Waar is nu precies de plek waar koos staatquote:
Zal eens even zoekenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:00 schreef WcPot het volgende:
[..]
Waar is nu precies de plek waar koos staat
haha automaatquote:
Alle nieuwe auto's zijn met automaat. Er rijden nog maar een handje vol handgeschakeld en dat zijn vaak nog de reserve auto'squote:
Staan ze dan in de berm bij het viaduct of is er nog ergens een parkeerplaatsjequote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Studiotje het volgende:
[..]![]()
Als je beeld heb met een snelweg op de achtergrond, meestal wel ja
Wel eens gezien.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:43 schreef Mansjester het volgende:
WC![]()
Al kende je deze waarschijnlijk al![]()
[ afbeelding ]
Soms moet je ze inderdaad een beetje meehelpen met schakelen. Ik heb meestal een halve automaat mee die nog drie pedalen heeft. Als het moet kan het zelf schakelen. Alleen de software is een beetje aan de trage kant dus wat krijg je dan. Schakelt eigenlijk te laat komt boven het 'groene' gebied en dat is ook niet gunstig voor het brandstof verbruik en die moet je nog even helpen met schakelen. Mijn start versnelling is 4, 2x flipperen naar 6 nog 2x flipperen naar 8 en vanaf de 8ste versnelling pakt het zelf wel weer op.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hey WcPot, klopt toch dat automaten in vrachtauto ook nog een beetje zelf schakelen is, of heb ik dat verkeerd begrepen? Althans niet automaat als in een auto.
Had het er laatst met een trucker over.
Hmm. Interessant. Lastig uitlegen aan iemand die nog nooit in een truck gereden heeft. Maargoed, komt ooit welquote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:32 schreef WcPot het volgende:
[..]
Soms moet je ze inderdaad een beetje meehelpen met schakelen. Ik heb meestal een halve automaat mee die nog drie pedalen heeft. Als het moet kan het zelf schakelen. Alleen de software is een beetje aan de trage kant dus wat krijg je dan. Schakelt eigenlijk te laat komt boven het 'groene' gebied en dat is ook niet gunstig voor het brandstof verbruik en die moet je nog even helpen met schakelen. Mijn start versnelling is 4, 2x flipperen naar 6 nog 2x flipperen naar 8 en vanaf de 8ste versnelling pakt het zelf wel weer op.
Dit is een filmpje die ik al eerder had gedeeld met jullie dit is een nieuwe truck en is een vol automaat. ook geen derde pedaal meer. Hier valt ook weinig meer te schakelen is ook niet nodig.
Wat is er dan nog niet helemaal duidelijk danquote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Hmm. Interessant. Lastig uitlegen aan iemand die nog nooit in een truck gereden heeft. Maargoed, komt ooit wel
Semi-aut0, auto. En dan startversnelling wel of niet schakelen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:49 schreef WcPot het volgende:
[..]
Wat is er dan nog niet helemaal duidelijk dan
Salespeed van Fiat is dat ook!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Semi-aut0, auto. En dan startversnelling wel of niet schakelen.
Die man had nl geen koppelingspedaal, maar wel flippers om zelf te schakelen.
Heb los van mn lesauto pas in 2 auto's geredenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:51 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Salespeed van Fiat is dat ook!Heerlijk systeem.
Dat kan bij een volle automaat ook wel ook die truck van mijn filmpje kan je dat wel doen. Maar dat is eigenlijk niet meer nodig. En het kan natuurlijk ook per merk verschillend natuurlijk. Ik heb alleen nog maar in een Scania vol automaat en Semi automaat gereden Mercedes hand geschakeld en automaat. één keer een Volvo truck handgeschakeld en een Daf handgeschakeld.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Semi-aut0, auto. En dan startversnelling wel of niet schakelen.
Die man had nl geen koppelingspedaal, maar wel flippers om zelf te schakelen.
Hmm. Wil echt graag zelf eens rijdenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:53 schreef WcPot het volgende:
[..]
Dat kan bij een volle automaat ook wel ook die truck van mijn filmpje kan je dat wel doen. Maar dat is eigenlijk niet meer nodig. En het kan natuurlijk ook per merk verschillend natuurlijk. Ik heb alleen nog maar in een Scania vol automaat en Semi automaat gereden Mercedes hand geschakeld en automaat. één keer een Volvo truck handgeschakeld en een Daf handgeschakeld.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:53 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Heb los van mn lesauto pas in 2 auto's gereden
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:56 schreef Studiotje het volgende:
[..]![]()
Half jaartje een Fiat met Salespeed gehad, heerlijk. Je starte, duwde de pook 1 stukje naar voren om hem in z'n 1 te zetten en gassen maar. Met flippers kon je schakelen zonder de koppeling te gebruiken (zit er ook niet in). Ging je te sloom voor de versnelling waar je in zat. Schakelde die automatisch terug
Was je echt lui, kon je hem op auto zetten, dan had je een automaat
Nja ik heb nooit echt kans gehad (of nodig gehad) om in andere auto's te rijden. Ik vind het heerlijk om te koppelen/schakelen; heb geen behoefte om eens automaat te proberen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:56 schreef Studiotje het volgende:
[..]![]()
Half jaartje een Fiat met Salespeed gehad, heerlijk. Je starte, duwde de pook 1 stukje naar voren om hem in z'n 1 te zetten en gassen maar. Met flippers kon je schakelen zonder de koppeling te gebruiken (zit er ook niet in). Ging je te sloom voor de versnelling waar je in zat. Schakelde die automatisch terug
Was je echt lui, kon je hem op auto zetten, dan had je een automaat
Echt een heerlijk systeempje, werkte best goed. Alleen het terugschakelen was wel eens net verkeerd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |