks
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 11 mei 2014 18:34 schreef James1988 het volgende: Apart ook dat er met een dieselloc wordt gereden, je kunt dat hele stuk tot Haarlem afleggen onder de draad.
Deze loc heeft hem al in Rostock opgehaald gisteravond
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 11 mei 2014 18:32 schreef b2py het volgende: Iemand enig idee waar ik zitplaatsreserveringen voor de Eurocity Budapest - Praag maak? Kom er via de Interrail website niet uit..
Kan niet online. Gewoon ter plekke halen. Of als je in de buurt van Duitsland woont kun je die reservering daar ook wel maken.
Morgen dus met school naar Gent en Brussel reizen, door een verandering in schema werd het de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen ipv. de benelux. Heb de begeleider gezegd dat hij die stoptrein ergens kon steken waar de zon nooit schijnt en dat ik lekker de benelux neem, aangezien dat met afstand de allerergste trein is waar ik ooit in heb gezeten. nog een vraagje: is het materieel wat er tussen Antwerpen en Gent; en Gent en Brussel nog een beetje comfortabel materieel (lees: is er beenruimte)?
Op zondag 11 mei 2014 21:30 schreef boriq het volgende: Morgen dus met school naar Gent en Brussel reizen, door een verandering in schema werd het de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen ipv. de benelux. Heb de begeleider gezegd dat hij die stoptrein ergens kon steken waar de zon nooit schijnt en dat ik lekker de benelux neem, aangezien dat met afstand de allerergste trein is waar ik ooit in heb gezeten. nog een vraagje: is het materieel wat er tussen Antwerpen en Gent; en Gent en Brussel nog een beetje comfortabel materieel (lees: is er beenruimte)?
Gent - Brussel is i11 of M6, vooral de eerste is erg fijn
Op zondag 11 mei 2014 21:30 schreef boriq het volgende: Morgen dus met school naar Gent en Brussel reizen, door een verandering in schema werd het de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen ipv. de benelux. Heb de begeleider gezegd dat hij die stoptrein ergens kon steken waar de zon nooit schijnt en dat ik lekker de benelux neem, aangezien dat met afstand de allerergste trein is waar ik ooit in heb gezeten. nog een vraagje: is het materieel wat er tussen Antwerpen en Gent; en Gent en Brussel nog een beetje comfortabel materieel (lees: is er beenruimte)?
'k Snap niet wat er mis is met de varkensneuzen tussen Roosendaal en Antwerpen hoor. Die wordt in elk dorp bijgevuld met in-Antwerpen-studerende Belgmeisjes.
achttien en een half hé. Dan mag je zo stoer doen.
Als je nog niet eens weet wat er tussen Antwerpen en Gent rijdt hoef je heul geen grote bek te hebben over wat er tussen ANtwerpen en Roosendaal rijdt. Want dan weet je gewoon van God noch zure appelen. Ik hoop dat je begeleider je schorst en je het jaar over moet doen. En dat je volgend jaar wat meer je plaats kent als je weer met die trein gaat.
Op zondag 11 mei 2014 22:13 schreef Ireyon het volgende: 'k Snap niet wat er mis is met de varkensneuzen tussen Roosendaal en Antwerpen hoor. Die wordt in elk dorp bijgevuld met in-Antwerpen-studerende Belgmeisjes.
Op zondag 11 mei 2014 22:13 schreef Ireyon het volgende: 'k Snap niet wat er mis is met de varkensneuzen tussen Roosendaal en Antwerpen hoor. Die wordt in elk dorp bijgevuld met in-Antwerpen-studerende Belgmeisjes.
Ik ga hogescholen in Gent en Brussel bezoeken, over het aantal Belgmeisjes mag ik dus niet klagen.
Als je nog niet eens weet wat er tussen Antwerpen en Gent rijdt hoef je heul geen grote bek te hebben over wat er tussen ANtwerpen en Roosendaal rijdt. Want dan weet je gewoon van God noch zure appelen. Ik hoop dat je begeleider je schorst en je het jaar over moet doen. En dat je volgend jaar wat meer je plaats kent als je weer met die trein gaat.
Wat er rijdt weet ik wel, ik wist alleen niet of het comfortabel was. Als ik je beledigd heb door te zeggen dat ik die varkensneuzen oncomfortabel vindt en mijn daaraan gelieerde uitspraak, spijt me dat. Alles weer goed zo?
En dat zijn echt superfijne treinen! Helaas wel, zoals alles in Noorwegen, duur.
Wat ik wel weer briljant vind is dat ze in Oslo Sentralstasjon een paar creditcardlezers op het perron hebben gezet. Swipe je kaart door de lezer en je hebt een vervoerbewijs, de conducteur kan in de trein zien dat je met CC hebt betaald.
Ik stond er een keertje te kijken, ongeveer een minuut voor vertrektijd kwamen 4 zakenmannetjes - driedelig pak, koffertje - aangerend. Allemaal haalden ze hun creditcard door de lezer en sprongen ze de trein in. Het leek prima te werken
Ik ben benieuwd hoe effectief controle is op dat traject. Een rit naar de luchthaven duurt maar 19 minuten en ik kan me onmogelijk voorstellen dat een conducteur in die tijd 4 bakken gedaan kan hebben.
Op zondag 11 mei 2014 22:41 schreef James1988 het volgende: Ik stond er een keertje te kijken, ongeveer een minuut voor vertrektijd kwamen 4 zakenmannetjes - driedelig pak, koffertje - aangerend. Allemaal haalden ze hun creditcard door de lezer en sprongen ze de trein in. Het leek prima te werken
Ik ben benieuwd hoe effectief controle is op dat traject. Een rit naar de luchthaven duurt maar 19 minuten en ik kan me onmogelijk voorstellen dat een conducteur in die tijd 4 bakken gedaan kan hebben.
Natuurlijk wel, als je weinig zwartrijders heb ren je zo door een trein heen.
Met het nodige vingerverven van de DB is de SSN gister weer op tijd in Rotterdam gearriveerd. Donderdag begon het goed. In Nederland rijden wij onder DB Schenker, en was er uiteraard een pad t/m Venlo. In Duitsland rijden wij onder het attest van DB, en had er een pad aangevraagd moeten zijn vanaf Venlo. Echter, DB had dit pas vanaf Venlo Grens gedaan. Dus +13, want dat moest eerst geregeld worden. Maar het was een erg gave rit de afgelopen 4 dagen
IC Zwolle Roosendaal van 9:19 rijdt nu een DDZ. Had er nog nooit eerder ingezeten, maar donders dat spul is wel mooi geworden. Stoelen zitten ook best goed. Komt op plek 3 na ICM en ICR
We stoppen nu net in Wijhe, tegen trein is ook al een . dat materiaal heb ik er nog nooit gezien en heb best vaak de trein van 9:19
[ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 12-05-2014 09:50:21 ]
Op maandag 12 mei 2014 09:27 schreef greavy het volgende: Met het nodige vingerverven van de DB is de SSN gister weer op tijd in Rotterdam gearriveerd. Donderdag begon het goed. In Nederland rijden wij onder DB Schenker, en was er uiteraard een pad t/m Venlo. In Duitsland rijden wij onder het attest van DB, en had er een pad aangevraagd moeten zijn vanaf Venlo. Echter, DB had dit pas vanaf Venlo Grens gedaan. Dus +13, want dat moest eerst geregeld worden. Maar het was een erg gave rit de afgelopen 4 dagen
Maar vrijdag was er in Duitsland al iets kapot aan de loc las ik en gisteren kwam ie achter een 6400 weer naar Rotterdam, omdat de ATB het niet deed. Veel problemen de laatste tijd heb ik het idee met de 01 1075...
En die EC is niet al bomvol als we aankomen? En ohja, ik spreek geen Hongaars en ook geen Tsjechisch..
Er zit geen reserveringsplicht op die trein, dus dat komt wel goed hoor. Bij het loket van Budapest spreken ze sowieso wel wat Duits en als je geluk hebt wat Engels.
Maar vrijdag was er in Duitsland al iets kapot aan de loc las ik en gisteren kwam ie achter een 6400 weer naar Rotterdam, omdat de ATB het niet deed. Veel problemen de laatste tijd heb ik het idee met de 01 1075...
Donderdag was dat probleem aan de loc, en dat kon gefixt worden. Maar vertrek in Blankenheim(Wald) liet erg op zich wachten vanwege het enkelspoor... Ondertussen werden wij wel een paar keer ingehaald door andere treinen in dezelfde rijrichting... En die ATB, dat kan zo gebeuren. Dat gebeurt niet alleen bij onze stoomlok, maar ook bij andere locomotieven en treinstellen, ook bij NSR. Dan mag je simpelweg niet meer rijden van ProRail, als die storing voor vertrek opgemerkt wordt, en dat werd het in Venlo.
DB 143 639 + RB by Durk Houtsma., on Flickr De RE's en RB's rondom Leipzig / Dessau en omstreken rijden nog veel met de (ex-)DR-Dosto's. Vierkanten bakken, met weinig rondingen. De stuurstanden gaan ook recht naar beneden. Hier passeert één van de stammen die dienst doet op de RB naar Wittenberg het station Meinsdorf. Tijdens de stop aan het perron werd er géén deur geopend. In de 5,5 uur die ik hier stond had men welgeteld 2 uitstappers en 1 instapper...
DB 185 171 + Containertrein by Durk Houtsma., on Flickr Op maandag 7 april passeerde bij Meinsdorf ook een fraaie containertrein richting Potsdam en verder. Terwijl de zon aan het optrekken is, heeft de bewolking nog wel de overhand.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 12-05-2014 11:46:49 ]
Ik ben al even niet in een NS-trein geweest (m.a.w. geen idee hoe erg het is met de rommel), maar is dit een ideetje?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 12 mei 2014 12:17 schreef bork het volgende: Ik ben al even niet in een NS-trein geweest (m.a.w. geen idee hoe erg het is met de rommel), maar is dit een ideetje?
Moet haast wel. Ik herken de berichten over "tot aan de knieën in het afval" totaal niet. Ja, er ligt wat vaker een krant van gisteren, en de vloeren zijn duidelijk al een tijdje niet gedweild, maar de grootste rommel wordt in ieder geval op de routes die ik met enige regelmaat reis, opgeruimd.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 12 mei 2014 09:27 schreef greavy het volgende: Met het nodige vingerverven van de DB is de SSN gister weer op tijd in Rotterdam gearriveerd. Donderdag begon het goed. In Nederland rijden wij onder DB Schenker, en was er uiteraard een pad t/m Venlo. In Duitsland rijden wij onder het attest van DB, en had er een pad aangevraagd moeten zijn vanaf Venlo. Echter, DB had dit pas vanaf Venlo Grens gedaan. Dus +13, want dat moest eerst geregeld worden. Maar het was een erg gave rit de afgelopen 4 dagen
Ik hoorde jullie gisteravond inderdaad nog door Gouda komen.
Op maandag 12 mei 2014 13:55 schreef JDude het volgende: Moet haast wel. Ik herken de berichten over "tot aan de knieën in het afval" totaal niet. Ja, er ligt wat vaker een krant van gisteren, en de vloeren zijn duidelijk al een tijdje niet gedweild, maar de grootste rommel wordt in ieder geval op de routes die ik met enige regelmaat reis, opgeruimd.
In de ICd en de Benelux wordt er gewoon schoongemaakt.
Ja oké, maar daar zouden best eens andere afspraken over kunnen zijn. Ik reis alleen met "gewone" NS-treinen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 12 mei 2014 12:17 schreef bork het volgende: Ik ben al even niet in een NS-trein geweest (m.a.w. geen idee hoe erg het is met de rommel), maar is dit een ideetje?
Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef greavy het volgende: Ah, vanaf vandaag kan men beter de treinen van- en naar Almere mijden, als je niet van kakelende dames houdt. Libelle Zomerweek
Ah dat is een goed moment voor een verstoring / defecte trein.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Zojuist een 1700-loc met wat kakelverse ICdirect-stuurstandrijtuigen (toch?) door Best richting Eindhoven.
Op maandag 12 mei 2014 17:12 schreef JDude het volgende: Zojuist een 1700-loc met wat kakelverse ICdirect-stuurstandrijtuigen (toch?) door Best richting Eindhoven.
Overbrenging vanaf Haarlem ja, gaan naar Maastricht, om aldaar weer geparkeerd te worden. Ik durf te wedden dat er weer graffiti op komt.
Op maandag 12 mei 2014 18:38 schreef Clicks_nl het volgende: Weet je ook welke tijden er iets rijdt met wel wat comfort? Pas ik komende weken m'n schema wel aan
Alles met die sprinter, volgens plan dan. Kan wel eens afwijken maar normaal gesproken alleen die sprinter. Wel fijn dat er raampjes open kunnen
ja, de SGM is fijn. nostalgie. afgelopen donderdagavond even meegegaan met een SGM van Lelylaan tot Amsterdam Centraal. op Centraal stapte de machinist uit. dan loop je langs een gemoderniseerde trein en zie je die oeroude instrumenten van die cabine.... heerlijk.
de SGM is ouder dan de nieuwste serie Plan V.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Per Belgische DRGL 2015 zijn er wat wijzigingen vlakbij de grens: - IC Essen - Charleroi vv wordt ingekort als IC Antwerpen - Charleroi vv; Per DRGL 2014 rijden er 2 IC's Antwerpen - Charleroi vv in een 1x/30-minutendienst (ma-vr), weekend blijft de IC-verbinding een uursdienst. - IR Antwerpen - Brussel vv wordt verlengd naar Essen, en gaat een IC heten. Tussen Essen - Antwerpen rijdt het als IC, en tussen Antwerpen - Brussel blijft het de IR-stops houden. De IC's Antwerpen - Charleroi slaan daarentegen de 'IR-stations'(vanaf DRGL2015 rijden er geen IR's meer) over. L Roosendaal - België blijft hetzelfde. De Benelux blijft in 2015 volgens dezelfde Dienstregeling rijden die nu geldig is.
Via Maastricht: - L Maastricht - Luik wordt aangepast naar 'IC' Maastricht - Luik - Hasselt met haltes in Diepenbeek, Bilzen, Tongeren, Liers, Milmort, Herstal, Luik-Palais / Jonfosse / Guillemins, Bressoux, Visé, Eijsden, Randwijck en Maastricht. Reistijd is 1u35 op het gehele traject.
- IR Antwerpen - Brussel vv wordt verlengd naar Essen, en gaat een IC heten. Tussen Essen - Antwerpen rijdt het als IC, en tussen Antwerpen - Brussel blijft het de IR-stops houden.
Enig idee met wat voor materieel deze verbinding gereden gaat worden? Misschien is het dan mogelijk om deze door te trekken naar Roosendaal wanneer de Benefaal over de HSL gaat...
Enig idee met wat voor materieel deze verbinding gereden gaat worden? Misschien is het dan mogelijk om deze door te trekken naar Roosendaal wanneer de Benefaal over de HSL gaat...
Alle ICR gaat naar NS Hispeed om te gaan rijden in de Intercity Defect en de Beneslak, dit als "alternatief" voor de Fyra V250. Waarmee NS opnieuw de plank volledig misslaat, maar goed.
En vervolgens worden daarom DDAR rijtuigen opgeknapt en die gaan met de overgebleven 1700's rijden?
Inderdaad. Het DD-AR gaat rijden op plekken waar nu DDZ rijdt om in te vallen voor een tekort aan sprintermaterieel, wat er weer niet is omdat NS een paar jaar terug heeft besloten om niet meer SLT's aan te schaffen na toiletgate. Dat DDZ gaat dan weer naar lijnen waar nu ICRm rijdt (of er wordt wat uitgewisseld) om zo overal toch weer capaciteit te hebben en ICRm voor de HSL vrij te spelen.
Zit je ook niet met een treeplank? M6 heeft zo'n fancy klapbaar treeplankje volgens mij, maar M5 kan je daar niks aan bewegen. En volgens mij geen airco.
Op maandag 12 mei 2014 20:54 schreef James1988 het volgende: omdat NS een paar jaar terug heeft besloten om niet meer SLT's aan te schaffen na toiletgate.
Vandaag gehoord op station MLV-Chessy TGV deel over de omroep (en zo goed mogelijk vertaald)
"Dames en heren even uw aandacht alstublieft. Wil de eigenaar van de witte Peugot fiets, geparkeerd bij uitgang 2 Disney Village, deze verplaatsen. Er zijn al een aantal reizigers over gestruikeld"
Daarna de herhaling en daarna in een soort van Engels, waarbij het woord fiets achterwege bleef
DDAR is natuurlijk enorm oncomfortabele tyfustroep. De binnenlandse reiziger draait dus ook op deze manier op voor het HSA-gekloot.
In een ideale situatie was er geen materieeltekort geweest: alle ICR bij NSR voor de intercitydiensten, waar nodig DDZ in de sprinterdiensten en het had nog wel een aantal jaar moeten kunnen lukken.
De praktijk is anders, dit DD-AR is een soort-van noodgreep tot de nieuwe sprinters gaan instromen. Dat zou het geval moeten zijn vanaf 2016/2017, maar ik heb al te lang niks meer gehoord over dat project.
In een ideale situatie was er geen materieeltekort geweest: alle ICR bij NSR voor de intercitydiensten, waar nodig DDZ in de sprinterdiensten en het had nog wel een aantal jaar moeten kunnen lukken.
De praktijk is anders, dit DD-AR is een soort-van noodgreep tot de nieuwe sprinters gaan instromen. Dat zou het geval moeten zijn vanaf 2016/2017, maar ik heb al te lang niks meer gehoord over dat project.
De onderhandelingen zullen ongetwijfeld lopen. Zou me niet eens verbazen als de NS praat met onze Zwitserse vrienden en met Bombardier/Siemens. De partij met het beste bod mag gaan leveren.
Op maandag 12 mei 2014 21:41 schreef _JdM_ het volgende: Hoe was het ook alweer? Owja. Over het weglaten van een toilet in de trein heeft 98% een mening, waarvan +- 90% vindt dat de toiletten moeten blijven.
Maar slechts 2% gebruiken ze...
Ik denk eerlijk gezegd dat 90+% van de mensen die in de betreffende Sprinters reizen, aan zal geven het ontbreken daarvan totaal geen probleem te vinden en de extra zitplaatsen, sociale veiligheid, transparantie, reinheid etc. van het materieel belangrijker te vinden. Slechts een vermoeden, maar toch.
Als dat zo zou zijn, zouden de andere spoorvervoerders die geen toiletten hebben op een deel van de trajecten hetzelfde hebben.
Op de trajecten waar momenteel geen toilet is is er ook voldoende protest van reizigers. De provincie Gelderland heeft nog geprobeerd om alsnog een toilet in hun treinen te krijgen na de gunning, maar dit is uiteindelijk afgeketst omdat het materieel daardoor niet meer op tijd geleverd zou kunnen worden.
Op het Hoofdrailnet heeft NS willens en wetens adviezen van eigen personeel, vakbonden, belangengroepen (o.a. voor gehandicapten) en reizigersorganisaties (zoals ROVER) in de wind geslagen en treinen besteld zonder toilet. Toen er ophef over ontstond in de media (koppen als "trein zonder toilet staat 2 uur gestrand in weiland" doen het altijd goed bij de kranten) heeft NS het zélf verergerd door aan te komen zetten met de plaszak...
quote:
Op maandag 12 mei 2014 21:41 schreef _JdM_ het volgende: Hoe was het ook alweer? Owja. Over het weglaten van een toilet in de trein heeft 98% een mening, waarvan +- 90% vindt dat de toiletten moeten blijven.
