abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 mei 2014 @ 18:43:52 #226
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139783664
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:49 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

op nummer 3: The hound. op nummer 2: Bronn. Op nummer 1: Jaime lannister.
Maar die verschuiven per toffe scene heen en weer, soms Bronn op 1, soms The hound op 1. etc.
Ereplaatsje voor Tygon trouwens, die vind ik ook awesome, soms ook op nummer 1, een van de weinige characters waar ik luidkeels om heb moeten lachen, meerdere keren.

Vooral die stoelen scene moest ik erg lachen, heb nog geapplaudiseerd zelfs om die scene zo tof vond ik het, geniaal!.

Of weet je wat laat de nummer 1,2,3 maar weg, het zijn gewoon alle 4 mn favorieten. :)

edit:
Deze scene.

Beste scene in de hele serie tot nu toe imo.
edit: video fixed.
Deze scene inderdaad _O_ Meesterlijk, ook een van mijn favo's. :) Toont maar weer eens aan dat vakwerk zich toont in de beperkingen.

Mijn favo pesonages tot met begin van seizoen 4, in no particular order:

Tyrion
Arya
Jon Snow
Daenerys
Tywin

Jaime en Bronn kloppen aan de deur.

Verder moet ik maar even zien hoe dit seizoen afloopt
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_139783673
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Die sympathie had hij al bij mij, ik vind hem geen good guy. En daar zou ik hem ook niet meer sympathiek om vinden. Ik vind the hound en bronn ook geen good guys en toch mag ik ze.

Tyrion vind ik wel een goody two shoes tho. Maar hij is gewoon de grappigste/slimste.
Jaime vind ik wel degelijk een bad guy gone good O+ Vooral na z'n tochtje met Brienne is hij positief veranderd.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 18:45:19 #228
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_139783709
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Jaime vind ik wel degelijk een bad guy gone good O+ Vooral na z'n tochtje met Brienne is hij positief veranderd.
Jaime wordt nu wel echt neergezet als Moeder Theresa. Van mij mag hij wel weer iets kingslayerigs doen ;)
pi_139783745
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:45 schreef iAvani het volgende:

[..]

Jaime wordt nu wel echt neergezet als Moeder Theresa. Van mij mag hij wel weer iets kingslayerigs doen ;)
Ja maar hij is helemaal geen Kingslayer ;( Daarom is het ook zo zielig dat hij daar geen erkenning voor krijgt, maar juist zo'n beladen bijnaam. Eigen schuld trouwens, dat hij uit eigen trots niet heeft verteld wat Aerys van plan was, maar toch; de kijker weet het! Dat zou voldoende moeten zijn, toch?
pi_139783769
Nog even over meest/minst favorieten:

Er zijn genoeg personages die ik niet leuk vind hoor (zoals Stannis, Bran, Melisandre en vind Arya en The Hound op dit moment ook niet zo), maar kan alleen niet echt één iemand die "onderaan" staat noemen....

Leuk vind ik er zoveel... ben sowieso "pro" Tyrion, Jaime, Brienne, Jon, Sam, Davos en Shireen. Dany vind ik doorgaans ook wel leuk (maar heeft haar mindere momenten) en begin Sansa ook steeds leuker te vinden (daar had ik in het begin echt een hekel aan). Van de "bad guys" is Tywin mijn absolute favoriet.
Tails tell tales
  zaterdag 10 mei 2014 @ 18:48:57 #231
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_139783823
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:46 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja maar hij is helemaal geen Kingslayer ;( Daarom is het ook zo zielig dat hij daar geen erkenning voor krijgt, maar juist zo'n beladen bijnaam. Eigen schuld trouwens, dat hij uit eigen trots niet heeft verteld wat Aerys van plan was, maar toch; de kijker weet het! Dat zou voldoende moeten zijn, toch?
De scene toen Jaime gevangen was en hij z'n eigen neef vermoorde doet mij denken dat hij toch niet helemaal onschuldig is ;)
pi_139783875
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:40 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh ja, voor de honderdste keer; het ging met helemaal niet om de verkrachting van Cersei, want, boeie :') Maar om de verkrachting van Jaime's personage. Die scène deed behoorlijk afbreuk aan z'n nieuw herwonnen sympathie van de kijker.
Ja, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Hij houdt van z'n zus en ja, de locatie was UITERST ongelukkig, maar het was in mijn ogen geen verkrachting en dus ook geen verkrachting van het personage.
Tralalalaaa
  zaterdag 10 mei 2014 @ 18:51:53 #233
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139783918
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:47 schreef Forbry het volgende:

Er zijn genoeg personages die ik niet leuk vind hoor (zoals Stannis, Bran, Melisandre en vind Arya en The Hound op dit moment ook niet zo), maar kan alleen niet echt één iemand die "onderaan" staat noemen....

Leuk vind ik er zoveel... ben sowieso "pro" Tyrion, Jaime, Brienne, Jon, Sam, Davos en Shireen. Dany vind ik doorgaans ook wel leuk (maar heeft haar mindere momenten) en begin Sansa ook steeds leuker te vinden (daar had ik in het begin echt een hekel aan). Van de "bad guys" is Tywin mijn absolute favoriet.
Ben het wel met je eens idd dat er ook personages zijn die ik wat saai vind (Stannis, alhoewel ik Davos dan wel weer mag, Sam en Gilly), maar ik blijf me maar aan de belofte vasthouden dat die plotlijnen zich uiteindelijk gaan uitbetalen in iets moois. Daarom heb ik ook niet zo de behoefte om een 'absolute slechtste' te noemen
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_139783922
Moet je eens nagaan als (bijvoorbeeld) de acteur die Sam speelt, de rol van Jaime had gehad. Vraag me af of jullie nog steeds en masse het zo'n leuk karakter vinden. ;)
pi_139783932
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:50 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Ja, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Hij houdt van z'n zus en ja, de locatie was UITERST ongelukkig, maar het was in mijn ogen geen verkrachting en dus ook geen verkrachting van het personage.
Hier ben ik het mee eens.

Mij leek het vooral om de locatie te gaan. Stel je voor dat een man zijn vrouw op de keukentafel wil nemen terwijl de kinderen elk moment op kunnen staan. Daar deed het mij aan denken. :P
  zaterdag 10 mei 2014 @ 18:52:46 #236
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_139783940
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:47 schreef Forbry het volgende:

Interessant dat je Tywin een badguy noemt. Wie vinden jullie de badguys in de serie?

Ikzelf vind de Wildlings en de Whitewalkers eigenlijk de enige badguys. De rest van de families die strijden om de throne hebben hun eigen redenen waarom ze het zouden verdienen dus zou ik niet echt badguys noemen ;)
pi_139784022
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:52 schreef iAvani het volgende:

[..]

Interessant dat je Tywin een badguy noemt. Wie vinden jullie de badguys in de serie?

Ikzelf vind de Wildlings en de Whitewalkers eigenlijk de enige badguys. De rest van de families die strijden om de throne hebben hun eigen redenen waarom ze het zouden verdienen dus zou ik niet echt badguys noemen ;)
Ik vind Tywin meer een "bad guy" dan de rest die ik opnoemde, maar vind hem ook niet 100% een "bad guy" eigenlijk. Ik snap hem wel en hij geniet ook niet van het "bad" zijn (wat veel imo heel veel uitmaakt). Hij doet wat hij denkt dat goed (voor zijn familie/huis) is, er komt geen echte wreedheid bij kijken.
Tails tell tales
  zaterdag 10 mei 2014 @ 18:56:47 #238
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139784087
quote:

[..]

Tja, de grote trekpleister van deze serie is het feit dat goede en slechte eigenschappen netjes zijn verdeeld.
Ik vind Cersei eigenlijk de grootste 'bad guy' Egoïstisch, manipulatief, opportunistisch en verblind door ambitie en moederliefde, niet in een goede zin. Verder heb ik haar weinig voor anderen zien doen.

edit- Ik weet dat ze moet roeien met de riemen die ze heeft, als vrouw in een patriarchale wereld, maar ze heeft toch meer eigenschappen die tegen haar spreken, dan voor haar, en dat wordt eigenlijk alleen maar erger, ivm bijv Jaime.
- Six Feet Under
pi_139784110
De serie heeft niet echt heel veel stereotype slechteriken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 10 mei 2014 @ 18:58:52 #240
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_139784160
Wel grappig dat in het eerste seizoen de Lannisters echt als "de slechteriken" naar voren werden gebracht terwijl dat nu heel anders is.
pi_139784164
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:57 schreef Monolith het volgende:
De serie heeft niet echt heel veel stereotype slechteriken.
Joffrey en Ramsay vallen daar iig wel onder wmb.
Tails tell tales
pi_139784181
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:58 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja dat zijn er twee inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 10 mei 2014 @ 19:00:33 #243
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139784212
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:58 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat zijn klassieke gewetenloze psychopaten, Locke hoort er dan ook wel bij
- Six Feet Under
pi_139784247
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:58 schreef iAvani het volgende:
Wel grappig dat in het eerste seizoen de Lannisters echt als "de slechteriken" naar voren werden gebracht terwijl dat nu heel anders is.
Mijn mening over de Lannisters is (tot nu toe) niet veranderd eigenlijk, alleen Jaime wordt iets nadrukkelijker een "good guy" (maar ook Jaime vond ik altijd al sympathiek eigenlijk, ondanks die paar vreselijke daden van 'm :@ ).
Tails tell tales
pi_139784261
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 19:00 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Dat zijn klassieke gewetenloze psychopaten, Locke hoort er dan ook wel bij
Ja, die ook idd.
Tails tell tales
pi_139784352
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 18:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dit is geen feminist.
Weet je wat het is? In relaties gebeurt het zo vaak dat de vrouw eigenlijk geen zin heeft, maar het toch laat gebeuren om ervan af te zijn. Als je dat verkrachting gaat noemen, dan denk ik dat heel veel vrouwen zichzelf onterecht een kutgevoel gaan aanpraten en gaan twijfelen over een relatie terwijl dat helemaal niet hoeft.
pi_139784423
quote:

[..]

Ik vind de Wildlings lang niet allemaal slecht, zij hebben het slecht aan de andere kant van de Muur en willen ook gewoon een kans op rijkdom. En straks zijn de whitewalkers stiekem wel goed, je weet het maar nooit met GRRM.
pi_139784454
O ja, heb wel een minst favoriete personage trouwens (was haar even vergeten): Shae (maar vind Stannis en Melisandre ook echt :r hoor, van dat clubje Davos juist weer helemaal niet O+ ).
Tails tell tales
pi_139784466
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 19:06 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Ik vind de Wildlings lang niet allemaal slecht, zij hebben het slecht aan de andere kant van de Muur en willen ook gewoon een kans op rijkdom. En straks zijn de whitewalkers stiekem wel goed, je weet het maar nooit met GRRM.
Dat zit ik dus ook steeds te denken :') Die wildlings zijn gewoon een clubje met van alles wat volgens mij, ook "goeden".
Tails tell tales
  zaterdag 10 mei 2014 @ 19:15:53 #250
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139784680
Shae :r

Hoop dat die nu wel definitief is opgeruimd.
- Six Feet Under
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')