abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146612940
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:39 schreef Yreal het volgende:
Ga weg
Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim
  maandag 17 november 2014 @ 10:45:56 #102
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_146736499
KPMG staakt Europese samenwerking :D

Het Europese samenwerkingsproject van KPMG is na zeven jaar een stille dood gestorven. De kantoren in de verschillende landen toonden te weinig animo voor nauwere samenwerking en ze waren onvoldoende bereid informatie te delen. (FD, p. 13)

Het begin van het einde *O* *O*
pi_146736786
Wat is ikweethetookniet in het Italiaans? :D
Moest meteen aan je denken, gelukkig hebben ze jouw bijl afgenomen :)

http://www.mirror.co.uk/n(...)s-up-new-car-4572517

quote:
An accountant smashed up his OWN new car with an AXE.

Spartaco Capon, 35, who lives in the town of Lissone in northern Italy, had been so fed up with unreliable public transport that he decided it would be best to get himself a car.

He had already been given a warning by his boss about turning up late, so he splashed out the cash on a Fiat 500.

But when he went to start it up in the first week it would not turn on, meaning he was late again.

Furious at being let down by the vehicle, he had cracked and smashed every panel on the car, hitting it repeatedly - with an axe.
so long and thanks for all the fish
pi_146737024
quote:
6s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim
Ik zal vast geen helder licht zijn, maar jij al helemaal niet
  maandag 17 november 2014 @ 11:21:23 #105
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_146737286
quote:
10s.gif Op maandag 17 november 2014 11:10 schreef Yreal het volgende:
Ik zal vast geen helder licht zijn, ...........
Dan staat niets jou een carrière als top accountant in de weg :7

En ik ben dubbel academisch opgeleid, economie en recht en ben juist trots om geen accountant te zijn ^O^
pi_146737403
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 11:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En ik ben dubbel academisch opgeleid, economie en recht en ben juist trots om geen accountant te zijn ^O^
Dus je wil eigenlijk zeggen dat ik voor piet snot aan het studeren ben, omdat achterlijke figuren als jij ook een juridische master kunnen behalen?
pi_146760038
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 11:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ach gut. Is nou de enige discussie die je wel wilt aangaan een discussie over wie de grootste heeft? Hoe typisch weer.
  woensdag 10 december 2014 @ 22:08:51 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_147468421
KPMG trekt 24 miljoen euro uit voor verbeteren kwaliteit

Accountants- en adviesbedrijf KPMG trekt de komende drie jaar 24 miljoen euro uit om de kwaliteit van zijn controle- en advieswerkzaamheden te verbeteren.
Dat maakte het bedrijf bekend bij de presentatie van de cijfers over het boekjaar 2013/2014.

‘WINST NAUWELIJKS GESTEGEN’
Affaires uit het verleden drukken de bedrijfsresulaten. Zo moest KPMG dit jaar 20,6 miljoen euro afschrijven aan “bijzondere, eenmalige lasten”. Dat zijn schikkingen, boetes en juridische kosten, vertelt NRC-redacteur Teri van der Heijden, die de presentatie bijwoonde.

De firma ontsloeg twee partners als gevolg van slechte beoordelingen van toezichthouder AFM. Verder moest een onbekend aantal partners vertrekken wegens slechte prestaties. :') :') :') :|W

De omzet van KPMG daalde met 1,9 procent tot 595 miljoen euro. De nettowinst steeg licht tot 54,4 miljoen euro. Topman Hommen tijdens de presentatie:

“We zien goede operationele resultaten bij een fractioneel lagere omzet. Maar door voorzieningen en kosten als gevolg van incidenten uit het verleden is de winst nauwelijks gestegen.”

HOMMEN: ‘EÉN VAN DE MOEIZAAMSTE JAREN UIT DE GESCHIEDENIS VAN KPMG’
KPMG raakte dit jaar in opspraak door diverse affaires. Zo moest het bedrijf een hoge boete betalen in een schikking met het Openbaar Ministerie omdat accountants hun klant Ballast Nedam hadden geholpen bij het omkopen van ambtenaren in het buitenland.

Jan Hommen (71) werd eerder dit jaar aangetrokken als topman om schoon schip te maken. Hommen:

“Het afgelopen jaar was zonder twijfel een van de moeizaamste jaren uit de bijna honderdjarige historie van KPMG. Er waren gewoonweg te veel incidenten.”..

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erbeteren-kwaliteit/

Nergens voor nodig toch :') _O-
pi_147471542
100 jaar geleden waren accountants persoonlijke aansprakelijk voor hun daden. Volgens de wet zijn ze dat nog steeds, maar de praktijk is de laatste jaren geweest dat ze steeds vaker achter hun kantoor verschuilen. Wat mij betreft is het een goede ontwikkeling dat accountants die slecht presteren daar persoonlijk op worden afgerekend. Je geeft namelijk een verklaring af op persoonlijke titel. Je slaat de plank dus finaal mis door juist die zin eruit te halen.
  zondag 14 december 2014 @ 17:46:21 #110
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_147574739
Interne toezicht bij toezichthouder AFM zelf niet kreukvrij :') :|W

Minister Dijsselbloem grijpt hard in bij de raad van toezicht van de AFM, de toezichthouder op de financiële markten. Volgens de minister blijkt uit onafhankelijk onderzoek dat er binnen de raad stevige discussies zijn over integriteit.

Er zijn geen regels overtreden, maar drie van de vier leden moeten weg. Ook de voorzitter moet wijken. :D :') :') :')

Aanleiding is een onafhankelijk rapport over het optreden van de leden van de raad van toezicht, waartoe Dijsselbloem opdracht had gegeven na “forse discussie'' binnen de raad zelf over kwesties als integriteit en nevenfuncties.

Uit het onderzoek blijkt dat de regels over integer handelen te complex zijn en er daardoor nog wel eens slordig mee wordt omgegaan. Zo hebben twee toezichthouders zich schuldig gemaakt aan een lichte overtreding van de regels en hebben anderen nevenfuncties niet tijdig gemeld.

Op de rand
Volgens de minister hebben leden van de raad “op de rand gelopen”. Dijsselbloem: “Dat is gewoon niet goed.”

De minister wil strengere eisen gaan stellen aan het interne toezicht binnen AFM. De raad van toezicht van de AFM heeft een voorbeeldfunctie en moet daarom onomstreden zijn, stelt hij.

http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-zelf-niet-kreukvrij

Heb je net accountants met de grond gelijk gemaakt, heb jezelf de zaakjes niet eens op orde :|W :|W
:|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W
  woensdag 24 december 2014 @ 19:59:24 #111
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_147930126
Accountantskantoor Baat krijgt AFM-boete van 285.000 euro

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft Baat accountants en adviseurs een bestuurlijke boete opgelegd van 285.000 euro.Dat maakt de AFM woensdag bekend.

Uit de accountantsdossiers die de toezichthouder heeft onderzocht, blijkt dat de accountants in zes van de zeven dossiers onvoldoende onderzoek hebben gedaan.

De AFM heeft in 2010 vijf wettelijke controledossiers onderzocht waarin een accountant van Baat de controleverklaring had afgegeven. Daarbij zijn diverse tekortkomingen geconstateerd. Naar aanleiding van dit onderzoek heeft Baat verschillende maatregelen getroffen.

Op verzoek van Baat heeft de AFM vervolgens in 2011 twee andere wettelijke controledossier beoordeeld. Daarbij constateerde de AFM in één dossier wederom ernstige tekortkomingen. :') :|W

Gelet op de ernst en hoeveelheid van de tekortkomingen vindt de toezichthouder dat Baat niet aan zijn zorgplicht heeft voldaan.

http://www.nu.nl/ondernem(...)van-285000-euro.html

Geen bewijs uiteraard van de topicreeks titel :+ maar gewoon een incident _O- 8)7

Even een gratis tip voor die randdebielen:
Als je vrijwillig een dossier geeft aan de AFM geef er dan een die wel een voldoende scoort :P
pi_147966120
Haha, jij hebt echt een hekel aan accountants.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:55:47 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_148667059
Oud-topbankier eist miljoenen van EY

Oud-topbankier Ian Kantor van zakenbank Insinger de Beaufort eist bijna 3 miljoen euro schadevergoeding van accountants- en advieskantoor EY.