Maar slechts 2% gebruiken ze...
Iets met fatsoenlijke voorzieningen bieden in de trein, prijs van het treinkaartje, enzovoorts.
Als je als vervoerder niet bereid bent om te luisteren naar je klanten verdien je je concessie niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat 90+% van de mensen die in de betreffende Sprinters reizen, aan zal geven het ontbreken daarvan totaal geen probleem te vinden en de extra zitplaatsen, sociale veiligheid, transparantie, reinheid etc. van het materieel belangrijker te vinden. Slechts een vermoeden, maar toch.
Is reeds meerdere malen onderzocht en daaruit blijkt dat reizigers het ontbreken van een toilet zeker wel als een minpunt beschouwen. Dat NS nog 10 jaar mag blijven rondrijden met toiletloze sprinters is schandalig.
Op maandag 12 mei 2014 21:43 schreef James1988 het volgende: Iets met fatsoenlijke voorzieningen bieden in de trein, prijs van het treinkaartje, enzovoorts.
Als je als vervoerder niet bereid bent om te luisteren naar je klanten verdien je je concessie niet.
"De wil van de klant" in de zin van: Wat hun mening is, of wat het gedrag is?
"De wil van de klant" in de zin van: Wat ze vinden, of wat het gedrag is?
Klant is koning, dat telt evengoed voor NS. De klant wil een wc, of hij/zij het gebruikt of niet. De klant vraagt om een wc in een trein, dus dan zou het slim zijn om een wc erin te bouwen...
"De wil van de klant" in de zin van: Wat hun mening is, of wat het gedrag is?
Beide.
Je kunt sommige dingen gewoon op je klompen aanvoelen, bijvoorbeeld dat het weglaten van toiletten in treinen die je inzet op langeafstandsverbindingen je niet in dank afgenomen gaat worden. Of dat het verplicht stellen van reserveringen voor een reis van Rotterdam naar Antwerpen gaat zorgen voor veel ontevreden reizigers die uitwijken naar alternatieven.
Er zijn legio voorbeelden waaruit blijkt dat NS oogkleppen heeft, doet wat ze leuk vindt, en later afkomt met allerlei slappe halfbakken excuses over waarom de dingen zijn waarom ze zo zijn en waarom ze toch echt niet anders kunnen.
“Nee, we doen, in tegenstelling tot het om advies aan het LOCOV voorgelegde Programma van Eisen, in de sprinters toch maar geen toilet. De reizigers kunnen gebruikmaken van de toiletten op de stations.”
“Nee, op de nieuw te openen stoptreinstations komen geen toiletten. Want daar gaan geen Intercity’s stoppen.”
De klapmongolen die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn tot mijn grote vreugde de NS uitgetrapt.
En niemand, echt helemaal niemand die de NS in dezen verdedigt, is goed bij zijn hoofd.
Op maandag 12 mei 2014 21:49 schreef DriekOplopers het volgende: “Nee, we doen, in tegenstelling tot het om advies aan het LOCOV voorgelegde Programma van Eisen, in de sprinters toch maar geen toilet. De reizigers kunnen gebruikmaken van de toiletten op de stations.”
“Nee, op de nieuw te openen stoptreinstations komen geen toiletten. Want daar gaan geen Intercity’s stoppen.”
De klapmongolen die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn tot mijn grote vreugde de NS uitgetrapt.
En niemand, echt helemaal niemand die de NS in dezen verdedigt, is goed bij zijn hoofd.
AMSTERDAM - De NS denkt de oplossing te hebben voor treinreizigers met hoge nood: een plaszak. Passagiers kunnen zich met het plastic zakje terugtrekken in een lege cabine van de machinist.
Om dan later weer een krokodillentranen huilende Meerstadt op tv te zien die uitlegt dat "de media het verkeerd uitlegt, want het is allemaal zo goed bedoeld!"
Zelden zo'n huichelaar gezien als Bert fucking Meerstadt.