abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:10:51 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_139700188
Inflatie hard gestegen in april

© ANP. Een winkelstraat in Groningen

Na drie maanden van daling is de inflatie in april gestegen, van 0,8 procent in maart, naar 1,2 procent, de grootste stijging sinds de btw-verhoging in oktober 2012. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De inflatie in Nederland ligt volgens het statistiekbureau nog altijd op een relatief laag niveau. De inflatie steeg vooral door hogere prijzen van autobrandstoffen. Ook duurdere vliegtickets en vakantieaccommodaties droegen bij aan de toename.

Dat komt doordat Pasen dit jaar volledig in april viel en vorig jaar niet. 'Tijdens de Pasen neemt de vraag naar vakanties toe en gaan de prijzen van accommodatie en vliegtickets omhoog. Hierdoor lagen de prijzen van vakanties dit jaar in april hoger dan in april vorig jaar', aldus het CBS.

Volgens de Europees geharmoniseerde rekenmethode die Eurostat hanteert, klom de inflatie in Nederland in april tot 0,6 procent. In de gehele eurozone steeg het gemiddelde prijspeil volgens Eurostat met 0,7 procent, ruim onder de doelstelling van tegen de 2 procent waarop de Europese Centrale Bank (ECB) zijn monetaire beleid baseert. 'De Nederlandse inflatie ligt nog steeds onder het niveau van de eurozone, maar het verschil is kleiner geworden', stelt het CBS.

http://www.volkskrant.nl/(...)tegen-in-april.dhtml

Een goedemiddag,

Beste lezer, u zult ons niet snel horen mopperen, maar voor sommigen van u heeft de crisis van de afgelopen jaren mogelijk haar sporen nagelaten. Erg vervelend allemaal, maar voor velen is het ergste bijna achter de rug.

Ten overvloede: bent u kapitaalkrachtig of niet? Laat ik u erbij vertellen dat veel Nederlanders niet mogen klagen naar gelang de vrij recente ontwikkelingen, want vanaf volgend jaar zal uw koopkracht weer licht gaan stijgen, aldus het Centraal Planbureau. :Y) :9

Enfin, nu de Europese norm van 3 procent ruimschoots is bereikt en het overheidstekort al snel minder wordt, kan men zo langzamerhand de crisis als beëindigd beschouwen. :W Desalniettemin wijzen, anders dan voorgaande maanden, de statistieken uit dat er na enige daling wederom sprake is van een gestegen inflatie. :{

Ondanks de inflatiestijging, die het CBS aan u publiceert, blijft de inflatie alsnog ruimschoots binnen de perken. Stijgende prijzen van vliegtickets en accommodatie gedurende de relatief mooie aprilmaand van dit jaar, bliezen naar verluidt binnen de Eurozone deze inflatie nieuw leven in.

Tenminste, volgens de Europese rekenmethode (Eurostat) lag de stijgende inflatie in Nederland vorige maand 0,1 procent lager dan in de gehele Eurozone (0,7 procent), waarbij belangrijk duidelijk wordt dat hierbij geen enkele sprake hoeft te zijn tot ongerustheid uwerzijds. o|O

Goed, wilt u het volledige persbericht tot u nemen inclusief grafieken en tabellen, dan is er voor u de mogelijkheid om geheel ter inzage het PDF bestand van het CBS te openen.

Tot zover de OP.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_139700365
doe mij maar uitflatie

lol
lekker faxen heel de dag echt genot
  Redactie Sport donderdag 8 mei 2014 @ 15:19:04 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139700494
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:15 schreef wolfrolf het volgende:
doe mij maar uitflatie

lol
HAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHA

raap me op

HAHA

nee

echt.

______

nouja, zolang mijn eigen geld maar meer waard wordt is het goed.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:19:30 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139700508
Maar snel wat Jopen kopen dan
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:26:15 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_139700750
Beste Nederlander, U krijgt steeds minder geld binnen, maar moet steeds meer betalen aan de Staat, en in de winkels wordt het ook steeds duurder. Voor de meesten van U begint het steeds moeilijker te worden het einde van de maand te halen zonder rood te staan.

Tenzij U natuurlijk miljonair bent, dan bent U door de goede zorgen van het Kabinet er de afgelopen jaren weer op vooruit gegaan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:34:03 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_139700988
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:26 schreef mvdejong het volgende:
Beste Nederlander, U krijgt steeds minder geld binnen, maar moet steeds meer betalen aan de Staat, en in de winkels wordt het ook steeds duurder. Voor de meesten van U begint het steeds moeilijker te worden het einde van de maand te halen zonder rood te staan.

Tenzij U natuurlijk miljonair bent, dan bent U door de goede zorgen van het Kabinet er de afgelopen jaren weer op vooruit gegaan.
Heb jij überhaupt gelezen wat er in het bericht staat? :D Of kom je hier gewoon even je standaard riedeltje dumpen? 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_139701033
Als de burgers MINDER verdienen, moeten de winkels meer geld vragen, want die willen natuurlijk wel rijk zijn!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 15:36:04 ]
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:49:43 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139701568
Het is de schuld van de EU!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_139705046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:26 schreef mvdejong het volgende:

Euh... nee.

Wel ondanks, maar dat lijkt mij meer per persoon verschillen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')