Dat bleek dinsdag tijdens een zitting van de rechtbank in Amsterdam.
Kantor kreeg het in 2005 aan de stok met de Nederlandse fiscus. De in Nederland woonachtige Zuid-Afrikaan dacht destijds ten onrechte in aanmerking te komen voor belastingvrijstelling op een aantal van zijn in Luxemburg gevestigde vennootschappen.

Dubbel belasting
De oud-bankier had daarover advies ingewonnen bij EY. Maar in 2010 moest Kantor alsnog bijna ¤2,5 miljoen aan belasting betalen. Kantor is van mening dat hij nu ten onrechte „dubbel belasting” heeft betaald.

Uit een tussenvonnis bleek eerder al dat de rechter deels meegaat in de verwijten van Kantor. De rechtbank stelde vorig jaar dat EY beter onderzoek had moeten doen naar de vraag in hoeverre de Luxemburgse vennootschappen onderworpen waren aan het Nederlandse belastingstelsel. „Door dit na te laten is de belastingadviseur tekortgeschoten in de nakoming van de overeenkomst van opdracht.”

'Volkomen verziekt'
Gisteren werd tijdens de zitting met als inzet de hoogte van de schadevergoeding duidelijk dat de sfeer tussen Kantor en EY ’volkomen verziekt’ is. EY stelt dat Kantor ’dollartekens’ in zijn ogen heeft en daarom een ’absurde’ schadevergoeding eist. Kantor reageerde gepikeerd.
„Die opmerking over de dollartekens irriteert mij. Ik had mij destijds gevestigd in Nederland en wist nog niet hoe het hier werkte. Juist daarom had ik EY ingeschakeld.”

Ondanks de ’verziekte sfeer’ verzocht de rechtbank de strijdende partijen toch weer aan tafel te gaan om er onderling uit te komen. De rechtbank is daarbij bereid om op korte termijn ’met een voorlopig oordeel richting te geven’ aan eventuele onderhandelingen over een schikking. Kantor en EY hebben dat voorstel in beraad genomen.

http://www.telegraaf.nl/d(...)joenen_van_EY__.html

Incident jongens niks aan de hand 8)7 :r
  maandag 16 februari 2015 @ 12:33:56 #114
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_149722725
Dijsselbloem: goed nieuws voor verzekerden

De verkoop van het genationaliseerde Vivat aan de Chinese verzekeraar Anbang is goed nieuws voor de miljoenen polishouders bij Vivat, het vroegere Reaal. Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën zei dat maandag in een toelichting op zijn besluit Vivat aan Anbang te verkopen.

,,Het bedrijf wordt gered en de Chinese verzekeraar steekt er fors nieuw geld in. Dat betekent dat de 4000 medewerkers weer een toekomst hebben en de miljoenen polishouders met veel meer zekerheid een eventuele uitkering tegemoet kunnen zien'', aldus Dijsselbloem. In totaal heeft Vivat 6 miljoen polissen in beheer.

De minister had bij de verkoop van Vivat wel te maken met een ,,grote tegenvaller'' van 700 miljoen euro, als gevolg van een boekhoudfout binnen Reaal eind jaren negentig. Dit lijk uit de kast werd pas duidelijk, ruim nadat Dijsselbloem SNS Reaal in februari 2013 voor 3,7 miljard had genationaliseerd.

Nationalisatie
Reaal stond bij de nationalisatie in de boeken voor 2,4 miljard, Financiën schatte het destijds in op 1,1 miljard, maar inmiddels wordt het verkocht voor 150 miljoen. Behalve de tegenvaller van 700 miljoen als gevolg van de fout in de boekhouding :D , waren er ook nog andere oorzaken - zoals een lage rente - die de waarde van Reaal fors hebben doen dalen.

Dijsselbloem laat die boekhoudfout nu verder onderzoeken. Van een boekhoudschandaal wil hij nog niet spreken omdat hij niet weet of er sprake is van opzet. Wel is duidelijk dat het een dure fout was, die in de jaren erna nooit is opgemerkt door de accountants en evenmin door De Nederlandsche Bank. :|W :|W :|W

Geen zorgen :')
Dijsselbloem maakt zich over de toekomst van Vivat geen zorgen. ,,Anbang is een grote verzekeraar in China, zeer kapitaalkrachtig en vastbesloten met Reaal verder te gaan. Ze investeren nu tussen de 700 miljoen en 1 miljard euro in het bedrijf.'' :D

De Nederlandse verzekeraar ASR, ook in staatshanden, was ook in de race voor een overname van Vivat/Reaal, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat er onvoldoende voordelen waren te behalen. Dijsselbloem heeft dat getoetst en was het ermee eens. ,,Dit is beter: een nieuwe investeerder met nieuw geld.''

http://www.beurs.nl/nieuw(...)uws-voor-verzekerden

En weer 700 miljoen gemist door accountants :') :X :r
  maandag 16 februari 2015 @ 12:43:50 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_149723014
Hulp is al onderweg _O_

VEB herhaalt roep om enquête na fout Reaal

De boekhoudfout ter waarde van 700 miljoen euro bij Reaal die maandag gemeld werd, versterkt de roep om een onderzoek naar mogelijk wanbeleid bij de verzekeraar. Dat stelde de Vereniging van Effectenbezitters (VEB). De belangenbehartiger diende in november een enquêteverzoek in bij de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam.

,,Dat deze fout nu aan het licht komt, toont aan dat ons verzoek een goede stap was'', aldus de VEB. De vereniging vraag zich onder meer af waarom de miskleun, die zou stammen uit de jaren negentig, niet aan het licht kwam bij de beursgang van SNS Reaal in 2006 of bij de nationalisatie van dat concern in februari 2013.

http://www.iex.nl/nieuws/(...)e-na-fout-Reaal.aspx

Laat het maar dun door de broek lopen bij die accountants ^O^
  maandag 16 februari 2015 @ 13:18:07 #116
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_149723825
Financien vond groot lijk in kast van SNS Reaal

De Nederlandse overheid moest voor het verzekeringsbedrijf van SNS Reaal een koper vinden die veel kapitaal wil investeren, omdat na de nationalisering bleek dat de financiele situatie van de groep al jaren veel te gunstig werd voorgesteld door een boekhoudkundige truc.

Dat schrijft minister van Financien Jeroen Dijsselbloem maandag in een toelichting bij de geplande verkoop van het verzekeringsbedrijf REAAL nv aan de Chinese verzekeraar Anbang.

De zaak zal nader worden onderzocht door de Auditdienst Rijk, meldt Dijsselbloem, wat enige tijd zal duren, omdat de truc zo lang onopgemerkt bleef. _O_ _O_

Na de nationalisering begin 2013 bleek dat er EUR800 miljoen aan contanten van de verzekeringsdochter SRLEV nv, een onderdeel van REAAL nv, werd meegeteld voor de solvabiliteit van SNS Bank. Omdat deze contanten onderpand waren voor een lening van SNS Bank aan SRLEV, mochten ze volgens boekhoudregels niet meetellen voor de kapitaalpositie van de bank.

De onjuiste voorstelling van zaken bestond al sinds eind jaren negentig van de vorige eeuw, maar was niet bekend op het moment van nationalisatie. Door het gevonden 'lijk in de kast' moesten andere onderdelen van de groep na de nationalisatie bijspringen met contanten voor REAAL nv, meldt Dijsselbloem.

Toch kon dat niet verhinderen dat de solvabiliteitspositie van de verzekeraar fors daalde. Die solvabiliteit ligt nu onder de eigen norm die het bedrijf hanteert van 175%, en bedraagt momenteel 154% volgens Solvency I-regelgeving.

Om het kapitaal te beschermen tegen markt- en renterisico, moest Reaal afgelopen jaar de risico's in zijn beleggingsportefeuille verlagen. Daarmee verloor het bedrijf echter ook de mogelijkheid om de solvabiliteit op eigen kracht weer te versterken.

Zonder kapitaalverhoging zou de onderneming daarom geen perspectief meer hebben, stelt de minister. Dus moest een partij worden gezocht die de kapitaalpositie fors zou kunnen versterken.

Het Nederlandse verzekeringsbedrijf, dat voor EUR2,4 miljard in de boeken stond, wordt door moederbedrijf SNS Reaal aan de Chinese verzekeraar Anbang verkocht voor een schamele EUR150 miljoen, :') meldde SNS Reaal maandag. Daarnaast investeert Anbang nog een slordige EUR1,5 miljard om de kapitaalpositie te versterken en schulden van de verzekeraar af te betalen.

Als er nog meer lijken uit de kast vallen in de komende maanden, kan de verkoopprijs met in totaal EUR500 miljoen worden verlaagd, :') :') waardoor dan ook de kapitaalinjectie lager zal uitvallen, waarschuwt Dijsselbloem de Tweede Kamer maandag. Als de tegenvallers groter zijn dan dat bedrag, dan kan Anbang de verkoop afblazen.

http://www.beurs.nl/nieuw(...)n-kast-van-sns-reaal

Hoppa en weer 2.25 MILJARD die we nooit meer terug zien :(
  maandag 16 februari 2015 @ 13:21:12 #117
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_149723885
Ook al is het al meerdere keren gevraagd en geen goed antwoord op gegeven:
Wat wil je nu bereiken met dit topic? Ben ik toch echt wel benieuwd naar.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 16 februari 2015 @ 13:31:51 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_149724161
quote:
2s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:21 schreef KaBuf het volgende:
Ook al is het al meerdere keren gevraagd en geen goed antwoord op gegeven:
Wat wil je nu bereiken met dit topic? Ben ik toch echt wel benieuwd naar.
Een reel beeld scheppen van accountants die ons jaren lang voor de gek hebben gehouden en werden gedekt door hun eigen tuchtrecht :(

Het zijn prutsers die overgewaardeerd worden en overbetaald zijn :7
pi_149763667
FTM bericht er ook over: WÉÉR PROBLEEMDOSSIER KPMG BIJ SNS REAAL: 700 MILJOEN OPGEKLOPTE BUFFER

Mooi is deze reactie bij het artikel:

quote:
Eén van mijn jeugdzonden was een jaartje bij een Angelsaksisch accountantskantoor. Ik ontdekte een fraudetje bij een manager. Kort daarna mocht ik gaan, waarom, was me toen niet duidelijk. Jaren later liep ik de man, die toen mijn baas was, tegen het lijf, en vroeg wat er nu eigenlijk was geweest. Het antwoord was 'you do not want to antagonize the plant manager'. Met andere woorden, ik had de fraude onder het kleed moeten vegen. Ik vrees dus dat er veel waars is in de uitspraak van de schrik van accountantsland, Pieter Lakeman, 'een accountant is iemand die, voor veel geld, verklaart wat de opdrachtgever wil horen'. Ewald Engelen betoogt ongeveer hetzelfde. Helaas moet ik toevoegen dat ik niet weet hoe het anders kan. Alle accountants ambtenaar lijkt me ook niet de oplossing.

[ Bericht 82% gewijzigd door BlauweSporttas op 17-02-2015 16:32:16 ]
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:45:44 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_150045665
CFO Superdry ontslagen na persoonlijk faillissement

Financieel topman Shaun Wills van SuperGroup heeft het bedrijf verlaten om een wel heel pikante reden: hij is persoonlijk failliet. _O-

Een salaris van ruim een half miljoen pond was blijkbaar niet voldoende om van te leven. :') :|W

SuperGroup, bekend van kledingmerk Superdry, liet vandaag in een verklaring weten dat Wills per direct het bedrijf verlaat nadat hij op 10 februari failliet werd verklaard door de rechter. "Het is een persoonlijke zaak, die niet gerelateerd is aan de financiële positie van het bedrijf."

Beleggers waren daar echter niet gerust op, het aandeel sloot 3,9% lager. Wills kreeg vorig jaar in totaal meer dan £500.000 in salaris en bonussen. Hij was al 22 jaar accountant :D :P en kwam in 2012 bij het bedrijf. Volgens de Britse krant Independent krijgt Wills geen vertrekpremie.

http://www.telegraaf.nl/d(...)faillissement__.html

Geen vertrekpremie voor een overbetaalde randdebiel die zelf zijn eigen zaakjes niet eens op orde kan houden :D
Het is een schande :+ _O-
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:49:41 #121
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_150045863
Accountant Terborg bekent belastingfraude 270.000 euro

Een accountant uit Terborg heeft vrijdag tegenover de tuchtrechter in Zwolle toegegeven dat hij belastingfraude heeft gepleegd. Hij declareerde ten onrechte 270.000 aan btw.
De man was gedaagd voor de accountantskamer, landelijk tuchtrechter in deze beroepsgroep.

In 2013 ontdekte de fiscus de fraude. De man moet later dit jaar ook voor de strafrechter verschijnen, maar beriep zich tot nu toe op zijn zwijgrecht. Het Openbaar Ministerie (OM) deed voorafgaande aan de zitting de toezegging dat de verklaringen die de accountant tijdens de tuchtzaak deed, niet in de strafzaak tegen hem gebruikt worden.

Zijn raadsvrouw vertelde daarop dat de accountant in 2007 een groter pand betrok. De bouwkosten vielen veel hoger uit, waardoor het bedrijf in financiële nood kwam. :') :|W

De accountant besloot te veel btw terug te vragen, met de instelling dat eind 2008 weer terug te betalen. Maar dat laatste lukte hem niet, het jaar erop evenmin.

De man is inmiddels uitgeschreven als accountant. De tuchtrechter vonnist over 10 weken.

http://www.gelderlander.n(...)0-000-euro-1.4762645

Niet eens je eigen verbouwing kunnen financieren zonder te frauderen en geld te jatten 8)7
Wat een :r volk
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:51:39 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_150045950
Dronten wijst voor belastingblunder naar accountant PwC

De belastingblunder van 2 miljoen euro van de gemeente Dronten is geen toevallig fout en had moeten worden opgemerkt door de accountant.

De gemeente vindt dat de accountant had moeten opmerken dat er sinds 2011 geen premie werd afgedragen voor het personeel voor de WIA en de WAO. Dat stelt het college van burgemeester en wethouders in een brief aan de gemeenteraad. Volgens accountant PWC heeft de gemeente nooit opdracht gegeven voor die specifieke controle van de salarisadministratie.

Dronten moet door de fout bijna 2 miljoen afdrachten aan de Belastingdienst en ook nog 55.000 euro aan rente betalen voor de jaren 2011 tot en met 2013. Ook wordt er nog een boete opgelegd. De hoogte daarvan is nog niet bekend.

Behalve dat de gemeente vindt dat de accountant dit had moeten opmerken is ook nog onduidelijk hoe het heeft kunnen gebeuren. In het salarissysteem blijkt het percentage voor de premie is aangepast van 5,10% naar 0 procent, waardoor de premie dus niet is afgedragen.

Volgens Raet, het bedrijf dat het computerprogramma levert aan Dronten, is er niet sprake van een systeemfout, maar een menselijke. Er moet volgens de leverancier iemand zijn geweest die de instellingen hiervoor handmatig heeft gewijzigd. De medewerkers die indertijd bij de gemeente hiervoor verantwoordelijk hadden kunnen zijn, zijn inmiddels niet meer in Dronten werkzaam.

http://www.gemeente.nu/Be(...)untant-PwC-1709605W/

Weer een incidentje jongens niks aan de hand 8)7 _O-
pi_150060601
Curatoren willen KPMG aansprakelijk stellen voor faillissementstekort Weyl Enschede

Het faillissement van de Enschedese runderslachterij Weyl kan voor accountant KPMG verregaande financiële consequenties krijgen. :D De curatoren Jacques Daniels en Jeroen Stekelenburg willen de huisaccountant aansprakelijk stellen voor het faillissementstekort van 150 miljoen euro, meldt de Twentsche Courant Tubantia.

Ze vinden na onderzoek dat het accountantsbureau bij een deugdelijke controle van de jaarrekeningen had kunnen vaststellen dat er op grote schaal en gedurende meerdere jaren is gefraudeerd bij Weyl. Daarover is door de curatoren een klacht ingediend bij de Accountantskamer in Zwolle, aldus de krant.

Als de tuchtrechter tot dezelfde conclusie komt, willen de curatoren via een civiele procedure het faillissementstekort of in elk geval een deel daarvan verhalen op KPMG.
De eigenaar-directeur van Weyl en de financieel directeur van het voormalige slachtbedrijf zijn eerder al veroordeeld tot gevangenisstraffen. Het duo zou van 2001 tot aan het faillissement in 2010 voor tientallen miljoenen euro's hebben gefraudeerd.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=211886&cat=1

Lekker bezig weer KPMG :P
150.000.000 door de pot spoelen :+ _O-
pi_150068229
Lakeman dreigt accountant ABN met tuchtklacht

Financieel activist Pieter Lakeman neemt nu ook de accountant van ABN Amro onder schot, nadat hij eerder de bank zelf had gedagvaard wegens de verkoop van in zijn ogen „ondeugdelijke” renteswaps, ingewikkelde financiële producten.

Hij dreigt tegen de betrokken accountant van KPMG :P een tuchtklacht in te dienen als die een jaarverslag van ABN Amro goedkeurt, waarin onvoldoende duidelijk wordt gemaakt welke financiële risico's de bank loopt door de verkoop van die omstreden producten.

Lakeman, die zegt met zijn bedrijf Swapschade op te treden voor gedupeerde mkb-bedrijven, denkt dat ABN Amro 3,65 miljard euro opzij moet zetten verband met ingediende en nog in te dienen schadeclaims. :D

http://www.telegraaf.nl/d(...)t_tuchtklacht__.html

Jaarverslag gewoon goedkeuren omdat het naar de beurs moet en Zalm :r buiten schot moet blijven :r
3.650.000.000 aan voorzieningen niet nemen :X

Strop moet zeker vallen als Zalm :r net weg is en als het beursgenoteerd is :r
pi_150068598
KPMG-topman maakt kennis met Streisand-effect

Google hoeft links naar nieuwsartikelen over KPMG-partner Ewald van Hamersveld niet te verwijderen. Nu blijft de 'containerkwestie' juist aan hem kleven. _O-

En alweer een rechtszaak in Nederland over het vergeetrecht a.k.a. het linkverwijderrecht. En alweer een overwinning voor Google, die zich gesterkt ziet in het zeer terughoudend uitvoeren van verzoeken tot het verwijderen van links, zoals verplicht door het Costeja-arrest van het Europees Hof vorig jaar.

Geen censuur van nieuws _O_
Dat recht betekent namelijk geenszins dat mensen, zeker niet bekende zakenlui, onwelgevallig nieuws over hun handel en wandel onvindbaar kunnen maken via Google. Dat ondervond de veroordeelde escortbaas Arthur van M, en dat ondervindt nu ook KPMG-topman Ewald van Hamersveld, die in 2012 noodgedwongen maandenlang in een container moest wonen vanwege ruzie met de bouwer van zijn huis. De Telegraaf en anderen schreven er over.

Inbreuk op mijn privacy, dus weg met de links, eiste van Hamersveld, maar hij krijgt bij de rechtbank Amsterdam nul op het rekest. _O_ _O- _O-

Hij is daarmee niet terug bij af, maar heeft nu juist over zichzelf afgeroepen dat de hele containerkwestie als een boomerang weer terugkomt en hem zal blijven achtervolgen. Dit fenomeen, weten we inmiddels, heeft een naam: het Streisand-effect.

http://webwereld.nl/bevei(...)met-streisand-effect

Dat kan hij dus nu al gaan doen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')